ATI Radeon DX11 grafiky – Víme kdy, kde a které se představí a kdy budou na trhu dostupné! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 21 srpen 2009
altPrvní fotografie DX11 grafik ATI a další zajímavé informace …

 

 

Mluvil jsem s několika výrobci grafik a ti nám potvrdili, že na podzim se dočkáme kompletní nové řady grafik. A protože se podzim kvapem blíží, je to opravdu již otázkou týdnů. AMD připravuje velkolepé uvedení grafik na trh a představení jich na veřejnosti. Podle našich informací se tak stane skutečně 10.9. a stane se tak na velmi zvláštním místě. AMD chce představit grafické karty ATI Evergreen na palubě slavné letadlové lodě USS Hornet, která byla postavena v roce 1942 a dnes slouží jako historické plovoucí muzeum. AMD chce představit hned několik modelů najednou a to právě na palubě této lodi a navíc u příležitosti týdne Patriots a Heroes, který je pro Američany důležitým svátkem.

A které grafické karty se představí jako první? Dnes na veřejnost pronikly fotografie inženýrského sample pravděpodobně prvního modelu. Ten je osazen prvním DX11 grafickým jádrem na světě, které bylo prezentováno na Computexu. Jak víme, nejedná se o RV870 ale se vší pravděpodobností o RV840. To by mělo být 40nm nést 800SP a v kombinaci s GDDR5 pak nejpravděpodobněji 128bit sběrnici.

Uveřejněné fotografie zachycují grafiku podle mého názoru v testovací podobě, která ale nebude prodejní. Podle mého názoru je tato grafická karta určena do segmentu kolem 149 dolarů a v referenční podobě ponese jen jednoslotové chlazení, pravděpodobně to, které najdeme na HD 4770. Karta bude mít podle mého názoru v základu výbavu 1x DVI, 1x HDMI a 1x DisplayPort. Disponovat bude jedním 6pin napájecím konektorem a 1GB GDDR5. Jak vidíte, je velmi krátká. Její výkon bude pravděpodobně mezi HD 4850 a HD 4870, přičemž výhodou je optimalizovaný návrh, DX11 a nižší spotřeba.

Daleko očekávanější je pak grafické jádro RV870, o kterém AMD nemá zrovna malé mínění. Jako nejpravděpodobnější se dnes jeví specifikace 1600SP (tedy 2x tolik co má RV770/790), 40nm výroba a 1-2GB GDDR5. Větší pravděpodobnost má 256bit sběrnice, ale 384bit nelze zcela vyloučit.Kartu vidíte na jediném obrázku, který toho moc neodhaluje. Karta je prý o chlup delší než HD 2900XT, ale to nemusí platit o prodejní verzi. Ta bude mít i jiný chladič. Jak znám ATI, bojím se, že půjde o chlazení na způsob HD 4890. Cena této grafiky pak bude 249-399 dolarů. Její výkon bude pravděpodobně nad úrovní HD 4870 X2 a kolem NV GTX 295.

 

 

 

Ve stejném duchu se již objevila i fotografie dvoučipové grafiky se dvěma RV870. Ta podle všeho bude nabízet výkon více než dvojnásobek současné HD 4870 X2. Sample má prý klasicky 8+6pin napájení. Měla by se ukázat spolu s ostatními. Zde panují ale spekulace, že dvoučipová varianta nebude úplným TOP modelem. Je totiž možné, že ATI připraví i X3 grafiku.

Pokud jde o reálnou dostupnost grafik na trhu, tak věc se má nyní takto. Výroba nových čipů běží a v současné době začínají první dodávky přímo výrobcům grafik, kteří již mají sample. Vyrobeno má být již několik desítek tisíc nových čipů. Osobně se přikláním k názoru, že jako první se ve větším počtu objeví RV840, následované jednočipovými RV870. Podle všeho se první karty objeví na trhu přibližně 2-3 týdny po oficiálním představení, tedy na konci září. AMD by chtělo pak bezproblémovou dostupnost DX11 grafik během října.

Zdroj: Chiphell.com, DDworld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 06:51:53
avatar
jujky to su fajne informace takže moje 4870 bude kus starého železa co??
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 07:21:21

Ta tvoje je ještě slušná a stačí téměř na vše, co mám říkat já se svou 8800GT? No nic,počkám co na to konkurence a pak na první zlevnění. Poté vyberu kartu s nejlepším poměrem cena/výkon tak do 5000,-. Víc do ní asi nevrazím.
AsterixI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 07:31:09

Já si taky počkám na nějkaé zlevnění a pak konečně vyměním moji 2600pro (s pasivním chlazením) za něco pořádného. Jen doufám, že brzy vydají nějakou nereferneční verzi s pořádným a hlavně tichým chlazením
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 14:03:53
avatar
ste jedli vtipnou kaši, a co já se svojí MX440 ;) XD
Rips [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MX440 2009-08-21 14:46:14

To sme natom podobne asi tieš upgreadnem
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 15:47:18
avatar
to mě těší, víš co ten počítač je neskutečnej držák, možná už 8 let a zatim bez chyby...no jo no, taky stál přes 30 tisíc....a žiju bez novejch hitovejch her...jo...stará dobrá mafie.. ....stejně ale už se těším, když už jsem se dostal na toho programátora, tak ať to stojá za to...., ale počítám spíš někdy po vánocích
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 07:48:23

Ja tu vidim jeden paradox. Tak na jednej strane sa sem hrnu nove grafiky s dvojnasobnym vykonom ako tie ktore mame dnes a implementacia dx11 do hier, co by malo mat za nasledok pochopitelne graficky pokrok v hrach a zase na druhej strane pred par dnami sef Cryteku vypotil, ze tak do roku 2012 hry nebudu vyzerat graficky o nic lepsie nez dnes pretoze az potom(ked dojdu na trh nove generacie konzol) zacnu developeri vyvijat uplne nove enginy, ktore tu lepsiu grafiku v hrach umoznia. A ja som sa tesil ze dx11 konecne zlepsi sucasnu grafiku.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:48:52
avatar
současná grafika je docela dobrá, ale úroveň her pokulhává. Kdyby optimalizovali engine z Crysis, tak není sebemenší důvod si stěžovat na grafiku ve hře. Jenže když vyjde za rok, jedna možná dvě opravdu hodně dobrý hry, tak to nespasí ani sebelepší grafika
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:14:28
avatar
249-399 USD ? 4500-7200?? Je to tak ne ? Jeslti jo tak do toho pujdu okamzite Jo a nevite jak to bude se zdrojem ?? Mylsite ze bude na tu jednocipovou s jadrem RV870 bude stacit doposud pouzivany na HD4870 Fortron Blue STorm II 500w ? Kdyz maji mit karty mnohem mensi spotrebu... Diky
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:27:27

Tak tento zdroj mám taky a myslím, že dostačovat bude. Jen mi na něm vadí ta hlučnost, příště zvolím opravdu tichý
AsterixI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:44:45

Taky ho mám. A s hlučností taky trochu souhlasím. Ale asi by to chtělo v mém případě lepší skříň, která by celý počítač ztišila. Ale jinak to žádná hrůza není.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:25:52

Vyizoluj vnitrek skrine zvukopohltivou hmotou v podobe desek ze kterych presne na miru vyrobis tvary na bocnice, dna, stropy etc....
Viz:

http://www.alza.cz/skrine/prislusenstvi/odhlucneni/18849171.htm
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 18:07:27

hodte do Fortronu Noctuu na 12-ti stech otáčkách a máte klídek.
Jedu takhle 2 roky a no problem.
Pokud chcete návod, tak RH na myego.cz ho popsal detailně.
Je to jedna z mála věcí, za co Radkovi děkuji

edit: http://myego.cz/item/dokonale-ticho-vymena-vetraku-ve-fortronu-gln
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-22 22:07:14
avatar
Tak stařičkej Enermax Liberty 500W je hodně tichej a kvalitní zdroj, doporučuju ;) (dnes se už asi neprodává, ale má určitě skvělé nástupce)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-22 22:42:06

Jasně, ale proč kupovat jinej zdroj, když za 3 kila vyměněj větrák doslova za pár minut.
Fortrony jsou jedny z nejlevnějších PSU, přitom kvalitní.
Až na ten hluk.
Je to jako s kartami Ati.
Trochu domácího kutilství a výsledek je super.
Až se budou kluci ptát, jakej zdroj, tak potom ano.
Třeba Enermax, Tagan, Seasonic
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 20:56:16
avatar
Mam ho taky, ale hlucnost me grafiky ho momentalne stejne prehluci. Az budu mit pasivne chlazenou grafikou tak se hodlam pustit do utiseni zdroje jinym 12V vetrakem asi Noctuou
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:53:30
avatar
zalezi co ta v kompu jeste mas.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stacit ti to 2009-08-21 13:59:33
avatar
urcite bude. Zmeral som teraz specialne pre teba spotrebu v Crysis na Phenome II @ 3.7 GHz a HD 4890 @ 950/1100 a zralo to okolo 330 W. Takze si myslim ze ak ta spotreba novej karty bude nizsia, mas este velku rezervu, mozno aj na CrossFire.

Edit: PowerColor na krabici uvadza pre HD 4850 zdroj 450 W pre single kartu a 550 W pre CrossFire.
Twen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 16:00:54
avatar
No na tu cenu pozor...
Je nutno si uvědomit že za tuhle cenu bude v Americe...
nebál bych se připočíst min. 20% při koupi u nás...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 16:39:08
avatar
20% je moc ;-) ale těch 5 - 10% taky pár stovek nadělá ..
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:37:46
avatar
nebol nahodou problem pripojit k RV770 256bit zbernicu ? a k RV880 co ma len o par cm2 viac chcu dat hned 384 ? vysvetli mi to niekto ?
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:31:30
avatar
Dobrá pointa, ty jo
Nepsalo se někde, že RV870 nakonec bude mít nějakých 300mm^2?
I když i to by bylo možná málo, vzhledem k tomu, že G80, poslední jádro s 384-bit sběrnicí, měla 484mm^2.

Edit: Blbost, R600 (HD 2900 XT) měla 512bit sběrnici a přitom "jen" 420mm^2, takže by nějakých těch 300 mohlo stačit teoreticky.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:52:34
avatar
Že by to byl pokrok?
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-22 01:48:19
avatar
Nope, tady už není kam jinam postupovat. Prostě ty plošky, které zprostředkovávají paměťovou sběrnici, zmenšit nejdou a vlak přes to nejede.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:50:31
avatar
No já si stejně počkám jak to bude vypadat u nVidie a pak si koupím co bude výhodnější
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:52:18
avatar
Jak je to s tou cenou jak jsem psal ? je to tak nebo se mylim ?? Pokud by ten zdroj dostacoval bylo by to super---nemusel bych utracet dalsi 2-3 k za zdroj.... A hlucnost ??Ty jo ja ho nejak neslysim ale zrovna zdroj mi prijde nejtissi mezi tema 6 vetrakama
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-23 08:04:01
avatar
jestli budeš kupovat kartu s jedním jádrem, tak by ti měl kvalitní zdroj vystačit, ono totiž je trochu problém teplo, které by to vydalo na malé ploše, odvést do chladiče...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:54:57
avatar
Chlapi spis by me zajimalo proc to ma pameti z druhy strany
PCB . Jinak velikostne je podobná 4770 a kdyby tam zustal ten chladic z toho samplu by mi vubec nevadilo
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:54:31
avatar
Mas pravdu, je holy nezmysel napisat, ze bude mat pravdepodobne 128 bit zbernicu a pamete su aj z druhej strany
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:01:41
avatar
Mno i kdyz ted koukam ze 4670 ma 128 bit sbernici a taky pameti z druhy strany.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:41:02
avatar
Z hlediska vyroby je jednodussi mit vsechny soucastky na jedne strane, ale zase az tak velky problem to neni mit je z obou. Proste se ty cipy pred pajenim v peci jeste prilepi.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:19:38
avatar
Jo jasny ale proc je nenarvat ze predu pod chladic pokud se teda vejdou
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:36:06
avatar
jo to mas pravdu, ale pokud mas malo taktovany pameti, tak ani nepotrebuji chlazeni.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:42:27
avatar
všechny SMT pájky jsou s lepidlem.. ono to ani jinak nejde, vždyť by při osazování součástek před zapájením v peci došlo k posunutí/odpadnutí/odfouknutí těch již osazených. Ty nejmenší (odpory, diody apod.) mívají rozměry pod milimetr.
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:49:00

V SMT peci nie je žiadne lepidlo. Na pájkovacie plôšky sa nanesú miniatúrne cínové guličky (aj s fluxom), ktoré sa v peci roztavia a až potom sa osadzujú komponenty. Inak mi príde logické, že PCB je navrhnuté tak, že pamäte sú osadené z druhej strany...ako inak by sa na Trillian pomestili tri GPU?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 12:12:25
avatar
V 98% pripadu se nanese cinova pasta a projede se peci. Zadne lepidlo, zadne kulicky.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 14:52:47
avatar
zkus se přeptat na složení té pasty
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 15:20:50
avatar
Je to pojivo a drobne castecky cinu(chemickych prvku tam je ale vic). Lepidlo tam neni.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 14:52:17
avatar
LOL... tak to jsem byl asi u výrobní linky na Marsu
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 15:24:53
avatar
V minulosti nevim. Ted pouzivame tuto technologii a ani slechu o pouzivani lepidla. To se pouzije jen v pripade oboustraneho osazovani. Bezne se ale nepouziva.
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:56:09
avatar
to bude zase nejaka vychytavka nova... 8-)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:00:35

dohady, dohady, dohady..
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:03:21
avatar
Doufam ze i NV nam neco ukaze nebo pusti aspon obrazek, zatim je ten souboj dost jednostranej, uvidime kazdopadne se tesim na karty obou vyrobcu
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:08:39
avatar
Sem zvedavej co Nvidia pripravi...akorat ze to zase bude o 2-3 mesice pozdeji nez ATI... Ze by cekali az to budou mit kde okoukat ? To neee...(snad)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:12:08
avatar
Mno jako je fakt ze uvest to pozdejc jednu malou vyhodu ma i kdyz nevyhod je daleko vic. Vyhoda je v tom že takhle nevedi co od RV870 cekat ovsem kdyz vydaji karty pozdeji tak vedi jak to zbastlit aby to stacilo nebo bylo rychlejsi mno i kdyz zas tak pozde to snad neuvedou spis muzou skouknout ceny aby nebyly 2x drazsi nez konkurence pri stejnym vykonu, to aspon trosku okeca pozdni prichod na trh.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:02:25
avatar
Ono to spis ma nevyhody,... Oki, vidi proti cemu stoji, mozna i tu architekturu, jenze stejne, 3 mesice su uz velmi kratka dova aby vyrazne mohli sve g300 vylepsit, nebo necou okoukat a v nem pouzit


Co se tyce ceny, sem zvedavek kolik by se naslo lidi, kere by mneli nazor typ, cim drazsi tim (nabeton) vykonejsi,...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:22:12
avatar
Jj ne ja to myslel tak ze treba uvidej ze vykon jednoho cipu nestaci tak narychlo zbastlej dualni kartu aby mohli machrovat s tim ze maj nejvykonejsi kartu jinak nic moc se samo vymejslet neda, souhlas s tebou
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:18:41
avatar
G300 je už vyrobě, na to za 2 měsíce změnu asi dělat nebudou
výroba myslím že už běží, nebo se alespoň snaží běžet
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:34:13
avatar
Jo jasny se mysleli spis kosmeticky upravy jako dvoucipova karta vic pameti nizsi cena to na co by nalakali zakaznika a snazili se bejt vykonejci oproti konkurenci coz ted nemuzou vedet pac o konkurenci vedi prd
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 12:30:47
avatar
mno ty ceny možný sou, ale paměti budou mít myslím že na standardu 1gb a 1786 nebo jak to je - prostě podobně jako ATi ;-)
mathek89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:14:39

podľa mňa sa to stane výhodná kúpa o nejaký rok rok a pol šak bude trvať aj dva roky kým začnú vydávať hry s plnou podporou dx 11 presne tak ako to bolo u dx10
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:24:23
avatar
no to uz zase budou k vydani karty s dx12
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 09:56:37

Zdravím. Já na to kašlu, pokud to bude fakt takhle pokračovat, tak budu kupovat nový hw jak vyjde nový win s novým dx. Než se přejde na dx11 to bude trochu trvat, protože dneska ještě plně nevyužijí dx10 (dx10.1). Dokud to budou brzdit konzole je to na chuje, ale zase to má jednu výhodu, nemusíme tolik vrážed do nového hw, když to aspoň na 2-3roky vydrží.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:12:41

Bohužel není co hrát ..čekal jsem, že budou nějaká oznámení na gamescomu 2009 ale v podstatě nic, co by stálo za řeč (letošní ročník je podle všeho naprosto bídný). Trošku jsem si spravil náladu Wolfensteinem ..ale nad grafikou hry musíte přimhouřit nejlépe obě oči... Tak nevím k čemu nám ty DX 11 grafiky budou ...když třeba i Mafia II je pouze DX 9c, jak včera potvrdili vývojáři. Myslím si, že s GTX 280 vystačím klidně ještě rok, aniž bych se musel nějak omezovat. Update zvážím před vyjitím Crysis 2 ..ale i tady začínám mít podezření, že nový Crysis silně zdementní díky vývoji na konzole ..podle toho co se zveřejnilo o novém tipu nanosuitu (nevydrží jen výbuch atomovky ) tak se obávám, že principy Stealth akce ala první díl vezmou za své a kvalita hry pro americké publikum hrající na konzolích se bude měřit už jen množstvím explozí a schozených atomovek. Ale nechci soudit jen jsem chtěl vyjádřit své obavy o osud Crysis jako takového...Graficky to bude pořád určitě hodně nadprůměrné..ale to také není vše.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 13:01:44
avatar
na gamesconu je třeba Piranha Bytes s Risen. To sice nebude žádná grafická pecka, ale RPG to vypadá perfektní
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 10:17:14
avatar
Jupí!
Výkon! Výkon! Výkon! za super cenu
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 13:29:00

Jak se jmenuje ten novy dil Wolfensteinu?

edit: Díky
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:20:41

jen Wolfenstein ..koupil jsem to včera. Recenze je třeba na IGN
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:24:42
avatar
pořád si ale myslím že nVidia vše vydá v listopadu(možná jen papírově) ale vše bude dostupný těsně před vánocema nebo po ...
jak tu bylo psáno před téměř půlrokem - že nVidia zaostává ve výrobě až o takhle velkých 6 měsíců, měl jsem strach že to v tom případě s dotahováním nebudou mít zrovna lehký, teď se to čekání zkrátilo na 2 - 3 měsíce, tak abychom nakonec nebyli překvapení . I když je pravda že nVidia vždy kolem vydání dělala humbuk, a najednou mlčí a nechává AMD dělat reklamu
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 08:13:55
avatar
Mno podle me je to takhle diky jedny veci a to je velikost cipu, ATI si mohla dovolit jadra vyrabet uz za vetsi zmetkovitosti protoze maji mensi plochu kdezto NV na vyrobu mohla myslet az se zlepsenim vyteznosti to je podle me hlavni problem, samo mohli tam bejt potize s jadrem samotnym a byli treba naky upravy ale videl bych to na to s vyrobakem, jako asi neco vytasej na recenze atd neco vyrobenyho maj. Taky sem nekde cet, ze G9x by se měly přeznačit na "GeForce 1xx", karty postavené na GT200 by měly přejít na "GeForce 2xx" a karty na GT300 budou "GeForce 3xx". To jen dokazuje ze nebudou mit kompletni radu do vsech segmentu kdyz chtej prodavat porad stary GPU budou mit jen nejrychlejsi kartu a zbytek zaplacaj starejma nez budou moc dodat kompletni radu GT300. To sou ale moje spekulace

EDIT: No tak o tom přeznacovani uz pisou i na PCT http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/14791-bude-nvidia-opet-preznacovat
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 12:32:05
avatar
flame ;-)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 12:38:35
avatar
Nvidia snad nestrávila všechen čas vývojem GT300 a má i něco do mainstreamu, jestli nic nemá tak už 4. přejmenování nepomůže. I když u Nvidie nikdo neví, GTS 250 se prodává výborně...
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 13:51:52
avatar
Může se stát, že NVIDIA nasadí GTS 350 alias G92 s 40nm a tudíž většími takty čipu, úprava pro podporu GDDR5 pamětí s 1GB, zásah do čipu pro podporu DirectX 11 a máš plnohodnotnýho soupeře pro ?RV830? a určitě by to NVIDII vyšlo levněji, než 3 roky vývoje novýho čipu, i když vlastně NVIDIA udělá mainstream z highend čipu G300, že ho drasticky ořezá
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 14:08:55
avatar
ono to asi nebude tak jednoduchy pridat DDR5 a hlavne DX11 Taky bych se přikláněl k ořezaným čipům, přeci jen zčásti nefunkčních čipů bude na 40nm výrobě určitě požehnaně
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 14:35:12
avatar
to by ale v tom případě nebylo přejmenování, DX11, GDDR 5paměti, 40nm, vyšší takty ...to je přímo nový jádro ;-)
ale i tak by to na mainstream ATi nestačilo ..
btw. GT300 není jen high-end ..konkurence má víc čipů, nVidia má jeden a upravuje podle toho kam se má zařadit ..to je praktické a skvěle fungující ;-)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 14:55:54

Stejně jako GT200?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 15:01:54
avatar
to je blbost, Nvidia má taky víc čipů, protože jen jeden na konkurenci nestačí
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 15:21:10
avatar
Nemá, její taktika je co se povede použije na hi-end a co se nepovede + ořezané verze použije na nižší modely. Tohle má aspon výhodu že "recykluje" nepovedé čipy a výhodněji využije waffer.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 16:41:08
avatar
to zajisté dělá každá firma vím o tom hlavně u AMD processorů x)
každopádně ATi to asi jako taktiju výrobu nebere ;-) maj 2 - 3 jádra základní a pak dodělávaj bla bla
nVidia má dle mě jedno základní, a další sou jen upravené atd.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 20:29:26
avatar
No vyhodnejneji vyuzije wafer, ono zas mensi jadra znamenaji mensi zmetkovitost takze otazka co je lepsi
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 13:10:04
avatar
technická: jmenuje se to Patriots AND Heroes

Jinak osobně počkám, s čím se vyprsí i NV a pak koupím od jedné z nich highend, co mi vydrží další 2-3 roky.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 15:55:31

tak ja len dufam ze na nove atiny pojde nasadit aj moje twinturbo co mam na hd3870-ke....
uz teraz odkladam peniazky na nove zelezo
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 338x
Komentářů: 0
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1043x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1139x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3724x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0