Cyberpunk 2077 se odkládá! Můžete ladit svá PC. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 16 January 2020
CD Projekt oznámil nemilou zprávu. Všichni, kteří byli natěšeni na dubnové vydání veleočekávaného Cyberpunk 2077 se budou muset uklidnit, protože se nedočkáme. Studio oznámilo, že z důvodů dalšího testování, ladění hry a optimalizací posouvá vydání hry až na 17.9.2020. Takže máte spoustu času si střihnout znovu Zaklínače a také připravit si počítač. Zatím nevím, zda bude hra vydána ve spolupráci s AMD nebo NVIDIA, ale je možné, že se vydání může krýt s uvedením některého významného produktu. Hra by měla podporovat/využívat nějakým způsobem Raytracing a aby to mělo smysl, určitě to nebude NVIDIA RTX, ale cokoliv, co předvede AMD, aby to mělo smysl a hlavně to fungovalo i na konzolích. Napadá nás tedy vydání a optimalizace pro Radeon RX 5900 sérii a RDNA 2, která by měla nějakou formu akcelerace RayTracingu nabídnout. Každopádně času dost na upgrade vašich PC, protože jen málokdo pochybuje, že tohle bude nejlepší hra roku 2020 a to nejlepší, co od Witcher 3 na naše PC zavítalo ;).
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 19:20:38

Omlouvám se za to sprosté slovo, ale jsou to fakt kokoti.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 22:34:10
avatar
Lebo chcú vydať hotovú hru?
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 00:15:25

Už při prvním zpoždění kvůli RDR2 se dušovali, že to bude 100% v dubnu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chce si to trochu ujastnit poj 2020-01-16 20:20:48
avatar
Mohu se zeptat z čeho autor vychází ohledně tvrzení o podpoře RT?

Protože tu je pár dost podstatných nejastností. Nvidia nemá žádnou vlastní SW podporu pro herní RT. To RTX je jen HW část GPU (akcelerátor). Vše běží v rámci DXR standartu, který bude velice pravděpodobně podporovat i AMD. Zda si AMD vyrobí také nějaký HW akcelerátor pro Rt a nebo půjde cestou akcelerace pomocí standartních jednotek jako je tomu třeba u pascal karet je na rozhodnutí AMD, ale stále to bude přes DXR. Takže je hloupost tvrdit že to nebude RTX

Mimoto i kdyby to bylo opravdu jen RTX, což je hloupost. Bude implementováno DXR. Tak nvidia má Cyberpunk už asi mesíc na svém webu mezi tituli co brzy vyjdou s podporou RTX, reálně DXR.
Což samo o sobě odporuje tvrzení v článku:
"Hra by měla podporovat/využívat nějakým způsobem Raytracing a aby to mělo smysl, určitě to nebude NVIDIA RTX"

zde:Odkaz

To že je to na všech videích označeno jako RTX je jen marketingové označení správně by tam mělo být DXR on/off. Asi jako třeba teselace.

Ohledně hry, je to asi škoda, že se zpozdí, ale lepší hotovou a odladěnou hru než nějaký polotovar.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 20:00:52
avatar
Při čtení textu jsem si říkal: "Co to ku.va mele?"
Je to tak jak píšeš = +1
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 20:05:00
avatar
No popravdě přišlo mi to jakoby to napsal zdejší uživatel "MACHINA" který tu podobnou věc už psal asi 4krát a nenechal si to za žádnou cenu vysvětlit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 09:47:45
avatar
a ty jsi zase silně naivní jelikož si myslíš, že stačí něco napsat na nějaký standart (v tomto případě DXR) a netřeba to dále ladit a testovat pro konkrétní hardware . Ne takto to opravdu nefunguje, absolutně netušíš jaký je pain cokoliv ladit, nahrazuje se celý shader code, detekuje se exáč hry na základě názvu, proč myslíš že ovladače jsou tak velké a podobné "prasárny". Nevíš nic,ale teoretizuj si dál. Dělám 15let v SW vývoji a obecně mi takoví joudové jako ty nevadí. Co mi vadí když už začnou útočit ve své blbosti na lidi co ví mnohem víc než oni sami
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 11:01:42
avatar
Právě jsi krásně popsal sebe ty SW indženýre

Právě protože to je tak jak to je tak v CB bude DXR a právě protože AMD nemá ani peníze na to vyvýjet něco extra vlastního tak pojede v DXR.

A to jak jsi mi posledně tvrdil že RTX je fake? Že ty jednotky vlastně ve skutečnosti nic nedělají? To jsou taky tvrzení z 15 leté praxe? A že nvidia jen "uměle" snížila výkon ostatních karet v RT aby RTX vypadalo dobře? Jsi úplně k smíchu ty fantasto.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 15:49:10
avatar
dáváš mi do úst něco co jsem neřekl - říkal jsem že to jsou reporpusnuté tensory - tedy něco co nebylo pro účely RT naprojektováno - odtud ten mizerný výkon. Když na ledničku přiděláš kola, taky to bude jezdit, ale do kvalitního auta to má daleko, ty si tomu klidně říkej "auto". Dál už reagovat nebudu. Jako zmiňovat mě v diskuzi, kde jsem původně nic nenapsal je fakt už na hlavu a ten nejočividnější ad hominem co jsem kdy zažil. Je mi líto že máš v životě nějaký problém, ani já ani nikdo jiný na hloupé internetové diskuzi tvým skutečným problémem ale nejsme.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 16:35:05

RT a tensor jadra jsou ale uplne neco jinyho, jinak postaveny a delaji jiny operace. zatimco tensor jadra jsou optimalizovany pro operace s maticemi, ktery se vyuzivaji hlavne pri strojovem uceni, tak RT jednotky jsou opravdu delany primo pro raytracing a obsahuji vlastne 2 specialni jednotky v jednom.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 17:11:50
avatar
Haha, ne nedávám tvrdil jsi že nvidia podvádí. A ve svejch ovladačích u karet co RTX nemají jen shazuje výkon zatímco ty co RTX mají jedou tak jak mají, ale RTX tam nic nedělá.

Je mi líto, že ti to nežeru. 15 let praxe.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 23:08:44
avatar
no taky jsem vydel CP2077 na portfolium nVidie,ale zase ma logiku to,ze musi RT dat nejak na "AMD" protoze tu "mame" nove konzole a vydavetel si nove konzole nenecha ujit,nicmene me odklad neva,raci si pockam na pecku roku(teda snad),zaklinac3 a Doom 2016 + KC byly za posledni kvartal snad jedine 3 hry co staly za plnou cenu,ikdyz zaklinace3 a KC jsem kupoval az v plne edici a tak jsem se vyhnul na obou hrach "bugum" atd. a byl jsem natseny,tak ze asi CP2077 koupim +- hned po vydani,stejne tak DooM 2020

PS:CP2077 bude mit problem prehnaneho ocekavani,ale ja cekam kvalitni hru jako zaklinac3 a ne neco prehnaneho,takze snad nebudu ......
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 07:07:52
avatar
DXR je i pro AMD.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 15:16:41
avatar
nVidia DXR je open?CP2077 je v programu nVidie a to ma sve ray-tracing "uzamcene" stejne jako Gsync atd. nebo DXR je nakonec open? Odkaz
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 15:19:51

dxr neni open..dxr je od microsoftu. nvidia zadnej svuj standard pro raytracing nema! rtx jsou jen hardware jednotky a software podpora pro akceleraci (zrychleni) vypoctu raytracing efektu, ktery jsou do hry implementovany pomoci bud microsoftiho DXR (drtiva vetsina her vcetne cyberpunku) nebo specialniho rozsireni vulkanu, ktery vytvorila nvidia a je open source, ale pouziva ho soucasne zatim jen quake 2 rtx.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 21:09:19

ano, DirectX 12 verze 3 (= October 2018 )
je standart Microsoftu, výrobci karet jen stačí dopsat ovladače pro DXR funkce
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 22:45:51

Dobrý, super. Hardware upgrade může počkat.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 11:15:28
avatar
Zjistili že nejlevnější karta na který to vlastně jede aktuálně hratelně je RTX 2080ti tak musí počkat na vydání nový generace
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 11:58:46
avatar
jo to je klidně možný
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 12:20:30

s raytracingem asi jo..jinak ta grafika zas tak spickove nevypada aby se to na nicem nehejbalo. rdr2 vypada lepe, alespon ve srovnani s timto videem.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 16:07:07
avatar
To byla samozřejmě trochu nadsázka, bez RTX by tu hru určitě rozjela v pohodě i taková RX 5700 XT která se dá pořídit za 1/3 ceny, spíš bych se obával toho že za údajnou potřebnou optimalizací stojí nějaký donate od Nvidia která tu hru bude chtít použít jako demonstraci RTX technologie na nových RTX 30xx kartách, načasování vydání by tomu odpovídalo, právě cca 3 týdny před tím je koncem srpna Gamescom kde v roce 2018 použili Battlefield 5 pro demonstraci RTX technologie na RTX 20xx kartách při tom jak je tam představovali
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 16:22:33

no podle te grafiky nemuze mit ve full hd problem ani rx570 nebo podobne vykonne karty jako vypada ten cyberpunk dobre, ale proste nic co tu uz nekolik let nemame.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 19:15:47
avatar
Před rokem a půl to předváděli na i7 8700, 32 GB RAM a 1080Ti. Prý to vypadalo dobře. Za tu dobu to buď optimalizují, nebo přidají efekty a náročnost vylítne.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 20:15:38
avatar
Určitě za finanční podpory Nvidie přidávají její efekty, RTX a celkově tu hru optimalizují tak aby běžela nejlépe na RTX 30xx kartách které Nvidia přestaví na Gamescom koncem srpna pravděpodobně, tedy nějaké cca 3 týdny před vydáním hry, co čekat od studia co dalo do Witcher 3 hairworks od Nvidie atd
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 09:15:37
avatar
Tak uberu třeba to RTX a bude to. V Metru jsem ho taky stáhl o stupeň, rozdíl ve vizualu nic nic nula, zato FPS šlo nahoru.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 22:21:24
avatar
A právě proto nikdy nekupuji hry v předprodeji. Někteří dělají, jako by nebylo co hrát. Stejně když člověk chodí do práce a má spoustu jiných aktivit, zvládne dohrát tak 2-3 rozsáhlejší tituly za rok. Mnohem radši budu mít vyladěnou hru o půl roku později, než něco, co se dá hrát po desátém updatu...
KKKuba2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 23:36:13

No tak teď jsem doskládal nové PC abych byl připravený. A Oni to posunuli.. Mě snad jebne
Ale nevadí, klidně si počkáme protože to určitě bude stát zato..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 00:07:45
avatar
tak to holt upgradneš ještě jednou letos no ;)
KKKuba2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 12:29:55

No tak se zase uklidníme, nejsem milionář..
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 11:34:18
avatar
Předprodej her je divný, dokud není hotovo, tak nelze s jistotou říci jak dlouho bude trvat oprava nějaké chyby a zda se při testování neobjeví nová... Může se stát (a často se stává) že kvůli pevnému termínu vydání hrozí tři možnosti (a někdy se kombinují).
1) Hra nebude kompletní a problematická funkcionalita se prostě odstraní.
2) Hra bude s chybami, které hraní podstatně znepříjemní.
3) Vydání se odloží.
Osobně preferuji, když hra při vydání neobsahuje žádné (programátorům známě) závažné chyby. Uspěchaných vydání jsem zažil dost a pak člověk rok čeká, zda hra bude funkční nebo zůstane nedodělaná navěky. Recenze jsou nepoužitelné, protože není jasné, zda byly od doby recenze chyby opraveny. Osobně radši čekám, než je hra hotová, doplněná o datadisky a třeba jako bonus i levnější a hratelná na mém PC CD Projekt Red si dává záležet a pokud bude hra hratelná při oficiálním uvedení, tak ji asi koupím hned.
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 20:39:34
avatar
Dyť tam jasně píšou 2077. Nevím na co všichni nadáváte. 2020 (byť na podzim) mi příjde dost s předstihem
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 09:09:37

potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 08:53:34

Z mého pohledu OK. Mnohem raději jim prominu nějaké to zpoždění a odložení než vydání hry za každou cenu ve slíbeném termínu, aby to pak bylo herní zklamání. Takže počkám si, nové herní PC si postavím na podzim a nemám s tím problém.
Řada her loňského roku jasně ukázala, jak to dopadá, když místo na obsah a finalizaci hledíte na datum vydání.
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlasím, jen... 2020-01-23 16:09:40
avatar
Souhlasím, jen si nemohu odpustit mem na adresu vývojářů "How dare you! You have stolen my dreams..."
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo Zaklínač. 2020-01-23 21:01:46
avatar
Jo Zaklínač, ten je teď na GOG.com v akci, tak jdu asi nakupovat.
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 758x
Komentářů: 2
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1652x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRMonday, 11 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1524x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaWednesday, 06 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Tuesday, 05 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1636x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Monday, 04 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1866x
Komentářů: 0