NVIDIA Geforce GTS 240 – potřetí přejmenovaná 8800GT jako „novinka“ přichází na trh Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 27 červenec 2009
altVelice potichu byla uvedena na trhu NVIDIA GTS 240 aneb 8800GT z roku 2007 a 9800GT z roku 2008.

 

 

Vzpomínáte ještě na to, jak NVIDIA přejmenovala 9800GTX+ na GTS 250? Mnohé weby odmítaly dělat recenze na něco, co už před tím 3x recenzovali. Ani výrobci grafik z toho přejmenování nebyli nijak nadšení. Přesto se tato grafika poměrně slušně prodává. Mnozí zákazníci zkrátka na nový název slyší, ačkoliv se ve skutečnosti pod ním neukrývá nic jiného, než 9800GTX+ (55nm), což je mírně nataktovaná 9800GTX (65nm), neboli 8800GTS 512MB (65nm) z roku 2007 a když se to tak vezme, tak je to vlastně původní 8800GTX(Ultra) (80nm) z roku 2006 … výkon všech těchto karet je přibližně stejný, všechny umí CUDA a všechno okolo a také stále původní staré DX10.0. Zkrátka za 3 roky poměrně dost názvů pro téměř stejnou grafiku. Přejmenování 9800GTX+ na GTS 250 je pak opravdu jen přejmenování …

V plánu také bylo přejmenování 8800GT/9800GT na GTS 240. Po nevoli, které vzbudilo výše uvedené přejmenování, se však NVIDIA rozhodla to trochu oddálit a vypustit to potichu. Dnes tu tak máme skutečně oznámenou NVIDIA GTS 240 pro OEM trh a ano, skutečně se jedná o původní 8800GT alias 9800GT. Mezi 8800GT a 9800GT je rozdíl nulový, dokonce mnohé 9800GT mají ještě 65nm čipy, který na 8800GT je od počátku. Mezi 9800GT a GTS 240 je rozdíl minimální - a to o něco vyšší takty ... GTS 240 OEM karta má jádro G92b 55nm se 112SP s taktem 675MHz (8800GT měla 600MHz). Karta je vybavena 256bit sběrnicí a 1GB GDDR3 na 2,2GHz (8800GT mělo 512MB a 1800MHz). Stát má kolem 2200 korun. TDP karty je 120W a použitý chladič nevypadá zrovna tiše ....

Vzhledem k tomu, že o něco rychlejší ale úspornější a modernější ATI Radeon HD 4770 stojí jen o málo více a stejně tak v podstatě identický Radeon HD 4850, nemá GTS 240 alias 9800GT OC alias původní 8800GT OC dnes nic moc co nového nabídnout. Je technologicky zaostalá a od modelu 8800GT, který vyšel v roce 2007, nenabízí v podstatě nic nového, kromě vyšších taktů, kterých lze ale na běžné 9800GT/8800GT nebu u OC verzí 9800GT/8800GT dosáhnout také. Nelze tedy mluvit o nějak zajímavé volbě, jedná se o snahu NVIDIA prodat značné zásoby starých G92 grafických jader pod novým názvem. V dané cenové hladině lze pořídit lepší a technologicky pokročilejší grafiky. OEM trh však je vhodný pro prodej starých přeznačených grafik, protože mnozí zákazníci, kteří podobné sestavy kupují, na nový název slyší a staré modely si s novým názvem automaticky nespojí. A prodejci (hlavně v současné situaci) je o špatném nákupu přesvědčovat rozhodně nebudou a budou rádi, když to prodají …

  Doufám, že na podzim neuvede NVIDIA ve stejném duchu 40nm GTS 245 vylepšené jen o DX10.1 ....

Zdroj: En.expreview.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 15:10:15
avatar
"Doufám, že na podzim neuvede NVIDIA ve stejném duchu 40nm GTS 245 vylepšené jen o DX10.1 " no u nVidii je mozne vsetko
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 16:53:54
avatar
Proc ne, kdyz to bude levne, usporne a dostatecne vykone.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - premenovany intel 2009-07-28 08:12:42
avatar
Premenovany intel cpu tu mame poslednych 10rokov, stale ta ista x86 architektura, obcas novy vyrobny proces + par tranzistorov navyse SSE, sirsie datove zbernice

ATI od HD2900 vyraba tiez stale podobne, len viac shader procesorov........
GPU zatial chybaju velke cache maju cca 32kb a pod, CPU - 6,8,12 MB

Takze zda sa ze HW architektura aj u GPU je dobra a mozeme sa sustredit na podstatne veci

SPOTREBU
ROZMERY
VYKON
DALSIE VYUZITIE... GPGPU

tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 08:37:48
avatar
1. x86 architektura je tu přes 30 let (přesně 31 let) - pokud hovoříš o tomto. První x86 procesor (i8086) byl uveden v roce 1978 jako 16b varianta osmibitového i8080/i8085)

2. pokud hovoříš o současné architektuře, tak opět nemáš pravdu. Achitektura Core2 je naprosto odlišná od Netburstu, sdílí filozofii (ale pouze tu) s předchozími P-III. Nehalem je zase něco zcela odlišného (stačí srovnat např. čistý výpočetní výkon C2Q a i7 na stejné frekvenci).

3. HD2900 představuje v rámci vývoje opět jen "platformu", rozdíly mezi HD2xxx, HD3xxx, HD4xxx jsou velké

4. GPU velkou cache moc nepotřebují - pracují "proudově (streamy)

5. GPGPU je IMHO hodně nafouknutá bublina. Je vhodné jen pro určitou malou množinu aplikací, ostatně není to nic nového, domácí 8- a 16-bit počítače (C-64, Amiga, Atari Falcon apod.) měly specializované, částečně programovatelné, videočipy, se kterými se dalo docela "kouzlit" a generovat grafiku, kterou původní HW vůbec neuměl zobrazit.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 16:13:54
avatar
v 1,2 a 4 bode mas pravdu...ale co se tyce te 3. tak mezi HD2xxx a HD3xxx jsou rozdily minimalni. k treti rade pridala ati akorat dx10.1, coz ale nebylo nic sloziteho, protoze HD2xxx velke mnozstvi prvku z dx10.1 (vcetne tesselatoru) jiz obsahuje. mezi hd3800 a hd2900 jsou rozdili asi takove jako mezi 8800gtx a 8800gt. lowend v podobe hd3650 a hd2600 jsou pak totozne cipy jen vyrabene jinym procesem. u HD4xxx jsou pak jiz rozdili vetsi, ale treba ve filtraci textur udelali krok zpet.

a gpgpu take neni zadna nafouknuta bublina..v profesionalnim segmentu se jiz dost vyuziva a jeste hodne velkej potencial tam ma. v uzivatelskym segmentu je to ale horsi a zatim to moc vyuzitelny neni a pocitam ze se to ani nijak moc vyuzivat nebude. aspon ja teda nevim k cemu by me to doma bylo...jedine ze si dvakrat do roka upravuju video z nejaky dovoleny..
Kfirr64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 15:40:00
avatar
HURA!!! konecne je tady!!!
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co na to říct ? 2009-07-27 16:01:02
avatar
NVIDIA si myslí, že je ještě mnoho BFU zákazníků ...to ale není rok 2000, kde nebyl počítač skoro v každé domácnosti jako dnes. GTS 250 se dobře prodává, protože alespoň přinesl lepší chladič (moje zkušenost) a vylepšené PCB. Zato tahleta GTS 240 přinesla jinej chladič, kterej se hodně podobá tomu zmetkovi na 6800 Ultra a navýšené takty, které jdou lehce zvednout pomocí RivaTurner.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:08:58
avatar
ja mel 6800gt a ta mela dvouslotovej chladic stejnej jakej byl na 6800ultra a spatnej teda rozhodne nebyl, prave naopak

9800gt neni hlucna karta a tenhle chladic je tomu dost podobnej..imho bude na tu kartu stacit v pohode. vyssi takty tehle karte pomuzou prekonat radeony hd4730, proti kterymu nabidne tahle karta i vyhodu jen jednoho napajeciho konektoru, a mozna jakz takz dohnat hd4770. za tu cenu proc ne? a ze by si nekdo tuhle kartu koupil misto stare 8800gt dost pochybuju..ta stala pred rokem kolem 6-7 tisic..a kdo by menil rok starou vyssi mainstream kartu za dnesni low-end? a proc vyvijet neco noveho kdyz stare na konkurenci staci?
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:48:47
avatar
No já osobně jsem měl s chladičem na 6800 Ultra jenom nervy, teplota byla k 90 stupňům. Nakonec to dopadlo, že odešel chladič. Na GeForce 6000 sérii nemám kladné vzpomínky.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 08:38:32
avatar
Naopak. BFU je z podstaty věci čím dále více.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 09:17:37

Ano. Dříve (řekněme v 80-ch letech) většína lidi, co seděli za počítačem, byli nadšenci. Z těch, kdo kupoval počítač nebo rozhodoval o koupí, nadšenci byli téměř všichni. Teď ve střední IT firmě může klidně nebýt ani jeden nadšenec. Takže klidně koupí 240 a budou si myslet, že mají úplně novou kartu. Vždyť přece má novou nomenklaturu, viď?
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 16:28:08
avatar
Právě proto nemám nV moc v lásce, tohle mi přijde jako oblbování zákazníků. Vydávat něco "nového", když je to ve skutečnosti stará karta, přejmenovaná (aby vypadala nově) a jen s o něco málo vyššími takty.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:09:05
avatar
prostě vyčůránci ale oni na to doplatěj, dočkáte se xD
btw. asi už nechtěj prodávat ,,starou řadu,, ale chtěj mít všechno v te serii ,,G200,, i když je to tak nějak G100 no
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tahle schopnost NVidie prodáva 2009-07-27 17:28:35
avatar
Soudružka učitelka říká dětem: "děti, zítra se budeme učit o spořivosti. Proto vyberu tři z vás, Aničku, Karlíka a Pepíčka, každý dostane dvacetikorunu a pokusí se za to co nejvíc pořídit!"
Další den ráno při vyučování se soudružka učitelka ptá Aničky, jak pořídila s dvacetikorunou. "Já jsem koupila kilo cukru, doma jsme upekli koláč a zbylo i pro mravenečky!"
"Výborně!" povídá učitelka, "A co Karlík?"
"Já jsem koupil bochník chleba a pozvali jsme sousedy na chlebový raut!"
"Ještě lepší, Karlíčku" chválí učitelka, "A co Pepíček?"
"No" začne Pepíček "já jsem koupil dole v masně veeelkou jitrnici. Tu jsme doma povečeřeli, pozvali jsme i dědečka s babičkou, i sousedy, i na psa zbylo. Ale střívko jsme nevyhodili, tatínek šel z maminkou do ložnice a střívko použil jako kondom. Když se s maminkou vrátili, tak dal tatínek střívko dědečkovi. Ten se natočil bokem, do střívka do plna nakadil, tatínek to zpátky zašpejloval, já jsem to dneska ráno v masně vyreklamoval a soudružko učitelko" bouchne Pepíček rukou o lavici "TADY JE TĚCH DVACET KORUN!!!"

No a takovéhle obchodnické schopnosti mi přijde že má i NVidie. Nás to může třeba i vytáčet, ale být akcionáři, stěžovat si nebudem!

EDIT: a myslím, že pokud je někdo fakt taková lama, že koupí takovouhle "novou" kartu, tak si ani nic jiného nezaslouží! :-)
Ale na druhou stranu, myslím že za dva tisíce dokaže ještě pořád slušně "zabavit". Akorát si mohli odpustit ty tanečky s dvacátou verzí názvu stejné karty...
2mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:46:37

Máš recht, z nVidie přímo čiší maximální vyčuranost...
A mě osobně se vždy protiví takové jednání podporovat, takže asi tolik k jednomu z důvodů proč se nVidii vyhýbám...

Jinak jsi mě fakt rozesmál, ten příměr opravdu sedí...

Ale nepodceňuj množství lam, na téhle planetě je jich neskutečné množství... Setkávám se s velkým množstvím lidí, co nemají žádnou páru o grafikách ani počítačích... Ale peníze na počítač pro děti dají. A co v počítači bude, to záleží zcela na libovůli prodávajících... A ti se milerádi zbaví ležáků na skladě jako vynikající nabídky

Vlastně se ty staré karty ani nedají považovat za ležáky, vždyť se jich prodají šílená čísla...
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:45:30
avatar
Ano, GTS 240 je pořád dobrá karta a pokud vlastní někdo např. 7600GT, tak koupě 9800GT (GTS 240) se vyplatí.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 18:09:36
avatar
až na to že si ji (GTS240) nikde nekouopíš. Je to OEM-tudíž samostatně neprodejná
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 18:48:46
avatar
To je jedno, jestli 9800GT či GTS 240, 9800GT jde taky nataktovat .
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:46:17
avatar
Tak zalezi na pomeru cena/vykon +spotreba/hlucnost. Klidne z ni muze byt solidni konkurenece k HD4770. Zalezi jen na Nvidii, jakou cenovou politiku nasadi a jak tu kartu budou prezentovat. Zase se musi uznat, ze diky tomu ze je vlastne tato karta na trhu uz dlouho, tak bude mit dobre odladene ovladace a bude stabilni.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 18:07:09
avatar
přejmenovávání je špatné, áno... na druhou stranu na této kartě nevidím nic špatného-pěkná alternativa k ne moc povedenné očesané HD4870, neboli HD4730. Taky člověk nesmí zapomínat že jde jen o OEM kartu, tudíž samostatně neprodejnou. A do levnějších herních PC, které koupí rodiče své ratolesti pod stromeček, či na narozeniny je ideální. Tím ale nechci zlechčovat to že je to prostě oblbování skoro bych se nestiděl říct podvádění zákazníků.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 18:01:17
avatar
Citace:
potřetí přejmenovaná 8800GT


podruhé, podruhé! Nevidim na tom nic spatneho, kdyz vykonove staci jak je videt stale na vse. Navic na chlup stejna jako 8800GT nebo 9800GT urcite nebude
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 18:40:12
avatar
nvIDIOTI tak si kupujte vašu super 3 roky staru GTS240!!!sak natom neni nič zleho že nvidia odrbava zakaznikou,ked je ta karta tichá atd jaj bože,na takích "blbcoch" jak vy nVidia zaraba
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 18:47:44
avatar
Lepší je bejt nvIDIOT, který drží hubu, než fanATIk, kterej dělá flame a myslí si jakej je machr.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta 3 roky stara 2009-07-27 18:58:52
avatar
karta se stale krasne vyrovna novymi technologiemi nabite HD4830. Pokud u ni bude nalepka cca 2000 Kc, tak je bude hodne slusna karta, rikej si co chces.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 08:55:20
avatar
Chlapče, chlapče kolik ti je let ?
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A je, 2009-07-27 18:53:18
avatar
voda na DDyho mlyn! Kdyz uvazim, ze nejake 3 roky stare jadro stale staci nejnovejsi super technologii nadupanym GPU od ATI, tak klobou dolu. A jestli tohle bude low-end s vykonem cca 9800GT, tak ho beru, v HTPC s pasivem bude vic nez stacit.
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 19:23:13
avatar
Do HTPC takovouhle kartu? s pridavnym napajenim? a s pasivem? no nevim nevim. V HTPC si dokazu predstavit integrovanou na MB (790G), nebo MAXIMALNE! HD4770 s pasivem. Takovahle mrcha uzrana by me tam nesmela. Howgh
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2009-07-28 09:11:30
avatar
uvidime. Kousek dole jsem hodil odkaz na recenzi na PCT, kde se daji vycist hodnoty jak pro HD4770 na 40nm, tak pro 9800GT na 55nm. Dost mozna, ze na 40nm bude NV se spotrebou na urovni 4770ky i pres ten pridavny napajeci konektor. Tim samozrejme nechci ty dve karty srovnat, ta ATIna je hodne povedena karta a mnohem vykonnejsi (bohuzel take drazsi a hlavne nesehnatelna).
Jinak, co jineho dat do HTPC, ktere neni primarne jen na koukani filmu? Jasne, H(ome) T(heatre) napovida, k cemu takove pocitace jsou (a tam zcela souhlasim s IGP), ale ja si obcas rad zahraju a zaroven nechci mit u televize mega bednu (uz jednu mam, CM Stacker), ale neco elegantniho, co soupnu do stolku pod TV.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 20:37:38

Lol, 3 roky staré jádro konkuruje nejnovějšímu jádru RV740 které NIKDY nebylo mířeno do vyšších segmentů. Kdyby to jádro konkurovalo nejvýkonějšímu (budiš) jednojádrovému čipu od ATi, měla by ta tvá věta smysl, takhle je to jen výkřik do tmy a pokus o flame.

Nicméně, do HTPC je to docela žravá karta, výkon bude mít o něco větší (v řádech několika procent) než 8800GT.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sorry, 2009-07-28 08:56:02
avatar
zapomel jsem napsat technologii nadupanym low-end GPU od ATI - kam je samozrejme mirena. Ale jinak, to ma jako byt nejaky handicap, ze ta karta byla pred x lety vyssi mainstream a ted je, po drobnych upravach, low-end? Spise to vypovida o kvalitne navrzenem cipu. A nevim, proc by uznani za takhle vyborne provedenou praci v designu GPU mel byt pokus o flame - pokud se nemylim, nikoho nehanim (coz by byl flame), naopak se zastavam neceho, co vsichni hazi smahem do kose.
Jo, je tam pridavny konektor, ale se spotrebou bych to nevidel nijak tragicky. Uz treba 9800GT na 55nm ma v idle nizsi spotrebu nez HD4830, v load je to trochu horsi, ale verim, ze se to prechodem na mensi vyrobni proces zlepsi (Odkaz).
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 12:37:51
avatar
Neviem o akej kvalite cipu to co vypoveda, takisto by mohla ATI teraz predavat ako konkurenciu HD3870. To je rozdiel v pristupe, ATI nevyraba jednu kartu 2-3 roky ale radsej s prichodom novej generacie updatuje aj nizsie karty, miesto toho aby premenovala/zlacnovala karty kedysi vyssej triedy na uroven low-endu.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 13:55:18

Jses si jistej, ze to mas spravne srovnany? AMD by nedelalo kazdej rok novej cip, kdyby nemuselo... To neni, ze je to bavi, ale protoze musej bejt konkurenceschopny.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 14:32:02
avatar
Som si isty, ako som napisal, tejto "novinke" GTS240 by mohla smelo konkurovat jemne otunena HD3870, ale ATI zjavne tato recyklacia a postupne zlacnovanie grafik nevyhovuje, tak spravia novu.
Povedal by som to asi takto, nVidia tvori low-end tym, ze zoberie mainstream minulej generacie, zmeni nalepku a "novy" low-end je na trhu. ATI vyrobi specialne kartu urcenu do low-endu, ktora je spravidla postavena na najnovsej generacii.
Proste je to len rozdiel pristupu, ale tvorba novych grafik ma vyhodu, ze su v nej automaticky obsiahnute aj novinky, a tiez ma spravidla nizsiu spotrebu. Napr. teraz ked prijdu DX11 grafiky, tak ked bude chciet nVidia pouzit tu istu taktiku na tvorbu low-endu, tak to bude znamenat, ze v low-ende pravdepodobne nebudu mat DX11 grafiku, kdezto ATI ked si ten low-end vytvori z novej DX11 grafiky, tak bude mat DX11. To je aj dovod, preco si osobne myslim, ze teraz asi nVidia uz nebude recyklovat a bude musiet vyrobit zbrusu nove grafiky vo vsetkych triedach...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm, 2009-07-28 16:44:15
avatar
tak to at se potom nedivi, ze jsou v minusu. Sorry, ale vyzkum je kurnik drahy (ono jenom ty platy designeru pujdou do statisicu) a tomu co pises neverim - ostatne to potvrzuje "nove" GPU RV870, ktere, jake to prekvapeni, je jen modifikovany RV770.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 19:11:41
avatar
Porovnajme ju z HD 4770, 4Onm,DX 10.1,Shader Model 4.1,open GL 2.1 nišia spotreba,vykon asi aj lepší cena super ale low-end neni moja kategoria nVidia ma všetko staré jak praha a len teraz ide do DX 10.1 pretože zneho vychadza DX 11 tak nVidii gratulujem a ešte ked porovnám jej HIGH-END GTX285 za strašních 350€ tak ju vykonovo poraža MAINSTREM 4890 a to ktorá je ešte lacnejša o 150€ a to neni mala čiastka tak nVidii GRATULUJEM čiže ešte lacnejšie kupim a mam aj viac vykonu
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 19:10:27
avatar
Nevim, jak jsi přišel na to, že 4770 je lowend. Lowend dneska končí HD 4670 a u konkurence 9600 GSO+. Nížší mainstream zastupuje HD 4730 a 9600GT. Mainstream HD 4830, HD 4770, HD 4850, 9800GT (GTS 240) a GTS 250, vyšší mainstream je HD 4870, HD 4890, GTX 260 a GTX 275. Highend je HD 4850X2, HD 4870X2, GTX 285 a GTX 295.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 00:36:43
avatar
nehccem byt drzi ale nížší mainstream je 4730 a mainstream 4770?? neni 4730 nahradou za 4770 kvoli nedostupnosti ??
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 09:26:35

Obávám se, že tato klasifikace, i když se mi docela libí, má díru dole - pod 4670 je docela dost různých ůrovní. To bude jako lowlowend, lowlowlowend with the sugar on the top atd...?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 19:35:40
avatar
mnu nevim kde přišel na to že HD4890 poráží GTX285. Možná snad Sapphire HD4890 Atomic, která je na tom +/- stejně, která je ale prakticky stejně drahá jako GTX285
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 20:08:20
avatar
Citace:
a ešte ked porovnám jej HIGH-END GTX285 za strašních 350€ tak ju vykonovo poraža MAINSTREM 4890


To sis vycucal z prstu? 4890 nestaci na GTX275, natoz tak na 285 Je krasne jak jsou nekteri naivni
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 20:47:09
avatar
No u GTX275 to je hodně vyrovnaný, tam se porážej navzázem .
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 10:34:56

V nastavenich bez AA a do 4xAA je GTX275 vykonejsi, s 8xAA je vykonejsi HD4890. Neberu v potaz 30", kde je rovnez vykonejsi HD4890, ale tam tyhle karty mireny nejsou, obe v nem podavaji vykon pod hranici hratelnosti.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 09:06:49
avatar
Milý 2MATRIXi nejsem si tak zcela jistý, že GTX285 je slabší než 4890. Ati 4890 si pochopitelně kup, když ti na ni rodiče dají. Jen mne překvapuje, že jsi svůj příspěvek napsal až v 19:11 to bych si tipl, že už budeš v posteli - no nic asi ti mamka dovolila se ještě dívat na "Senzus baví Slovensko" (nebo jak se to jmenuje).
Jo a jinak máš pravdu, Praha je fakt staré město
Odkaz
sranda musí být tak sa na mňa nehnevaj...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super... 2009-07-28 09:32:21

...uz dlouho jsem se tak nepobavil...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 20:55:39

Nevím proč tady DD řešíš výhodnost či nevýhodnost ..tahle 3x přejmenovaná karta je pro OEM partnery, kteří vyrábějí např. TESCO sestavy ...nějak se těch jader zbavit musí Lidi co si koupí PC v tescu tomu stejně nerozumí a proto ta změna názvu, který vyvolá asociaci jako, že to už je fakt super karta, když její název začíná na dvojku jako nejsilnější GTX295.....no a za ty prachy ..nekup to. Tyhle lidi nemohou nadávat výrobcům PC ale jen sami sobě. Pro nás ostatní co stavíme PC je tohle krajně nezajímavé.
bananxxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 21:13:33

Takty má vyšší než 8800GTS 512MB, pamět je 2x větší a o 400 MHz rychlejší než 9800GT a k tomu je ještě levnější.. Výkon nejspíš bude než 4830 a když k tomu přičtu malinkatý plus za PhysX, tak to rozhodně tak špatná karta jak většina píšete neni.. Navíc pochybuju, že ty paměti jsou ty samé akorát přetaktované jako na 9800GT. Budou tam nějaké rychlejší, které půjdou přetočit víc jak na 9800GT..
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 21:25:35
avatar
no když si jí nepořídíte místo nějaké výše zmíněné karty tak problém nevidím, prostě prodávat se musí a když neni nic novýho a starý věci jsou ještě konkurenceschopné tak proč ne?
razor_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ;) 2009-07-27 23:10:52

To ze je jiny vyrobni proces a ruzna vylepseni na to se ohled nebere.Muzeme srovnavat a rikat ze jsou vsechny karty prejmenovane klidne od TNT2 ono je to stale Nvidia a uz ten nazev je zastaraly...Tudiz i vsechny karty jsou stare ze pane Stachu
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 08:36:40
avatar
Taky mne pobavilo toto:
Citace:
a také stále původní staré DX10.0

Na to, že se DX 10 pořádně rozjíždí plus mínus až v tomto roce je to úsměvné. Pokud je tato karta určena pro OEM výrobce , pak nechápu co DD čekal - DX11 ?
8800GT jsem měl, Crysis jsem si zahrál a kupoval jsem ji tuším za necelých 7k. Myslím si, že tato nabídka není až tak špatná. A co se týče přeznačování - zaprvé si myslím že v Tesco Compech to může být každému jedno a zadruhé tato karta není přesná 8800GT...
Dimiii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-07-28 09:15:37

nvidia je trapna takto preznacovat karty . Snazia sa oblbnut zakaznikov co je ich bezna strategia . Myslim ze by sa nasli ludia ktory by si dali GTS240 miesto 8800GT len preto ze to je nvidia . 8800GT bola svojich cias kralom . Ale preco ju este teraz trepat do svojej ponuky ked to neni konkurencieschopna karta ? ked 9800GT za 2500 je vykonom rovna HD4730 za 2100 ? Nvdia priaznivci ste moc naivny. Mali by ste sa zobudit stoho zleho sna ze nvidia vzdy robila a vzdy bude robit najlepsie veci...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 10:13:01

9800GT
Odkaz

HD4730
Odkaz

Nevim, kde jsi vzal 400 rozdil. V zasade jsou jejich modely cenove takrka totozne, Nvidia je drazsi vzdy o par procent. Konkurenceschopnost v tom vidim stale dobrou. V necem bude lepsi 9800GT, v necem HD4730. Jasnou volbu bych tady nemel.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4730? 2009-07-28 16:55:40
avatar
Tak tim bych se zrovna neohanel. 4730 je vlastne pouziti starsiho 4830 na 55nm. Koukni tady Odkaz
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 10:20:50

Chapu DD, ze ti tahle recyklace drasa nervy. Ale bud aspon presny, kdyz uz to kritizujes. GTS250 neni jen preznacena 9800GTX+. Jadro je identicke, ale PCB karty je jine, karta je kratsi, ma dva propojovaci SLi konektory atd. Mensich zmen je vice. Tak bud aspon ve sve razne a ferove kritice opravdu fer. To ze se zpocatku skutecne vyskytovali karty, ktere byly pouze preznacene 9800GTX+ je pravda. Sice se stale daji koupit, ale pausalne napsat "Přejmenování 9800GTX+ na GTS 250 je pak opravdu jen přejmenování " je hodne vzdalene realite.

EDIT//Krom toho, ze to kratsi PCB z ni dela dobrou volbu do nizkonakladovych PC, kde je prostor omezeny. A jeste si neodpustim rypnuti. AMD uz by mohlo konecne prejit na konektory napajeni obracene vzhuru, do nekterych kejsu nacpat HD4870 ci jinou je vazne orisek. Ale holt se soustredi spis na technologie nez na uzivatelsky komfort, jako ostatne jiz leta....I to je jeden z duvodu, proc je Nvidia uspesnejsi.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 572x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1372x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2224x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1972x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1299x
Komentářů: 1