Mobilní grafiky HD 7970M a GTX 680M otestovány - výrazný rozdíl výkonu při stejné spotřebě Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 17 květen 2012
altNová mobilní grafická karta AMD Radeon HD 7970M je opravdu "trhač asfaltu" ...

 

 

 

 

Nedávno představená nová mobilní grafika AMD HD 7970M, která je v podstatě mobilní verzí desktopového HD 7870 s lehce sníženými takty, doslova drtí testy. První mobilní počítače s touto grafikou už prošly běžnými redakčními testy a výkon této malé mobilní karty je doslova zdrcující.

 V 3Dmark 11 dosahuje v počítači Eurocom (Goldmax) RACER 2.0 výkonu neuvěřitelných P5848 bodů! To je výrazně více než 100W minulá generace v podobě HD 6990M a GTX 675/580M. Výkon je tak velký, že bezmála vyrovnává CrossFire dvou HD 6970M  SLI dvou GTX 580M! A například desktopová grafika GTX 570 je o nějaké to % pomalejší! A se pořád bavíme o kartičce s TDP pouhých (na desktopové poměry) 100W ....

Skutečně neuvěřitelný výkon na to, že se jedná je o mobilní grafiku, která navíc není ani moc drahá. V konfigurátoru Goldmax/Eurocom je k mání třeba v 15,6" modelu místo základní karty GTX 660M za příplatek 5995 korun (cena desktopové HD 7870 je kolem 7500,-). Samozřejmě už se chystá konkurence. 100W GTX 680M založena na Kepleru GK104 s 744-768 jednotkami a 256-bit sběrnicí. Karta má 4GB GDDR5.

Na svět se dostaly první testy GTX 680M, která se představí na Computexu. A v kombinaci s výkonným Core i7-3720QM (stejný procesor, který použil Eurocom v testech výše) dosahuje výkonu zhruba o 25% lepšího než starší GTX 675M alias GTX 580M. Jenže pořád dává se stejným 100W TDP a stejným procesorem pouhých P4905, což v žádném případě nestačí na konkurenční grafiku Radeon HD 7970M s jejími P5848 body. Podobné to bude i ve hrách. A to je velký rozdíl při podobných parametrech a jistě i cenách obou grafik. Souboj nové generace 28nm mobilních grafických karet se tak zdá být rozhodnut.

BTW: Někteří šílenci už si zkoušeli v podobném notebooku (AlienWare M17) s výkonem a takty procesoru a grafiky trochu pohrát. Takže s Core i7-2920XM na 4,5GHz a HD 7970M na 1010MHz to dává výkon P6847 bodů v 3DMarku 11. Jen tak pro srovnání desktopem - s Core i7-2600K na 4,4GHz dává s HD 7950 3GB score P6850 bodů a s GTX 580 kolem P6650 bodů. Neuvěřitelné, 100W mobilní mini karta konkuruje 250W desktopové maxi kartě typu GTX 580. Tak takhle tedy vypadá ten často mnohými zmiňovaný příslovečný "trhač asfaltu".

Co dokáže takový 15,6" notebook s takovou grafikou vám doufejme již brzy předvedeme v pěkné recenzi.

Zdroj: EuroCom.com, Goldmax.cz, Videocardz.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 15:13:05
avatar
Jsou to jen testy v 3Dmarku 11, kde jak známo desktopová GTX680 taky solidně drtí Radeon HD7970 a ve hrách to je celkem vyrovnané. A ten jeden čínský screen mě teda o rozhodnutém souboji mobilních grafik moc nepřesvědčil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 15:56:10
avatar
ehm ...jenže tohle jsou mobilní grafiky které musí mít 100W a máš pravdu, obvykle si GTX 6xx vede v 3DM 11 lépe než ve hrách, kde už je to vyrovnanější, otázkou je, proč by to zrovna teď mělo být jinak, že ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, 2012-05-18 22:09:24
avatar
a rozhodnuto ma byt jako co? Vykon? Dejme tomu. A dejme tomu, ze treba NV bude ty karty prodavat vyrazneji levneji nez AMD. Co potom bude AMD delat s tak vykonnymi kartami? Takze sorac, ale rozhodnuto neni vcelku nic, dokud nebudeme znat pomer cena/vykon, tak je nejaky hruby vykon (zvlast v notebooku) jen pekne cislo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 22:33:27
avatar
výrazně levněji? A to z jakých zkušeností soudíš ...

už jen podle parametrů ... 28nm jádro ale to na HD 7970M má 212m to na GTX 680M má 290mm ... HD 7970M má 2GB paměti GTX 680M má 4GB ... nevím, ale nic nenapovídá tomu, že by GTX 680M měla být levnější ...
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 15:16:21
avatar
no jestli se to potvrdi i na hrach, tak to bude vazne trhac asfaltu. skoda ze na screenshotech chybi vysledek z unigine, takhle to je pojate opravdu uzce..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 15:56:53
avatar
Unigine je úplně k ničemu. To je jen bencmark jedné jediné technologie, to už ten 3DM je asi 1000x vypovídající, tam je těch technologií celá řada ....
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 17:23:24
avatar
je to moderni multipratformni nativni engine obsahujici algoritmy pro vypocitani AO, dynamicky globalni iluminace a volumetrickejch mraku. cili o schopnostech graficke karty urcite vypovida a tedy jeho vysledek ma smysl. i kdyby to bylo jenom pro orientaci vuci vysledkum ostatnich karet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 17:57:09
avatar
je to jen jedna technolgoie, která se v žádné hře na světě nevyskytuje sama ;) neříká vůbec nic o výkonu grafik jako takových a neukazuje nic, co by mělo by´t jen spojitost s herním výkonem to 3DM alespoň trochu ano ...
Anonymní  2012-05-18 14:49:20

Ja stále uznávam desktop + skutočný laptop niečo 3,5kila a vydrž na baterky 2h je na posilku nie na prácu . Výkonne laptop je podla mňa strašne vyhadzovanie peňazí "opravoval som laptop kde odišla drahá grafika "NVidia" Takže mašinka na za 1 000 euro na rozpredaj Nova grafická karta nezohnatelná "náhrada" 150euro bez zaruky ci to pôjde
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 16:40:03

trhač asfaltu v notebooku za 40 klacků jou už pro to běžim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 16:42:53
avatar
A co jako? kolik stojí kompeltní PC s GTX 580 apod. A kolik stál takový NB s předchozími HD 6990M či GTX 675/580M apod.?
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 18:17:48
avatar
NB seženeš i za mín než za 40K.
Jen tak testy GTX 680M jsou tu už cca od Března. Tehdá když jsem tu o tom psal tak to jste mi říkali jak nemám pravdu a teď po takové době to tu dáte
Jinak HD 7970M už je na notebookchcek otestována a ve hrách je o 13-15FPS rychlejší jak HD 6990M a to je solidní. Jsem zvědav na HD 7990M. Jinak proč je GTX 680M pomalejší je jasné vím to z čínského zdroje. nVidii se nedaří prý vyrobit tak úsporné jádro jako AMD. HD 7970M má naměřeno 87-91watt a GTX 680M bude mít asi víc. Jen nechápu na co tam dali 4GB pamětí to nemá ani plná GTX 680 v desktopu. Zbytečně to prodraží tu grafiku a bude zase 2x tak dražší jak znám nVidii Prostě nižší výkon za větší cenu no nekup to.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 18:58:43

DD tu napsal clanek jen pro tebe a ja si pomalu delal starosti ze nedorazis
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 18:59:08
avatar
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 19:44:41
avatar
No vidíš to. Já už jsem tady na DDworld nechtěl nic psát ,ale tady jsem musel když DD minule tvrdil jak má lepší informace a teď tady dá to co už se ví jakou dobu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 19:45:20
avatar
dal jsem to protože je to teď aktuální, nic víc.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 19:49:55
avatar
Aktuální to bylo i před tím. Psali o tom všude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 19:55:00
avatar
aktuální je to teď protože Computex a tedy uvedení se blíží ;)
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:19:47
avatar
Hlavně když jsem to říkal tehdá tak si říkal že máš lepší info. Taky jsem říkal že na trh půjde v Červnu a to mám přímo od výrobců NB. Nezlob se na mě ale to se mi moc nelíbí. Je mi jasné jestli jsi tehdá měl tyto informace už potvrzené že kvůli ochraně to nemůžeš rozvířit. Ale já říkám že toto co jsi tu teď napsal se už vědělo dávno. CUDA jednotky jsou stejné 3D MARK 11 taky a PCB karty je také stejný i se zbytečnými 4GB pamětmi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:23:47
avatar
já ti to neberu, ale prostě teď je to teprve aktuální, tak o tom píšu ...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:34:30
avatar
Já se nechci dohadovat je mi to jedno. Mě jen vadí že tehdá jsi k tomu měl svojí připomínku a začali se k tomu spíše k tobě přidávat i někteří ostatní uživatelé a urážet jak mám zdroje jen žumpa.cz ,atd. A teď když jsi to napsal ty že je to jak říkáš aktuální tak zase jak je to OK. Nechci nikoho urazit ,ale někdy mi to přijde že jsou někteří uživatelé jak cvičené opičky a přitakávají-ti. Prostě jako by jim někdo řekl jen do něj. Tot vše.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:45:32
avatar
no dovol, já tě určitě neurážel ...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:48:05
avatar
To taky netvrdím
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 21:02:12

Ja si myslim ze te urazeli uzivatele kteri zelenaji vztekem. My co vztekem rudnem te urcite neurazime
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 22:23:04
avatar
Jen ještě že dodám k HD 7970M či GTX 680M. Tak se mi zdá že AMD má i lepší napájecí kaskádu
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-19 12:12:40

kluci hádat se kdo co řekl dřív a kdo co kdy napsal a řekl mi přijde jako když se hádaj politici
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 19:58:37
avatar
Jeden z clanku "Zizkovka pavlac"
Nic poradne neotestovano. K autu take dostavame pekne testy o spotrebe, vykonu, zrychleni a ejhle ono za provozu je to jinak.
Az to hodis alepon na "brzdu" tak pis, tohle prebirani je onicem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:19:09
avatar
jak neotestováno? ta HD 7970M normálně otestována je, to druhé je jako zajímavost ....
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:43:22
avatar
AMD HD 7970M je otestována přímo z Alienware a tady máš když tak odkaz. A můžeš to hned srovnat s HD 6990M a něco krásného napsat
Odkaz

Ještě bych dodal že je toto první karta na světě v NB která má na jádře s OC 1GHz
Niles [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 20:06:20
avatar
Tak kartička je to pekná , ale dať 1500 euro(38000 korún) za 15,6" notebook je priveľa, zato by som poskladal taký Desktop , že až...(určite HD 7970/GTX 680,I7,24" IPS 1920x1200 ...)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-17 22:27:28
avatar
Povedéná grafika do notebooku, o tom žádná
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 00:46:06

Že bych se na tu GTX 680M zašel mrknout na stánek nVidie na Computexu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 01:02:41
avatar
co na ní vymrkáš?
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-20 13:58:33

tak se zajdu mrknout i na HD 7970M
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 09:01:14

Pokud by tam např. měli vzorový notebook s ní a možnost pustit benchmarky, tak bych pustil něco vhodného, pokud by tam např. měli i nějaké herní benchmarky. Sice to pořád není hraní, ale stokrát lepší jak 3DMarky.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mezigenerační srovnání? 2012-05-18 10:24:03

"Neuvěřitelné, 100W mobilní mini karta konkuruje 250W desktopové maxi kartě typu GTX 580. Tak takhle tedy vypadá ten často mnohými zmiňovaný příslovečný "trhač asfaltu"."

Přijde mi poněkud hloupé pozastavovat se nad tím, že nová grafická karta na novém výrobním procesu má lepší výkon/watt než stará na starém výrobním procesu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 11:21:28
avatar
Není to divné ... je to až příliš velký skok a rozhodně to nemůžeme brát jako samozřejmost. Podívej se na CPU ....
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 15:58:32
avatar
Největší skok byl asi mezi modely HD 5870M a HD 6970/6990M tady takový veliký skok jako tam není ,ale i tak je to nádherný výkon.
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 12:35:51

7970M su fakt brutalne karty. Robim v "jednej spolocnosti" a dnes som sa zrovna hral s M18XR2 Alienware s dvoma 7970 a Ivy bridge.

A je mi to az luto ze moj nie tak stary desktop s dvoma kartami je o dost pomalsi.
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 13:03:34

Upřímně, jestli Alienware dělá pořád notebooky stejné kvality, jako byl M17x R3, který mi prošel rukama, tak potěš koště. Noťas za skoro sto litrů, ale zpracování jak u notebooku za možná 15. Slícování plastů nic moc, odlepující se hliníkový pásek nahoře, podsvícení klávesnice, kde v jedné části mělo špatný kontakt, špatný BIOS grafiky. U notebooku za 90 tisíc by mělo být zpracování špičkové a měl bys na něm stěží nalézt nějakou chybku.
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 19:00:23

Tazko povedat, niesom z tych co by presadzovali znacku firmy kde robia. Ale z osobneho hladiska sa mi spracovanie alienware paci, ano niekedy sa stane ze sa notebook pokazi, alebo ma vyrobnu vadu, to ale asi kazda znacka. A dell ti aspon posle na druhy den technika co vsetko vymeni, a ked budes mat problem viackrat tak dostanes novy kus, niekedy aj novsi model... Ano chapem je to drahe... tiez by som si to nekupil, ale nieje to urcene pre nas trh. Napr top konfiguracia M18xR2 je za 7600Eur s dph.
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 22:38:16

Máš pravdu, že každý výrobce chybku udělá, ale u notebooku za skoro 100k by ji rozhodně udělat neměl. Respektive člověk za tu cenu čeká, že vše bude perfektní a nebudou s ním žádné problémy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-18 13:14:47
avatar
jo chápu ... dvě HD 7970M v CF, to je vlastně výkon tak o 1/3 vyšší než mají desktopové HD 7970 či GTX 680 ... a to bez OC
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - počkáme si 2012-05-19 23:09:35
avatar
Co takhle udělat test gtx670 nebo gtx690, které uz se dají dnes sehnat a na Ty mobilní grafiky si jeste chvilku počkáme.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-20 00:40:27
avatar
GTX 670 v uterý ... GTX 690 nevim kdy ... nemáme a za ty prachy mi moc zajímavá nepřijde, SLI otestováno je
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-20 13:11:01
avatar
Já myslím že pro technologické nadšence je to dost zajímavá karta, všechny ostatní karty drtí rozdílem třídy, pro 3 monitory je to určitě nejlepší volba. Člověk se nemusí omezovat s nastavením.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-20 20:56:45
avatar
ano, bohužel počet karet je velmi omezen nejen pro zákazníky, ale i testery ... bohužel tedy v současné době nemám možnost tuto kartu v prodejní edici otestovat ...

jinak hraji s jednou HD 7970 na 5760x1200 a nevšiml jsem si, že bych se musel omezovat, navíc GTX 690 je duální karta a ne vždy funguje a pokud nefunguje, máš jen polovinu a to na 3 monitory moc nestačí ... takže nejlepší volba to není, hlavně ty peníze do toho dnes nutné vrážet ani nejsou ...

ale ano, technologicky to zajímavé je, uvidíme, třeba nějaký výrobce v ČR nějaký vlastní vzorek mít bude.
stese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-19 23:24:58

V ktorych NB je volitelna karta?
Ja poznam len system: "Ber alebo nechaj lezat"
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 545x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1525x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1225x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 3