IT news 48.týden – aktuality a novinky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 03 prosinec 2007
it-newsTak už je to tu zase. Týden utekl jako voda a přichází tak čas na rekapitulaci toho zajímavého, co přinesl a na co se nedostalo.

 

 

Uplynulý týden byl pro mě osobně velmi náročný. Bohužel jsme s kolegy byly náhle a násilně odtrženi od připojení k internetu :). Neumíte si představit, jak obtížně se spravuje on-line internetový magazín, když nemáte internetové připojení. Nouzově jsem využíval vypůjčená CDMA. Bohužel, kdy se dočkáme opraveného připojení netušíme, ale provizorně jsme to zatím vyřešili, takže doufám, že tento týden bude jednodušší. Ne že bych byl na Internetu závislý, ale dva dny bez něj bylo jako být slepý a hluchý ... No nic. Podívejme se na přehled dění na našem webu v uplynulém týdnu.

  •  V pondělí jsme se podívali na zoubek operačním pamětem značky Exeleram. Seznámení s touto méně známou značkou bylo prvním testem operačních pamětí na DDWorldu.
  • V úterý se nám rozhořela velká diskuse kolem Windows a Linux. V článku Windows Vista proti XP.
  • Ve středu to bylo na téma zálohování. Činnost, kterou mnozí podceňují a mnozí pak litují. Více v článku Téma: Zálohujete svá data?
  • Čtvrtek byl pak na téma Linuxu a Her. Na více se bohužel díky problémům s internetem, který ovlivnily přístup k webu, nedostalo. Ale snad to bylo výjimečně. Týden tak uzavírá tento přehled.

V uplynulém týdnu se celkem hodně hovořilo o společnosti ASUS. Kromě potíží s legálností Linux softwaru na Eee, který firma rychle vyřešila ASUS oznámil zvýšení produkce notebooků na platformě Intel.

asus-eee-2 

ASUS uvedl, že v současnosti vyrábí přibližně 70% svých notebooků na platformě Intel a 30% na AMD. To plus mínus odpovídá i zastoupení obou výrobců procesorů na celém trhu s procesory . ASUS ale prý plánuje změny právě co se týká zastoupení platforem. ASUS plánuje velkou expanzi a rád by se stal do roku 2013 jedním ze tří největších výrobců mobilních počítačů na světě. V nejbližší době tak bude 90% jeho přenosných počítačů vyráběno na Intelu a jen 10% zůstane na AMD. Byl to ale právě ASUS, který si nedávno hodně stěžoval na to, že Intel nestíhá plnit jeho objednávky. Myslím, že nejsem sám, koho zajímá, zda plány ASUSu reálně korespondují s výrobními možnostmi Intelu. Intel totiž, pokud vím, objem výroby mobilních procesorů a čipových sad zdaleka tak rychle nezvyšuje, nevím o žádném z ostatních výrobců notebooků, že by vyklízel pozice, takže plány jsou to sice pěkné, otázkou je, zda se v nejbližší době takového naplnění dočkáme. Na druhou stranu AMD je na tom s výrobními kapacitami mnohem hůře než Intel a přechod na K10 mu dělá velké problémy. Celkem bych se nedivil, kdyby k omezení notebooků na platformě AMD skutečně došlo. Na druhou stranu nové procesory AMD, čipové sady AMD a v neposlední řadě i grafické karty AMD, parametrově vypadají více než dobře, takže jde spíše o možnosti výroby. Odhady však momentálně hovoří, že příští rok AMD klesne na necelých 15% mobilního trhu a zbytek pokryje Intel. Vsadím se, že je to právě způsobeno problémy s výrobními kapacitami.

  • BIOS pro HD3870

Zajímavý BIOS se objevil na internetu. Pro nedávno vydané grafické karty HD3870 totiž odemyká vysoké frekvence. Standardní BIOSy totiž chrání jádro před vysokým napětím a při taktování již nepřidávají tolik potřebné napětí, takže se z RV670 zdaleka nedostane tolik, čeho je toto jádro schopné. Existuje prý ale BIOS, který umožňuje zvýšení napětí a tím dosažení frekvencí až 1GHz. Na to si však připravte skutečně pořádný chladič. Standardně lze dosáhnout s kartou stabilních taktů do 850MHz. Pokud máte náladu a nebojíte se o svou novou grafiku, můžete zkusit, co se v RV670 a HD3870 skutečně skrývá a AMD před námi tají. V této souvislosti se omlouvám, že stále nemáme na webu recenzi HD3870. Radši už nic neslibuji, zkrátka nestíhám, což je daň za úspěch DDWorldu.

rv670-parametry-amd

  • Konkurence pro HD3850 až příští rok

Někteří čtenáři to sice nepochopí, ale velmi mnoho lidí prostě není ochotno dát za grafickou kartu více než 4000 korun. A takových lidí je podle situace na trhu s grafikami více než 50% všech, kteří grafické karty a čipy kupují. V současné době v této cenové relaci celkem jednoznačně úřaduje HD3850 256MB. Jeho ceny začínají již na fantastických 3700 korunách s DPH! Jeho konkurentem je jen GF8600GTS, ale ta je o více než dvojnásobně pomalejší. Nejbližší vyšší kartou je až GF8800GT 256MB a HD3870 512MB, obě se ale pohybují až kolem 5000 korun. Nvidia prý plánuje proti HD3850 postavit chystaný čip G96.  To však s největší pravděpodobností bude model, který nahradí právě GF8600. Tedy 128bit záležitost. Navíc se s ním nepočítá dříve, než ve 3/08. Uvidíme, jak se bude situace nadále vyvíjet. Prozatím je to tak, že sehnat lze s menšími problémy HD3850 256MB. S většími problémy lze sehnat HD3870 a GF8800GT 512MB. Zcela nesehnatelná je GF8800GT 256MB a o GF8800GTS G92 radši ani nemluvím. Bohužel, nic jiného, než výše uvedené modely, se dnes nevyplatí vůbec pořizovat.

  • AMD končí s QuadFX

Před rokem AMD slavnostně uvedlo dvouprocesorovou platformu, která měla jako jediná obsahovat a disponovat procesory slavné série AMD FX. Dnes však situace vypadá, že AMD přehodnotilo své plány a Quad FX odkládá k ledu. Oficiálně se AMD soustředí na poněkud dostupnější platformu Spider apod. Nemá cenu si nalhávat, že AMD Quad FX dělá díru do světa, což se nečeká ani od konkurenční Intel Skulltrail. Tato řešení jsou zkrátka tak drahá, že se i movitým zákazníkům příliš nevyplatí, navíc pro serverová řešení s dvěma procesory běžně existují a tak obě platformy zase nejsou kdoví jakou novinkou. AMD se navíc ve své situaci přeci jen musí nutně soustředit na to, co mu vydělá peníze, což AMD Quad FX skutečně není. Prozatím je tedy tento technologický vrchol uložen k ledu. Dobrou zprávou alespoň je, že se procesory AMD FX vrací na standardní desktop.  

zlodej-1

  • Boje s piráty ...

Zajímavé zprávy přišli z Francie. Tamní vláda, úřady, poskytovatelé internetu a vlastníci autorských práv uzavřeli dohodu, podle které budou sdíleči postihováním odpojením od internetu. Zatímco v Kanadě jdou naprosto jinou cestou, ve Francii tak nejspíše vstoupí nepřísnější pirátský zákon na světě. Z dohody se samozřejmě nejvíce radují vydavatelé a majitelé autorsky chráněných dat. Na druhou stranu případné tresty postihnou nejspíše jen ty, kteří situaci příliš nerozumí. Největší sdíleči totiž jednoduše fyzicky přesunou servery a data za hranice Francie a tam je na ně nějaký Francouzský zákon krátký. Celý zákon tak působí spíše dojmem strašáka na obyčejné uživatele. Na jednu stranu je to dobře, protože mnozí si již zvykly, že za software se neplatí a tohle může být cesta, jak jim naznačit, že krádež je stále krádež. Na druhou stranu nelze popřít fakt, že ty skutečně velké sdíleče něco takového vůbec nezasáhne, ti co na nelegálním softwaru vydělávají už teprve ne. Takže velké ryby uniknou a malé zůstanou. Jen aby těch malých nebylo až příliš a poskytovatelům internetu zůstal vůbec někdo, komu by Internet mohli poskytovat :).

A to by bylo pro tento 48.týden opravdu vše. Jistě jste si již všimli malé změny na DDworldu a další budou následovat. Omlouvám se ještě jednou za potíže s update serveru, ale je podzim a Internet padá a padá, alespoň u nás :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 06:52:39
avatar
No, nevím proč ta hranice co je většina lidí ochotna dát za grafiku je zrovna 4 tisíce. Proč není 3 tisíce nebo 5 tisíc? Je těch 50% podloženo nějakým průzkumem? Sem s ním!
Anonymní  2007-12-03 11:09:43

Stáčí mít známého co prodává HW Ten ti to potvrdí. Je to mnohem věrohodnější info, než když si to přečteš na průzkumu mezi uživateli živě.cz

A ten údaj okolo 4000,- sedí. To můžu potvrdit.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 16:21:02
avatar
Takže klasicky "známý" Tohodle termínu se bojím od doby, kdy se s tim začal tasit legendární S....s aka "můj známý z velkoskladu" a považoval to spolu s argumentem "potvrdilo mi to asi pět známých na ICQ", za všepotvrzující dogma. Nejlepší zářez ale udělal, když tvrdil, že v DX10.1 už se vyvíjejí hry, což měl zase od neznámého vývojáře z nějaké české firmy. Blbou náhodou se ho někdo zeptal kdo to má být, že v té firmě nedávno taky dělal a dost lidí tam zná, ale o tom používání 10.1 slyší poprvé Jméno se samozřejmě nedozvěděl, S. s ním "prý" bude v kontaktu až tak za 3 týdny a dokud od něj nedostane svolení, ani soukromě mu nemůže říct jméno, asi jsou tam všichni utajení a ten dotyčný byl zřejmě na tajné misi a sdělení i jen příjmení by ohrozilo jeho život. No, to jen tak mimo
Ale nezpochybňuji hranici 4 tisíc, jen bych raději viděl nějakou hodnověrnou statistiku a neodkazoval na tvrzení nějakého prodejce. Protože bych řekl, že ta částka bude nižší, naprosté většině lidí stačí i jen integrovaná karta nebo jen nějaká za dva tisíce. Určitě je spousta lidí, pro kterou je hranice 2 tisíce, a čim vyšší cena, tím méně lidí. To mohu napsat, že na trhu je 50% těch, co nechtějí dát za grafiku více než 4tisíce a zrovna tak můžu napsat, že na trhu je 70% těch, kteří za grafiku nedají více než 6 tisíc. Samozřejmě přeháním, ale pochybuju, že 50% kupujících má to rozmezí právě 3.5-4 tisíce...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 20:45:36
avatar
jj plne s tebou souhlasim...ja znam hodne lidi z myho okoli ktery kdyz si kupovali kartu tak rikaly max 3000kc..a myslim ze naprosta vetsina se bude kolem tech 2-3 tisic pohybovat..4000 se mi zda taky trochu dost na beznyho cloveka;)ale osobne jsem se nejcasteji setkal s hranici 3000 a pak 5000 njn ale taky jenom znami takze stejne verohodny jak rika DD ty 4000;) nebo to DD zprumeroval
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 22:02:25
avatar
Jednou za cas vyrobci zverejnujou kolik ceho vyrobily/prodali a zech cisel to jde odvodit stejne jako to lze odvodit od statistik velkych eshopu popr jejich dodavatelu....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 22:51:59
avatar
No a tu zveřejněnou statistiku bych právě rád viděl. Jde o to, že se píše, že hodně lidí nechce dát za grafiku více jak 4 tisíce a takových lidí má být 50%. Jenže v tom může být 45% těch, kteří nechtějí dát za grafiku ani ty tisíce 3. A v tom je ten velkej rozdíl. Taky můžu napsat, že 99% nedá za grafiku víc než 20 tisíc a taky mám pravdu. A v této kategorii že kraluje 8800 ultra. Má to nějakou vypovídací hodnotu o prodejích ultry? Nemá. Zrovna tak kategorie do 4 tisíc nemá žádnou vypovídací hodnotu jak se bude prodávat 3850. Už proto, že to je jen odhad, karty do 4 tisíc se dosud prodávaly velmi dobře i z toho důvodu, že v relaci mezi 4 - 7 tisíci nic nebylo. Takže nějaké predikce do budoucna jsou unáhlené i kdyby ta statistika v tom kontextu jak napsal DD byla pravdivá, o čemž nejsem přesvědčen.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 22:28:10
avatar
jj to ja taky..pak se muzem o necem bavit..dokud tu ta statistika neni tak klidne muzu rict ze nejvic lidi kupuje karty za 15000 a je to stejne verohodny jako ze nejvic max 4000..dokud tu neni zadnej dukaz tak to sou jenom domnenky nebo vymysli
Anonymní  2007-12-04 12:04:36

No já nemohu potvrdit žádnou statistikou, nikdy mě tyhle věci nezajímaly. Ale známý vlastní obchod, takže mám jakousi představu. Neříkal jsem to, abych něco "dokazoval", ale pouze abych vyjádřil svůj soukromý názor.

Jinak je třeba rozlišovat, kolik grafik se prodá v HW obchodě, a kolik se prodá v rámci sestav i od velkovýrobců. 4000 myslím platí pro obchody a 2000 pro velkovýrobce. A to jenom pokud nezapočítáváme integrované grafiky.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Postihy piratu 2007-12-03 09:16:53
avatar
Myslim ze ten zakon bude docela neucinej protoze jakykoliv takovy sankce muzou podle zakona (a to i ve Francii) nasledovat jen potom co je dotycnej pravomocne odsouzen.

Takze nehrozi ze ISP dostane info ze sdilite filmy a on vas odpoji - to by sice mohl udelat (jedna se o poruseni TOS -podminek sluzby ktere jsou soucasti smluv na internet) ale to by prisel o platiciho zakaznika coz pochopitelne neudela..... proste si pocka a pokud vas odsoudi za piratstvi tak vas mozna odpoji nebo sluzbu jen pozastavi.....
Anonymní  2007-12-03 11:13:48

a co tak přestat podporovat ty firmy, které za těmito aktivitami stojí? Když si uživatelé od těchto vydavatelů, nakladatelů, výrobců SW a filmových stuií už nekoupí ani průpisku, všechny rychle zapláčou. iniciativu má uživatel. A místo aby on šiknoval tyto firmy, tak se nechá sám šikanovat. Je to absurdní.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 14:50:46
avatar
Souhlas - kvuli tomu jak se nektere firmy chovaji si od nich odmitam koupit cokoliv takze pokud neco kupuju tak si nejdriv vyskrtam firmy ktery nemam rad a vybiram ze zbytku....
vlm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3850 2007-12-03 09:19:01

Kde se prodava 3850 za 3700,- s dph? .) to chcu, hodte nekod link.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 09:31:42
avatar
hledej šmudlo hledej kdo hledá ten najde
speedsnail [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3700 ale nedostupna 2007-12-03 09:45:46
avatar
Nejlevnejsi skladem jsem nasel za 3840kc (do vyhledavace "ATI PowerColor HD3850 256MB DDR3 PCIe 2xDVI TVout fan 256b")
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 11:32:47
avatar
no na czc je nejlevnejsi za 4200 kc a skladem neni..na alze to samy..a mensi eshopy brat nebudu bo tam bych si stejne nikdy nic nekoupil..takze cena 3700 ale sedi jenze bez DPH takze do tech 4000 maximalne se ani hd3850 nevleze..a stejne ji vetsinou nemaji skladem nebo jen par kousku..takze trosku blbost ne? 8800gt se kolem tech 5000 s DPH pohybuje..vetsinou ale 5500 a 6000..radeon hd3870 sem pod 6000 nevidel..takze ceny davej i s DPH u obou vyrobcu! dat tady ceny radeony bez DPH a k tomu cenu geforce s DPH no podle me neni moc objektivni
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 12:49:08

Trosku si to over nez zacnes placat. CZC :
Nejlevnejsi 8800GT - 4 740,- s DPH 5 641,-
Nejlevnejsi HD3870 - 4 600,- s DPH 5 474,-
(Sice je tam jeste levnejsi powerColor ale to nepovazuji za grafickou kartu.)

Samozrejme pri soucasnych cenach je lepsi poridit 8800GT. Musim rict ze jak nVidia tak ani AMD to teda moc nevychytali - karet je proste akutni nedostatek (da-li se slovo "nedostatek" pouzit pro absolutni nic). Takhle to vypada ze bude lepsi pockat do noveho roku na 8800GTS G92.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 18:07:35
avatar
jj sry..ja sem myslel u hd3870 ze mam dany razeni podle ceny ale bylo podle vyrobce...jj to beru moje chyba

no a ja taky cekam na to jak se to vyvine s 8800gts 512..spotreba podle poslednich testu pri zatezi srovnatelna s hd3870..vykon nad 8800gtx..za cenu do 7500-8000 tisic si myslim ze to bude velmi dobra koupe
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 22:05:11
avatar
Ceny na CZC sklidem ignoruju - maj dobry ceny jen dokud to neni skladem - pak to zdrazej o 50% a reknou zakaznikovi "bez za tuhle cenu nebo mas smulu..."
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 22:29:17
avatar
kupuju tam uz nakej rok vsechny veci na kompa od podlozek na mys pres procesory a grafarny po case nebo repraky a tohle se mi ani jednou nestalo zase jedna baba povidala co???
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 22:40:47
avatar
No tohle je bohužel pravda. Poslední krásnej vejšplech byl s 2900PRO, jakmile byla k dostání, zvedli cenu víc jak o tisícku a všem co jí měli předobjednanou poslali mail, že nemohou dodržet cenu a jestli jí teda chtěj za tu novou. A mám pocit, že v diskuzi pod asus 8800GT to bylo namlich to samý...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-04 23:16:56
avatar
hej tak mozny to je...ale kdyz je predobjednavka tak se s tym musi pocitatat..cena nemuze byt konecna kdyz zbozi na sklade nemaji..zalezi za jakou cenu jim to doda dodavatel a to si oni nevyberou..a zase prodavat neco se ztratou to snad nechce nikdo nebo jo???

ja sem ale kupoval zbozi vzdycky co bylo skladem..nemam zajem cekat na neco nebo tak..a v tomhle jsem s czc nemel sebemensi problemy

a i tak zvednuti ceny o 50% je trochu hodne prehnany a rozhodne tomu neverim..
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 14:22:37
avatar
hm tak to je divné.já můžu mít sapphiry/asusy/powerxcolory a kdo ví co všechno za a)5000kč a za b) za 5500Kč.do pátku by mi měli přijít dva kousky za za 5000kč za kus
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 21:10:54
avatar
jj kazdej neni takovej borec jako ty..kazdej nemuze byt grafiku jakou chce kdy chce za jakou cenu chce..kazdej nemuze hrat crysis na ultra high detaily na radeonu hd2900xt..kazdymu nefunguje dx10 tak jak by mel a neprinasi mu obrovsky rozdil v kvalite obrazu..proste si skvelej a uzasnej..nikdo na tebe nema..fakt chtel bych byt jako ty..si borecek
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 16:00:48
avatar
Těch 5 tisíc mělo být za verzi 8800GT 256MB, pravda je, že blíže jsou ceny 3850 za 4 tisíce a 3870 za 5.5 tisíce a 8800GT512MB za cenu k 6 tisícům. Kolik bude stát 256MB verze je ale dost brzo odhadovat, v nabídkách ještě není. Spíše mě zaráží, že dostupnost Atin taky není nijak slavná. Původně měly být 19.-20.11. okamžitě dostupné a řekl bych, že je o moc víc lidí než nVidii zatím nemá.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 19:04:23
avatar
jj toho sem si nevsiml..jsem bral ze verze 512mb..na to odhadovat cenu 256mb je prave moc brzo..ma to byt 199 dolaru..u nas by to ale melo byt asi kolem 4500 stejne jak radeon 3850..zalezi kdy bude dostupna a kdy se u nas projevi slevneni prave toho radeonu na 179 dolaru..ale v pomeru cena/vykon by na tom mela byt geforce lip..aspon vykonove je trochu jinde podle predbeznych testu
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 17:55:53

Alza: Skladem - za 4402kč ....SAPPHIRE ATI Radeon HD 3850, 256 MB DDR3, PCI Express x16 CrossFire X, HDTV, HDCP, 2xDVI/TV-out
vlm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-03 12:09:20

LuckyJosh napsal:
no na czc je nejlevnejsi za 4200 kc a skladem neni..na alze to samy..a mensi eshopy brat nebudu bo tam bych si stejne nikdy nic nekoupil..takze cena 3700 ale sedi jenze bez DPH takze do tech 4000 maximalne se ani hd3850 nevleze..a stejne ji vetsinou nemaji skladem nebo jen par kousku..takze trosku blbost ne? 8800gt se kolem tech 5000 s DPH pohybuje..vetsinou ale 5500 a 6000..radeon hd3870 sem pod 6000 nevidel..takze ceny davej i s DPH u obou vyrobcu! dat tady ceny radeony bez DPH a k tomu cenu geforce s DPH no podle me neni moc objektivni


nevidis si do pusy .) to ze ta karta se neprodava v nejakem tvem vyvolenem obchode za tu cenu co tu byla recena jeste neznamena, ze se neprodava .) tak se neni hned treba ohanet objektivnosti.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 19:01:39
avatar
davam priklad na nejvetsi eshopy..co je v nakym malym obchudku v nakym mestem je mi celkem u prde.. a dystak hod nakej link nebo rekni kde je;)
speedsnail [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 17:07:30
avatar
V DXT (cca 3. nejvetsi shop v praze? /neexistuje jen CZC a Alza...) stale skladem za 3840,- Pro remcaly dodavam ze s dph.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 18:09:55
avatar
ja kupuje od czc uplne vsechno posledni 3-4 roky;) ani jednou nebyl sebemensi problem ani pri dodavce ani u my jedny reklamaci..dobry fora k vyrobkum..u me nej eshop v cesky republice a nemam duvod se divat po nejakym jinym..a ceny tam maj taky jedny z nejlepsich..zalezi za kolik jim to da dodavatel
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 18:45:27
avatar
Můžeš dát odkaz? Tady - Odkaz - toho skladem moc není.
speedsnail [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uz neni 2007-12-03 19:31:02
avatar
Tak to je smula. V dobe kdy sem komentar psal byla Powercolor HD3850 jeste skladem.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-03 20:47:21
avatar
hh fakt smula no nvm ale podle toho co sem prosel par shopu tak radeony jsou stejne nedostatkovy jak 8800gt..se divim jen ze o tom nejsou clanky..jak nebyla 8800gt tak se o tom psalo vsude
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 46x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1317x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1693x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1219x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3806x
Komentářů: 0