NVIDIA dává AMD lekci z marketingu. GTX 1060 oficiálně – papírové ohlášení papírového uvedení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 07 červenec 2016
altNVIDIA právě možná prodala více GTX 1060 grafik než AMD RX 480 a to ještě nic nedodala na trh.

 

 

 

AMD mělo v rukou všechny trumfy. S předstihem mohlo uvést a zaplavit 85% trhu svými novými kartami a patřičným marketingem konečně trochu zabodovat. Jenže to vypadá, že z toho zase moc nebude. RX 480 je (a dále bude) objektivně výborná mainstreamová grafika, ale zbytečné „problémy“, dnes už navíc vyřešené, a nezvládnutý marketing zase trochu zkazily pověst dobré karty, což AMD nezvládlo udržet na uzdě. K tomu je tu „zpoždění“ nereferenčních verzí, kdy AMD nedonutila výrobce grafik k tomu, aby dělali rychleji a ti tak využili situace a připravují „za jedny peníze“ stejná nereferenční provedení svých grafik zároveň pro RX 480 tak i pro konkurenční GTX 1060! Současně je AMD ticho kolem RX 470/RX 460, které mají dorazit ještě tento měsíc a zkrátka pokud jsme doufali, že AMD s novou generací produktů ukáže i konečně trochu konkurenční marketing a PR práci, tak aktuální situace napovídá, že máme asi smůlu (nebo je to součást strategie?).

Ačkoliv podle mého názoru nebude nakonec GTX 1060 objektivně lepší grafika než RX 480, zejména pod DX12 bude znatelně ztrácet a cenově bude o něco výše, stejně jich podle mě už v tuhle chvíli NVIDIA „prodala“ víc, než AMD RX 480. Tedy na papíře, což stačí na odlákání početné skupinky potencionálních zájemců o jinak asi lepší RX 480. NVIDIA totiž opět ukazuje, že na poli grafických karet skutečná konkurence nevládne, protože za situace kdy jedna firma má marketing a druhá ne, se prostě dnes konkurence dělat nedá. NVIDIA dává AMD lekci z marketingu a předvedla papírové oznámení chystaného papírového uvedení nové grafiky!

7.7.2016 NVIDIA oficiálně oznámila GTX 1060 grafiku se vším všudy, tedy kromě recenzí a grafik v obchodech. Oznámila parametry, výkon, cenu i datum uvedení. Tedy opravdu papírové oznámení papírového uvedení :), protože recenze se mají objevit zanedlouho, přičemž grafiky budou dostupné v menším množství zase o něco málo později. Ale situace bude lepší, než se čekalo. NVIDIA si ovšem opět zahrála hru na nereálnou nižší a reálnější vyšší cenu. GTX 1060 oznámila za 249 dolarů (7400 korun vč. DPH), přičemž sama ale takové nabízet nebude a chystá zase referenční Founders Edici za 299 dolarů (9 tisíc korun vč. DPH). U toho se zastavíme. Podrobná rozborka GTX 1060 6GB ukázala, co za těch 9 tisíc korun, co obvykle platíme za nižší high end, dostaneme a je to šokující:

Malé PCB v pravdě low endové kvality s ubohoučkým 3+1 fázovým napájením (pravda, asi více není ani třeba) a to celé korunuje příšerně vyhlížející zbastlené přídavné 6-pin napájení. Na tomto malém PCB je pak malý 16nm čipeček (GPU GP106), 192-bit sběrnice a 6GB GDDR5 8GHz paměti. NVIDIA svoji GTX 1060 navíc nevybavila ovyklými SLI můstky (ano, SLI neumí, pravděpodobně ze strategických důvodů).

Na tom všem je jednoduché chlazení jen o malinko lepší (pasiv má asi heatpipe) i díky nižšímu TDP karty než mnohými kritizované chlazení na RX 480, hlučnost ale bude podobná. Ano, za tohle opravdu nejen low endově vyhlížející grafické řešení, laciněji udělané než leckterá low end grafika současnosti, nám NVIDIA naúčtuje 300 dolarů / 9000 korun vč. DPH! Jak se vám líbí nová doba? :).

 

  • Nejasnosti kolem výkonu GTX 1060

Výkonově to samozřejmě takový „low end“ nebude. Naopak, výkon bude hodně dobrý a má prý dosahovat úrovně GTX 980. NVIDIA zároveň tvrdí, že GTX 1060 je o 15% výkonnější než RX 480 (přesněji nejbližší konkurenční grafika).

Teď se asi pozornější zarazili … takže výkon skoro jako GTX 980 a zároveň o 15% výkonnější než RX 480? Ano, není to totiž reálně možné:

Výkon GTX 1060 bude hodně dobrý ve srovnání s GTX 960. Má být až 2x lepší, což není moc velký problém, protože GTX 960 měla jen 128-bit a GTX 1060 má už 192-bit a samotný Radeon RX 480 má o více než 1,9x v průměru lepší výkon než GTX 960. jenže GTX 1060 zároveň nemůže mít úplně stejný výkon jako GTX 980, protože výpočetní výkon je nižší a výkon pamětí je nižší, takže výkonově bude spíše někde lehce pod (úroveň GTX 970 OC), což tedy není v rozporu s tvrzením „výkon úrovně GTX 980“. Ale kde je těch 15% na RX 480? No nikde …

V nejlepších případech bude GTX 1080 tak o 5-8% výkonnější, jenže častokrát bude spíše na stejné úrovni a v náročnějších hrách a pod DX12 už bude spíše 5-8% ztrácet. Tradičně se bude dařit ve starších DX11 hrách, v nových DX12 to bude ale jednoznačně horší. Otázkou pro případné zákazníky je, co je důležitější, když navíc cena karty vypadá, že bude znatelně vyšší než u RX 480.

 

  • GTX 1060 těží z RX 480

Doposud jsem vycházel kolem informací o dostupnosti karty z různých úniků informací. Nyní jsem se zeptal přímo výrobců a vypadá to vypadá, že nereferenční GTX 1060 budou už někdy ke konci měsíce až v polovině srpna na trhu! Tedy nebudeme na ně zase tak moc dlouho čekat. Otázkou jen je, za kolik, protože dvojí ceny NVIDIA zatím znamenaly, že reference (GTX 1070/1080) se prodávaly za tu vyšší oznámenou cenu a jejich nereference za ještě vyšší ceny. Takže by to znamenalo, že za 249 dolarů (7400 korun vč. DPH) se nebude prodávat žádná GTX 1060, za 9 tisíc budou reference a za 9500 – 10 tisíc budou nereference. Doufám upřímně, že se tento scénář nenaplní, něco mě ale říká, že k tomu není moc velká vůle a i tohle tedy uvidíme. Takže říkám na rovinu, ceny nevím. Za to už víme, jak budou nereference vypadat:

 A tady se vracíme k tomu, že GTX 1060 těží z RX 480. Výrobci grafik vyrábějící NVIDIA i AMD modely totiž chystají obě karty společně, z čehož profituje později vycházející GTX 1060. Výrobci totiž použijí stejně řešená vlastní PCB (samozřejmě s rozdílnými čipy) a úplně stejná řešení chlazení. Takže RX 480/GTX 1060 budou často vypadat stejně (jako obvykle) a na trhu se tak objeví v podstatě zároveň. Pro výrobce grafik je to velmi výhodné (nízké náklady na všechno), pro NVIDIA je to velmi výhodné a AMD tak přišlo o výhodu náskoku.

Pro nás zákazníky je to samozřejmě dobře, bude výběr. Každopádně tohle celé je opravdu novinka. Papírové uvedení (7.7.2016) papírového uvedení karty (19.6.2016), nice job NVIDIA. U AMD se zase mohou učit, jak se dělá marketing. Asi nemusím více rozvádět, proč si myslím, že i když GTX 1060 bude pravděpodobně objektivně a v testech nakonec slabší, dražší a méně vybavená grafická karta než RX 480, stejně jich už v tuto chvíli NVIDIA prodala více než AMD. Byl bych rád, kdybychom měli na trhu vyrovnanou konkurenci, což sice produktově máme, ale o marketingových pozicích obou firem to neplatí a to dnes bohužel rozhoduje a dělá podíl i prodeje. Uvidíme, zda celá situace je jen zdání a AMD čekalo tento tah NVIDIA aby následně vytáhlo nějaké zajímavé eso z rukávu.

Faktem je, že za současné situace mě nepřijde GTX 1060 jako zajímavá karta. Cena na úrovni výprodejových GTX 970/980 a běžných cen již vyprodaných R9 390/390, maximálně stejný výkon jako všechny tyhle karty a jen nižší spotřeba? Jsem zvědav, jak na tohle budou reagovat ti, kteří něco podobného (což ale zdaleka nebylo takhle absurdní) vytýkali RX 480. Navíc GTX 1060 má nahrazovat GTX 960 … může mě někdo vysvětlit, jak má grafika za 9 tisíc nahrazovat grafiku za 5 tisíc?! Odpusťte, ale pro koho GTX 1060 má jako být? Pro majitele GTX 970/980, tedy ty kteří nakupují v performance, kam fakticky už téměř GTX 1060 cenově spadá? No to asi těžko. Určitě ale není pro ty, kteří nakupují v mainstreamu a horko těžko dají i těch 5 tisíc za grafiku. Taky nad celou situací kroutíte hlavou?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 12:50:43

Můžeme tady buzerovat NV za jeji paper launche ale situace je taková že se NV za 7 měsíců podařilo vytvořit 3 grafiky a AMD za celou dobu jenom jednu a ještě ji nedodělali do konce při uvedení.

Je to snad chyba NV ? Né není...
Marcel23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2016-07-08 12:57:24

jn
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:38:43
avatar
mudro napisane

nvidia v novej generacii vyrobneho procesu vedie pred AMD na plnej ciare...
Anonymní  2016-07-08 18:06:08

Ano je to tak nutno dodat bohužel...

To napájení jsem viděl už včera je to úděsné řešení...

Ty údaje mě taky pobavily jak má být vysoko nad 480 v případě, že obě karty maj být nad 970 a pod 980, tak tam tolik prostoru není... Počítám, že rozdíly budou v pár FPS (0-6).

AMD bohužel ničím neodpoví evidentně nemá narozdíl od Nvidie dostatek finančních prostedků na vývoj a tvorbu...
AMD se prostě povedlo CPU divizí prakticky zabít GPU divizi, která dlouhé roky táhla celou společnost... Ale už peníze došly i ji a další chybí... Tahle strategie nevrátí AMD podíly... Tento rok je plný očekávání zda se AMD zvedne... No začíná to čím dál víc vypadat že bez vstupu silné společnosti to nezvládne... Obávám se jak dopadne ZEN , protože se asi ukázalo to před čím jsem varoval a to, že SAMSUNG nikdy netvořil velké čipy a nemá s nimi zkušenosti. Proto výrobní proces na tyto čipy není připraven a může se tak stát, že zvolit výrobu u SAMSUNG/GloFo byl krok vedle...

Teoreticky by právě SAMSUNG mohl převzít AMD (stejně z té firmy odčerpal nemálo zaměstnanců). Mno rád se budu mýlit, ale to že Nvidie se už cítí bez konkurence můžeme vidět v přímém přenosu na vlastní oči... Intel to už u CPU ukazuje delší dobu... Nicméně AMD má stále větší potenciál jak VIA takže věřím, že se nějaký kupce najde...

PS: jinak ta RX480 bude v nereferenci hodně zajímavá grafika a bude to silný soupeř pro 1060. Ten útočný hype co se proti této grafice strhnul byl až komický... Bych chtěl vidět, jak to odpaluje desky při tom malém nárůstu, gor když tomu nestojí žádné obvody v cestě (je to přímý spoj na konektory od zdroje). Nicméně AMD se s tím vyrovnalo s bravurou chybu přiznalo (to jiní neumí) a bleskurychle napravilo a to dokonce tak, že výkon mírně stoupl (všichni víme co tvrdili Nvidia fanatici... a je to přesný opak). Pruser AMD je v tom. že nemaj nic co by strčili do souboje proti kartám nad 10.000,- . Nicméně jak se usadí ceny a RX480 bude stát kolem těch 7000, což donedávna stávaly 960 a 380X, tak to bude hodně sakra dobrý kauf (karta má i bonus že za tuto cenu má 8GB a 4GB bude ještě levnější)...
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:38:07
avatar
přesně a co sem tak cetl nereferencni maju byt v den vydani!

o co že radeony budu na trhu pozdej
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 12:59:49

Bohužel je to tak. Přeji AMD vydat produkt, který by neměl konkurenci jak výkonem, tak cenou. Jenže se obávám že produkty konkurenční firmy se stejně budou lépe prodávat, protože mají naprosto skvěle zmáknutý marketing. To dokazuje i dnešní finanční zpráva AMD o ztrátě za další čtvrtletí, což mě osobně hrozně mrzí. Doufám že do budoucna to bude lepší. Držím palce, drž se AMD.
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:04:08
avatar
souhlas.... škoda, vyrovnanější konkurence by hnala víc dopředu vývoj
Anonymní  2016-07-08 15:17:35

prakticky nastává stejná situace co na poli CPU... až skoro do 5000 tu máte jen obyč 2 jádro s HT co se tváří jako 4jádra, ale výkon tam prostě není...
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 00:55:31
avatar
Me fascinuje kdyz si zakaznici stezuji ve chvili, kdy jsou jedini, kteri mohou vse ovlivnit. Ale budiz, nadavejme, ze nemame zdravou konkurenci a zaroven podporujme firmy, ktere se uchyluji k neferovym obchodinim praktikam atd.
Pokud nekomu davam svoje penize, pak tedy souhlasim s chovanim toho prodejce a dalsimi dusledky takovy podpory.
Tezko mohu nadavat napriklad na firmu, ktera ve svem marketingu lze, kdyz se nasledne budu tou lzi ridit (jako priklad).
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 04:21:04

Ja som chcel kupit Vegu, ale nebudem cakat 3/4 roka alebo dlhsie.

To neznamena, ze su mi sympaticke praktiky nvidie.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 11:45:50

Tak launch 480 ani Zen v prvom čtvrtletí nebol + sa písalo že divízie majú bať dve. A o objednávkach do ntb a konzol tam nebolo nič ?
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to: Vraby 2016-07-08 13:02:24
avatar
To co autor napsal není buzerování, ale poklona marketingu NV.... pořád vedete diskuse jako válku za svobodu chce to se uklidnit a naslouchat... a pak debatovat konstruktivně.
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:06:17

Poslední odstavec určitě není poklona NVidii...
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:11:42
avatar
ne není a není tam ani zmínka o marketingu....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:43:03
avatar
on celý článek dělá jeden odstavec?
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nedělá. 2016-07-11 13:17:07
avatar
Nicméně, pokud si pamatuji z českého jazyka (pravda, je to dávno a paměť už není co bývala ), tak bývá obvyklé členění úvod - stať - závěr. A nejdůležitější je, dle mého, právě ten závěr. Což v tomto případě je i celkem divný závěr, protože článek je, dle nadpisu, o PR nvidie a závěr je o ..... o prodejnosti či jakémsi zamyšlení, kam ten produkt od NV putuje? Mimochodem, kam poputuje RX480 8GB s cenou cca 8k? Kdo koupil 970, ten asi hned tak měnit nebude, kdo má 980, tak už snad vůbec ne, to samé u portfolia AMD grafik, kdo má 390 či 390X asi měnit nebude a kdo kupoval 380 nebo 380X, pro toho bude těch 8k asi už drahé. Takže nové počítače a tam bych řekl, že mají oba výrobci stejné šance, NV asi větší, díky právě marketingu. Možná by stálo zapolemizovat, zda by pro AMD nebylo lepší prodávat s větší marží kvalitní produkty a zainvestovat do lepší podpory a marketingu a postupně si vybudovat pověst uživatelsky kvalitní firmy než "té levné" firmy. Druhou možnost už AMD zkouší co já pamatuji a jak v CPU tak GPU se výsledky nějak nedostavují.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 13:21:23
avatar
RX 480/GTX 1060 nejsou karty určené primárně pro majitele GTX 970/980/R9 390/290 série ... jsou pro majitele R9 380/GTX 960 a předchozích mainsreamových karet
Zharin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:02:32

A taky je můžeme buzerovat za ty jejich ceny, které neodpovídají tomu co prezentovali a taky žádný přínos pod DX12 (což mě absolutně zklamalo, že se na to úplně vysrali )

V textu v části "Nejasnosti kolem výkonu GTX 1060" je na konci uvedena GTX 1080 asi tam mělo být GTX 1060.
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:09:37
avatar
S cenou u nás nejvíce hýbou marže, alespoň myslím.... Ale máte pravdu, že NV mění mapy prodeje.... Performance za cenu Hi... main za cenu performance .... možná trochu kalkulují s tím, že přijdou léta budoucí, kdy lidé nebudou tak často upgradovat.... o kolik porostou nároky her v FHD.... a na masivní nástup VR a 4k hraní moc neveřím....
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:05:13

Jediné, nad čím jsem právě po přečtení článku kroutil hlavou, byl poslední odstavec, který byl opět typicky místní. To, že RX480 má výkon jako 2 roky staré karty je v pořádku, ale když to udělá NVidia, tak je to špatné . Ale dalo se to čekat, že se něco podobného opět v článku objeví.

A to, že je tady konkurence aspoň co se týká produktů moc není pravda. AMD ve vyšším segmentu nemá nově co nabídnout a bude se čekat ještě minimálně půl roku.
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:27:28
avatar
v komentářích pod články 480 se mnoho lidí pouštělo do jejího výkonu srovnáním s 2 roky starou performance úplně běžně se účelově plantala jablka s kokosama, takže tahle myšlenka je prázdná...

... pokud neřeknete, že výkon 480/8000kč odpovídá výkonu 2roky staré Performance tehdy 14-16000,- ...takže ano pro tyhle zákazníky nemá cenu upgradovat navíc nebudou ani cílovou skupinou, protože nakonec tak za půl roku schrastí 16-18000 a koupí si 1070...
já mám ale 4 roky starou 680..... myslíte, že mi a mě podobným bude výkonnostní skok na 480 stačit?

a souhlasím s vámi, že v performance je zatím NV King of the hill...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nu, 2016-07-11 13:35:59
avatar
asi stačit bude, ale tu 680tku jste pořizoval za kolik? Jestli si dobře vzpomínám, 4GB se motaly někde kolem 13k. Takže jestli míříte tak vysoko, v současné době jistě sáhnete po 1070, která má cenu těch cca 13-13.5k (ne, 1070 určitě nezačíná na 16k, to fakt střílíte dost naslepo), ale výkonem je o několik parníků dále. Pokud vám stačí výkon RX480, potom si jistě počkáte i na 1060tku, rozdíl cena/výkon bude pravděpodobně minimální. To by opravdu musel být člověk hloupý, kdyby se díval na peníze (dle vašeho příspěvku se zdá, že těch 13-14k už dát nechcete a pečlivě zvažujete cena/výkon) a nepočkal si těch pár týdnů na recenze.
DgKain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:39:49
avatar
Citace:
To, že RX480 má výkon jako 2 roky staré karty je v pořádku, ale když to udělá NVidia, tak je to špatné


podle mě to chce jen trochu číst mezi řádky... šlo jen o rýpnutí na ty komentáře, které právě kritizovaly AMD za vydání karty s výkonem, který tu máme už dva roky

zbytečně jsi se nechal vyprovokovat ;)
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:27:04

mozna to je i tim,ze to,co obhajoval autor u amd,ted prska u nvidie...vzdyt je to sradovni
Anonymní  2016-07-08 15:21:06

a nebo je to tím, že reakgoval na Obermaiera, který toto vyřkl jako první a bylo to zpětné rýpnutí, prototže se toho Zdendovi věrní chytli...
Markacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:07:48

DD oprav si prosim parametr 300 dolaru / 9000 kč. díky.
JanM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:07:55

Na RX480 sem se tesil, ale jelikoz chci vice vykonu, tak je pro me nezajimava. Cenova politika nVidie je hrozna. Ale i tak to lidi kupuji a vite proc? (mimo jine) Protoze nikoho nezajima kolik to bude mit nekdy v budoucnu FPS v DX12 hre, lidi chteji vykon ted hned v Dx11 hrach. Lidi co vysoli tyhle prachy za nVidii si tu kartu nekupujou na pristich nekolik let. Chteji mit vice FPS hned ted a nezajima je ze karta od AMD ma DX12 o 30% vyssi vykon, kdyz to neni v zadne hre poznat - tech cca 4-5 "her/benchmarku" nestoji za rec.
Anonymní  2016-07-08 15:26:24

tak hry pod DX12 budou nyní dost přibývat, ale jak AMD v tomto roce asi nevydá odpověď na 1080 a 1080Ti tak může operovat jak chce protože nejvýkonnější budou stejně Nvidie a ten souboj uvidíme mezi 1060 a 480...
Ale jinak marketing a fanatici umí AMD hodně uškodit... Krásná ukázka 960 vs 380(X)... 960tek se prodalo mnohem víc při tom k tomu nebyl důvod ta karta nebyla lepší... Podle mě dokonce naopak...
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 14:44:57

Jasne to je logicky... protože na hry co hraji ted potrebuji mit 72 fps a ne 61. To je jednozačne inteligentnejši koupit si grafiku na hry co sou teď hned a mit o par snimku vic. Dyť i ty žiješ život pospatku žejo? Par mesicu si uživej vraceni času a pak si na tom drť treba Duke Nukem 3D, nebo pudeš zas do obchodu odevzdavat maminčiny prašule protože se budeš chtít hrát opet: ,,Teď hned! Protože ja sem king a mam silne argumenty!" Zatim co ti co si kupovali do budoucna si budou ješte chrochtit blahem.

Každy rozumny človek premejšli jinak.

Ty vado to je argument zelenej jak guma.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:23:36
avatar
Jsem zvedavy na rozborku karty. 6 pametovych chipu smeruje k 192bitove sbernici. Na karte je ale videt dalsi 2 neosazene BGA pozice. Je tedy prostor pro vykonejsi varianty s timto chipem?
Zaroven ta frekvence bude zajimava. Hodne se pise o tom, ze GTX 1060 pujde na 2GHz. To mi ale nedava moc smysl. Je to stejna technologie a stejna architektura jako u GTX1070/1080. Tam se realne na 2GHz taky nedostanou i kdyz na 1,85 uz docela i jo.

Stejne ale cekam na zodpovezeni otazek k RX480. Jestli tam nahodou neni 2560 jader a jestli neni GDDR5X kompatibilni. Tam by ten prostor mohl byt taky. Dokazu si snadno predstavit kartu RX485 s TDP 200W a GDDR5X pametma. Verim, ze by tam byl dalsi skok 10-20% ve vykonu, ale samozrejme za cenu onoho zvyseneho TDP a velikosti kvuli chladici.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:54:56

1080 v nereferenci na 2 Ghz boostuje, pokud je přetaktovaná, viz. testy třeba ASUS Strix, který je schopen držet boost 2050 Mhz.

Base clock 2 Ghz u GTX1060 je sice nepravděpodobný, na vzduchu to spíše bude opět boost clock, ale není ani úplně nereálný, menší čip by mohl mít potenciál dosáhnout vyšších frekvencí.

EDIT : Ve zdejší recenzi se dokonce dostali přes 2100 Mhz s 1080 STRIX.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:12:45
avatar
Mate pravdu. Dival jsem se u konkurence a tam se dostali na tech 1,85GHz. Tady to vyslo na vice nez 2,1GHz. Asi sice ta karta nopovala aby srazila spotrebu kvuli TDP limitu, ale frekvence nahoru sla. Diky za upozorneni.

Tak v tom pripade to asi da i GTX 1060. Bude zrejme dost zalezet na konkretnim provedeni a chlazeni. Ruzne verze maji ruzne moznosti u GTX1080/1070 a stejne ocekavam u GTX1060.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Že by 2016-07-11 13:41:15
avatar
případná zadní vrátka pro 1060 Ti?
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 13:59:38

Ano je to velice praštěný, nástupce GTX 960 by měl stát podobné peníze, nikoliv skoro 2x víc.. je to naprosto mimo, jsem zvědavej kdo si to koupí.. z NV to zachvilku bude jak Apple.. kupovat jen protože je tam to logo zachvilku bude spousta lidí jezdit s nálepkou NV na autě.. aneb ovce jedou!
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:31:49
avatar
Přesně to mi vyvstanulo na mysli po přečtení článku. nVidia = Apple je jasná paralela. Skvěle zmáknutý marketing, který prodá cokoliv, pokud je na tom to "správné" logo. O to je situace smutnější, když má konkurence technologicky lepší a levnější výrobky, ale nedokáže je prodat.
Člověk by si řekl, že už to v AMD snad muselo někomu dojít, že potřebují pořádný marketing a ne tu parodii co mají nyní, ale ten dotyčný byl nejspíše postižen smrtelnou "nehodou" než to stihnul říct někomu ve vedení .
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:40:55
avatar
To je začarovaný kruh. Potrebujú silný marketing, ale nemajú naň peniaze.
A viac peňazí nezarobia ak nebudú mať silný marketing ...
Melisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:47:55

Začarovaný kruh to veru nieje, veď oni majú marketing na úrovni žiaka základnej školy, stačilo by zamestnať jedného aspoň trochu rozumného človeka a išli by už len hore , minimálne by neklesali, mal som na strednej marketing 1-2 do týždňa a vidím tie základné chyby tak to už kde sme...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:05:44
avatar
Rozumný človek nepôjde robiť do spoločnosti ktorá je kvartál za kvartálom v strate, a vie že oddelenie kde by mal ísť robiť je silne podfinancované.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:46:57

Zas je tam ale prilezitost pre rast a profesionalny kredit v pripade uspechu
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 17:04:21
avatar
V prípade úspechu, heh. Povedz mi jeden marketingový úspech za posledných 20 rokov u AMD/ATi
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 04:25:21

No ved prave to
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:52:51

Nechci kecat, ale neměla GTX 960 4GB taky papírovou cenu kolem 250 dolarů? Co si tak vybavuju, tak když jsem kupoval grafiku tak se 2GB verze prodávaly za necelých 7000 a 4GB verze stály skoro 8000 Kč.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:58:54

Jop, před rokem byla tuším za $240 (ale tady si lidi nepamatují ani který hype měli včera k obědu).
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ooops, 2016-07-11 13:47:09
avatar
teď jsi to klukům trochu zkomplikoval.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:30:33

no v tom popisu 1060 chybí jedno zásadní info, asi proto aby se mohlo opět kopat do NV za ceny...

ty FE budou k prodeji pouze na nvidia.com, tudíž jenom v USA !!

Pro zbytek světa bude platit MSRP 250 dolaru a kolem této cenovky budou nereferenční modely 1060tek.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 14:43:23
avatar
Potom keď nereferenčky prídu na trh tak ti tento príspevok copy-pastnem.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:01:06

ok těším se
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:04:21
avatar
DD nie že mu to dovtedy zmažeš/dáš ban
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:26:44

The GeForce GTX 1060 Founders Edition board -- designed and built by NVIDIA -- will be available starting July 19 for $299 at www.nvidia.com only.

a

GTX 1060 custom boards will be available starting July 19 from NVIDIA GeForce Partners, including ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY and Zotac. The NVIDIA GeForce Partners represent a global network that will deliver GTX 1060 to gamers in 238 countries and territories. The MSRP will start at $249.

viz: http://nvidianews.nvidia.com/news/a-quantum-leap-for-every-gamer:-nvidia-unveils-the-geforce-gtx-1060#sthash.q4We42al.dpuf
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:01:46
avatar
konecne chtelo by to vyzkusat

Odkaz
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:05:58

zkoušel jsem to na 980Ti a je to stále pod DX12 o 2 fps horší v průměru
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:25:01
avatar
tos zkusal se spatnu grafiku 9stovkova rada je prakticky nepouzitelna
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:49:01

vyzkousim jeste u kamose na 480tce az ji nasdilenou dostahuje
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 17:01:10

Na R9 290 novy DX12 rezim priniesol +15% fps
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 17:06:30
avatar
vyborně
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:23:55

test 480 , po spuštění v DX12 crash a spadnou ovladače grafiky, gg

//asi musíme počkat od AMD na nové drivery po tomhle patchi hry : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:41:51
avatar
test 480 ... po spuštění hry v DX12 všechno šlape ... přínos asi 10-15% ....
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:55:47

tak my to zkoušeli na tom 16.6.1 a ten nejelo to, jaky driver používáš ty ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:00:39
avatar
16.7.1 běhá normálně ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 11:17:28

tak to zkusime zítra

//update na 16.7.1 pomohl , hra jede a přinos byl 12% v AVG fps
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 11:27:39

zavede se po tomhle patchi tahle hra do testování grafik ?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 00:33:37
avatar
U mě to má na FX8350 a R9 290X přínos stále hlavně v minimálních FPS ... což je ale podle mě to nejdůležitější, protože mám průměrné snimky v DX11 (55) i v DX12 (58 ) téměř totožné, ale v DX11 se dostávají minimální fps až někde k 10 fps a občas se to prostě trhne, tak v DX12 jsem měl nejnižší 33 fps, což je opravdu zásadní rozdíl. Všechno jsem měl nastaveno uplně na nejvyšší co jde, akorát texture quality na high a s FXAA.
radoniz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:09:44

aha tak toto su tie nezaujate clanky
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 19:36:00
avatar
Trošku nenachádzam logickú súvislosť medzi tým ak 6GB karta A má byť rovnako výkonná v hrách (DX11+DX12+OGL) resp. o niečo výkonnejšia ako 8GB karta B v hrách a zároveň výkonnejšia vo VR ako 8GB karta B a pri tom všetkom úspornejšia ako 8GB karta B, čo marketing 4GB/8GB karty B sa má učiť od marketingu 6GB karty A?

Marketing 8GB karty B sa správne spolieha resp. si verí, že 6GB karta A je horšia v DX12 hrách ako 8GB karta B.

Cena 6GB karty A napriek vyššie uvedeným výhodám je len o $10 vyššia ako cena 8GB karty B. A je to správne ak sa cítia silný v kramflekoch nech ich zomelú.

Naopak stále čítame tie ublíženecké teórie a hľadanie vinníka (vnútorného a vonkajšieho nepriateľa), ako napr. že výrobca 6GB karty A teží z výrobcu 4GB/8GB karty B pretože modely výrobcu A i výrobcu B totiž chystají obě karty společně. To je tiež asi ako prednedávnom koloval pseudoargument na 40nm, 28nm procesoch, že výrobca A vždy čakal kým výrobca B odladil výrobný proces a potom sa len viezol. A vieme aká je realita samostatného výrobcu A na 16nm a výrobcu B na 14nm.

Ja neviem či takéto úvahy pomáhajú výrobcovi B a jeho fanúšikom resp. kupcom minulej generácie/ii výrobcu A aby prešli k výrobcovi B (rozumej aby sa trhový podiel prelieval z jednej strany na druhú). Naopak sa domnievam, že to je kontraproduktívne...

EDIT:

NVIDIA confirms suggested retail prices for GeForce GTX 1060
zdroj: Odkaz

Som zvedavý čo z toho spravia naši obchodníci na spôsob GTX 1070 alebo RX 480...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 15:42:38
avatar
Najprv popracovať na interpunkcii, slovoslede a gramatike (vynník?), a až potom rozdávať rozumy.
Skoro sa sám sebe čudujem ako som to dokázal prečítať.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 17:16:47

To asi jen navazuje na místní teorii výroby čipů(nově karet), kdy výrobce B odlatil výrobní proces pro výrobce A.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena GTX 960 2016-07-08 15:55:09
avatar
"Navíc GTX 1060 má nahrazovat GTX 960 … může mě někdo vysvětlit, jak má grafika za 9 tisíc nahrazovat grafiku za 5 tisíc?!"

Zaváděcí cena GTX960 v 2015 fakt nebyla 5000,-. Kupoval jsem ASUS Strix (myslím že ještě k tomu 2GB, protože 4GB nebyla, ale to nemůžu opravdu tvrdit už s jistotou)verzi do dvou kompů asi měsíc po sobě a vycházela někde kolem 7000,- a to byla tak průměrná cena napříč i ostatníma značkama.
Její launch cena 200$, což byla spíš jedna z těch levnějších - asi i díky již zajeté technologii, nebo nevím jak si to cucají z prstu. Protože GTX760 byla vydávána kolem 250$, GTX660 230$.
Ceny 960GTX kolem 5K atakuje až posledních pár týdnů. Jinak se ještě na jaře držela kolem šesti (spíš nad šest).

A jistě 300$ za tu kartu je moc. Pokud se ale opravdu najede na cenovky kolem 250$ (třeba i po nějakém tom týdnu prvního šílenství) bude to nejspíše (na základě toho, co zatím o výkonu můžeme usuzovat) docela přiměřená cena.
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V cem se lisi nove chladice? 2016-07-08 16:11:14

Nejak nechapu tu logiku. Ruzne chladice typu DirectCU, TwinFrozr a ja nevim co uz tu davno jsou. Spotreba sla dolu, takze nic noveho vymyslet nepotrebuji, maximalne se upravi otacky ventilatoru. Jaky je problem vyrobit chladic na novou kartu? Staci znat rozmery karty a umisteni chlazenych komponent a pak toho masina naplka kamion a Cinan uz to jen namontuje. Uz dnes vyrabi stejny chladic pro ruzne modely karet od obou vyrobcu. Stejne je pasiv vetsinou pres celou PCB a neni problem dat vetsi chladic na mensi kartu a nejak to oplastovat. Mozna bude pouzitelny pasiv a ventilatory i z rok starych karet podobnych rozmeru a maximalne to zabali do noveho plastu jine barvy a posunou logo o par centimetru vedle.
To bych taky mohl rict, ze se 1060 opozdi, protoze RX 480 vyrobci znaji mnohem dyl a chladice maji navrzene a vyrobene a budou ted muset vymyslet stejnou PCB pro 1060, aby jim na to pasoval stejnej chladic.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 21:37:55
avatar
mozna v tom, znat rozmery neni vsechno. pak museji vyrobit formy ve kterych se budou ty hlinikove chladice vyrabet coz muze trvat cca 20 tydnu a u tech krytek vyrobit nastroje bude mozna jeste horsi... takze asi tak.
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 18:07:06

Co by na tom proboha trvalo 20 tydnu? Ale ok, dejme tomu ze to trva mesic. Ale oni musi navrhnout a pripravit do vyroby i PCB a urcite vyrobu grafik nebrzdi navrh chladice.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:30:52

mělbyste to navrhnot těm firmám, s takovou schopností vás jistě musí zaměstnat
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:37:45
avatar
Igor Staněk na Facebooku psal, že již má před sebou ceny nereferenčních verzí v ČR a má to být 7599 Kč včetně DPH. Founders edice GTX 1060 prý nemá být v ČR dostupná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:39:23
avatar
no tak doufejme ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 16:53:14

7600 doporučena takže kolem osmičky reálná : )

Tak teď už jenom testy a můžeme se pustit do debaty
Anonymní  2016-07-08 18:11:51

hele já taky viděl osobně ceny za jaké měly jít RX480 na český trh a realita je o 1000,- Kč vyšší...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 18:43:50

tu cenu již potvrdila i NV oficiálně

Odkaz

AMD by mělo začít pomalu kopat hrob nebo se chystat na prodej divize grafických karet někomu schopnějšímu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 18:51:05
avatar
pozor ... je tam zase doporučená cena ... stejně doporučené byly i ceny GTX 1070/1080 za nereference a víme jak to dopadlo ...

kopat hrob si nemusí, stačí aby pořádně informovalo zákazníky o tom že RX 480 je lepší než GTX 1060 ;)
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 19:05:42
avatar
To uvidíme až bude srovnání nereferencí, zatím je předčasné říkat co bude lepší. Taky musíme počkat na nějaké jiné DX12 hry, které nebudou navrženy na NV nebo AMD.. Například takové Ashes of Singularity se nedá brát moc objektivně, protože je jasně uděláno na AMD. Stačí se podívat na oficiální stránku hry, kde je dole obří logo AMD. A dle benchmarků je tam taky v DX12 RX 480 jasně nejsilnější ze všech her, i proto ji AMD použilo do obrázku srovnávající 2 RX 480 proti jedné GTX 1080, jsem si jistý, že v jiných hrách by to dopadlo výrazně lépe pro GTX 1080.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 19:59:53
avatar
žádné DX12 hry nejsou navrženy jen na AMD nebo NV ... hry jsou prostě DX12 a těžit z toho mají a budou oba ... NVIDIA bohužel jeden aspekt standardu nezvládá, takže bude mít výkonovou nevýhodu a hlavně přichází o výhodu, kdy pod DX11 AMD trpí botlenecky v mnoha hrách ... pod DX12 už to neplatí, takže i to vyrovnává a mění situaci pod DX12 proti zastaralému a neoptimalizovanému DX11
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 20:06:16

jak tedy vysvětlíš to že i pod DX11 ty hry jedou znatelně lépe na AMD oproti NV kartám ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 20:16:27
avatar
slabší výpočetní výkon NV karet? tak NVIDIA karty mají být dle parametrů v některých cenových segmentech slabší to je tak správně ... takže možná se vývojáři naučili využívat výkon jaký karty skutečně mají ;)
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 21:54:41

AMD věnovalo nejspíše zbytek svých financí do podpory pár vyvojářu a her a už jim nezbyly peníze na vývoj dalších grafik, spoléhali na to že jedinou kartou nějakým zázrakem získaji 85% trhu a to se nejspíše nestane.

Tohle mi připadá jako reálnější scénař než to že se vyvojáři naučili využívat výpočetní výkon AMD karet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:43:39
avatar
já jsem optimista, věřím že AMD stejně na to nemělo prachy, takže se to vývojáři naučili a výkon karet tak bude odpovídat skutečnému výkonu karet ...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Studio 2016-07-11 14:03:26
avatar
chce hlavně prodat svůj SW a jistě nebude nikoho tlačit, aby si kvůli tomu kupoval novou grafiku, takže osobně bych zůstal při zemi a masivní rozvoj DX12 viděl tak za rok. Nebo nevzpomínáš tady na to hype s DX11, konkrétně teselací a AvP? To se psal rok jaký? 2010?
SlothKing [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 18:44:54

Výkon grafiky ve hrách může být dost odlišný, než je její "výpočetní výkon", protože i ten "výpočetní výkon" je dost neurčitá věc a v různých úlohách může ten výsledný výkon vycházet úplně jinak.
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 20:08:23

Jistě, DX12 nejsou navrženy ani pro AMD ani pro NVidii, ale DX12 update pro nový Tomb Raider, kde NVidie jasně AMD nakopává zadek je odfláknutý, což tu bylo několikrát řečeno ... Celkem zajímavé.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 20:33:39
avatar
když DX12 nemá žádný přínos proti DX11 je evidentní, že jje něco špatně ... takže ano máš pravdu, je to zajímavé zjevně tam DX12 nefunguje.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 21:57:00

nehledě na DX12 který je v této hře spíše jen pro určité kombinace cpu + gpu kde je tne výkon lepší ale obecně to tak neplatí.

v DX11 taky dostavají AMD grafiky pořádně na frak + možnost VXAO na NV kartách, která nejede na AMD jelikož ji hardwarově nepodporuje : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:01:20
avatar
VXAO není žádný standard takže nemusí jej podporovat a také nenahání žádný výkon ani optimlaizaci ;)
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:21:15

protože AMD GCN gpučka neumí DX12 feature level 12_1 tak nemůže ani umět VXAO ať už to standard je nebo ne. Kdyby bylo schopné AMD nějakou podobnou metodiku udělat tak už by tady dávno byla a zatím nic podobného nevytvořilo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:39:31
avatar
proč by to POLARIS nemohl umět? Pokud by to byla nějaká standardní optimalizace a něčemu to bylo prospěšné, jistě by to AMD podporovalo ... koukám že sis zase našel zajímavý klacek co? Hledals dlouho? .... nebudu dál krmit trolly ;)
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:41:46

VXAO je prospěšné pro herní zážitek a to je to proč si lidi kupují grafiky na hry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:42:40
avatar
tedy já to VXAO viděl ... nějak prospěšné mě tedy nepřišlo ;)
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:00:39

o tom se přít nebudu, viditelně hlubší stíny tam kde jde očekávat že budou tmavší je fajn věc, ale beru že na tom někomu nezáleží, mě ano
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:40:05

Bohužel na Pascalu aktuálně VXAO nejde, na Maxwell běží... proto jsem dohrání odložil až to dají kluci dohromady. Hrát to bez toho je věčná škoda.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:22:15

Mám GTX1080 a DX12 v RotTR mi přidává asi 4% výkonu oproti DX11. Zřejmě je vše dobře
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:26:56

good for you

v jakém rozlišení ?
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:46:55

Full HD, respektive 1080p ultrawide - 2560x1080.

Samozřejmě vše maxed out kromě AA, ten na tom ultrawidu musím omezit jen na SMAA. Pak to běží stabilně 60+ v jakékoli lokaci. S 2xSSAA už to klesá pod 60, ve FHD to ještě udrží 60FPS i s tím 2xSSAA.

Bohužel s max AA už to ani na FHD nedává dobře... V Benchmarku se těsně minu laťku 60 FPS..

viz: https://www.youtube.com/watch?v=aSQiR_MwBLw


A takový Division v maximálním nastavení moc neběhá - https://www.youtube.com/watch?v=7fzx8H5KrpI a to je ta 1080 i lehce taktlá. Aby to běželo 60FPS min musím dát PCSS ne PCSS ultra a nesmím používat SMAA, jinak vše max.


V AC:Syndicate musím vypnout AA a musím snížit PCSS. Jinak se opět nedostanu na 60FPS bez dropů
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 01:14:02
avatar
Citace:
Mám GTX1080 a DX12 v RotTR mi přidává asi 4% výkonu oproti DX11.


Dx12 optimalizace v RotTR se tu už řešili předtím. Hlavní přínos je lepší využití CPU. Takže fps se mohlo zlepšit i když tvoje gpu to nijak neovlivnilo.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 11:20:26

no v tom RotTR je ten přínos DX12 hlavně ve fullHD, ve 1440p a 4K už jsou opět výsledky pod DX12 horší.

Obdobná situace jako ve 4K u Hitmana, kde jsou lepší výsledky pod DX11.
Lukys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tomb raider 2016-07-10 12:32:14

Rotr prave dostava novy patch:
Ten pridáva multigpu podporu pre DX12, pre Windows Store verziu pridáva v-sync nastavenia, fixuje v-sync v stream verzii, zároveň v nej ruší steam overlay. Nakoniec pridáva aj async podporu pre AMD GCN 1.1 karty a Nvidia Pascal karty.

Takze ano bolo to odflaknute.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:38:09

Tak stačí na internet CF 480 testy jsou dávno venku... tady je video, které se lépe konzumuje:

https://www.youtube.com/watch?v=cVVJPbFRDEc

JayZ netestuje v AotS, ale obecně... AotS je JEDINÁ hra kde 2x RX480 reálně překonává jednu GTX1080, jinak se ji koukají ty dvě karty na záda.

Daleko vyrovnanější boj je 2xRX480 vs GTX1070, tam je to takové že někde vede červená, někde zelená a obecně je na tom lépe červená.

Pozor ale to jsou jen testy z her, které škálují s více kartami.


Pokud si například bude chtít někdo zahrát v DX12 Tomb Raidera, bude mít výkon jedné 480. Ok, tady vidím ten křík... je to NV titul a určitě naschvál, nicméně nejede ani SLI. Co je ale vtipnější že třeba takový Hitman také neškáluje a majitel 2x480 si moc dobře nezahraje, kdežto majitel levnější 1070 bude vysmátý.
Anonymní  2016-07-08 19:45:07

hele asi tak já viděl za kolik se karty nakupují... žádně doporučené real nákupky...
Anonymní  2016-07-08 19:46:34

grafickou divizi táhne dolů zbytek AMD... grafická divize celou dobu táhla CPU divizi...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 17:30:13
avatar
Staněk ... Staněk ... nemá on nejakú bulšitóznu minulosť? Sranda časy spojené s Obrmeierom z pct?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 17:39:09
avatar
neptej se
MartinMT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 18:51:38

lekciu z marketingu by nepotrebovalo len amd... uz som to v jednej dikusii pisal, ale napisem to znova. marketing podniku rozhoduje v prvom rade o produktoch, ktore chce podnik ponukat na trhu, mieste, kde sa budu produkty predavat, cene, za ktoru sa produkty budu predavat (v tomto pripade mrsp) a ako sa o tom produkte zakaznik dozvie (propagacia*). cele sa to vola marketingovy mix, alebo 4P (alebo 16P, ale tie boli odvodene od povodnych 4P). amd ma problem s propagaciou, nie s marketingom, pretoze to by ani nevedeli co maju vyrabat... ludovo povedane: "nevedia sa predat"

*propagacia je siroky pojem, zahra aktivity ako reklamu, sponzoring, PR akcie,...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 18:58:34
avatar
O tom čo sa bude vyrábať a kde sa to bude predávať snáď rozhoduje vedenie spoločnosti, nie?
MartinMT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:14:20

z casti, top manazment (alebo vedenie) urcuje ciel (napr. vyroba aut, elektroniky,...), ale konkretne co budu vyrabat (portfolio, resp. ake auta, elektroniku,...) je vecou marketingu. najjednoduchsi priklad aplikacie marketingu je asi podnikatelsky plan
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:18:34

To záleží.

1. co/kdo je vedení společnosti

2. jaké pravomoce má marketing když není zástupcem bodu 1.

3. obvykle tyhle oddělení přináší nové nápady a prosazují je pro bod 1.

4. i vedení společnosti se zodpovídá, typicky vlastníkoví/vlastníkům či správní radě, pokud vlastník není zároveň vedení společnosti. Obvykle to tak nebývá

5. Ve velkých korporacích má marketingové oddělení velké pravomoce - vymyslet produkty, uvést je, prodat je, vedení zajímá zda to není provar.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pravda, 2016-07-11 14:12:11
avatar
však až donedávna celé AMD tápalo a strategii měnili jak fusekle, to jsem také někde psal, že to je jedna z věcí jejich neúspěchu v porovnání s Intelem (i když tomu se třeba teď také moc nedaří s výrobním procesem a Tic-Tock je minulostí - ale očividně se s tím popasovali a vcelku pružně zareagovali) nebo s NV (ta si jede více méně ve svém a obávám se, že pokud AMD nepřijde s něčím, co by ohrozilo její pozici segmentu 1070/1080, tak i pojede nadále se slušnou marží a bude na svých GPU vydělávat na rozdíl od AMD).
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 20:19:16

Nebylo by nějaké bližší info o skokovém posílením dolaru o 5 kč ? Já, že bych si teď nějaký s předstihem směnil, aby mě grafika výšla na 7500 Kč místo 9000 Kč.

Anebo nešťastnou náhodou došlo v článku samozřejmě omylem ! k početní chybě 300x25=9000kč. Tak nikdo není dokonalý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 20:28:23
avatar
299 x 24,4 = 7295,6 + 21% DPH = 8828,- zaokrouhledno na 9 tisíc. bohužel žádná početní chyba

žádné posílení koruny vůči dolaru nelze čekat ... ne bez ukončení krize v Británii a hlavně ne bez ukončení umělého oslabování koruny ČNB ...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:15:26

Zřejmě chybí informace.

Founders Edition je exkluzivní pro NVIDIA.COM eshop, do obchodů nepřijde. 19. 7. startuje FE i AIB karty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:40:36
avatar
nechybí ... nic nemění na těch cenách ... NVIDIA uvedla dvě karty s doporučenými cenami a vždy to dopadlo že nereference byly vyšší než ty příplatkové ... takže proč by to mělo být teď jinak?
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:04:14

bude to jiné kvůli cene 480tek : )
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:05:31

jenže co je nereference a co reference. FE není reálně referenční karta..

"referenční" karta bude vypadat nějak takto: http://cdn.videocardz.com/1/2016/07/GIGABYTE-GTX-1060-reference.jpg

to je Gainward za 250 USD.

tohle je nereferenční karta, s factory OC a kvalitnějším chlazením - http://cdn.videocardz.com/1/2016/07/GAINWARD-GeForce-GTX-1060-5.jpg

Tahle karta Gainwardu bude jistě za víc než 250 dolarů


No a pak je tu speciální Founders za 300.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:13:07
avatar
speciální referenční founders? ... jj vidíme ... zbastlený napájení .... low endové zpracování a PERFORMANCE cena ... chce se mě brečet
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:20:14

design karty je super, LED název, zbastleny napajení ? NV nepotřebuje 8 fázi aby dalo kartě 120W. Low endové zpracování ? tak co je pak 4 kusové LEGO od AMD na 480tce ? no endové ? cena 7600 Kč je v pohodě. Mě se chce zase radovat : )
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 23:24:24

nikdo nikoho nenutí to kupovat, že, navíc do čech to nebude snadné dostat. NV neposílá do čech a v obchodech to nebude.

Nicméně pojďme se vrátit k " NVIDIA uvedla dvě karty s doporučenými cenami a vždy to dopadlo že nereference byly vyšší než ty příplatkové ... takže proč by to mělo být teď jinak? "


Důvod je prostý FE nebudou prodávat AIB partneři a pokud nepřijdou s vlastní kartou tak nebudou prodávat nic. U 1070 a 1080 prodávali FE které byly finančně výhodnější než chrlit vlastní karty.

V NV se buď poučili a Founders se stala skutečně exklusivní pro NV shop, jak jsem dokonce původně myslel že budou i 1070/80, nebo minimálně chápou že jdou na trh, kde cena bude daleko důležitější rozhodovací předpoklad než je u 1070 a 1080, kde prostě ten FE příplatek není tak problematický
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV a AMD 2016-07-08 22:13:31

AMD ohlásilo RX480 a recenze/prodej začal ve stejný den po cca měsíci.

NV ohlásí 1060 a recenze/prodej začnou ve stejný den po 12 dnech a to v renreferenčních, resp. ne founders provedeních, protože AIB nebudou FE prodávat.

Tzn. nereferenčky tady budou už 19. 7.

Netuším co se NVIDII vyčítá
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-08 22:22:24
avatar
Vyčítalo se, že nemá konkurenci v segmentu RX 480, ale momentálně to vypadá, že to AMD uspěchalo a Nvidia může střední třídu vyhrát vyladěnou GTX 1060 (pokud se jim vše podaří).
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Marketing muze mit i opacny ef 2016-07-09 00:36:08
avatar
Mno AMD to mozna nevytrhne, ale minimalne za mne plati, ze marketingove aktivity nvidie na me maji silne negativni dopad a nad jejich produktem sem neuvazoval jiz od dob GTX 460

Chci verit, ze nejsem jedinny ;) Produkt si chci vybrat sam a co lidem tlaci marketaci, tomu zasadne neverim.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 02:12:29
avatar
Presne tak, me taky marketing Nvidie spis odrazuje. Obecne me jejich chovani cim dal vic utvrzuje abych se jim vyhybal velkym obloukem.Nebudu podporovat nekoho komu jde hlavne o penize a zakaznici pro ne nic neznamenaji.Hlavne, kdyz to za ty vysoky castky budou kupovat. A performance karty za cenu high endu to je vrchol drzosti. To si radsi zadnou kartu nekoupim nez je podporovat. Doufam, ze aspon AMD bude mit co nejdriv vhodnou alternativu za prijatelnou cenu.
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 17:09:44
avatar
Tobě běžně asi volají markeťáci nVidie dle tvého komentu. Mě markeťáci ani z AMD ani z nVidie neotravujou. Zásadně si vybírám to co vyhovuje mě a ne nějakým fans a logo firmy ať jde o cokoliv mě nezajímá. Hlavní problém je že AMD má zatím jen jednu kartu která je pro mě o ničem a HD6970 co mám už přesluhuje, tak co si má asi tak člověk koupit?
renovatio1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 02:17:53

Jednoznacne Amd grafiky su top, nechapem ako nejaky tlk moze kupovat Nvidiu, ved oni uz absolutne nevedia co so sebou, uplne presrate ceny, vykon nic moc a tie 256bitove zbernice trapne na najvyssich high end triedach su uz totalny fail...... uz to tu padlo ..... zacina sa to podobat Applu.... kupi si to hociaky debil len skrz logo ale logika a vsetko ostatne ho netrapi... ale tak aj taki musia byt , aby tu bol balance takze kupujte si nvidiu kludne ja si uderim nejaku fajnovu Rx480 8Gb megaOverclocked
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 09:10:13

Nie je to take jednoduche, ako to ty vidis
Ja by som si radsej kupil Vegu, ale nebudem cakat min. 3/4 roka a tak asi nakoniec kupim 1080. 480 je pre mna slaba.

A ak si myslis, ze som tlk, tak je mi to jedno
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 10:22:11

Stejná situace, jdu do GTX-1070, není co koupit od AMD.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 11:22:18

hlavně si nekupuj Gigabyte, ty grafiky jsou hlučné jako kráva
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 11:27:19

Vidíš a já zrovna čekám na ten jejich mini itx zázrak. Ach jo. Potřebuju tu kartu totiž sem tam převézt, když jedu na chatu, tam nemám grafiku a kupovat druhou, když to využiju jednou za měsíc - nic moc.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 1070 2016-07-09 11:54:32

Včera se mi náhodičkou dostala do ruky GTX 1070, co na té kartě stojí 15k nepochopíš. Ta krata má hodnotu tak 10tis.. Prostě ceny neodpovídají stejně jako u Intelu. Skandující kokoti co jenom tleskají a kopou do AMD, díky Vám pičounům s takovou nebude nic jiného a zaplatíme všichni 2x tolik.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 12:12:24

nechápu co máš za problém s kartou za 15 která má výkon jako karty, které stály přes 21 tisíc (980Ti) ? Co je dneska zadarmo ? nic
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 14:07:40

Vraby neviem ci uz ovladas malu nasobilku, tak ze napisem to vecne.
GTX1070 a jej koncova cena pre zakazdnikov je 370 dolarov, to je cca 350€ = 9200Kč
RX480 8GB a jej koncova cena pre zakazdnikov 240 dolarov, to je 230€ = 6200 Kč Cuduj sa svete aj ked zo zlavou staleho zakaznika, ale zohnal som ju 240€ s blockom.
Neviem ci si si to vsimol, ale GTX 1070 za 9200Kč a za 15000Kč je taky rozdiel, ze pomali k tej GTX1070 by ti mali dat zadarmo RX480 Osobne neviem pochopit ze 6000Kč das disko len preto ze ti niekto preda kartu.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 14:42:51

omg tak si koupil 480tku v "Albertě" za 240 ecek, gratuluju ti.

Násobilku mě učit nemusíš, ale díky za nabídku.

GTX 1070 stojí 450 dolarů FE a u nás je to 13 800 Kč

450 * 25(prepocet na koruny) * 1,21 (DPH) = 13 600+- + neco pro prodejce a si na téhle cenovce. Počítat asi neumíš ty.

Za 15000 máš 1070 nereferenci s takty které končí někde přes 2050 Mhz a s dalším výkonem, který je "na dohled" 1080 FE. Cena odpovídá výkonu

žádná 1070 zatím za 379 dolaru nevyšla a nejspíše ani nevýjde, protože lidi si kupuji i FE za cenu 450, tak výrobci nebudou prodávat levnější grafiky když je tak velká poptávka po těch dražších, to je asi logické.

A btw kdybych chtěl můžu mit FE 1070 za cenu lehce přes 11K přes ty "Albert" slevy jak říkáš taky. Ale přece tohle nemůžeš porovnávat...

Peace...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 12:18:08

Toho pičouna si laskavě nech od cesty. Copak si asi tak mám koupit na 2k od AMD aktuálně? RX480? Skandující kokoti kopou do AMD? Hochu, já jedu doteď na AMD, ale teď nemám prostě jinou volbu! To mám prodanou R9 390 měnit za RX480? A 2x tolik budeš platit proto, že AMD nemá v high endu nic proti Nvidii. Já nemůžu čekat do zimy na Vegu, nemám aktuálně na čem hrát.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 12:45:49
avatar
15 jim za to nedávat. Až bude karet dostatek, tak ceny půjdou dolů.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 12:50:30

je vtipné, že tady když někoho nazveš AMD fanem tak se hrozí banem, ale to že někdo uráží a nazývá lidi pičounama se neřeší... fakt lze vidět tu objektivitu...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 12:56:38

Tak počítám, že přes víkend cenzura nefunguje.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 14:29:49
avatar
Ono by bola celkom sranda ak by tu DD cez víkendy stalkoval diskusie a banoval. To už by bolo na diagnózu
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 18:45:29

Tak asi preto, že za názor sa ban nedáva ;) Ale pravdu má v tom ze keby sa AMD nieco stalo tak ak sú dnes tak vysoké ceny za 1080 tak koľko by sme platili ak by tu AMD nebolo
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 16:32:44
avatar
Vraby,přesně tak,urážky a sprostoty tu nikdo neřeší,ale běda ti, když řekneš něco proti AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 16:40:56
avatar
je tu spousta lidí co říká něco proti AMD (včetně mě) a nikdo za to BAN nikdy nedostal a nedostane ... rozhoduje způsob ...

výše uvedený komentář se mě určitě nelíbí a určitě si na dotyčného dám pozor .. na druhou stranu některé vyjádření vzhledem k tomu jak se chovají a vyjadřují příznivci zeleného tábora na adresu kohokoliv kdo nesídlí jejich vidění světa a boha tak některé docela chápu ...

Pravdou i je že se blížíme do situace, kdy nákup jednoho produktu jedné firmy (Ať už je jakýkoliv) zjevně ovlivňuje negativně situaci z hlediska konkurenční nabídky a cenotvorby na trhu a fungování výběru pro všechny i ty co daný produkt nechtějí ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 17:34:11

1.) DD: Ako vrabyho(ten reagoval na T.Cmelaka - ten uviedol "díky Vám pičounům") alebo môj ? Ak môj, tak písomne som ťa požiadal o vymazanie mojích komentov.

2.) A pokiaľ narážaš na NV tak to plačeš na zlom mieste ja mám v PC viac AMD ako ty.

3.) NV nemám a svet nedelím na červených a zelených.

BTW: Nebol som tu čo vraby v niečom pokračoval ?
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 17:24:52
avatar
Ok,rozumím.

Ćervení,zelení...já vím ,je dobré nečemu,nekomu fandit,ale přeci to,co si vyberu a koupím do svého PC,je jen moje volba,kterou sice můžu na fórech všem sdělit,ale být vulgární a sprostý,k těm co si koupí něco jiného,to mě připadá absolutně mimo.

Ano , to je asi pravda.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 17:58:16

ron: Najprv si zisti kliknutím na profil či dotyčný môže reagovať lebo vraby už asi nie
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 12:55:46

Budu ji mít za 12k.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 13:27:56
avatar
Za těch 12 tisíc by se gtx 1070 měla normálně prodávat,spíš tak za 11 tisíc ale to by Nvidia nesměla být nenažraná.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 23:07:12
avatar
miso: Momentálně to téměř je jako by AMD neexistovalo, ti co ted chtějí výkon si musí koupit GTX 1070/1080, protože alternativa zatím neexistuje. Ono ani v předchozí generaci se AMD nijak extra nevytáhlo. Mělo někdy AMD/Radeon v posledních letech někdy lepší jednočipovou kartu než Nvidia? Myšleno high-end. Naposledy AMD prohrálo se svojí Fury X oproti GTX 980 Ti. Je to škoda, poslední karta co si myslím, že se AMD hodně povedla byla R9 280x, ale jinak nic moc. A to se projeví hold na ceně, kterou si Nvidia účtuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 09:18:04
avatar
zvláštní dnes FURX X krásně GTX 980ti v průměru překonává ...
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 09:59:21
avatar
//edited by DD: nebereme v potaz jiné testy než na DDWorld.cz, pokud je máme k dispozici (máme), děkujeme za pochopení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 09:47:16
avatar
jsi na DDW, používej naše testy, děkujeme. Za jiné ručit nemůžeme a nepředpokládám, že si jediný z těch testů dělal ty aby si za ně ručil:

Odkaz
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 09:56:36
avatar
V současnosti navíc Fury X stojí asi o 5000 Kč více v České Republice než OC edice 980 Ti (která je už taky nevýhodná, díky GTX 1070).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 09:58:12
avatar
V současnosti už ani jedna karta není aktuální, nelze brát ceny v potaz ... bavíme se o tom jaký je aktuální výkon těch karte a podle našich nejčerstvějších testů je R9 FURY X jednoznačně výkonnější než GTX 980Ti. TEČKA.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 10:04:29
avatar
No, ani podle recenze zde na DDworldu to není nijak jednoznačné + v recenzi je referenční 980 Ti, takže v současnosti je nutno brát v potaz nereferenční, např Gigabyte 980 Ti G1, která stojí aktuálně něco přes 14 000, kdyžto Fury X začíná snad na 18 000 něco.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 10:16:47
avatar
obě karty mají referenční parametry a jsou takové a tak jsou testovány .... nereference v potaz nebereme. není nutné brát je v potaz když srovnáváme karty tak jak je AMD/NV navrhly. Ceny už vůbec ne, obě karty jsou neaktuální.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:03:41
avatar
A to je právě částečně ten problém, nyní má AMD pouze 1 aktuální kartu a to RX 480. Nvidia bude mít za 2 týdny už 3. Jinak jsem naprosto nestranný, když bude mít lepší kartu AMD, tak si klidně koupím AMD. Zatím vyčkávám po prodeji mé karty na novinky, ale zatím to vypadá na GTX 1070. Jinak se těším na nové plnohodnotné DX 12 hry, tam třeba ukáže AMD sílu, ale zároven musí umět dostatečně DX 11, ve kterém je 99 % her.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:06:15
avatar
AMD ještě nepředstavilo žádnou novou grafiku do segmentu 300 dolarů + takže pokud přemýšlíš o GTX 1070 ...

Jinak nevšiml jsem si, že by AMD neumělo dostatečně DX11 hry ... rozdíl mezi AMD a NV v DX11 je malý, pod DX12 je velký ...
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - el o el 2016-07-10 22:40:11

Pro nechápavé, bylo to myšleno na všechny ze zeleného tábora, co kopou do AMD. Pokud se tak nechováš, vůbec se tě to netejká. Poslal jsem komentář špatně, neměla to být odpověď. Stačí si přečíst některé diskuse.

Co koupit když chceš hned? kup si co chceš, ty na tom budeš hrát, když nechceš čekat kup si NV co aktuálně nabízí za ty super ceny.
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 16:26:51
avatar
Ach jo....kvůli tobě a tobě podobným , kvůli vašemu vyjadřování a agresivitě (o vašem slovníku se nechci ani vyjadřovat),se spousta normálních lidí,když si ty vaše komenty přečtou,se od AMD odkloní!!!Děláte AMD medvědí službu!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 16:37:08
avatar
nechci ho hájit a jeho koment se mi ani trochu nelíbí ...

jen bych rád poukázal: když vidím jak se vyjadřují příznivci zelených (často i o mě) ... jak neuvěřitelně vulgární, v podstatě žalovatelné jsou jejich vyjádření na adresu některých kdo zeleným (ani červeným) vyloženě nefandí ... tak nemám moc strach že by to ovlivňovalo zájem o grafiky samotné. Nebo zase je NVIDIA nějaká výjimka a její příznivci nadávat mohou a bez vlivu na prodeje/podíl a u AMD je tomu zase jinak? zvláštní ...
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 17:06:40
avatar
Absolutně souhlasím!To platí jak pro "zelené" , tak i pro "červené"!(Když už to musíme takhle rozlišovat).
Ano...zájem o grafiky to pravděpodobně neovlivní...,ale je zarážející,co se dokáže napsat zlého kvůli grafikám.Přitom je to jednoduché,přečíst si několik recenzí,porovnat mezi sebou a rozhodnout se podle svého.Nic složitého na tom nevidím.
A příznivci nVidia nemají žádnou vyjímku a to dle mého platí pro oba tábory.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2016-07-09 13:52:27

Nvidia dnes officielně potvrdila českou cenu s DPH. 7599 Kč. Uvidíme co s tím udělaj obchodníci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 17:13:39
avatar
jo ... za 3GB verzi
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 18:03:42
avatar
Pokud vim ta tabulka ukazuje cenu 7599kč s dph za 6GB, cenu 3GB nvidia neohlasila. (samozrejme realita v obchode bude min. +500kč)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-09 18:17:32
avatar
NVIDIA neřekla že to bude za 6GB ale že nereferenční GTX 1060 bude od těchto cen a výrobci již ukázali i 3GB verze ... bylo by trochu divné, kdyby NVIDIA neuváděla nejnižší možnou cenu GTX 1060 ;) AMD také uvádí 199 dolarů pro RX 480 a myslí se tím 4GB verze ...
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3gb 2016-07-09 22:31:56

To je vaše spekulace. Myslím že víc budem vědet až při začátku prodeje.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 08:11:16

Tak ta cena je myslím jen předběžná,spíš takový výstřel od boku.Reálná cena v obchodech se bude odvíjet podle toho jak na tom bude výkonově proti konkurentům,hlavně proti RX480.Pokud bude výkon 1060 podobný jako RX480,měla by být podobná i cena.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 09:51:34

je jasné že prodejci cenu přizpusobí tak aby neudělali z jiného produktu něco neprodejného. Bojím se že pokud se potvrdí dokonce výkon 980 tak zezačatku bude karta hodne vysoko aby 980 byla ještě prodejná alespon trochu. Případně nebude 1060 "záhadně" skladem. Npř alza běžně nedá do oběhu produkty od kterých má staré generace ve velkém na skladě, ikdyž už má sklad plný i těch nových.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 10:47:05

Uvidíme,sám se rozhoduji mezi RX480,Nvidií 1060,případně výběhovou GTX970,pokud bude za dobrou cenu.Musím si počkat na pořádné testy nereferenčních verzí těchto karet a na jejich ceny a potom uvidím.
Zatím se při hraní her musím spokojit s integrovanou v i5 4590,je tam myslím intel 4600.No,wows si zahraju,ovšem na nejnižší detaily
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:04:56
avatar
znovu připomínám ... GTX 1060 and RX 480 nejsou nástupcem a náhdradou za GTX 970/980 R9 390/390X ... nahrazují GTX 960/R9 380 ... ;)
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prodejci 2016-07-10 11:09:17

to prodejce nezajímá, berou to podle výkonu, pokud je ten produkt na urovni 970/980, budou ho prodavat za adekvátní sumu, nebudou kazit prodeje těch starších produktů...dokud to pujde bude to tak, potom začne slevnování
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:15:41

Mě nesejde která karta kterou nahrazuje,já chci nějakou koupit abych si pořádně zahrál
Pro mě je priorita jaká bude jejich cena/výkon,a jak budou tiché.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:56:36

Mě osobně to zajímá, ptž jsem chtěl zakoupit právě R9 380 od Sapphire, tudíž už jen čekám na nereferenci jejího nástupce, tj RX 480 Nitro, snad už brzy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:59:37
avatar
jj už se blíží
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 11:08:09

wow jedu na notasu s HD 5000 na max :-D to je hra co jede všude (zaplat pambuh)

Ja osobně určo počkám na 1060, do 970/980 a 480 bych nešel kvuli TDP, používám na grafice accelero S3 pro absolutně tichej chod a ten víc jak 130 TDP neuchladí...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 22:09:28

GRX1060 nieje zla karta za 6000Kč, problem je ze ludia su sprosti a kludne za nu zaplatia dvojnasobok
Ked som videl GTX1070 ktorej koncova cena je 370$ a ludia za nu platia 600$ som neveril vlasnim ociam. Ludia su tak opyti marketingom ze za nu by dali i 1000$. Aj ked nema ani nejak nizsiu spotrebu ani vysi vykon, ani nove technologie...
U AMD sa mi paci ze ked nieco stoji 250$ tak za to aj tych 250$ zaplatis a rabaty su do tych 10%.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 18:22:23

Ludia nie su sprosti, len nie su chudobni ako Slovaci a Cesi takze ich tak nezatazi vyplazit 600 Eur za kartu.

Nvidia je teraz bez konkurencie, tak moze predavat za taketo ceny.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 12:09:49

No tak potom v Alze maju problem s planovanim zasob, ked maju plne sklady starych kariet.

A pokial neuvolnia do predaja nove, tak prichadzaju o zisky, lebo stare sa urcite velmi nepredavaju a nove ano (ale v inych obchodoch).
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 13:49:59
avatar
NVIDIA GeForce GTX 1060 Ashes of the Singularity Performance and OpenCL performance and NVIDIA Pascal GP106 Block Diagram 80 TMUs / 48 ROPs
zdroj: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 13:55:18
avatar
dle očekávání ... já už mám v ruce první výsledky herních testů a ne ... GTX 1060 neporazí RX 480 ... pokud ano, je to hodně zavádějící výsledek recenze. GTX 1060 má skvělý výkon vzhledem ke spotřebě ale dle očekávání ( a parametrů) na GTX 980 úplně nedosahuje a protože RX 480 dokáže být výkonnější než GTX 980 a GTX 1060 ne, není myslím o čem debatovat ... uvidíme zda tomu budou odpovídat ceny karet.

Kolega už přemýšlel zda nemá smysl začít testovat jen DX12 hry aby nás za rok někteří nepranýřovali, že jsme ukazovali výkon GTX 1060 jako skvělý a srovnatelný s RX 480 a on takový za ten rok nebude ... ... tak nevim.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 14:08:30
avatar
Bez ohľadu na výsledok resp. výsledky v recenziách 19.7. pre hru všeobecne známo AotS platí, že je podporovaná priamo: http://www.ashesofthesingularity.com/images/layout/amdlogo.png (Odkaz) čiže ak by som mal mať túto hru v recenzii to už tam rovno môžem mať všeobecne známo NVIDIA-cky Project Cars
To sa volá padni komu padni!

Nicméne prelinkovávam zdroje tak ako sú uvedené či sa to páči jedným alebo druhým.
A aj to sa volá padni komu padni!

Vy s kolegom určite niečo vymyslíte o tom nemám pochýb...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 14:38:39
avatar
pro tvou informaci: DDWorld nemá v testech Ashes a já osobně nejsem nakloněný jen DX12 hrám ve standardním testu, a v našich recenzích je dost vyrovnaný poměr AMD/NV her včetně některých gameworks her. Takže doufám že to zohledňuješ ve svém jistě objektivním pohledu na DDW ;).
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 14:54:26
avatar
Ja viem čo máte v metodike (Hitman, Total War: Warhammer)

Bola to reakcia na:
Citace:
Kolega už přemýšlel zda nemá smysl začít testovat jen DX12 hry aby nás za rok někteří nepranýřovali, že jsme ukazovali výkon GTX 1060 jako skvělý a srovnatelný s RX 480 a on takový za ten rok nebude ... ... tak nevim.


Pretože potom by ste mohli pridať len:
- Ashes of the Singularity
- Forza Motorsport 6: Apex
- Gears of War Ultimate Edition
- Rise Of The Tomb Raider (2016)

Čiže to by bolo 6 DX12 hier resp. 100% DX12 hier na trhu.
radoniz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 07:37:32

ano a v dohladnej dobe tak dva roky sa to ani razantne menit nebude DX12 tu sice je ale vyvoj zacina az teraz takze real hry v plnom prude tu budu za dva tri roky.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 14:05:35

Podle mně aktuálně ještě ne, DX11 hry jsou stále hrané a aktuální, situace se bude měnit, ale doba, kdy budeme hrát výhradně DX12 gamesy je dle mého ještě nějaký ten rok nebo dva vzdálená (samozřejmě je to absolutně subjektivní).
Radeon91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 16:20:56

Kedy asi vyjdú nereferenčné RX 480? Pred 2 týždňami mi odišla GTX 560, tak som chcel kúpiť 480ku, a zrazu možno este skôr vyjde nereferenčná 1060tka. Tak to je zlý vtip. Dúfal som že to bude max 2 týždne ale AMD to užasne pokašlalo. Z toho nekonečného čakania mam chuť kúpiť nejakú bazárovou (390tku)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-10 16:25:07
avatar
v následujících dnech se dozvíte více ... termín byl v polovině měsíce, snad by se to mělo stihnout ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 887x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1450x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1099x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1179x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3761x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 0