Tessellace na ATI HD 5970 podrobněji Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 11 prosinec 2009
Výrazný posun detailnosti modelů aneb jak využít vysoký výkon nových grafik ATI Radeon HD 5000.
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 15:33:12
avatar
ani sa mi nechce verit ze co spravi tesselacia s detailnostou...to musim mat
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 15:47:32

To není možné co to dokáže. Tady bude mít hd5000 zase výhodu oproti fermi.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 22:54:42

Fermi bude mat teselaciu tak isto. Akurat SW a nie HW. Akurat uvidime aky to bude mat dopad na vykon grafiky. Ale majitelia Fermi nebudu urcite o nic ochudobneny. Ti mavaju praveze viacero veci navyse. Ale tie su zasa pre ostanych nepodstatne. Ale to uz odbieham od temy...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:12:28
avatar
Hodně zajímavá technologie.
Zvýšení počtu detailú bez velkého dopadu na výkon.. to má budoucnost
Už aby vývojáři zamakali na opravdovejch dx11 titulech.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 16:58:07
avatar
z plochých kamenů se staly špičaté a z drobných boulí na drakovi se staly trny.... to není jen teselace.. to je úplně jiný obrázek ))

Teslace snad vykreslí přesněji "oblé" a "kulaté" tvary místo lomených čar a zjemní síť.. tohle ty tvary totálně mění.... z plochých tašek dělá půlkruhové... neudělali někde soudruzi v NDR chybu?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:09:40
avatar
me pobavily ty schody. bez te teselace vypadaj jako sikma plocha, s teselaci jako schody. a to uz prvni doom umel schody a nepotreboval k tomu teselaci
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:30:18
avatar
To je dan za nativni tesselaci. Kdyz ji vypnes, dostavas se hluboko pod kvalitu a bez optimalizaci se neobejdes. Snad se na to vyvojari v.s.r.u a jedou vse DX11-native...
RaSuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:14:03

Větší blbost jsem už dlouho neviděl. Co jsem pochopil, u tessellace by se mělo jednat pouze o vyhlazení tvarů, ale jak může vytvořit tvary, které tam nejsou? Jak by mohla z plochy tvořené pouze texturou vykuchtit detailní šutráky se segmentací o které by se původní ploše mohlo jenom zdát?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 22:28:47

Vyhlazení tvarů? To jsi toho asi moc nepochopil...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:47:30
avatar
no kdybys ignoroval normal maping tak uvidíš akorát u plynulách povrchů lepší curvaturu, jenomže třeba i blbosti jako voda nebo látky tím že použiješ tesselaci dostanou polygonární displacement. Jenomže v tomhle demu je jenom displacement, protože oblouk u mostu ani dračí křídla nedostanou plynulejší celkový tvar, alespoň u draka vidíte že tam kde není nic namapováno a je vypnuté vyklazování křivek se nic zbytečně netesseluje. Je zajímavé že mě nejprve když jsem o tesselaci slyšel napadlo že by se hodilo kvůli efektivitě modelů podle mappingu nejdřív vypočíst kam umístit tesselované polygony, a až potom s nimi hýbat,ale tady na těch šutrech prostě natesselují a pak s tím pohnou do prostoru.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:34:42
avatar
Kdyz se divam na porovnani ve Stalkerovi, rozdily nejsou tak brutalni, spise naopak. Tohle je specifikum Unigine Heaven benchmarku, ktery je DX11 native a kdyz se pusti na DX9, tak vypada otresne.

Tesselace ma pomoct spise programatorum s plynulym Level Of Detail a s tim mnohem lepsi prehled o narocnosti prave pocitane sceny (nemluve o moznosti sledovat vystupni zatizeni a dle toho upraveni LOD a vyhlazeni FPS v narocnych scenach (mene spicek, mene dropu)...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:08:44
avatar
akoze tesalacia je fakt pekna ... ale tie chodniky a cesty boli fakt trochu prehnane ... neviem si predstavit zviera alebo stroje co by po nich dokazali ist
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 11:26:38
avatar
ja by som po tych chodnikoch nechcel chodit
RadekFM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 00:05:03

Tak v unigine to ma dopad dost velkej, fps pada tak na polovinu pri zapnuti tesselace (i7+hemlock) Doufam ze ve hrach to bude lip optimalizovany
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 09:31:22
avatar
Toto nieje len Teselácia, ak si niekto spomenie na demo od ATi pre radu x1800, spomenie si tiež na Paralax Occlusion Mapping, ktoré z jednoduchých rovných povrchov pomocou nejakých špeciálnych textúr spravila komplexné tvary. Niečo ako pokročilý bump-mapping s tým rozdielom, že bump-mapping nerobí nič s wireframom modelu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1263x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1658x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3797x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1478x
Komentářů: 0