Avengers Endgame píše filmovou historii a drtí rekordy. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 duben 2019
zájem, nikdo nepochyboval. Ale absolutně nikdo neočekával, čeho tento film dosáhl. V době, kdy drtivá většina produktů (filmů, her, a mnoho dalšího) zdaleka nedokáže dostát slibům, hype a tak podobně, MARVEL překonal sám sebe a všechny předpoklady. Pochopil, že filmy se točí pro zábavu diváků a Avengers Endgame je film od fandů pro fandy. Kritici jsou nadšeni, diváci jsou nadšeni a chodí na film opakovaně. Vyprodaná kina do posledního místečka (to jsem u nás ještě neviděl!) se nestačí divit, hateři zoufale hloupě vady na kráse a zoufale se snaží snížit hodnocení filmu v různých žebříčcích. Přiznám se, že sám jsem viděl film už 5x a neomrzí se :). Fantasticky vyvážené a obsahují jedny z nejlépe natočených a podaných scén ve filmové historii. Každopádně lidi ho milují a dokazují, že za skutečnou kvalitu jsou ochotni zaplatit a do toho kina jít (což běžná filmová produkce nenabízí). A to po celém světě včetně ČR. Film drtí rekordy způsobem, jakým to nikdo ani ten největší optimista neočekával. Padl i český rekord, který za úvodní víkend držela „komedie“ Padesát odstínů šedi z roku 2015 s tehdy neuvěřitelnými 256 tisíci diváky a 37 miliony korun. AVENGERS ovšem česká kina překonala s neuvěřitelnými čísly 344 tisíc diváků a 59 miliony korun! A podobné je to i v zahraničí. V USA dosáhl film na nepředstavitelných 350 milionů dolarů za první víkend, což je o 100 milionů více než předchozí rekordman. Celosvětově pak za víkend ENDGAME utržil ohromujících 1,2 miliardy dolarů, což je o téměř polovinu více než předchozí dosud v tomto ohledu nejúspěšnější film. Není tedy divu, že se mluví o reálné možnosti překonání absolutního rekordu AVATARu s jeho celkovými 2,7 miliardami dolarů. Nicméně na tom už nezáleží. Tohle jsou prostě zasloužené peníze, zcela odpovídající kvalitě nejen tohoto fantasticky udělaného filmu, ale celé sérii. Osobně mám jedinou obavu, jak tuhle produkční filmovou kvalitu sám Marvel hodlá udržet dál, protože ENDGAME nasadil laťku tak strašně vysoko … ale o to, že bychom se nedočkali mnoha dalších dobrých Marvel filmů se rozhodně nebojím :). Nicméně Avengers Engame není nic jiného, než nejlepší film všech dob … sorry Star Wars, sorry Forest Gump :).
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-29 19:05:02
avatar
Zase bych brzdil s tím hyperhodnocením
Je to parádní film, ale nejlepší je hodně subjektivní.
Mě se moc líbil, ale štve mě, jak pošlapali některé principy a postavy, které vytvořili v Infinity war, které pro mě zůstává lepší než Endgame.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 11:50:59
avatar
Přesně. Hodnocení je subjektivní a zrovna na Forresta to prostě nemá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 13:58:42
avatar
Mám hodně rád Foresta gumpa, jeden z mých TOP filmů, ale upřímně, Endgame je prostě lepší v mnoha směrech ....
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 16:22:41
avatar
Jak pro koho ;)
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - film 2019-04-29 22:42:38

Pokud pujdu na film a neznam predchozi film urcite super ale jako vyvrcholeni zklamani.Absolutne se nedrzeli linie kterou predchozi filmy nacrtli a klidne mohli jit vsichni na kaffe a pockat az doleti ta slipka kterou tam honem naroubovali.o ovladani kladiva a pouzivani rukavice nemluve.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-29 22:54:41
avatar
naopak pokud předchozí filmy neznáš bude to 10tinový zážitek ... pokud je znáš, bude to super ... krásně se drželi linie všechno dle a ve stylu předlohy komiksu ... do puntíku. Samozřejmě že Captain Marvel museli držet dál, protože ta je totálně OP (přesně jako v komiksu), většina postav v Marvel filmech je mnohem slabší než v komiksech, ale Captain Marvel je extrémně silná, ale zvládli to, udrželi ji věrohodně mimo až když byla třeba a to byla velkolepá scéna .

Už jsem to viděl 5x a pořád nacházím nové a nové reference a odkazy na komiksy a zajímavé drobnosti. Prostě dokonalej film, kritika je až směšná, protože nikdo nic lepšího nikdy nenatočil, každý aspekt filmu překonává všechno co do této doby vzniklo. navíc jeden z mála filmů, který má koncept cestování časem, co dává smysl ... určitě se na to ještě párkrát podívám protože pořád je tam co objevovat. Spousta nových postav, prakticky je tam i jasně naznačeno, na co a jak se můžeme těšit a jak to bude dál ....
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-29 23:13:26
avatar
Kladivo podle komixu mohl jako jediný držet i Cap ;) a Nakládal s ním suprově, takže za mě plus že to zakomponovali.
S těma kamenama to ale podělali. V prvních Guardians of gal. Ho mohl držet jen Quill protože je polobůh a to ještě se zbytkem bandy. Tady si je házeli jak horkou bramboru. Taky se mi zdá že Thanose udělali víc zpanchartělého než jak ho vykreslili v IW. Tam to totiž byl sympoš a vlastně měl dobrý nápad, takže sem mu i fandil
Co se Thora týče....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-29 23:21:04
avatar
Jo s těmi kameny uznávám, že to bylo trochu divný, ale dá se přimhouřit oko , pokaždý když ty kameny chtěl někdo použít, tak to ten zničující efekt na něj jasně mělo ... takže udrželi pointu.

Thor byl v tomhle filmu nápad samotného herce a bylo to dokonalý .... Big Lebowski.

Thanos ... musíš brát že tohle nebyl ten stejný Thanos jako v minulém filmu ;) a neudělali ho zprachantělého, parchant to byl stejný, jen tentokrát na něj byly pořádně nachystaní a on to nečekal ... jeho akce na něj prostě upoutala pozornost a nebyl na to připraven ....
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 15:44:56
avatar
To s tým kladivom nie je pravda. V komixe to bol okrem iných aj Beta Ray Bill, ktorému nakoniec vyrobili Stormbreaker. V MCU to urobili inak ako vieme. Mjolnir sa dokonca objavil aj v rukách Wonder Woman

Inak film za mňa priemer. Kopec ľudí si to dosť neobjektívne idealizuje. Chápem tu nostalgiu z ukončenia fázy, ale ja tak. Kopec nepresností, logických chýb, atď. Taký The Avnegers, Captain America The Winter Soldier alebo Guardians of the Galaxy boli podstatne lepšie natočené filmy.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-29 23:35:31

To byl vždycky hype ohledně Avengers filmů a když jsem se na to podíval, tak jsem to ohodnotil spíš průměrně...takže si počkám, až to vyjde na BD a pak si to stáhnu...do kina na to nepůjdu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 00:21:56
avatar
já ti nevím, když nějaký film zboří všechny rekordy a vydělá 1,2 miliardy za první víkend .... asi na něm něco bude a průměrný určitě není ;)
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 07:40:07

První díl se mi líbil moc, proto jsem šel do kina i na pokračování. Dostal jsem slepenec sentimentálních scén, ve kterých všichni přehrávají jak v Národním, s nelogickými zvraty.
Tohle na kino opravdu není.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 08:04:23

Tak to je takový to masový šílenství, že na to každej musí jít...první hodnocení dělají hlavně fanoušci, kteří to vychválí už z principu...

Taky jsem pořád slyšel, že Aquaman je super, stejně jako předtím poslední Thor, i o předchozích Avengers se to říkalo, a pak když jsem to viděl, tak jsem si řekl, ok, dobrý...ale přitom úplně stejná blbost jako ty ostatní, neurazí, nenadchne

Možná jsem jen náročnej a čekám od toho něco víc, než jen jednoduchou zápletku a hromadu efektů, no nechám se překvapit
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 09:07:49

Tak Batman od Nolana to prostě není a nemá být...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 12:05:50
avatar
Na něm bude hlavně to, že byl velmi očekáván a to i díky tomu, že je to závěr několika filmů. A Marvel prostě frčí.
Jak píše Tomcat22...davové šílenství.
Navíc je nutné počítat i s tím, že ty ceny v kinech jsou taky jiné než za dob Titanicu, Avatara či v r.2015 že jo?
Takže ano, ono to bude trhat finanční rekord, ale klidně je možné že to nakonec v kinech uvidí méně lidí, když dnes jsou lupeny o desítky % dražší.
A to si Marvel na tenhle film připravoval půdu hodně dlouho. Rekordman Avatar ne.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 13:31:01

To jsem komentoval už v jiném postu. Díky inflaci jsou ty vstupenky čím dál dražší. 209 Kč za 2D, 239 Kč za 3D, 350 Kč za 4DX...za deset let to docela narostlo, takže i kdyby na ten film přišlo míň lidí, než na Titanic nebo Avatar, tak stejně vydělají víc...tržby jsou prostě relativní v závislosti na aktuálních cenách...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 14:28:21
avatar
Tak tak. A přitom to nemusí neznamenat, že je to divácky úspěšnější film než nějaký před x nebo xx lety.
Jsem zvědavý, kam to tenhle film dotáhne.
Bohužel jsem nenašel kolik lidí vidělo Avatara v kině. Co se týče peněz, bambilión informací, ale počet lidí nikde.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 14:44:23
avatar
No. U nás Avengers: Endgame 3D za 150,-
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 14:57:33
avatar
139,- u nás ... IMAX tu nemáme na 3D nechodim (jen na kreslený filmy) ....
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 17:55:41

S tím souhlasím, 3D je o ničem, hlavně u akčních filmů je to dost problém se na to koukat. Když je tam nějaká akce, tak se většinou ta scéna trhá a cuká v pohybu, je to chaotický, kamera ostří sem tam, což oko špatně snáší, protože se snaží ostřit samo.

3D je fajn na klidný filmy, kde jsou pěkný scenérie, kde jsem to fakt ocenil bylo třeba Gravity, kde vynikl ten prostor vesmíru, ale jinak to nemám rád a už roky chodím jen na 2D...

I na toho Avatara jsem šel kdysi poprvé na 2D, protože 3D bylo jen s dabingem a nechtěl jsem si kurvit zážitek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 20:13:08
avatar
přesně, AVATAR byl velký úspěch díky 3D ... protože byl barevný, jasný a pomalý .... ale do 3D cpou samé tmavé filmy, takže není vidět nic .... zato kreslené filmy ty jsou ve 3D pořád dobrý
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 22:55:46
avatar
Oni se v podstatě žádné filmy nativně ve 3D netočí (a nebo to prostě neumí) a dodělává se to v post produkci a podle toho to vypadá. Jde o čistě finanční aspekt jak prodat dražší vstupenku V tom bych viděl problém - Avatar byl ve 3D parádní zážitek. Mimochodem pokud započítate inflaci, pak si první příčku v box office stále drží Gone with The Wind
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 23:48:40
avatar
jo ale to byla jiná doba ... filmů jen pár, kino bylo něco atd.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-07 17:30:57
avatar
Avatar měl opravdu propracovaný svět. Kvalitní 3D byl příjemný bonus. Nevím o jiných filmech, které bych si ve 3D užil, ve většině filmů mi vysloveně vadí, ale u Avatara to zážitek z filmu značně vylepšilo.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 16:24:31
avatar
U nás 130-140. Ale když si člověk zajde do mulťáku, je to za 210 (CČM).
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 00:35:21

Já jsem film ještě neviděl a dlouho asi neuvidím, protože mám strach se na něj podívat. Mám obavy, že budu strašlivě zklamaný. Když jsem odcházel z kina po IW, tak jsem byl odvařený jak snad z žádného jiného filmu před tím. Tehdy jsem totiž nevěděl, že bude pokračování, myslel jsem si, že s IW to končí. A právě proto jsem byl nadšený. Protože po všech těch pohádkách s dobrým koncem jsem viděl film, který měl koule. Film, který se nebál selhání. Film, který byl velice působivým varováním, který si člověk mohl vzít k srdci. A navíc film, který jakoby vzešel z pera Stevena Eriksona.

Pak jsem se dozvěděl že bude pokračování a veškeré nadšení ve vteřině vyprchalo. Protože mi bylo jasné, že bude epická záchrana cestováním v čase nebo paralelními vesmíry apod. Protože to bude jako ty epizody ve Star Treku, které jsem nesnášel. Epizody v nichž si z nedostatku kvalitního příběhu vymyseli nějaký absurdní overkill problém a pak ho řešili cestováním v čase, deus ex machina a jinými lacinými berličkami a nakonec tam nula od nuly pošla. A já mám obavy, že přesně tohle bude Endgame. Nablýskaná berlička, která je jen proto, aby byla.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 07:07:02
avatar
Neboj se a bez na to do kina. Mel jsem uplne stejne obavy, ale to jakym zpusobem to ve filmu udelali snad jeste v zadnem filmu nebylo. Vzhledem k tomu ze timetravel je hypoteticka u rovina, muze byt uchopeno ruzne a v Endgame to podali velice uveritelne a hlavne uplne jinak nez jsem tusil a do te doby videl
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 08:43:31

Kdybys zkusil sežrat banán od prostředka, asi to bude poprvé, ale kupodivu...furt to bude chutnat jak banán. MK2 to vystihl naprosto přesně.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 09:11:03

EG je především fanswrvis, ne gradace IW. To jistě již víš a aspoň můžeš předejít případnému zklamání. Je to závěr 20 filmů. A modleme se, aby to s Strážci Galaxie 3 na konec dopadlo dobře, rozhodně mají co říci
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-30 10:59:46
avatar
#SPOILER#
Budme radi, ze neni jeste pokracovani jak Cap vrací kameny do historie.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-07 17:28:03
avatar
[SPOILER]
Špatný film to není, ale že by to bylo mistrovské dílo, to si také nemyslím. MCU se povedlo výborně propojit jednotlivé postavy a dát jim filmy, kde mohou vystupovat bok po boku, dějové linky na sebe navazují a celek dává smysl, což se ne vždy povede. Na druhou stranu cestování časem v MCU je asi jedno z horších, které jsem viděl a Thanos jako hlavní záporák podle mě zdaleka nevyužil svůj potenciál a zejména v Endgame byl hodně nevyvážený podle potřeb scénáře.
[/SPOILER]
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-07 20:36:25

No nedá mi to a zeptám se. Jaký smysl má označování komentáře SPOILER. Opravdu netuším spojitost a docela to vidím často, takže by mě to docela zajímalo. Díky.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-17 00:34:57
avatar
Infinity war bolo pre mňa veľké sklamanie a rýchlou ihlou šitý film s množstvom chýb. Endgame ma naozaj veľmi prekvapil a vrátil pošramotenú česť marvel filmov na vrchol.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 462x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1510x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1893x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3