Grafiky NVIDIA GTX 470/480 DX11 se blíží – téměř nedostupné, výkon GTX 480 jen 20% nad HD 5870 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 06 únor 2010
altRozuzlení mnoha spekulací, pověstí a nekonečných marketingových pohádek společnosti NV se blíží.

 

 

Grafiky NVIDIA s čipy GF100 FERMI mají již dnes velké zpoždění. Už několikrát jsem vám říkal, proč k němu došlo. FERMI GF100 je nová architektura, ale svou podobu získala až poměrně nedávno s výměnou hlavního šéfa vývoje u společnosti NVIDIA. Ten v polovině vývoje GF100 v podstatě zařadil jinou cestu a tak se GF100 a jeho vývoj protáhl. Když si vezmete, že jen díky problémům 40nm výroby TSMC, AMD-ATI nevydala HD 5800 grafiky v červenci 2009, ale až v září-říjnu 2009, je zpoždění GF100 evidentní, ale pochopitelné.

Již více než půl roku je ale architektura čipu dávno hotová, po celý půl rok se NVIDIA snaží čip u TSMC vyrobit. Ono vyrobit pár kusů není tak velký problém, ale vyrábět to hromadně, to už problém je. Zatímco normálně chodí na finální verze grafik čip revize A1/A2 maximálně. Aktuálně je FERMI ve fázi revize A3 a narovinu se mluví, že A3 se sice objeví na úvodní sérii grafik, ale reálně se s dalšími počítá až s čipem revize A4. To jen dosvědčuje, jaké trable GF100 působí. 3 miliardy tranzistorů na ploše více než 500mm2 (některé zdroje uvádějí 570mm2!) zní fantasticky, jenže s problémovou 40nm výrobou TSMC se přišlo na to, že vyrobit to není jen tak. Výtěžnost se pohybuje zhruba na 20-28%, což je strašně málo. Ptáte se, co na té výrobě je takový problém a proč to tak trvá? Inu neexistuje bezchybný čip (a to i ty co máte v PC doma). Každý má nějakou chybu, ale s tím se počítá a zkrátka se hledá to správné vyvážení, kdy není určitá chybovost překážkou bezproblémového fungování. Problém s výskytem chyb výrazně roste s nárůstem počtu tranzistorů a se zmenšením výrobního procesu. Zkrátka je toho více na menší ploše, co se může podělat a když se to podělá, můžete to většinou vyhodit. Navíc výroba čipů se nedá uspěchat. Už před pár měsíci jsem vám říkal, že je to marketing NVIDIA a jeho pracovníci, kteří záměrně lžou a klamou ohledně nereálných termínů vydání, ne vývojová sekce NVIDIA. Ta totiž dobře ví, že výroba čipu se vším všudy, včetně zapékání, testování a tak, trvá 3-4 měsíce a nedá se urychlit, ačkoliv i s tím má NVIDIA pravděpodobně své zkušenosti, protože u případu výrobně vadných grafických čipů NV, které společnost téměř rok vyráběla, je mnoho otázek, hlavně ta, jak to, že na něco tak vážného a zřejmého, jako špatný materiál na spojení pouzdra čipu, při testování NVIDIA nepřišla. Snad ten očividný spěch s výrobou GF100 FERMI, nebude mít tak zásadní dopad na kvalitu hotových grafik …    

Druhou otázkou je, zda architektura FERMI, která se snaží na papíře vypadat hodně dobře, vůbec tak dobrá bude. Jak víme z minulosti, hodně toho, co se ukazuje na papíře, ve skutečnosti tak nefunguje. Pro příklady nemusíme chodit daleko, GT200 vypadalo na papíře taky skvěle, nakonec to ale žádná sláva nebyla a teď nyní s nástupem GF100, NVIDIA dokonce do oficiálních materiálů přiznává, že GT200 zdaleka všechno nefungovalo, jak mělo a jak se při vydání GT200 tvrdilo. Že to bude u GF100 úplně to samé, ne-li horší, o tom ví téměř každý, kdo situace kolem grafik léta sleduje.  

Jaká je aktuální situace FERMI grafik? Z velmi dobře informovaných zdrojů (přímo výrobce čipů a také výrobce grafik prvních várky, které dělá jeden výrobce pro všechny, kteří si na ně akorát nalepí nálepky) pronikly informace, že aktuálně jsou ve výrobě první kusy těch čipů, které půjdou na první prodejní várku grafik GTX 470/480. To znamená, že při nejlepším budou první kusy grafik někdy v polovině března a to jen pokud se něco nepodělá a že se toho podělat může ještě hodně a problémy s PCB nejsou nijak výjimečné. Jmenovat můžeme třeba první várku GTX 280, které šly do háje snad všechny kvůli PCB, anebo čerstvě ATI HD 5830 (vydání snad druhá půlka února), která má zpoždění právě kvůli problémům s PCB. Přinejlepším tak podle dobře informovaných zdrojů bude na konci března při uvedení GTX 470/480 na trh, k dispozici pouhých 5000-8000 kusů GTX 480 pro testy a úvodní prodej pro celý svět – více se prostě nedá v žádném případě stihnout vyrobit (jen pro informaci, vyrobit úvodní sérii 50 000 kusů ATI HD 5800, trvalo téměř 3 měsíce). To znamená, že GTX 480 bude přesně tím, co jsem varoval, tedy strašákem do recenzí, kterého si nebudete mít reálnou šanci koupit. A to ještě nevíte výkon.

O tom se již také mluví spíše jen jako o veřejném tajemství. Ačkoliv NVIDIA o výkonu GF100 neurčitě básnila, nejednoho z nás určitě napadlo, proč když je výkon GF100 grafik tak úžasný, jej NVIDIA neprezentuje, když nemá co ztratit. Starší modely GTX 260/275/285/295 už nijak neohrozí, ty jsou dávno mrtvé a naopak by mohla ublížit prodejům HD 5800. Pravda je taková, že NVIDIA moc dobře ví, proč ten výkon oficiálně neukazuje a omezuje se jen na neoficiální rozhovory a uniky informací přes své příznivce a fandy, kteří pak píší o trhačích asfaltů a o grafikách ze kterých se posadíme na zadek a kde si co si – GTX 480 je ve skutečnosti v průměru jen o 20% rychlejší než ATI Radeon HD 5870, při TDP přesahující 250W, za cenu HD 5970 atd. Slabší model GTX 470 bude zhruba o 15-20% pomalejší, tedy na úrovni HD 5870 1GB za o něco vyšší cenu s TDP kolem 230W a co se týká dostupnosti GTX 470, tak duben je první pravděpodobný měsíc a květen pak měsíc, kdy by se snad mohla ve větších počtech ukázat. Každopádně dostupnost GTX 470/480 bude horší než HD 5800 na konci minulého roku, naštěstí vzhledem k tomu, co o nich víme, snad nebude ani moc o co stát a o moc nepřijdeme. Není divu, že se otevřeně hovoří, že NVIDIA maká na FERMI2, vzhledem k tomu, že ATI chystá na Q3 (červenec-srpen-září) kompletní obměnu stávajících modelů HD5000, má NVIDIA opravdu hodně práce. A to nemluvíme ani o tom, že ATI chystá také skutečně novou generaci DX11 HD 6000, která pravděpodobně už vyjde rovnou jako 32-28nm a to možná už v samém závěru letošního roku.  

Takže už jen necelé dva měsíce do vydání FERMI s tím, snad už na CEBIT pár prodejních vzorků uvidíme a konečně skončí to období nejistoty a spekulací.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:25:35
avatar
Bude Fermi2 na 40nm?

Jinak čekat od nové architektury zázraky, zvlášť, když má TSMC takové problémy vyrobit na 40nm něco většího je nerozum NVIDIA potřebuje kvůli marketingu mít nejvýkonnější (jednočipovou, později snad i dvoj) grafickou kartu na trhu, nedostupnost nevadí, stejně si většina lidí high-end nekupuje, jen se podle něj rozhoduje, kterou značku si vybere.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:43:45
avatar
Citace:
nedostupnost nevadí, stejně si většina lidí high-end nekupuje, jen se podle něj rozhoduje, kterou značku si vybere.

Zajímavá teorie, ale v reálu si nějak neumím představit, že normální zákazník (co tomu nerozumí) si koupí slabou nvidii, protože ví o existenci třeba GTX295 - ten vůbec netuší, že nějaký highend je . Lamy co jsou alespoň schopné si projít pár testů se takhle taky nerozhodujou. Lidi co tomu rozumí si podle highendu taky nevybírají, takže taky nic.

K článku - s dostupností nových fermi by to nemuselo být tak zlé, vzhledem k tomu, že nvidia má zamluveno víc výrobních kapacit, ale to je zase čistě teoretické plkání - uvidíme až to bude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:42:14
avatar
jen díky těm více výrobním kapacitám vyrobí alespoň těch zmíněných 5000-8000 kusů ;)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:47:59
avatar
Fakt jen teoretizujem. Výtěžnost 40nm se neustále mění k lepšímu, takže ... Na fermi stejně kvůli její ceně nečekám (tomu že by mohla nabídnout lepší poměr cena/výkon než ATI, už nevěřím ani omylem), ale pořád nemůžu uvěřit, že to bude takový průser.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:52:22
avatar
výtěžnost se nijak nelepší ... a rapidní zlepšení se rozhodně nedá čekat. 3 miliardy tranzistorů prostě neokecáš ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 19:45:41
avatar
3 miliardy neokecáš a 2,2 miliardy okecáš?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:43:40
avatar
naopak, virální marketing funguje velmi dobře. Tzv. "normální zákazník" vůbec netuší, že existuje nějaká GTX295, ale moc dobře ví, že "dobrý jsou ty grafiky nvidia nebo geforce"
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:14:44

Souhlas. Když jezdí lyžař co vyhrává super-G na lyžích K2, tak já je taky musím mít. To, že to jsou naprosto rozdílný lyže nikoho nezajímá. Hlavní je značka.
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ANo máte pravdu 2010-02-08 02:24:45
avatar
Musím s Váma souhlasit, ale já třeba vím, že jsou ATi v dnešní době lepší, ale problém je, že podpora ATi na linuxových distribucích je strašná. Nejen že má NVIDIA lepší marketing, ale dle mého i lepší přístup k lidem, menšinám a to u mě rozhoduje!
Ale jinak souhlasím. Divte se lidem, že si koupí značku, kterou vidí při spuštění většiny her na PC.
Já mít Wokna , tak je pro mě ATi jasná volba!
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 14:31:08
avatar
V linuxe ja mam x1250 integrovanu v cipovej sade M690T a nemam najmensi problem
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - High-end necekame 2010-02-06 18:26:10
avatar
High-end necekame uz davno tu mohli byt mensie varianty fermi 1/4, 1/2 s DX11, CUDA, paralelnou teselaciou

Nvidia sa nechala zakopat neschopnostou TSMC a realny game vykon prekona 5870 tak o 20% /v dnesnych hrach/

da sa to spocitat
ATI 4 instrukcie FP 32 FMAD na takt * 850Mhz *320 jednotiek
NV 1 instrukcia FP 32 FMAD na takt *1600Mhz * 512 jednotiek
NV ma 0,75 vykonu ATI ale vdaka HT technologii 2 risc v chipe moze spracovavat cca 50% navyse takze tak 110-120% vykonu 5870

v DX11 nas moze prekvapit tesellaciou ktora asi rozhodne kto bude na vrchole rebrickov DX11 hier.
/ale spotreba 250w takisto cena nic moc/
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:16:31

Každá firma má obvykle dva dodavatele. To pro případ, že má jeden problémy, tak jej druhý může zastoupit. Když je dodavatel jen jeden, koledují si o problémy. A na to teď určitě přišli jak u nVidia tak u AMD.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 15:50:39

ati a nvidia maju predsa uplne inu strukturu jednotiek? ci?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:35:04
avatar
Pokud bude Fermi rychlejsi o 20% v prumeru nez 5870 ve tvych testech,pak to tak spatne nebude.
Urcite lepsi nez GT200 vs 4870
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:43:21
avatar
ehm .... HD 4870 bylo právě o těch 20% slabší než GTX 280 ... jediným rozdílem bude, že ceny obou grafik jsou blíže, ale provozní vlasnosti budou zase výrazně lepší u ATI než tomu bývalo dříve ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:08:41
avatar
Tva slova: V bezpečí není ani model GTX 280, který je více než 2x dražší, ale výkon ATI HD4870 je vůči ní v úrovni 90% a v některých případech ji i dorovnává.
Tohle je tech tvych 20% ehm
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:17:47
avatar
no jak říkám, pokrok tu je
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:44:37
avatar
GTX 480 teda bude najvýkonejšia jednočipová grafika na trhu? Opravte ma ak sa mýlim
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dr.Kusa 2010-02-06 16:49:12
avatar
A to prvenství nebude jen ve výkonu, taky to bude nejdražší jednočipovka, bude mít největší spotřebu, nVidia musí být ve všem první
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:02:45
avatar
No to by sakra měla ... při o 1/3 větším GPU a silnějších parametrech refereční grafiky (širší sběrnice a více RAM) než má jakákoliv jednojádrová konkurence, by cokoliv jiného bylo dost spatné ...

nic jiného od GTX 480 nečekáme a s ničím jinýmm či menším se nesmíříme ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 16:58:09
avatar
Samozrejme,
toto se traduje s vlajkovymi lodemi nVidia jiz peknych par let
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:11:17
avatar
To je otázka jak u mentála
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:19:28

Sorry, ale koho to zajímá? Nejdůležitější přece je, kolik mi ta černá plechová krabička dá FPS. A je docela jedno jak je to udělaný vevnitř.

Takže otázka zní: "kolik výkonu za kolik peněz?" Nikoliv: "kolik jader to má?"
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:09:31

Když to přejmenovali za 360/70 na 470/80 nebude to tím,že mají v plánu vydat i slabší verze kvůli spotřeby a teploty?Nemyslím řady stovek,ale desítek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:16:25
avatar
No určitě slabší verze vyjdou, ale proč by se měli jmenovat GTX 360/370, když se genereace GF100 grafik bude jmenovat G400 fakt netuším ;)
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 20:41:22
avatar
nejspis kuli chaosu kerej vznikel vydanim 3xx mobilnich cipu,...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 21:48:08
avatar
skorej aby mohli opat premenovat mobilnu 300 radu a oj3bat dalsich ludi
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:36:47
avatar
asi usoudili ze ty grafiky budou tak super vykonny, ze si vice zaslouzi nazev 470/480
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:20:38

Ano, to jistě usoudili.

Předpokládám, že to teda byla ironie, tak nepalcuju.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:53:31
avatar
ano, byla to ironie . ale at si cisluji jak chteji, na nekoho ta 4ka treba udela dojem a s radosti si to koupi. a nebo nam fakt chteji naznacit, ze budou tak super, ze hd5xxx pro ne nebude souper, ze spis budou souperit s hd6xxx, coz mozna (bohuzel pro nVidii) jednou budou . ale abych jenom nehanil, pokud budou za slusnou cenu, tak by to mohla byt dobra volba, jednojadro je jednojadro.
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:19:50
avatar
S posledním souvětím více než souhlasím ;)
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:20:10
avatar
fermi 1 nebude nič moc vzhladom na prevádkové náklady, ale fermi 2 bude dobrá. Jdnotku si kúpi len blázon. Tešme sa na dvojku ktorá príde asi pred koncom roka. A potom sa bude lámať chleba fermi2 vs HD 6xxx
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:21:36
avatar
pozor, už to zase vypadá, že marketing slibuje, vývojáři radši nic neslibují a ví proč .... ;)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :oO 2010-02-06 17:30:33
avatar
To jsem zvědav co stím vykouzlí. Určitě až vyjde a uvidí, že maj málo ýkonu tak to svedou na ovladače. Mno toto je dokonalá grafika na vytápení domácností :-) Stačí vzít nějaký CPU na 140 W pak fermi a jde se topit! xD
Proč to vlastně fermi? Ked to ebude Enricovi sahat ani po kotníky? Stejně polka lidí neví kdoto E. Fermi bol a co dělal. Napadla mě jen jedna spojitost. K provozu Fermi bude potřeba štěpná reakce , kterou dokázal udělat E.Fermi. Tím chtěl marketing říct, že to bude žrát ako čuník...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:48:19
avatar
technická: Fermi dokázal štěpnou reakci hlavně řídit.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 20:20:10
avatar
Mno nevím jak na tom přesně byl. V učebnici o jaderné energii je k němu rámeček o 3 řádcích, že Jako první vyvolal umělou štěpnou reakci. Což je vlastně pravda. (že jí dokáže ovládat)
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:10:49
avatar
Veľa ludí čo sa zaujímajú o IT tak fermi zatracuje a nič ich nepresviedča o opaku. Ale je fakt, že je tých informácii poskromne. Viacmenej sú to len dohady a polopravdy priamo od nvidie. No ja osobne to s fermi 1 vidím zle. Ani nie tak výkonom ako tým ostatným. Spotreba hlučnosť a teploty. ďakujem nič hlučné a žravé v compe už nechcem a aj preto som neinvestoval do dualgpu grafiky. Ale prajem si aby sa nvidia vzchopila a koncom roka priviedla niečo zmysluplné a hlavne celú škálu produktov od low endu až po high.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mensi fermi 2010-02-06 18:28:01
avatar
mensi fermi - 1/2 - 256 SP,Dx11 planuje sa nieco take ???
prozrad DD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 21:50:38
avatar
maisntream? určitě se plánuje, ale jak jsem říkal již před mnoha měsíci, dříve jak v Q3 letos to určitě nebude ...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 17:54:18
avatar
to fermi mi uz zacina trocha pripominat nestastnu seriu gf fx..
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 20:37:57
avatar
me to zase pripomina 2900xt . i kdyz tu sem si tehda koupil, za prvy byla levna (o neco levnejsi nez gts 640 pri srovnatelnym vykonu), za druhy k ni davali kupon na hl2 episode2, coz byla vyborna hra a za treti sem mel v ty dobe po letity spokojenosti s ati grafikama fy ati proste radsi. uvidime, co nam pripravi nVidia, kuponek na bad company 2, nebo mafii 2, nebo pozdeji treba na crysis 2 by nebyl k zahozeni.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 20:58:16
avatar
v podstate hej a da sa povedat ze aj x1xxx seria u ati.. aspon to ukazuje ze raz je jeden hore a druhy dole s fermi 2 sa to mozno otoci no a ani ta hd 2900xt nebola zla karta rovnako ako ani fx a asi ani fermi nebude zle len konkurecia ma nieco lepsie ...mno aj ja som zvedavy co nam k fermi pribalia vyrobcovia aj ked pri tej vyrobnej cene asi len cd s ovladacmi
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:08:04
avatar
V herních testech bude GTX 480 jenom 20% silnější než HD 5870, ale v profesionální sféře jí natře řiť.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:21:51

v profesionalni sfere je Tesla Quadro.... toto bude pseudo profesional.... Ale zatim zase jenom spekulace..:-) Uz at to vydaj je fuk jestli bude vykonejsi nebo ne chci si koupit 5870 za 3600 stejne jako 4870 za 3600....:-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:30:14
avatar
a jaky cipy asi to tesla nebo quadro pouziva??
Ego [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:46:04

Třeba nezkriplený pod DP výpočty?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 21:58:51

takze podle tebe budou vsechny grafiky s cipem FERMI stejny vykon ve hrach v CAD, strihu a tak podobne...:-) jezismarja... Kdyby po tobe chtel nekdo navrhnout zelezo na CAD tak by jsi mu tam dal herni FERMI? to nemyslis vazne? quadro myslim pouzivalo do nedavna QuadroFX cipy (jak to nazyva NVIDIa...:-] viz ..... http://www.nvidia.co.uk/page/quadrofx_family.html

Ale o to opravdu nejde - cela ta grafika je uplne jinak postavena, napr Quadro FX 580 pouziva konkretne G96 (GT9500) 128bit sbernici 512MB DDR3 a pod 4tis ji nekoupis...myslis ze si na ni zahrajes nejakou hru? jo to jo Tycoony..:-]

jde o to ze cip sam o sobe NVIDIA vyrabi uz hodne dlouho jako programovatelne a dodelava podporu pro ruzne profesionalni SW...Ty profi SW maji svoje vlastni "ovladace" a v tomhle byla NVIDIa vzdy na spicce (skoda Matroxu byl taky dobrej). Ati FireGL je neco podobneho ale narazi na tu neuniversalnost CIPU a nedobry SW oproti NVIDIa

Jukni se na ceny nekterejch vysich rad QuadFx a tech. specifikace - myslim ze te odvezou do bohnic a cipy jsou tam stejne (jedna rada jeden cip a jsou to samozrejme stejne cipy jako v hernich grafikach)

V tomhle pripade vetsinou clovek musi sahnout po NVIDIi ale doufam ze do budoucna se ATI s FireGL aspon trochu priblizi NVidia
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 03:00:28
avatar
tesly i quadra pouzivaji stejna jadra co desktopovy karty. jediny v cem se lisej je, ze maji vice pameti, jine ovladace, mas k nim primou podporu od nvidie a jsou o hodne drazsi...
Ego [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 10:02:25

Heh, tak to se pleteš chlapečku. NV deskopovým kartám deaktivovala určité části související s DP výpočty aby právě teslám nekonkurovala. Vyšly o tom nějaké články ale ututlalo se to rychle - deskopová GF100 by měla mít pod DP nižší výkon než 5870. Ještě se psalo že hackeři z východu právě kvůli tomuhle zaplakali. Na PCT se podobných věcí vůbec nedočteš, ale na fóru jo, tam myslím je ještě někde odkaz od NO-Xe.
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:33:14

Americania maju radi zrave veci, ktore vam ponuknu cisty priemer vychodu, kotry ma odost lepsie prevadzkove vlastnosti. Kupriladu auta... 2tonove 3liter rodinne auto a vykon ma jak 900kg 1,4 Kia

Pre nVidiu nech to zere aj 2x viac jak HD5870, hlavne ze to je o 20% lepsie, ved aj to sa pocita za uspech.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:35:18
avatar
stejne ten vykon jeste trochu zmeni ovladace, podle toho jak se povedou, takze, dokud ji nekdo realne neotestuje po vydani, tak se muzeme dohadovat do aleuja
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 18:45:14
avatar
dufam ze tu uvidim aj pekne recenzie grafik nvidia az budu k mani
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:09:58

V článku jsem tolikrát četl slovo "podělat", že jsem se z toho málem podělal taky.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:39:40
avatar
Jsem zvědav kam vyšroubují cenu prodejci při tak mizerné produkci.Něco jiného je velkoobchodní cena a něco jiného pro koncového zákazníka.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 19:55:54

Podla toho co urobili niektori s cenami AMD kariet nemozeme ocakavat nic ine. Aj ked tu uz budu trosku brzdeni konkurenciou. Nikto nebude preplacat za 20% vykonu prilis vysoky cenovy rozdiel oproti terajsim cenam u AMD kartach.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 20:45:37
avatar
to by ses divil kolika lidem nevadi priplatit si za "znacku" i kdyz dostanou v realu nizsi vykon,..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 23:03:01

Stale si nemyslim ze takych ludi je dost na to aby sa obchodnikom velky cenovy rozdiel vyplatil. Aj ked po nastupe a kvoli ocakavanej nedostupnosti budu ceny urcite pekne prestrelene.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 22:52:17
avatar
SONY - ty maj snad nejvic priznivcu

Jinak me taky nevadi si priplatit za znacku ale zaroven nejsem ochotnej ji preplatit nez nato co ji mam rad
Bruder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena a vykon 2010-02-06 21:34:16

no nevádi mi ze DFfermim ma malý výkon čipu u kterého lze předpokládat minimalně vyší výkon než 30-40 % nad ATI. Ale at ceny spadnou důle. At je tady už konkurence k ATI(stejne si ji koupím kvůli ceně) ale jde mi oto za kolik. Pokud normální smrtelník se dívá na výkon a cenu tak je jasné že dnes nic jinéhop jak ATI s DX 11 nemá cenu kupovat. Teda poikud NV cenu nepostreli COŽ SI MYSLÍM ŽE NÉ PENÍZE JSOU PENIZE nO ALE I TAK UVIDÍME . oSOBNE SI MYSLÍM ŽE PRVBNI GENERACE CE NV JE PRŮSER pro samotnou NV. Ale mě jako koncového zákazníká zajímá cena / výkon. a vtomto ohledu má co NV dohánět.
o 1/3 VĚTŠÍ ČIP A PŘEKONÁ ATI JEN o 20% TO JE UBOHÉ A TO NEMLUVÍM O SPOTŘEBĚ.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:29:31

Citace:
o 1/3 VĚTŠÍ ČIP A PŘEKONÁ ATI JEN o 20% TO JE UBOHÉ A TO NEMLUVÍM O SPOTŘEBĚ


Odkedy sa porovnava vyska vykonu na zaklade rozdielnej velkosti cipu? Keby NV a ATI pouzivali rovnaku architekturu GPU tak by to bolo presne tak ako pises. Lenze ono je to cele inak. Potom sa mozeme pytat ze ako je mozne ze GPU od NV so 448 SP(GF470) bude mat rovnaky vykon ako HD5870 s 1600 SP. Ved to ATI by predsa mala mat o 2/3 vyssi vykon nie? Da sa to takto podla teba porovnavat? S niecim takym som sa stretol iba na DDWorld. Nikde inde...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:35:31
avatar
vzheldem k tomu, že ty jednotky jsou zcela diametrálně odlišné u obou čipů, nelze to nijak srovnávat a to ani teoreticky ... co lze srovnávat je počet tranzisotrů a velikost čipů, zvlášť když jsou vyráběny stejným způsobem a ve stejné továrně ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:46:17

Prave to som chcel povedat otazkou na porovnavanie podla poctu SP. Ze sa to zrovnavat neda. Co sa tyka samotneho cipu, kazdy vyrobca si do nich zahrna aj nieco vlastne. Nie len obecne dane standardy. Co tiez ovplyvnuje pocet tranzistorov. Staci si porovnat "GPGPU cast" cipu fermi a HD5xxx kde je rozdiel najvacsi. A to nehovorim o tom, ze aj viacere rovnake problemy riesia obaja vyrobcovia po svojom. Pozeram sa na to tak, ze ak sa tranzistory v GPU cipe nepouzivaju rovnakym sposobom na riesenie uloh, neda sa proste povedat, ze ked je cip niektoreho vyrobcu o 1/3 vacsi, tak musi mat zakonite o 1/3 vyssi vykon. Aj ked samozrejme ak je ten rozdiel prilis velky, tak ten s vacsim poctom tranzistorov doplaca na vyssiu spotrebu a teploty...
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - porovnanie cpu 2010-02-07 00:01:06
avatar
porovnanie cpu sa casto robi poctom instrukcii za takt
to iste sa da aj pri gpgpu
navyse sa da porovnat datova priepustnost - textur, pixelov za sekundu,

Vypoctova sila Fermi je znama - whitepaper
1 FP 32 FMAD instrukcia na takt na jedno SP
1*512SP*1600Mhz= 819 200 000 000 instrukcii za sekundu * cca 1,5 vdaka HT
ATI 5870
4*320*850Mhz = 1 088 000 000 000 instrukcii za sekundu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 01:07:52

Tak to uz je ine a to beriem. To co proste si myslim ze sa neda, je porovnavat vykon na zaklade velkosti cipov resp. poctu tranzistorov a vyvolavat dojem, ze je niekto technologicky pozadu lebo nedokaze robit cipy rovnako male ako konkurencia. Pricom kopec dalsich aspektov ako je napriklad podpora prekladacov na C++, Forthran, Python + L1, L2 cache ako keby ani nebola. Na to treba tiez pouzit tranzistory ktore su z pohladu na architekturu ATI navyse kedze nieco take nema.
4res [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 11:35:02

Jen tak mimochodem. Často omílaná podpora C++ není to co se zdá. Ano, podporuje nové funkce jako je např. přetěžování funkcí, ale dosaženo je to čistě vylepšením kompilátoru (tedy čistě softwarově). Navíc rozhodně nepodporuje kompletní C++. Podporu objektů, dedičnosti rozhodně nečekejte. Vypadá to, jako kdyby si všichni mysleli, že na Fermi spustí C++ kód co je napsán na CPU. Rozhodně ne.

Ještě jedna poznámka. Už stará verze CUDY podporovala šablony. Ty také v C nenajdete. Až v C++.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 11:57:30

Citace:
Navíc rozhodně nepodporuje kompletní C++. Podporu objektů, dedičnosti rozhodně nečekejte


Prave o objektovom programovani C++ je. Mozete uviest odkaz, kde sa hovori o tom co vsetko bude z C++ cez Fermi podporovane? Mate inak pravdu v tom, ze na nej nespustime kod skompilovany pre CPU. Pre tuto moznost bude prostrdie Nexus, ktore dany kod skompiluje tak, aby vedel bezat na Fermi. Ale myslel som si, ze to bude cez HW podporu a nie cez SW.
4res [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 12:25:33

Určitě - Odkaz (NVIDIA CUDA-Programming Guide. Jedná se o betu dokumentace platící pro Fermi). Ve zkratce z C++ podporuje přetěžování funkcí a operátorů (hodně užitečné), šablony (ty už podporovány byly), namespaces (dá se bez toho žít) a defaultní parametry funkcí. Nic víc.

Hlavně dědičnost je v GPU vpodstatě nerealizovatelná. Představ si implementovat v GPU tabulky virtuálních funkcí apod. Nebo vyjímky? Co by se mělo dít, ve chvíli, kdy část vláken vyhodí vyjímu, část ne...

A na konec. Nexus není na kompilaci CPU kódu. Nexus je vylepšený CUDA/OpenCL/DxCompute debugger, který umožňuje sledování obsahu registrů, paměti atd. přímo na GPU. Ne jako dosud, kdy byl k dispozici pouze emulační mód, který se občas choval trochu jinak než kód, který běžel přímo na GPU. Ale opět se nejedná o nic, bez čeho by se dalo žít. Evoluce ne revoluce.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 12:59:14

Mal som taku predstavu, ze sa kod skompilovatelny pre CPU cez Nexus bude dat po upravach skompilovat tak aby bezal pod GPU. Aspon som si poupravil predstavu o tom ako to bude vyzerat. Dik za odkaz.
DonQuijoteDeLaMancha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 23:46:07

Kde jste prisel na o 1/3 vetsi cip a o 20% vykonnejsi?
DonQuijoteDeLaMancha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:01:04

A je to 20% nebo tech "20%" z clanku http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/vykon-nvidia-fermi-dostava-realnou-podobu-zklamani-pro-ty-kteri-i-pres-varovani-cekali-zazrak.html ktere vlastne nejsou 20% ale ve skutecnosti 28.5%?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:11:51
avatar
Stejně se ty procenta zprůměrujou a i tak záleží v jakých programech. Doufám, že fanošci nvidie mají ještě dost sil, protože jestli bude fermi předražená a nedostupná a nvidia se rozhodne pro soustředění na fermi2, tak se z těch PR keců od zelených poblijou i fandové nvidie. Takže šetřete sílu na reálnou fermi ! Možná ji budete potřebovat.
DonQuijoteDeLaMancha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:14:31

Copak graf nadepsany jako "Celkovy vykon v testech" kde je zahrnuto vice her jeste neni zprumerovany?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 22:29:14
avatar
Vždycky můžeš do testu zahrnout další výsledky za jiných podmínek a v jiných programech. Mě osobně moc výsledky nezajímají dokud opravdu nebudou na trhu karty s posledníma ovladačema, správnýma frekvenceme a tak. Tyhle předprodejní výsledky mě nijak moc nezajímají a počítám u nich s přesností klidně +- 40% . Takže hádání se kvůli 8 %...
DonQuijoteDeLaMancha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 23:40:11

No tak to doporucte hlavne autorovi, ten tady porad hlasa spekulativni vyroky podana jako fakta. Ja s vami v tomto souhlasim, ze az budou testy realnych karet, tak se to muze podavat jako fakta.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-06 23:48:28
avatar
Takže ještě měsíc budem slyšet ódy na šestnáct tesalátorů.. a pak se ukáže, že má horší poměr cena/výkon/spotřeba, než konkurence..
Už aby byla v obchodech 5830tka..
DonQuijoteDeLaMancha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 00:04:56

Kde jste cetl ty ody na 16 teselatoru? Vzdyt prece Fermi zadne nema!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 08:30:16
avatar
Ono je to naopak, jeden Tesselator ma 16 FERMI.
DonQuijoteDeLaMancha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 10:29:59

A tvuj jeden mozek ma 16 bobu. A jeste k tomu kakaovych.
Golux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 10:17:03
avatar
strašně se mi líbil jeden příspěvek kde se říkalo , že Fermi zklame všechny i ty co doufaj , že bude extra-super i ty co doufaj , že bude propadák takže zklamání na všech frontách...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 13:05:08
avatar
Mno pomalu se to rýsuje i když sem fanATik tak mě to mrzí. Ale NV je megaloman :-) (malé rýpnutí)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 14:24:32
avatar
No mě třeba Fermi rozhodně nezklame ... nečekám nic převratnýho a i kdyby tak highend nekupuju ... prostě se jen těšim na čtení recenzí a na zábavu u diskuzí , tudíž mě Fermi nemůže zklamat ať už bude jakákoliv. Takže se na to "vydání" fakt těšim Už ať je Fermi tu
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 16:06:23
avatar
Som na tom podobne , teraz som si kupil 5770-ku ale rad si precitam recenzie kde mozem slintat nad vykonom highendu ,viac ako 150 eur za grafiku nedam ani za svet no a v poslednej dobe citat diskusie je viac zabavne ako niektore recenzie (je dost nudne sledobat ktora karta ma 100fps a ktora ma 200) , novy hardware tu je ale hry su strasne zastaralee
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 16:49:15
avatar
JJ ... naprostej souhlas ... jinak taky se v nejblizsi dobe chystam koupit nejakou HD 5770 :-D
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 18:58:53
avatar
jo, takovej honič "fps" si rád připlatí ikdyž nevím, jak to využije, snad v nejakém testu
Dejv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 15:21:45

Mohl autor článku napsat kde vzal např. výkon GTX470/480 a další "fakta"?

Jak koukám na internet tak se může vycházet jen z výsledku ve hře Far Cry 2, kde slabší GTX470(?) podala o 68% vyšší výkon než GTX285. Pokud by byl podobný nárust u všech her tak je GTX470 výkonově stejně s HD5970.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-07 16:44:01
avatar
Citace:
Z velmi dobře informovaných zdrojů (přímo výrobce čipů a také výrobce grafik prvních várky, které dělá jeden výrobce pro všechny, kteří si na ně akorát nalepí nálepky) pronikly informace, že aktuálně jsou ve výrobě první kusy těch čipů, které půjdou na první prodejní várku grafik GTX 470/480.


Sice sa to priamo vykonu netyka, ale tak ked uniknu informacie o dostupnosti od tych co grafiku vyrabaju, snad unikli informacie aj o vykone - predsa musia vediet co davaju na trh. Aj ked na druhej strane, ja by som cakal ze nejaky Cinanko keby tu grafiku mal, tak ju uz otestuje. Vzdy to boli Cinania, ktori otestovali nieco davno pred ostatnymi. To, ze sa tak doteraz nestalo, moze svedcit o tom, ze situacia s FERMI je ovela zalostnejsia ako si myslime a vyrobcovia doslova strazia kazdy jeden kus (fungujuca FERMI garafika je pre vyrobcu asi vyznamna udalost ).
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 15:55:27

vzdy si pre nu zajdu lietadlom a odvezu si ju.. ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 02:48:56
avatar
na videu FC2, které bylo k nelibosti NV prezentováno, je GTX380=480 512SP na vysokém taktu s TDP téměř 300W ;) jen tak mimochodem.

V současnosti žádná sample GTX 470 s 448SP není, všechny samply mají prý 512SP ;) všechny testy jsou tedy na GTX 480 ...

jinak své zdroje uvádět nemohu, ale vzhledem k dosud velmi přesným (navzdory tomu, že jim dříve někteří nevěřili a nakonec se ukázali jako zcela pravdivé) infromacím jim nemám důvod nevěřit ...
Dejv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-08 20:05:07

Ty víš jaké měla karta takty? Finální výrobek může mít ještě větší. I když to je GTX480, pořád pokud bude nárust 68% tak bude výkonná jako HD5970, která má o 40W větší TDP .

Své zdroje neuváděj, pak si povíme jak byli přesné .
Kwazzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "jen"o 20%? 2010-02-08 19:24:33
avatar
Mne prijde uz i 5870 jako neskutecne delo. O 20% silnejsi grafika snad uz i takove graficke monstrum jako Crysis musi rozbehat na full. Jen doufam, ze nebude stat 20 litru.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 805x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1728x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1841x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1244x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3862x
Komentářů: 0