Pomalu ale jistě nejpoužívanější herní engine dostává další novou verzi. Stále jsme u generace 5, konkrétně nejnovější dostupná verze pro vývojáře má označení 5.7. Přináší několik klíčových novinek, tou největší je MegaLights, umožňující podstatně lepší nasvícení scény, nyní fungující s mnohem větším počtem objektů atd. Vývojáře také zaujme Nanite Foliage použitelný tedy pro extrémně detailní a velké množství rostlin a jejich detailních zpracování s podstatně menší zátěží pro HW. V těchto ohledech tedy bylo zapracováno, pokud jde o optimalizaci UE5. Ta je často kritizována, jak ale tvrdí EPIC a demonstruje třeba hra ARC Raiders běžící na UE5, problém není engine, ale neschopnost vývojářů optimalizovat svá dílka. ARC Raiders nejen vypadá skvěle, ale funguje skvěle a boří tedy ty mýty o špatně optimalizovaném UE5. Epic nicméně slíbil pomoc, do UE5.7 tedy implementoval AI asistenta, která má napomáhat v editoru tvůrcům, a dokonce přímo pomáhat s kódem. Nicméně hlavní vlna optimalizací a pomoci tvůrcům má dorazit až s UE verze 6. Každopádně Unreal Engine se prosazuje ve stále větším měřítku a není se čemu divit. Pro malé herní vývojářské teamy o několika jednotlivcích, či maximálně desítkách lidí jde o základ, který jim umožní vytvořit hry, které vypadají a fungují jako AAA tituly, na kterých pracují stovky a tisíce vývojářů. Unreal Engine prostě nabízí něco, co dříve nebylo možné. Každopádně tohle UE5.7 nabízí a vypadá na další povedený update: