RECENZE A TEST: Race Driver: GRID 2 - aneb jak zkazit něco, co se zkazit nedalo
GRID 2 - Gameplay
GRID 2 - Zpracování
Testy grafické náročnosti

• RECENZE A TEST: Race Driver: GRID 2

- aneb jak zkazit něco, co se zkazit nedalo

První GRID byl parádní hrou a druhý GRID tak měl být ještě lepší. A výsledek? K neuvěření!

Codemasters se ve vymýšlení nových věcí rozhodně nepřetrhnou. Ale vylepšování, byť pomalé, jinak stále stejných konceptů jim celkem jde. Tedy šlo. V poslední době se však zdá, že firma upadá i v tomto ohledu. GRID 2 je bohužel jasným důkazem. A není to první podobný přešlap této na závodní hry specializované firmy v poslední době. Stejným zklamáním byl i loňský DIRT SHOWDOWN, kdy jej s GRID 2 spojuje stejná věc - jsou ve všech ohledech horší než předchozí díly sérií a na obou je vidět, že snaha o co nejlepší výsledek rozhodně nebyla při vývoji těchto her aplikována.

• Bylo na co navazovat!

Ani se tomu nechce věřit, že už je to 5 let, kdy vyšel původní Race Driver: GRID, nástupce slavné závodní arkádověji pojaté série, které více či méně neměla konkurenci, nepočítáme-li dnes již také skončený NFS SHIFT/SHIFT 2 (autoři SHIFTů dnes vytvářejí Project C.A.R.S.).

Race Driver: GRID byl parádní hrou i pro ty, kteří radši spíše simulátory. Jízdní model byl excelentní, nikoliv zdaleka reálný, ale uvěřitelný a hlavně po čertech zábavný a měli jste pocit, že skutečně jedete s autem. Model zničitelnosti byl na tehdejší dobu fenomenální spolu s grafikou, kdy kusy aut létaly všude okolo a zvlášť při pohledu z vnitřku auta se vším ozvučením a detaily, byla ta hra prostě fenomenálním zážitkem, jaký se hned tak někde na obrazovce nevidí. Ozvučení, atmosféra a zábavnost udělaly z GRID jednu z nejlepších her svého druhu vůbec a i když si ji pustíte dnes, pořád se hraje, tak říkajíc: "jedna báseň".

GRID byl jako koncept opravdu zajímavý a rozhodně si zasloužil rozvinout v pokračování. O kterém jsme snili už od vydání prvního dílu. Těšili jsme se na větší důraz na vytváření a management teamu, větší důraz na vytvoření světa závodění se vším všudy, přidat nějaký další management nastavení aut, funkční BOXy apod. K tomu samozřejmě bohatší výběr tratí, aut a ve vylepšené grafice a fyzice. Nechtěli jsme přímo simulátor, Jinými slovy jsme chtěli pořádný Race Driver jako kdysi, který to všechno prostě měl. GRID přímo volal po druhém dílu a vylepšeních, které by pro CODEMASTERS neměly být ani nijak náročným podnikem. A letos jsme se konečně GRID 2 dočkali.

• GRID 2 - měla to být téměř dokonalá hra!

Vývojáři z CODEMASTERS měli nejjednodušší úkol a podmínky pro vývoj hry, které si může jen herní studio přát. Stabilitu i jistotu vlastní existence. Měli na co navazovat a dokonce všechno, co jsme po nich chtěli, už nabídla jejich starší Race Driver série! Takže mají vděčné publikum a stačilo jim prostě dodat vylepšený GRID, přičemž mají propracovaný herní engine a všechno další složky, kdy zkrátka nemuseli naprosto nic nového převratného vymýšlet ani tvořit. Z hlediska vývojáře her si nelze představit lepší podmínky pro vývoj hry a nebylo co zkazit. Výsledkem měl být po všech stránkách vylepšený, větší akční GRID a nejlepší závodění svého druhu vůbec.

A jak to dopadlo? Podívejme se na novinku v naší dnešní recenzi ...

Spuštěno: 703x