Co vás zajímá: Kdy si koupíme AMD Radeon VEGA grafické karty a jaký mají výkon? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 14 prosinec 2016
altAMD předvedlo VEGA v akci a veřejně a překonává GTX 1080. Co to ale znamená?

 

 

 

 

Rok 2016 nebyl pro příznivce high endu příliš příznivý. Tedy přesněji, pokud jste chtěli grafickou kartu bez ohledu na cenu, tak GTX 1080 a hlavně TITAN X jsou modely, které vám musely udělat radost. Jestli ale při tom koukáte i na cenu, chtělo to hodně sebezapření za tyhle karty ty zcela očividně přemrštěné ceny zaplatit. Bohužel AMD nám letos předvedlo, jak by vypadal trh bez něj, když neuvedlo žádnou běžnou grafickou kartu nad 250 dolary. Žádná konkurence GTX 1070/1080 ani TITAN X. No a NVIDIA toho jak se patří využila a napálila ceny a své zisky opravdu nevídaným způsobem, což dokazují její hospodářské výsledky, které navíc ještě budou pokračovat. Situace bez výběru, ve které se nyní nacházíme, je opravdu hodně špatná. Světlo na konci tunelu ale svítí a docela jasně. AMD má v tuto chvíli hotový čip a grafickou kartu, která je minimálně výkonnější než GTX 1080, což je nejvýkonnější karta, kterou NVIDIA na běžném trhu má.

  • Jak to vypadá s AMD VEGA?!

Nakonec se tedy naplnilo, co jsem vám říkal, tedy že AMD letos VEGA opravdu veřejně předvede, jak ostatně slíbilo už ve svých plánech zveřejněných na začátku roku. Mnozí přesto nevěřili, že VEGA letos uvidíme, ale AMD se plánů drží a VEGA předvedlo a dokonce už oznámilo i jeden konkrétní produkt. Že si ji ale koupíme až v roce 2017, tomu už jsem věřil méně, i když jsem opravdu doufal, že alespoň pár kousků v závěru roku by se snad na trhu objevit mohlo. Nyní je myslím zcela jasné, že neobjeví. Všechny nás tedy zajímá, jak to s VEGA vypadá, jaký má výkon, kdy dorazí na trh a kolik bude stát. Zjišťoval jsem pro vás situaci.

Bohužel je tu řada informací, které nemohu prozradit z důvodů důvěry zdrojů, které mě je poskytly, takže musím hodně filtrovat. V první řadě musím říci, že v současnosti to vypadá, že navzdory spekulacím se VEGA v lednu na trh nedostane, takže čekat na výkonnou grafiku od AMD asi budeme dál, i když AMD pár novinek chystá.

AMD má čipy hotové, a vyrábí se. Má plně funkční karty, které již k finálním modelům mají blízko, nicméně od toho k finálním kartám v obchodech bývá obvykle několik měsíců daleko. AMD má také už zjevně jasno v parametrech, se kterými karta půjde na trh. A to v herní i profesionální verzi. Jasno je prý ohledně taktů jádra, tedy celkového výkonu, zcela jasno je ohledně pamětí. V tuto chvíli se řeší podoba chlazení a nastavení karty, no a samozřejmě ovladače.

V této souvislosti se chci vrátit zpět k předvedení VEGA grafik novinářům, za zavřenými dveřmi. Pokud jste někde četli, že AMD nechtělo, aby se informace dostaly ven, není to úplně pravda. Akce sice byla neveřejná a pod NDA, nicméně AMD zcela evidentně počítalo s tím, že se informace „nějak“ ven dostanou a s jejich utajováním se zase moc netrápila. Samotnou kartu se zatím nikomu nepodařilo vyfotit, o to se AMD postaralo (prostě řídí „úniky“), stejně tak kromě oficiálního výkonu profesionální verze MI25 dosahující 12,5 TFLOPS v SP a 25TFLOPS v HP stále netušíme, jaký má karta herní výkon. Předvedený výkon v DooM ve 4K v Ultra Detailech, kde karta dosahovala téměř 70FPS, jsou velmi zajímavé, leč finální výkon to rozhodně není. Ten téměř jistě bude ještě lepší.

Co jsem zjišťoval, AMD zalepilo téměř všechny větrací otvory skříně i karty a znatelně tak omezilo možnosti chlazení karty v předváděcí sestavě, což samo o sobě ovlivňuje výkon značně dnes u všech grafik. A to nejen aby nebylo možné vyfotit prakticky žádný něco říkající detail karty samotné, ale právě kvůli omezení a tedy zakamuflování výkonu samotného. Testovací karty měly tovární testovací chladič běžné konstrukce, což také výkonu neprospělo a vzhledem k použití testovacího kousku nemůžeme vyloučit, že i frekvence byly nastaveny níže, než budou u finálního produktu, nemluvě o tom, že karta určitě kvůli chlazení nejela na maximální boost (pokud vůbec na nějaký), který u VEGA bude hrát ještě větší roli než u současných grafik (ale to už bych říkat neměl). I tak VEGA předvedla lepší výkon, než co zvládají i přetaktované GTX 1080 edice (kolem 1950-2000MHz v základním boostu). I vzhledem k uváděným 12,5 TFLOPS výkonu pro VEGA je asi jasné, že nová VEGA bude výkonnější grafikou než GTX 1080. Má ale dost výkonu na to, aby stačila zhruba o 40% výkonnější GTX 1080Ti (TITAN X)? Upřímně říkám, nevím. Z předvedeného výkonu v DooMu a následující den i ve Star Wars totiž nelze usoudit vůbec nic. Tedy kromě toho, že AMD se bude snažit, aby tahle karta měla na to dávat na plné detaily 60FPS ve 4K rozlišení. Kromě aspektů chlazení a nastavení samotné karty mohu prozradit ještě jednu věc. Obě demonstrace běžely na ovladačích pro FURY grafiky s FIJI čipem s upravenou základní vrstvou jen rozeznávající nový čip. Nemají ale žádné optimalizace, žádné využití technologií a architektury VEGA atd. AMD prostě neukázala nic, než že má čip (Vega), který je výkonnější než GTX 1080, ale jeho skutečný výkon neodhalila ani zdaleka.

  • Kdy se dočkáme a co nabídne?

Skutečný výkon VEGA můžeme stále jen odhadovat. Navíc nevíme, o jaké VEGA kartě se bavíme, kdy je velmi pravděpodobné, že se objeví minimálně dvě, ne-li tři verze grafiky s VEGA čipem. V podstatě obdoby nástupce FURY X, FURY a NANO. Čistě polopaticky-matematicky, pokud budeme brát, že jedna z VEGA grafik bude mít těch 12,5 TFLOPS tak:

Radeon RX 480 8GB má při 1266MHz výkon 5,834 TFLOPS a dnes nabízí v průměru o pár jednotek % vyšší výkon než GTX 1060 6GB s 4,372TFLOPS (1683MHz+). Víme, že GTX 1080 má 8873TFLOPS (1733MHz+) a TITAN X má 10,974 TFLOPS (1531MHz+). Takže pokud má EGA 12,5TFLOPS, tak to vychází, že by měla být běžně výkonově někde přesně uprostřed mezi GTX 1080 a TITAN X.

Je to opravdu hodně polopatický matematický propočet dle poměru výkonu současných karet, ale ničím lepším nedisponujeme. Samozřejmě VEGA je výrazně novější architektura GCN s hromadou novinek a vypadá to, že i vyšší frekvencí než mají současné POLARIS, takže řada věcí může hrát ve finálním praktickém výkonu roli, kterou neumíme zatím odhadnout. Aniž bych ale chtěl dělat nějaké HYPE, tak si myslím, že GTX 1080 bude poražena.

Otázkou je kdy a za kolik. Pokud AMD nemá něco zásadního v rukávu, tak optimisticky to vypadá nejdříve na konec Q1 (březen), realističtěji spíše až Q2 a to asi až květen (5 měsíců :/). To není vůbec dobrá zpráva, pokud se to potvrdí. To už GTX 1080 bude na trhu rok, vydělávat dál jako vzteklá na přemrštěných cenách a NVIDIA nebude mít důvod do vydání VEGA, tedy skoro dalšího půl roku od teď, hýbat s cenami, a vlastně ani uvádět předpokládanou GTX 1080Ti. Doufejme, že AMD udělá nějaký další „zázrak“ a VEGA bude produktem Q1, ale v tuto chvíli je Q2 pravděpodobnější :(. A cena? Můj odhad je, že AMD vydá více verzi VEGA a pokryje jimi segment mezi 400 – 600 dolary a že bude výkonnější než NVIDIA modely, což ale vzhledem k extrémně předraženosti a nevýhodnosti současných NVIDIA grafik využívající bezkonkurenční situace, těžko překvapí.  

Lepší zprávy zatím nemám. AMD teď pracuje na více frontách (což si asi nelze nevšimnout) a TOP priorita jsou procesory ZEN. VEGA je až za ním, ale počítá se i s integrovanými VEGA a velkými SoC, takže rozhodně je to velká věc pro AMD. Ostatně nezvyklé odhalení prvního produktu na VEGA v podobě speciální karty MI25 pro výpočetní segment a deep learning a dokonce serverů se ZEN procesory je myslím více než vypovídající, že AMD dělá maximum a dokončuje nejzásadnější produkty za posledních 10 let. Na rozdíl od NVIDIA nebo Intelu, kde jeden dělá jen GPU a druhý jen CPU, AMD dělá obojí na stejně špičkové úrovni a to za situace, kdy finančními možnostmi zaostává za oběma konkurenty, to je myslím důležité si uvědomit. Tím spíše, pokud budou oba produkty tak konkurenceschopné, jak vypadají ...

 


 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-14 23:51:01

Takže když Vega výjde v druhém kvartálu 2017, jak tvrdí DD, nVidia bude mít připravený refresh Pascalů (Volta by měla přijít později?) na vyššich frekvencích, sníží ceny nynější generace Pascalů a výsledkem bude to, že AMD karty budou alternativou, nikoli však trhákem.V jaký se doufá. Ale souhlasím, že pořád lepší než úplný monopol.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 01:09:30
avatar
Je to možné, ale VOLTA má být nadále 16nm a jen refesh PASCAL, takže žádné velké drama ... nic čemu by zbrusu nová architektura kterou VEGA je, nemohla konkurovat ...

AMD prostě nemá jen ta GPU a priority má dané ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 16:48:42

Refresh mi zní tak, že se u Volty nezmění nic ohledně DX12 a jejich podpora zůstane stejná, tzn. bude z něj těžit méně, než AMD. Je to tak?
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VEGA 2016-12-15 00:31:37

To si delaji srandu? Uz jsem v lete chtel udelat upgrade PC na GTX 1080 a i7 6700k. Pak se zacli objevovat zpravy o ZEN, Vega a i7 7700k a ze budou kolem ledna unora. Rikam fajn, vydrzim pul roku. A jeb ho, cekat dalsi pulrok? To za toho kompa dam jeste vic, bo zas rostou ceny RAM a SSD...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 01:09:57
avatar
to mě povídej .... 3x 4K a jedna GTX 1080 na to nestačí .... potřebuji VEGA hned
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 04:05:16

Tak si neporizujte kraviny typu 3x 4k a mate vystarano.Na vypaleni si oci a totalni zblbnuti je to mozna dobre ale zlaty muj 1x 1080p shit monitor ktery je podle vas jako nasypat si pisek do oci.Je fajn si zahrat hru ale vsechno ma sve hranice a radeji si na mem fhd budu sypat pisek do oci nez si primo vypalovat sitnice.U tech vasich 3 reflektoru jednou budete jak v solarku zalezete na 2 hodky zahrat a odejdete snedej
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 15:13:42

Na 4K by prozatím mělo teoreticky vypadat dobře 2880x1620
(8640x1620=13 996 800pix vs. 11520x2160=24 883 200pix
zisk fps v poměru 16:9 => 75%; odhadem ze 40fps na 70fps)
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-18 20:37:27

Takhle to nefunguje, generování pixelů je až poslední krok, počet pixelů na dobu renderování nemá tak velký vliv, protože se předtím dělá spousta kroků, u kterých je rozlišení fuk - transformace vertexů, teselace, culling apod., vykreslení výsledných pixelů je až nakonec.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-18 23:39:40

Tak to je ovšem už z principu neskutečná hloupost. Samozřejmě, že rozlišení má vliv zásadní defakto ten nejzásadnější. Je jasný, že když si vypneš kompletně při renderování ambient occlusion a podobně, tak to potom poletí na jakýmkoliv rozlišení bleskově, ale to se potom můžeme bavit o renderingu pacmana.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 07:20:13
avatar
tak si ram a SSD kup už teď ne ? ;-)
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 07:47:33

Přesně jak píše buzuluq. Já jsem se taky před 4 lety rozhodl, že úplně zrenovuji a vyměním počítač. V té době byly RAMky nízko (cca 900Kč za 8GB kit DDR3), tak jsem je koupil s tím, že mi 4 měsíce ležely v šuplíku. Kdybych je kupoval ve chvíli, kdy konečně zlevnili i procesor, který jsem chtěl, tak bych za ty RAMky vyplázl o 500Kč více. Takto jsem je mohl investovat do lepšího podvozku (základní desky).
Uznávám, že existují dva přístupy. První je, že chci počítač za cca 25tis, tak počkám, až je mám našetřené, tak potom teprve koupím vše naráz.
Druhý, který preferuji já, je, že si vyhlédnu komponenty a ty sleduji. Jakmile je tam výrazný pokles (třeba 10% z ceny), tak je koupím s tím, že PC zkompletuji až poté, co budu mít vše pohromadě. Nákupy dělím na 4 fáze - SSD, základní deska + procesor, grafika a RAMky. A takto jdu přes různé recenze a skládám si v tu chvíli pro mě nejvýhodnější možnou kombinaci.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:19:56
avatar
Já taky tak
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:50:23

No jo, ale ja vim jake koupit, kdyz ani nevim jaky procesor? Jasne DDR4, ale jakou frekvenci?. Nevim jak s tim pojede i7-7700k, natoz pak nejaky ZEN...

O ssd ani nemuzu uvazovat kvuli zaruce, ale u RAM to je jedno, tam je dozivotni...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 10:36:49
avatar
Tiez uvazujem aspon o tych pamatiach, lebo ceny stupaju Este grafika by sa dala kupit. Len vsade su nejake zarucne doby, takze dlho skladat komp clovek tiez nemoze.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 14:04:41
avatar
dyť je to vesměs šumafuk... ty frekvence ramek přidaj plus minus jestli pár procent ? jestli vůbec ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:25:33

Já už mám RAMku na novou platfomu taky nakoupenou, jde to nehorázně nahoru a lepšit se to jen tak nebude.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 11:43:43

Když vydržíš čekat, upgrade nepotřebuješ Upgrade potřebuješ v okamžiku, kdy samou naprdlostí neřešíš, co bude za měsíc, dva, ale hážeš do košíku to co právě je
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak nevím 2016-12-15 08:11:02

pokud bude až Q2, pak se dá bohužel říct, že 1080 byl vlastně dobrý nákup. Rok si její majitelé mohou užívat výkon, který nic neohrozí. A to je v rovině grafických karet docela dlouhá doba.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:12:14

1070 a 1080 budou ještě po pár letech pořád použitelný karty tento cyklus (refreshů) bude trvat určitě pár let.

Je to stejné jako třeba 7970 Ghz. Ten kdo ji koupil jako novinku měl ještě do dnes použitelnoou herní kartu. (ano žere), ale použít se dá ještě dnes.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:06:42

Kde jsou prosím ti místní věštci, co ze mně v létě prakticky dělali debila kvůli koupi GTX1070, jak jsem měl počkat na Vegu (viděli jste film Čekání na Patrika?) a nekupovat špínu od Nvidia? Jak ji za rok budu prodávat, protože ji dotáhne RX480 bla bla bla... Tady máte realitu, byť i pro mne nepříjemnou, ale jsem aspoň rád, že jsem měl realistický pohled.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:12:37

I ty jeden hlupáku 1070 ? takové kacířství !
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:25:58

Omlouvám se
Anonymní  - přesně tak! 2016-12-15 11:48:51

Takhle se směju, Vega potřebuje HBM paměti a cca 300W na to aby předehnala 1080. Je to těžkej FAIL! To že to je přepracované staré jádro je FAIL. Celá AMD prezentace v temné místnosti je FAIL.
Vemte 1080, dejte na to HBM2 paměti a můžete celou AMD pohřbít.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 11:57:24
avatar
AMD žádné TDP neřeklo, jen uvedlo že ta nejvyšší výpočetní verze má TDP pod 300W ... to má GTX 1080 reálně taky

jinak tvrdit že je něco FAIL přitom evidentně není (když to má vyšší výkon než nejvýkonnější OC verze GTX 1080 běžně v obchodech) a navíc si tam ani nebyl = FLAME a poslední varování
Anonymní  2016-12-15 12:01:46

Cože takže ty mi vyhrožuješ BANem? To je svoboda a demokracie? Napsal jsem že když dáš na 1080 HBM2 paměti tak to Vega nikdy nedožene, né že už teď je slabá.

njn jakmile někdo napíše něco proti vašemu předsvědčení tak je ho třeba umlčet. ČAU!
Klidně si mě dej těch banů deset, je mi to u prdele.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 12:15:24
avatar
A další co si plete svobodu a demokracii bordelem ... tohle je můj web, to za prvé a já tu chci mít slušnou a věcnou diskusy - a ty také někomu na návštěvě sereš u něj doma na koberec jako zasíráš diskuse a oháníš se svobodou a demokrací, kterou si v tvém podání tak akorát utíráš zadek?

za druhý názor ti neberu a svobodu tak a je mě úplně jedno jaké je tvé přesvědčení, co mě vadí je FLAME a psaní nesmyslů ...

ty si napsal, že VEGA má TDP 300W ... nemá, je to lež, AMD uvádí jasně že 300W TDP mít nebude. VEGA může mít úplně stejné TDP jako GTX 1080, tedy pod 300W, což je jediná hodnota, kterou AMD uvedlo.

A to že s HBM2 nebude mít na GTX 1080 sis taky vycucal z prstu ... proč by navíc VEGA nemohla mít HBM2, když je to efektivnější řešení jak výkonem provozně tak fyzickými rozměry. Karty s VEGA mohou být výrazně kratší než GTX 1080, díky HBM pamětem. A pokud by HBM stály za houby jak tu naznačuješ, asi by je NVIDIA pro své TOP modely také nepoužívala.

Za třetí když VEGA nabízí vyšší výkon v té jedné testované hře, než nejvýkoněnjší OC Verze GTX 1080 jak by to měl být FAIL? Fail je tak možná tvůj víkřik do tmy ...

Jsi opravdu tak ubohej že prostě jen plácáš nesmysly v diskusích nebo jsi za to placenej? Každopádně další reakce do sbírky, kterou si schovám, protože až se někdo bude divit, proč rozdávám bany, tak mu ukáži tuhle tvou reakci ... každý trochu slušný člověk to pochopí a je jedno jaký má názor a přesvědčení.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 12:30:11
avatar
klid holt se deticky nudi

spis me prekvapuje ze te to po tolika letech jeste vyvadi z miry...
Anonymní  2016-12-15 13:01:01

Jo fakt? A co Nano Fury R9 ? Ta má HBM paměti a vůbec jí to výkonem nad nVidiu nepomohlo. Vega při všech těch očekávaných výkonech sotva přeleze 1080 a hned se z toho dělá zázrak. Vega by správně měla lehce přelézt přes TitanX. O tom tady mluvím, o tom že to zas bude udušená karta!
S HBM paměťma by měla Vega 1080 podrtit při TDP 100W!

Jo a s tím že to tady je tvoje, OK však je, piš si tady co chceš, však ti říkám dej si mě klidně BAN, ale pak se nediv že tě všude jinde pomlouvají...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 13:36:57
avatar
Nano stála ve své době proti 980(ne Ti), kterou překonala cenou (12 tisíc) i výkonem a udělala tak s 980 kus neprodejného šrotu.
Souhlasím že minimálně u Fury X ty paměti byly z pohledu výkonu overkill - karta neměla dost ROP atd.
U Nano je to však jiná story - HBM nenabízí jen brutální propustnost, ale druhotně taky menší zábor místa na PCB a menší spotřebu proti GDDR5(X), to byla filozofie Nano a ta byla splněna do puntíku. Ta karta má TDP 175W takže je v podstatě stejně efektivní jako 150W RX 480, která je pomalejší. 28nm karta se stejnou efektivitou jako 14nm není podle tebe úspěch? Podle mě velký. Ty prostě hledíš jen na výkon a nechápeš filozofii té karty, tam totiž jen o výkon nešlo. A proto tedy Nano je úspěch a Fury X bylo fail, takže prosím o těch dvou kartách nikdy nemluv dohromady
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 14:09:50
avatar
říkat to této existenci je jak mlácení prázdný slámy...
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 17:35:34

S tím, co píšeš, plně souhlasím.
Ale těch chyb... Chápu, že v afektu se tam sekají jedna za druhou, ale máš možnost EDIT, tak se na to příště ještě mrkni. Jsi přece jen redaktorem tohoto webu, tak bys měl mít i v diskuzi své komenty bez hrubek.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 12:45:50

DDHo web, DDHo pravidla. Když se jim to Crha nelíbí, poříděj vlastní a nevyskakujou si.
Jestliže se na vlastní nezmůžou, držej pysk a pokračujou v hraní si v uhláku na horníka.
Anonymní  2016-12-15 13:02:36

proč bych měl něco přidávat? Stejně je to jedno jestli chodím sem nebo tam nebo k děckám na pct. Všude stejnej nesmyslnej hype... a pak ti tam vlezou ubožáci co ti budou dáváat mínuska jen proto že AMD je best off.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 14:06:44
avatar
jsi komickej troll akorát... ještě nic není venku a je to slabé...
Anonymní  - hihihi 2016-12-15 20:46:40

ještě není nic venku a už je to ultra mega super karta...
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-16 06:41:19

Ty jsi přesně jedním z těch, kteří posuzují produkt dle obalu. Pokud ne, tak asi máš informací více, než my ostatní. Tímto tě tedy žádám, aby ses s námi o ně podělil. Zajímají mě osobně hlavně tyto oblasti:
- takt jádra + boost?
- celková spotřeba karty v zátěži?
- jaká bude možnost dalšího taktování?
- byl to finální vzorek s finálními takty nebo jen nějaký předprodukční, který se ještě může měnit?
- ovladače byly již finální nebo jen nějaké ještě ve vývoji?
- 60 FPS byl lock kvůli Vsynch nebo to bylo maximum, které karta je schopna udělat?

Děkuji za odpovědi. Bez nich tě považuji jen za trolla a prudiče, který akorát bez argumentů rozesírá diskuzi.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:26:13
avatar
Ja cakam na ReZen a k tomu RX470, najlepsie tu s novou revizou Ale suhlasim, ze kto chce high, tak je strasne cakat na Vegu
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:55:06
avatar
Taky jsem pocital s unor/brezen :'(
i5 + 7970 uz vola po zmene.

Add zalepovani otvoru pro nasavani vzduchu: neni jednodussi nez tohle nevzhledne reseni to resit snizenim taktu zkratka softwarove? Tam si snad muzou zvolit vykon karty dle libosti.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 09:56:22

Toto je od AMD vylozene trapne, zaciatkom leta som predal svoj high end a zvolil docasne rx 470 a ze tych par mesiacov na tu vegu vydrzim a aj by som bral 1070/1080, ak by tie ceny neboli take prestrelene. Ak by to bolo po novom roku tak uz to bolo trapne ale este ok, ale ked to chcu uviest az vlete.....
Uz som si odkladal druhe hranie zaklinaca ze to chcem hrat na vyssom ako full hd rozliseni a pri 60fps a vega v nedohladne. Bud budem cakat este dlhsie alebo mozem zase predat rx 470 a vziat niekde starsi high end za dobru cenu
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 10:08:55

Presne, taky cekam na high- end, k tomu 34" 21-9 zahnuty monitor, pak koupim zaklinace 3 edice hra roku a beru dovolenou :-D
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zaklínač 3 2016-12-15 11:10:57

Takový monitor mám a Z3 je na něm dokonalý! Dovolenou si vezmi dostatečně dlouhou, já v Z3 strávil 230 hodin ke splnění všech questů. Jo a to nemám zdaleka nasbírané všechny karty. Je fakt, že na nižší obtížnost (já hrál na tu třetí) to asi tak dlouho nebude.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 22:23:53
avatar
taky mám 34" 21:9 s freesyncem a trochu mě žere že jsem nešel do 38" ale raději toho nechám, než si začnete myslet, že si tou velikostí něco kompenzuju . Ne je to paráda, vidím to jako standart pro herní komp 2017, jako byla před lety full HD 24"
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dlouhé čekání 2016-12-15 11:04:42

Kurnik, napínají to jako kšandy.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 12:12:30
avatar
Tak to mě taky nasr... chtěl jsem Vegu a novej Zen a čekal jsem s Battlefieldem na únor, že zahraju až na novém, a ejhle asi nezahraju. Teď mi úplně zkazili náladu
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nikdy se nedočkáme 2016-12-15 12:32:42
avatar
Ta zpráva, že AMD nevydá Vegu ani v únoru je jako zlý sen!!!! To už není možný aby se všechno pořád tak odkládalo.:/ Začátkem roku jsem si chtěl pořídit novou PC sestavu kde bude Vega a Zen.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 12:40:35

Je to k pos***ání, tyhle dodací lhůty, ale máme, co jsme chtěli.
Být totiž první u informace, co se chystá, vždy znamená dlouhou čekačku
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pořád to budou protahovat 2016-12-15 15:23:55

No aby nakonec nVidia hned po vydání Vega nepřišla s refreshem s o 20% větším výkonem, to by asi AMD mohlo zabalit krám.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-15 17:00:50
avatar
AMD kriticky nestiha. Pripravuje Polarisy/VEGY strasne dlho a potom ich necakane predbehne NVIDIA a vyfukne rybnik. Kolko sa pisalo o tom, ze pred vianocami prijde 490 v vykonom podobnym 1080?
Kde je?!
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-16 11:03:14

Toto nie je ružová budúcnosť, konkurencia ku 1070 a 1080 už mala byť dávno. A toto chcú vydať až za cca 3 mesiace? Si myslia že v nVidii spia?
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-16 12:44:34

AMD ma zufalo malo zdrojov, a tak robi, co moze
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-16 15:06:08

Len dúfam, že vedia co činia, že im to s Vegou a RyZenom výjde podľa predstáv.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-19 20:33:52

Pokud Vega bude mít frekvence jako GTX karty, tak to bude super.

Edit: mezi řádky jsem pochopil, že Vega bude mít nižší frekvence.. : )
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cekat uz mne omrzelo 2016-12-20 13:33:18

Po tom, co jsem se tady tuhle zpravu docetl, tak jsem radeji koupil 1080 od EVGA a mam klid. Vecne cekat uz mne nebavi. Obavam se, ze takovych lidi bude vic a ja osobne par let upgradovat nebudu. Aby AMD svou sanci nepropaslo.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 593x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1538x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1231x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3