NVIDIA GT200 se jmenuje GTX 280 a GTX 260 – vydání 18.6. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 květen 2008
nvidiaNvidia chystá změnu označení svých grafických karet s příchodem čipu GT200 a také již známe datum vydání.

 

 

Již nějakou dobu se na internetu propírá název další generace grafických karet. Nvidia dnes disponuje modelovou řadou GF9 a grafickými kartami GF9800. Pro chystané grafické jádro GT200 bylo ve hře označení GF9900. Nicméně nedávno se NVIDIA nechala slyšet, že je současné portfolio jejích grafických karet označením pro mnohé zákazníky dost nepřehledné. Možná, protože se o grafické karty hodně zajímáme, tak nám tak nepřehledné nepřijde, ale mnoha lidem z toho může jít hlava kolem. Samé označení GT, GTS, GTO, GS, LS, GTX, GX2 do toho ještě GS a GS bylo svého času stejné označení pro dvě trochu rozdílné grafické karty. Pak také mnozí mají zmatek v GF8 a GF9 a dokonce si myslí, že 9600GT je výkonnější než 8800GT. Vůbec pro běžného uživatele musí být v současném označování a přeznačování starých modelů na nové nebo staronové, celkem dost zmatek. Možná právě v té době padlo konečné rozhodnutí o tom, jak se budou další grafické karty označovat.

9900gtx

  NVIDIA u grafických karet s jádrem GT200 tak prý hodlá zvolit označení GTX 280 pro silnější verzi a GTX 260 pro slabší verzi. Ta silnější by měla nést na rozšířeném návrhu 55nm jádra G92, ze kterého by technicky mělo GT200 nadále vycházet (ať už jako jednojádro nebo dvoujádro ;) ), celkem 240 stream procesorů, 32ROPs a disponovat by měla tato grafická karta celkem 1GB DDR3 pamětí a 512bit sběrnicí. TDP této grafické karty je pak kolem 240-250W.

   Vydání je pak naplánováno „shodou okolností" na stejný týden a dokonce den, jako má dle oznámeného plánu vyjít grafická karta ATI Radeon HD 4850. Ta by se měla objevit 18.6.2008. Grafické karty NVIDIA GT200 se mají oficiálně uvést na trh taktéž 18.6.2008. Že by to byla náhoda, se nám nějak nechce věřit :). Teď jen jestli za „shodou okolností" stojí NVIDIA nebo AMD-ATI. Buď si je AMD-ATI jistá i mainstreamovou grafickou kartou natolik, že se nebojí jí vydat současně s nejvyšším grafickým high-endem o kterém ví, že není tak dobrý, jak si NVIDIA myslí (což samozřejmě pořád nevíme jak je dobrý) a nebo se NVIDIA snaží převést veškerou pozornost na sebe a případně odlákat pozornost od možná dobrého a potenciálně nebezpečného ATI RV770 a od srovnání se svými mainstreamovými G92 grafikami :). Nedivil bych se, kdyby se s datem vydání na obou stranách ještě trochu hýbalo. Každopádně týden mezi 16-20.červnem bude nejspíše celkem zajímavý :).     

Zdroj: HKEPC

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Správný krok 2008-05-15 20:27:53
avatar
To se mi líbí, takto zjednodušit značení, sice se o HW zajímám, ale taky v tom začínám mít zmatek. To neni jako třeba výrobci telefonů, konkrétně Nokia, která si za cíl klade pomocí značení výrobků důkladně zmást zákazníka.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 21:46:50
avatar
myslím, že spousta lidí od samotné nokie neví jak to vlastně je mě říkají jen něco telefony s písmenkem n na začátku názvu, jinak nemám ponětí co to je foun.

Citace:
Každopádně týden mezi 16-20.červnem bude nejspíše celkem zajímavý

nezbývá nic jiného než se těšit
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 17:31:11

Podle mě tohle zjednodušení není. Karty by se měly jmenovat GEFORCE 10 a použil bych pouze zkratky GS,GT,GTX popř. GX2 apod. pro označení jejich výkonnostního zařazení. (Podobně jednoduché značení jako bylo za dob GF 2 a 3 a TNT.)
Používání všelijakých astronomických čísel typu 4870 nebo 9900 je naprosto stupidní a přináší zmatek .. hlavně po každé 10sáté generaci. :-)
Určitě bych vzkřísil další oblíbené staré zkratky jako MX apod. Ve zkratkách bych problém neviděl, když se nechají v každé generaci stejné.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-17 08:04:12
avatar
problem je v tom že hiend ze starší generace je mnohdy výkonejší než mainstream v generaci novější. A je pravda že pro typka ktery chce koupit nejaky herni pc potomkovi je takovy vyber otazkou absulutni duvery prodavajicimu.

Další věc je že kdo se o to nezajima nebude se orientovat ani v přehlednějším označení. Pokud by se chtělo dosáhnou něco takového pak by součástí označení GK musel být výsledek nějákého výkonostního testu který by ovšem musela provádět 3tí strana.

Podlě mě výsledek bude nula nula nic kdo se vyzna ten se vyzna kdo ne tak si ted nebude moci ani nic najit protože všechny testy kater pred přejmenováním budou nepoužitelné kdy karty se starým označením nenajde ani v eshopech. Ati si zivot takle zkomplikovala už 2x nvm co k tomu nvidii vede zviditelnovat se podle me ted nepotrebuje , možná spíše naopak.
Neznámý  2008-05-15 20:53:19

sranda je to good. Ale ked si bude niekto kupovat komplet PC z obchodu a bude v nom tato grafika , bude si mysliet ze to bude niaka integrovana slaba.
inak mne to vyhovuje .
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 22:28:16
avatar
Aspoň bude pak příjemně překvapen
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 11:07:39
avatar
No ale je fakt ze pokud grafiky budou znacit takto, tak v tom bude asi o neco vetsi poradek. Pokud tedy dodrzi to ze vsechny vykonne karty budou GTX, vsechny v low-endu budou treba GS. Pokud udelaji to co udelali s G92, ze je od hi-endu skoro po low-end, tak ji nepomuze v prehlednosti naprosto nic.

Ale kdyz o tom premyslim, tak jenom prehodili poradi ciselne oznaceni cipu a pismenkove oznaceni frekvence, popr. velikosti a prostupnosti pameti.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 280 2008-05-15 23:36:24

GTX 280 bude možná uvedena o pár dní dřív. Silně pochybuji o tom, že se ji cokoliv od ATI 4800 výkonově výrazně přiblíží ...tedy pokud sedí ty údaje co zatím víme. Mám podle diskuzí na různých fórech spíš pocit, že GTX 280 bude trošku jiné konstrukce než je již delší bodu uváděno ... Můj osobní typ je, že GTX260 nahradí dnešní GX2 ...a GTX280 bude cca o 50-70% silnější. Až skončí NDA a budeme vědět ..klidně to sem dám znova a pak se do mě můžete pustit ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 06:48:19

To by som sa velmi divil, lebo GTX280 a GTX260 ma to iste jadro len jedno je vyšie taktovane. NVIDIA tvrdi že GT200 ma nahradiť 9800X2 nie že ju vykonom predbehne 50-70%. Ono 9800X2 tiež nieje žiadne orezavatko
Ani 4850 s 256bit DDR3 by nemal biť žiaden trhač asfaltu, lebo vo vyšich rozlišeniach ju zradi zberica a pamate, takže už teraz je jasne že 4850 DDR3 dostane na prdel od GT200 preto asi NVIDIA dala ten isty termin vydania, až o tyžden ked ATI vida 4870 s DDR5 už narobi vrasky na tvadi NVIDII a 4870X2 ktovie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-17 13:39:16
avatar
protože grafické karty kupujeme pro rozlišení našich monotirů, tak si troufám tvrdit, že HD4870 a GTX280 budou mít stejnou užitnou hodnotu na 22 i 24" LCD výkon GTX280 vám bude k ničemu Pro vyšší rozlišení možná, ale to si na LCD s nativním rozlišení stejně nepustíte takže že v rozlišení 2500 nebude mít HD4850 výkon nás vůbec nemusí zajímat. Navíc cena i dražší HD4870 bude stěží ploviční ve srovnání s nejlevnější GT200 kartou, takže srovnání těchto dvou karet nás také nemusí příliš trápit nejsou to konkurenti ...
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 08:24:28

Nejde o to,ze 4850 dostane na prdel,ale o to,aby se o ni nemluvilo
Vykonove se totiz vubec srovnavat ani nemuzou
Mozna jen pro zajimavost,tak jako 1Q a 4Q hospodareni nvidie .... ;)
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 08:42:36
avatar
GTX280 bude sice výkonná, ale na druhej strane bude aj dosť žravá a drahá. 4850/4870 neni konkurentom pre gtx280. Konkurentom má byť až X2. Zase sa budem opakovať, ale nevidím dôvod v dnešnej dobe rvať do GK kopec prachov. Do 5000,-Sk tu máme 3850/3870 512 alebo 9600/8800gt . Tie grafárne stačia s prehladom na akúkoľvek gamesku do rozlíška 1680 x 1050.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 09:39:26

to máš pravdu. Kdo ale hraje na 24 palcovém LCD, což vzhledem k dnešním cenám takových kousků nebude takový problém, tam mu mainstreamová karta nemůže stačit na pořádné hraní. GTX280 bude myslím pro taková rozlišení úplně ideální ..hlavně pro lidi, který třeba nemají možnost SLI a nechtějí měnit základní desku.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 11:08:58
avatar
Je fakt, ze pokud jedes na 1920x1200 uz potrebujes silnejsi grafiku, ale v mnoha dnesnich hrach ti i na toto rozliseni 8800GT/GTS staci a pokud bude 4870 stejne rychla jako 3870X2 bez velkyho propadu pri vyhlazovani. Tak ti bude staci i tato karta, ktera vlastne pri vstupu na trh bude opet mainstreem.
Nemyslim si ze kupovat kartu o 5000 drazsi jen proto abys mel nejake hre misto 60fps 80 se opravdu vyplati. Ale pockejme na testy.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 11:44:39
avatar
na 1920x1200 je HD3870 jako delany a vykonu je dost,na 7600GS reknu jo to je sekacka ale kdyz je nekomu malo aji X2, jen tech par maniaku co si misto zazitku ze hry odnaseji trauma ve forme pokesu fps pod 100 to asi nikdy stacit nebude
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 14:39:46
avatar
no víš bohužel Crysis v 1920x1200 i na dvou 8800ULTRA ve SLI jedou "jen" na 50FPS a to ještě bez AA které s oblibou používám tak že důvod k upgradu stále je. ostatně když někdo na to má tak proč si to nepořídit ne?
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 15:34:23
avatar
Ale Crisis neberu.

Ja zastavam nazor, ze uz dnes je grafickyho vykonu vic nez dostatek (v mnoha pripadech je uplne k nicemu) a to, ze Crytek chtel udelat skvelej engine s neuveritelnymi moznostmi je vec krasna, ale mel taky trochu myslet na hrace. Prece si nebudu kupovat kvuli 30 hodinam hrani grafiku za 10klacku (popr. dve za 20), navic kdyz si muzu koupit za 4 a hrat to s o trosku horsim vzhledem.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 17:01:20
avatar
Celé je to strelené. Hru nerobí super grafika, ale príbeh hratelnosť. Uberá sa to celé zlým smerom, vnucujú nám nenormálne grafické orgie a pritom hry strácajú na hratelnosti . Len pár titulov sa dnes dá považovať za skvelé hry a určite to neni crysis. Po pár minútach hrania ma prestal baviť. Silno mi pripomínal farcry len lepšie vyzuálne spracovaný. Gears of war to je podla mňa tá pravá dnešná gameska. Má všetko čo má mať dobrá hra a ešte to aj dobré vyzerá.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-17 10:11:24
avatar
Mas naprostou pravdu. Hru ani nahodou nedela grafika. Hru dela napad, pribeh (a to v mnoha starsich pripadech ani pribeh jako takovy nebyl) a hlavne hratelnost. Ja si treba nejvice uzivam stary 2D hopsacky typu mario, sonic, lost viking.

Na PC mam rad hry, ktere se dobre hrajou. Jako byli treba Fallouty, Diabla, StarCrafty, Half-Life, FEARy, Mafie, Gothicky atd. Treba hraju stary Dungeon Mastery, Doomy, DukeNukem, Blood a prvni UFO. Ted jsem vyjmenoval hry, ktere hraji jednou za cas porad dokola, i kdyz vim jak dopadnou, jak se co ma udelat, atd. Ale ty hry proste nejsou ani po tolika dohrani ztratou casu.
To se treba o Far Cry nebo Crysis rict neda. Je mozne ze je to jen muj nazor, ale vetsina dnesnich her je po sama o sobe na single znovu nehratelna. Mozna je to tim ze vetsinu sem hral jako malej, ale jsou tam i vyjimky jako treba HL2 nebo FEAR.

Proste hru nedela super grafika a fyzika. Dobrou hru dela dobrej napad a originalita. Jako vzor RPG bych si vzal Fallout, ten neni zrovna ucebnicovy priklad optimalizovane hry (vypadky v WIN verzi se nikdy nepodarilo vyresit), ma sposty dalsich bugu, ale i skoro 11 let po dokonceni je porad hrana jako malo ktera hra. Proc asi? Protoze mela napad, volnost kterou by ji mohla zavidet vic jak pulka dnesnich RPG.

PS: To neznamena ze nehraju moderni hry. Hraju, ale vetsinou jen jednou a pak prodam originalku na aukru. Takhle dopadlo uz mnoho dnesnich her. Ale abych pouze nekritizoval dnesni hry tak musim uznat, ze treba Bioshock se mi vryl do pameti a uz se tesim az si ho dam znova jen pro tu atmosferu a vodni svet.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-17 08:10:00
avatar
K tomu se musím připojit. V poslední době je to na trhu celkem bída, takže jsem se po letech konečně dostal poprvé ke Gothic II (III už jsem absolvoval).

Po vytažení grafiky na maximum co engine dovoluje to vypadá docela slušně, ale podstatné je, že je to zábava. Je mi putna, že mají postavy i v max rozlišení trochu hranatý xichty, je to prostě radost hrát. A za 149,- v Globusu must-have nabídka )
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 728x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1380x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1285x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1681x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1889x
Komentářů: 2