GTX 1060 3GB bude, slabší než 6GB verze a za 199 dolarů. GTX 1050 za 149dolarů přijde v říjnu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 12 srpen 2016
altNVIDIA prozatím nemá co nabídnout v mainstreamových vodách proti Radeon RX 460/470

 

 

 

Ale to se změní (podle očekávání). NVIDIA nyní ví, co zhruba potřebuje a podle toho se prý zařídí. V současné době nabízí GTX 1060 6GB, která však dost dobře není mainstream, protože za ceny 249 – 299 dolarů a výše je zkrátka pro mnohé příliš drahá a pro další zase toho nenabízí za tyhle peníze dost, když podstatně výkonnější GTX 1070 začíná na 379 dolarech. GTX 1060 je navíc sice o něco výkonnější v DX11 (zejména ve starších hrách, ale v novějších už je ne), ale ztrácí v mnoha novějších hrách s DX12/VULKAN, kde ztrácí na levnější Radeon RX 480 a v druhé polovině roku přijde další nášup nových DX12 her, takže budeme určitě sledovat, zda bude GTX 1060 držet krok, nebo dále ztrácet.

Každopádně GTX 1060 6GB určitě dokáže v současnosti bez potíží konkurovat RX 480, ale už ne RX 470, která je z této trojice zdaleka nejvýhodnější. Výrobci totiž RX 470 nataktovali až často na úroveň RX 480 a rozdíl je mezi kartami tak ve výkonu poměrně malý, ovšem cenově už RX 470 startují na 179 dolarech a to už je cena opravdu mainstreamová a je mnohem nižší než cena GTX 1060 začínající až na 249 dolarech. NVIDIA tedy potřebuje dostat nějakou grafiku blíže k RX 470 a tím bude podle všeho 192-bit GTX 1060 3GB, která by měla dorazit v září a za 199 dolarů. Problém je, že výkonově a parametrově to úplně nebude GTX 1060 … v podstatě to bude stejné jako mezi RX 470/480, kdy 3GB GTX 1060 má mít proti 6GB verzi i méně aktivních jednotek v jádře. Celkový výkon karty tak bude o něco nižší (zhruba 10%). Jistý problém pak mohou představovat i jen 3GB paměti se 192-bit a fakt, že za cenu 199 dolarů se dají koupit 256-bit RX 470 se 4GB nataktované na úroveň RX 480 s ne o moc nižším výkonem než RX 480/1060 6GB. Každopádně bude alespoň alternativa … prý v září.

Zbývá pak vyřešit low end a konkurenci Radeonu RX 460, který stojí pouze 109 dolarů ve 2GB verzích bez napájení a 119 dolarů ve 4GB OC edicích s napájením. Výkonem je pak na úrovni GTX 950 v DX11 a lehce pod GTX 960 v DX12. NVIDIA tedy potřebuje něco, co by bylo výkonnějšího. Tím by měla být GTX 1050 s novým jádrem GP106. karta by měla mít 128-bit sběrnici a 2GB u verzí bez napájení a 4GB u OC verzí s napájením. Tedy spotřeba by měla být dost podobná jako u RX 460 a to platí i o výkonu, i když v DX11 se očekává o něco lepší výkon a v DX12 asi podobné. Nicméně GTX 1050 by měla být i o něco dražší a mluví se o ceně až 149 dolarů nicméně to je úroveň GTX 950 jež by měla nahradit a i ta je dražší než RX 460. Každopádně GTX 1050 dorazí a to údajně někdy v říjnu. Samozřejmě se s ní počítá i do mobilní oblasti.   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 00:20:15
avatar
Už cca 6 let mám karty od AMD, ale musím Nvidii pochválit za letošní generaci. Ta se opravdu povedla.

Musím říct, že bych měl značné dilema, jestli pořizovat RX 480 nebo GTX 1060. Zákazníci budou mít opravdu z čeho vybírat (až u všech výrobců klesnou ceny o pár %).

Zdravím

Tom
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 00:28:32
avatar
A AMD se nepovedlo?
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 08:25:53

No ak by boli tie AMD karty o niečo efektívnejšie tak by sa podarili, ale keďže efektivitou oproti NVidii zaostávajú o polovicu tak lepšia podpora DX12 u AMD hráčov aktuálne skoro nikoho nezaujíma.

Rad by som povedal o AMD, že je lepšia, má lepšie karty ako Nvidia ale aktuálne sa to nedá vôbec povedať. A zatiaľ som mal len AMD karty.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:03:34

myslím, že DX12 bude zajímat každýho, kdo si bude chtít koupit novou hru, většina už bude jen v DX12, na DX11 to stačí
přeci nebudu kupovat novou kartu jen na staré hry, chci, aby taky trochu vydržela
kdo chce výkon bez ohledu na cenu, tak holt koupí nVidii, ale kdo chce mainstream za odpovídající cenu, nVidii nekoupí
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 12:51:04

AMD si za svoju neefektivitu moze samo, ked dava svojim cipom tak vysoke napatie...20-25W sa da stlacit pomaly kazdy polaris 10 cip.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:15:31
avatar
DD, aj ja ako dlhoročny a stale čisto AMD fanúšik musím uznat ze nvidia AMD totalne rozsekala v grafikách s 16nm, a ak sa s VEGOU nepreberie, bude neskoro ... !

// ostatne finančne vysledky nvidie to len potvrdzuju..

edit 2: RX 480/470 su dobre karty, byt dobry ale neznamena byt najlepsi, zvlast ked su na trhu len dvaja hraci
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:19:18

V čem rozsekalo, že se AMD zaměřilo na mainstream a nVidia spíš na high-end? Až budou mít oba komplet nabídku, pak to říkej, teď jen porovnáváš rozdílné úrovně za rozdílné ceny.

A když chceš porovnat aktuálně stejný výkon, tak můžeš srovnat jen 480 vs 1060, a tam je poměr cena/výkon jasný pro AMD, které má navíc i modernější výbavu do budoucna.

Kdo si počká, ten se dočká...., ne každý den jsou Vánoce.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:33:42
avatar
napísal si si to vlastne sám, momentálne má AMD len nižšie segmenty a max je to teda RX480 vs GTX1060...GTX1070, 1080 majú voľnú letovú dráhu a nič im nekonkuruje, podľa toho vyzerajú aj ceny 1080ky, ale bez konkurencie momentálne si to NV môže jednoducho dovoliť...

inak k RX480, tak výkon je slušný čo som tu poprechádzal nejaké testy, ale znova je na tom NV dobre prevádzkovo (spotreba, teploty, hluk), čo sú hlavne v nižších segmentoch dosť podstatné veci, je to o tom, kto čo uprednostní, či o málinko vyšší DX12 výkon, alebo prevádzkové vlastnosti, takže súboj medzi RX480 a GTX1060 je, ideálne aj vyberať podľa preferovaných hier, tú či onú kartu...
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 15:33:07

Shadow R.O.G. to zhrnul zcela skvěle. RX480 a GTX 1060 jsou si vyrovnanými soupeři. Nechápu Marfanovo vyjádření o efektivitě. RX480 zaostává o malinko za GTX 1060, ten rozdíl není nějak moc velký.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 15:45:41
avatar
@Trpaslik: tak dík :-)
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 11:07:14
avatar
skoro vo všetkom...

nvidia je hlavne v pomere vykon/watt stale daleko pred AMD..

nvidia nema konkurenciu do AMD k GTX 1070..

nvidia nema konkurenciu do AMD k GTX 1080..

nvidia nema konkurenciu od AMD k GTX Titan..

nvidia ma omnoho vyssie marze na grafikach.. lebo maninstream predava za cenu highendu..

nvidia vykazala rekordny kvartal financne vysledky a predpovede su dalsie rekordy..

nvidia vydrti AMD opat v mobilnom segmetne, lebo ma o triedu efektivnejsie cipy..

staci ?

Citace:
Kdo si počká, ten se dočká...., ne každý den jsou Vánoce.
s tymto na nikoho nechod, su miliony ludi ktori chcu vykon hned.. nie za mesiac dva tri.. pasacaly sa predavaju ako rozky.. a je to len a len chyba AMD, ze nemaju co ponuknut skutocnym gamerom..
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 16:43:05
avatar
lidi co chtej vykon je dost, vcetne me.. Ale 40tis za nej davat nebudu...

Jinak tech lidi co nechtej max vykon ale slusnou kartu za slusny penize je 85% trhu..
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 16:50:38
avatar
ale čo to pomôže AMD, ktoré potrebuje peniaze, high-end zarába viac ako mainstream, aj keď sa predáva drasticky menej gpu, proste iná cenovka, nie tak dávno tu bola na to aktualita, koľko vynáša high-end a iné segmenty aj s grafom...NV navyše má performance GTX1080 za prémiovú high-end cenu na trhu a nemá konkurenciu zatiaľ zo strany AMD výkonovo, takže finančne to nahráva Nvidii a to dosť silno...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 18:56:51

Poměr na watt je důležitější než cena/výkon? U zelených mozků to chápu

Btw, nVidia až po letech konečně dotáhla 295X ;) AMD ví, že nemá smysl se zaměřit jen na high-end, to by nVidii rozdrtila, kdykoliv by chtěla, byla to volba AMD zaměřit se na mainstream, což se skvěle podařilo ;)

ano, nVidia má vyšší marže (bez inovací, bez moderních funkcí), tedy hloupější klienty, přesně jako Apple

Jinak mainstream se prodává víc než high-end, takže snad konečně nVidia padne, tam patří.

rekord nVidie je smutný, jen další důkaz pokřivenýho trhu a hloupých zákazníků, kde rozhoduje marketing, ne kvalita
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 19:56:04
avatar
295x2 bola ešte fajn - chladič AiO Asetek, a teda pre niekoho, komu CF nevadí, či mu vyhovuje, tak solídna voľba...ale čo aktuálny nástupca Radeon Pro Duo? prakticky nastúpil na trh spolu s GTX1080 (Pro Duo je stále 28nm) a to ho Amd prezentovalo už s predstavením rodiny FuryX kariet, takže výsledok je taký, že som na Alze slovenskej videl nedávno Pro Duo za 1600 Eur, na hry úprimne radšej SLi GTX1080 pri tej cene, skrátka neskoro...

// už je za 1450Eur, stále veľa na 28nm kartu, hoci duálnu Odkaz
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 01:32:24

Radeon pro duo nie je urceny pre hry, ma certifikovane FIRE pro ovladace a ponuka asi najlepsi pomer cena-vykon na trhu...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 07:59:45
avatar
viem, že je propagovaný v spojitosti s VR, prípadne s tvorbou hier, ale na bežné herné využitie (kam by mohol byť dobrý, keby prišiel včas) určite nie..
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:29:22
avatar
V spojitosti s VR je lepšie použiť multiprojection ako hrubou silou počítať celú scénu dva krát na dvoch rôznych jadrách. Takže tam ten Radeon veľký zmysel nemá.

A inak proti Radeonu pro duo vyzerá aj Titan Xp ako karta s celkom dobrým pomer ceny a výkonu. Pretože tam kde CF funguje majú výkon podobný, kde nie tam má Titan asi dvojnásobný výkon, pritom stojí menej a žerie menej ako polovicu.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:40:20
avatar
presne, veď na to narážam, Pro Duo, či pôvodne očakávané "FuryX2"už súperí so 14/16nm GPU (zatiaľ hlavne od NV - 1080, 1080 SLI) a zachvíľu to pochová úplne pravý high-end ako od NV, tak aj určite vlastné AMD silné grafiky...
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 13:45:57

Ahoj addmine,

fakt by mě na tvém místě štvalo neustále poslouchat nějaké narážky, proč jsem něco udělal tak a ne jinak, proč jsem něco otestoval tak a ne jinak. Nešlo by třeba na konec každé recenze, kde testuješ nepřeberné množství HW, pod ten článek napsat třeba jen hrubý odhad ve smyslu. Na tomto článku se podílelo xy lidí, kteří na tom celkově strávili xy hodin ?? Třeba by si pak někteří uvědomili, jak moc časově náročnou práci vlastně děláš, protože mnohým to tu zcela evidentně nedochází, když se poohlédnu na recenze zpětně...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 02:50:24
avatar
Na chválu je brzy dokud nevyjde komplet portfolio AMD, tedy konkurence 1070/1080/Titan. Do té doby by to bylo jako si vybírat manželku z jediné ženy. To bych Vás opravdu musel litovat :-)
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:07:13

To moc nechápu, nVidia jen snížila spotřebu, plné DX12 stále dobře neumí, stará architektura, o generaci horší výbava (i když pro hraní není zas tak důležitá, snad ale brzy bude a vývojáři si to uvědomí). To opravdu nevidíš ani horší poměr cena/výkon?
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 09:22:53
avatar
Cakam na RX 480ku uz hodne dlho. Ale popravde vzhadom na dnesne ceny rozmyslam ci nepridat 100vku a nekupit GTX 1070ku.

Naozaj neviem. Vykon 480ky bude stupat casom viac ale 1070ku urcite nepredbehne.
Fakt neviem, ta cena to vsetko pokazila. A spotreba ma tiez dost stve.
Anonymní  2016-08-13 11:42:49

Tak AMD si zadělalo na problémy i nedostupností nereferenček co si budem povídat... Tam přišli o spoustu zákazníků protože lidem se nechtělo čekat a vzali nereferenční gainward 1060 za u nás 7599,-... I když je s podivem že další kus od této značky stojí o 2000 víc... Tak v čem všem je ta karta za 7599,- ošizená... No nicméně proti ní stojí referenční RX480 a ta jistě není lepší volbou... (leda že by si člověk vyměnil chladič a má jen 6pin napájení)
Dalším problémem je že tu není souboj GTX960 vs R9 380 kdy 380tky byly i lehce výkonnější pod DX11. RX480 je pod DX11 slabší a musí tak víc sázet na novější API. Do budoucna to je jistě + protože jestli mi stará hra jede dejmetomu na 120FPS nebo 140 a výš je už fakt jedno... Důležitý je výkon v nových hrách a těch co teprve budou... Jinak nástup nových API je poměrně rychlý už za půl roku se situace dost změnila...
AMD má mnohem méně financí dyť grafická divize dlouhodobě táhla CPU divizi... Proto i ten přechod na nový výrobní proces je pro AMD složitější. Navíc si vybrali výrobce s takovým procesem, který nemá žádné zkušenosti s ta složitými čipy... ARM procesory jsou blešky po všech stránkách proti GPU a CPU/x86).
Držím AMD palce ale má co dělat a co ladit. A i když jiní tvrdí opak tak buďme všichni rádi že tu AMD ještě je... Jinak by se 1060 za 7599,- nekonaly... Stačí se podívat na 1070, 1080 a TITAN-X/pascal...
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:21:41

GloFo nema zkusenosti s vyrobou velkych chipu?? Lol tahle blbost me uz zacina pekne stvat. A FXka sou jako maly ARM prcci? Tohle neni normalni :-( . Mozna nema zkusenosti s FinFET ale to ani TSMC. Jedinej kdo ma zkusenosti je intel.
Anonymní  2016-08-15 12:47:58

Kdybys věděl o čem píšu tak bys pochopil... GloFo vyrábí na procesu od SAMSUNGu Nemá vlastní výrobní proces. A SAMSUNG nikdy takové čipy nedělal... Takže se zamysli a oprav cos napsal... Proces od SAMSUNG nebyl původně určen pro tak velké a složité čipy... I když nyní se chystá prý i Nvidie vyrábět něco u SAMSUNGu tak jsem zvědavý. PS: zjisti si něco o rozdáílech ve výrobních procesech a která firma ho jak zvládla...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 00:33:34
avatar
AMD se samozřejmě povedlo jako vždy na 100%. U Nvidie je to trochu překvapení...

EDIT: Reakce na DDho
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 00:45:25
avatar
aha
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dolary 2016-08-13 09:06:03
avatar
Proč je uvedena cena v dolarech? V ČR se snad použiva koruna a tohle je česky web...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 09:27:28
avatar
protože české oficiální ceny GTX 1060 3GB a 1050 neznáme a oficiální ceny výrobci uváději v dolarech ... je to myslím dostatečně přehledné
Sidone89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 12:32:55

tak pro prehlednost ne, to mas jak u rx 480, 3 mesice slysime jak super karta to bude za 200 dolaru a pak u nas pres trista ( videl jsem i za 8.2 to uz snad zas spadlo hej?)
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 09:41:00

Už při dřívějších spekulacích jsem moc nechápal existenci osekané 1060, ikdyž nasazení proti RX470 asi smysl mít bude, když se jedná o to samé (mírně očesanou 480).
Jen mám obavy o množství VRAM. 3GB jsou na tak relativně výkonou kartu prostě málo a u spousty titulů už určitě narazí na strop, kor když si ještě zapnete nějaké vyhlazování.
Ta karta by se měla jmenovat jinak. Prodávat 2 karty s ruzným výkonem pod stejným názvem, mi prostě smrdí.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 09:47:02

Preco stale pisete ze RX 480 je lacnejsia ako GTX 1060??? Toto tvrdenie nie je vobec pravda take MSI RX 480 gaming x je teda drahsia ako rovnaka verzia GTX 1060 a celkovo povedane RX karty fyzicky este nexistuju. (zatial!) Dalsou vecou je ze vydvyhujete ako su RX karty lepsie od GTX v DX12/VULCAN s Vulcanom suhlasim, ale kde su tie hry ktore podporuju vulcan? (v buducnosti no to ano, no zatial to je vo hviezdach ze kedy, ake hry? mi chceme hrat teraz nie o rok!) v DX12 to tak strasne nieje jedna sa len o +- 5 fps pre RX miestamy GTX ma viac FPS. Osobne si myslim, ze GTX a RX su rovnocenne v DX12.
zdenek_j [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 09:59:45
avatar
To je zvláštní logika, když je RX480 v DX11 horší o pár procent, tak je pro Vás GTX1060 v DX11 jednoznačně lepší. Jakmile se to otočí a RX480 je v DX12 o pár procent lepší, tak jsou si karty rovnocenné.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:06:33

zle ste to pochopil pan zdenek, RX 480 v DX11 ma propad v FPS o viac nez 5+ FPS ale v DX12 ma RX naviac iba do 5 fps a miestamy GTX sa lepsie vysporiada s texturamy a podava viac FPS ako RX karta, preto tvrdim ze su v DX12 rovnocenne rozdiely tam su tak male ze je nemiestne v kazdom clanku vyzvyhovat ako lacnejsia RX 480 poraza ,,drahsiu'' GTX 1060 co pravda nie je!
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:11:42

klasický přístup zelených
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 10:28:20

Mna farba vobec neovplyvnuje ide mi o cisty vykon v hrach ktore hram. Ako je Battlefield 4, prichadzajuca 1, Mafia 3, GTA 5, ako sa karty predvedu v Battlefield 1 (co je pre mna prijoritou neviem) ale v close alpha GTX 1060 podaval vacsi vykon ako RX 480 (ale hra nebezala na DX12) prichadzajuca beta uz bude dx11/12 volitelna.
Aswan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 14:33:30
avatar
Tak tohle považuji za klamání spotřebitele... jak si můžou dovolit pod stejným názvem uvést dvě různé karty? Kdyby to bylo 1060 SE nejde proti tomu nic mít, ale takhle? ... žumpa
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 14:38:47
avatar
RX 480 je taky ve dvou verzích, stejně jako RX 470 a RX 460. Jinak uvidíme jak se tam projeví ty lehce zhoršené parametry. Je pravda, že u AMD se to liší jenom v počtu VRAM. Rozumnější by bylo tu kartu pojmenovat GTX 1050.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 15:23:18
avatar
čo takto doba, keď boli 3 verzie 8800GTS od nVidie? ...8800GTS 640MB, 8800GTS 320MB a časom pribudla 8800GTS 512 MB....prvé dve boli ešte na jadre G80 a 512 MB varianta už niesla G92 jadro....to len bol vtedy chaos so značením ...dve verzie GTX1060 sú preto ešte v poho, inak chválim AMD za značenie RX miesto R7 a R9, pri nižších modeloch som nikdy nevedel, či je to ešte R9 alebo už nie, vidno, že toto odkukali z jednotného značenia GTX pravdepodobne u Nvidie, ale krok dobrým smerom a k jednoduchšiemu pomenovaniu kariet a prehľadnosti u AMD...
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 16:43:36
avatar
RX 480 4GB ale neni orezana na jadre.
Aswan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 13:02:02
avatar
Přesně tak, v téhle branži je snad zvykem, že karty mají rozdílnou velikost VRAM, proto se v názvu uvádí její velikost. Co rozhodně není zvykem je mít karty se stejným názvem z niž jedna má oříznuté jádro. Snad tam dají nějakou příponu jinak to je fakt přešlap.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 17:22:24
avatar
Ta 3GB verze už byla někde oficiálně uvedena že je jasné že bude mít stejný název?
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 18:00:34

Viz Odkaz. Na promítaných slajdech jde vidět, že se tam pojednává o GTX1060 ve dvou variantách (6GB a 3GB), ale co se oficiálního pojmenování týče... být ta karta osazená jen poloviční kapacitou pamětí a jinak stejná, tak není co řešit.
Už teď je ale jasné, že bude kvůli nižšímu počtu CUDA jader o nějaké to procento pomalejší a ty 3GB ničemu taky nepomohou. Podle mě je to už prostě málo a tento tah nVidie nechápu. Už celkem staré GTA5, na které 1060ka výkonu má dost, si při maximálním nastavení řekne o cca 3,5GB VRAM a to se jedná o celkem dobře optimalizovanou hru. Jiný extrém je Rise of the Tomb Raider, nebo spíš její tragický engine, který nemá problém si při max detailech na mé 1070ce říct klidně o 7,5GB VRAM a to už v určitých oblastech dochází ke stutteringu.
S přílivem nových her si nemyslím, že by trend měl jít opačným směrem. 4GB by mělo být u mainstream karty minimum.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 18:43:36
avatar
To už jsem viděl, takže oficiálně stále nic a nakonec to může dopadnout všelijak. Já doufám že to nebudou zbytečně pokoušet a karty jasně označí aby byly od sebe jasně rozeznatelné. Ono možná bude stačit jasně uvést na krabici že jde o kartu s tolika VRAM a CUDA jednotkami.

S tou zaplnění VRAM je to ošidné některé hry prostě zaplňují dokud můžou a v paměti zůstávají i věci které už GPU nepotřebuje a tak to vypadá že potřebuje víc než ve skutečnosti, ale souhlas že 4GB VRAM je momentálně asi minimum k rozumnému hraní.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 19:01:17

Ta prezentace, ze ktere ty snimky jsou, byla pořadana přimo nvidií nekde v Asii, takze ano, je to skutečně oficialni, ale čekej klidně dál
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 19:31:18
avatar
Tak ono něco pokoutně vyfotit nebo zveřejnění na ofiko webu je celkem rozdíl

U AMD byli taky fotky jak to všechno lítá nehřeje a nehlučí a jak to dopadlo

Jinak ano raději si počkám jak to doopravdy bude než vynášet předčasné soudy
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 19:42:39

Aspon k něčemu ta "digiaura" je, už je mi ta nula jasná ;)
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 19:46:50
avatar
Uměle snížená kvůli jiným názorům než má DD jinak jsem na 52 Jinak co se ti nezdá z toho co jsem napsal? Zbytečné napadat autora místo jeho názoru jak sám DD rád píše
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 21:18:30

Mám jinou zkušenost.Hraju Rise of tomb raider,full hd,nastavení velmi vysoké,a se svou gtx970 se často dostávám na limit,když vram zaplním celou tak fps prudce spadnou z 45-60 na asi 25 a hra se začne sekat.Je pravda že při tom mám i naplno zaplněné RAM (8GB),prý když dochází hře paměť vram ukrojí si více z RAMek.
No,třeba Zaklínač si bral 3.2-3.5GB vram...kartu která má jen 3GB vram a nestojí zrovna málo bych nikdy nekoupil.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:01:49

Engine Tomb Raideru je v tomto ohledu vážně špatný. Když už té hře nestačí ani 8GB vram a neumí z paměti pořádně uvolňovat... klasický zpackaný konzolový port.
Kdyby tu kartu vydali jako 1050 s pomaleji taktovanými pamětmi, udělali by líp.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:09:21
avatar
Ale stačí prosím tě i na 4K tak tu zas neplaš.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:19:19

Bavím se o Tomb Raideru. Při fullhd mi ta hra "žere" celou vram a dochází k občasným propadům. Proč máš snahu mě opravovat, když tu říkám svoji osobní zkušenost? Při 4k to už bude nehratelné na vysokých detailech.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:32:07

Podle mých zkušeností,u ROTR při full hd,velmi vysoké detaily je mých 4GB VRAM u gtx970 málo,zaplním ji jako nic a hra se začne sekat.Musel jsem snížit detaily na vysoké.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:34:35
avatar
Při FHD tak určitě, tak to tam máš někde chybu. Předpokládám že bude někde mezi klávesnicí a židlí.

Na high při FHD víc jak 8GB si sniž AA na SMAA a bude to cajk
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 23:05:39

Posílám odkaz na screen,podívej se sám kolik VRAM ta hra bere.
Odkaz
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 23:13:08
avatar
No vidíš se vejdeš Jaký je nastavení grafiky?
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 23:48:47

Velmi vysoké detaily.Jak jsem psal,když se VRAM zaplní naplno (4096MB)hra se začne sekat,do té doby jede bez problému.Snad si toho screenu všimnou i ti kteří neustále chybně tvrdí že karta gtx970 má jen 3.5GB paměť.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:34:56
avatar
Ale ona má 3,5+0,5GB kdy těch 0,5GB je k prdu protože jak se začne využívat klesá výkon takže je lepší počítat s tím že máš jen 3,5 a ten zbytek nevyužívat, v podstatě má jen 3,5GB
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 00:14:50

Nebudu si urážky od pomalejších uživatelů brát osobně.
Jestli to svedeš, mrkni se zde na Techpowerup článek Odkaz. Snad ti to černé na bílém stačí, kdyby ne, tak to už není můj problém ;)

V mém případě si hra řekne i o víc než 7GB vram. Bude to zřejmě závislé na konkrétní scéně. A to mám povolené "jen" fxaa.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:33:15
avatar
Nojo máš pravdu podle odkazu co jsi postnul ve FHD 6,5 GB takže 8GB je málo dík za vysvětlení rychlí uživateli

Takže jak jsem psal i na 4K 8GB stačí dík za potvrzení
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:35:13

Primo pod tim odkazem je ovsem receno i tohle:

"As you can see, the game always uses 6-7 GB of VRAM. This may sound shocking at first, but the game also runs very well with cards that don't have as much memory - just look at the performance charts. It seems as though Crystal Dynamics' engine will happily use as much VRAM as it can, but is very well optimized to make do with much less without sacrificing framerates."
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 12:50:42
avatar
To už jsem mu psal včera a on začal blábolit jaký je to špatný engine a zpackaný konzoloví port Prostě komik, mohla by tu být extra ikonka pro místní šašky aby s nimi člověk neztrácel čas diskuzí.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 15:13:19

Pokud se hra z ničehonic začne v určitých lokacích trhat a začnou padat fps, nic jiného to ani být nemůže. Dotyční testují tu hru jen přes benchmark, který mi taky ukazuje 116 fps, což jsou výsledky srovnatelné s testama, ale pak jsou tam pasáže, kdy dochází ke stutteringu. Žádná jiná hra mi toto nedělá.
Opět jen popisuji svoji zkušenost, nepotřebuju tě nijak urážet. S DD se taky často neshodneme (viz smazaná diskuze ohledně levných 1060tek od Gainwardu), ale už i já vidím, že jsi obyčejný diskuzní troll, co má potřebu vyvolávat hádky.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 15:39:27
avatar
Sám tady postuješ odkaz na test kde je využito 6,5GB a udáváš to jako důkaz že hra potřebuje víc jak 8GB VRAM tak já nevím kdo tu je troll. Co máš za sestavu protože v GPU problém nebude. Nic nevyvolávám jen upřesňuji/opravuji tvé špatné domněnky a ty nejsi schopný uznat svou chybu nic víc Nejde o názor nebo o úhel pohledu jde o tvé nepravdy a pravdu
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 15:29:38

Jen tu dám poslední screen, co jsem pořídil dnes a dál už se s tebou zahazovat nebudu. Předpokládám, že i tak si zase nejdeš nějaký silný argument, ale to mě už vážně netíží.
Odkaz.

V lokalitě "Geothermal Valley" se využití vram vyšplahalo přes 7900MB. Takže si své domněnky raději nechej pro sebe, uděláš tím službu všem.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 21:19:55
avatar
Ježiši...tvůj češtin.

Netroluj tu v diskusi a mazej si číst. Začni Slabikářem a pak pokračuj něčím náročnějším (třeba Čtyřlístkem).
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 17:56:05

A to buduci majitel hadam si pozre co kupuje 3 gigovu alebo 6 gigovu verziu ake ma takty a podobne... a ten kto to nepozera pred kupou tomu je sakra jedno ake obchodne meno nesie ta karta
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:28:42
avatar
neco podobne jako auta a objem motora
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 15:49:39

Nevíte někdo, zda už existuje nějaká praktická implementace Simultaneous multi-projection? Nemyslím tech demo, ale nějakou hru, která má ohlášnou podporu. Tahle technologie zní určitě hezky, ale zajímá mě praktický přínos. Ten bývá vždycky méně oslňující v praxi, ať už se týká jakékoliv technologie. Dočetl jsem se o podpoře v rámci Unreal Engine a Unity. Ale více jsem zatím nevyhrabal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 16:21:42
avatar
ne
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 16:33:50
avatar
Ani ja nie.
Zaujímavé recenzie VR však sledujem na hardocp.com
zdroj: Odkaz Obrázek
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 20:08:10

Díky za odpověď. Tak nezbývá než jen čekat a uvidí se.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 14:17:06

tak jsem se koukal na dnesni dostupnost karet na czc a amd 480 je dostupna za 8200 a nvidia 1060 za 8600...

psani doporucenych cen v dolarech je proste sranda..
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 21:27:05
avatar
Jestli bude za 199 doláčů tak jí beru všema deseti ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1085x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1606x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2286x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2027x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1344x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 1