ATI Radeon HD 5000 ještě zdaleka nejedou naplno – připravuje se výkonový Boost Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 31 říjen 2009
altStávající výkon grafik HD 5700/5800 zdaleka není finální.

 

 

S testy nových grafik ATI Radeon HD 5000 je potíž. Tyto grafiky jsou navrženy na nové technologie a DirectX11 her, ale ty se teprve blíží k vydání a zatím je venku jen 1,5 hry. Ta jedna je BattleForge a ta půlka je nový STALKER, který sice vyšel v ruštině, ale zatím bez finální podpory DX11 a v angličtině se objeví v lednu. Nicméně v prosinci dorazí hodně očekávaný DIRT2, který už DirectX11 využívá ve velkém včetně Tesselace.

Testovat HD 5000 grafiky v současných DX9 hrách je trochu na nic. Na starých hrách svůj potenciál ukázat nemohou a je zbytečné to vlastně testovat, když víme, že hratelné budou a optimalizovat na ně ovladače nemá smysl, když je jejich technologie už překonaná a nové hry jedou na technologiích HD 5000 grafik bližších. Podle některých zdrojů se do konce roku AMD-ATI zaměřuje hlavně na zlepšení výkonu HD 5000 grafik, pokud jde o Tesselaci a SuperAA a DirectX11 efekty - PostProcessing. V Catalyst 9.10 se objevila plná podpora SuperAA pro HD 5800 grafiky a stojí to za to. V Catalyst 9.11 se očekává to samé pro HD 5700 grafiky, i když ty nejsou primárně herní. Všech HD 5000 grafik a hlavně HD 5900 se mají týkat prosincové ovladače, které mají výrazně zlepšit výkon pod Tesselací a DX11. Nutno dodat, že už teď v DX11 Battleforge je DirectX11 znát a výkon i HD 5700 je proti DX10/DX10.1 grafikám lepší, ale hra neobsahuje Tesselaci, kterou přinese až DIRT2, STALKER a pak i očekávaný Alien vs Predator. AMD-ATI také rozšiřuje a zvyšuje své úsilí na poli softwaru, protože v současnosti spolupracuje na tvorbě více než 30 herních DX11 titulů pro PC i novou generaci herních konzolí.

Nás samozřejmě také docela zajímá vydání High endových grafických modelů. Mám potvrzeno, že se dočkáme na konci listopadu HD 59xx grafiky, ale zatím ne nejšpičkovějšího modelu. Už jsem vám také ukazoval uniklé první testy a fotografie karty, AMD ale tvrdí, že ty nebyly udělány na finální verzi grafiky a takty, podoba karty i výkon se můžou a budou ještě lišit.

Potěšující ale je, že pro duální grafiky již budou hned připraveny vodní bloky, takže příznivci vody budou moci snadno vyměnit své staré generace High endových grafik s vodním blokem za novou.

Každopádně je zajímavé, že kolem konkurenční NVIDIA FERMI nepanuje u ATI a výrobců grafik žádná nervozita a obava z něj, jako kdyby věděli něco, co se k nám zatím nedoneslo. Nervozita, či spíše bezmoc panuje kolem dostupnosti grafik HD 5800/5900 … výrobci grafik mají hotová PCB, dokonce i nereferenční návrhy, co ale nemají, jsou grafické čipy RV870, jejichž 40nm výroba obecně je díky neustálým problémům jejich výrobce – firmy TSMC, stále ve špatném stavu a dodávky ani zdaleka nestačí na poptávku po nich. Výrobci grafik tak mohou jen krčit rameny a doufat. Po dlouhé době se totiž grafický trh (zejména desktopový) vzpamatoval, novinky jsou tu a zákazníci je samozřejmě chtějí a jsou ochotni za ně zaplatit – ale výrobci nemají tolik grafik, kolik by potřebovali a nemohou s tím nic dělat. AMD na TSMC tlačí, ale to je asi tak to jediné, co může dělat .... finální výroba je totiž záležitost jen TSMC a alternativy bohužel není. TSMC se dušuje, že problémy do konce roku odstraní, ale to už říkalo v květnu a červnu a o prázdninách dokonce už tvrdilo, že je vše vyřešeno ... bohužel není. AMD-ATI a ani NVIDIA nemají kde jinde 40nm čipy nechat vyrobit a výrobní kapacity AMD (GlobalFoundries) jsou aktuálně v první fázi budování a do možnosti je využít zbývají minimálně 2 roky. Do té doby je první a poslední možností TSMC ..

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 15:42:19
avatar
Já jen doufám, že nové grafiky nVidia s podporou DX11 tu budou co nejdříve, jinak se těch her s DX11 ve větší míře nedočkáme. Taky doufám, že budou dost výkonné, aby zvládly softwarově emulovat tesselaci, prostě aby to bylo vyrovnané a už vycházeli pouze DX11 hry, neb v tom rozhraní vidím asi největší posun od dob DX9.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 15:48:10
avatar
hry vyjdou tak jako tak ... u DX11 sw počítá s tím, že poběží i na DX10 HW a prostě se ty funkce vypnou ... MS ani herní tvůrci nejsou hloupí. Ví že současné konzole DX11 neumí a hodně grafik DX11 taky není ...
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 17:20:37
avatar
Jenze soucasne konzole neumi ani ten DX10.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 19:12:49
avatar
Současné konzole nic z PC API nevyuživají!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 19:35:41

DX je standard. API je realizace, jedna z nekonečného množství realizovatelných.
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 19:08:33
avatar
soucasne konzole DX nevyuzivaj, je to uplne jiny system.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 17:52:15

Pokud AMD konecne zmenilo svuj pristup a bude vyvojare podporovat, nevidel bych v tom zadny velky problem. Tohle si prave nechalo uniknout u DX10.1, je videt, ze se dokazi poucit z chyba a konecne taky neco predvadeji a nejenom pasivne cekaji jak to dopadne. Protoze jina cesta jk to prosadit ci lepe vyjadreno popohnat prosazeni proste neni. A TWIMTP nebo jeho nepojmenovana obdoba u AMD je tou nejlepsi cestou.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 16:13:05
avatar
taky se nemuzu dockat nvidia karet... a hlavne poradnejch dx11 her, abysme vubec videli jak na tom vykonostne budou... celkove me zarazi jak jsou lidi hrrrr do kupovani 57xx karet a pritom nevedi jakej vykon v dx11 jim to da... aby jim to vubec dalo dostatecnej vykon na to si zajezdit colina aspon na medium detaily...
neberte to spatne, proste si myslim ze je dost casu na to nakoupit kartu s dx11 aby se vlastne videlo jak to poslape, alespon na prvni poradne vyuzivajici DX11 hru(pokud je mi znamo battleforge ani stalker nevyuzivaji tessalaci)
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 16:50:45
avatar
Myslím že hodně lidem je jasné, že až dojdou DX11 hry, tak 57xx jim nebude moc stačit. Spousta lidí si je ale koupí kvůli perfektním provozním vlastnostem a dostačujícímu výkonu pro nižší rozlišení.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 17:07:11
avatar
moja rec ...
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 19:10:38
avatar
ja bych radu 5xxx nekupoval, zatim jsou karty stejne vykonove jako 4xxx a maji navic jen DX11, ktery eni zas tak prulomovy Co na tom ze bude mit vlajka o par polygonu vic, nebo hlediste, ktere stejneuvivim jen koutkem oka v zatacce.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-02 13:24:58

Ale zase jsou lidi (jako ja ) co si kartu poridili kvuli spotrebe v idle.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 19:48:49
avatar
škoda těch problémů s TSMC, řady HD5000 by se prodalo daleko více a Nvidie už by taky mohla něco ukázat Konkurence je konkurence
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - boost 2009-10-31 16:46:18
avatar
Ač jsem fanoušek ATI karet a plánuju koupit novou 5xxx, tak nějaký extra výkonový růst poladěním ovladačů nečekám, obvyklých ca 10%. Přece je to jenom to zlepšená 4.řada s DX11.

Jinak DD nemohu souhlasit s tvým výrokem, že 57xx řada není primárně herní - 3-4 tisíce nedám aby se mě válela ve skříni a občas trochu polechtala HD video nebo Areo. Spíš bych ji označil jaho herní pro méně majetné, nebo náročné gamery :-)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - presne tak 2009-10-31 17:15:47
avatar
Suhlasim, ak dam 110-150 euro za grafiku tak uz od nej nieco ziadam, neherna grafika je v cipsete, napriklad HD4200 alebo GF9400, GMA4500 a spol...... Dalsia vec ze nie kazdy ma velky monitor, vela ludi ma 17", 19" a pod, nemusia mat vsetko ultrahigh nastavenia a tam niesu nutne grafiky nad 130 euro...... aj s HD4670 sa da dnes dobre zahrat.... a stoji babku... cca 60 euro....
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 17:40:20
avatar
neboli HD57xx je pro běžné hráče. Hd58xx je pro fajnšmejkry-šílence.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 20:14:25

Upřímně řečeno takovej výkon za cca 8 litrů je řekl bych téměř pro každého ...to je skoro za lidovku ..v porovnání s dřívějšíma cenama nejvýkonnějších karet ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 23:00:04
avatar
kdyby bylo tak co s tim vykonem tedka delat...momentalne vim o lepsich vecech, ktery si muzu doprat za 8k. treba si nechat vypalit slivovicu
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 23:09:14
avatar
to vůbec není špatnej nápad. Já bych akorát radši pivo než slivovici.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 23:46:47
avatar
tak svestek a hrusek se urodilo letos docela dost, tak co s tim delat?jedine hodit do becek, nechat kvasit a pristi tyden to jet vypalit akorat ta kalamita me pekne nasr...jedna svestka cela zlomena a u druhe zas jedna velka vetev...pristi rok bude slaby na to pivo si rad zajdu do hospody, ale zas slivovice je jedinecna kdyz sou naky oslavy, grilovacky nebo se "jen" zahraje machacek
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 16:12:28
avatar
jo jo já mám letos napáleno třešňovicea meruňkovice, že ani nevím co stím a to mně ještě zrají dvě bečky švestek co pudou příští týden na dokonalý to proces destilace. A prej nějaká krize
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-02 08:02:48
avatar
moje řeč, vypálit a pak sezvat nějaké ty kámoše a při nějaké té LANce mírně pálit červa... z vlastní zkušenosti, takové LAN bývají excelentní
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 23:09:50
avatar
Časy se mění... (jestli k horšímu nebo k lepšímu se rozhodněte sami )
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 19:39:30

Pro každého, kdo dává hrám nejvyšší prioritu. Jinak další koničky a zaměstnaní moc peněz neponechají.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 19:50:41
avatar
já bych řekl, že všechny grafiky jsou herní. Jen je otázka, co chce člověk na "ní" spouštět a podle toho bych to dělil. samozřejmě, že 57xx nebude high end
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 18:44:22
avatar
jenom aby konečně výrobci používali dostatečně silné chlazení, moje 8800GT se na té primitivní grafice Borderlands přehřívá v jakémkoli nastavení obrazu, rozlišení akorát ovlivní framerate. sem musel v ntunes podtaktovat o 200 na obojím aby se to zlepšilo.
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chlazení 2009-10-31 18:46:39
avatar
A není lepší koupit lepší chladič, než podtaktovávat grafiku?
Jinak dělá to jen u Borderlands nebo u všech her?
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 18:55:49
avatar
nadpis nevystihuje obsah clanku
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 22:57:55
avatar
souhlasím, čekal jsem nějaký překvápko v podobě ovladačů co zvednou výkon o 10% (bylo by to ale pěkný kdyby si z nás Ati vystřelila a naschvál ty karty doteď brzdila. Byl by z toho pěkný poprask, hlavně v Nvidii )
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 10:47:12
avatar
dufam ze prave to ukazu poriadne neref. verzie. aspon jadro na 1ghz a pamete na 5,4 to by uz pekne zvysilo vykon a ze na to tie karty maju je fakt.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ked uz je rec 2009-11-01 18:54:39
avatar
o Battle Forge, vsimli ste si ze dnes z PCTuningu opat odstranili clanok ktory vyznieval pozitivne pre ATI? Mal niekolko stran a bol dobre napisany, myslim od Tomasa Sulce. No, som zvedavy ci sa k tomu niekto z "profesionalneho" serveru PCT aj vyjadri :-).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 18:57:51
avatar
Nevím proč to mají na pctuningu bloklý. Snad jen upravují pravopisné chyby .
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Samozrejme, 2009-11-01 19:08:20
avatar
Jedna sa o PCTuning, nie EHW. Pomylil som sa ;-).

Citace:
Nevím proč to mají na pctuningu bloklý. Snad jen upravují pravopisné chyby.

Alebo skor upravuju FPS Radeonu HD 5870, boli prilis vysoke proti GTX 295.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 19:22:13
avatar
protože to vydá zítra ... PCT podobné články v neděli nevydává
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-02 07:18:50
avatar
Mas pravdu, vydali to . Aj ked v pripade PCT obozretnosti nikdy nie je dost . Samozrejme sa PCT v tomto pripade ospravedlnujem.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 08:19:57

kolko dala NVIDIA firme TSMC, aby toto robila?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1153x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1105x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1115x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1867x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1964x
Komentářů: 3