Nervozita kolem NVIDIA „GT300“ roste – Kde je mu konec? NVIDIA zpochybňuje DX11 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 25 září 2009
altATI Radeon HD 5000 grafiky nadělaly NVIDIA mnoho starostí a všichni se ptají, kde je konkurence …

 

 

NVIDIA má velký problém. Nemá nic, co by mohla nabídnout zájemcům o novou grafickou kartu. Dokonce se snaží bagatelizovat DX11. NVIDIA dokonce tvrdí, že AMD trestá hráče, když tlačí do her, jako je DIRT2 DX11! Většina pozorovatelů se shoduje v tom, že současné vystupování společnosti NVIDIA dokládá zoufalost situace, ve které se momentálně nachází.

Všichni se shodují na tom, že DirectX11 je přijímán vývojáři podstatně rychleji, než DX10 - protože zkrátka není jen pro DX11 grafiky a grafiku obecně. Jeho přínos a nasazení je mutliplatformní. Takže to, že jej ATI již nyní nabízí je jen bonus, ba co více, je to naprosto normální věc podporovat nové standardy, grafiku si nekupujeme dnes na týdny, ale roky. ATI DX11 karty stále podporují DX9/10 hry. DirectX 11 je standardem, jehož rozšiřování rozhodně nikoho netrestá. Je zajímavé, že NVIDIA vůbec něco takového může říci, když sama svým počínáním s PhysX doslova przní tento nadějný fyzikální budoucí "možnástandard" tím, že jej roubuje uměle do her, kde působí opravdu nevěrohodně, bez optimalizace pro vícejádrové procesory (pod kterými by býval v pohodě běžel) nebo možnost využití na ATI grafikách bez toho, aby běžel pod standardizovaným GPGPU, jakým je OpenCL. Určitě si bagatelizování DX11 ze strany NVIDIA připomeneme, až NVDIA vydá své DX11 karty – zdalipak bude zastávat stejný názor? Samozřejmě pro NVIDIA a její nestandardizované CUDA je DirectX11 s DirectCompute a také druhý GPGPU standard OpenCL, nepřítel, ale spíše hraje o čas, sama ví, že standardzizace těchto důležitých technologií je nutná a jistá.

Je ale otázka, kdy NVIDIA vůbec nějakou konkurenci DX11 grafikám ATI nabídne. Není bez zajímavosti, že samotné grafiky ATI Radeon HD 5000 mají zpoždění! Podle původního plánu chtěla ATI vydávat novou generaci co 9-10 měsíců. Jenže od vydání HD4800 uplynulo v září už 15 měsíců. Problémy způsobil hlavně zpožděný 40nm proces a jeho problémy u firmy TSMC, která grafická jádra ATI i NVIDIA vyrábí. Nicméně RV870 už je zde, následuje jej RV840 a RV830. ATI chce mít na trhu kompletní grafickou řadu do 5 měsíců. V září 2009 jsou to modely Radeon HD 5850/5870, v říjnu HD 5750/5770, v listopadu pak HD 5850 X2/5870 X2 a v lednu budou následovat low endové modely. ATI také slibuje na listopad dokončení prvních mobilních grafik ze série ATI Radeon mobility HD 5000. A NVIDIA? Ta nemá nic. A to doslova!

V uplynulých týdnech se objevily potvrzené informace o tom, že výnosnost výroby 40nm „GT300“ je přímo katastrofální. Tyto informace byly potvrzeny i důvěryhodnými zdroji, které mají blízko samotnému výrobci, společnosti TSMC. NVIDIA se až nyní snaží tyto informace popírat a prostřednictvím Fuada na Fudzille nám NVIDIA vzkazuje, že výnosy 40nm výroby čipů jdou v pořádku a zvěsti o tom, že by nebyly, jsou neopodstatněné. Jenže nikdo další tyto informace nepotvrzuje. NVIDIA dále potvrdila, prostřednictvím svého „PR na Fudzilla“, že prý měla v plánu vydat GT300 v druhé polovině Listopadu (o tomto datu už jsem vám ale říkal před měsíci). Jenže výroba GT300 stále neběží, měla už být dávno zahájena, ale není. Produkce jader má prý začít až v polovině října – od toho je ale do finálních grafik v obchodech sakra daleko. Jenže opravdu si nemyslíme, že by výnosnost 40nm GT300 byla v pořádku. Přikláním se k tomu, že pár karet NVIDIA možná letos ukáže, pak možná pro NVIDIA najednou nebude to DX11 taková zbytečnost a banalita, ale jsem celkem přesvědčen o tom, že na trhu se skutečně DX11 High end karta na bázi „GT300“ objeví až v Q1.

BTW: navíc vůbec není jisté, zda NVIDIA mluví o tom, že se 40nm výrobou a jejími výnosy je vše OK, jen ve vztahu k "GT300" nebo spíše jen obecně, protože NV dělá i malé GT2xx čipy s DX10.1 do low endu - u těch o slušné výnosnosti nepochybujeme. Je ale rozdíl u 40nm vyrábět jádro které má 100mm2 a 500mm2!

Pokud jde o její konkurenceschopnost, všichni si myslíme, že „GT300“ protože je to High endový čipy, by měla minimálně mainstreamový HD 5870 model ATI porazit – musí. Nemáme však žádné náznaky o tom, co je „GT300“ skutečně zač, jen obecné řeči o nové architektuře, žádné náznaky parametrů, kromě velikosti jádra, která je kolem 500mm2, ani náznaky výkonu. Právě to, že NVIDIA vůbec o „GT300“ nemluví, DX11 bagatelizuje, vyvolává obavy, že „GT300“ je ještě daleko a ani po vydání se nemusí pro NVIDIA situace moc zlepšit. Navíc ATI bude mít na trhu kompletní grafickou řadu od low-endu po High end, ale „GT300“ je vydáváno ve stylu NVIDIA, tedy high end, ze kterého budou tvořeny deriváty pro slabší karty, ty ale nejsou v dohledu vůbec a pravidelně se na trh dostávají až cca půl roku po vydání high endu! Takže pro NVIDIA vlastně samotné „GT300“ na DX11 kartách přes 10000 korun vůbec nic, z hlediska prodeje grafik v 85% celého trhu, neřeší.

„GT300“ ale opravdu vyhlížíme, jednak kvůli konkurenci, ale hlavě také proto, zda splní, co slibuje, tedy kompletně nová generace a jak to vlastně bude fungovat. Bohužel pokud nějakou konkurenci k ATI HD 5000 DX11 grafikám čekáte ze strany NVIDIA v nejbližší době, budete zklamaní, podle všeho ještě dlouhé měsíce na trhu nic nebude a jsme zvědaví, zda případné čekání s koupí nové karty a hraní prvních DX11 titulů, které přijdou už v Q4 2009 a Q1 2009, v omezených nastaveních na starých grafikách, bude stát případně za to. Netrpělivě vyhlížíme informace o grafických novinkách od NVIDIA …

Zdroj: Fudzilla.com, VR-zone.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:21:39
avatar
treba ma "PR nvidie Fuad" opet pravdu stejne tak jako mel pravdu s 1.6x narustem vykonu hd5870 oproti minule generaci jinak je to tvoje navazeni se do nvidie uz hodne trapne DD a totalne ohrate...
Branox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:35:25

uz to DD s tym fanATIzmom prehana,ale tak ked AMD dobre plati...
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:27:29
avatar
Přehání, nepřehání ačkoli je z toho cítit poťouchlý náznak sarkasmu je to de facto všechno pravda.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:41:27

Ale cist to stale dokola? Predevsim nudny.
drgw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:18:33
avatar
Osobně si myslim, že tenhle článek celkem vystihuje situaci. Jedinej kdo se snaží lidem vnutit názor, že je na tom nvidia dobře, je poslední dobou o poznání zelenější Fuad.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 18:18:56
avatar
tak to necti teda, ale v kazdem prispevku je i neco novyho takze se to cist urcite da.
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:59:33

jistě že se to dá číst ale pokud pravidelně čteš všechny články tak už ti přijde zbytečné číst celý ten text znova když se tam z 90% opakuje co již bylo několikrát řečeno. Pro ty co články pravidelně nečtou je to užitečné že DD vše zopakuje, ale problém je spíš v tom ža DD má svuj styl psaní a po pár článcích si zvykneš na jeho "fráze" které opakuje i několikrát v článku (sry DD ale to že gt300 nepřijde někdy stihneš zopakovat i několikrát za odstavec) a díky čemu převažuje pocit že byla zbytečnost si to číst protože si už nevnímáš ty novinky.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:43:11

to je tak krásně napsaný, že ani nevim koho dřív chválit.
Na jedné straně řada HD5xxx grafik a na druhé DD
Gratuluji oboum subjektům.
Líbí se mi to
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:28:18
avatar
keď už ide o DX11 hry, tak kto už zase potrebuje nejaké ďalšie efekty naviac? Keby aj najbližší rok nevyšla žiadna DX11 tak by sa zas nič tak zlé nestalo, lebo taký crysis je "len" DX10 hra a to možno ani je na 100% a každému by taká grafika stačila len to musí ísť plynulo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:29:54
avatar
crysis je jen dx9 hra...staci si pohrat s configem a pod winxp si nastavis very high take a vypada to stejne.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:35:36

Myslim ze ty zaporne palce nedostavas k tomuto prispevku ale k tomu predchozimu, protoze lide znali by vedeli ze to je nativ dx9(kdybych chtel rypat a nezabyvat se myslenkou napsal bych dx9c) s radoby rozsirenim o dx10.....

Prosim Vas mily diskutujici, fandete sportu a zde se bavte k tematum pokud mozno bez emoci a s rozumem...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:05:52
avatar
kus křemíku...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:43:11
avatar
nektery configy vypadaj i lip, ale hlavne to jede rychleji
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:57:07

ano je to tak ..dokonce to Yerly šéf Cryteku přiznal, že nativně se jedná o DX 9c hru protože první rok vývoje neměli k dispozici DX 9c hardware. Až Crysis 2 bude nativní DX 11 hrou, kterou následně ořežou pro DX 10 DX 9 a konzole.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:33:55
avatar
No vzhledem k tomu, že Crysis 2 už je ve vývoji taky nějaký pátek, tak bych řekl, že taky neměli potřebny DX11 hardware, ostatně myslím, že žádná do půl roku vydaná DX11 hra nebude nativně DX11, protože se to proste nedá stihnout a pořádně optimalizovat na relativne mlady hardware, sice přechod by měl byt relativne "snadný" ale známe programatory, ty vám nebudou ručně přepisovat už jednou udělaný kod. Dobrý příklad je třeba Half-life2, ten šel spustit i na DX7 grafice, takže všechno vejš bylo prakticky neco navíc, protože určitě nedělali 3 verze Source enginu pro kazdou DX zvlast ;) No a jaká pak byla první nativní DX9 hra ? Skoro bych řekl, že to byl až druhý Cryengine v Crysis, ta opravdu na Titance spustit nesla
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:35:29
avatar
jenze u halfa byl rozdil mezi dx7 a 9 obrovskej....
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:31:01
avatar
To není pointa, pointa je, ze nejde mit napsany pořádny nativni DX9 engine a udělat ho až tak moc zpetne kompatibilní (ačkoli, ted nevím jak moc od sebe jsou DX7 a DX9 a DX9 a DX10 z hlediska kodu) ale jde o to, že ciste nativní DX** hru nikdo nikdy nevydal pár měsiců po predstavení prvního hardwaru a i DX jako takovyho.
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:19:01

coby ne? DX11 je standart podle kterého se programuje a kterému se museli přizpůsobit i grafické karty... ten program se píše tak aby tomu rozuměl DX podle kterého je uzpůsobené jádro. DX patří microsoftu a jeho specifikace (jak pro něj psat a především jak pro něj udělat grafiku) jsou již nějakou dobu dané... takže hry programátoři s přístupem ke těmto "specifikacím" již mohou chvíli tvořit k napsáni dx11 hry nepotřebuješ dx11 kartu, ta je potřeba až k tomu aby jsi zjistil jestli to jede
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:31:30

Tady bych řekl: KOZEL zahradníkem. Věta "k napsáni dx11 hry nepotřebuješ dx11 kartu, ta je potřeba až k tomu aby jsi zjistil jestli to jede" je teda fakt perla. To jako píšou den, píšou týden, píšou měsíc, píšou 1/2 roku a až to mají, tak to teprve pustí aby viděli jestli to chodí? Víte vůbec, co je to programování software? a ještě jednou
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:41:00
avatar
No to mě připomíná obligátní programování na papír (jak je zvykem na některých školách, při testech...)
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 00:19:45

na papír je to náhodou parádní hlavně když to nepřečte ani autor
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 10:14:50
avatar
Ano, programátoři obecně píšou rukou jako prasata, navíc pokud musíš v tom kódu na papíře něco opravit, tak se z toho stává pěkná mazanice, kde není nouze o různé geometrické útvary, fleky a šipky
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 00:16:12

uznávám... to sem hodně špatně vyjádřil sem to spíš myslel tak že když chci něco udělat tak potřebuji nejdřív vědět co chci dělat a poté si potředuji připravit nějaký základ... nemohu si říct tak teď začnu a nejdříve skusím jestli to jede i když nic nemám... ti programátoři jistě již chvíli mají řekněme že nějaký "návod" jak psát pro dx11 a aby něco mohli dělat si musí udělat nějaký "podklad" který popřípadě budou upravovat...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:30:11
avatar
no někteří už na nVidiu nečekáme a letos kupujeme... čekali jsme dlouho, ale marně

konkurence by byla zapotřebí
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:58:07

taky to tak vidím ..nechci dopadnout podobně jako s čekáním na HD2900XT ..
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:32:59

jasne ,zustaneme navzdy u 1650x1080,bez AA ale zato s Physx.Zakazeme jakykoli pokrok jen proto ze to Nvidia neumi
Branox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:33:31

presne tak,nieco na tom bude co tvrdi nvidia,naco teraz DX11 ked su hry DX9 a sem tam nejaka DX10,nez budu DX11 hry tak uz tu budu dalsie generacie grafik a tie starsie grafiky uz budu aj tak zastarale a hry v DX11 nerozbehaju s hratelnymi FPS.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:59:24
avatar
Lenže DX11 tituly už sú vo vývoji, takže je len a len dobre že DX11 grafiky tu sú (resp. budú najbližšej dobe)
vmb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba ... 2009-09-25 14:37:54

" DX11 titulů, které přijdou už v Q4 2009 a Q1 2009," asi spravne je Q4 2009 a Q1 2010
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 18:04:54

a kolko tych titulo vyjde? max 2 - 3. ved nie je dost titulov ani na DX10. prip. tam napisu DX10 a bezi to na DX9 ako Residen Evil 5
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:44:08
avatar
RE5 je DX10, ktorý beží pod DX9? Dobre vedieť.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-27 00:23:14

testovali to na games.tiscali. na nastaveni DX9 a DX10 bolo vsetko uplne rovnake. akurat pod DX10 mala nvidia o par fps viac a ATI pomaly o tretinu menej
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:40:38

DD me nevadi ze si uzivas hype a euforii z HD5870 protoze tak karta je vskutku paradni jak na provozni vlastnosti tak na aplikacni vykon, ale nemel by jsi ho misit s bezduvodnym navazenim se do nV.

Ati take zapracovala v dobach HD3870 na unikach informaci a do posledni chvili nebylo jasne jake parametry budou mit a navazel se nekdo do Ati ze jde spatnou cestou a vytvarel nekdo pochybnosti ze to nezvladnou a nebudou konkurenceschopni?

Precti si po sobe posledni odstavec jeste jednou
DD napsal:
GT300“ ale opravdu vyhlížíme, jednak kvůli konkurenci, ale hlavě také proto, zda splní, co slibuje, tedy kompletně nová generace a jak to vlastně bude fungovat. Bohužel pokud nějakou konkurenci k ATI HD 5000 DX11 grafikám čekáte ze strany NVIDIA v nejbližší době, budete zklamaní, podle všeho ještě dlouhé měsíce na trhu nic nebude a jsme zvědaví, zda případné čekání s koupí nové karty a hraní prvních DX11 titulů, které přijdou už v Q4 2009 a Q1 2009, v omezených nastaveních na starých grafikách, bude stát případně za to. Netrpělivě vyhlížíme informace o grafických novinkách od NVIDIA …


a pak mi rekni jak muzes psat porad dokola ty tvoje "uvahy" kdyz NEMAS informace jak na konci clanku zminujes....

Proste chovej se prosim aspon trochu jako profesional(ty lacine vymluvy ze jste uzivatelsky magazin na mne nezkousej, i v uzivatelskem magazinu se muze psat na solidni urovni), dockej casu a az budou znamy prvni testy a ty ji radne otestujes pak ji klidne nadavej do aleluja kdyz bude tak spatna...
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:17:04

Jenze doba se trosku zmenila.Mame tu neco jako krizi .Trojkova rada ATI byla dobre schovana stejne jako genialni 8800.Ale nejak si nevzpominam ze by Nvidia pred launchem 8800 napadala technoligie ktere neumi.Proste vedela ze postavila naprostou pecku a nebylo potreba vymeslet si naproste hlouposti jen aby nebyl naskok konkurecne tak moc videt.To co ted dela Nvidia je ocividne snaha ukolebat jak akcionare tak fanousky.Bud bude gt380 naprosta pecka nebo propadak.spis verim propadaku protoze by Nvidia urcite nechala uniknout nejake informace aby zabranila vahajicim kupcum nakup 5870.Ovsem je mozne ze vzhledem k dnesnimu nedostatku 5870 si Nvidia muze dovolit par dni pockat na paper launch gt380.Ale k tematu.Vsichni cekame na specifikace gt 380 jak hladovi psi.takze se DD nediv ze sbira po netu jakoukoli informaci a snazi se z nich udelat nejaky zaver
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:52:47

nV necha uniknout info v pravy cas, je videt ze PR nV skutecne neznas.... To ze ted pres Fuada vypousti balonky je jen znamkou toho ze jeji PR akce teprve bude zacinat presne z duvodu jak rikas aby zpochybnili nakupy HD5870, jen si davaji trochu na cas protoze ten cas jim skutecne chybi, ale ja se nedomnivam ze ho chybi tolik jako se domniva DD pricemz pravdu muze mit kazdy z nas, ovsem s tim rozdilem ze DDho postoj je zaroven zbozne prani jinak by takove uvahy uvarene z vody nepsal(99% info jsou spekulace, jakmile se dari uspokojive udelat 300mm2 zas takovy krok k 500mm2 to uz neni to odladeni vyrobaku uz ma spravny smer jen je treba ho dopilovat ale rozhodne uz to nebude otazka x mesicu ale maximalne jednoho mesice, a co se tyce vyhlazovacich technik a dalsich casti jader je nad slunce jasne ze nV ma vuci Ati velke prostory ke zlepsovani proto se bavi o zbrusu nove architekture takze rozhodne nic na podcenovani)...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:06:34
avatar
Druhá časť tvojho príspevku je taktiež iba špekulácia a varenie z vody ...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 12:11:22

Jiste, ale ja jsem diskutujici, nikoliv sefredaktor a hlavne vsude rozlisuji co jsou me domneky a co overene info a neschovavam se za "na netu probehli info", "je vseobecne znamo" atpdb. ci umyslne opomenuti uvodu myslenky stylem "domnivam se" ci "dle meho nazoru" etc etc., byt redaktorem na urovni to vyzaduje hodne cestinarskeho umu..

Mimochodem co ti vadi na tom ze chci aby DD byl kvalitni redaktor? Myslis ze nejlepsi redaktori se rodi a od zacatku do konce je nikdo neupozornuje kde delaji chyby??? trochu kritiky je zdrava vec, tedy pokud se z ni kritizovany pouci...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 13:01:27
avatar
Ad poslední věta - jenomže to je tady právě ten problém
Intel X48 For Socket 775  [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:50:44

Jak to vlastně, bude Fungovat, to a toto, je taky, vyjádření, Digital DOOMa, ke Grafickým Kartám nVIDIA, snad, Firma nVIDIA, není, Firma Intel, takže, snad, a to snad, ty Grafické Karty nVIDIA GT300, fungovat, budou, to snad, musí, ne?
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:05:43
avatar
Nepochybně je nvidia ve velkém průšvihu. Dá se předpokládat, z historie, že pokud by bylo plánováno něco většího, tak už by o tom věděl kompletně celý svět. Nebo se pletu?
MadMaxII, máš pravdu je nefér vůči nvidii předem lámat hůl, ale je tu velká pravděpodobnost, že nějakých enormních změn se, bohužel, v nejbližší době nedočkáme...
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:11:01

Z čeho vychází ta "velká pravděpodobnost"? Z toho, že NVIDIA tvrdí, že to bude úplně nová architektura?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:30:34

Je nepochybne ze pokud tuto generaci grafik nV nezabere muze ji to stat existenci, dalsi rok az dva bez vyraznych uspechu by uz neutahla a neverim ze v nV jsou takovy dementi ze by si toho nebyli vedomi a jak rikam, vyvozovat z toho ze kdyz nekdo mlzi dedukce typu "dotycny nic nema" je velmi velmi hloupe, to uz svedci o tom ze dotycnemu se misi dohromady jeho fikce s realitou...

Proste jako neslo pochybovat o uspechu HD5870 tak nelze pochybovat o G300 jelikoz uz neuspechu s G200 radou mela dost, ostatne nyni by melo byt velmi zajimave sledovat akcie nV a jestli zacnou markantne klesat tak by mohl byt DD pravdu, ale na tohle nevsadim ani zlomeny petnik...

PS: Jinak byl bych rad kdybyste si mne prestali plest s nvidiotem, doma mam x1950pro(dcera), 4870(syn), 4850X2(ja, tady jsem zohlednil spotrebu v 2D) a to proto protoze jsem priznivcem toho kdo vyhrava v segmentu cena/aplikacni vykon a zatim vetsinou byla na koni Ati v dobe kdy jsem obmenoval HW...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:15:17
avatar
DD to ale skôr myslí tak že nVidia nič nemá v tom zmysle, že časovo je neskutočne pozadu oproti ATi. Nič nemá = nič nebude na trhu dobre dlho.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:28:21
avatar
X1950Pro je tovje dcera nebo tvojí dcery? já vím, trapné, pubertální, ale takový jsem já

Jo a co se tématu týče. Tak zatím má nVidia pořád čas, protože AMD předvedlo kvalitní 5870, o tom žádná, ale pořád jí ještě nedostalo na pulty, takže má nV tak měsíc na to, aby rozbila "monopol" v DX 11. Nesleduju moc zahraniční weby, tak nevím kde se vzalo to přesvědčení o "PR nV" ale podle DDho článků to bylo z části, protože napsal 5870=1.6x4870. Tady v testu to bylo kolik 1,65? Takže bych to úplně nezatracoval.

V uplynulých týdnech se objevily potvrzené informace o tom, že výnosnost výroby 40nm „GT300“ je přímo katastrofální.

Kdo to potvrdil? Nejmenovanej zdroj který má blízko k TSMC? Není to trochu chabé tvrzení od člověka který tvrdí, že ničemu nevěří pokud si to osobně neověřil?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 12:17:27

xJirikx napsal:
V uplynulých týdnech se objevily potvrzené informace o tom, že výnosnost výroby 40nm „GT300“ je přímo katastrofální.


Nemam tuseni o jakem zdroji informaci se bavis, tohle jsem videl pouze u DDho takze nic cemu by se dalo verit(o AMD se pravidelne moc nemyli tam se mu jakz takz verit da, ale o nV proste ty dobre zdroje info nema resp. zatim to nicim neprokazal)...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:07:12
avatar
Fuad zacal byt povazovany za PR Nvidie, co vydal zpravu, ze rada HD58XX bude o 60% vykonejsi ne rada HD48XX. Ze to tak ale doopravdy je, znamena, ze PR neni a ze si to z prstu nevycucal. Nebo se snad pletu DD? Prosim vysvetlit.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:58:10
avatar
Mohl by mi to prosim vysvetlit kterykoliv z lidi, co mi dali palce dolu? Rad si vyslechnu jak je to doopravdy kdyz se mylim.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 03:15:50

Ty palce dolů vůbec neřeš. Jsou tady lidi kteří ti je dají, ať napíšeš cokoliv. A myslim, že odpovědi se nedočkáš. To je taky taková zdejší realita.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 10:21:05
avatar
Nejlepší jsou ty, co projedou celou diskuzi a ke kazdýmu příspěvku dají jeden palec dolu, z čehož ale vyplývá jenom to, že oni sami sem nepíšou, takže se odpovědi nedočkáš, ale tak to máš všude, kde je zavedený "aura" systém a je tam víc bulváru, než odborných článků, tam kam chodí jen pár znalců oboru a slušní lidé obecně, tam to funguje dobře, ale zase při nesouhlasu ti spíš ten názor vyvrátí slovně, takže tam ztrácí trochu smysl.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 11:51:22

Na palce se vykvákni, rozumnej člověk má vlastní názor a na nějakou digilauru nekouká.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 12:18:32
avatar
Tak, tak a kdo se DDmu nelíbí tomu stejně shodí auru na nulu (obc) a hotovo...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:15:14

Nevím jestli je autor článku ta správná osoba, jež by měla právo někoho osočovat, že je "PR nVidie", Fuad je přeci také technologický fanda nebo demagog?
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:26:42

No pokud se Nvidia rozhodla ze misto svych svych tiskovych prohlaseni bude uverejnovat jeji nazory nenapadne jeden z nejznamejsich HW magazinu tak na tom asi neco bude .
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:19:46
avatar
Nelámejte hůl na NVidií, nebo ji (cenově) zlomí Ati nad vámi... Konkurenci potřebuje každý, i "andělská" Ati...
Po pravdě řečeno je cena nových 58xx grafik, na to v jakých je NVidia sračkách, nádherná...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:41:32

Ty "sycaku", ja rikam to same a hrrr palce dolu, to je mi "komunita" tady(vsichni plny emoci a rozum nikde)....
Delam si srandu, samozrejme mas bod
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:29:55
avatar
nesmíš si dávat do jména Mad ;) Zkus Med a uvidíš jak se to chytne
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:10:01

Právěže nelámu, to DD a někteří lidé už nV pohřbili, aby jím pak nevypadli oči ( ) .. jinak na ty ceny taky čučím ( ), snad se jim podaří urvat pro sebe rozumnou část trhu, určitě si to zaslouží.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:07:14
avatar
Logika věci mi říká, že se AMD dost G300 bojí, jinak by dali mnohem vyšší ceny....

Když už teda fudzilla.com údajně tvrdí, jak je to tragické.. neškodilo by zmínit, že ta samá fudzilla tvrdí, že výtěžnost G300 už je docela slušná a uspokojivá a očekává se brzké oznámení

http://www.fudzilla.com/content/view/15689/1/

Prý to v AMD špatně pochopili a blbě si tu zprávu přeložili že by Charlie ? )
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:24:09
avatar
"Velká pravděpodobnost" Nevím, jak dlouho se vyvíjí jádro GT3xx, pokud hodně dlouho, tak tedy nvidia překvapí revolucí, ale jestli vycházím z toho, že vývoj není tak dlouhý, tak to bude evoluce. Osobně se přikláním spíše k té evoluci, ale kdoví?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:44:53
avatar
Otázka je: je dnes vůbec prostor, technologie, místo na trhu pro grafiiku, o které by se dalo říct, že je "revoluční" a ne jen "evoluční" změnou? Je v oblasti technologií něco, co by za a) revolučním způsobem zvedlo výkon; za b) revolučním způsobem pozvedlo zobrazovanou grafickou úroveň; za c) na co by reagovali výrobci her hrami přinášejícími revoluční změnu v zobrazení, fyzice, AI (viz konzolověná koule na noze)...?
Je tady vůbec ještě bez nějaké FATÁLNÍ změny (3D, OLED...) prostor pro něco, o čem by se dalo říci že to je REVOLUČNÍ, tedy nahrazující jeden řád druhým
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:00:41
avatar
V tomhhle případě je to o tom, jaky je rozdíl mezi revolucí a evolucí. Pokud nvidia říka, že GT300 bude úplně novou architekturou, pak to zavání spíše revolucí, než evolucí.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:16:13
avatar
v současných grafikách jde stále jen o evoluci. O revoluci se dalo mluvit když byli vydány první grafiky zvládající zobrazit více barev než jen černou a bílou, o revoluci se dalo mluvit když se na světě v roce 1995 objevili první 3D akcelerátory (S3 Virge, ATI Rage 3D, později i Voodoo 1). To byli revoluční grafiky. Od té doby se jenom zdokonalují - neboli prochází evolucí. Těžko odhadovat zda a kdy nastane v grafikách nějaká další revoluce.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:18:49
avatar
To si právě taky takto nějak představuju...
Hodnota slova "Revoluce" už taky není co bývala...!
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:27:29
avatar
[b]No pokud bude mít nVidia problémy s výrobou jádra G300, tak ještě může vyrábět upravená jádra G200 s DX11 na 40nm. Když k tomu přidají vyšší takty, což s menším výrobním procesem bude určitě možné a třebas DDR5 paměti-může klidně s jádrem G300půl roku počkat.
Podle mě by byl výkon podobný jako u HD5870 a velikost jádra by byla taky stejná(díky použité výrobní technologii 40nm). Záleží jak na tom nVidia s jádrem G300 skutečně je a zda by mělo vůbec smysl uvedení takto upravených čipu..[/b]
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:41:48

jadro 5870 je 334mm2 proti 500mm2 u gt 380 pri stejnem 40nm vyrobnim postupu.Asi s jim nevyplati delat tak velke zasahy do G200.Bohuzel vsadili na 40nm u TSMC a cekali vyladenou vyrobu.Dostali se do stejne situace jako ATI 4770.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:49:32
avatar
Jenže tady už to smrdí průserem byl bych za pro upravený jádro G200 s DX11.
Asi by tady pár drbalů skalplo (možná by se tady zase objevily kecy na způsob, že to vlastně není nový čip..)
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:02:21

ono je snad jedno jak je ten cip novy nebo stary.pro me je dulezity jen vykon a podpora DX11.neminim si kupovat za par mesicu novou grafiku az se Nvidia uraci dodat na trh cipy s podporou DX11 a prizna ze je to dobra investice stejne jako to bylo v pripade DX10.1.Nevim kolik z vas je tu mikroproserovych inzenyru.Ja teda ne .Nemuzu posuzovat ktere jadro je jen predelavka a ktere revoluce.A je mi to putna.Takze si poridim windows 7 a kartu ktera DX11 podporuje.A je mi celkem jedno od koho.Kazdopadne nedam penizky do nejakeho dinosura ktery DX11 neumi.Za par dni uvidim kdo je meho srdce sampion
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 12:33:36

Taky nejsem mikroPROSEROVEJ inzenyr, kdyz uz proser tak ve velkym.....
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:52:03
avatar
Přecijenom je GT300 směřuje do HE, takže proč by nemohli udělat verzi G200 na 40nm?
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:17:37

Pokud se nepletu oni ho maji pripraveny k vyrobe.Mimo gt380 bude cela trokova rada predelavka g200.Nic ve zlem.Dulezity je vykon a pokud se jim oplati vytunit g200 a prejmenovat je to v pohode.Vsechny cipy jdou cestou evoluce a opravdu nevim kdo pozna hranici mezi evoluci a revoluci.Pokud bude podporovat DX11 a mit dostatacny vykon super.Jen se obavam ze pokrocile funkce a jednotky jako tessalace tam proste narychlo naroubovat nepujdou
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:45:20

Tady bych videl problem v tom, jak dlouho by trvalo vyvynout tu upravu G200 pro DX11 a 40nm. Vzhledem k tomu, ze na 40nm uz nejde dieshrink 55nm jadra by to vyzadovalo uplne obvyklou dobu testovani procesu. A nekolikrat tady i jinde zaznelo ze asi pul roku pred vydanim se neda na jadre uz nic menit.

Takze pokud nvidia uz pred prazdninama s temahle DX11 G200 nepocitala tak je proste nemuze v dohledny dobe vydat.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:54:59
avatar
Ono de všechno a když teče do bot, tak se pak začne člověk snažit a možná kluci od nV něco vymyslí ono nevydat nic dalších cca 4-6 měsíců fakt nejde..
Intel X48 For Socket 775  [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:27:12

Ono, kdyby, udělali, GT200, na 40 NanoMetrech, a alespoň, s DirectX10.1, rozhraním, tak a to tak, by to, taky, ještě, bylo docela, zajímavé, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Intel X48 For Socket 775  [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:28:00

A už jen GT200, na 40 NanoMetrech by bylo, zajímavé, přeci jen, a to přeci, jen nižší spotřeba, než, ta Grafická Karta GT200, na 55 NanoMetrech, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:51:23
avatar
Co ji chcete bubáci? Nechajte už nVIDIU na pokoji... Robim si len srandu Ako tu citam tie bludy čo tu pišete navzajom proti sebe(ATI vs nVIDIA) tak sa dobre bavim
ATi...čo sa stane keď bude NV vykonnejšia ako ATi budete si vlasy trhať?(na trapnych prispevkoch typu "minimalne o 20%musi byť vykonnejšia inak je to pruser" sa dobre bavim )
nVIDIA.....čo tak prestať obhajovať sprosté keci?..NV by občas mala radšej držať hubu A keď už nie ona tak aspoň vy! Ale fakt nič v zlom ...na vašom mieste by som si počkal na nejaké informacie od NV ohladom GT300 ktore sa istotne čoskoro objavia...a je viac než isté že nove GT300 vykonnostne položi tieto ATi kartičky potom si môžete na ATi fans pekne zgustnuť...takto sa len strapnujete nepodloženými dohadmi.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:35:46
avatar
A ja sa naopak moc nebavim pri lusteni tvojich komentarov,kedze nevies pouzivat ciarky ... prosimta nauc sa to,lebo ludia co nahodou tvoje prispevky citaju,to potom maju dost tazke ale ok,k teme :
NV musi byt vykonnejsia ako ATI inak je v prdeli ... Preco ?? Lebo ma drahsiu vyrobu a mensiu vynostnost jadier ... To hovori za vsetko ... Ja samozrejme nepochybujem ,ze NV bude vykonnejsia ale pochybujem o tom,ze im to nieco pomoze :yEs: Moze sa akurat vychvalovat navykonnejsou grafikou ale v mainstreame bude ATI zatial dominovat a tam je to podstatne ...
Intel X48 For Socket 775  [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:52:36

Zdar Trefo, tak a to tak, to vidíš, já a to já na rozdíl, od Žumpy, čárky, používat, umím, docela no.
Intel X48 For Socket 775  [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:52:47

ZAse až skoro, moc, no.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:01:39
avatar
Tak než psát takové články, co psát o mnohem zajímavjejších dnešních zprávách. Konkrétně třeba o tom že MSI oficiálně oznámila, že 29. října (october) tohoto roku vydá onu velmi očekávanou základní desku MSI Big Bang s čipem Lucid's Hydra 200 (přitom se vydání této desky očekávalo až někdy příští rok) Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 11:48:46
avatar
máš tady na to aktualitu asi den-dva zpět ;)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 15:20:13
avatar
to sice jo ale tehdy ještě nebyl znám přesný termín uvedení
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:17:46

Proč se tu sakra neobjevovaly podobně "objektivní" články, když nVidie vydala 8800GTX a ATI neměla půl roku vůbec nic? Proč když nakonec HD2900XT vylezla a všem bylo jasné, že je to propadák, tak na DDworldu se jí dostalo v podstatě pozitivního hodnocení? Proč se už dopředu ví, že všechno co udělá nVidie bude vždycky špatně a všechno co udělá AMD bude úžasné?

Raigor a Branox to napsali v prvním příspěvku naprosto přesně. Trapnost tohoto PR-ATI webu už přesáhla všechny hranice. Ale když AMD dobře platí, dokážu to pochopit
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:19:22
avatar
škoda, že ta trapnost u tebe již nedospěla do toho stádia, že bys tady přestal otravovat
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:35:32

.velmi vtipne.pokud se ThomasBlue podivas o 2 aktuality zpet najdes tam velmi,opravdu velmi pozitivni hodnoceni na mobilni Core i7.Takze dle Tve ujete logiky dnesnim dnem tenhle server konci protoze si DD dovolil napsat ze je Intel v tomhle segmentu bez konkurence a AMD ho prestane platit.Trapne je nejslusnejsi slovo ktere me napada.Pokud nesneses ze MOMENTALNE dostava Nvidia desive na frak tak radsi nic necti.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:14:46
avatar
Tento web si dovolil napsat že Intel je v tomto segmentu bez konkurence - mno tvrdit opak by už bylo na oprátku Asi to bolelo ale pravda se musí občas napsat
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:49:44
avatar
Mame tu novy os a dx, celkem podstatny, jedna firma vydala odpovidajici hw za slusne penize a druha nic, kvuli fanouskum nejake firmy se tu nebudeme placat po zadech ze to ta druha taky zvladne, zatim nezvlada, neni za co chvalit.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GT300 2009-09-25 16:35:15
avatar
GT300 bude zlomový. Buď totální propadák ala "nedělejte velký čipy, křemík to nemá rád" nebo dobrý highend-a to pak bude další generace ještě větší. Jsem opravdu zvědavej, ale vím že nebude pro mě - já radši mainstream. V učebnicích a studiích o výrobě čipů má svoje místo už teď jistý.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:59:47
avatar
"V učebnicích a studiích o výrobě čipů má svoje místo už teď jistý." Presne a taky vo večšine herných PC
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:13:04
avatar
No jestli u tebe herní PC začíná na 30 tisících Kč tak možná jo. Ale tys tam dal smajlíka takže to byl jen vtip...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:19:53
avatar
Bože ked chce niekto mať vykonnu GK tak si tych 1000Kč priplatí za GK od NV a 20% vykonu naviac ...ATI boly vždy také ľudové karty..takže "Octaviu(ATi) pre študentov a BMW(NV) pre dospelých"
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:29:33

.jj,vsichi radi vyhodime 8000kc za JAKOUKOLI kartu kde budem prznit obraz na 1680x1050 bez AA.A nejake windows 7 nas preci nebude zajimat.Radi zustanem u DX 9.0c a XP
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:34:41

V momentálnej situácii si to veľmi zle prirovnal,úlne naopak!
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 18:02:54

to by me zajimalo jak.cim nizsi rozliseni,cim min barev a s vynechanim AA je na tom Nvidia lip a lip.Opravdu se najde clovek ktery da 8000 kc za jakoukoli grafiku a prepne si ji do modu 1680x1050 bez AA?
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:48:38
avatar
Dufam že si nemyslel že porovnavam GT200 s HD 5800 Počkaj si na BMW od NV a potom kupuj
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:27:14
avatar
Proti gustu žiaden dišputát, ale dať 1000 korún navyše za 20% výkonu? To urobí pri týchto kartách takých cca 10 FPS navyše, no a to je teda fakt výhodná kúpa ...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:23:16
avatar
DD pise tak jak je skutocnost. co je aktualne nezaujimave (napr. teraz nvidia kedze ma prazdne ruky) nebude predsa o tom pisat. a keby nahodou napisal ako teraz, tak ho sprdnete ze je PR od ati.
Mna by zaujimali co sudruhovia od Nvidie spravili za posledne 3roky, trocha vylepsili cip, zoparkrat premenovali a to je vse. Jadro GT200 bolo sice fajn, ale za tu cenu? Kto podla vas nastolil ludove ceny grafik? vdaka Ati a ich jednoduchym cipom sme dostali rovnaky vykon ako u zelenych za skutocne ludovu cenu. Nvidia miesto PR rozhlasu sa mohlo radsej venovat vyvoju aby ta konkurencia bola lepsia.
A to niesom ziadny fanATIk. Proste fandim lepsiemu co je v danej chvili za rozumnu cenu.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:34:39
avatar
OCtaviu nekupiš za cenu vymakaného BMW za značku sa platí..to iste s procesormy..AMD nemá proti Intelu v súčasnosti šancu jediné čo môže robyť je znižovať ceny svojich CPU..Intel má už takmer 32nm CPU v predaji a AMD stále vyrába Phenomy2 X4 na 45nm, len zvyšuje Frekvencie a predáva CPU ktoré pečú ako hriankovače Ako nič v zlom ale fandím lepšiemu...teda Intelu A ohladom NV GT200 kariet- vykon, spotreba, teploty su dobre a porovnatelné s ATi a ich "next gen GPU" teda pytam sa načo je to dobré?.. Je to len pre dobry pocit z toho že mám v PC menšie GPU jadierko ako konkurencia.

PS: Sam mam AMD CPU a idem do Phenomu2
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:36:51
avatar
Jsi zvláštní...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:51:30
avatar
Prekvapený po prečítaní jeho nicku?
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:02:23
avatar
Ani ne, pan žumpár je na webu celkem známá figurka...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:38:48
avatar
chtěl bych se tě zeptat, kde si přišel na to, že nové procesorý AMD pečou?
Navíc k čemu výkon, když ho neupotřebíš-já sem spíš hráč a stačí levný procesor na pořádnou pařbu-ani to 4jádro nepotřebuju, i když ta jejich cena je fakt už hodně nízká.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:52:26
avatar
JJ máš pravdu Phenom2 v pohode stačí....v hrach je to vyrovnané. ale I7 je prakticky generacia pred Phenom2 X4...škoda že sa to tu nevyzdvyhuje...syntetické testy su ozaj zaujimavé......I7 je investicia do buducnosti
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 18:09:11

.a to mam jako davat prednost parnimu valci pred 1.9TDI v Oktavii jen proto ze je tam napsano BMW?
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:11:40
avatar
No to že je tam napsano BMW aj niečo znamená vieš?...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:51:44
avatar
Viem, hovadský príplatok.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 13:21:31
avatar
"Viem, hovadský príplatok." cca 800Kč za 20% vykonu naviac
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:37:57

Mam Phenom II X4 940 BE a je v pohode. Teploty su rovnake ako u mojho predchadzajuceho Athlona X2 6000+. Co je dopohody a to pouzivam referencny chladic. Takze neviem preco si myslis ze tie CPU pecu. Mozno tie nataktovane hej ale to uz je o niecom inom. Apropo Phenomy ponukaju porovnatelny vykon v hrach ako CPU od intelu ktore su o dost drahsie. Pre mna v tomto smere AMD jasna volba...
ambrys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:54:47

no já si myslim že je stejně zbytečný kupovat nove grafarny at uz ati nebo nv, poslední generace jsou dostacujici. nove se budou hodit do nových sestav at. stejne nevim proc vyrobci porad tlaci nove vychytavky kdyz programatori jsou stale dve generace zpet jak u grafik tak u procesoru a kdyz je nejaka podpora treba pro ctyr jadrový procak tak to stoji za hov-o
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 18:08:00

jindy bych s tebou souhlasil.Ale zapomel si na kouzelne slovicko Windows 7.A s nim prichazejici DX 11 i do Vista
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:19:45

No navíc zapoměl na to, že je to obchod.
"stejne nevim proc vyrobci porad tlaci nove vychytavky"
Zase je pravda, že Intel by teď dobrý 2 roky nemusel dělat vůbec nic, než by AMDčko vytvořilo stejně výkonné procesory .. a i tak by prodával.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:49:07

Vcera sem cetl ze podle The Business Insider je 55procent pravdepodobnost ze AMD pujde k sipku.Vzhledem k naskoku Intelu se ani nedivim.Sejkove budou holt muset koupit vykonejsi "pumpy" at je maji z ceho dotovat
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:53:32
avatar
"a i tak by prodával"
Pretože to kupujú "znalci" a nie znalci.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 08:52:58
avatar
pravděpodobně:
ATI (>x_x)> (>-_-)> nVidia
(>x_x)>(>-_-)>
(>x_(>-_-)>
(>x(>-_-)>
(>x(>o_-)>
(>x(>o_o)>
(>x(>°O°)>
(>x_x)>
(>o_o)>
EDIT pro ty s méně představivostí: jak nvidia byla vojebána zezadu a to způsobilo její pád
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 19:41:36

Jasne,uplne prevratne a naprosto tomu rozumim
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:03:10
avatar
V třetím řádku máš chybu...
Intel X48 For Socket 775  [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:11:18

Zdar DHATZi, co a to co, jsi tím myslel, a nebo, jak co?
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:21:08
avatar
Achjo.Zase to věčné téma zelení versus červení.I když DD píše o problémech (údajných) nV skoro to samé (nic nového se u nV zatím neděje), tak strana zelených řve.Pokud by, ale DD o nV vůbec nic nepsal tak zelení budou řvát také,že se o nV nepíše.(podotýkám,že vlastním několikátou generaci karet od nV)Někdy se můžou zdát články DD-ho tendenční a závádějící,ale je fakt,že poslední dobou nám konkurence jaksi vázne.Biti ve finále budeme mi, zákazníci.Ale o tom se tu už psalo.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:28:15

Když se to napíše jednou, tak je to normální. Ale když se to objeví v 10 článcích za týden které jsou navíc ještě o AMD/ATI, tak to už je příliš.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:46:29

Tak to proste necti.Kazda akce vyvolava reakci.Tak se DD nediv ze je tak nabrouseny.Nvidia ne tak ani vyrobky jak spise svymi prohlasenimi stve kde koho
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:12:22

Takže asi tolik k tvé "radě":
- pokud předpokládám, že každý článek přinese nějaké nové informace (které samozřejmě hledám) tak ten článek číst budu. Že se třeba ve třech článcích vlastně nic nového nedozvím, není moje chyba.
- pokud to nemám číst, tak prosím poproš autora článku ať každý odstaveček který je vlastně jen spouštěčem flame v diskuzi takto označí. Pak ho klidně přeskočím s tím, že mě neunikne nová informace o tom, o čem je článek.
- odlišuj prohlášení NVIDIE (těch bylo za poslední dobu opravdu jako šafránu) a rádobyprohlášení NVIDIE které si vycucaly z prstu rádoby nestranní novináři. Něco jako třeba to, že "DX11 není důležitý" versus prohlášení NVIDIE že "DX11 není důležitý pro zvýšení prodejnosti grafických karet".
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:46:27

aha.cely internet se proti Nvidia spikl a umyslne spatne ji cituje.trosku to pripomina naseho prezidenta.taky ho vsichni spatne citujou .Pripustme ale ze mas pravdu.Pokud tedy DX11 neni dulezity pro prodejnost podle tve verze prohlaseni Nvidia tak proc se vsude dozvidam ze je poradnik na minimalne 50 000 karet 5870.a jo,zapomel jsem.je to spiknuti a falesne informace
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:59:10

Asi by sis měl najít originální článek, co že to vlastně NVIDIA řekla a pak se případně vrátit k diskuzi. Ale opravdu neřekli nic takového, jakože DX11 není důležitý. Nebo snad nepoznáš rozdíl v těch dvou citacích co jsem napsal? Tak to tě pak lituji.

50000 karet? To mysliš vážně? To je to globální zvýšení prodejnosti? To je normální nárust s každou novou generací. To jsou ti nadšenci, kteří kupují nehledě na poměr cena/výkon, jestli ti tento pojem něco říká.

Zvýšení prodejnosti můžou přinést až hry co budou DX11 only. A takové na 99% v příštích 2 letech nebudou. A nebo hry které budou graficky hezčí než verze v starších DX.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:16:43

litovat me nemusis .rozdil v citacich samozrejme poznam.ale holt nikde na nasem webu jsem nenasel tvou verzi.Nejspis nikdo krome tebe anglicky neumi .dej mi prosim link na originalni prohlaseni Nvidie.rad se omluvim pokud jsem se spletl.bez ironie.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 23:04:59

www.fudzilla.com
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:07:43

Tiez mozem argumentovat ze to proste nemusis citat. Ale suhlasim ze NV to prehana.

To malo byt pre Radvota. Nejak to zle skocilo....
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:08:55
avatar
Ach tieto vojny ATi vs. NV alebo Intel vs AMD Intel je momentalne neporazitelný a to musi uznať každý! Ja si kupujem AMD šupky kôli cene Ale to je jedine čo ma na AMD CPU láka. NV je fajn a je to značka treba chápať že za značku sa plati(je to Leader na trhu vykonnejsie GK)...ATi ma sice nove GK skôr. A ja vravim no a čo?!? Dnes má každý vo svojom PC GK serie GT200 alebo HD4800...a je naivné si myslieť že si týto ľudia hneď pôjdu nohy dolámať len aby kúpili novu HD 5870
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 11:34:49
avatar
Ty si naozaj zvláštny človek ... AMD šupky? Tak zle na tom v porovnaní s Intel procesormi AMD naozaj nie je (high end nerátam, pre drvivú väčšinu ľudí aj tak nie je zaujímavý, akurát podaktorí ľudia potom naberajú presvedčenie že to je proste "značka"). A nvidia je značka? Platiť za ňu navyše? rofl? Značka čoho? Máš svoje staré modely GK zavesené na krku a chodíš s tým do spoločnosti aby si ukázal že si in? Hreje ťa pocit že v bedni ktorej vnútrajšok 99% času nevidíš máš kus železa s nálepkou nvidia? Baviť sa v intenciách pc trhu o tom že "ja mám značkový komp" je niečo čo nikdy nepochopím
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 13:24:27
avatar
No ano AMD ma šupky procesory a nebojim sa to povedať na plné ústa. Teraz pride Intel s novými modelmi a AMD nezostane ani to hrajkanie sa na piesočku v Low END segmente.
nVIDIA ma vždy vykonnejšie karty..veľkú podporu v mnohých hrách..toľko nenávidený PhysX, a vyborné ovládače...prosto ozaj celkom dobrá značka neviem čo všetci majú proti NV
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 14:08:23
avatar
No obdivovať Intel za to že má gigantické finančné možnosti ale aj tak stále ostáva u zastaralej x86 platformy a celkom prirodzene si frajersky drží AMD na obojku je tiež podľa mňa šialené. Tento pakt MS+Intel mi teda nie je sympatický ani trochu. A o ovládačoch a physx nvidie by sa tiež dalo hádať - nevidel som nejakú totálne dychberúcu featurku za ktorú by sa ten hype menom physx oplatil kúpiť.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-27 12:35:50
avatar
Mňa náboženské vojny Intel vs AMD nezaujimajú..
PS: čo povieš niekomu kto si pôjde kúpiť novú GK a povie ti že chce hrať Batmana aj s tym PhysX? by ma zaujimalo čo mu povieš?
Enemy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba v článku 2009-09-25 22:11:50

které přijdou už v Q4 2009 a Q1 2009, v omezených nastaveních ..... místo Q1 2009 ,á být Q1 2010
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:13:29

no cely ten clanok je pisany ako by mal DD zasa svoju chvilku, ati je dobra karta ale tiez to bol len paper launch aby si dali do denicka ze to vidali v Q3.

Samozrejme nvidia prijde neskor , mozno tiez s paper launchom ku koncu roka ale tragediu by som z toho nerobil .

DX11 hry si budeme musiet aj tak este pockat do 2010 , napriklad taky Stalker bol odlozeny na januar , a tych
Bols [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:38:02

Ja nevim proc se do DD obouvate ze vychvaluje ATI nez NV. Preci je to nova generace karek.. ma hodne plus... nizka spotreba, hlucnost perfektni a vykon je uzasnej a ma i na X2 i kdyz je to jednojadro :-) a NV zatim jen prejmonovava a nova grafika... ? nevidim ji :-) Mozna s necom prijde ale zesmesnovat DX11? Dyt na nem pojede novej Xbox...
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:59:01

Tady se někdo do někoho obouvá za vychvalování ATI? Tady někdo zesměšňuje DX11? Tady se obouváme proto, že každý každičký článek o grafických kartách zesměšňuje neprávem NVIDII. A přitom stačí napsat větu třeba "Uvidíme s čím a kdy přijde NVIDIE".

A ještě k tomu (ne)obouvání. Zkus si přečíst nějaké zdejší články z doby kdy nemělo co nabídnout ATI. Ve většině článků z té doby které jsou o NVIDIA kartách není ani jedno slovo (natož nějaké osočování) o ATI. Jaký to kontrast s dnešními články v kadenci průměrně 10 článků o tom samém za týden.

A presně o to tady nám některým jde. A v drtivé většině píšeme, že HD5xxx je zatraceně dobrý kus hw a mnohým z nás tzv. NVIDIOTU přistane (nebo její sestřička) v PC.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 00:45:05

Netrpělivě vyhlížíme informace o grafických novinkách od NVIDIA … Tak tohle je posledni veta clanku ktery tak kritizujes.Ani sis ho neprecetl .anebo to podle tebe musi byt formulovano "Uvidíme s čím a kdy přijde NVIDIE".?asi jsem hloupej ale rozdil v tom nevidim.Ono preci neni dulezite neco si precist,dulezite je osocovat vsechny kteri jsou tak drzi a napisou pravdu o soucasne situaci v grafickych kartach.EVIDENTNE jsi clanek necetl,jen hledas zpusob jak napadnout kohokoli kdo napise veci tak jak se maji k tomu linku.Dej ho tam prosim narovinu at si to muzem vsichni precist.potom se muzem dohadovat jak to ta Nvidia vlastne myslela
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 01:56:19

U teba to vyzera ze si si precital iba tu poslednu vetu a nechces vidiet kontext toho clanku.
Mozno to DD tak pise schvalne pretoze to zaujme podobne ako blesk ci u nas novy cas ,alebo to mozno vidi proste do cervena.
Fudzilla je zrazu platena zelenymi aj ked uz odtestovali 5870 Saphire aj od XFX. Nvidia podla DDho nema co ponuknut, a 5870 je vlastne mainstreem karta , ako by ani nestala okolo 350 Euro.A mimo to ignoracia faktu ze DX11 tituly sa spozduju.
Najviac sa mi vsak paci ze si to DD asi ani neuvedomuje, ale jeho clanok vybornym psychologickym testom farebneho vnimania.

Takze ked sa ti zda ze je vyvazeny je velka sanca ze mas rad cervenu.

Ked ho dokonca povazujes za priazdnivy pre nvidiu davaj si bacha na semaforoch a radsej kukni dvakrat aka farba tam vlastne svieti.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 03:35:56

- "NVIDIA má velký problém. Nemá nic, co by mohla nabídnout zájemcům o novou grafickou kartu. Dokonce se snaží bagatelizovat DX11. NVIDIA dokonce tvrdí, že AMD trestá hráče, když tlačí do her, jako je DIRT2 DX11! Většina pozorovatelů se shoduje v tom, že současné vystupování společnosti NVIDIA dokládá zoufalost situace, ve které se momentálně nachází."
- "A NVIDIA? Ta nemá nic. A to doslova!"
- "V uplynulých týdnech se objevily potvrzené informace o tom, že výnosnost výroby 40nm „GT300“ je přímo katastrofální. Tyto informace byly potvrzeny i důvěryhodnými zdroji, které mají blízko samotnému výrobci, společnosti TSMC. NVIDIA se až nyní snaží tyto informace popírat a prostřednictvím Fuada na Fudzille nám NVIDIA vzkazuje, že výnosy 40nm výroby čipů jdou v pořádku a zvěsti o tom, že by nebyly, jsou neopodstatněné. Jenže nikdo další tyto informace nepotvrzuje. NVIDIA dále potvrdila, prostřednictvím svého „PR na Fudzilla“, že prý měla v plánu vydat GT300 v druhé polovině Listopadu (o tomto datu už jsem vám ale říkal před měsíci). Jenže výroba GT300 stále neběží, měla už být dávno zahájena, ale není."
- "Pokud jde o její konkurenceschopnost, všichni si myslíme, že „GT300“ protože je to High endový čipy, by měla minimálně mainstreamový HD 5870 model ATI porazit – musí. Nemáme však žádné náznaky o tom, co je „GT300“ skutečně zač, jen obecné řeči o nové architektuře, žádné náznaky parametrů, kromě velikosti jádra, která je kolem 500mm2, ani náznaky výkonu. Právě to, že NVIDIA vůbec o „GT300“ nemluví, DX11 bagatelizuje, vyvolává obavy, že „GT300“ je ještě daleko a ani po vydání se nemusí pro NVIDIA situace moc zlepšit."

To je asi z jiného článku, že? Raději si ho prvně přečti celý TY!!!
Opět PR oddělení NVIDIE alias Fudzilla. Místo toho aby se omluvil za nesmyslné a lživé nařčení.
Opět keci o maistreamu. Co asi budou čipy RV840 a RV830? Lowend a micro lowend? Omyl. Micro mainstream a mini micro mainstream podle jeho logiky.
Proč bych ti sem dával linky? Zdejší guru je taky odmítá dávat a ovečky jako ty mu za to ještě tleskají. Jasně jsem napsal z které doby ty články byly a o grafických kartách jich zas tak tolik nebylo. Ne jako dnes 3 za jeden den a všechny prakticky stejné.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 20:52:18

Predpoladam ze pokud jako jediny na ceskem netu tvrdis neco jineho o prohlaseni Nvidia rad sem das link aby jsme si vsichni mohli precist jak to Nvidia napsala a vyuzijes prilezitost vsem ukazat ze DD prevraci fakta kdyz uz je podle tebe tak zaujaty.Co je na tom divneho?Zatim to vypada ze tu falesne informace poustis jen Ty.jinak si nedovedu predstavit jediny duvod proc ten link proste nedas.To se bojis? .Ke zbytku clanku se ani nebudu vyjadrovat.Precist si originalni clanek snad muzem kazdy a udelat si svuj nazor.Nemuzu za to ze sis stezoval ze ti staci jen aby DD napsal "Uvidíme s čím a kdy přijde NVIDIE".Jen jsem Te upozornil ze to tam je.A uz vubec nechapu proc mi je naznacovano ze jsem barvoslepy. .Opravdu nemuzu za to ze ma ATI nejen nejvykonejsi ale i nejpokrocilejsi cip na svete.A za mesic s prichodem X2 bude nezpochybnitelny kral.A ze se DD obouva do Nidie?Nic divneho na tom nevidim.pokud se "technologicky leader" misto na vydavani karet soustredi na jen vydavani prinejmesim zavadejicich prohlaseni musi ocekavat reakci.Nikde jsem si nevsiml ze by se ATI navazela do technologii Nvidie jen proto ze je nema.Proste odmitla PhysX protoze podminkou bylo i prijeti CUDA.NIC vic,nic min.Zadne prohlaseni ze je PhysX k nicemu jen proto ze ho nema.Pouze jednoducha veta ze da ze da prednost prumyslovym standardum.A v tom je obrovsky rozdil v chovani techto spolecnosti.Mimochodem,co ted vlastne Nvidia ma?Karta at uz za 8000 nebo 4000 tisice neni lizatko za kacku ktere si proste koupim zitra jine jen proto ze chci jinou prichut.nevim kolik ma kdo penez ale ja chci aby mi grafika vydrzela alespon rok a pul.A pokud si chci uzit DX11 nekoupim si dinosaura s DX10.Nevidim nic spatneho na tom pockat jake bude mit Nvidia DX11 grafiky.Ale momentalne proste opravdu NIC nema.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-27 12:27:13
avatar
Vidím že jsi nový, časem ti to už ani nepříjde, jak říkám často (než to DD zase smaže) DDW je prostě jako Blesk - přečteš pobavíš se, ale moc tomu nevěříš
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-27 09:58:35

pravdivo napisane ale team cervenych ta vypalcuje dolu...inac plne suhlasim
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 00:01:39

nVidia to stejně všem natře

hlavně spočítat krabice, aby byli kam možné uložit a následně přepravit k zákazníkovi, vid jmazuch
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - soutez vyrobnich linek 2009-09-25 23:59:19
avatar
soutez vyrobnich linek TSMC 40nm zatim vyhrava ATI-linka
snad se to vyrovna

HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 01:10:51

Řada HD5xxx se jistě povedla.
Je to nářez, ale nic netrvá věčně. Je dobré si uvědomit, že grafy nejsou dlouhodobá záležitost.
I řada AMD grafik za čas omrzí a já se ptám ... kurva, kde je ta nVidie.
Je teda čas, ale doufám že se předvede a přitom seru na marketing.
Buhví co se k nám dostává za informace.
Víme co dokáže novinařina
Těšim se na pořádné soupeření, ve stejné kvalitě obrazu a srovnatelných fps.
Slovo hlučnost bude zase tím měřítkem, kde se srovnává, třeba i jen nepatrnost vyšší hlučnosti u konkurence.
Spotřeba musí bejt hlavním tahákem
Na minimální fps rezignuju ... tady
Těšim se na černé pcb geforce a na chladič.
O tech. parametrech nemluvě.
Ani mě nezajímá výdělečnost, nebo velikost jádra.
Nemůžu prostě nepozdvihnout konkurenci, když 8 řadou tak dlouho triumfovala, nehledě na časté přeznačování.
Kdyby nestačila, těžko by jen přeznačovala.
Nejsem krátkozraký, aby mě momentální prvenství AMD vykolejilo natolik, že bych přestal doufat v pořádnou odpověd nVidie.
To není zbožné přání, to přijde
edit: nVidiot opravdu nejsem
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 01:38:00

.super.libi se mi to.opravdu.mame tu basnika.klobouk dolu.tohle by me nenapadlo
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 01:42:12

máš se co učit
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-27 09:12:48
avatar
Nic nemám proti zeleným sám jsem gdysi za 4600ti utratil hříšných 18000.Sice je tomu již 7 let a od těch dob jsem už u ATI ale musím přiznat ze mě zelený moc sklamali stím nekonečným přeznačováním karet a věčým lhaním zákazníkům.je to škoda konkurence je pro nás spotřebytele dobrá ceny dou dolu a mi se smějem .Tak věřím že se dají do hromady a zase my na tom vyděláme.Jinak všem co haní DD tak já musím velmi rád napsat že zde jsou nejobjektyvnější s celého vebu.A přeji ať tu to práci dělají stále stejně dobře.Mikron
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-27 12:30:23
avatar
Citace:
zde jsou nejobjektyvnější s celého vebu
zlatá slova, zlatá slova - kdyby nebylo hrubek, daly by se tesat do kamene
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1688x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1164x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1219x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3806x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1481x
Komentářů: 0