NVIDIA GTX 460 míří do obchodů – vysoká cena a první OC verze od MSI – GTX 460 Cyclone Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 06 červenec 2010
altUž za týden bude na světě derivát GF100, čip GF104 určený pro mainstream …

 

 

 

V předešlých novinkách jsme vás již o všem, co se týká nových GTX 460 informovali. Víte tedy, že výrobci grafik z nich nejsou nadšení, a víte i proč. Stejně tak se potvrzují ceny, které jsme dříve uvedli. Máme tady prvních pár konkrétních modelů v obchodech a tedy přesné ceny, za které se grafiky objeví za týden v prodeji.

Jistě víte, že na trh přijdou dvě verze. 768MB a 1GB. Rozdíl je v šířce sběrnice, kdy ta první má 192bit a ta druhá 256bit. Výkonový rozdíl může být v některých případech až 10-15%. Cena GTX 460 768MB bude v referenčním provedení oficiálně 199 dolarů. Já už ale viděl ceníky některých obchodů a v zahraničí jsou tyto karty zalistovány za zhruba 195 euro a u nás za zhruba 5000 korun. Výkonově by se ale GTX 460 768MB měla pohybovat jen na úrovni HD 5770-5830, což je problém, když HD 5770 stojí běžně kolem 4000 korun provozními vlastnostmi je navíc o třídu lepší.

Silnější GTX 460 budou 256bit a budou mít 1GB paměti. Referenční verze budou taktované zhruba na 675MHz pro jádro, ale některé firmy již mají připraveny OC verze. Vím o jednom modelu z dílny Palitu a také od MSI, která uvede edici Cyclone. Takty OC verzí budou na 725MHz, což bude znamenat zhruba 8% výkonu navrch. Problém GTX 460 bude ale cena. Výkonově bude na úrovni GTX 465, těžko lze čekat něco výrazně lepšího, v některých ohledech bude i horší. To znamená, že v nejlepším případě bude GTX 460 256bit někde lehce nad výkonem HD 5830, což je hodně daleko od HD 5850. Jenže TDP GTX 460 je minimálně 150W (jako má HD 5850) a cena GTX 460 256bit bude v referenčních edicích zhruba 229 dolarů/euro. U nás jsem ji zahlédl v cenících od 5800 korun včetně DPH. OC verze budou ještě o něco dražší, a budou atakovat cenu 6500 korun včetně DPH a to už se dostáváme ke spodní hranici ATI Radeon HD 5850. První dodávky GTX 460 jsou na cestě a dorazí tento týden, karet by mělo být poměrně dost, zájem ze strany zákazníků rekordy bořit nebude a větší dodávky lze očekávat až ke konci měsíce. V srpnu pak dorazí na trh modely GTS 450/455 s ořezaným GF104 jádrem. Zatímco GTX 460 má 336SP, tak GTS 450/455 budou mít 256SP, tedy přesně polovinu toho, co by v nejlepším případě mělo GF100. Tyto karty by měly cenově konkurovat HD 5700 modelům. Stát by měly 149/179 dolarů. Dostupnost se očekává v Srpnu. Nicméně zdroje blízké výrobcům grafik naznačují, že opět, jak už se u stávající generace grafik NVIDIA FERMi stává zvykem, i přes výrazně opožděný příchod nenabídnou nic lepšího, než co už zde dávno máme.

Zbytek anabáze s výrobou čipů u TSMC už jsme si popsali. AMD-ATI moc reagovat nemůže, díky situaci má u TSMC svázané ruce, nicméně úplně bez odpovědi to nenechá a na přelomu Q3/Q4 bude představovat novinky, i když obecně vzato ji konkurence cenově ani výkonově zrovna do uvádění lepších grafik netlačí. V září ale uplyne rok od nástupu HD 5800 grafik a to je nejvyšší čas představit HD 6800. Pokud jde o NVIDIA, už na konci roku 2009 jsem uváděl, že se mainstreamu FERMI dočkáme až v létě 2010, čímž jsem si to u některých zavařil a byl to ten důkaz o neobjektivitě, který prý potřebovali ... je léto 2010 v plném proudu a mainstream FERMI v podobě GTX 460 přichází a já přísahám, že za to nemůžu. Já o věcech pouze informuji a jsem rád, že od dávných dob HD 2900XT se mé informační zdroje výrazně zlepšily. Těžíte z toho hlavně vy, jako čtenáři. Brzy vám budu moci prozradit par dalších novinek o za pár měsíců chystaných grafikách ;) ....   

 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 23:53:06
avatar
Tak DD měl zase pravdu, za to má body a nVidioti si konečně můžou koupit relativně slušnou kartu od nVidie, jestli ještě nekoupili něco od AMD/ATi teda
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 04:19:23
avatar
Máš pravdu Bohušu...jen to "relativně" mohlo být napsáno s zapnutým CapsLockem .
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - že by opakování chaosu? 2010-07-07 07:39:11
avatar
Něco mi říká, že Nvidia dělá se svém portfoliu opět uvědoměle chaos, aby zákazník nevěděl, co kupuje a koupil i nějaké ty GTX 465 a GTX 470.

Já vlastně ani po přečtení tohoto článku nevěděl, jaká že je vlastně ta nědávno vydaná GTX 465. Má totiž 352 jednotek, tato nová GTX 460 má mít 336 jednotek, ale má přijít také GTX 460, která bude mít 384 jednotek, což bude víc než u GTX 465. Do toho je jedna se 192bit sběrnicí, druhá s 256bit...eh, uh, jsem jedinej kdo je mimo už teď?

Tohle mě fakt točí...
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:06:03
avatar
To víš Holoway. Pořádek je jen pro blbce ale zmatek zvládá jedině profesoinál. Proto profesionálové teď nakupijí u AMD
Tím samo sebou nechci naražet na tebe a tvůj přehled.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:12:42

Tiez citam, ze neorezany GF104 ma mat az 384 SPs. Ako to teda vlastne bude? Neocakava sa od GTX460 so 192bit zbernicou ze bude mat 336 SPs a od verzie s 256bit zbernicou ze bude mat 384SPs? Alebo vidu obe aj so 192bit aj s 256bit zbernicou? To uz by bolo fakt dost....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:57:30
avatar
podle me se dockame nejaky gf104 s 384sp jedine az nvidia odpiska soucasnou gtx465 a dost mozna i gtx470 a nebo pak na nejaky dvoucipovce. jestli se ji teda vubec dockame...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 17:15:40

GTX465 už bude odpísaná 256b variantou GTX460. Tato z nej urobí podľa mňa nepredajný kus HW, ktorým je z velkej časti v podstate už dnes.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:21:52
avatar
skorej je to taka tragikomicka realita ... ked si vezmem, ze naozaj jedine plus tejto "karty" bude podpora sucastnych technologii a minus bude vykon/cena/spotreba voci ati ... ako jediny rozumny dovod na kupu nv my nenapada ... a ako zberatelska edicia je to trosku drahy spas
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:30:17

značení je naprosto v pořádku.
Člověk aspon nabyde dojmu, že je u nvidie z čeho vybírat, ikdyž může sáhnout vedle
Ještě že je cena hlavní vodítko ve výběru karty
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:05:00
avatar
Proč je tak hanit ať si ji koupí a pak zapláčou.Zbytečně se neříká chybami se člověk učí.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:24:31
avatar
Jestli to bude cenove vyhodne a bude tam pasovat Accelero S2, tak si to klidne koupim. Jestli to bude o 50W vic zrat mi nevadi. Dulezity je pro me pomer cena/vykon.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:53:10
avatar
tak pokud je pro tebe důležitý poměr cena-výkon, tak tě mohu ujistit, že současné vládce HD 5850/5770 nemají šanci GTX 460 v tomto ohledu překonat ;)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 12:58:45
avatar
Jen tim chci dat najevo, ze na barve nezalezi. Zalezi az na faktech. Momentalne mam HD4850 a zatim me nic noveho nepresvedcilo k vymene uz vzhledem k tomu, ze mi vsechny hry jedou naplno - 19" LCD monitor. Tajne doufam ve vyvolani nejakych konkurencnich boju a srazeni cen, ale bohuzel to asi zustane jen u toho doufani.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:59:26

HD4850 zvládá i 22" monitor a hry mi jedou jak po másle.
Já spíš doufám v novou generaci s tím, že pro rozumný upgrade bude stačit nějaká HD6670:-)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:10:01

No, pokud v radiu a v televizi od meteorologů se žebrá lepší počasí, proč bys nemohl za pozdní výrobu mainstreamu od NV?
Já bych ti ještě vynadal za ty nízké parametry (mimo příkonu) a vysokou cenu. Styď se, DD!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:34:15
avatar
To je fakt, co DD napíše, to se vyplní. Jako by ho výrobci posluchali na slovo, hlavně NVidia
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teplo 2010-07-07 09:59:43

No reknu vam mit nejakej GTX radiator v kompu v tehle vedrech to uz musi bejt mazec
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:24:38

Tak u tychto mainstreamovych GF104 jadrach by problem "radiator" snad nastavat nemal. Dufam, ze sa nemylim.
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 12:51:00
avatar
Co ohledne tech spousty topicu na netu ze GTX 460 (1gb 256b) se vysplha s max. OC az na GTX 470 ? Zvast nebo Pravda? Samozrejme ze se daji skvele OC i 5850/70 takze bych prosim nechtel reakce takoveho typu dekuji .

Cituji: "It is reported that without any additional tweaks experts have managed to raise the frequency GF104 with reference design 675 MHz up to 830 MHz, which is a very good result. And with very little, as I said, raising voltage applied to the GPU video processor able to overclock this to a landmark milestone of 900 MHz.

At this frequency adapter GeForce GTX 460 in the same benchmark 3DMark Vantage Extreme managed to score about 8000 points, which far exceeds the more expensive models of GeForce GTX 470 (7650 points)"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:07:43
avatar
a co je na tom divného, když GTX 470 jede jen na 607MHz a GTX 460 pojede na těch 900MHz???? to máš rozdíl 300MHz - 1/3! nicméně pořád tam budou rpopady výkonu protože tam chybí některé jednotky, má to 256bit sběrnici a TDP karty samozřejmě převýší 200W ....

Jenže HD 5850 není o moc dražší, bude výkonná už v základu než většina běžných OC verzí GTX 460 které ale budou stát podobně a HD 5850 nataktuješ ze 725Mhz na 850Mhz bez vlivu na spotřebu!
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:41:41
avatar
O tehle karte se rika ze se da hodne pretaktovat a pri max. OC bude cca stejne vykonna jako je GTX 470 za levnejsi peniz (pro uzivatele dobra zprava pro obchody spatna).

Vsechny nynejsi ATI maji 256bit sbernici takze to bych jako problem u teto karty nevidel. Navic pokud bude stat 6000kc tak to bude alespon nejaka konkurence kdyz tu skoro rok nebyla (minimalne pro uzivatele kteri taktujou jeste sami - vsichni zname factory overclocked +20Mhz).

Ale v dohledne dobe vyjde asi nova rada od ATI ktera bude mit zase o trosku navic... zalezi kdy vyjde (nejake informace?). Nicmene kdy odhadem budou testy teto grafiky? Dekuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 14:21:47
avatar
snažím se abych měl recenzi s vydáním grafiky, nevím jestli se to stihne, te´d je krátký týdne ... příští týden uvidíte.

Většina lidí ale netaktuje a rozhodně ne k 900Mhz, kde by GTX 460 na GTX 470 měla, navíc cena těch karet zase není tak zásadně rozdílná aby to hrálo roli, kdo chce výkon GTX 470 tak si jí koupí rozdíl bude 2600 korun, přičemž provozní vlastnosti budou stejné, ale GTX 460 ti už pojede na 900MHz, a GTX 470 bude mít ze svých 607Mhz při osazení lepšího chladiče další potenciál, nemluvě o sběrnici a tak. .... HD 5850 pořád nabízí více a pokud už utratit 6000 za grafiku, je a bude HD 5850 mnohem lepší volba ... GTX 460 není stále konkurence je to alternativa, ale půl roku po HD 5700 a tři čtvrtě roku po HD 5850 nenabízí nic lepšího nebo v lepší podobě .... těžko ji tak lze nazvat konkurencí ...

PS: Srovnávat 256bit na NV a 256bit na ATI nejde ... jistě víš, že HD 5770 má 128bit a se 448bit GTX 260 vytírá podlahu. Stejně tak u GTX 470/480, které mají širší sběrnici a HD 5800 jim stačí se 256bit s přehledem. Jinými slovy NVIDIA nemá grafické karty, které by se vyrovnali efektivitou ATI, na stejný výkon potřebuje mnohem větší grafická jádra, mnohem více W a také širší sběrnice - GTX 460 to celé jen potvrdí ... jo a v obchodech bude hlavně 192bit verze (konkurovat bude 128bit HD 5770), protože 256bit je prostě příliš drahý ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 14:33:19

mam dotaz, proč nvidia používá u svých grafik GDDR5 na tak nízkých frekvencích, to je mi záhadou.
Se spotřebou to snad nemá co dělat ... doufám
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 14:41:54
avatar
Ja mam pocit ze soudruzi v Nvidii nieco poriadne "podelali". Aj ked maju pamate nizke frekvencie a pouzivaju tie iste Samsung moduly ako ATI na Radeonoch HD 5000, nedaju sa vobec dobre pretaktovat. To by mohlo ukazovat na nejaky problem v navrhu architektury, pripadne pamatoveho radica.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 14:55:55

problem v navrhu architektury bych to neviděl.
Paměti pracují nezávisle na jádře a starají se o přenos dat.
Tam by architektura neměla mít vliv na funkčnost pamětí.
Možná se pletu, ale třeba širší sběrnice eliminuje nízký takt GDDR a proto NV nežene takty vysoko.
To ale nevysvětluje špatný OC pamětí u NV grafik ...
Asi poprosím kámoše googla
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:04:13
avatar
Mas sice pravdu, ale aky vyznam by to malo pre Nvidiu predrazovat karty drahymi GDDR5 pamatami a nasledne ich podtaktovat?. To tam potom kludne mohli dat GDDR3/4 s vyssymi taktami a bolo by to to iste a lacnejsie. Napriklad taka GTX 470 ma aj napriek sirsej zbernici taku istu pamatovu priepustnost ako HD 5850.
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 15:51:08
avatar
Jaky vykon bych ziskal upgradem na ATI 5850 ? Ted mam MSI N8800GTX OC. Nebo se mi vyplati pockat na radu 6xxx popr. 28nm Fermi2/7xxx tam bude ten skok zase trosku vetsi. Skoda ze nikde neni srovnani se starsi radou.

Pokud muzu poprosit vytahnete z te 460 co mozna nejvice a pote ukazte teploty/spotrebu jsem zvedavej jak na tom bude.

Edit: Rozliseni mam 1920x1080
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 15:40:00

já myslím že bys mohl počkat.
8800GTX je na dnešní hry stále dostatečná a legendu lze nahradit zase jen legendou
Já bych vyčkal, jak se situace vyvine.
Ale pokud chceš ted momentálně výkon, tak 5850 je dobrá injekce výkonu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 15:48:26

Záleží od toho v akom rozlíšení hrá. Mne moja 8800GT na 1920x1200 už nestačí. Chcelo by to fakt nejakú injekciu...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:05:03
avatar
Myslim si ze HD 5850 je uz davno legendou ;-).
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 18:23:47

Jakápak 5850? Člověk onehdy koupil TOP kartu. Tak proč by teď kupoval něco jiného než 5970?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:25:47

Mas DD aj nejake informacie ohladom GF104 s 384 SPs?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:37:26
avatar
ne, pokud NVIDIA neudělala velkééé úpravy v architektuře jádra, tak se 384SP na čip s 300mm2 nevejde ... GTX 460 vychází s 336SP více tam NVIDIA dávat nebude i s ohledem na GF100
docp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 14:32:32

Jeste ze jsem v zari poridil 5770 za 3 100,- s daní :-) Uz jen pockat na nejakou bazarovku za 2tis a 5870 je na svete, juchuuu
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 14:37:58
avatar
Klasicky odrb Nvidie ako sa zbavit nepodarenych cipov. Je v tom bordel jak svina a kto si neda pozor co kupuje, alebo predajca zamerne neuvedie vsetky parametre tak ten opat u Nvidie "skvelo" nakupi .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 15:24:21

Da sa uz teraz povedat, ze GF104 je nepodareny? Vzhladom na jeho velkost by som povedal, ze vytaznost bude rovnaka alebo podobna ako u HD5xxx. Otazny uz bude vykon a kam sa zaradi cenovo...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:10:53
avatar
Mal som skor na mysli ten zmatok s tymi SP (CUDA procesormi). Podla toho kolko je ich aktivnych je vidiet do akej miery je dany cip vydareny. A podla toho sirokeho spektra SP ktore Nvidia cipy maju usudzujem, ze sa jedna o nie prilis podarene kusky :-).

EDIT: vykon viac-menej dokazeme odvodit a cenu uz pozname, opat to nie je nic, co by dobre zabehnute Radeony HD 5850/HD 5770 mohlo nejako ohrozit.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:34:21

Tieto GTX460 majú mať všetky 336 SPs. Ale inak maš pravdu. Ukázalo sa, že 40nm vyrobným procesom je nová generácia GPU od NV ťažko vyrobiteľná. Problem je hlavne v jeho velkosti a práve toto by malo byť odstránené u GF104.

Inak uvedené radeony síce neohrozí, ale konečne ide o zaujímavú kartu, ktorá vo svojej 256b variante dokáže niečo ponúknuť. Je to, ako píše DD inde, alternatíva.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:13:29
avatar
Informovani vedi a tem ostatnim nema cenu do toho kecat.Bud budou spokojeni nebo to druhe
Dancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro zasmání, lehce mimo téma 2010-07-08 11:34:42

Odkaz Je legrační, že to postihlo zrovna jeho...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 11:54:38
avatar
Ale aj tak neverím, že na vine je len odfláknutý chladič...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 932x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1731x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1892x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2421x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2152x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1409x
Komentářů: 0