Pokud jste měli rádi webovou prezentaci CZC, tak je kompletně pryč! Kamenné obchody taky.
Hotovo! Polské Allegro dovršilo svou katastrofálně nepovedenou akvizici a zlikvidovalo CZC.cz. kompletně. Zůstala nyní jen zcela bezcenná značka a doména. Že to byl pro polskou skupinu extrémně nevýhodný obchod, kdy zaplatili 23 miliard korun za něco, co ve skutečnosti mělo zlomek hodnoty, ponechme nyní stranou. S CZC získali zavedenou známou značku a velmi funkční e-shop s nejlepším prezentačním reakčním systémem naplněným historicky přesných podrobnými informacemi o produktech, vyhledávání a databází znalostí a zkušeností kolem nich atd. A to i dávno neprodávaných produktů, kdy tahle databáze byla extrémně šikovná a bohatá.
Objektivně byl systém a e-shop CZC jako takový, mnohem lepší webovou prezentací a systémem, než co má Allegro samotné. Jenže místo toho, aby si Poláci nechali ten špičkový luxusní Mercedes, který si tak neuváženě a předraženě s logem CZC koupili, tak ho zapálili a hodili ze skály, přičemž následně nastoupili do své otřískané kasle Poslkiho Fiata bez motoru, prostrčili nohy skrze podlahu a začali šlapat do západu slunce všechny následně přesvědčovat, že tohle byl nejlepší tah a jsou prostě nejlepší.
Nepřeháním. Když si nyní otevřete CZC.cz je to, co tam najdete naprostý výsměch. Parodie na e-shop je naprosto výstižné. Kdyby tam bylo jen přímé přesměrování na Allegro, bylo by to rozhodně důstojnější a užitečnější. Jinak spolu s webovou prezentací skončili z hodiny na hodinu i všechny vlastní přímé obchody CZC, včetně toho ústředního. Zbývá jen přelepit výlohy a přemalovat fasádu. Bohužel i samotné Allegro má jen zlomek kvality funkcí, přehlednosti a dat o produktech, které měla nyní už neexistující webová prezentace CZC. A místo toho, aby vytřískalo alespoň něco z té své velmi nevýhodné mnoha miliardové akvizice, spálilo i zbytky toho, co za ní stálo. A pokračuje v tom. Další na řadě je MALL.cz, který byl součástí stejného historicky mizerného akvizičního počinu a čeká jej stejný osud.
Jsem si jistý, že i na konkurenční Alza.cz nevěřícně kroutí hlavou nad plastovými pohárky se šampusem, jak se jim konkurence pomlátila mezi sebou a polské Allegro jen tak zlikvidovalo co zbylo. Pár dalších menších obchodů s pc elektronikou může posbírat ten malý zbytek podílu, který CZC mělo. Neopakovatelná příležitost je to určitě pro T.S. Bohemia, Mironet a možná Datart. Ovšem bude to hlavně Alza.cz, která bude naprosto dominovat, aniž by musela hnout prstem (a cenami). A to minimálně do doby, než se velmi toxický Amazon rozhodne začít oficiálně fungovat i u nás, a nemít ČR jen jako skladiště a distribuční centrum pro Západní Evropu. Každopádně CZC a celá jeho prezentace je definitivně pryč …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|