NVIDIA oficiálně představí GTX 470/480 26.3.2010 – Nízký výkon, nezajímavé ceny, nekvalitní grafiky? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 22 February 2010
altVelké oznámení, které NVIDIA plánovala na dnešek je tu. Jaký je stav FERMI v současnosti?

 

 

Bohužel ani dnes nemůžeme téma „DUKE NUKEM Forever“ grafického trhu opustit. Mnozí jsou sice naštvaní, ale děláme to pro kompletní informační servis, stejně jako píšeme o jiných produktech před vydáním, píšeme i o FERMI. Ať je jaké chce, je to technologie a to je náš životní styl. Kromě toho, se zkrátka psát o tom musí, zejména když po internetu lítá pár jedinců, kteří šíří opakovaně lži a výmysly a sami tomu věří. Navíc na dnešek nám NVIDIA slíbila velké oznámení a to právě přišlo …

NVIDIA přichystala na PAX 2010, které začíná 26.3.2010 představení svých nových grafik. Abych byl přesný, NVIDIA neřekla, že v ten den plně vydá grafiky a pokud vám někdo bude tvrdit, že vydá, tak nemá/nemusí mít zase pravdu, datum samotného vydání stále není 100% finálně stanoveno – je opět prozatímní a nic není jisté (u FERMI je hodně věcí nejistých). NVIDIA je ale ukáže a bude prezentovat na veřejnosti a to i ve hrách (snad). NVIDIA chce ukazovat novou generaci PC her, a to samozřejmě držíme palce, aby to nová generace PC her byla – ukazovat tedy bude DirectX11 tituly, které se chystají a že jich není málo. Zpět k aktuální situaci Grafik FERMI.

Včera jsem vás informoval o dalším článku Charlieho D.Ten přinesl opravdu podrobné informace o FERMI, ze kterých vyplývá opravdu velmi špatný stav grafik. Drtivá většina (99,9%) všech předních magazínů a lidí kolem nich se k článku vyjádřila na fórech, či v samostatných článcích, mnozí samozřejmě jsou také dobře informováni a všichni se vzácně shodují, že FERMI má do dokonalosti opravdu hodně daleko a smrdí průšvihem na míle daleko. Dokonce i tradiční NVIDIAfan weby (až na výjimky), kteří sice Charlieho nemusí, více než nahlas připouštějí, že FERMI bude velký problém a některé tradiční zelené weby dokonce nahlas přiznávají, že je NVIDIA tahala za nos a že už toho mají dost. Ne všichni ale podobnou sebereflexi mají a jsou tu i tací, kteří neustále šíří bludy, že jim nikdo nevěří ani slovo a že nic z toho co tvrdili se nesplnilo vždy to byla lež, jim je srdečně jedno.

Každopádně protože grafické karty už fyzicky existují, a to přesně tak, jak jsem informoval vždy přesně v uplynulých týdnech a měsících. Říkal jsem vám, že první vzorky grafik budou hotové pro výrobce až na konci února, před pár dny konečně výrobci tyto důležité sample dostali. No a já také vím (tuším), že to je ten zdroj informací Charlieho D. a většiny z nás, kteří nehádáme a nespoléháme se na PR NVIDIA, které se v posledních měsících tak vybarvilo, že bavit se s ním může jen hodně nesoudný člověk a každý objektivní redaktor ví, že od NVIDIA PR žádné spolehlivé informace nezíská. PR má být o přesné spolehlivé komunikaci firmy s novináři/zákazníky, v podání NVIDIA je to ale jen nástroj sloužící k oblbování – škoda. Naštěstí jsou tu výrobci grafik, kteří prodávají vlastní produkty a ty se samozřejmě neváhají o pravdivé skutečnosti a informace před vydáním v omezené míře podělit. Takže jak se věci mají?

Z toho málo, co je nám známo (i když v podstatě to nejdůležitější víme), bohužel má FERMI velký opravdu velký problém a ne jen jeden. Architektura samotná nefunguje podle představ, ale to není ten hlavní problém, protože i když se na ní teď nedá nic měnit, FERMI je stále jen první generace (pokud se tedy druhé generace dočká) a stejně jako mělo R600 mnohé problémy architektury, dnes z něj vycházející RV870 je bez pochyby nejlepší a nejdokonalejší grafický čip na světě v celé historii. Problém FERMI spočívá v kombinaci architektury čipu se 3 miliardami tranzistorů a 40nm procesem. Samotný proces má od počátku problémy, ale třeba u ATI se daří 40nm vyrábět i poměrně velké RV870 s výtěžností 60-80%. Jenže RV870 má pořád „jen“ 2,1 miliardy tranzistorů na ploše 330mm2, FERMI má 3 miliardy tranzistorů, tedy o 1/3 více a je také minimálně o tu 1/3 větší – má více než 500mm2 (některé zdroje uvádí až děsivých 550mm2). Kromě toho, že výroba je obtížná, výtěžnost velmi nízká (20%) a cena finálních čipů astronomická (je jedno jestli TSMC dává množstevní slevy, pořád se na jeden normovaný 5000 dolarový Wafer vejde podstatně méně jader GF100 než RV870 a výtěžnost je u ATI výrazně lepší), tak je tu problém s tím, že to prostě nefunguje, jak by mělo.

3 miliardy tranzistorů je velké sousto a smaží se vzájemně. Zkrátka samotný čip se peče při provozu a to ovlivňuje jeho životnost. NVIDIA kvůli tomu musela výrazně více, než chtěla a plánovala, přiškrtit napájení a tedy i frekvence čipu. Místo plánovaných 700-750MHz, což by pro 40nm čip normálně být problém neměl (RV870 zvládá na vzduchu až 1100MHz), musela jít NVIDIA až na 600-625MHz! To samozřejmě výrazně ovlivní výkon, a proto jsou opravdu současné informace o tom, že GTX 480 600MHz 512SP s 384bit sběrnicí a téměř 2GB paměti překoná Radeon HD 5870 s 256bit a 1GB pouze o 5% v průměru. Frekvence se snižovaly i kvůli výhřevnosti karty., takže místo slibovaných 30-60% výkonu navrch proti HD 5870, to bude výrazně méně. Já osobně na základě toho, co jsem zjišťoval, mohu říci, že bohužel je i těch 5% v některých případech a hrách reálné číslo, ale jsou i hry, kde je to o něco více. Každopádně trhač asfaltu se rozhodně konat nebude a bude to pravděpodobně pořádná prohra.

Další problém jsou ceny grafik a jejich spotřeba. Spotřeba bude rozhodně v klidu i v zátěži vyšší než u HD 5800 grafik, ale to vem čert, u grafik přes 10 000 korun na pár wattech moc lidem nezáleží, horší je to právě s cenou a poměrem cena výkon. Ten bude u FERMI GTX 470/480 mizerný a možná ani tohle slovo nevystihuje celou skutečnost. GTX 480, které nese téměř nevyrobitelné 512SP jádro FERMI bude extrémně drahá. Dokonce se objevil nástřel v obchodech na 679 dolarů, to je 15 500 korun, více než stojí výrazně rychlejší (po OC klidně 2x). NVIDIA bude tradičně spoléhat na hloupost uživatelů a své ortodoxní fandy, mohu totiž říci, že s cenami to ve skutečnosti u skutečně reálně fyzicky dostupných grafik nebude opravdu o moc lepší, než jsou ty údajné nástřely. Na druhou stranu můžete být poměrně klidní, GTX 480 bude vyrobeno hodně málo, takže si jí asi nekoupíte. Pak tu máme GTX 470 se 448SP. U ní se nástřel cen pohybuje kolem 499 dolarů. Bohužel GTX 470, pokud je GTX 480 jen o málo rychlejší než HD 5870, tak 399 dolarový Radeon HD 5870 rozhodně nepřekoná. Na druhou stranu o cenách se ještě vedou hojné diskuse, ve hře jsou dvě varianty, dotovat grafiky, nebo je nevyrábět a jen je mít jakoby v nabídce. Bohužel to vypadá, že do omezeně dostupné nabídky se dostanou jen strádajícím na NVIDIA zaměřeným výrobcům, zbytek výrobců ji sice do nabídky zařadí dříve, nebo později také, ale fyzicky dostupné od nich nebudou ať už z důvodu nedostupnosti jader, nebo nezájmu. Kromě toho, že to bude při pravděpodobném výkonu za tyto ceny neprodejné, je tu i problém s kvalitou. FERMI čip má prostě výrobní problém a dokonce se objevily informace z důvěryhodných zdrojů, že záruka na karty bude jen 1 rok a to i u výrobců, kteří normálně dávají na své produkty let více! V EU nás to trápit nemusí, tady je minimální záruka 2 roky na vše předepsaná zákonem (také za ní platíme, což kromě daně je ten rozdíl cen proti USA u nás). Nicméně bude chtít nějaký výrobce v této situaci takovou grafiku v Evropě vůbec uvést na trh? To je otázka, na kterou vám nejsem schopen dát dnes odpověď. Mohu vám ale říci, že ani na konci března GTX 470/480 v obchodech nečekejte, možná duben, ale plánovaná množství jsou skutečně minimální. Bohužel negativních zpráv o FERMI chodí ze všech stran tolik, že je není možné ignorovat a zahazovat jako spekulace. Osobně jsem ale čekal sice to, že FERMI se nepovede (nevěřil jsem tomu, že by se NVIDIA povedlo s novým teamem hned na poprvé podobný megalomanský čip odladit), ale že to bude až tak špatné, jak to v tuto chvíli vypadá a to realita může být ještě horší, tomu bych opravdu nevěřil.

Zbývá už jen malá jiskřička naděje, že to nebude tak zlé, ale vzhledem k tomu, co říkají tradičně dobře informované zdroje, bych tomu moc nevěřil. Co to bude znamenat pro nás zákazníky? Vlastně nic moc, tedy kromě toho, že výběr grafické karty bude jednodušší než kdykoliv před tím … ale o tom až někdy příště. Každopádně ještě celý jeden měsíc ani jedna oficiálně představená DirectX11 grafická karta NVIDIA na trhu. A to toho 23.3.2010 to bude přesně půl roku od uvedení ATI HD 5870 DX11 na trh a také operačního systému Windows 7 a samotného DirectX11!

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 21:51:53
avatar
Jestli se od Fermi nečekalo až příliš mnoho. Už dost zoufalé mi příjde přejmenování něčeho co eště ani vlastně není .. (teoreticky, ono to vlastně je ale není) Jen aby stačil ten její marketing i teď aby si nezlomila vaz, což se zřejmě nestane . Doufám. Konkurenci to chce.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:03:26

Tak nVidia odhalila s velkou pompou přesně to co jsme čekali ... nic. Opravdu smutná prezentace od takové firmy, člověk by čekal alespoň novou fotku Huanga s Fermi, nebo tak něco
Jinak vypadla z věty o cena/výkon Fermi karta HD 5970, tedy ta tam dle mého logicky patří.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zelené prdy... 2010-02-22 22:06:36
avatar
nebýt OEM trhu, už by nvidia měla problém, takto snad přežije. Ale už bych tuto firmu nenazýval "technologickým leaderem"
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:23:04
avatar
"technologický průser"
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:44:02
avatar
jedinej kdo NVidia nazývá technologickým leaderem je NVidia sama a myslim, že s tim jen tak nepřestane..
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:07:53
avatar
Duke Nukem Forever = DNF = Did not finish
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 09:18:15

Jedině, že Did not finish znamená NEDOKONČOVÁL, tvar nedokonalý. Have not finished bude správně. Ale to nesedí podle pismen.
Staré vtipy sedí lépe.
"některé zdroje uvádí až děsivých 550mm2"
"Sovětský mikrochip je tím největším chipem na světě - má 10 nožiček a dva ouška - pro přenos"
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:10:04
avatar
To je dobrý výročí (6 měsíců) Jinak do 23.3.2010 je ještě daleko a může se toho stát spousta. Jednodušší výběr VGA? Pro Atináky určitě, ale je mi(bude mi) líto Nvidiaků. Být to naopak, taky bych byl naštvanej, kdybych tak dlouho čekal na kartu (chip) od mého výrobce.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:24:58
avatar
nVidioti to prezijou,... se v IT svete stane raz za cas pruser, nVidie bude mit snad jeste dost prilezitosti napravit si reputaci. Proste mosi, pac monopol Ati by taky nicemu neprospel,...

o co se bojim vic sou nVidia only vyrobci GK, jimz uz vlastne rok a pul tece do bot a nemaj co vyrabat a co prodavat.

co se tyce uvazeci serie fermi,... 5-8k mi prinde strasne malo. tu by byla na miste citace nVidia webo kere rejpaly do nedostupnosti 58xx serie u radeonu, aneb uvedeni este neznamena fyzicko pritomnost v sopech

Co se tyce fermi,.. 600Mhz je straasne malo a nemit sirsi pamatovou zbernici jak radeony tak by dostavaly od raedonu sic o tretinu mensimi ale to dohanejic frekvenci jenz v OC edicich pujde pres GHz za srovnatelnou nebo nizsi cenu jak Fermi, obrovsky klepec,...

Bejt souboj Fermi vs HD5xxx generaci grafik sprint,... HD5xxx sou uz defacto pred cilem,... Fermi jeste ani nenastoupila na startovaci caru,...

Snad o rok na 28nm nebude repete
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:25:22
avatar
Tak holt budou muset přejít k ATI, jestli chtějí přežít.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:11:02
avatar
KLID!!! On to OBR vychválí Jsem sám docela zvědavej, jak to dopadne. I když pro mainstream se nic závratnýho neděje.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:23:05
avatar
...tak třeba to bude mainstream že jo...lol Ne tak taky jsem na to zvědavý, asi jako každý. Ale pořád jsem optimista a doufám, že to nVidia poladí a pokud ne do 26.3., tak že to vydá raději později na vrub lepší kvality.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:50:13
avatar
Citace:
tak že to vydá raději později na vrub lepší kvality.

eeeehm... Před půl rokem bylo pozdě
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:34:45
avatar
No už i na můj vkus to trvá dlouho - přecijenom za 1/2 roku mohli máknout víc a něco novýho pustit na svět.
Takhle to už je to docela trapný-nechci předjímat, ale pokud se to potvrdí, tak rok ještě vydržím s GTS250kou a pak si za dva tisíce koupim HD5850 nebo za tři HD5870ku..
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:30:28

Toho se pravě obávám. Pokud nvidia nepustí na trh něco pořádnýho, tak se v obchodech HD5870 s cenovkou pod 6 tisíc neukaže ani při výprodeji.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 19:38:18

to sice bylo ale je nutno rict ze kvalita nahoru sla.
vmb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ludia ... 2010-02-23 08:14:29

hlavne klud...
ak by to aj NV nestihla do toho 26.3, tak sa nic nedeje. Kludne PREMENUJE dalsi mesiac, a vyda to v slubenom termine
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:11:44

Hold nemůže být každý rok posvícení. Doufám že se nVIDIA z toho vyhrabe, protože mě to nebaví číst, když má jasně jenden výrobce navrh. Mě osobně konkurenční boj hrozně chybí.
PS: DD budeš mít tady někdy recenzi FERMI?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:14:08
avatar
S tím jak se k Fermi vyjadřuje, tak asi nikdy.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:31:34

To dřív vyhasne peklo, než mu PR nvidie da na testy fermi :-D
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:22:13
avatar
No právě.Pro mne má vypovídací hodnotu jen test prodejní verze a ne vybrané kusy které mohou mít i upraven bios.Protože v obchodech jí nesežene určitě také a tak tu asi na dlouho zavrkáme.Závěry které si udělají troubové z testů GK které rozdá NV k testování budou jejich problém.Pokud jde o NV stal jsem se nedůvěřivý a může si za to NV sama.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-02-22 22:16:44
avatar
Mne to tu pripadá ako keby si tie FERMI grafiky nenávidel keď tak často o nich píšeš aké sú to nepodarené karty, aké majú chyby a nedostatky a aký majú slabý výkon čo to teba vôbec trápi. Vôbec si ju nemal v rukách tak ako môžeš veriť niečomu čo si nevidel, keď ti poviem že existuje boh tak uveríš aj keď si ho nevidel? Kúp si ak si tak ešte nespravil HD5970 a hraj aj na 3 monitoroch.
Nehnevaj sa na mňa ale ty a OBR ste ako také malé deti doslova sa cez svoje weby osočujete a odkazujete na toho druhého aké nezmysli píše, však je to už trápne čo tu poslednú dobu čítam a nech mi nikto nepíše že načo to čítam keď sa mi to nepáči, čítam lebo chcem ale toto je už fakt moc. Naozaj nesúď ty tie karty keď si ich ešte neotestoval čo keď sa mýliš ako potom budeš vyzerať? A najviac sa ti bude smiať OBR akého hlupáka si zo seba robil pred vydaním karty. Toto isté platí aj o OBR a o tom jeho trhači asfaltu tiež ju netestoval tak tiež môže vyzerať hlúpo keď sa mu tá karta dostane do rúk a zistí že to bude možno prepadák.
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:33:15

Jenom jestli nejsme blbci my a OBR a DD se smějou, jak jim ty jejich žabomyší války o hovně zvyšujou návštěvnost webu.

Bohužel kvalitní web o hardware tady snad ani není, zato tech-bulváru je tu plno. Možná se to tu přejmenuje na bleskworld.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:32:02

Kvalitních příspěvků je naštěstí hodně. A ten tvůj vytažený ze žumpy je naštěstí ojedinělý.
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:35:03
avatar
Tu by som sa DD-ho zastal. Ton aktualit sa od prveho predstavenia z minuleho roku postupne meni, ako vychadzaju napovrch nove informacie a vsetko do seba zacina zapadat. Rozhodne to vsak nie je nenavist k Fermi, co je dnes medzi riadkami. Skor tam vidim sklamanie z neschopnosti nVidie dodat konkurencie schopny produkt.
No a potom aktuality o Fermi maju najzivsie diskusie a jednoznacne zvysuju navstevnost webu. Ja osobne ich citam velmi rad. (Pre uplnost rad si precitam aj zanietene aktuality z druheho taOBRa)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:38:19
avatar
ale neni jich az zbytecne moc?z ceskych (a mozna i z vetsiny zahranicnich) je tu pomer novinek o fermi ku zbytku jednoznacne nejvyssi...
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:43:32
avatar
no, je ich naozaj dost vela, hlavne na tomto webe je percento sprav o fermi velmi vysoke. ciastocne za to moze aj sama nvidia neustalymi PR akciami, ako bola ta dnesna. holt akakolvek reklama je dobra reklama.
DD je asi najvacsim propagatorom nvidia v nasich krajoch
Ego [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:50:29

Stejně jsou to, to jediný na co tu většina lidí čeká a co je dokáže nejvíce pobavit, stejně tak na konkurenčním webu. Proto jsou také nejvíce diskutovány. Jediným lidem, kterým to může vadit jsou NVidiaFans, jejichž ouškům více lahodí to co se píše u konkurence.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:33:12

Na FERMI čekají VŠICHNI! Tak proč by se o něm nemělo denně psát? Jedině snad proto, že se mu tím dělá reklama. A i špatná reklama je reklama.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 09:23:47

Novinka je pokažde v tom, že žádné novinky nejsou :-)
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:36:41
avatar
poradim ti jedno ... preskakuj novinky o Nvidia, ked nevies prehltnut dohady nik ti nekaze aby si tomu veril, novinky tohoto tipu su tu len pre pobavenie a mozno aj ratingu, ze kto ma lepsie zdroje ... ja osobne sa tesim na launch, ked budem moct porovnat informacie z tychto dvoch kontrastnych webov
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:06:10

No ak budeme preskakovat kazdy clanok kde sa spomina aka bude Fermi potopa, tak nie je vlastne co citat
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 09:16:03

Nepochybne ma NV s Fermi velke problemy. Neustale odklady o tom svedcia dost. Vyzera to tak, ze smer vyvoja tejto GPU otocili prilis neskoro a to na co sa pozerame su verzie kariet, ktore by mali byt vydane v konecnej revizii az za rok. Bohuzial. Okrem toho tento clanok nie je zly. Je to asi prvy-krat co nemam pocit, ze sa DD z terajsej situacii NV tesi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:28:37
avatar
No ono to opravdu nebude mít dobrý výkon, dobrou cenu, dobrou životnost, prostě nic dobrého. To už můžeme brát jako fakt. Ten čip potřebuje kompletní redesign a to by trvalo nejméně dalšího půl roku, tak aspoň vypustí to málo co mají na trh, aby nevypadali, že to totálně nezvládli, že ještě nic nevypustili. Ale stoprocentně souhlasím s tím co píšeš. Jako dva malí kluci se oba chovají.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:14:24
avatar
Hezký článek, ale nástřelu ceny v obchodu, který GTX 480 dává 2GB pamětí a GTX 470 512 Stream procesorů moc nevěřím. Nicméně souhlasím s Charliem, že "uživatelské recenze" stojí za přečtení
Každopádně jsem zvědav na reálnou situaci u nás (cena, výkon, dostupnost). Pokud to bude taková mizérie, tak aby člověk radši čekal na Vánoční recenze Fermi2
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:03:27

A navíc si všimni ceny u GTX470. Sleva mínus(!!!) 70 USD od original price. Ani se nedivím, že autor přiložil jen screen z toho pochybného eshopu a ne přímo odkaz: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:12:29
avatar
ne autor neni blbej a neuveřejnil ten odkaz proto, že už tam nic není, je neveřejný ;) bude zveřejněn až ty karty vyjdou ;)
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:12:51

Doufám, že se tyto ceny budou vydávat v budoucnu jako oficiální zaváděcí ceny a jak NVIDIA musela ještě před uvedením na trh karty zlevnit!!!
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:32:37
avatar
no jde o to, ze se ocekavali vanocni recenze fermi 1 a ,.... nic,... tak leden,.. stale nic,... unor konci furt nic a ted konecne aspon oficalni uvedeni konec brezna tak snad v dubnu

i kdyz k stavu fermi bych bejt na placu nvidie udelal co nejrychleji prechod na 28nm jenz pri brzo bude pripraven pac pokud ma charlie pravdu a na pripravu fermi na vyteznost cipu cca 60% treba tak masivne upravy ze by trvalo pol roka, to je snad lepsi pripravit na vyrobu pod 28 a verit ze to bude lepsi
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:15:00

Já myslím, že bude chtít Nvidia co nejrychleji (na konci roku)přispěchat s FERMI 2 a ani bych se nedivil, kdyby po této zkušenosti s výrobou měla druhá generace FERMI dva menší čipy (stejně jako ATI) místo jednoho velkého.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:39:15

opat vsetko smeruje k tomu ze DD mal pravdu...

kazdy sa z neho smial a nadaval mu ze je zaujaty a klame ale postupne to vyzera ze on je ten najlepsie informovany...

ale nehovor hop, kym nepreskoci....ale uz si viem predstavit ten flame pri recenzii Fermi(ked ju DD vobec dostane do ruk)
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:09:11

No pokial mu ju neda nejaky dobrodinec tak neviem ... NV mu ju neposle a zastupcovia od vyrobcov kariet tiez dobre vedia ako pise o Fermi a ako by to dopadlo ... takze hadam nejaky neznaly marketingac z velkoskladu tu chybu spravi a nasledne dostane padaka alebo strhnutie z platu za zlu propagaciu firmy
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:34:15
avatar
dostane, minimalne predajni ref verze od vyrobcu ASUS ci MSI
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 00:09:53

MSI ma samplov malo a ASUS si to dobre rozmysli
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 22:50:29

citacia z PCT
Citace:
"UPDATE: Doplněno už datum uvedení na trh - 26.3.2010

Všichni jistě zaznamenali, před několika dny, uveřejněnou zprávu na Twitteru firmy NVIDIA - na dnešek oznamovala nějaké zásadní ohlášení, a obrázek se tázal, zda jsme připraveni. Ano, jsme připraveni už minimálně čtvrt roku a čekáme ... a stále nic! Věci ale dnes naberou konečně nějaký spád, společnost dnes oficiálně oznámí datum a místo launche GeForce 400. Datum je ... 26.3.2010, na kompletní číslovku si jěště několik hodin počkejme (do 18-té hodiny našeho času) .. co to znamená? V tento den se objeví na všech magazínech, ne jen těch vybraných, kompletní recenze v libovolně zvolených hrách. Žádné preview pro vybrané magazíny, jak si někteří vymysleli se nekoná. Půjde o normální uvedení, a několik šťastlivců si kartu bude moci asi i koupit. O reálné dostupnosti v obchodech nic nevím ..

Pokud se ptáte, co NVIDIA dnes ještě prozradí, tak nic. Oznámeno bude skutečně jen datum a místo konání slavnostního uvedení. Ven se nedostanou žádné specifikace, info o výkonu ani spotřebě. První skutečně reálné informace o těchto skutečnostech (my je už známe) očekávejte tak za týden, to se dostanou první reálné karty recenzentům. Do té doby může dále Charlie D. vymýšlet hlouposti na svém webu, pak mu ale asi dost zmehne ..."


toto fakt nema chybu
...ale tu citam nieco ine http://ve3d.ign.com/articles/news/53276/Nvidia-Announces-That-It-Is-Announcing-GF100-Details-At-PAX-East
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 01:31:17
avatar
hahaa.. v PCT si asi pripiekli hlavu o nadupane FERMI chipy!

som zvedavy na tie testy! a pre istotu im to tam mozes vycapit!
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:36:21

Jo to bude slavnostní uvedení... to budeme všichni štěstím plakat!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:49:47
avatar
No uvidíme. Já se hlásím, že bych to Fermi zrecenzoval. A vybral bych si taky jakoukoliv hru, ale do výsledku bych pak dal jenom hry, ve kterých bude Fermi lepší. Má cena je $1000 + dodejte mi i HD 5870, abych to měl s čím srovnávat.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:09:12

No, tak se mistni pisalek ukojil.....ale uvedomte si, ze pokud nebude konkurence, ceny dolu nepujdou a vyrobci her se take nepretrhnou s implementaci dx11...
Pokud bude mit Fermi vykon jako 5870, tak se asi tezko bude prodavat za ty ceny ktere jsou uvedeny, Nvidia bude muset jit s cenou dolu.
Pokud chcete a umite anglicky doporucuji perfektni clanek na guru3d.com
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:14:38
avatar
vždyť o tom webu jsem v článku také hovořil ;)

BTW. to o tom ukojení, tím mě chceš urazit ? mám to brát jako žádnost o BAN? nebo jsi jen hloupý?
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:27:32

preber si to jak chces
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:33:00
avatar
takže hlupák, protože nikdo rozumný by něco takového nenapsal. Ukájet se nad HW, no ty to teda vedeš. Tak alespoň víme, co jsi zač.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:37:08

mne nenaseres
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 00:52:12
avatar
debko, pises ako soplave decko... rob s tym nieco
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:51:58
avatar
Vždyť to je usoplené děcko. Co po něm můžeme chtít víc?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:04:15
avatar
Utrieť si nos? Vlastne nie, to by musel najprv skončiť základnú školu.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:38:14

Já jsem pro banán. Za ty vulgární výrazy! Oprava - za jeden vulgární výraz.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:37:12

DD ty seš teda netykavka!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:36:17
avatar
mě docela překvapilo, že tu není zmínka o tom že ve čtvrtek vyjde HD5830, to by asi lidi zajímalo víc než tohle . Navíc dva konkurenční weby se handrkují o specifikace, tak by v tom mohl DD udělat jasno
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:08:14
avatar
Taky to sleduju co muzu, ale bohuzel me unikle parametry zklamaly: 1120SP, 800MHz, 16ROPS, 175Watu!
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:25:41

a myslis ze ked budu stat 16000KC tak ATI znizi ceny???

silne pochybujem
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:36:18

pokud ta cena bude odpovidajici vykonu, at stoji treba 16000 Kc, pokud nebude odpovidajici vykon, tak budou muset jit s cenou dolu (Nvidia). To tak vetsinou byva...viz treba 4870 vs 260gtx....
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:07:10
avatar
Urážaš + Blbo čítaš = Si debil
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:10:42
avatar
Asi takhle: Pokuď by situace na trhu byla úplně opačná (fermi by byl výrobek ATI a HD5870 je NVIDIA) tak by tenhle článek vypadal asi tahle. Sice se na nás valí plno informací, že Fermi grafické karty, nebudou zdaleka tak dobré jak se čekalo, ale pevně věřím, že ATI v den vydání těchto nových grafických karet vydají novou podporu ovladačů, které by mohli s výkonem ještě hodně zamíchat.......atd
Já bych tenhle článek nechal spát a až se testerům opravdu dostanou FERMI do ruky tak se uvidí jestli je tenhle článek pravdivý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:12:59
avatar
a co pak?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:40:28

Ty budeš asi z tábora zelených, že? :-)

Ale nic proti, každý máme svůj funclub. Jen někteří fanouškové cestou z CZC převrací popelnice a ukazují sprostá gesta na policejní hlídky.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 10:33:22
avatar
Asi takhle. Jsem spíš červenej, protože mám rád, když má převahu ATI, ale kdybych si měl kupovat novou grafiku tak u mě vyhraje poměr cena výkon. Osobně doufám, že FERMI propadák nebude, protože čím větší konkurence tím nižší ceny.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:20:00

v to sme dufali.. ze bude konkurencia.. ale vyzera to, ze to s tou konkurenciou bude akesi poslabsie..
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:14:01
avatar
"Co to bude znamenat pro nás zákazníky? Vlastně nic moc....." to j epravda,my si raději koupíme ATInu,kartu která tu je a funguje
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:16:29

Uz vidim jak PR verzie chipov v recenziach budu s nadstavenymi taktami a nefunkcnim AF.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:30:09
avatar
Ja sa na nove nVIDIA DX11 GK tešim očakavam pekný NÁŘEZ po vykonnostnej stránke. Mali by ATI karty o dosť prekonať. Teda dufam že to bude o dosť.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:34:16

na teba som cakal...a odkazujem ze som zvedavy na ten "narez"
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 01:33:33
avatar
to bude zárez tupou žiletkou do zelenej žily
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 17:57:50
avatar
Neboj sak sa dočkaš. nVIDIA by sklamať nemala.
mato1234567890 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ako vzdy 2010-02-25 20:11:29

Podla Nvidia PR: Nvidia nikdy v zivote nesklamala!! (svojich fanatickych privrzencov).
mato1234567890 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KDH 2010-02-23 09:46:17

Rovnako ako KDH vyhra na Slovensku tohtorocne volby s 50% naskokom.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:06:16

Tak dufam, ze sa mylis.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:05:01
avatar
Nehrozí, vždyť nejste Polsko.
mato1234567890 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 20:13:24

To nie je take iste, pretoze si tak dost casto pripadam ako keby sme boli.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:09:25
avatar
Ja zas očakávam po parlamentných voľbách od novej vlády hospodársku nadradenosť nad USA.
Hold, každý ma svoje sny.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 23:48:41
avatar
No tak toto oznámenie od nVidie ma naozaj posadilo na zadok! Ani dospať som nemohol od včerajška, keď som vedel, že dnes bude big surprise, ale že to bude až také geniálne, to sa mi ani v najlepšom sne nezdalo... Konečne vieme dátum predstavenia! Všetky palce hore nVidia...
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fermi 2010-02-22 23:49:28

Dost pochybuju, ze by GTX 480 překonala HD5870 jen o 5%. Tipuju že alespoň tak o 30%, jinak by to snad ani radši nepustili ven. Nezbývá než počkat, jsou to jen informované dohady.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 07:24:56

edit: (zase to nějak divoce přiřazuje posty do vláken, takže) toto je reakce na remy
Citace:
to co napise NVIDIA PR su klamstva ale to co napise zakomplexovany fanATIk a odporca NVIDIE Charlie tak to je pravda

Podívej se, co každý z nich psal před půl rokem a srovnej to s dnešní situací.
Citace:
tie ceny, nejaky tupcek si to da na neznamy shop aby prilakal pozornost a uz to sem aj vylepis ze aha ake drahe.
ak by tam boli tie vymyslene ceny nizsie uz vidim ako pises uplny opak ze nvidia zas klame a bla bla.

Chtěl bych vidět tvůj výraz v obličeji, až se dozvíš skutečnou cenu.
Citace:
a kde su konecne nejake dokazy. ma mat iba 20% vytazenost? prosim si dokaz. ma byt len o 5% rychlejsia ako 5870? prosim si dokaz.

Problém je ten, že nám chybí hlavní důkaz a tím je FERMI. Čím to asi bude?
Citace:
vsetko len kecy a nepodlozene spekulacie. a velkou zahadou sa tu objavuju len zaporne spekulacie. aha, zabudol som vsetko kladne je klamstvo

Souhlasím - výtěžnost je famózní, takže Fermi se už půl roku vesele vyrábí. Proč se teda neprodává? Asi proto, že nVIDIA se ráda dívá na sklady plné svých výrobků, že?
Výkon je taky dobrý... sice jsme zatím neviděli ani jedno skóre v 3D Marku nebo nedej Bože v nějaké hře, ale co, je to nVIDIA, takže musí být nejlepší, že?
Citace:
tieto tvoje clanky proste nemaju uroven.
Řekl člověk, co zásadně nepoužívá interpunkci, velká písmena a dělení do odstavců.
Citace:
som zvedavy ci zareagujes alebo nedajboze niecim podlozis svoje kecy. zatial pokazde ked ti nieco taketo napisem tak mlcis. to je mi zahada.

To bylo křiku, když tu DD psal, že Fermi vyjde v Březnu, a teď ?
Citace:
nemas fermiho, nemas testy, nemas nic. takze vies velke prd

No právě, nikdo nemá Fermi, už půl roku a já se ptám proč? Proč není Fermi na skladech, když přece žádné problémy nejsou, co?
Citace:
ale stale dokola prazdne reci.

Pláčeš sice dobře, ale na špatném webu. Kdo za to může, že není Fermi? nVIDIA nebo Stach? Nebo snad někdo brání nVIDII, aby zveřejnila herní testy? Nebrání, tak proč je nezveřejní?
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:07:48

nenasiel som tam odpovede
tak pojednom. ma byt vytazena iba na 20%.
poprosim dokaz o tomto tvrdeni v opacnom pripade su to len prazdne kecy.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:15:06

Chceš oficiální tiskovou zprávu přímo od TSMC, nebo bude stačit ta od nVIDIE?
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:00:43

ano chcem
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:57:51

Tak ses nám tu odhalil jako neskutečná naivka. Opravdu si myslíš, že takové informace nepodléhají nejpřísnějšímu utajení pro obě smluvní strany? Jejich šíření, nota bene ve formě oficiálního kanálu, je naprosto nemožné. Tebou požadované informace je možné pouze odvodit z nepřímých údajů, které se potvrdí teprve až po launchi.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:15:20

takze dokazy nejsu hej?
su to len dohady.
a toto iste co si napisal sa da pouzit aj na nvidia PR kecy.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:41:18

Přímé důkazy nejsou, jsou jenom nepřímé. Ale klidně můžeš zkusit poslat dotaz do Kalifornie, třeba Ti to řeknou. Pro dnešek nemá tato debata smysl. Sejdeme se tu až bude Fermi běžně k sehnání v obchodech a současně otestována nezávislými weby. Ale naprosto Tě chápu, Fermi je ostuda a to ještě ani nevyšla a jediné, co Tobě a podobným zbylo je výhružně hrozit pěstičkou, mumlat cosi o brzkém zůčtování a do omrzení opakovat "důkazy nejsou, jenom dohady". No bodejť by byly nějaké důkazy, když se slovutná nVIDIA neobtěžuje vydat kartu.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:08:51

nepriame dokazy?
to mas namysli tie chybne vypocty? (2mil + 1/3 = 3mil)
tak daj mi aspon nejake nepriame dokazy.
vratim sa spat. ma mat iba 20% ucinnost. ma byt iba o 5% rychlejsia. poprosim teda tie vase nepriame dokazy

dalsia vec. bolo tu pisane: nvidia ma o 1/3 viac tranzistorov takze by mala byt o 1/3 rychlejsia ... atd.
prvy omyl je uz spominana 1/3. a druhy omyl, ako mozte toto porovnavat? ak by to boli dve rovnake architektury pricom jedna ma o 1/3 (akoze) viac tranzistorov tak by bola teoreticky rychlejsia o 1/3. ale toto je uplne ina architektura.

priklad. jedno auto ma 200 koni a druhe 220.
to neznamena ze auto co ma 220 koni bude o 1/10 rychlejsie. zalezi to od hmotnosti, aerodynamiky, pnaumatik atd. toto je to iste.
a na tychto nezmysloch su zalozene vase clanky tak potom aj tak vyzeraju. cele to tu vyzera ako ATI fanklub a nie objektivna stranka.

aky bude fermi v skutocnosti sa uvidi za mesiac. takze tu nebudem tvrdit ze bude dva krat rychlejsi ci pomalsi ked to nemam ako dokazat.
berte si priklad z guru3d. tam je to objektivne posudene. ziadne nahle zavery, ziadne "fakty" bez dokazov.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:31:58
avatar
No a to je na tom to krásné. Čip má byt asi o 1/2 větší než konkurenční, ale kvůli tomu, že to je jiná architektura, tak může být klidně i o 100% výkonnější, ale taky jen o 5% výkonnější. Ale to se už za měsíc dozvíme, co bude pravda. 100% je asi nesmysl a reálnější je o 30-70% lepší výkon. Všichni by si přáli aspoň o 30% lepší výkon, ale zatím tomu nic nenasvědčuje. A odhaduju, že Charliemu D. poskytla informace nějaká firma, která chce asi utéct k ATI, tak je jim už ukradené, že by jim nVidia utla tipec a aspoň by se zalíbili AMD/ATI.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:41:00

no a o tomto to je!
mame len spekulacie. su kladne aj zaporne.
ale na tejto stranke sa objavuju iba tie zaporne, pricom vychadzate z tvrdeni krala atifanboyov zaujatych proti nvidii. to su teda objektivne informacie.
nemam dokazy tak nebudem tvrdit ze bude len o 5% rychlejsia ale nebudem ani tvrdit ze bude o 70% rychlejsia.
skratka DD je ATi fanboy jak repa a jeho tvrdenia berem s velikou rezervou. obzvlast ked su v jeho tvrdeniach chyby ktore omiela stale dokola.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:07:46
avatar
No ono jde o to, že se ale Charlie D. prakticky vždy trefí, zatím co ostatní byli teď hrozně vedle. Tak komu je lehčí veřit?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:27:26
avatar
Důkazy o té výtěžnosti jsou. Jen se k nim prostě nedá dostat. Ale dají se prostě vyvodit ze situace na trhu.
Příklad - Doma za oknem nemám teploměr, kouknu skrz namrzlé okno, všichni teple oblečení, auta zamrzlé, každému se kouří od držky, všechno namrzlé. Sice nemám důkaz, že venku mrzne, nemám teploměr, ale je jasné, že mrzne, prostě tomu vše nasvědčuje.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:34:00

namrznute okno neni dokaz?
tak potom chcem vedet z coho vyvodzujete co vyvodzujete. zatial som sa dozvedel ze z chybnych vypoctov.
alebo vychadzate z udajov kde volaky ujo si na stranku zverejnil ceny fermi kariet aj s urcitymi udajmi? to tu asi povazujete za doveryhodne zdroje.

zas sa oyptam to iste uz ale 5 krat lebo pokazde si precitam iba vymluvne odpovede.
iba 5% rychlejsia ako 5870. odkial je vyvodena tato informacia. 20% ucinnost? tiez poprosim vyvodenie. ak by to bolo aj s dobrymi argumentmi neurazil by som sa. kecov som pocul uz dost tie si neprosim.
(kecy nerovna sa nepravdy, kecy rovna sa reci bez dokazov, opodstatneni ci argumentov)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:01:41
avatar
No a to že Fermi na trhu ještě není a podle nV tu už měla být dávno není důkaz špatné vytěžnosti? Ty chceš čísla o té výtěžnosti jako důkaz a já chci čísla o té teplotě jako důkaz. Když ti stačí namrznuté okna jako důkaz, tak ti musí stačit i to, že ještě Fermi není na trhu jako důkaz. No a když bude špatná výtěžnost, tak budou samozřejmě i vyšší ceny. Všechno to do sebe nějak zapadá. Je možné, že ty ceny můžou být vycucané z prstu, ale pak by v tom případě už Fermi byla mezi náma a v tom případě by výtěžnost byla dobrá. Jenže neni mezi náma, takže výtěžnost asi nebude super a už se k tomu do mozaiky začínají přidávat ceny, které by to taky potvrzovaly. Ještě bych mohl použít i teorii Occamovi břitvy. Množství (tj. důvodů, příčin) se nemá dokládat, není-li to nezbytné nebo taky, pokud pro nějaký jev existuje vícero vysvětlení, je lépe upřednostňovat to nejméně komplikované. Ale na to už jaksi nemám náladu ani čas, čeká mě práce. Ne vše je jen černobíle a není potřeba na vše dodávat přímé důkazy.(Occamova břitva)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:22:37

tiez si myslim, ze by spravili nieco ako: mame problemy.. riesime ich.. oplati sa cakat.. ved si pozrite nase testy.. sme o 50% rychlejsi..

ale to sa nedeje.. len sa mlzi.. a neinformuje.. a presuva.. stihnu to do vianoc?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:07:42

Problem bude asi v tom, ze ked su problemy tak asi tazko mozu ukazovat testy v ktorych by boli vyrazne rychlejsi. A o tom to cele je...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 09:11:53
avatar
Nvidia s FERMI asi predbehla dobu. Podobný koncept GPU sa asi začne využívať, ale až za čas. FERMI mi koncepčne dosť pripomína larrabee od intelu. Intel vedel prečo to zrušil, lebo v dnešných hrách by to nebolo žiadne terno. Fermi bude pokrokove GPU s novými možnosťami, ale žial na dnešné gamesky to nebude vončo. Mne sa zdá, že nvidia uvedie GPU ktoré nájde podporu až za nejaký čas. Aj R600 bolo prelomové GPU ktoré predbehlo svoju dobu, ale žial nepodpora zo strany vývojárov hier a vykašlanie sa na full podporu DX10 ho zdegradovalo.
ch4ser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 09:30:36

Opět typický článek o Nvidii na DDworld... Nejhorší, strašné, odsouzené navŽdy
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD, prosím nauč se procenta a 2010-02-23 10:26:17

OBR to také dříve dost voral, ale poslední dobou si na to dává pozor. Pokud Radeon má 2mld tranzistorů (zaokrouhleně)a Fermi 3mld, tak má Fermi o polovinu (50%) tr. víc než Radeon (ne 1/3!)!. Ovšem Radeon má o 1/3 tr. méně než Fermi! Vždy musíš dávat pozor z jaké strany to porovnáváš. To samé z výkonem, pokud by byl výkon lineární s počtem tr. (což, pokud nebude, a asi ne, tak bude Fermi propadák), tak by byla Fermi o 50% výkonnější (měla by 150% výkonu Radeonu), nebo naopak, Redon by byl o 33% pomalejší (měl by 66% výkonu Fermi).
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 10:43:22

To víš, u matematiky se musí přemýšlet a to občas bolí.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:14:01

mas pravdu.
necakaj ze ti na tento prispevok DD odpovie lebo tym by priznal ze napisal kravinu a to je on na to az moc namysleny aby si priznal chybu. (alebo zacne taketo prispevky mazat ako je jeho dobrym zvykom)
navyse v tomto porovnavani neni priama umernost.
ak by boli dve totozne architektury pricom jedna ma 2mil a druha 3mil tranzistorov tak tam sa da odhadovat vykon na ich pocte. iba ze fermi je nova a uplne odlisna architektura ktora pripomina viac CPU ako GPU a bude aj uplne inak fungovat. cize ako som povedal uz skor, pokial nema nikto v rukach fermiho vsetko su len kecy.
a ked niekto nema ziadne dokazy o svojich tvrdeniach, len negativne spekulacie z atifanboy stranok a neovlada matematiku tak potom maju tieto clanky aj taku kvalitu.
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:47:38
avatar
Až nato, že v tvojom príspevku je minimálne 30 gramatických chýb, tak pán DD píše svoj názor. Ty máš právo nesúhlasiť, ale nemáš právo ho osočovať a zhadzovať ho pred komunitou. Ak považuje príspevok za urážlivý, má právo ho zmazať. Ide o to, že vy nevediete diskusiu, ale polemiku, v ktorej používate výrazy, ktoré urážajú alebo inak napadajú jeho osobnosť. Takto, ak vás to neučili, sa nevedie konverzácia. Ty môžeš vyjadriť svoj názor, avšak nesmieš používať pejoratíva až vulgarizmy.
No a teraz už k obsahu tvojho príspevku. Ty si žiadaš priame dôkazy, ale tie proste nie sú. Sú iba odhady, ktoré sa DD snaží zverejniť a je to zatiaľ jediné údaje o možnom výkone Fermi. Tieto údaje nemusia byť na 100% pravdivé. Zakladajú sa možno na údajoch, ktoré získala Nvidia svojím testovaním. Avšak tieto údaje taktiež nemusia byť pravdivé. DD odkazuje na zdroj, z ktorého čerpal údaje o možnom výkone Fermi. Za tieto údaje sa ti nikto nezaručil a zatiaľ sú to jediné možné výkonové porovnania. Ak nerátame Nvidiu a ich pekné "slajdy". Proste ty si žiadaš, čo ešte nie je, a preto jediné údaje, ktoré pripadajú v úvahu sú práve tieto "kecy".
A posudzovať človeka podľa článkov je nanajvýš neoprávnené a najmä nezdvorilé. Ako vidím, na teba by sa toho tiež našlo, ale to proste do konverzácie (u vás hádajúcich skôr polemika) nepatrí! Ak by som ti daj nejaký príklad z matematiky pozeral by si na mňa ako na teľa a bol by si tíško. Totižto sa každému ľahko hovorí, keď mu to niekto predtým vysvetlí a potom sa pôjde hrať na vzdelaného a druhého, ktorý spravil chybu, bude zhadzovať. To by som dokázal ja. Tak si to nabudúce nechaj pre seba a prosím vyjadruj sa slušne! A ako ty na neho hovoríš, že nevie matematiku, tak ty by si si mohol objednať doučovanie zo slovenského jazyka. A ty tiež nie si v matematike nejaký "expert", pretože pokiaľ viem, tak miliarda (cháp 10 na deviatu) má skratku "mld" a nie "mil". Toľko z tej matematiky, ktorú ty zjavne ovládaš!
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:10:14

30?
mozes mi ich vypisat.

a kludne mi daj priklad z matematiky.
mal som ju 8 rokov na gymnaziu a 3 roky na vysokej.
tak sa ukaz

a ty mi chces povedat ze jeho clanky su objektivne?
sam vies ze to neni pravda.
a ked nema ako podlozit svoje klucove tvrdenia, za co taketo tvrdenia stoja?
obsah nvidia prezentacie sa da spochybnit zaujatostou. a co zdroj na ktory sa odvolava DD? znamy charlie ktory je voci nvidii jasne zaujaty a je to fanusik ATI. jeho nazory su uz v poriadku aj ked niesu vobec podlozene.
zaujimave ze DD sa nevie ani sam obhajit. vacsinou len mlci alebo maze prispevky ku ktorym sa nedokaze vyjadrit.
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:18:30
avatar
Spočítaj si dĺžne a mäkčene, ktoré ti chýbajú, veľké začiatočné písmená a chýbajúce čiarky. Len v prvých dvoch vetách máš 16 chýb (ak som to spočítal správne).
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:15:45

ach
dost zufaly pokus.

a co ten priklad? ci radsej nic?
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:46:50
avatar
Radšej nič. Rátal som s tým, že takýto jednosmerný názor nemôže mať osoba staršia ako 15 rokov. No čo už. Každopádne si sa nevyjadril k celému obsahu príspevku. Ide o to, že ako sa budeš správať k veci, ktorú ti dal človek, ktorý sa správa v spoločnosti slušne a ako k veci, ktorú si dostal od niekoho, kto stále niekoho osočuje, s každým má problémy a nespráva sa k tebe ako by sa mal? Takže tu to máme asi nejak takto:
a) ATI má ceny v pomere výkon/Watt/cena lepšie ako konkurencia a nesere ľudí okolo ako napríklad Nvidia, ktorá zabŕda do Intelu a do každého okolo, a keď by sa náhodou niečo netočilo okolo nej, tak začne vystrkovať rožky (viď. Nvidia a jej listina stránok, z ktorých sú údajne testy nepravdivé).
b) Nvidia, ktorá sere každého okolo, nedá pokoj, bude zatľkať aj keby ju videlo milión ľudí ako zabije nejakého človeka, ešte bude aj drahšia a za čo? No ďakujem pekne. Takúto firmu s takýmto portfóliom si neprosím. Ešte stále sa čuduješ, prečo sa nám nepáči Nvidia? Sľubuje, klame ťa a je drahšia! A teraz sa tu niekto bude pýtať, prečo je niekto zaujatý. Povedz mi teraz, ktorú vec by si si vážil viac. Či tú od toho a) alebo tú od toho b)? A k tomu Charliemu... Myslím si, že preháňa a Fermi nebude až taký veľký prepadák, no za ceny, ktoré si myslím, že Nvidia nastolí, tak si ju môžu nechať takú aká je. Firmu, ktorá klame aj MŇA a ja vidím, že proste to tak nie je, nechcem podporovať v žiadnych z jej činností. Nech je aj lepšia, no ja si za svoje peniaze, myslím, zaslúžim aspoň trochu úcty a podpory a nepotrebujem, aby zo mňa robila idiota. Tu som ti to vysvetlil pekne ako to cítim ja. Ja sa ti nesnažím vyhovoriť, aby si si kupoval tvoju obľúbenú značku, no ja ti to hovorím z môjho pohľadu na vec a ty by si ma mal taktiež pochopiť, prečo píšem a konám tak, ako teraz.
ymer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 17:44:23

nvidia nema problem s drivermi na rozdiel od ATI, ma velku podporu u vyvojarov hier a konec koncov to je dovod preco sa kupuju graficke karty, hlavne na hry. potom drobnosti ako physx atd.
ATI ma zas nizsiu cenu co je hlavny dovod preco drtiva vacsina ludi kupuje ATI. nie preto ze je lepsia, ale preto ze je lacnejsia.
v tomto ma vsak ATI v poslednej dobe navrch kedze ma DX11 karty a nvidia nie. Ak by som mal teraz kupovat graficku kartu, samozrejme by to bola ATI 5xxx. no zatial kupovat novu graficku kartu nieje dovod kedze ziadna poriadna DX11 hra tu neni a moja sucasna 280GTX zvlada hry bez najmensich problemov. To je dalsi prinos nvidie, vyvoj hier na PC. ale to som tu uz raz spominal a hra Metro 2033 to iba potvrdzuje.
proste kecy ako nvidia lze a bla bla bla. co to ma spolocne so mnou? 8800GTX bola prva graficka karta co som si kupil za vlastne a maximalna spokojnost. 280GTX taktiez velka spokojnost a nemam s nou najmensie problemy.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 18:39:52

Ironia je, ze firma, ktora tu DX11 kartu este nema spolupracuje na hre, ktora zrejme prinesie doteraz najlepsie vyuzitie tohoto frameworku. Nechapem ludi, ktori beru marketingovu kampan osobne a kladu moralku tam, kde sa asi tazko moze hladat. Tiez sa uz blislo aj par ludi z AMD. Cele posledne obdobie sa nesie v problemovom rozhodnuti, ktore zmenilo architekturu Fermi. Povodne pokial viem malo ist o podobnu evoluciu akou je teraz HD5xxx. Lenze neskora zmena a tym padom natiahnutie casu vyvoja sposobilo situaciu ktora je dnes. Ziadne naozaj nove karty(ale predavat bolo treba dalej) a toto polrocne hluche miesto ked NVIDIA ako konkurencia k AMD/ATI meska. Ja neviem co ste ludia cakali. Ze NV bude samu seba potapat recami typu "prepacte, nestihame", "mame problemy s vytaznostou" alebo "nase karty vykonovo nestihaju". Samozrejme ze sa snazia ziskat co najviac casu aby vychytali co najviac much. Sice to nevyzera momentalne na uspesnu prvu varku novej generacie ale s nizsim vyrobnym postupom to uz moze byt opat ina kava. Architektura karty je totiz viac ako zaujimava.

elesde:
Citace:
ATI má ceny v pomere výkon/Watt/cena lepšie ako konkurencia


Suhlasim, ale urcite to nie je kvoli tomu, ze by chcela byt ustretova k svojim zakaznikom. Keby nemala konkurenciu alebo by sa stala dominantna, by sa vela ludi cudovalo kam zmizol dobry pomer vykon/watt/cena. AMD ako firma nie je ziadny anjel a NVIDIA nie je ziadny diabol. Su to proste spolocnosti, ktore sa snazia zarobit. Nic viac a nic menej.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 18:44:39
avatar
To není ironie, NVIDIA chtěla a měla vydat své DX11 grafiky s příchodem Windows 7 a DX11 - má velké zpoždění ... také ten DX11 titul (Metro 2033 nevznikal co se DX11 týká na NVIDIA ale na ATI, vychází z herního enginu XRay pro STALKER, žádnou NVIDIA DX11 grafiku nemohli mít vývojáři Metro2033 k dispozici aby na tom mohli DX11 vyvíjet)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 19:27:47

Urcite NVIDIA chcela nove DX11 vydat zaroven s Win7. To je jasne. Ale urobila rozhodnutia, na ktore teraz zrejme doplaca. Stacilo urobit evoluciu z predchadzajucej generacie tak ako AMD/ATI a boli by v pohode. To, ze sa rozhodli pre novu generaciu skor ako konkurencia je krok, ktory ich stal len zatial minimalne pol roka meskania, ale z dlhodobejsieho hladiska to mozno je dobre. Zatial co sa o rok bude borit s novou generaciou GPU AMD/ATI, NV by uz tu svoju mala mat vyladenu a moze z toho tazit. Stale je to o tom, ze kazdy chvilku taha pilku. Osobne mam z vela tvojich clankov pocit, ze vyvolavas dojem ze je NV neschopna firma, ktora robi vsetko zle a klame zakaznikov. Mozno to tak nemyslis. Ja neviem. Mne sa proste paci nova architektura s ktorou NV prisla a som zvedavy ako na to zareaguje konkurencia. Predpokladam, ze tiez pride s podobnym GPGPU cipom.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:32:47

OBR si mozna uz dava pozor na procenta, ale o nestranosti a nefandeni nemuze byt rec, to se nebavim o jeho impulsackym pristupu k diskuzim kde se projevuje jako vypatlanec ze zvlastni skoly, tohle individum ma do profesionalniho redaktora nepredstavitelne daleko a kdyby fungovala reinkarnace potreboval by hooooodne zivotu aby se mirne zlepsil...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:44:10

Souhlas, OBRa nesnáším, některé perly co napsal do diskuzí mám schované, já jen, že v tomhle dělal stejné chyby, ale poslední dobou je nedělá (alespoň jsem na ně nenarazil).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:47:26
avatar
Je to slovíčkaření ale beru ... vzal jsem jako základ ty 3miliardy tranzistostů u GF100 a proto píši o 1/3.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 10:20:00
avatar
Těch negativních informací,už je nějak moc.To už je podezřelé.
stanoskot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prosba o opravu v článku 2010-02-23 11:15:46
avatar
dobrý den,
já velice nerad na nepodstatné chyby v článcích ale tato jedna se opakuje pravidelně a mám pocit, že ani nevíte že se jedná o chybu.

Jde mi o věty typu:
V870 má pořád „jen“ 2,1 miliardy tranzistorů na ploše 330mm2, FERMI má 3 miliardy tranzistorů, tedy o 1/3 více

Co je špatně. Správně by to bylo kdybyste napsal buď že ati má přibližně o třetinu míň tranzistorů, nebo že nvidia má přibližně o polovinu víc tranzistorů než ati.

je to proto, že jestliže k číslu 2,1 připočtete jeho třetinu, co je přesně 0,7 dostane 2,8, když připočtete polovinu dostanete Vámi požadovanou hodnotu něco nad 3

Naopak když od čísla 3 odečtete jeho třetinu dostanete dvojku.

Ta samá úvaha platí i pro velikost čipu.

Tento příspěvek nepíšu proto abych chtěl prudit a už vůbec ne proto aby nvidia vypadala ještě hůř jak vypadá teď, ale proto, že je to chyba pitomá a hlavně totálně zbytečná.

PS: omlouvám se za možné gramatické chyby
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 11:24:27
avatar
viz. jfb o trosku vyse
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:29:12

Je to to stejném jako když se tu psalo na základě grafu, kde výkon HD5870 byl 70% a udávaný výkon GTX480 (tenkrát možná ještě pod odhadovaným starým názvem) 90% a v textu to bylo uváděno několikrát jako "výkon je maximálně 20% nad HD5870". Úplně stejně blbě.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:36:37

no DD vyjadri sa k tomuto.
cakame.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:48:04
avatar
Je to slovíčkaření ale beru ... vzal jsem jako základ ty 3miliardy tranzistostů u GF100 a proto píši o 1/3.

Nemám problém přeznat, že na matematiku a přesné matematické vyjadřování jsem levej
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:31:15

Tohle opravdu není slovíčkaření, když napíšeš (pozor jen příklad), že něco je je výkonnější o 33% a ve skutečnosti je to výkonnější o 50% - no pak se nediv, že ti někdo nadává z nadržování a neobjektivity. Hele docela bych ti chtěl dávat půjčku, s takovým myšlením :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 17:30:09
avatar
pardon jak jsem v tomhle případě tedy neobjektivní k ATI
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:11:33
avatar
Grafiku nad 5000 si asi těžko koupim.. Tak ať už s těma cenama hejbou!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:05:21
avatar
Taky čekám na to až se Fermi objeví, aby HD 5850 klesla aspoň na 5000,- Doufám, že ale nezdraží.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:19:47
avatar
Ja jen tiše z povzdálí pozoruji co se děje...a nechce se mi věřit, že by situace mohla být tak špatná. Nejde mi o NVIDII ta přežije na jiném než-li dektopovém trhu. Ale o only Nvidia výrobce jenž dnes vaří z vody a pokud bude pravda co se všude povídá, tak teď budou vařit z vody s trochou soli. Nic víc.

Ale není to nemožné od serie 8800 to jde jen dolů a myslím že to v posledním půl roce nabralo rachlost.

Souhlasím s mnohými názory, že archytektůra je velice zajímavá a v budoucnu se může vyplatit, ale dnes je to nedonošené dítě jenž jde na svět císařským řezem.

Velice mi to připomíná situaci 3dfx a její poslední produkt. Se stejnými potížemi jako je spoždění, žravost a cena. Odkaz

Ono to ani není s podivem, když NVIDIA vznikla z 3dfx a způsob myšlení zůstal úplně stejný. Tedy mega jádro mega výkon...bohužel z toho nakonec vznikde mega spotřeba mega cena...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 14:26:26

nVidia nevznikla z 3dfx, nVidia byla konkurence 3dfx, která 3dfx rozdrtila a pak zbytky koupila.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:26:01
avatar
pardon napsal jsem to špatně máš zcela pravdu...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:18:52
avatar
Bavime se tady vecne a k tematu, zadne osocovani A mimochodem, v kolik zacina doucovani z matematiky
PS: Fermi bude a snad se brzy dockame
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 16:11:38
avatar
nVidia: "Oznámili sme, že oznámime, čo sme oznámili pri minuloročnom oznámení."
YEAH!
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 21:52:53

tu som nasiel viac informacii o cenach:
Odkaz
470GTX sa pohybuje na urovni ceny 5850.
tomuto by som veril urcite viac ako tomu co je pisane v clanku. to mi pride dost nepravdepodobne.
Peters [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zábava nakonec 2010-02-24 16:41:08

Nechme stranou klasické odepsání nVidie bez nějakých pořádných testů, ale ten konec byl fajn:

ale vzhledem k tomu, co říkají tradičně dobře informované zdroje, bych tomu moc nevěřil

Zdroj: DDWorld.cz

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 332x
Komentářů: 4
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2212x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1956x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 1