Výborná hodnocení hry Borderlands 4, který většina označuje za obsahově nejlepší díl od toho druhého, bohužel zcela selhává, pokud jde o technické zpracování. Ačkoliv používá Unreal Engine 5, tvůrci se evidentně vykašlali na veškerou optimalizaci. Nároky v praxi s ohledem na ne zrovna působivou grafiku, které rozhodně není fotorealistická, jsou naprosto neomluvitelné. Aby tahle hra nešla v nativním 4K hrát ve stabilních 60FPS na jakékoliv současné rozumné grafice, je prostě nesmysl. Zapínání DLSS natož frame gen rozhodně není žádné řešení a není optimalizací. Bohužel stav hry a nepřiměřené HW nároky a neoptimalizace vynikne v přímém srovnání se třetím dílem. Ten nevypadá o moc hůře, přesto v nativním rozlišení bez DLSS běží podstatně ale podstatně lépe. Zkrátka po technické a optimalizační stránce se u téhle hry něco hrubě nepovedlo a šéf studia to nechce akceptovat. Je evidentní, že hra vyšla dříve, než byla dokončena jakákoliv optimalizace.