Bullet engine - hráme sa s fyzikou Tisk E-mail
Napsal Nephilim _\m/   
Neděle, 16 květen 2010
Chlapík si naprogramoval vlastný CAD soft v C++ a ako renderer mu poslúžil mental ray. Fyziku počíta Bullet engine. Doštičky držia na sebe iba silou gravitácie. Posledné video je realita, pre porovnanie :).






Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 12:25:41
avatar
S tim bych si vyhral.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:10:47
avatar
Nádhera. Kdy to uvidíme ve hrách? Asi nikdy, dokud tu bude PhysX co maximálně předvádí cool efekty kouře a brzdí vývoj
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:16:05

Kazdy vyvojar si moze vybrat. PhysX sam o sebe vyvoj nebrzdi. Ja sa pytam preco to co je pri pouziti PhysX-u navyse musi robit NVIDIA a preco to nerobia samotni vyvojari. Preco nepouziju Bulet cez OpenCL aby bol pre vsetkych? A prosim ziadne reci o tom ako ich NV podplaca.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 21:47:43

Nejblize k tomu ma Red Faction Guerilla - Havok CPU - temer kompletne znicitelne prostredi (vsechny budovy se daji rozlozit kompletne na casti). Physx za nic nemuze, jde o narocnost tvorby neceho takoveho = vec vyvojaru = vec zisku. Ze s nVidia nekam nacpe kour pocitanej pres jejich grafiky s tim vubec nema co do cineni.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 22:58:26
avatar
v čem prosím tě PhysX brzdí vývoj? Že nabízí konkurenci? Co to je zase za kecy
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 06:44:18
avatar
funguje PhysX na ATI?

Mohou tedy vývojáři vyvinout ve hře fyziku tak, aby byla ve hře platná (a nikoli jen jako eye-candy) a zároveň aby byla hratelná na Ati grafikách? Mně to přijde jako takové "řešení-neřešení," konkurence to není ani v nejmenším (snad kromě konkurence "featur" mezi výrobci grafik).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 08:46:47

Citace:
Mohou tedy vývojáři vyvinout ve hře fyziku tak, aby byla ve hře platná


Mozu. Existuje aj CPU@PhysX, ktory ako sa ukazuje funguje aj na viacjadrovych CPU takze by nemal byt problem. Otazne je preco to vyvojari nerobia a preco si aj tie eye-candy efekty musi kodit NV sama. :-) Vsetko je to o peniazoch, moznostiach a rozpocte(teda o peniazoch). Keby si mal moznost dohodnut sa ako vyvojar s NV alebo ATI na rozsirenie urovne hry na ktorej pracujes tak, ze ta to vide lacnejsie ako keby si to mal implementovat sam co urobis? Obetujes viac penazi z nejakeho nezmyselneho presvedcenia alebo sa dohodnes a urobis dobry obchod. Ano ide o dobry obchod - propagaciu a marketing mas v podstate zaisteny a este ta to vide za menej. Pre rypalov, ktorych by zaujimalo preco si myslim, ze je to za menej tak keby to malo stat viac, kazdy by logicky NV alebo ATI vypoklonkoval kade lahsie.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:31:43
avatar
Jak může ale brzdit vývoj, když ještě nedávno tu byl PhysX jediný, kdo nějaký vývoj měl. U všech ostatních enginů bylo ticho po pěšině. To, co brzdí vývoj, je možná v určitých věcech politika nVidia a hloupost vývojářů, ale rozhodně ne PhysX.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 12:19:57

To hej. NVIDIA skusa kde su hranice a musela trochu zmenit pristup. Vid. pouzitie CPU@PhysX. Najskor boli iba hry kde pouzivali max. 2 jadra ale teraz to proste museli zmenit. Odrazu zacinaju prichadzat multi CPU riesenia ako v Metre alebo ako by to malo byt v Mafii 2. Ale da sa z toho NV vinit? Oni predsa CPU nemaju tak je jasne ze sa to pokusali hnat primarne cez GPU.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:44:40
avatar
akorát že o metru jsem někde četl že si tam podporu více jader nacpali vývojáři sami. ono nV přece jen nemá o to aby to někdo rozjížděl na CPU zájem, nebo spíše nebylo by to ani logické kdyby měla...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:16:47
avatar
Zajímalo by mě, jakej výpočetní výkon je potřeba na real time simulace. Třeba s 10000 kouskama..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:20:18

Mohol by vyjst nejaky benchmark vyuzivajuci Bulet cez OpenCL, ktory by bol variabilny tak, aby sa dalo nastavit ci simualciu bude pocitat CPU alebo GPU a pri CPU zasa kolko jadier sa na tom bude podielat. Pre porovnanie by to bolo skvele.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 20:27:42
avatar
nejaky benchmark by to rozhodne chcelo
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:36:07

Už aby sme takto dávali dole budovy v nejakej peknej hre ;)
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:50:43
avatar
Těsně po 11. 9. 2001 by asi toto video neudělali.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 14:12:56
avatar
tjn :-D
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 19:05:26
avatar
Prečo nie??? Veď vtedy len predvádzali bežné odpálenie budovy náložami, ako sa to robí so starými budovami...tu z toho spravili len veľký halo efekt, pretože to okorenili lietadlami s údajnými teroristami a taktiež nejak "zabudli" evakuvovať desiatky tisíc úbohých amíkov...ale tak občas keď je treba ututlať dačo iné, tak je fajn spraviť niečo iné extravagantné, čo odpúta pohľady tým smerom...škoda len, že nato muselo doplatiť toľko nezainteresovaných ľudí...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 21:44:09

Se vsim souhlas jen tech lidi tam nebyly desitky tisic ale "jenom" tisice... Stejne je to hruza co politika dokaze za humus.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 23:01:55
avatar
mě spíš zajímá, jestli za tohle bude někdy někdo zodpovědný.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 06:30:22
avatar
ehm...dosť pochybujem...veď všetci vedia ako to bolo a kto to rieši?? Ak to aj niekto skúšal riešiť, tak je už najskôr mŕtvi...krutá realita no a veľa naivných ľudí...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:37:53
avatar
problém je v tom, že všichni, co o tom ví a mají tu páku s tím něco dělat jsou do toho zapletení taky takže až v budoucnu svět ovládne čína a muslimové, třeba vyjde pravda najevo
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:41:34

Otazka je koho pravda vide najavo?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 16:18:43
avatar
historii píšou vítězové
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 15:12:54

v simulaciach isla vatsina padajucich budov k zdroju uderu, v realu sa to pekne zosypalo na seba ;)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 11:28:11
avatar
Ono právě totiž nejde o simulaci padajících budov. Kostičky k sobě nic nedrží. Celé to stojí jen díky gravitaci.
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 19:28:05

podobny softik existuje... Phun (freeware)

http://www.phunland.com/wiki/Download

na youtube je dost videií z hraní teto hry
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:34:24
avatar
S Phunem jsem si hodně vyhrál (hlavně s funkcí liquify, nebo jak se to jmenuje) stejně jako svého času s The Incredible Machine.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 21:08:12
avatar
Pekne videa Bullet engine
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 07:33:47
avatar
Super a mohl by bít pro všechny.Tím samozřejmě na nic a na nikoho nenarážím :lol
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 08:58:13
avatar
me by bavilo vyfasovat ty drivka a stavit
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:47:05
avatar
a mě zase ti to "zrušit" to by tě už nebavilo, co, listy?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!Pátek, 04 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 770x
Komentářů: 1
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvícení
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvíceníÚterý, 01 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 3
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzí
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzíPátek, 27 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 986x
Komentářů: 1
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1662x
Komentářů: 2
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1745x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1561x
Komentářů: 0