Mass Effect 2 se blíží - Dosáhne na hodnocení 10/10? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 22 leden 2010
Nejočekávanější hra začátku roku 2010. V USA už 26.1. v EU pak 29.1. Podívejte se na Launch Trailer. Uvidíme, zda odvrácení od RPG a přiklonění k atmosférické střílečce s propracovanným dějem bude druhému temnému dílu ku prospěchu ... recenzi plánujeme ;)
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:32:46
avatar
DVD1 doma, druhé na cestě. Přes víkend to už hraju. Nevydržím čekat po tom jak to DD vychvaloval posledních několik měsíců.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 23:44:08
avatar
To seš ty kdo na launch party ukrad to dvd? : D
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 07:59:09
avatar
Pouze stahuju.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:40:40
avatar
Konzoloidní střílečka o záchraně vesmíru jediným neohroženým kapitánem 10/10? Někde se asi stala chyba, ne? Asi bych si měl zajít na vyšetření zraku, jestli porucha není na mém přijmači.
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 13:38:32

Konzoloidní střílečka? hrál si to vůbec?
a když tak TPS s prvky RPG a skvělým příběhem a určitě ne konzoloidní. Bioware je snad jedna zmálo společností co si dává záležet, aby aji PC verze byla dobrá.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:35:42
avatar
Bioware spíš dělá hry tak kvalitní, že i na PC je to boží, ale neřekl bych že se pc verze a konzolová bude nějak lišit.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:34:33
avatar
Jo hrál a i dohrál, děkuji za optání. Skvělý příběh byl na úrovni tuctové space opery (což neznamená nezábavný), a ony RPG prvky byly opravdu velmi významné, dodnes nespím z rozhodování zda se soustředit na střelbu z pušky nebo z brokovnice. Co si ale pamatuju je, že typicky po konzolovém způsobu se celá hra dala dala dohrát pomalu jedinou klávesou - kamkoliv se člověk jen přibližně(úhel 30 stupnu) podíval, vyskakovaly upozornění na cokoliv: bedna! Důležitý vypínač! i z 20m čili opravdu výzva. V okamžiku kdy člověk zvládl pomocí druhého tlačítka krytí za bednami, hra byla prakticky dohraná. Jestli toto není konzoloidní ovládání tak už asi nevim co. Celkově byla ale hra velmi dobře zpracována, technologicky i jinak a zábavná určitě byla, jen říkám že to nebyla žádná nedostižná ikona jak se zde na webu stále objevuje. Její přímý předchodce KOTOR (totéž s lightsaberem) mi přišel výrazně lepší. Celkové hodnocení MassEffectu 80-85%.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 12:39:22
avatar
no to máš pravdu, přesně to konzole dotlačily na PC, spolu s autosavem, autohealem, debilizovaným ovládáním, vypatlanou AI, popisy které tlačítko zmáčknout a nevěrohodnými dialogy(ale to je až na Uncharted globální problém). jsem děsně rád i za tak málo jako koukatelné stíny, přeskakování řádků dialogů(sere mě že nevíš kdy to bude celá scéna) nebo funkční alt+tab(když už je to druhý díl konečně).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 13:56:09
avatar
hele tak jako kdyz je to tak spatny, tak te to nikdo snad nenuti kupovat a hrat. pc hraci by meli byt spis radi za konzole, ze vubec maji co hrat. kdyby nebylo tak relativne jednoduche portovat z konzoli na pc, tak naprosta vetsina multiplatformnich her ti na pc nevyjde vubec. co je na autosavu spatnyho teda nevim..me se casto stane, ze ve hre zapomenu savovat a kdyz bych pak po dvou hodinach nekde zemrel a musel to cely opakovat, tak to docela nasere. za autosavy sem tedy hodne rad. autohealy sam moc rad nemam, ale zase mi nijak moc nevadi. ono hledani ruzne vice ci mene logicky umistenych lekarnicek, ktery ti hned doplni 30-50 zivotu take neni zrovna realisticke. a ses si jistej tim, ze to na pc dotahly konzole? co si pamatuju tak prvni strilecka, ktera to na pc pouzivala bylo cod2, ktery bylo ale primarne vyvyjeno pro pc. a treba crysis pak pouziva podobny system a je to only pc hra. s debilnim ovladanim a vypatlanou ai u pc her, take konzole nemaji nic spolecneho. to je zalezitost vyvojaru a nevim jestli ti je 11 nebo kolik ze si nic nepamatujes, ale her s debilnim ovladanim a vypatlanou ai sme meli na pc spoustu i v dobach pred x360, kdy multiplatformni hry byly spise vyjimkou. to stejne plati i pro ty neverohodne dialogy. a co se tyce tech tlacitek, tak sem si nevsiml, ze by me po celou hru nekde doprovazelo "press f to use" "press left mouse button to shoot" apod. to jedine tak v tutorialu, kde je to ale logicky a jeste treba v l4d, kde te to takle upozornuje, ze po zapnuti prijde obrovska horda zombiku a mas se pripravit.

ono nadavat na konzole je tady strasne popularni, ale nekteri to tu vynasite uz do extremu. konzole jsou jenom nastroj ke spusteni te hry, ale hry vyviji porad jenom vyvojari. za to ze je naka hra spatna nebo dementni nemuzou konzole, ale vyvojari te hry. nadavat kvuli vsemu na konzole je sice jednouche a tady popularni, ale take hlavne hloupe a zaslepene.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 15:16:21
avatar
jasne ze jsem rad ze je co hrat, ejnomze to musi to neco byt pokazde taknedotazene ze Psychonautsna CP nic furt neprekonalo? a to mas pravdu ze me nikdo nedonuti nic koupit, to bych nejdriv na to musel nekde vzit.

mohl sis vsimnout ze negativni vlastnosti zacinaji v mem predchozim comentu az posranym ovladanim.(autoheal je vhodny podle situace), a vůbec jaktože nerozpoznáš když někdo mluví obecně o faktorech popularizovaných konzolema(samo že nemají ve všem primát,a já taky nejsem statistik). Ještě jsem zapoměl říct že quickload který trvá déle než 1s není vůbec quick.

když to chceš po svojimu: příčinou není existence konzolí, ale masové zaměření ať už v oblasti hráčů nebo čím dál více wannabe vývojářů.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 03:02:32
avatar
Autoheal původně pochází z HALO, které se tvořilo pro Apple, než to Microsoft odkoupil...Poměrně paradoxní je, že v ODST sou lékarničky a udajně ne moc. Já nevim, protože HALO sucks hard!
---
PS: To s těma nevěrohodnejma dialogama a Uncharted 2 bylo myšleno vážně? Jestli jo tak někomu asi Černá futureproof královna oblbla mozek...fakt co s tim U2 všichni maj. Heslo pro vývojáře, čim lepší grafika tim všechno ostatní může bejt horší!
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 23:18:45
avatar
já jsem sice Uncharted neměl možnost hrát ani jeden, ale viděl jsem cutscény se zajímavým dialogem a dokonce to vypadalo jako když herci hrajou film, a né když se anititalenti pokoušejí o motion capturing aniž by věděli co vlastně dělají.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:42:51
avatar
Bavíš se o jedničce nebo o dvojce nebo o čem? Jestli o dvojce tak teda hraješ rychlostí blesku, že znáš už ten příběh. Jinak poslední dobou mi přijde, že se všechny hry dělají na konzole a jedna jak druhá. Akorát jednou je to starwars jednou avatar jednou dark void jednou cokoliv ale nemlich echt to samé v jiném prostředí. A aby PCčkáři neřvali tak jim dáme lepší textury a nějakou další volovinku když mají ten nabušený hardware. Osobně tyhle hry taky hraju. Já hraju asi všechno u čeho překousnu grafiku. Nemusíš myslet (rozuměji moc), hledíš a jdeš od mantinelu k mantinelu. Je to lahoda. A i mě to někdy baví se přiznám. Ale tohle je prostě konzole princip a to i kdyby sme to hráli v holografické místosti to na tom nic nezmění.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:09:51
avatar
Samozřejmě o jedničce. Smyslem mého komentáře bylo poukázat na to, že první díl nebyl žádný zázrak a očekávát hodnocení 10/10 u druhého dílu je trošku přestřel. Nebo si opravdu myslíte, že tohle bude nejlepší hra všech dob? To totiž 10 z 10 znamená, 100% hra naprosto bez chybičky, ikona a bůh všech ostatních. Takže pokud si někdo myslíte že tahle hra bude lepší než jakákoliv před ní, prosím klidně se připište pod můj komentář, at se vám můžu hlasitě a dlouho smát. Jen pro připomenutí, mluvím o hrách jako Kotor, Half-life 1,2, Deus Ex, System shock, Alien vs Predator, původní Rainbow Six, Call of Duty, MoH, Stalker... to jsou všechno hry "jen" s devítkovým hodnocením. Naprostý šunt proti hře která si opravdu zaslouží 10 z 10, a to jsem se omezil jen na akční hry. Uvědomte si že by tahle hra musela být lepší než např oba první Fallouty nebo legendární Baldurs Gate (oba 95%) či případně NWN, Thief, Gothic nebo moderní Dragon Age, mám-li vzpomenout RPG. Pokud si to myslíte, neváhejte se ozvat a hlavně vysvětlit proč by tomu tak mělo být.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 15:23:34
avatar
idiote, co třeba zaokrouhlování? jak asi uděláš stupnici 0-10(nebo spíš 5-10 jak tomu v mnoha případech je) aby tam 10=100% navíc dneska se spíše hodnotí vzhledem k nedávné historii ané přez celou existenci hraní. drgaon age je strašný kýč, a když vycházely ty starší hry hledělo se na hodnocení jinak. bys asi mohl tehdy najít recenze špatných her pod 5.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:10:13
avatar
Konzoloidní střílečka o záchraně vesmíru jediným neohroženým kapitánem co je pro tebe hra ktera by mela mit 10/10?Zdrejme jen memas rad strilecky?
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:25:35
avatar
Střílečka není každá hra kde se střílí. A až to bude 10 z 10 pánové tak to už nikdo nikdy nevypnem.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:17:42
avatar
me jen zajimalo jestli tuto hru nemusis jen protoze je to strilecka a to ze nekdo napise ze hra ma 10/10 neznamena ze se od takove hry neodtrhneme,ale ze hra splni na "100%" vsechny aspekty(hratelnost,zabavnost,dej/pribeh,graficke spracovani,celkove po zvukove strance,videa ve hre...)

pokud bys to bral,tak jak to zrejme myslis tak to by muselo byt neco jako MATRIX
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:39:05
avatar
A to by snad 100% hra měla být, ne? Matrix. Pokud splní všecko na 100% tak se od ní prostě neodtrhneš. Zatím žádná taková nebyla, vždy se najde nějaká chyba. Mimochodem, myslíš že jsem v příspěvku vyjmenoval tolik stříleček jen pro to že je nemám rád? Klidně může mít 10/10 střílečka nebo simulátor rybaření, to je mi uplně jedno, jen tvrdím že rip z konzolí (tím pádem s důrazem na jednoduchost a spotřebnost - tomu se žádna konzolovka nevyhne at ji dělá kdo chce) s dějem styl pohádka pro dospělé plná klišé typu: "Vesmír je v hajzlu, pane presidente! Zavolejte Sheparda je naše jediná naděje! Bez něj si prostě lehneme a vyhyneme!"(viz intro) to vážně nebude.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 22:34:49
avatar
OFP = 10/10 kdo neveri at si to zahraje i ted ;)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 23:56:47
avatar
Asgard_X:
Wow to znamená, že hra na konzoli automaticky má blbej klišoindí děj a hry na PC sou dramatické skvosty? To je hodně odvážné tvrzení : ) Každopádně k tématu, Mass Effect sem na PC dohrál 6x, ta hra mě svým dějem a celkovou prezentací naprsto vtáhla. Vzhledem k poměrně velkýmu vitížení jak časovýmu tak psychickýmu, nemám psolední roky rád takový ty opravdu poctivý RPG jak oje teď třeba Dragon Age. Mix FPS s RPG prvyk v Mass Effectu mi perfektně sedli a je to moje nejoblíbenější hra vůbec, za mě je to 10/10, to neznamená hru perfektní pro všechny, ale pro mě osobně jo. Na druhý díl se těším jak na vánoce, takže snad mě nezklame : )
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 10:21:11
avatar
Mc Baxxter:
"Wow to znamená, že hra na konzoli automaticky má blbej klišoindí děj a hry na PC sou dramatické skvosty? To je hodně odvážné tvrzení : )"
Jo to je odvážné tvrzení, ale když si pořádně přečteš moje příspěvky tak zjistíš, jediný kdo to tady tvrdí jsi ty. Já jen poukazoval na to že hra 10/10 vypadá trochu jinak - musí být dokonalá.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 10:40:21
avatar
Dokonlost je poměrně realitvní (taky jako všechno na světě). V tom případě by ses moh ještě obořit na ty co recenzovali AC2, když na dvou čských serverech hra dostala 10/10 a já s tim plně souhlasim protože v minulym roce nic lepšího nevyšlo : ) Nepříde mi moc chytrý aby ultimátní 10/10 vlastně žádná hra nemohla dostat, řek bych, že by to mělo bjt ve vztahu k dalším hrám...no a ky¨dyž většina slušnejch her dostává 9/10 pak už asi dlší místo na hodnocení neni, pokud nechceme zakládat mezistupně : ) Jinak nevim jestli víš, ale je hra která dostala hodnocení 21/20 : D
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 11:17:08
avatar
Ne to opravdu nevím, ale sám si všímám toho posunu - průměrné hodnocení by mělo být 50% za průměrnou hru. Jenže ještě za časů starého SCORE (kdy jsem takové věci sledoval) jsem se často dočetl : veskrze průměrná hra, hodnocení 75%. Problém není ve hrách ale v recenzentech a jejich relativní škále. Pokud to vidíš jako já, čili 10 je ideál, kterému se můžeme jen přiblížit, a 50 je průměr, zbývá dost místa pro rozlišení dobrých a špatných her. Pokud ale každá dobrá hra dostane 10 z 10, jak je budeš mezi sebou porovnávat? Co když vyjde ještě lepší díl? Dostane těch 21? Proto tvrdím že hodnocení 10 z 10 není pro hodnocení her vhodné, nelze pak objektivně porovnat tituly mezi sebou nebo nedej bože v čase a o to u hodnocení přece jde. Autoři těchto článků (já osobně jsem takováto hodnocení viděl pouze u konzolí, na PC ještě ne, ale neříkám že nejsou, už to prostě nesleduji) jen potvrzují klesající nároky společnosti - objektivitu nahrazuje subjektivní názor a profesionalitu amaterismus - což by ani nevadilo, má-li na to takový člověk schopnosti. Ovšem stále více nedouků se posouvá do oblastí které nevyžadují vzdělání a jen rýžuje peníze, vždyt co potřebujete k hodnocení her? Hrát!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 11:46:08
avatar
Já souhlasim, ale současnej trend v recenzích bohužel nějak nenasvedčuje tomu, že by se to mělo nějak měnit. Pokud by byla opravdu průměrná hra za
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 15:39:22
avatar
že je vláda tupců i ve vesmírné multialienské době a že jsou všichni posraní že se zbavili 1 reapera z nevíme kolik ti jako nepříjde dost aby to bylo něco víc než klišékaše? nemůžeš všechny 10 číst jako 100% a nemůžeš udělat hru která se bude v každém ohledu zamlouvat každému. a těžko vymyslíš příběh nebo zpracování které bude 1. lepší než první díl, 2.dost odlišné aby se nenašel Asgard_x kerý to nebude kritizovat(nebo nebude tvrdiz že s ním nesouhlasný postoj má jenom jeden člověk z DDworldu). všiml sis pokorku v interaktivním střihu(přeskakuju mezerníkem protože číst je rychlejší než poslouchat) nebo jak loading alespoň něco kazuje, nebo že nepřátelé mají více míst na které podle zásahu reagují,a to nemluvím o vylepšení boje nebo profilování jednotlivých tříd. z principu každá věc musí být někým rozhodnuta, a už to znamená že se alespoň někomu líbit nebude. ať už kdokoli udělá jakoukoli hru vždy se z toho poučí(bylo by to logické,) to samé platí pro hráče když něco dohrají. Bez zaokrouhlení nikdy nikdo nemůže dosáhnout hry hodnocené hodnocené 100%. ale už čestězas, jdu hrát ME2.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 12:16:33
avatar
Všechny super pokrokové věci cos tu vypsal jsme opravdu ještě v žádné hře asi neviděli.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 23:20:52
avatar
ani nelze očekávat že by se oběvilo něco co jsme v jiné podobě nebo okolnostech už jinde neviděli.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 15:25:12
avatar
každou hru vypneš když musíš. lidi nejsou dementi závislí jak WOloWé. úplně každou. i pokud trvá 5 minut.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 12:36:12
avatar
Aby se to nakonec neubíralo směrem jak cod6... to by byla opravdu velká škoda.
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 12:58:07

preco mi nejdu dve jadra na gtx295
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:00:34
avatar
Najlepší trailer zo všetkých až na záver... Ako to v Bioware robia...
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:08:25
avatar
Smutny je ze ta hra se uz pirati a poctivi lide musi cekat. Jen nevim, zda si nepockat na nejakou tu GOTY edici, kdyz k tomu planujou vydavat DLC. Takhle jsem poridil Fallout 3 ve sleve na steamu a mam vsechno v jednom a jeste levnejc nez puvodni hru bez DLC.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 20:03:03
avatar
Nikde není přece napsané že si ji pak nemůžeš koupit.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 15:19:36
avatar
Už se těším... mám objednanou sběratelskou verzi tak snad to za to bude stát :o)
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:31:28
avatar
ja myslim ze u tehle hry "neudelas blbost" kdyz si ji koupis,hra urcite bude NADstandartni(proste bude patrit mezi TOP 2010)
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:26:12
avatar
skoda ze racej ako hru z toho nespravili film takto je super trailer a potom clovek zisti ze medzi vov okamihmi, akciou a strelbou je 10h nudy v podobe dialogov ako to bolo v jednotke 2krat tu chybu uz nespravim..
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 15:08:02
avatar
no vidíš, to by ty dialogy taky museli dělat zábavné, nebo by aspoň ty charaktery měly projevovat známky vlastní osobnosti. Ale to asi dřív Joss Whedon začně dělat hry. vždyť proč když se zeptám na jednu věc nemůžu se zeptat na tu druhou, to má tak krátkou paměť?
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CE 2010-01-22 17:41:34
avatar
Nejhorší je opoždění Collectors Edition hry. Blbý číňani, ani tisknout neumí pořádně
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 18:02:04
avatar
no tak uz len koli tomu si kupim nove 27palcove lcd, a mozno aj grafiku
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 20:06:44
avatar
Třeba 3, Eyfinity se vyplatí. No nemohl sem si pomoct no, ten stupidní slogan z reklamy na pe.lu se náramně hodí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1261x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2157x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1933x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1289x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3908x
Komentářů: 0