Na poli MMORPG her je poslední roky pusto a prázdno. Ne že by je nikdo nehrál, ale hráči tráví čas u letitých starých titulů, které přitom mají dávno své nejlepší roky za sebou a do nových titulů se nehrnou. Důvodem je často extrémně agresivní nastavení mikrotransakcí v novějších MMO hrách, kde prakticky nemáte šanci na významnější postup a úspěch, pokud neustále nevytahujete platební kartu a nekupujete si prémiovou měnu atd. Za posledních několik let se také objevilo několik totálních propadáků a fakticky jen jedna MMORPG zaznamenala větší úspěch. Bylo jím New World od Amazonu. Ten do vývoje hry nacpal přes 200 milionů dolarů. Pravda, když v roce 2021 vyšla, kritika byla značná, ale vývoj pokračoval a hra se dostala do velmi solidního stavu. Jeden by řekl, že tedy konečně úspěch, na kterém se dá stavět další roky. Jenže Amazon usoudil, že mu to za to nestojí a utnul financování hry a studia. Z herní divize propustí 14 tisíc lidí, okamžitě končí jakákoliv podpora a vývoj hry. Ta zůstane v současné variantě funkční prý po celý rok 2026, nicméně není samozřejmě moc důvodů ji hrát.