NVIDIA tlačí nové grafiky AMPERE na maximum? Dokonce prý mají nový 12-pin napájení. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 22 červenec 2020
altRTX 2080Ti grafiky mizí z nabídky výrobců i obchodů. Nová generace je tak 100% za rohem!

 

 

 

 

Stále více je zřejmé, že NVIDIA skutečně už ukončila výrobu výkonnějších modelů současné RTX 2000 generace karet. Speciálně 2080Ti přestává být dostupná, některé obchody i výrobci už ji stáhly z nabídky. To tak jednoznačně ukazuje, že nová generace AMPERE je prostě za rohem. A protože víme, že karty už obíhají v mnoha vzorcích, každý den se objevují nové a nové informace.

Už je prakticky potvrzeno, že RTX 3080 bude stavět na největším GA102 jádru, nikoliv na menším GA 104, které je nástupcem Gx104 u RTX 2080 nebo GTX 1080 modelů. GA102 je přitom nástupce jádra na 1080Ti a 2080Ti modelech. Tedy to největší, co NVIDIA pro herní GPU vůbec produkuje. Prakticky všechny zdroje potvrzují, že jednoduše NVIDIA neměla v tomto případě na výběr, protože RTX 3080 má být hlavním prodejním artiklem ve vyšším segmentu (3080Ti je HALO produkt), ale s menším jádrem by neměla sebemenší šanci konkurovat AMD Radeon NAVI 2.

O tom sice mnoho nevíme, ale prakticky ze všech důvěryhodných zdrojů je nám naznačováno, že AMD míří především na RTX 3080. A to ani ne tak nutně výkonem, jako hlavně pozicí na trhu, v cenové hladině kolem těch tradičních 699 dolarů (tedy 20tisíc korun). NVIDIA ví, že pokud by RTX 3080 vydalo s menším GA104 jádrem, tak by si za ní těch 20 tisíc nemohlo účtovat. V této souvislosti se pak spekuluje, že NVIDIA možná vydá RTX 3080 Ti a také RTX 3090, která bude vlastně nástupcem TITAN série pro hráče. Samozřejmě pokud RTX 3080 a 3080Ti/3090 budou používat stejné GA102 jádro, nebude rozdíl mezi nimi až tak dramatický. NVIDIA ovšem chce tlačit ceny RTX 3090 vzhůru a účtovat si prémium, takže se hovoří o ceně klidně 2000 dolarů. To je zase cena, kterou si nedovolí zatím účtovat AMD za herní Radeon, takže velké NAVI bude určitě výrazně levnější.

Z hlediska výkonu se pak většina zdrojů shoduje na tom, že RTX 3080 Ti bude klasickým výkonem zhruba kolem 40% nad RTX 2080 Ti, kdy RTX 3080 pak měla být výkonově zhruba na úrovni 2080Ti, ale nyní se jí NV snaží dotlačit o 20% výše, kdy z AMD a jeho NAVI 2 má skutečné obavy. A ty jsou oprávněné, protože u současné generace prostě RTX 2080+ neměly konkurenci (nepočítáme-li krátkou epizodu Radeon VII, což byl spíše koncept než běžně dostupný mode), takže NV si mohla účtovat ty nesmyslné ceny. Minimálně RTX 3080 mít ale výkonově konkurenci bude a AMD podle svých vlastních slov, hodlá být velmi agresivní cenově, což je něco, co NV prostě nezná (tedy ve smyslu co nejlepšího poměru cena/výkon a výhodnosti pro zákazníky). Současně vše naznačuje tomu, že NV tlačí ty karty skutečně na limit. Tomu odpovídá mnohem mohutnější a výkonnější referenční chladič, ale také nový 12-pin napájecí konektor, který si NVIDIA připravila. Není ovšem potvrzeno, že 12-pin budou skutečně mít ve finále herní AMPERE. Nicméně je pravděpodobné jeho použití na profesionálních a výpočetních kartách. Jeden tenhle konektor dokáže bezpečně poskytovat 600W.

Nové RTX 3000 jsou prý opravdu náročné, už RTX 3080 má mít sice výkon podobný, nebo vyšší než 2080Ti, ale bude mít minimálně stejnou spotřebu, ne-li spíše vyšší. RTX 3080 Ti je pak prý skutečně přímotop s 300W+ TDP v základu a s designem reference až pro 400W. Samozřejmě, dokud nebudeme mít karty v ruce, tak nemůžeme potvrdit. Současně se ale nebojte, i kdyby nové karty měly ten netypický NVIDIA 12-pin napájecí konektor, bude u karet prý případně redukce. Nebudete tedy muset nutně kupovat nový zdroj, což by bylo dnes problematické, protože napájecí zdroje jsou nedostatkové zboží dnes, hlavně ty kvalitní.

Každopádně RTX 3080 a 3080Ti/3090 jsou prý doslova za rohem. Očekává se jejich oficiální odhalení koncem srpna a dostupnost na konci září. Ale řeč je výhradně o referencích zatím. NVIDIA chce za každou cenu předběhnout AMD a jeho RDNA2, která bude po letech skutečnou výzvou a konkurencí a některé zdroje dokonce tvrdí, že AMD má více než reálnou šanci, že letos bude mít vůbec nejvýkonnější herní grafiku na trhu a NVIDIA už s touhle možností i počítají a pracují na RTX 3000 REFRESH, které by prý dorazily už v polovině příštího roku. AMD nicméně představí RDNA 2 asi na konci září, s dostupností karet nejdříve na přelomu října/listopadu a zatím se hovoří o pouze referenčních modelech, na kterém si ovšem AMD údajně dává hodně záležet. Neměla by se tak opakovat tragédie hlučných referenčních chladičů VEGA a RX 5700 série.

A jen tak mimochodem. AMD s NVIDIA nemusí být letos s herním GPU samotné. V září chce něco velkého ukázat Intel a vypadá to na herní Xe grafiku, kdy jak jistě víte, Intel slíbil herní grafickou kartu na trhu v roce 2020. Takže už moc času na to nemá. Intel navíc spěchá s předvedením, protože by se rád srovnával se současnými generacemi grafik, kdy „zlé jazyky“ tvrdí, že Xe grafiky budou proti novým generacím karet AMPERE a RDNA 2 prostě nekonkurenceschopné a rychle tak ztratí na zajímavosti.

Každopádně znovu opakuji, bude veselo! Rozhodně se tedy nebude opakovat situace, kdy NVIDIA neměla pořádně konkurenci v posledních letech, a dokonce je možné, že NV se dopustila přešlapu s tou 7nm výrobou, což se brzy dozvíme, zda tomu tak skutečně je. Dokud nemáme karty v ruce, všechno jsou jen spekulace, takže to tak zatím berte, ale minimálně v případě NVIDIA grafik jsme tak blízko před uvedením, že některé informace už musí odpovídat realitě. Určitě se na DDworld.cz můžete těšit na testy a recenze, jakmile to bude možné :).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 16:31:37
avatar
přijde mi divné aby 3080 žrala více než 2080Ti a měla +- stejný výkon
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 19:18:17
avatar
mě ne, pokud by to bylo postaveno na 8nm SAMSUNG ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 12:32:12
avatar
to je pravda, 8nm Samsung je prý vylepšený 10nm, což proti 7nm TSMC EUV znamená nejméně jednu generaci pozadu, tady něco málo o Ampere a "uniklých" zajímavých informacích: Odkaz samozřejmě je třeba to brát s odstupem

EDIT: stále více převládá názor, že AMD prostě vyhraje a ví to, proto mlčí. Nvidia pak plánuje příští rok udělat refresh a alespoň pro své hiend karty použít 7nm EUV u TSMC, dává to smysl - mainstream nechat na levném Samsung procesu pro své druhořadé zákazníky a masy (fakt pěkné od nich btw). Teď ale vyrokují pouze s kartami na 8nm Samsung procesu. Otázka tedy je kam až je mohou hnát. Nechtějí ztratit marketingovou výhodou v podobě výkonnostního krále, jde o zásadní věc, jelikož podle hiendu nakupují nemyslící masy pak i jejich mainstream. Jestli v příštím roce budou mít hiend na 7nm u TSMC EUV+ a zbytek na shitovním 8nm Samsungu, tak nastane dokonalá marketingová manipulace - ukazovat se bude to nejlepší a většině pak prodávat superlevný 8nm Samsung odpad, který nemá s hiendem téměř nic společné, ale hloupý zákazník hledí jen na značku. Prostě Iphone SE je taky "Iphone" no ne?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 06:41:54

Lenže toto je 3080Ti(3090) za 1600-1800€ s tymi 5300SP a 12GB bost spotreba 400W
Normalna cenovo dostupna 3080 ma 4300SP 10GB a cena 800-900€ bost 320W
Nič proti spotrebe ale dufal som že nejaka nova karta so slušnym vyonom sa vmesti do spotrebi 150W to asi 3080Ti nebude
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 10:05:45

Ty ceny jsi vzal kde? Zdroj? Tady to střílení od pasu se mi líbí
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 10:40:46
avatar
snad ty ceny zase tak vysoké nebudou, to by byla špatná zpráva pro všechny, tedy i pro ty co budou čekat na "big NAVI", když AMD uvidí takto vysoké ceny Nvidia karet a bude mít +- stejně výkonnou kartu tak určitě ji nebude chtít prodávat za nějak výrazně nižší cenu
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 11:35:04
avatar
"Normalna cenovo dostupna 3080 ma 4300SP 10GB a cena 800-900€" ..toto považuješ za normálně cenově dostupné?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 12:03:09

Nvidia uvadza 699-799 dolarov čo maloobchodna cena je 800-900€
A nieje to moc prestrelena cena keď dnes 2080 stoji 800€ a nova 3080 bude mať o 2GB viac ram a vykon o 20% nad 2080Ti.
Kolo 600€ bude stať 3070 ale ta bude mať o 1400SP menej, niečo pod 3000SP to znamena podstatne nižši vykon ako 3080.
Sama Nvidia tvrdi že uvedenie novych GPU planuje na 3 kvartal, konkretne na buduci mesiac august, cca 3 mesiace pred AMD tak že tie nove karty bude predavať bez konkurencie od RDNA2, Nvidia si cenu môže hodiť aku sa im pači a bez problemov to preda za 800-900€.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 12:28:22
avatar
ano, to může udělat, ale jen do vydání RDNA2, hlupáků co vyhodí peníze protože si nemohou 3 měsíce počkat je asi mezi zákazníky Nvidie dost. Vtipné bude až po vydání RDNA2 slevní sama NV Ampere třeba o 20%, čímž přiznají, že prostě chtěli ždímat. Ale vyždímaní si nějakou tu výmluvu najdou, však stejné to bylo po uvedení Radeonu 5700/XT a vzniku "SUPER" karet. Tam to trvalo alespoň nějakou dobu, vydávání "SUPER" edic po 3 měsících na trhu non-super edic ale bude vtipné - už se těším na marketingovou omáčku Nvidie, že to není žádná reakce na konkurenci, ale upřímná láska k zákazníkům
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 16:16:29
avatar
Mne príde divné, že keď celý týždeň čítam leaky o tom, ako 3080 má (len) o 20% vyšší výkon od 2080 Ti, tak DD píšeš, že má mať výkon porovnateľný, len NV sa to snaží dotlačiť na tých 20%

Ako keby aj tak malý výkonový skok nestačil na to, aby sa dalo na NV zanadávať, obzvlášť v kontraste toho 102 jadra použitého už pre 3080(keď je teda 3080 iný produkt/segment než bola 2080)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 21:14:47

Údajně by měla být 3080 20% nad 2080ti. Spotřebu bych viděl stejnou jako má 2080ti.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 07:15:37

Ten čip je parametrově prakticky stejný, ale frekvenčně je o dost výš. A bohužel 8nm proces Samsungu je pouze přeznačená vývojová větev jejich již celkem starého 10nm procesu.
Takže proto ta spotřeba. Samozřejmě, že pokud udělají později refresh na procesu TSMC, tak ta spotřeba půjde dolů nebo budou mít prostor jít ještě frekvenčně nahoru.
Přičemž výkon 3080 se právě díky té frekvenci má pohybovat 20% nad 2080Ti, což tu spotřebu tak trochu odůvodní, ale stále to nebude žádné terno.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 17:35:36
avatar
O tom 12 pinu se proslýchá celkem dlouho cca měsíc. Já myslím že tam bude a určitě to je zajímavější jak 3x 8mi pin a podobný kreace na některých kartách.
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 21:22:36
avatar
Díky DD, aktualizuji tě každou hodinu a hltám každé nové info o VGA :-D
ŽaloDedo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 21:47:29

to si si teda vybral ten najobjektívnejší blog na svete...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 14:57:39
avatar
ty máš patent na měření objektivity?
horyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 22:09:52

Já myslím že hodinová aktualizace není třeba, pokud nejde o humorně myšlený příspěvek, ale zase asi díky tomu postu máš vyšší auru, takže co já vím
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 23:37:23
avatar
S tou aurou to není jen tak, ... já už jsem tu za chvíli 14 let a jde to zhurta ... no a za takovou dobu na konci hovno z toho ... holt to muselo dát příšerné práce, přitom taková blbost
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 11:36:57
avatar
... DigiAura, DigiAura, DigiAura? Hmm... ... něco jsem o tom slyšel, něco mi to říká.
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 22:18:08
avatar
(každou hodinu berte s rezervou :-))
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 23:41:56

A pak AMD vyleze s Kartou ktera bude o cca 5-10% rychlejsi nezli RTX 2080TI.Samozrejme v hrubem vykonu.V RTC to bude horsi.No bude to vyhra nebo ne?Kdyz bude cena cca 20tis..tak to vyhra bude.Tech 20tis je ale sen...spise 25tis.Uz se nejak zacina dost mluvit o souperi pro RTX 3080...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 09:39:33

Nieje sa čomu diviť sama NVIDIA ohlásila prezentáciu novich GPU na august. Ak to nvidii vijde tak amd predbehne o 3 mesiace.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 11:40:07
avatar
A AMD bude mít 3 měsíce na to, aby zvýšilo frekvence u RDNA2 tak, aby překonali nVidia.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 11:02:15
avatar
jestli 3080 bude např. za 25 tisíc a "big NAVI" bude mít +- stejný výkon tak bych čekal cenu minimálně 23 tisíc, nevidím důvod proč by ji AMD chtělo prodávat nějak výrazně levněji,
and35rew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 13:55:57

souhlasím. AMD bude výhodnější, ale nebude to dle mého žádný dramatický rozdíl..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 11:38:41
avatar
Tak pokud by se jmenovala RX 6700 XT, tak proč ne? Jen tak maximálně za 15 tis.
and35rew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 08:46:32

Osobně si úplně nedokážu představit, jak někdo může mít v létě v místnosti něco, co má 400W TDP na grafice a 250W na procesoru. (Kombinace údajného 3080ti s Intel 10900k). Pokud k tomu připočítám cca. 50W na zbytek komponent a dejme tomu 50W monitor tak mi vychází 750W přímotop. S tím se dá celkem dobře vydržet v menší místnosti i v zimě...
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 09:24:21

Sahnete si na 750w primotop a pak si sahejte na PC..no a mate odpoved
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 09:58:25

Môj PC v kľude papka 48W v záťaži 128W izba kde mám PC je o 2 stupne teplejšia ako zvisok domu. Pri 750W to je na klímu
Pravdou je že v práci v konštruktéri miestnosti s 12 PC sme mali v zime vypnuté radiátory a v lete sa klíma nezastavila
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 10:33:38

Tak hlavně je potřeba říct, kdy si to vezme ten maximální odběr. Samozřejmě spotřeba té karty není malá, ale to tak u těch nejvýkonnějších karet prostě je. Nicméně si myslím, že i tak bude výkon na watt vyšší, než u předchozí generace
and35rew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 13:54:28

Hry nehraji, ale počítám, že pokud je někdo hraje a hra je GPU limited, tak to GPU pracuje na 100 procent.. Nebo ne? CPU asi nepojede na maximum, ale i tak předpokládám, že odběr bude slušný...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 15:22:08

Ono se to blbě říká /počítá. Třeba mě když hraju, tak mi pc žere 190W na zásuvce. R5 3600, gtx1070. Z toho CPU v plné zátěži bere 88W. Gk má údajné TDP 150W. Plus disky, deska... Takže by to mělo být taky do nějakých 300w
and35rew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 13:52:05

V zimě jsem právě přímotop používal s nejnižší hodnotou 750w na místnost o 12 m2. Vyhřál ji rychle a spolehlivě. Nedokážu si představit, že bych ho měl v létě zapnutý v místnosti bez klimatizace...
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 16:04:58

Já být TSMC tak se na nV vykašlu (když říkali že 7nm nemá žádný přínos nebo jak to bylo) a komplet bych to nabídl AMD. A nebo, když už, bych to té nV "osolil" třeba na dvojnásobek co platí AMD, když je nenažraná nV, proč by nemohlo být TSMC?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 16:09:05
avatar
jasně, mohli by, NVIDIA se k TSMC nechovala nikdy dobře, ale zase peníze jsou peníze ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 17:24:18

Tak nvidia hlavně řekla, že pro ně zatím nemá 7nm proces přínos, protože jejich grafiky na 12nm zatím dokáží konkurovat 7nm grafikam od AMD. Nikdy neřekli, že na 7nm dělat nebudou nebo nechtějí. Jen prostě tehdy v době jejich vyjádření nebylo pro ně 7nm zajímavé
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 411x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 636x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1186x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1025x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1067x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1737x
Komentářů: 6