Tessellace na ATI HD 5970 podrobněji Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 11 prosinec 2009
Výrazný posun detailnosti modelů aneb jak využít vysoký výkon nových grafik ATI Radeon HD 5000.
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 15:33:12
avatar
ani sa mi nechce verit ze co spravi tesselacia s detailnostou...to musim mat
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 15:47:32

To není možné co to dokáže. Tady bude mít hd5000 zase výhodu oproti fermi.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 22:54:42

Fermi bude mat teselaciu tak isto. Akurat SW a nie HW. Akurat uvidime aky to bude mat dopad na vykon grafiky. Ale majitelia Fermi nebudu urcite o nic ochudobneny. Ti mavaju praveze viacero veci navyse. Ale tie su zasa pre ostanych nepodstatne. Ale to uz odbieham od temy...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:12:28
avatar
Hodně zajímavá technologie.
Zvýšení počtu detailú bez velkého dopadu na výkon.. to má budoucnost
Už aby vývojáři zamakali na opravdovejch dx11 titulech.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:58:07
avatar
z plochých kamenů se staly špičaté a z drobných boulí na drakovi se staly trny.... to není jen teselace.. to je úplně jiný obrázek ))

Teslace snad vykreslí přesněji "oblé" a "kulaté" tvary místo lomených čar a zjemní síť.. tohle ty tvary totálně mění.... z plochých tašek dělá půlkruhové... neudělali někde soudruzi v NDR chybu?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:09:40
avatar
me pobavily ty schody. bez te teselace vypadaj jako sikma plocha, s teselaci jako schody. a to uz prvni doom umel schody a nepotreboval k tomu teselaci
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:30:18
avatar
To je dan za nativni tesselaci. Kdyz ji vypnes, dostavas se hluboko pod kvalitu a bez optimalizaci se neobejdes. Snad se na to vyvojari v.s.r.u a jedou vse DX11-native...
RaSuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:14:03

Větší blbost jsem už dlouho neviděl. Co jsem pochopil, u tessellace by se mělo jednat pouze o vyhlazení tvarů, ale jak může vytvořit tvary, které tam nejsou? Jak by mohla z plochy tvořené pouze texturou vykuchtit detailní šutráky se segmentací o které by se původní ploše mohlo jenom zdát?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 22:28:47

Vyhlazení tvarů? To jsi toho asi moc nepochopil...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:47:30
avatar
no kdybys ignoroval normal maping tak uvidíš akorát u plynulách povrchů lepší curvaturu, jenomže třeba i blbosti jako voda nebo látky tím že použiješ tesselaci dostanou polygonární displacement. Jenomže v tomhle demu je jenom displacement, protože oblouk u mostu ani dračí křídla nedostanou plynulejší celkový tvar, alespoň u draka vidíte že tam kde není nic namapováno a je vypnuté vyklazování křivek se nic zbytečně netesseluje. Je zajímavé že mě nejprve když jsem o tesselaci slyšel napadlo že by se hodilo kvůli efektivitě modelů podle mappingu nejdřív vypočíst kam umístit tesselované polygony, a až potom s nimi hýbat,ale tady na těch šutrech prostě natesselují a pak s tím pohnou do prostoru.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:34:42
avatar
Kdyz se divam na porovnani ve Stalkerovi, rozdily nejsou tak brutalni, spise naopak. Tohle je specifikum Unigine Heaven benchmarku, ktery je DX11 native a kdyz se pusti na DX9, tak vypada otresne.

Tesselace ma pomoct spise programatorum s plynulym Level Of Detail a s tim mnohem lepsi prehled o narocnosti prave pocitane sceny (nemluve o moznosti sledovat vystupni zatizeni a dle toho upraveni LOD a vyhlazeni FPS v narocnych scenach (mene spicek, mene dropu)...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:08:44
avatar
akoze tesalacia je fakt pekna ... ale tie chodniky a cesty boli fakt trochu prehnane ... neviem si predstavit zviera alebo stroje co by po nich dokazali ist
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 11:26:38
avatar
ja by som po tych chodnikoch nechcel chodit
RadekFM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 00:05:03

Tak v unigine to ma dopad dost velkej, fps pada tak na polovinu pri zapnuti tesselace (i7+hemlock) Doufam ze ve hrach to bude lip optimalizovany
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 09:31:22
avatar
Toto nieje len Teselácia, ak si niekto spomenie na demo od ATi pre radu x1800, spomenie si tiež na Paralax Occlusion Mapping, ktoré z jednoduchých rovných povrchov pomocou nejakých špeciálnych textúr spravila komplexné tvary. Niečo ako pokročilý bump-mapping s tým rozdielom, že bump-mapping nerobí nič s wireframom modelu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Hollow Knight: Silksong – nezásvislý herní titul je hit a štve konkurenci!
Hollow Knight: Silksong – nezásvislý herní titul je hit a štve konkurenci!Pondělí, 08 září 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 562x
Komentářů: 0
Hell is Us je zajímavá AA hra, která posouvá žánr?
Hell is Us je zajímavá AA hra, která posouvá žánr?Pátek, 05 září 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 319x
Komentářů: 0
Co bude se STARFIELD? Bethesda chystá vylepšení
Co bude se STARFIELD? Bethesda chystá vylepšeníPondělí, 01 září 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1057x
Komentářů: 0
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!Pátek, 29 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1027x
Komentářů: 0
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!Čtvrtek, 28 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 898x
Komentářů: 1
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?Středa, 27 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1234x
Komentářů: 0