NVIDIA má připraveny čipy s podporou DX10.1 – dva roky po ATI Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 03 červen 2009
altCesta z DX10.0 vede přes DX10.1 i u NVIDIA, upravené 40nm čipy jej prý mají ….

 

 

Z několika zdrojů proniklo na veřejnost, že NVIDIA konečně zapracovala DX10.1 do svých čipů. Samozřejmě, protože tak musí učinit na hardwarovém základu, nelze na DX10.0 grafikách NVIDIA DX10.1 provozovat. Nicméně protože DX11 vychází z DX10.1, musela se k němu NVIDIA nějak dopracovat. Navíc je tu také ten fakt, že některé prvky z DX10.1 budou využity i u některých grafických prvků OS Windows 7. NVIDIA tak po dvou letech tvrzení, že DX10.1 je zbytečné, obrací a DX10.1 přidává na své grafické čipy.

Jako první je prý dostanou nové verze 40nm mobilních čipů, které vycházejí ze současných. Přidání některých prvků DX10.1 vyžadovalo úpravy v jádře, což s přechodem na 40nm NVIDIA udělala. DX10.1 je pak odrazovým můstkem k DX11.0, protože některé funkční prvky mají společné, zatímco staré DX10.0 mnohé vůbec neobsahuje. Samozřejmě NVIDIA zprávy o DX10.1 ve svých 40nm čipech nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. Výroba se však rozbíhá a první notebooky vybavené těmito čipy by mohly být hotové někdy o prázdninách. Tak uvidíme.

Zdroj: Fudzilla.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:01:04
avatar
Tak DX10.1 na noteboocich urcite nikoho nevytrhne ani kvuli Win7. Urcite to je jen priprava na DX11
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:45:46

No fakt 3x hurá, jsem veliký technologický fanoušek ó bóže, ó bóže nemohl jsem se dočkat, tohle úplně změní herní realitu tak jak jí známe dnes. Fyzika a 3D smrdí, viva la dx10.1!..

edit: no nic raděj to napíšu pro ty co to nepochopili i když si myslím, že to nebylo tak těžký .. tohle byla ironie au, au, pravda bolí že?

a ještě link Odkaz
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:12:05
avatar
to chce klid
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:46:45

Ale já sem klidnej, spíš z toho mám už srandu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:51:16
avatar
všichni jsme klidný ... jde jen o to, že najednou asi není DX10.1 tak zbytečný, jak NVIDIA tvrdila a že už je tady dva roky a teprva teď, firma která o sobě prohlašuje že je leadrem vizuálních technologií tento základní standard API zavádí ;)
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 14:13:42

Podle teto logiky, jsi mohl klidne napsat tohle: Intel konecne zavedl u i7 pametovy radic v procesuru, ktery ma uz athlon xxx let...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 14:15:47
avatar
sak to se tu psalo ne?
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 14:21:10

Samozrejme, ze se to tu psalo, muselo se to psat v kazdy recenzi. Ale nevysla novinka, ktera neni podle DD ani 100 procentne potvrzena, typu: HEHE intel uz taky ma radic pameti v procesoru. Intel narozdil od nvidie, mu asi tak moc nevadi a ja porad nechapu proc;)))
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 14:25:56
avatar
njn spatna kdyz dx10.1 nema, spatna kdyz ho ma
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:12:57
avatar
Proč by fyzika a 3D smrděla? Vždyť fyziku umí AMD a Intle čipy dávno před grafickými, dnes už umí NVIDIA dávno PhysX a ATI už dokonce HAVOK přes standard OpenCL a co se týká 3D, tuhle archaickou technologii tu máme už 20 let na 1000 způsobů a na ATI i NVIDIA je způsob jak to provozovat .... DX10.1 je naproti tomu navíc úplně něco jiného, to je API ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:20:59

ATi zatim zadny Havok pres OpenCL neumi. ATi zatim jeste ani nema certifikovan OpenCL u Khronosu. Nekdy mam pocit, ze ani nevis o cem poradne pises.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:26:06
avatar
Všichni víme, že ATI dávno OpenCL podporuje, Havok přes OpenCL umí jsou anto videa a další důkazy, takže proč lžeš a proč si vymýšlíš, nebo jen nevíš o čem píšeš?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:29:16

Ati opet odlozila vydani SDK pro OpenCL, certifikaci zatim nema - tudiz neumi zatim pres OpenCL nic. Nechapu, ze tomu nerozumis, evidentne tvrdis nesmysly. Vazne mam pocit ze fundovanost tvych prispevku je nekdy na povazenou. Tohle snad ani nemuzes myslet vazne. Samozrejme ze na OpenCL a jeho implementaci ATi pracuje jiz dlouho, ale dnes, v teto dobe, jeste OpenCL neumi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:33:13
avatar
Opět mám pocit, že nevíš o čem píšeš, to že odložila vydání nějaké verze SDK pro Open CL neznamená, že jej neumí a nepodporuje a OpenCL nefunguje. SDK OpenCL u ATI dávno existuje v několika verzích a ti, kteří jej potřebují k němu dávno přístup mají. Několikrát už bylo OpenCl na ATI grafikách demonstrováno včetně HAVOK aqkcelerace přes OpenCL, takže proč lžeš a tvrdíš nesmyly? To už snad nemůžeš myslet vážně!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:37:27

Naposledy napisu jak to myslim, nehodlam se s tebou hadat. OpenCL je standard. Pokud ma ATi splnovat definici "umi tento standard" - potrebuje k tomu certifikaci o tom, ze tento standard splnuje a je mozne to na ni provozovat. Zatim tuto certifikaci nema, odlozena na 2Q/2009 a jak to vypada i na 3Q/2009. To ze na implemetaci pracuje a ma praci v nejakem stadiu neznamena, ze to umi. K tomu je prave potreba ona certfikace, kterou prozatim nema, tudiz nesplnuje standard OpenCL, tudiz neumi OpenCL. A koncim, hadani ses tebou je absolutne o nicem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:45:19
avatar
Aha doře, tobě jde čistě o formalitu .... technicky OpenCL už ATI dlouho umí a podporuje, ale nemá certifikát, OK, fajn ... jestli ATI má certifikát OpenCL na zdi nebo ne, to vážně nevím, vím ale zcela jistě, že ATI openCL dávno umí, viděl jsem to na vlastní oči a nejsem sám ;)
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 17:17:50
avatar
AMD podporuje fyziku, ale dnes žial len cez CPU. AMD je dnes jediným výrobcom ktorý dokáže vyrobiť výkonné x86 CPU a aj výkonné GPU. Ani jeden dnes Vami ospevovaný výrobca, či už intel, alebo nvidia nemá komplet výkonnú platformu. AMD je paradoxne zo všetkých čo sa týka tejto záležitosti na tom najlepšie. Žial veľa neprajníkom a skalným fans v popredí IT je slepo zamilovaných do týchto dvoch výrobcov. Ja len hovorím dajte novému AMD šancu a uvidíte, že čo sa týka kvality je dnes plne zrovnatelné s nvidiou a intelom.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 20:10:54

Nejde o zadnou formalitu. OpenCL certifikaci vyzaduje. Ta certifikace je dokladem toho, ze je OpenCL plne implementovan a podporovan danym vyrobcem na danem HW. To ze ATi tu certifikaci odlozila o necem svedci - o tom, ze se s implementaci stale potyka a dokoncena neni. Ale jak vidim, tady nema smysl hazet perly svinim, dal si zijte v tom, ze ATi OpenCL umi a plne jej podporuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 21:01:55
avatar
ATI openCL umí a podporuje jej, důkazů je na to hromada to prostě neokecáš ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 08:22:15

Pletes si implementaci/vyvoj s finalnim stavem. Ale uz to nechci dal resit, vim ze te nepresvedcim a az do certifikace OpenCL u Khronos Group zde budeme cist, ze ATi umi OpenCL a plne jej podporuje. Pak to bude uz i pravda.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 11:26:42

To mi připada jako "dialog" na tržišti: Jseš blbec! - Sam jseš blbec!" atd. ve stejném duchu.
Ani jeden neuvádí žádný odkaz na podporu svých tvrzení.

Více by vyhubovat zasluhoval Zeroground, ten asi bez hrubosti ani slovo neřekne. Ale jeho případ je marný.
A DD umí být zdvořilý, jen zase nechal se strhnout. A vypadá jako svůj protějšek.
Break a fůj - pro oba pány.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:23:22

Odkaz

tady prohlaseni AMD o uvolneni SDk s podporou OpenCL 1.0

Odkaz

Tady soucasne AtiStream SDK 1.4 verze bety, ktera doposud OpenCL implemetovano nema.

Khronos Group vystavuje jako tvurce standardu certifikaci o tom, zda HW je OpenCL schopne provozovat bez omezeni. Neco jako MS vydava WHQL. O tuto certifikaci je treba pozadat, aby bylo mozno tvrdit, ze dany HW umi OpenCL.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:44:30

Skvěle! Proč jen jsi tím nezačal, místo nadávek?
A prosím, mohl bys dávat odkazy povelem "vložit odkaz"? Tak by se totiž potom snadněji přecházelo.
Edit:
Podle bodu:
Odkaz 1. Je to článek z konce minulého roku, že AMD chce do StreamSDK zabudovat podporu OpenCL. Je to důkaz (asi) toho, že jedna z knihoven AMD v loňskem prosinci OpenCL nepodporovala. No a kde je důkaz toho, že to nezabudovala nebo už neměla zabudována v jiné knihovně?
Odkaz 2. Ano, není tam zmíněno OpenCL, ale tam jsou zmíněné jen novoty verze 1.4. Není to důkaz toho, že StreamSDK neměla podporu už v předchozí vezi.
Neříkám, zda-li máš nebo nemáš pravdu v předmětu Vašého sporu. Nevím. Ale argumenty zatím nemáš.
Edit II.
Podle Odkaz
"A public release of OpenCL will be available in the second half of 2009."
vypádá, že v dubnu to ještě neměli. Maji jenom dema, které asi oklámaly DD. Vypádá, že máš pravdu. Ale rozhodně, kamaráde, TAK se nediskutuje. A adekvatní argumenty pro svůj názor hledej sám, jseš asi velký kluk.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:22:58

Protoze predpokladam nejaky rozhled u cloveka, ktery to tu ma cele na povel? Tyhle informace jsou znamy vsem, kdo se o GPGPU alespon okrajove zajimaji. A nadavky jsem zadne nepouzil, pokud jsem si vedom.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:39:58

"Nekdy mam pocit, ze ani nevis o cem poradne pises" - to je co?
DD použil stejnou formulaci když odpovídal tobě, ale Ty jsi začal.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:36:39

V clanku z konce minuleho roku mas jasne uvedeno ze ve ATiStream SDK verze 1.4 by mela byt uvedena podpora OpenCL, dal jsem ti odkaz na soucasnou verzi ATiStream SDK 1,4 verze beta, kde ta podpora stale implementovana neni. Pokud tohle pro tebe neni dukaz nezbyva nez aby jsi se s problematikou blize seznamil sam. AMD zatim v SDK podporu pro OpenCL nema, stejne tak nema certifikaci od Khronos Group. AtiStream SDK s podporou byla puvodne ohlasena na 1Q/2009, pak odlozeno na 2Q/2009 a nyni to podle vseho vypada na 3Q/2009.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:45:07

Opakuji: A kdo řekl, že to nemohli dát do jiné knihovny? Ne, ty prostě nevíš, co je důkaz, nemá smysl s tebou o tom se bavit. Prostě logiku neznáš.
A mentorský ton - máš chyby ve svých logických konstrukcích a já ti na ně poukazuji. To je normálně. Ty to děláš také. A o tvém toně radší ani nebudeme mluvit. Nebo ukazovat lidem na chyby v teto diskuzi máš právo jen ty?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:56:05

Prosim nech si sve mentorske rady pro sebe. Nejsi muj starsi pribuzny, aby ti tahle role ve smeru ke me prinesla respekt.
Pokud neumis poradne prostudovat material, kde je dukaz jasne uveden, stacilo pouze poradne precist, pak to za tebe vyhledavat rozhodne nebudu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:54:04

1. "Nejsi muj starsi pribuzny" - Bůh chraň!
2. "... prinesla respekt." - Ty sem chodíš za respektem? A ještě v takové formě ho vyžaduješ?
3. Pokud nedokážeš svá tvrzení podepřit logikou, která se bude bazírovat na důvěryhodném pro tvého oponenta zdroji, prostě ta tvrzení podepřená nemáš. A právě na tobě je ta tíha podepřít tvá tvrzení. Asi proto tolik nadáváš, že nadávky je to je jediné, čeho jsi schopen. Vždyť nakonec i ten odkaz, že AMD teto OpenCl opravdu nemá, musel jsem ti najit já... (a ani to moc netrvalo - třetí odkaz v googlu, a ani to jsi nezvlad, chudáku )
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:02:26

K tomu nemam co bych vice dodal. Jistojiste mas pravdu a prave jsi zvitezil. Jeste si jdi opravit svuj vypocet spotreby procesoru zalozenem na predpokladu, ze je napajen stridavym proudem. Nadavky zadne nepouzivam, sice je tam asi nekde vidis, ale mas bohuzel smulu, zadne tam nejsou.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:39:32

Ze bys napsal nejaky dukaz toho ze 0ground nema pravdu? Hlavne ze po jinych to vyzadujes!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:54:20

Ale já pišu, že on MÁ pravdu, a k tomu jsem důkaz uvédl, na rozdíl od 0groundu :-).
Mně vadí když se prostě na sebe lidí nadávají a neuvedou ani jeden důkaz a říkají tomu diskuze - přečti tento thread od začátku - docela nepřijemné čtení.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 15:16:34

Takze nic. Nekdo nesnesl, ze jsem napsal bez napadani o jeho zpusobu diskuze a smazal muj prispevek. Znovu to psat nebudu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:02:04

Sorry, já to nebyl - nejsem členem teto redakce.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:16:27

Taky sem se rozbrecel ze moje GTX285 nema dx 10.1DD Asi si budu muset koupit mobilni chip;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:17:12
avatar
Citace:
DX10.1 je pak odrazovým můstkem k DX10.1, protože některé funkční prvky mají společné, zatímco staré DX10.0 mnohé vůbec neobsahuje


predpokladam, ze ma byt odrazovym mustkem k DX11, ale kde si sakra sebral ze v dx11 nebudou obsazeny prvky starsi dx10???co to je za blbost?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:23:41
avatar
kdepak píšu něco o tom, že v DX11 nebudou obsaženy žádné prvky staršího DX10.0? Už zase si vymýšlíš nebo jen neumíš číst?

Já jen píšu, že DX10.1 obsahuje prvky, které budou i v DX11 a na kterých se dále staví, které ale DX10.0 vůbec nemá .... nevím, co ti na tom není jasný nebo proč si zase vymýšlíš a tvrdíš, že tvrdím něco, co zcela jasně neříkám ...

A není to poprvé!
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:39:57
avatar
tomu sa hovori nekomformista za kazdu cenu nesuhlasi
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 14:06:18
avatar
sry spatne sem to pochopil..ta veta je dost kostrbate napsana..jinak samozrejme ze dx11 bude obsahovat vsechny prvky z dx10.1, ale nektere jako treba zrovna tesselator maji byt dost prekopane...a kdyz to dx10.1 porad tak protezujes mohl bys v nem zacit i testovat.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 11:22:58

Já jsem také to pochopil tak, že některé rysy DX10 nepřejdou do DX11.
Stoji totiž tam: "zatímco staré DX10.0 mnohé neobsahuje..." -tzn., DX11 neobsahuje prvky STARÉ DX10. Pokud by DD chtěl říci, že naopak, DX10 něco neobsahuje, mělo by tam být: "STARÁ DX10 mnohé neobsahuje".
Nemělo by se nadávat každému, kdo poukazuje na chybu, ale naopak, poděkovat ve vší slušnosti a opravit. I když výdržet hulvatství Raigore je opravdu těžko. A poukazující na chybu zase by nemusel použivat lexikon "sakra", "blbost"... Chyba v jednom pismene toto opravdu nezasluhuje.
DD, nenechavej se strhnout - tím, že se snížíš na úroveň hulvata, nevyhraješ diskuzi.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 13:27:30
avatar
myslím že nVidia říkala o dx10.1 že je to zbytečnost ne že to nepotřebují k DX 11, ale kvuli tomu že to na tu dobu vážně byla zbytečnost
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 14:49:06
avatar
obcas ma niektorych prispevky zarazaju ... pol slova sa povie kriveho na nvidiu a uz idu poknut od zlosti !!! Pani ak sa vam nepaci tak sa odstahujte na Nvidia only weby kde clanky podobneho typu urcite neuvidite, alebo sa ukludnite a nedelejte sasky
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:09:54

Spravně, poslední dobou DD tolik a docela hustě nadává AMD (opravněně), že to už spíše vypádá jako anti-AMD blog, ale některým furt vadí i jakýkoliv nesouhlas s Nvidia.
Ono ten DOBRÝ PR je v něčem také špatný - dělá lidí jednostranně nekritickými a zakonzervovanými.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 15:55:24

sa mi paci ako sa tu ludia rozculuju, ze je to AMD a ATI pozitivny web.. tak to tu necitajte.. nechodte tu..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:19:09

Občas se DD dá výčíst fandění AMD, ale rozhodně za poslední 2 týdne. Nadává AMD i vice, než kdy Nvidia. Nikdy jsem nečetl u DD že Nvidia něco ani nedokáže. Vždycky to bylo "doufám, že konečně se pochlapí...". Ale právě dnes od něj čtu, že AMD není a nebude v dohledné době schopný se rozumně řídit.
Docela dost lidi vzalo tu hnusnou historii s Gainwardem blizko k srdci. I DD také. Pokud by byl placen od AMD, rozhodně by se tady poslední materiály neobjevili.
No a co se čtenářů týče - ano, je tady převaha AMD nálad, to je pravda. Každénu z nás něco se líbí na Nvidia, něco na AMD a pracuje i normální přání každého člověka fandit slabšímu. AMD je podle podílu na trhu slabší i na poli grafik i na poli procesorů.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:44:12

to autor: Treba ted NVIDIA zacne tvrdit, ze s prichodem W7 je konecne DX10.1 vyuzito a proto ho tedy implementovali. A budou mit pravdu. Je to uplne stejne jako ty ted muzes tvrdit, ze plinky nepotrebujes.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:47:48
avatar
no sorry, ale DX10.1 je tu dva roky a zálkežitostí Win7 je jednoznačně DX11, ke kterému se NVIDIA hlásí dost, takže to tvrdit určitě nebudou, spíše mám pocit, že to budou ventilovat málo, právě proto, že v minulosti tvrdili co tvrdili ... ale je to fuk, mnozí víme, že rozhodně není normální, že DX10.1 NVIDIA v GF9 sérii a GT200 nemá ....
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 17:05:46

Ja proste nepochopim, co ti na tom tak vadi, vykon tech karek je OK. Na vykonu se to v tech par hrach ktery podporuji DX 10.1 projevi minimalne jestli vubec... To ses takovej technofil ze ti vadi ze karta nema DX 10.1. Navic ted jsem nekde videl pruzkum, ze jeste porad vic jak 85 lidi hraje pod XP tj DX9. Kdyby byli karty s DX 10.1 o 30 procent rychlejsi tak bych to chapal.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 19:49:33

Proc to neni normalni? Proc by vydavali finance na neco co nebylo vubec zapotrebi?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 20:16:20
avatar
preto aby teraz nemali take problemi s dx11 co rozhodne maju, uz len koli oneskoreniu 1/4 roka urcite ...
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 20:40:09

Problemy? A jake prosimte? To jsi zase tady neco cetl co?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 20:55:14
avatar
Zpozdeni, ale urcite nemaji kvuli DX11
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 21:45:14
avatar
souhlasím s tebou Patik ... AMD dělali frajery že sou technologicky nejlepší že maj Dx10.1 přitom to bylo víc peněz do mínusu než aby jim to něco vydělalo - dělaj ze sebe tech. leadry přitom sem tu už hodněkrát zmiňoval, jen to integrovali na grafiku jinak je to výrobek microsoftu
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:25:47

to Petik
Pokud by Nvidia stejně jko AMD implementovalo DX10.1, používalo by se to masově ve hrách a bylo by to tím i použitelné. AMD vložil peníze do technologie, která má smysl jedině v případě, že většina trhu bude ji podporovat. A Nvidia učinila obyčejný podraz, nezavedla to schválně, aby znehodnotila docela značnou investici AMD, tím učinivší ji - ano - zbytečnou. Ale boží mlýny mělou pomalu ale jistě a manageri a akcionáři Nvidia za to zaplatí stejně jako ti od AMD za ten odporný podraz GainWard.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 18:23:36

Proboha, snad neveris te pohadce, ze za neuspechem DX10.1 stoji NVIDIA? Pokud by to melo skutecne nejaky rozumny prinos a bylo to tak jednoduse implementovatelne jak nekdo tvrdi, tak se to prosadi navzdory NVIDII. No a kdyz k tomu prictu ten marketing ATI tak je jasne proc se neprosadilo.

Jinak k tomu marketingu AMD/ATI v navaznosti na jine vlakno. DD sice ted (nevim proc) najednou okomentoval ze ho maji slabej, ale nechapu proc. Hlavne v kontextu k marketingu NVIDIE do ktereho se navazi na kazdem kroku.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 19:30:56

Za celou touto aférou s DX10(.1) stojí MS. Nestíhlo vyrobit plnohodnotnou knihovnu včas a tak máme dvě různé desítky. Proto, samozřejmě, Nvidia není prapůvodcem celého problému. Ale pokud by DX10.1 nemělo praktický přinos, MS by ho prostě nedělalo - přece za to nedostává žádné peníze.
V .1 jsou dodatečné funkce na zpracování filtrů a antialiasingu. Je to rychlejší při stejnem objemu informace.
Nikdy jsem nečetl žádné argumenty proti tomu, všichni odpůrci .1 jen povídají, že to je zbytečné nebo něco o pohádkách, jak jsi napsal ty. Jenom argumentace, která nemá žádnou informační hodnotu a slouží jen ke shazování oponenta. Všechny oponující testy co jsem viděl dělali se na nastavení s malýmy AF/AA. Nikdy jsem neviděl analýzu/test, který by potvrdil: větší AA/AF se daji zobrazovat na DX10 stejně rychle, jako na DX10.1. Což by vůbec neměl být problém - spustit stejnou hru, která umi DX10.1 na 2 grafikách se stejnou paměti s a bez .1 a v obou případech jednou s AA/AF 16 a podruhé s AA/AF 0. A měl bys dostat stejnou výhry v % pro obě karty.
Jenže podobné testy zástanců .1 právě ukazuji rozdíl a užitečnost .1, a odpůrci .1 na tohle nehrají - říkaji, že taková hra je přizpůsobená .1. No a? Právě kontrolujeme, zda-li přizpůsobení .1 je užitečné.

DD nenadává jen na marketink AMD, ale na celé chování fírmy navenek. Najdi na sajtu poslední článek o Gainwardu a pochopíš, proč nadává. Souhlásím s ním, já bych jenom nadával ještě více.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 952x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 974x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1776x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1908x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2332x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2077x
Komentářů: 0