AMD RDNA2 RX 6000 je technologické překvapení – v mnoha věcech. Proč se tajilo? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 11 September 2020
altZapomeňte na všechno, co si myslíte že víte o Radeon grafikách. RDNA 2 je úplně jiné zvíře.

 

 

 

EDIT: Musím doplnit článek, protože někteří tam zase vidí věci, které tam nejsou a podstrkují mě, že říkám něco co není pravda a tvrdí, že říkám něco ačkoliv v článku je pravý opak. Nehledejte v mých článcích žádné čtení mezi řádky, nevymýšlejte si, nedoplňujte si. Každé slovo v tom článku je velmi přesně míněno a váženo a zejména kontextu je naprosto jednoznačný. Takže hned na úvod:

Tohle není hypování AMD (to si děláte sami), ani nikde vám neříkám (ani si to nemyslím), že AMD jasně vyhraje a NVIDIA je totálně v háji či další fanboy/fantasmagorie, kterými tu někteří fanboyové a hateři neustále operují …

Já vám jen říkám, že na základě toho, co vím, to vypadá, že AMD RDNA 2 je extrémně zajímavé s novým přístupem, jaký jste od Radeon divize ještě neviděli, a bude konkurenceschopné, což je velká změna situace na trhu sama o sobě …

Neříkám, že NVIDIA ten souboj prohraje (naopak v článku se dozvíte, že RTX 3090 bude nejspíše nejvýkonnějším modelem v nové generaci), říkám ale, že se 100% jistotou končí ta bezstarostná léta, kdy NV konkurenci neměla. Teď ji mít bude a velmi schopnou. A ano v určitých významných aspektech, AMD bude lepší. NV ale rozhodně neřekla poslední slovo.

A hlavně říkám, přestaňte podceňovat význam toho, že RDNA 2 je v konzolích. Konzole a PC už nebudou zcela odlišné světy a platformy. Tohle bude mnohem významnější aspekt nové generace grafik a her pro ně, než si mnozí připouští … AMD prostě neudělalo RDNA 2 samo a podle sebe, jak dosud všechna GPU vznikala ...


 

Začíná padat opona. AMD velmi důrazně tajilo RDNA 2, ale v těchto dnech už začíná s distribucí podrobnějších informací a dalších věcí mezi partnery. Nevyhnutelně tak přicházejí větší úniky. Dnešní den jsem tak trávil zajímavými rozhovory a diskusemi na téma nových grafik AMD a nebudu lhát, mnoho věcí, co jsem si doteď myslel, tak jsem se splet. Některé věci jsem ale trefil. Zajímavé je, že některé zdroje, které už před delší dobou poskytly určité informace, se ukazují být zatraceně přesné. Nicméně AMD se skutečně podařilo utajit to, co chtělo utajit. A dokázalo to tak dobře, že i těch pár lidí, kteří se k částečným informacím dostali, jim vůbec nevěřili. Nevěděli, co to totiž znamená. RDNA 2 bude něco, co na poli počítačových GPU vlastně ještě nebylo a je to jen začátek. RDNA 2 je také významný předstupeň RDNA 3, na kterém AMD v tuto chvíli pracuje, co by hlavním GPU projektu, ale o tom až někdy jindy. Nás teď zajímá RDNA 2, tedy Radeon RX 6000 grafiky, které AMD ohlásí na konci října.

  • RDNA 2 je jiné, než si myslíte ….

Nechci tady hypovat novinku AMD (ani to není třeba), ale říkám na rovinu, zapomeňte například na VEGA a na to, co jste o Radeon grafikách znali doposud. Už jsem to říkal dříve a zopakuji to, současná Radeon divize je úplně jiná s úplně jinými lidmi a v úplně jiné situaci s úplně jinou strategií a pozicí, než byla Radeon divize před několika lety. Všechno od technického vývoje po marketing je jinak a jiné. Pro zajímavost, mnoho lidí z té staré divize AMD, co dělalo a vydávalo VEGA je v Intelu, i když někteří už Intel zase rychle opustili.

  • NVIDIA nepřekvapilo svými RTX 3000 grafikami, AMD je dobře připraveno

Co slyším nyní ze všech stran, že o AMD v nové generaci nemusíte mít žádný strach. AMD prý velmi dobře odhadlo, jaký výkon a co přesně přinesou NVIDIA AMPERE grafiky. Mělo k tomu mnohem více indicií a informací, než máme jako běžní pozorovatelé. AMD například znalo skutečný stav věcí toho, kde NVIDIA bude své AMPERE čipy vyrábět a zná skutečný stav výroby SAMSUNGu a jeho možnosti (z velké části i proto, že SAMSUNG vyrábí i pro AMD a hlavně spolu vytváří novou generaci ARM SoC EXYNOS, které ponesou RDNA 2 integrovanou grafiku.

Takže AMD přesně vědělo, co NVIDIA chystá a co může připravit. Nicméně co na nové generaci grafik bude zajímavé, že to vlastně nebude o tom klasickém souboji AMD vs NVIDIA, ale o souboji AMD+Microsoft+Sony(+Samsung) proti NVIDIA (a možná brzy ještě proti Intelu). Mnoho lidí si stále neuvědomuje, jak naprosto klíčový a zásadní je fakt, že RDNA 2 vzniklo ve spolupráci s Microsoft a SONY na míru herním konzolím a vývojářům her. Je to poprvé v historii, kdy stejná GPU architektura bude pro konzole, PC i ARM SoC a především je to poprvé, kdy nová grafická architektura a generace počítačových GPU vznikla na míru teď aktuálně vznikajícím novým hrám s přesně a jasně definovanými technologiemi, které a jak musí umět a jaké se budou používat v následujících několika letech.

Mnoho lidí si prostě myslí, že bude rozdíl mezi GPU RDNA 2 v grafikách Radeon RX 6000 a v GPU RDNA 2 v Xboxu a v PS5. Tedy jak tomu bylo mezi PC GPU a konzolovými GPU doposud. Jenže ne. Po technologické stránce je to stejná architektura, liší se jen v detailech a samozřejmě v robustnosti čipů, tedy některých prvků a technologií. Konzole jsou stále kompromisní řešení, které hledí na cenu. Je samozřejmě jasné, že když nový Xbox X s 8jádrovým RYZEN 7 3700, Radeon „RX 6700 grafikou“ ( ;) ), 16GB GDDR6 paměti a 1TB NVMe 4.0 SSD stojí 499 dolarů, že nemůže mít ta jeho grafika stejný výkon, jako Radeon RX 6000 prodávaný za těch 499 dolarů samostatně.

Počítačové verze Radeon RX 6000 prostě budou výkonnější a robustnější. Nicméně klíčové technologie a stavbu mají stejnou! A to je to, o co jde a proti čemu stojí NVIDIA. Její AMPERE grafiky vznikly tradičním způsobem. Prostě NVIDIA odhadovala, co za technologie a jak budou nové hry asi chtít používat a snaží se je samozřejmě vývojářům prodat. A to je ta potíž. NVIDIA tu její implementaci RTX a hlavně to její DLSS neprodává nám, hráčům, ale snaží se to prodat vývojářům. Dosud to nikdo nekoupil. Všechny hry, kde se NVIDIA a její RTX a hlavně DLSS objevilo, všechno si NVIDIA zaplatila jako ukázkovou implementaci (proto spousta her, kde NVIDIA slíbila RTX nebo DLSS, tak jej nakonec nemají, nebo dorazilo až se zpožděním, protože vývojáři, pokud si to NV nezaplatí a neudělá, nemají žádný zájem ani důvod její technologie implementovat. Proč? Protože 99% hráčů, kteří tu hru budou hrát, k těm technologiím nemá přístup, tak nač tím ztrácet drahý vývojářský čas?

Tohle AMD dělat nemusí. RDNA 2 si doslova udělali tvůrci konzolí, což jsou současně i vývojáři her. A to na míru tomu, co a jak přesně chtějí a potřebují. A hry tedy budou vznikat na RDNA 2 pro RDNA 2. NVIDIA a její AMPERE nejsou při vývoji multiplatformních her, brány vůbec v potaz. Optimalizovat se na ně nic nebude. Prostě to na nich poběží, jak to bude ležet a sedět a co si NV neudělá a nezaplatí, to mít nebude.

A mimochodem, pokud si myslíte, že prakticky současné vydání RTX 3000 a RX 6000 grafik není náhoda, tak je i není. AMD sice samozřejmě chtělo vědět přesně, co NVIDIA chystá, nicméně i kdyby to nevědělo, tak údajně vydání RDNA2 RX 6000 grafik bylo vždy naplánováno současně s uvedením nové generace konzolí. A současně po vydání ZEN 3 procesorů, které budou zejména pro hráče, velmi zajímavé (o tom brzy). Jinými slovy, AMD mělo vydání RDNA 2 grafik naplánováno napevno na říjen 2020 už hodně hodně dlouho. Byla to NVIDIA, která nacpala vydání svých AMPERE grafik blízko RX 6000 a musela je nacpat před ně. I když je naprosto zřejmé, že výroba na to není připravena! Produkce 8nm SAMSUNG čipů, nedosahuje výtěžnosti ani velikosti, kterou by NVIDIA potřebovala. A hlavně která by alespoň trochu odpovídala stavu situace, obvyklé při uvádění nových NVIDIA GPU na trh. NVIDIA ale neměla na výběr, musela udělat tah.

Musela oznámit AMPERE grafiky dříve než AMD a výrobci konzolí uvedou na trh RDNA 2, která je přesně na míru udělána hrám a technologiím her nové generace, což bude stále více zřetelné. Zatímco NVIDIA propaguje a snaží se prodat své technologie, AMD bude propagovat a prodávat technologie, které budou přesně tak jak je RDNA 2 dělá, hry opravdu používat. Chápete ten zásadní rozdíl?

  • V čem všem RDNA 2 překvapí?

V mnoha věcech. Je tu jeden velmi zásadní prvek celé architektury, který AMD důrazně tajilo a výrobci konzolí Xbox a SONY měli zakázáno, se o něj byť jen otřít ve svých technologických prezentacích. Ty byly ve spolupráci s AMD záměrně postaveny tak, aby nikoho ani nenapadlo přemýšlet, proč jsou jisté zásadní věci tak, jak jsou.

Podle mých informací to souvisí s velmi revolučním designem paměťového systému nových NAVI grafik. To je velká zbraň celé RDNA 2 architektury. AMD to prý ale netajilo jen kvůli samotné RDNA 2, ale hlavně kvůli vývoji RDNA 3, pro kterou je to velmi zásadní prvek, vzhledem k velmi specifické konstrukci ;).

Řeknu také, že efektivita RDNA 2 bude velmi příjemným překvapením v mnoha směrech. Dokonce se prý dokázalo překvapit i AMD samo. A to jak ta provozní, tak zejména ta výrobní. Pokud bych měl říci, v čem určitě AMD porazí NVIDIA, tak to bude právě provozní efektivita. NV má velkou nevýhodu v 8nm (10nm) SAMSUNG výrobě i GDDR6X (ty jsou sice rychlé, ale také velmi náročné). Za mnoho klíčových aspektů funkční i provozní efektivity nových NAVI 2x grafik, dokonce vůbec nemůže vývojový GPU team Radeon divize. Může za ně SONY, Microsoft a také část procesorové divize AMD.

Ano, čtete správně. NAVI 2x (RDNA 2) z významné části, vyvíjel klíčový hlavní team AMD, který stojí za vývojem ZEN procesorů. To je ten provozní aspekt efektivity. Je to mimochodem poprvé, co jsem slyšel že samostatné velké Radeon GPU, významně vyvíjel procesorový team AMD :). Nicméně ještě tu je ta funkční efektivita. Za tu může SONY a Microsoft a vývojáři her. Jejich konzole totiž stanovují to, jak a na co budou hry vyvíjeny co by základ. RDNA 2 má tak přesně to, co a jak potřebuje a nic moc navíc. To je velmi zásadní změna proti všem předchozím generacím Radeon GPU až kam paměť sahá (a vlastně i NVIDIA GPU). Souvisí to s tím, co už jsem psal. Že dosud byly Radeon GPU a NVIDIA GPU vyvíjeny první a až potom se pro ty jejich technologie hledalo využití ve hrách. Což často trvalo mnoho let. Takže historicky Radeon GPU měly spousta věcí, které hry v době, kdy byla ta jednotlivá GPU na trhu aktuální, nikdy nepoužily. A až se používat začaly, zjistilo se, že se to dalo udělat jinak. Jinými slovy, spousta věcí, které jsou a byly v GPU Radeon (či NV) tam byla na nic, ale zabírala místo atd. To je ten zásadní aspekt a revoluce, kterou přináší RDNA 2 a velmi silná zbraň proti NVIDIA.

No a pak je tady cena nových grafik. AMD bude na výkon, který mají NVIDIA RTX 3000 karty, stačit mnohem jednodušší, a tedy i výrobně levnější karty. Proto mnozí správně hovoří o opakování scénáře HD 4000 série proti GTX 200 sérii. Ti, co nepamatují, nechť si nastudují ;). A já jsem si z toho, co mě zatím bylo sděleno, téměř jistý, že RTX 3070 a RTX 3080 nejsou zdaleka tak výhodné, jak se to nyní tváří, že jsou (a NVIDIA to ví!) …

  • Bude to mazec a je to jen začátek

Já v tuto chvíli už znám parametry a modely Radeon RX 6000 karet, které se na nás chystají. Znám i přibližný výkon, kam je AMD směřuje. Ale nechci a nemohu některé věci říci, protože jsem pod dozorem :). A řekněme že jsou „lidi“, kteří mě z nepochopitelného důvodu nemají rádi, a využili by rádi příležitosti udělat DDWorldu zle u některých pro nás důležitých lidí. A protože kdybych teď řekl některé informace, bylo by snadné identifikovat, odkud pochází a měl bych průšvih já a hlavně dotyčný „leaker“. Takže řeknu jen, že některé parametry nových karet vás překvapí, ale z hlediska výkonu se nemusíte bát. A pokud se ptáte, zda se hnát do obchodů pro těch pár NVIDIA RTX 3090/3080/3070 karet, co snad budou dostupné, tak to řeknu asi takhle:

NVIDIA moc dobře ví, proč oznámila RTX 3080/3070 za ceny jaké oznámila a proč chystá RTX 3060 Ti 8GB, RTX 3070 Ti 16GB a RTX 3080 Ti 20GB, které budou oznámeny dříve, než si myslíte. Jediná RTX 3090 by měla být v klidu, ale řeknu vám rovnou, že za těch 41 tisíc rozhodně nestojí. Ovšem pokud jsou vám peníze jedno, je důvod, proč ji NVIDIA hnala na extrémních 350W a současně jde o fyzicky největší referenční grafiku všech dob s tříslotovým chlazením, šíleným TDP atd. Nemyslím si, že v říjnu ohlásí AMD kartu, která by RTX 3090 překonala, ale současně na tom nebude až tak moc záležet.

Každopádně AMD a jeho RX 6000 budou velmi zajímavé, zajímavější, než si teď mnozí myslí. Neznamená to ovšem, že by byly ve všem automaticky lepší než NVIDIA RTX 3000, která má pár zajímavých aspektů. Nicméně NVIDIA moc dobře ví, že čistě na hardware to prostě neuhraje a herní vývojáře na svou stranu za součsných podmínek, nemá šanci získat. AMD to navíc spojí s ZEN 3 procesorovou architekturou a vůbec co by jednu platformu, což bude také hrát roli. A ještě jednu věc chci říci. RDNA 2 jako takové, je dávno hotové. Výroba běží, takže vývojový team už se zabývá něčím jiným. AMD dávno pracuje na RDNA 3, která věci posune ještě mnohem mnohem dál. A NVIDIA to také ví, takže se snaží o něco podobné. Chci tím říci, že více zdrojů naznačuje, že RTX 3000 a RX 6000 budou sice fajn grafiky, ale slabý odvar proti tomu, co se chystá v další generaci. A že stejně jako na CPU trhu, kde AMD rozjelo s RYZEN věci nevídaným tempem, že dokonce Intelu už skoro ujel vlak, to samé nás čeká na grafickém trhu. Následující roky mohou být (a nejspíše budou) těmi nejzajímavějšími, co jsme na poli počítačové grafiky kdy zažili. A letošní rok je jen takové zahřívací kolo, ale bude stát za to :).

Konkurence se vrací, souboj mezi AMD RX 6000 a NVIDIA RTX 3000 bude rozhodně zajímavý a nebude zdaleka jednostranný (doufejme), v každém případě na trhu budou mnohem lepší grafiky než jsou teď za stejné peníze a tedy jako zákazníci z toho budeme těžit. AMD zaujalo zcela odlišnou strategii proti minulosti prakticky ve všem, zejména se nepostaví NVIDIA samo, což je rozhodně zcela nový prvek. Takový jsme tu ještě neměli ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 02:12:54
avatar
Kéž by to tak tentokrát bylo, ... je mi jedno co si o tom kdo myslí, ale bylo by to ku prospěchu všem
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 04:48:20

Tajit něco (+) před vánoci zákazníkům je ekonomický nesmysl, navíc nVidia se to prý stejně dozvěděla.
Připomíná mi to "$499 for the Vega 64" a jak to nakonec reálně dopadlo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:59:37
avatar
??? ony už jsou Vánoce?

v článku jasně píši že všechno bude vypuštěno a představeno na konci října maximálně v listopadu (i NV) takže před vánoci nikdo nic tajit nebude ...

a musíš brát také v potaz současnou situaci ve výrobě a dopravě ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 15:15:37

Jenom doufám, že bude včas na výběr (z 16GB+ karet s Raytracingem)
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 04:35:33
avatar
Narazi DD v clanku, ze pristi generace gpu od AMD uz bude konecne multicipova?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:24:09
avatar
ano RDNA3. A na snížení latencí bude potřeba velká cache a proto jí má už RDNA2, kde si tento koncept vyzkouší. Ono to bude hodně o ovladačích, vyladění logiky jak a co cachovat, tzn. i kdyby byl prvotní výkon nemastný/neslaný tak v té cache je obrovský potenciál - je otázka jestli to řídí čistě driver nebo se to dá ladit pro každou hru - pak by přínos byl úměrný kvalitě implementace -> obrovské rozdíly mezi hrami

Výpočetní architekturu má nyní AMD zvlášť (CDNA/2), takže MCM by mohlo přijít třeba o generaci dříve (oproti gaming RDNA), Arcturus? I tak si myslím že je na to ještě brzy i zde. Budoucnost je ale jasná MCM, jinak to ani nejde, podívejte se jak monolitický koncept ždímá nvidia - výsledkem jsou absurdně velká, drahá a žravá GPU, která se dostanou k pár lidem. Jak dlouho je tohle udržitelné? RTX 3090 zabírá 3,5 slotu, pokud bude chtít takhle Nvidia udělat další čip s výkonem +30 až 40% tak i když použíjí nový a lepší TSMC proces, stejnak to bude mít 5 slotové chlazení a bude to stát jak auto. Monolity melou z posledního. Otázka je jestli Nvidia už na něčem novém pracuji, protože až se AMD vytasí se svým MCM GPU a oni si pojedou stále své monolity, dopadnou jako Intel
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 6900 2020-09-12 07:37:04

Tak toto sú výborné správy. Teším sa na odhalenie kariet. Zaujíma ma najviac RX 6900 alebo RX 6800XT.
Ja by som osobne chcel aby sa HD4000 vs GTX200 znova opakovalo.

Ak sa AMD podarí ponúknuť kartu s vyšším výkonom než RTX 3080 a lepšou efektivitou, tak ju určite chcem.
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 07:44:03
avatar
Já myslím, že ti chtiví nové generace nemusí přešlapovat na místě a můžou v klidu nakoupit po 17tém rtx 3080, pokud se jim to vůbec podaří, a při nejčernějším scénáři kartu prodat ještě před vánoci za minimálně stejnou cenu, co za ni původně dali (tady trochu očekávám, že dostupnost bude stát za starou belu). Já to tak alespoň určitě udělám, chci propařit po večerech podzim a momentálně nemám na čem, protože mi v počítači po prodeji GK běhá záložní zobrazovadlo gtx 660.

Každopádně jsem zvědav, s čím AMD přijde. A pokud to bude lepší než 3080, tak to určitě pořídím. Ale chodit sem v téhle době číst články už je pro mě lehce na hraně guilty pleasure. RX 6000 mantra se tu rozjela na plné obrátky a ty samé úvahy a obraty se na člověka hrnou z každého článku. Každopádně, a teď mi DD neříkej, že začínám flame, je toto z mého pohledu jeden z nejhorších článků, co jsem tu četl. Zase ta samá mantra, co je v každém článku, tentokrát dokonce okořeněná přístupem "víme, ale nesmíme ani naznačovat". Obzvláště v situaci, kdy nejrenomovanější techtubeři a leakeři nemají ohledně rx 6000 nic v ruce, tak DD vše ví, ale protože ho nemají někteří nepochopitelně rádi, tak neprozradí. Ta pachuť v ústech, co po takovém článku zústane čtenáři v ústech, je velmi nepříjemná.
OnGameOff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 08:19:51
avatar
Myslíš, že když AMD přijde s něčím lepším než 3080, tak v té době někdo tvou jetou 3080 koupí?
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 08:44:18
avatar
Jasně
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:43:08
avatar
zeptám se takhle - byla by 3080 tak skvělá kdyby na trhu bylo něco výkonnějšího (ne tolik jako 3090, ale i tak výkonnějšího) za měnší cenu? Pokud stále myslíš že ano, tak nakupuj hned jak můžeš
DDrVostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:23:36

sílu nvidioctví ty podceňuješ
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:05:38
avatar
Jaké karty jste se zbavoval?
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:36:53
avatar
Cca před čtyřmi měsíci jsem prodával 2080 super (super kauf, koupeno na alze za 15990, prodáno po půl roce za necelých 18k) a před třemi týdny 1080Ti Gaming X.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:59:39
avatar
Vůbec nechápu to mínus. Byl to super kauf a ještě suprovější prodej. Gratuluji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:49:56
avatar
vím, že někteří znají ten výkon jako jej znám já ;)

nebojte za pár dní se to dozvíte, někdo to určitě leakne, ale já to nebudu. Já prostě jen říkám, že výkony a parametry jsou stanoveny, karty jsou ve výrobě. A začíná distribuce informací a dalších věcí mezi partnery, stále platí embarga, v tuto chvíli by ale bylo snadné identifikovat leakery a nechceme přidělávat potíže ...

Stojím si za vším, co jsem napsal, vím, že to bude docela zajímavé ... doplnim ale článek, protože mě přijde, že si zase někteří vykládají věci po svém a tvrdí něco co já neříkám a nikdy jsem nenapsal ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 08:52:33
avatar
Vzhledem ke značné výhodě výrobního procesu u TSMC bude pro mne cokoli jiného než zabijácké karty zklamání.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 08:59:39
avatar
No len aby mal autor pravdu...bolo by to super konecne po X rokoch.

Naposledy to bolo u mna 5870...


Btw porovnajme si 2 clanky...jeden o amd a druhý o nv...a v akom style su pisane si urobme zaver kazdy sam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:44:23
avatar
jsou psány přesně v tom stylu, jaké ty karty budou ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:02:52
avatar
No nakolko ma amd vyhodu ze ide na trhu druhe A taktiež ma o parnik lepsi proce. Ak bude mat vykon na urovni 3080 bude za mna fail hoc aj bude lacnejsi lebo neziskali by sme ziaden absolutny vyssi vykon navyse. Jedine usetrime a tu by som ocakaval ak to ma urobitvsenzaciu cenu 499 za vykon 3080 alebo 449us tp by bola senzacia!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:45:38
avatar
Vzhledem k tomu, že AMD musí udělat větší skok proti své současné nabídce v nové generaci než NV ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:54:11
avatar
Jj ja im verim mam proste citak ze to bude po rokoch mega ako ked vysla 5870
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:59:24
avatar
to nevím, já jen vím, že to bude hodně zajímavé ...

vypadá to na situaci RYZEN 2000 vs Intel 7000/8000 ;) AMD se přesně drží plánu a hlavně ta spolupráce s MS/SONY při designu RDNA2 je obrovskou novinkou ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 10:57:27
avatar
Neviem ja mam taky citak ze to bude bomba ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:04:39
avatar
mě bude úplně stačit, když AMD bude mít nabídku proti NV prakticky ve všech cenových hladinách hned a bude to konkurenceschopné, už to je novinka, protože NV prostě konkurenci neměla nebo přišla pozdě a nic moc neřešila ...

co mám informace, že situace prostě bude výrazně lepší, takže jako zákazníci z toho budeme těžit ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:44:29
avatar
Tak pre nas zakaznikov tp nic nezmeni len budeme mat na vyber ale cenovo si nepomozeme.

AMD musi byt agresivne ideal ist pod 499us alebo aspon 499us za 3080 vykon hoc je to mala sanca...

Aj amd by bolo sproste ak by vykon 3080 davalo ze 499us ak nv ho dava za 699us


To iste ako led prisla 5700 seria nepredavala ju za ceny rx580 ale vyrazne drahsie a dorovnala ceny rtx206x
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:54:37
avatar
mění se hodně ....

agresivní bude ....

499 dolarová cena pro nový Xbox X není náhoda a není jen tak ;)
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 12:02:27
avatar
V tom případě chci RX 6500 na úrovni RX 5700XT za cenu 5000Kč
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:40:12
avatar
můj odhad je 6-7 tisíc ;) ale kromě toho výkonu bude nová RX 6000 s výkonem 5700XT nejen levnější ale mnohem efektivnější ;)
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 12:57:03
avatar
Jo, toho se taky bojím
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:38:21
avatar
Jj tiez dufam ze budu agresívny a daju 3080 vykon za 499us a bude to mega a po xrokoch kupim amd gpu
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:48:58

Prosím nedělej to. I DD nedávno psal, že některým uživatelům by se měl prodej Radeon grafik zakázat (určitě myšleno s nadsázkou) a v tvém případě s tím naprosto souhlasím.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:58:40
avatar
Ja som mal stale ati gpu. Pru nv som kupil gtx 770 a od vtedy sa to tp taha. Ale ak amd ponukne znovu pomer ako pri 5870 to bolo moje posledne gpu od nich ( skladacky neratam tam je to 70 ku 30 ) tak nemam problem ist do amd. Ja skladam pc takne je jedno aky he pouzivam ak tp robim na dany projekt.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:13:33
avatar
bojim se ze tohle bude zase jenom vlhkej sen DDho... rad bych aby nebyl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:52:32
avatar
vzhledem k tomu, že všechny informace a to o čem píši není z mé hlavy, nejsou to mé sny ;)

kromě toho já nepíši, že AMD bude drtit NVIDIA, ale píši, že NV ví že AMD bude konkurenceschopné protože prostě bude z objektivních důvodů ....

nepodceňujte AMD ale buďte realističtí, to je to o čem píši ;)
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 12:42:52
avatar
Podobna slova mnozi zminovali pred prichodem prvnich Ryzenu a vsichni vime jak to pak dopadlo. AMD uz delsi dobu tvrdi, ze ma za cil udelat podobny svezi vitr i v gpu a v tuto chvili je v idealni pozici, aby svym slovum dostalo. Mimochodem v poslednich par letech amd celkem striktne dodrzuje (az prekonava) vse co o svych produktech dopredu rika..
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:53:33
avatar
Zaujimave bude sledovat cenove kombo 8nm+gddr6x a 7nm euv+gddr6. Mam ale pocit ze nv to kombo lacnejsie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:57:37
avatar
tak to máte hodně špatný pocit ....

GDDR6X jsou určitě dražší než GDDR6
8nm SAMSUNG je sice levnější než 7nm EUV TSMC, ale AMD má lepší podmínky než jiní a především pokud by ty čipy měly stejnou velikost, ano ten 8nm Samsung by byl levnější, jenže ony stejnou velikost nemají, výtěžnost je také dimaetrálně odlišná ;)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:58:31
avatar
Np gddr6x su drahsie alec8nm o lacnejsi...

Nv ma 10gb amd bude mat 16gb cize tak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 10:04:15
avatar
jo ale NV brzy nabídne 16GB a 20G verze karet na GDDR6X ;)

jak píši, pokud by si měl 500mm2 čip na 8nm a 7nm, tak ano, ten 8nm by byl levnější .... jenže je tu rozdíl ve velikosti AMD a NV řešení a velký rozdíl ve výtěžnosti ....

Rozdíl je také v tom, že AMD chce marže udržet kolem 60%, zatímco AMD se spokojí s 45% ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 10:17:49
avatar
Predpokladam ze 20gb a 16gb veria nebude v rovnakej cene.....

Vytazenost 8nm a 7nm je jedna vece ale zabudate ze 3080 ma defektne jadro ci je podstatne lacnejsie nez napr 500mm2 7nm takmer v plnej podobe.

Cize nv z toho waferu zobere viac cipov nakolko 3080 je znacne deaktivovana...

Budete velmi prekvapeny ale 7nm euv je ppdstatne drahsi nez 8nm. Ak ratam tal aby mali mat rovnake naklady tj. 8nm a 10gb pri 3080 a 16gb a 7nmeuv pri rdna2 tak by gddr6x museli by o 60per drahsie nez gddr6 a 8nm by musel byt len o 25per lacnejsi nez 7nm euv......zaver si urobme kazdy sam ;)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:08:04
avatar
Asi takto, NV má na 8nm levnější wafer, ale čip předpokládám bude větší než u AMD a tak se výhoda NV v nákladech z velké části stírá. Pokud má DD pravdu v tom, že AMD osekala GPU čip o vše co vývojáři nepotřebují pro chod her a naopak to co potřebují navrhla maximálně robustní, může vyústit v opravdu mimořádně efektivní GPU. To byla totiž vždy slabina GPU AMD, že díky univerzálnosti obsahovalo obvody které hry nepotřebovaly a přitom zabíraly plochu křemíku a ještě zhoršovaly energetickou bilanci čipu.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:59:25

NV bude mit urcite podstatne levnejsi vyrobu cipu. zvlast kdyz pro vlajkovou lod pouziva skoro o 1/5 osekanej cip, a podobne na tom bude i cip na 3060 Ti. takle osekany cipy se snad nikdy v historii nepouzivaly (no ok, 4jadrovy ryzeny 3 ), takze je dost mozne ze z toho wafferu vyhazuje jen naproste minimum. a i GA102 ma velikosti blize k TU104 nez TU102 co bylo na 2080Ti.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 14:09:52
avatar
To ano, o to se tu nepřu. Tady jde o peníze. Z plochy za 40 000 Kč dostane díky chybovosti 18 000 - 19 000 Kč. Takže ano čip se nevyhodí, ale zisk je z něho jen 50%. Dle toho, co se ke mně doneslo tak těch vadných je drtivá většina.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 14:29:34

nemuzes brat cenu 3090 jako cenu jejiho cipu u 3090 se plati dost navic za pamet, a pak samozrejme extra prirazka za nejlepsi cipy, kterych fakt bude hodne malo. zvlast kdyz ma na o 20% vetsi vykon a s vic jak dvojnasobkem pameti jen o 30W vetsi udavanou spotrebu.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 14:46:27
avatar
20 000 za větší paměť a o 20% větší výkon? To je o proti 3080 víc jak 100% přirážka. Si děláš pr.el ne? Dle mého je ta cena taková aby udržela náklady v černých číslech, Protože vědí že u 3080 tu cenu moc zvedat nemohou. NV je vše jen né žádná charita. U 3070 věřím, že už to bude mnohem lepší a tam se bude NV chtít finančně hojit.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 20:10:27

Citace:
samozrejme extra prirazka za nejlepsi cipy, kterych fakt bude hodne malo

...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:05:00
avatar
To už není extra přirážka, to je na první pohled nelogická cenotvorba. To je lepší koupit 2X 3080, ušetřím a mám na rendering mnohem větší výkon, protože na hry je 3090 blbost. Leda že těch 3090 bude tak žalostně málo, že se jedná o skoro nevyrobitelný čip a ta cena má odradit kupce aby se to neprofláklo. Ziskovost na výrobě takového čipu musí být jak tvrdím o proti minulé generaci o hodně horší.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NVIDIA RTX3000 řada bude dobrá 2020-09-12 10:16:40
avatar
.. už jen z důvodu, že nám svou existencí srazí ceny AMD RX 6000 modelů,..
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:11:34
avatar
No já mám dojem, že NV už příliš ceny snižovat nemůže. Leda že by brutálně osekala svou marži. To by ale ve výroční správě pro akcionáře vůbec nevypadalo dobře.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - infinite cache 2020-09-12 10:31:16
avatar
128Mb už o tom můžete mluvit, ví to celý internet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 10:45:37
avatar
;) někdo bude mít průšvih ale já to nebudu ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:33:03
avatar
nevím jak je svázána s počtem CU - jestli nese Xbox polovinu?
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 10:52:50
avatar
Bude to zaujimave ak sa to potvrdi a ako tp bude vyuzite mozno ma rt?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:03:07
avatar
já si myslím, že to s tím významem RT mnozí notně přeceňují ... tak jak to budou hry používat, na to nepotřebuješ žádnej ultra mega výkon, rozhodně ne zaplácávat třetinu čipu RT výbavou ...


AMD RDNA2 má RT přesně tak, jak to chtějí vývojáři her a jak se to bude používat (ostatně navrhli si to oni) ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:04:43
avatar
Hw je hw a na rozsirenie rt treba hw...v tomto zmenite casom aj vy nazor...raz sa zacat musi inac to dopadne ako pri Crysis remastered na konzoly rt ide cez sw a vysledok no prinajmensom smiesny..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:11:10
avatar
pozor, RDNA 2 má HW akceleraci RT ;), nicméně nemá ji tak aby to byla hlavní věc, což prakticky inzeruje NV u svých karet, i když ví, že RayTracing ve hrách bude okrajovou záležitostí a mnoho let se to bude používat výhradně na pár efektů tedy v kombinaci s ratesrizací. Čistě RayTracing na to nemají současné karty prostě výkon

A znovu opakuji, to co a jak budou z RT používat hry, to záleží na RDNA2 protože ta je v konzolích a vývojáři SONY/MS a další si ji tak navrhli ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:45:12
avatar
Ved kob÷cne ma hw a konecne bude mat ppdporu rt mesh a vrs!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 11:52:58
avatar
no má ji protože herní vývojáři a tvůrci konzolí ji tak chtěli ;) .... AMD sice RDNA2 navrhlo, ale na základě požadavků a připomínek SONY, MS a herních vývojářů a jim na míru ;)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 12:03:51
avatar
No mesh vrs a rt uz tu je nejaky piatok cize toto urcite nie je kvoli konzole ;) nebuďte naivný ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 12:39:28
avatar
není to kvůli konzolím, ale kvůli vývojářům ;)
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:55:23

no bylo by asi hodne hloupe, kdyby gpu v xboxu nepodporovalo directx ultimate, kterym MS jen jiz davno existujici funkce, co treba NV podporuje dva roky, dal pod jedno marketingove jmeno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 16:50:24
avatar
víš o tom, že MS udělal ten DirectX a současně spoluvyvíjel RDNA2 a používá RDNA2 a DX+DXR +W10 v Xboxu ?
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:23:32
avatar
Len doplnim tvrdenie....nv a ms spolupracovali na vyvoji dxr a nie amd ak by to bolo naopak tak uz rdna1 podporuje rt...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:27:45
avatar
ale kulový, samozřejmě že AMD pracovala na DXR také, jak myslíš že MS dlouho s AMD připravovali platfromu pro novou konzoli? A proč by to MS dělal s NV, když potřebuje, aby DXR fungovalo hlavně na RDNA2 a jeho konzoli pro jeho hry?
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:42:16
avatar
Ako ja s Vami suhlasim ze ms poskytlo podklady amd ale zamyslite sa trosku...

Na akom hw sa vyvyjalo DXR? Na amd alebo nv?

Napoviem...na volte a nasledne na rtx20...ak by to bolo na amd aj nv tak rdna1 ma podporu ale nestalo sa tak podpora prisla az s rdna2 to su fakty

Edit
Nedavalo by to logikuc ak by sa to vyvyjalo na amd gpu a nasledne 2 roky malo podporu iba nv gpu....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 18:36:51

Vůbec nevíš co ti DD píše. DXR je standard a NV přišla dřív a snažila se protlačit RT v pár hrách ke svému prospěchu.
V druhé rovině nějaký rok trvá vývoj platformy AMD pro konzole, takže ta podpora DXR zároveň byla i pro AMD na kterou se vyvíjela a RDNA1 nestihla díky vývoji zareagovat. Proto nemá HW RT, ale konzole už ano a RDNA2 také.
Není to o tom, že by MS optimalizoval pro Nvidii. Ale Nvidia se snažila to protlačit ve svůj prospěch v pár hrách.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:00:38
avatar
Amd samozrejme mala tiez pristup k standardu dxr ale ako pisem vyvoj bol robeni na nv hw nakolko v danej dobe 2017/2018 amd nemalo hw. Iba nv mala voltu. A prave na volte bol dxr vyvijany. Neplete si dojmy a pojmy! Nv ma plnu podporu dxr uz od zaciatku. Rtx je len rada gpu a nie raytracing. Nv len cez radu rtx pocita dxr cez hw a poskytla k tomu svoje sdk. Dxr pocitas cez hw napr. Cez rtx20/30 alebo cez sw napr. Gtx pascal a gtx166x

Aj amd malo samozrejme pristup k dxr ale dxr bolo primarne vyvyjane na jw nv
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:07:12

Kde bereš jistotu, že standard DXR byl vyvíjený pro Nvidii.
Když primární cíl MS jsou konzole?
A znovu DXR je standard Microsoftu, není to výmysl Nvidie.
Pokud nechápeš časový vývoj HW a co znamená standard Microsoftu ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:18:03
avatar
Evidentne ma nechapete kvoli jazykovej bariere...

Ja pisem NA nv hw cize fyzicky na nv zeleze a nie PRE nv zelezo to je rozdiel.

Jednoducho v danej dobe neexistoval iny he iba nv ktorym ms mohol vyvyjat dxr to je cele. Nepisem ze to bol only nv ale ze nv u toho zohrala podstatnu rolu. Rozumiete?

DXR nebolo nikdy primarne vyvyjane pre konzoly ale pre pc.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:44:09

Dobře tak jinak a bez jazykové bariéry. Teda doufám.
Microsoft jako ten svrchovaný voodoo co zastřešuje standardy a jeho prim zájem jsou konzole, uvolnil DXR standard v té době už ve spolupráci s AMD, kdy spolupracoval na nových konzolích.
Nvidia reagovala pružně (to se nedá upřít) a snažila se protlačit raytracing ve svůj prospěch.
Podotýkám, že ze strany Nvidie to byla čistě její iniciativa a naložila s tím tak jak naložila. Ale vznik standardu DXR neleží na bedrech Nvidie, ale Microsoftu a jeho zájmu a ten je jasný. Netřeba se opakovat.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 20:02:01
avatar
Až na to ze to je uplná blbost protože:

1/DXR Byl oficiálně vydán až 2 měsíce potom co RTX karty byly na světě.

2/Relita je ta, že DXR vznikalo na HW nvidie a konkrétně karet Volta na terých bylo potom prezentováno i ono Raytracing demo (Star wars [Odkaz). Už v březnu toho roku. Takže 6 měsíců před oficiálním uvedením DXR.

3/Samozřejmě veškeré informace sdilel MS i s AMD, ale byl to HW nvidie na kterém to bylo prvotně vyvinuto a otestováno.

Takže Pemora má celou dobu pravdu. Ty tu jen papouškuješ jako zaseknutá deska co jsis tady vyčetl na DDworld ohledně DX12 Ultimate což je tu prezentováno jako čistě práce AMD a MS, což taky neodpovídá realitě ale budiž.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 20:22:44

Jednoduchá otázka. Kým to video bylo prezentováno?
Standardy MS a promo videa jsou dost rozdílné věci.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 22:02:52
avatar
Varin: Chápu že tvá víra je pevná a neotřesitelná, ale asi by nebylo na škodu občas i myslet.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 20:49:27
avatar
Dakujem ze si im to vysvetlil lebo mna evidentne nechapu
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 22:21:35
avatar
Buď v klidu on tě chápe velice dobře. Jen mu to nezapadá do jeho vyznání.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 22:36:12
avatar
Tiez som nechápal ze ci to robi naschval alebo fakt vidí len červeno a mozno ako pises ze mu to nezapadá do vierovyznania
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 20:50:46
avatar
Ano suhlasim ale na akom hw sa to vyvyjalo?

Ms mal v danej dobe tj. Koniec roku 2017 iba nv hw a to voltu gpu. AMD v danej dobe nemalo funkcne gpu. Nic viac nic memej. Sam MS ho predstavil zaciatkpm roku 2018 a spominal nv spolupracu ktora vyvrcholila koncom roku 2018 a tiez na nv hw. Nic to nemeni na tom ze ten stanfard tu je a konecne bude aj na amd gpu a pekne hned hw rt a nie sw.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:16:25
avatar
Blbost, RT se nemuselo vyvíjet, ta technologie je stará téměř jak technologie digitální grafiky. Tady jde o to jak se přistupuje k hardware implementaci a ta je u AMD poněkud jiná než u NV. Nechci teď tady rozjíždět která je lepší. MS i SONY budou používat výpočtovou implementaci od AMD dle svého návrhu a pak asi těžko tu implementaci budou vyvíjet na hardware NV, které je poněkud jiné.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:23:25

Nvidia si v rámci standardu DXR bude hrát v pár titulech na RT převahu v 1-3 hrách. To se dá očekávat. No a jejich marketing tomu pujde naproti. To je celé.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:49:38
avatar
Hoši s váma je to jak výuka v jedličkově ústavě.

Neexistuje zadne AMD RT a NV RT je jenom DXR, jak si jej akceleruji je kazdeho vec. Hry vidi jen akcelerator za DXR a nic vic je nezajima. Vsechny hry co maji DXR jedou a pojedou i na AMD i na nv kartach ve stejnych podminkach. Ukaze se pouze to kdo ma vykonejsi HW akceleraci.

Az se v tech hrach co prijdou ukaze ze nv ma lepsi RT akceleraci tak budte rikat co? Ze si to zaplatila? Kdyz ted rikate ze Vse ohledne DXR je delano za pomoci AMD primo na miru a podobny recicky. Me by to opravdu zajimalo jak to budete obhajovat posleze? Uz by jste se nad tim asi mely zamyslet aby jste mely nejaky smysluplny vymluvy.

A k tomu jak hloupa vase argumencate je jen takovej detail Sony nepouziva a ani nebude pouzivat DXR. No to je gól co? Protoze nechce pouzivat standart udelany micrisiftem. Tak si udelala vlastni Api pro tuto akceleraci.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:37:27

Nikomu nic nevysvětluj. Jsi klasický Nvidiot a ty jsem za svůj život poznal mnogo.. Takže si studuj v tělocvičně čelem ke zdi.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 00:01:14
avatar
No ono se to API SONY vzhledem k stejnému hardware které pojede jak u MS tak SONY zase tak moc lišit nebude. To API bude muset mít úpravy už jen proto, že SONY používá vlastní OS.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 01:22:54
avatar
Tiez nechapem odkial sa vzala ta sracka ze ms a amd vyvyjalo dxr na mieru rdna2 ved ked ms v marci ohlásil dxr tak amd az za 15mes vydalo rdna1!! a ta ani nema podporu dxr ani dx12u. Proste uz to pochopte ze dxr je standard ktory ked vznikal tak sa testoval NA volta gpu lebo amd v tej dobe nemalo nic a to su pani fakty. Fakty su aj to ze nv podporuje dxr a ma 2 spôsoby ako funguje na svojich gpu cez sw emul. a cez hw. NV bude mat za par dni 2. Generáciu rt hw akceleracie cize ja som velmi zvedavy ako si amd poradi s rt pri rdna2 ked ako tu par jedincov šíri je dxr delane na rdna2. Nic to nemeni na fakte ze amd po viac ako 2r. Technologicky dobehne nv takto si ja velmi uzsku spolupracu medzi ms a amd nepredstavujem...
A fakt na zaver:
nv podporuje dxr uz 2 roky na rtx20 a na gtx10 a 16xx uz rok a pol a amd k dnesmu dnu este nie.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 02:44:24
avatar
Viděl jsem video kde v nějakém demu(bylo to z nějaké hry tuším na CryEngine kde bylo implementováno DXR) a jelo to na GK AMD tehdy to tuším byla Vega ale tou Vegou si nejsem stopro jist. ještě se to komentovalo že to zvládá GPU které nemá ani implementovanou Hardware akceleraci.
ps: Jo tak to byla Vega a dokonce jen 56. https://www.youtube.com/watch?v=Q9t49KFfo24. Tak že kdy by na to došlo dalo se to vyvíjet a i testovat na GPU AMD a jak že je dlouho na trhu Vega? Ovšem jak se to testovalo a na čem vyvíjelo by asi řekl jen MS.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 09:14:21
avatar
Rafan: Problém tohoto tvrzení je především to že ono demo neběží pomocí DXR a nejedná se ani o Raytracing.

Zkopíruji sem můj text psaný ke článku o Crysis remasteru, kde je užita stejná technologie jake v tom demu:

"Tak teď zpět k tomu co předvádí crytek. jedná se o Voxelový způsob renderování a zaměření objektu a to jen pouze na vybraných objektech na kterých to bude vidítělný v přiložené ukázce morká zem. Je vidítelné, že se na zemi se neodráží jiné objekty než to světlo (číslice) a ono světlo se zase pro změnu neodrází na jinýh objektech nez na mokré podlaze (ty rakety a další bedny co tam jsou a ani nevrhají stín do onoho odrazu). Je to tím, že hra ty objekty nebere v potaz, protože odraz se počítá ze scény na které tyto objekty nejsou. Tuto podobnou technologii zobrazení prvně užila nvidie v době prvního Division a použila jej v rámci programu Gameworks pro stíny v dané hře, zde je tato technologie užita pro světelné odrazové efekty.

vícero třeba zde:
https://developer.nvidia.com/Hybrid-Frustum-Traced-Shadows

Takže ano jedná se o "jakýsi Ray tracing", ale zatímco u toho Raytracingu který běží pod DXR stačí nastavit lesklost objektů, které mají mít raytraced povrch a vše je hotovo, tak u onoho dema musíš udělat spoustu další práce aby to fungovalo. Ano vypadá to slušně a běží to i na horším HW. Ale trendem by mělo být snižování času stráveného kompozicí scény a tohle dělá opět pravý opak. Takže daná scéna nebude trvat třeba 10 hodin, ale 15. Zatímco u DXR by to bylo třeba 4, když se vypustí veškeré shadowmapy. (což předvádí třeba Control)

Zpět k DXR: Tam opravdu nejde o nic jiného než že když je ve hře objekt který má počítat svůj povrch přes DXR tak DXR se zeptá akcelerátoru. Hej jaká je barva pixelu na pozici 1780/640 při užití vzorce blblblblbla(druh materiálu, osvětlení, dalších objektů) A akcelerátor jen odpoví výsledkem jak nejlépe umí a odpoví přes svuj ovladac RTX serie uzije své RT(tensor) jádra a Pascal klasické steamprocessory. AMD pouzije také nejaké své RT jadra.

DXR je především soubor optimalizací daného výpočtu. (minimalizování množství paprsků, odečtení neviditelných pixelů)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 09:14:55
avatar
Tp demo sa uz davno riesilo a potvrdil to nakpniec aj crytek ze vega na tom deme vyuziva voxel cone tracing cize sa to nedeje real time a automaticky ale musis este kopec post procesu starymi technikami urobit aby si docieliť nieco použiteľné vid naposledy Crysis remastered ako vyzera...ako grc.

Cize to demo neslo ma dxr a ms uz davno aj pocas prezentacii potvrdil partnerstvo s nv a ze pouzival voltq gpu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:50:05
avatar
Addmin: Což takhle napsat krátký článek o tom co je to DXR. Jak funguje? co je RTX? Jaké jsou v tom rozdíly? Jak funguje RT? Co dělá denoiser. Myslím že by to tu pár lidí celkem ocenilo protože v tom mají pořádný guláš. A bylo by to informačně cenější než pořád články o kdejakém úniku od nvidie nebo amd se spoustou omáčky okolo...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 11:22:47
avatar
Ale pánové ono prakticky nic nejede čistě RT. Jde jen o počet paprsků a počet objektů které se mají počítat a z kolika polygonů je objekt složen. Je to trochu podobné jako když ve hře nastavujete detaily. Čim víc tím je scéna náročnější. Rozdíl je v tom, že u detailů ten detail zmizí. Pokud jde o RT, může třeba stín zmizet a nebo je vykreslen rasterizací. Kdo rozhodne kdy je použitý RT a kdy není, když jsou ty technologie přítomny ve hře oboje. Pasovali jste se na to vy dva? Problém je totiž v tom, že v PC není jeden hardware a to ani v rámci jednoho výrobce. I NV tvrdila že 2060 zvládá RT. Měla ale vlastně pravdu, záleží na tom jak moc, či málo, vyberte si je RT implementováno. Proto se asi přišlo s DXR, aby RT mohlo být smysluplně využito.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 11:53:07
avatar
Rafan: Tak trochu nechápu co tohle tvoje tvrzení má společného s tím jak funguje DXR. O tom na jaký materiál a odraz bude použit nebo ne rozhoduje vyvojář co dělá scénu.

Gratuluji k tomu že jsi napsal co jsem napsal já. DXR je soubor optimalizací aby RT bylo možno provádět v reálném čase.

Ano každý HW je jediný a právě proto jsou věci jako DXR psány univerzálně.

Detaily a rT? ) Říká ti něco pojem Iterace? Ono RT je totiž rendering probíhající v cyklech. Takže snížení detailů jen znamená udšělat méně cyklů na méně paprscích a zbytek nechat na denoiseru. Vysledek je potom rozmazanější odraz. Hlavně vlasy, textury kůže, dřeva a jiných materiálů, které mají strukturu velice blízkou vlastní barvě. Bavíme se tu jen o odrazech, takže tu to není moc vidět, ale renderovat celou scénu v RT v reálném čase tam už je to problém a proto je potřeba udělat cyklů
aby se dosáhlo dostatečné ostrosti obrazu.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:40:03
avatar
Jsem si naprosto jistý, že na standard DXR bude hardware NV použitelný. Jen pravděpodobně né s takovou efektivitou jako u svého řešení. Přeloženo NV implementace bude zvládat DXR o něco hůře(nechci tvrdit že hned hůře než AMD), než kdyby to počítala svým přístupem. Jde tu o to že na požadavky DXR požadované MS a SONY při vývoji s AMD bylo pamatováno tak, aby to stálo co nejméně křemíku navíc, který pak budou muset AMD zaplatit. Celé to bylo o tom počítat RT maximálně efektivně i vzhledem k nákladům na výrobu. To je totiž rozdíl o proti NV, která jde po co největším výkonu i za cenu horší poměr výkonu o proti nákladům. Tuto politiku může NV dělat tak dlouho dokud jim to budou zákazníci platit(trochu analogie s APPLE). Asi bude nepříjemné pro NV ten fakt, že při výpočtech DXR se ten poměr výkon náklady ještě zhorší, protože tu bude hardware od AMD kde se to bude moci porovnat. Proto jsou ceny GK NV tak překvapivě nízko.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:52:43
avatar
Rafan:
1/ Sony nemá DXR
2/ DXR je univerzální. Je to soubor knihoven asi jako framework. Nezvíhodňuje ani neznevíhodňuje žádné řešení. Je na to vydané normální veřejné SDK. Tak jako na spoustu jiných podobných věcí.
3/ Jistě že DXR je pouzitelný na nv kartách když už tu máme několik her co jej uzivaji Metro,TR,BF5, Mechwarrior, Control, Minecraft. To demo co jsem tu postnul jelo taky na DXR v Undreal enginu. Takžet to že si seš jist je moc pěkné, ale to není žádná přepověď to už jsou si jisti všichni od dob vydání RTX modu pro BF5.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 00:13:23
avatar
Že SONY nemá DXR je trochu slovíčkaření. Využívá stejný Hardware jako konkurenční MS a při psaní knihoven pokud chce mít to API efektivní se od DXR zase tak moc lišit nemůže. Dokonce bych se nedivil kdyby se ukázalo, že výkon v API SONY bude stejný, nebo téměř stejný jako u DXR.
ps: Možná že bude dokonce o něco efektivnější, protože se SONY nemusí tolik ohlížet na PC trh jako MS a tak může více tvrdě optimalizovat.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:27:22
avatar
K tomu už není co dodat Rafane.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RT výkon 2020-09-12 13:29:26
avatar
různé zdroje tvrdí, že je na úrovni turingu, jiné mírně pod. RDNA2 to tedy bude umět, ale nečekejte vítězství nad ampere
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 15:29:18
avatar
Jak jsem napsal dříve:
"RDNA2 bute mít HW RT výkon tak akorát."
A je úplně jedno zda to bude výkonově v RT ekvivalent 2060tky a nebo 3090tky. Prostě je to tak akorát.

Protože přece RT hry budou mít RT jenom tolik aby to zvladala konzole.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 17:18:38

Ano a zároveň tu bude mnohem větší počet her, které budou mít RT.

Ale čekej u portu z konzolí na PC vyšší krvavé nároky a lepší efekty.
georgx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výkon vs spotřeba 2020-09-12 13:12:04

tedy jsem z článku pochopil, že výkony nových karet, nebudou při srovnání s nvidií nic moc a je snaha toto obhájit omáčkou kolem

nicméně, pokud však tím pádem bude spotřeba u rx6000 znatelně nižší, než právě u rtx3000, tak to bude fajn kompromis
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:47:58
avatar
pokud by byl výkon RX 6000 nic moc, byl by i výkon RTX 3000 nic moc ;)

žádná omáčka ani obhajoba pro RDNA2 netřeba ...

soustřeďte se na tři věci:

1, Cena
2, obvyklý výkon, tedy výkon v drtivé většině her (nejen speciálně vybrané případy) = zapomeňte na DLSS a RT, to jsou okrajová pozlátka, v drtivé většině her nebudou
3, A pro některé efektivita tedy hlavně spotřeba, kdy 300W+ TDP je v praxi opravdu dost (topí to jak blázen, i když to může být tiché. měl jsem karty s TDP 300+ a upřímně se jim snažím vyhnout, výkon je fajn, ale topení moc ne) ....

to jsou jediné tři věci, na kterých opravdu záleží ....
georgx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:58:49

samozřejmě, jen mám právě z aktuálnějších informací obecně pocit, že spíše, než na famózní výkon, se odvádí pozornost malinko jinam...ale to nic nemění na tom, že pro mě osobně je nejdůležitější spotřeba vs výkon a v tomto směru se zdá, že by snad rx6000, ml mít značnou výhodu, nad konkurencí a to by bylo super
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:34:29
avatar
Efektivita RDNA2 oproti RDNA bude větší než 50%.
Kdo koupí Ampere, určitě neprohloupí. Ale kdo bude chtít za své peníze to nejlepší počká na AMD: https://www.youtube.com/watch?v=RYV4muLkbss&feature=emb_logo

Jestli RedGamingTech nekecá a má opravdu úniky zevnitř AMD, bude to opravdu zajímavé: Odkaz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RDNA2 efektivita 2020-09-12 13:47:50
avatar
jj prý 60%
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 14:09:20
avatar
Nejsem si jistý, že jsem rozumněl správně, ale RedGamingTech hovořil čísle "menším, než 60%"...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:50:11
avatar
objektivita mě nedovolí říkat, že kdo koupí AMPERE tak určitě neprohloupí, podle mě je lepší počkat na listopad, až budeme znát konkurenční nabídku a hlavně ceny i dostupnost AMPERE se uklidní ...

jinak ano RedGaming má hodně věcí určitě dobře, má výborné zdroje a trefil se v poslední době prakticky do všeho, takže těžko může jít o náhodu ....
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 13:51:06

Posledně jsem článek kritizoval, dnes musím pochválit. Dobré srhnutí situace z jiné perspektivy (hodně lidí si právě neuvědomuje sílu skutečnosti, jakým stylem RDNA2 vznikalo), které tu dosud nebylo. Líbí se mi z mého úhlu pohledu reálné srovnání RX6000 vs RTX3000. Oba dva výrobci na to šli jinak a uvidíme jak to bude. Každopádně NV není Intel, má technologie+představu kam mířit a dává prachy do vývoje a ne na slepé vyplácení zisků za každou cenu. A to je dobře pro nás zákazníky. Hodně se těším, plánuji kromě GPU i nový procík a desku.
ŽaloDedo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Revolučný pamäťový dizajn 2020-09-12 13:56:07

https://wccftech.com/amd-next-gen-radeon-rx-6000-series-rdna-2-graphics-cards-benchmarks-leak/

exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 14:07:08
avatar
Dá se očekávat, že některá z grafik Navi2x (zde pravděpodobně na čipu Navi 22) bude mít výkon kolem 2080 Ti...

"...it is highly likely that we are looking at the results of Navi 22 GPU. Another thing to keep in mind is that these are still early performance tests and as launch comes closer, we will be looking at an even higher performance with better-tuned drivers for the cards."

Edit @ŽaloDedo: Podle vašeho úsměvu předpokládám, že si myslíte, že se jedná o top Navi 21...?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 16:46:39
avatar
na nástupce 5700 série dobrý ;)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zní to logicky, tak snad... 2020-09-12 13:58:52
avatar
Stop complaining about RDNA driver it will get much better than Nvidia driver because Microsoft XSX has adopt RDNA 2.0.

https://twitter.com/Kaz9837/status/1304716676089479169
georgx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - reálná dostupnost? 2020-09-12 15:01:20

ještě by mě zajímalo, zda po ohlášení, budou grafiky dostupné v nereferencích do půlky listopadu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 16:47:02
avatar
to v tuto chvíli nevíme ....
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:13:06
avatar
nedivil bych se kdyby nereferenční modely karet do českých obchodů dorazili prakticky až někdy v prosinci a to navíc jen ve velmi omezeném počtu ( i když předobjednávky poběží už někdy od listopadu), tedy spíše až někdy začátkem příštího roku ve větších počtech, to je právě pro mne jediné ale zároveň také hodně velké mínus pro AMD karty při rozhodování o tom jestli objednat nějakou Nvidia kartu již nyní koncem září ( nějakou nereferenční 3080 - asi tu MSI Gaming X Trio ale počkám na recenze jestli bude opravdu tak dobrá jak vypadá na papíře ) a i když dostupnost bude mizerná tak snad dodání nebude déle než 2 měsíce tedy do konce listopadu, když bych objednal nějakou AMD nereferenční kartu někdy v listopadu tak bych měl celkem obavy že mi nepřijde ani do Vánoc ale třeba se pletu a 3080 mi ani do toho konce listopadu nepřijde a AMD nereferenční karty budou běžně skladem a tak objednávku 3080 stornuju a koupím nějakou AMD kartu
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:44:28
avatar
Chtěl bych 3 týdny dovolené kolem vánoc a nového roku propařit s novým Radeonem, tak snad budou...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 19:53:50

A už vieš ake hry budeš hrať? Normalne by som niečo zahral ale neviem čo sa oplati nainštalovať
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 20:28:54
avatar
Já bych chtěl vyzkoušet MS Flight Simulator, Call of Duty: Black Ops: Cold War a ten Cyberpunk a možná když bude čas i ten Watch Dogs Legion
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 07:50:15

Na tie strielacky by som sa dal nahovoriť ale ten Flight Simulator som skusal a strasna nuda, podla mna je lepši COMBAT FLIGHT SIMULATOR zaujimavejšie lietanie Odkaz
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 09:40:58
avatar
Např. Division 2, ta na 3440x1440 s Vegou 56 nejede na max a na to se moc těším.
Další je STALKER: CoP s Remake 2 modem - tam to jede vymaxovaný v 15 fps. A konec konců i WarThunder pojede na max. stabilněji, než teď. Ve Steam knihovně mám taky "pár" věcí, který jsem pořádně vůbec neprozkoumal. No a jak píše martin.666, možná Cyberpunk, ale tam záleží, jak moc to bude ukecená hra. Nemám rád, když jsem "stuck" v dialogu na 15 minut... Každopřípadně bude co pařit....
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 22:55:19
avatar
Osobně su zvědave , jak si povedou amd karty stim raytracingem a taky na spotřebu těch karet, koncem roku chci upgrade
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 23:25:19

Mohl bych poprosit až se bude testovat, aby alespoň jeden benchmark v reálných podmínkách, tedy grafická karta v běžné zavřené skříni kde se o odtah tepla stará jeden 140mm větrák a procesor je chlazený nějakým vzduchovým noctua chladičem?

Po zážitcích s Vegou 56 od gigabyte (který opravdu zbabral chlazení) vím že odvést > 300W výkonu o teplotě pomalu 90 °C není úplně sranda a ovlivňuje to výkon komponent kolem, třeba procesor nasávající to horko z grafiky nedokáže už tolik boostovat. No a stabilitu to ovlivňovalo víc než by mě napadlo, NVMe disk mezi grafikou a procesorem se mi několikrát přehřál což vyvolalo i několik restartů.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 00:34:45
avatar
sorry jako ale s 300W kartou ve skříni se mi zdá jen jeden 14cm větráček málo, tedy pokud nejede tak alespoň na 3000 otáček jako např. Noctua NF-A14 iPPC-3000PWM
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 01:11:22

No právě proto budou výsledky zajímavé a mnohem blíž reálným podmínkám jako na open benchi. Neříkám aby tak proběhly všechny testy.
Spousta lidí s 1070 bude určitě chtít na vánoce upgradovat na 3070 a tak aby se nedivili že ten výkon neodpovídá benchmarkům.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 12:48:27
avatar
Tak 3070 bude mít “jen“ nějakých 220W ale i tak bych doporučoval dát alespoň 2 14cm větráčky nahoru do skříně na odvod tepla pokud chcete aby vám procesor a grafika boostovali stabilněji na vyšší frekvence a taky aby se slušně chladil procesor, grafika ale i další komponenty jako základní deska,SSD, RAM, zdroj, opravdu bych řekl že se nevyplatí ušetřit pár set korun na jednom větráčku a snížit tím průtok vzduchu ve skříni, výkon a také životnost spusty dalších komponent v hodnotě několika desítek tisíc
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 00:29:18

Ten edit článku je vtipnej:
Citace:
Každé slovo v tom článku je velmi přesně míněno a váženo a zejména kontextu je naprosto jednoznačný.
Hlavně že se pro jistotu ztratilo z nadpisu spojení technologický masterpiece a bylo nahrazeno za technologické překvapení, tohle mi přijde jako dost nefér a pokus o hype, z čeho jsou zde obviňováni diskutéři
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přání 2020-09-13 01:02:20

Nebylo by lepší říct si, že tu konečně budou náročnější hry s podporou raytracingu a za zajímavou cenu grafiky co zvládnou 4K za přiměřenou cenu? Vždyť je to přínos pro nás všechny a není potřeba se mezi sebou hádat a rozdělovat.
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to jednoduché 2020-09-13 10:12:01

Marketing NV chytře míří na majitele GTX1060, aby je nahradili řadou RTX30xx, asi 3060.
Mám zdroj k GTX 1060 na 500W, procák od AMD a RTX3060 má mít odběr 180W a RTX2070 má 175W, tak tento zdroj nepřetaktované karty v pohodě utáhne.
Pokud chce AMD konkurovat, tak musí vydat kartu na 180W silnější než RTX3060, RTX2070 a podstatně levnější. Nebo zlepšit marketing.
Pokud nové AMD karty na úrovni RTX2070,3060 budou na 200W, tak jsou pro mě nezajímavé, protože bych musel měnit ještě zdroj.
OnGameOff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 10:27:05
avatar
Já mám GTX1060 a 750W zdroj. Kam podle tebe marketing NV míří se mnou
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaky byl běžný zdroj ke GTX106 2020-09-13 11:02:04

Masově a ve velkém prodávané sestavy s GTX1060 měli zdroj 500W nebo 750W?
Toť otázka, na kterou já odpověď neznám, ale podvědomě vím, co se v době, kdy jsem kupoval pc s GTX1060 jako zdroj v sestavách běžně nabízelo.
Třeba se pletu a typická sestava měla silnější zdroj.
OnGameOff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 11:57:38
avatar
Já si skládám PC sám od první do poslední součástky - nekupuju masové sestavy. Chtěl jsem tě nasměrovat na myšlenku, že kupovat si GPU podle zdroje co máš aktuálně v PC je podle mě nesmysl
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 12:20:13

Z GTX1060 nechci přecházet na něco co má jenom 6 nebo 8GB vRAM. Mám 650W zdroj(2x8pin) ale větším omezením jsou dva sloty, kvůli zvukovce.
Výkon by měl roky stačit stejný jako má PS5 Odkaz takže půjdu do Navi22 nebo GA104 Odkaz.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 10:23:56
avatar
nVidia odsunuje testy (NDA?) pro RTX 3080FE na 16.9.:
Hey everyone - two updates for you today. First, GeForce RTX 3080 Founders Edition reviews (and all related technologies and games) will be on September 16th at 6 a.m. Pacific Time. Get ready for benchmarks! Second, we’re excited to announce that the GeForce RTX 3070 will be available on October 15th at 6 a.m. Pacific Time.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/geforce-graphics-cards/5/397315/rtx-3080-founders-edition-review-date-sept-16th-/ Odkaz
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 10:30:35

Tak dva dny navíc snad přežijeme .
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:09:01
avatar
No to předpokládám, že se kvůli 2 dnům nebude nikdo sebevraždit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Mafia: Definitive Edition – jak se povedl remake?
Mafia: Definitive Edition – jak se povedl remake?Friday, 25 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 748x
Komentářů: 7
Serious Sam 4 je tu! Vtipná střílečka je zpět.
Serious Sam 4 je tu! Vtipná střílečka je zpět.Friday, 25 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 553x
Komentářů: 4
Fallout: Miami – masivní mód Pro Fallout 4
Fallout: Miami – masivní mód Pro Fallout 4Thursday, 24 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 378x
Komentářů: 0
RTX 3090 a hraní v 8K rozlišení – NVIDIA štve recenzenty proti sobě!
RTX 3090 a hraní v 8K rozlišení – NVIDIA štve recenzenty proti sobě!Wednesday, 23 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3411x
Komentářů: 45
Cyberpunk 2077 – jaký PC a HW budete potřebovat?
Cyberpunk 2077 – jaký PC a HW budete potřebovat?Tuesday, 22 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1803x
Komentářů: 13
Crysis Remastered - 8K kvalita dá našim PC zabrat!
Crysis Remastered - 8K kvalita dá našim PC zabrat!Čtvrtek, 17 září 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2673x
Komentářů: 23