NVIDIA vydává GTX 1650 – je to nezajímavá karta, že NV záměrně zabránila vydání recenzí a testů! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 23 duben 2019
altNestandardní chování a přístup NVIDIA pokračuje. Uvádí nový produkt, který bránila otestovat.

 

 

 

 

Normálně když přichází nová generace grafické karty na trh, máme jako recenzenti karty s předstihem kvůli otestování, protože samozřejmě každý slušný výrobce chce, aby zákazník věděl, co kupuje a každý solidní výrobce si je jistý kvalitou a zajímavostí produktu, který uvádí, a že tedy uspěje v recenzích a testech. Existují ale výjimky. Jsou společnosti, které objektivním nezávislým recenzentům blokují přístup k testování svých produktů, protože zkrátka vědí, že v objektivní recenzi nemá daný produkt šanci na to skutečně uspět. V tomto případě NVIDIA sama dobře ví, že nová generace grafik TURING je v mnoha směrech opravdu mizernou nabídkou. Karty jsou drahé na to, co nabízí a mají být. A stejně jako před časem uváděla do prodeje RTX 2000 grafiky bez toho, aby byly fyzicky dostupné a k dispozici nezávisle recenzentům, nyní uvádí do prodeje novou GTX 1650 grafiku, kdy záměrně zabránila jakémukoliv nezávislému otestování před dnešním uvedením karet do prodeje.

Tento postup rozhodně není standardní, v této nižší cenové hladině už vůbec ne, a už vůbec není správný a vypovídá hodně o produktu samotném. Celá věc je opravdu záměrná, mluvil jsem se spoustou lidí v branži a potvrzují, že NVIDIA prostě nechtěla recenze a testy na GTX 1650, protože ví, že karta není v dobré pozici. A ví to výrobci i prodejci, kteří současně dodávají, že vůbec poptávka po již uvedených GTX 1600 modelech je velmi nízká, karty jsou nezajímavé a i podle značení spousta lidí ani neví, že jde o nové karty, protože ty nové mají přeci označení série 2000. Neexistuje však žádný skutečný technický důvod, proč recenze nové GTX 1650 vyjít nemohly, ovladače jsou dávno hotové, je to jen politické rozhodnutí NVIDIA. Ta samozřejmě nemohla zabránit šíření karet, tak alespoň zabránila dostupnosti ovladačů, které vydává pro všechny (včetně recenzentů) až dnes. Takže nikdo nemohl kartu otestovat klasicky předem, jak je obvyklé a správné.

NVIDIA také na poslední chvíli upravila oficiální doporučenou cenu, která měla být 179 dolarů, ale nakonec je 149 dolarů (4100 korun), ovšem mnoho edic bude i tak stát právě kolem těch 179 dolarů, tedy kolem 4900 korun! Řada edic dokonce překročí 5000 korun! A opravdu si nevymýšlím:

Sám mám k dispozici na test GIGABYTE GeForce GTX 1650 MINI ITX OC 4G, která stojí 4500 korun a je to nejlevnější edice tohoto výrobce a jedna z nejlevnějších edic vůbec. Většina ostatních modelů je kolem 4700-5000 korun a některé překračují tu 5tisícovou hranici. Proč je to problém a proč se NVIDIA bála recenzí a testů, že aktivně uměle pozdržela ovladače, aby se recenze nedostaly ven s uvedením karty?

Protože GTX 1650 je low endová 128-bit grafika se 4GB RAM a bez přídavného napájení, tedy s 75W TDP, miniaturním TU107 jádrem s pouze 896 jednotkami na pouze 1485MHz. Prostě opravdu low endová úsporná grafika, nová generace a nástupce GTX 1050. Je sice znatelně výkonnější, ale současně je znatelně slabší než karty, které se dnes za 4 – 5 tisíc korun (tedy mainstreamovou cenu) běžně na trhu prodávají.

Řeč je hlavně o AMD a jeho fantastické Radeon RX 570 4GB, kterou můžete mít za ceny kolem 3,5 tisíce korun hned v několika různých provedeních. To zajímavé, mini-ITX verze PULSE od Sapphire stojí dnes běžně 3400 korun vč. DPH. A bavíme se o 256-bit grafice, která je technicky mainstreamem. Dokonce i Radeon RX 580 4GB ve slušné NITRO+ edici můžete mít dnes za 4800 korun! 8GB verze začínají na 5200 korunách. A není žádná šance, že GTX 1650 dokáže vyrovnat natož porazit tyhle karty! To je důvod, proč NVIDIA prostě nechtěla žádné recenze a testy a aktivně brání, aby se zákazníci včas, tedy při uvedení produktu do obchodů, dozvěděli pravdu a skutečný výkon a výhodnost produktu, který nabízí. Jako nová generace prostě měla být jasně lepší a výhodnější, než cokoliv, co na trhu dnes máme a to se bavíme o srovnání s grafikami, které jsou na trhu 2 roky a technicky jde o 3 roky starou architekturu.

Samozřejmě DDWorld.cz (i ostatní) vám recenzi se zpožděním nabídne. Kartu máme v redakci už skoro týden, ovladače jsme ale získali stejně jako ostatní až dnes, testy jsou tedy rozdělané. Víceméně výsledky zatím odpovídají tomu, co jsem odhadoval. Novou GTX 1650 v podobě GIGABYTE GeForce GTX 1650 MINI ITX OC 4G za 4500 korun otestujeme proti SAPPHIRE PULSE Radeon RX 570 MINI ITX za 3400 korun, tedy srovnatelné ITX edice. Můj odhad celkově? GTX 1650 bude při nejlepším o 15% slabší (což je hodně v tomto segmentu), přestože je výrazně dražší. Prostě to, co NVIDIA dokáže schovat a ukecat a obalamutit ve vyšším segmentu, tedy že TURING GTX 1660/RTX 2000 generace karet je opravdu mizerná nabídka a mizernou novou generací, to v nižším segmentu neschová. Vše je to ale problém zákazníků, kteří dovolili NVIDIA vybudovat pozici jakou má a tak NVIDIA zkouší, co jí zákazníci dovolí. A ti jí dovolí hodně. Kupuje předražené RTX 2000 modely, kupují nezajímavé GTX 1600 edice, tak zkouší, zda jsou tak hloupí, že koupí i tenhle zjevně minimálně o třetinu předražený produkt, kdy GTX 1650 je čistokrevný ušmudlaný low end ovšem s cenou slušného mainstreamu.

NVIDIA ale měla možnost ceny upravit před vydáním správným směrem. Ostatně AMD Radeon RX 570 je za ceny kolem i pod 4 tisíce dostupná už řadu měsíců, není to žádná omezená akce, výprodej ani novinka. Je to standardní cena už pěkně dlouho a napříč modely. Kontrast mezi tím, co nabízí slušně vybavená a výrobně dražší 256-bit Radeon RX 570 4GB za 3400 korun a co výrobně mnohem lacinější a jednodušší 128-bit NVIDA GTX 1650 4GB za 4500 korun, to budí řadu otázek.

Celá situace je opravdu hodně nestandardní, nepamatuji si něco podobného v tomto segmentu stalo, a výrobce aktivně bránil vzniku recenzí a nezávislých testů včas, aby zákazníci věděli, co kupují. A vůbec se tak moc bránil srovnání s konkurencí, kterou navíc tvoří jen karty starší generace, což by pro o 3 roky mladší architekturu a technologii neměl být přeci žádný problém překonat výrazně výkonem i výhodností. Jsem vážně hodně zvědav, jak moc špatná je realita, když se NVIDIA tak moc snažila, aby recenze nevyšly spolu s oznámením startu prodejů GTX 1650, jak je tomu jinak obvyklé. Každopádně uvedení produktu na trh a do prodeje, aniž by měl zákazník možnost srovnat produkty a projít si testy před nákupem, je hodně špatný přístup a mluví sám za sebe i vypovídá o chování a přístupu NVIDIA směrem k zákazníkům ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2019-04-23 22:25:40

Možná počítali že mnozí budou ještě pod parou a prodeje půjdou dobře... Možná tak za trojku do nějaké úsporné sestavy.
A v jednom nejmenovaném obchodě je za krásných 9999,- a to se vyplatí že Horste?
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 22:30:59
avatar
Takze obdobne jako GTX 1050ti, diky provoznim vlastnostem to bude fajn do nejakeho minipc do obyvaku, kde je hluk prioritou. A pak jeste do sestav s mizernych zdrojem, casty to treba problem kancelarskych pc kupovanych ve vyprodeji za velice vyhodne ceny. Jinak .. meh.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 22:44:29
avatar
V sestavách s mizerným zdrojem a kancelářské PC stačí APU.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 00:04:19
avatar
Chapes me spatne, ale asi jsem to spatne napsal. Bavim se o lidech, kteri kupuji za hubicku vyrazene kancelarske pc ve vyprodejich. Casto takova pc maji stale slusne cpu (treba dve generace stare), ale zpravidla srackove zdroje. Hodne relevantni v chudsich zemich, ale i ja par takovych lidi znam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:06:50
avatar
nechápu proč by tuhle kartu někdo cpal do kancelářské sestavy .... tam stačí i ten integrovaný Intel nemluvě o AMD ....

tahle karta jsou vyhozené peníze. Připlácíš si strašně moc za úspornost, což v tomto segmentu prakticky nikoho nezajímá, protože výkon je zde omezený a každé % se počítá. navíc RX 570/580 sice žerou dvojnásobek, ale pořád to nejsou nijak šíleně žravé karty, aby to běžný 400-500W zdroj s rezervou nezvládl.

GTX 1650 by byla fajn karta za 3000 korun, což je cena které odpovídá postavení, výbava, kvalita i zpracování karty. Za víc nestojí.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 07:01:04

Jak keby si nepoznal NVIDIACKY marketing, ten dokaže do hlav kupujucim take sračky natlačiť že kupia menej vykonu za ovela viac penazi ala RTX super čuper bez čoho nemôžete žiť a super efektami
Čo som pozeral na tombshardware tak tej 1650 pišu vykon RX580 tak že marketing jede
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2019-04-24 10:57:36
avatar
Pisou tam RX 580 2048SP. Coz je jen prejmenovana RX 570 pro cinu. Ale i tak je to hloupe
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:16:11

Ve firmách se obnovují kancelářské sestavy, je to nejlevnější způsob získání počítače(moba hraní pro nenáročné).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:07:25

Možná NV chtěla zabránit předběžnému flame a diskuzního znevýhodňování oproti levnému RX 570 4GB.
Také třeba tento 75W lowend nespadá do zájmu jakékoli prezentace a zájem ze strany NV je především ve vyšším mainstreamu a highendu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:31:52
avatar
na zájmy NVIDIA všichni z vysoka kašleme ... tady jde o zájmy uživatelů. A karty kolem 5 tisíc jsou stále s přehledem nejprodávanější grafiky na trhu, takže je dost podstatné, co GTX 1650 za 5 tisíc nabízí a dosud i NVIDIA a výrobci grafik byly celý žhaví do toho, abychom karty kolem 5tisíc ve velkém testovali ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:51:57

OK, ale je v tom moc hněvu
Důvody proč to takto NV udělala jsou asi jasné. Pořád jde ale o 75W lowend kartu a tam to NV prostě přehlíží, prtž ví, že tam nemá na růžích ustláno. Měly bysme se nad to povznést a bez tolika zloby na NV to jednoduše přejít. Byly horší kauzy, kde si to NV zasloužila.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 00:05:13
avatar
samozřejmě že nás to štve, skoro 3 roky čekáme na novou generaci karet, nový mainstream za 5 tisíc a NVIDIA naservíruje GTX 1650 .... co se na tohle dá říci .... povznáším se nad to, řeknu jak se věci mají, ale jsem hodně zklamaný .... že téměř v polovině roku 2019 bude oslavovat Radeon RX 570/580 za to že jsou po třech letech stále nejlepší cenově dostupné karty na trhu, to jsem vážně nečekal ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 00:29:45

Proto mám rád politiku AMD GK.
Při návrhu čipu se snaží o implementaci technologií, které teprve najdou uplatnění. Někdy ve větším měřítku, někdy v menším. Ale v podstatě pro zákazníky, kteří vyčkávají na novou gen karet od AMD, tak ti vědí, že i na úkor vyšší spotřeby (původně mainsream, pak posum do lowendu), se ta investice dlouhodobě vyplatí.
Ale zákoš je prostě nasměrovanej a danej.. Tak vypadá zbytek populačního trhu :/
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:21:31

Vsadím se, že ve fps/Watt, bude GTX 1650 oproti RX 570 řádně excelovat. A to má pro mě osobně VÝZNAM. Proč AMD nedokáže vyvinout skutečně efektivně úspornou grafickou platformu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:31:16
avatar
ta efektivita má význam, jedině při srovnatelném výkonu a ceně ... když tu efektivitu musíš pořádně zaplatit a obětuješ tomu slušnou porci výkonu, tak k čemu to je? Když snížíš výkon RX 570 o těch 15%, tak její spotřeba spadne klidně o 30-40%, čímž se zásadně GTX 1650 v efektivitě přiblíží .... přičemž RX 570 má 256-bit větší GPU a je levnější ....

takže AMD má skvělou efektivní platformu, jen záleží na tom, kolik výkonu po ní chceš, když to trochu snížíš, na což má AMD skvělé nástroje, třeba iCHill apod. tak budeš mrkat na drát jak jsou ty karty efektivní a přitom to snížení výkonu nemusíš v praxi nikde moc poznat ...
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:44:05

Nejlevnější RX570 stojí na Alze 3599,- a nejlevnější GTX 1650 stojí tamtéž 4199,-.

Rozdíl v ceně je 600 stovek, přičemž ta RX570 má 8pin, což znamená na nominálu +100W navíc oproti GTX 1650.
Takže nula od nuly pošla, jelikož těch 600 Kč rozdílu musím vrazit do dražšího PC zdroje a navíc za cenu hluku turboletu v PC. Výkonnostní propad je cca 15%, už jsem se díval na videorecenze na youtube. V některých hrách je GTX 1650 kupodivu dokonce ve fps o něco málinko výkonnější než RX570.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 00:14:18
avatar
Hele asi to s tebou ukončíme .... poslední upozornění, bude následovat BAN. Ty tak strašně lžeš ... a ještě tak blbě. Screenshot z Alzy máš v článku a nejseš schopnej z něj ty informace ani opsat ...


Sapphire RX 570 ITX PULSE stojí na ALZA 3399 korun. A mimochodem má 6pin ne 8pin ... RX 570 je velmi úsporná, zejména tahle edice.

Nejlevnější skutečně dostupná GTX 1650 je právě ta má, GIGABYTE GeForce GTX 1650 MINI ITX OC 4G za 4499 korun.

do žádného dražšího zdroje nic vrážet nemusíš. Rozumné minimum v pohodě třeba Be quiet! System Power 9 - 400W nebo podobného SEASONIC stojí kolem 1200 a budeš ho chtít tak i tak, protože kupovat za podbné peníze 350W zdroje nemá smysl. A 400W ti utáhne s přehledem mnohem výkonnější a žravější karty ...

takže tohle tvé obhajování mizerné GTX 1650 beru jako vyloženě FLAME navíc mizerný s jasným lhaním .... poslední upozornění, pak udílím BAN. O podobné jako ty tu nestojím. Diskuse ano, FLAME a lhaní ne ...

Jinak recenze jedné z nejlepších OC edic GTX 1650 dokonce s přídavným napájením a i ta dokáže s jednou z horších RX 570 edic prohrát v náročnějších hrách i o více jak 30%: Odkaz
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 07:49:26

Oba tu šíříte flame a ty si aDDmine taky nejdřív ověř informace než tu začneš někoho osočovat. Když je u zboží napsáno, že je na cestě, tak to fakticky znamená, že je dostupné, nehledě na fakt, že ta karta byla skutečně dostupná v době, kdy harry ten příspěvek psal. Takže kdo tu je LHÁŘ???
Krom toho soudit cenu podle jednoho obchodu je také zavádějící a hodnotit karty podle jedněch parametrů také. Ano, GTX 1650 je sice úsporná, ale za cenu nižšího výkonu. A že jsou RX570 žravé a hlučné? Ano, mají vyšší spotřebu, ale za cenu vyšší univerzálnosti a výkonu, ale že by byly vyloženě žravé to ne. Proto by nebylo na škodu tu RX 570 podtaktovat na výkon GTX 1650 a teprve poté opravdu zhodnotit spotřebu. Ale opět by to byl jeden z mnoha parametrů a nikoliv ten jeden všemohoucí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:44:53
avatar
další lhář ... on napsal:

Nejlevnější RX570 stojí na Alze 3599,- a má 8-pin ... obojí prokazatelně lež navíc se stačí podívat na obrázky v tomto článku ... cena je 3399 a má 6-pin ....

takže jste lhář vy i on ... a nebudu to tolerovat.
sevos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 11:02:34

prosim tě klid admine, nemyslim, že jack chtěl někoho osočovat, jen poukázal na okolnosti, které Vám mohli uniknout a přijde mi, že to psal spíš smířlivě.

A zabanovat ho z fleku, mi přijde jak uražená ješitnost, že si dovolil prezentovat názor jiný než tvůj. Nemyslíš, že lepší je se na to povznést a zamyslet se nad tim v první řadě.

P.S. tim nijak neobhajuju, že se v příspěvcích výše psaly nepravosti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 11:08:38
avatar
to není poprvé co dotyční lžou .... já se nad to povznesu poprvé, ale když je to opakovaně, proč bych měl lhaní tolerovat?
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:17:55

To by mě zajímalo v čem jsem lhal, když jsem vás oba osočil z flame. Harry i vy jste uvedli nesprávné informace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:19:38
avatar
já žádné nesprávné informace neuvedl ...
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 07:16:48

Hmm super. Takže když jsem Vás slušně upozornil na nepravosti, které jste uvedl, tak mě za to osočíte ze lhaní a ještě mi dáte krásnou digiauru.

Takže ještě jednou. Když je u zboží napsáno, že je na cestě, tak to fakticky znamená, že je dostupné, nehledě na fakt, že ta karta byla skutečně dostupná v době, kdy harry ten příspěvek psal. A nehledě na fakt, že ta karta byla dostupná již na jiných obchodech, takže ta Vámi testovaná karta v té době nebyla tou nejlevnější, jak jste tvrdil. Na nic jiného jsem neupozorňoval a nerozporoval. Omluvu samozřejmě nečekám.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 470 2019-04-25 06:52:04
avatar
Provozuji RX 470 na 1100 Mhz, napájení v max výkonu 980 mV. Jde to i níž, ale mě šlo hlavně o neslyšitelnou kartu (max 1130 otáček na ventilátoru, běžné 890). Při této frekvenci mám spotřebu karty podle AMD softwaru max 68 W. Ale podle mě to měří jen jádro. Po vrácení na default je to 82 W (např. BF V na vysoké detaily u obou zmíněných nastavení). GTX 1650 ocenim až vyjdou pasivně chlazené verze. Mel jsem GTX 1050 Ti Kalm X s pasivem a byla to perfektní karta (neuměla RX 12 což pro mě byl psychický blok). Teď počkám na 1650 Ti Kalm X a pak uvidím. Ale AMD mám taky rád. Jen ty karty pravidelně střídám, pokud se najde cenově výhodná koupě, což je u NV problematičtější.
sevos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:00:35

No ceny z Alzy bych zrovna nebral jako dobrej příklad běžných cen. Alza má většinou dost nadsazeno, sice pár stovek, ale v této kategorii to je viditelný rozdíl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:43:42
avatar
neřekl bych v poslední době, navíc srovnáváme ty ceny karet ze stejného shopu takže je to jedno ...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:42:01

Pokud vezmu jiný prověřený obchod CZC.cz, tak tam stojí nejlevnější AKTUÁLNĚ NASKLADNĚNÁ PALiT GeForce GTX 1650 StormX 4GB 3999Kč.
Jinak jasně RX570 4GB je levnější a má větší výkon, takže kdo neřeší provozní vlastnosti, tak si ji koupí. Ale jak píšu níž, pro HTPC je GTX 1650 jasná volba.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 08:24:07

No počkej, počkej. Jako ze RX570 má 110W a 1650 má 10W. Co to tu šíříš za bludy???
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:23:15

na 110W grafiku se nedává 8pin (max. 75+150W)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:14:52

To, že něco je schopno dodat nějaké penzum energie neznamená, že je odebíraná.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6pin 2019-04-25 09:21:27

Tak to mi asi lhali, když mi na mou údajně 55W kartu dali 6pin... Celé roky si člověk myslí že to má úsporné a ono tohle
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Testování 2019-04-24 08:04:50
avatar
No vidíš.
To je nápad v testování porovnat RX 570 proti GTX 1650 s tím, že jí snížíš výkon na úroveň 1650 a porovnáš spotřebu. My nebudeme muset mrkat na drát a uvidíme zajímavou část recenze.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 08:27:51

To je právě to, co nechápu. Všichni se v recenzích honí za co nejvyšším výkonem, takže ukazují výkony přetaktovaných komponent. Ale málokdo to zkusí obráceně. Přitom ze zákonů fyziky je jasné, že jakýkoliv růst rychlosti (a tedy i výkonu) je vždy doprovázen nárůstem energie a to často nelineárním.
Tak a teď se tu podívejme na 2 skupiny. Jedna řeší výkon a neřeší spotřebu a právě pro tuto skupinu je určena drtivá většina recenzí. A pak je tu druhá menší skupina, která řeší provozní vlastnosti jako spotřebu či hlučnost. Tato skupina v podstatě nemá jinou možnost než vybírat na základě stávajících recenzí právě ten nejvýhodnější produkt. A to jen proto, že nemají tušení, jak moc si ten pro ně výhodný produkt mohou udělat sami pouhým podtaktováním či omezením výkonu.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 08:58:27

No veru testy pri nastaveni kariet na rovnaku spotrebu su celkom dobry napad. Aspon by sa testy na DDW trochu odlisili od konkurencie A malo by to aj teraz popularny zeleny ECO nadych. Ale zrejme by to bol docela technicky problem.Chcelo by to zakladnu dosku ktora by mala uplne odelene napajanie grafickej karty od zbytku PC. Aby sa dala spotreba GK merat naozaj nezavisle.
Mno a potom este zvlastne BIOSY GK aby sa tie vykonnejsie dali podtaktovat este nizsie na uroven najslabsich.Samozrejme najvykonnejsie sa az tak nizko podtaktovat ani nedaju.
sevos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 09:54:02

otázka jestli to na stejnou spotřebu půjde? Pokud jo, bylo by to zajímavé taky, ale praktičtější mi přijde, jak řikal jack to nastavení stejného výkonu a pak se podívat na rozdíl spotřeby a hlučnosti. To dá lepší informace o tom, jestli se ti daná karta vyhovuje víc nebo míň.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:08:07
avatar
GCN je slušně efektivní. Dokázala to už R9 380X když šla proti GTX 960. 380X měla vyšší spotřebu ale i výkon. Když se výkon stáhnul na úroveň 960, spotřeby bylx rozdílné v pár wattech.
Ale to už je nějakou dobu. Takže souhlasím, udělat podobný test teď s RX 570 a GTX 1650 by mohlo být zajímavé.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-23 23:31:58

Protože má APU a díky technologiím, které má většinou o kus napřed,, např. plná podpora dx12, tak může zlevňovat starší "silnější" modely, které sice více žerou, ale výkonem a plnou hw podporou jsou vybaveny. A je to asi i levnější, než vydávat grafiky v kratších intervalech jako NV.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:40:57
avatar
Pro mě má význam výkon/Kč .. to že ušetřím 3,50 kaček ročně za elektřinu mě nezajímá
sevos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:24:23

naprosto souhlasim, pokud ta karta nejede na max. výkon 24/7, tak i těch 70W udělá kolik 200Kč za rok?, kdybys jí měl zaplou uplně každej den na 2h. Takže za jak dlouho by se ta nižžší spotřeba začla vyplácet. za několik let, kdy člověk stejně bude kupovat kartu jinou...
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 14:48:56

Na tu hodinu, dvě denně mě opravdu spotřeba nijak moc netrápí, zvlášť když hraju víc v zimě, kdy stejně topit musím.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 07:25:44

Pokud by se objevil model s pasivním chlazením, dovedu si představit, že to někdo vrazí do PC v obýváku. To je ale asi tak všechno.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:36:08

Osobně nevím, kde se přišlo na to, že NVIDIA záměrně brání otestování této karty aby byly recenze k dispozici hned při uvedení karty na trh, když většina prověřených magazínů vydala recenze hned po skončení NDA. Namátkou:
www.guru3d.com, www.techpowerup.com, www.pcgamer.com...
----
Jinak tahle karta je podle mě cílená hlavně na HTPC, kde se uplatní její nízká spotřeba, kdy není třeba žádné přídavné napájení a díky tomu jsou ideální teploty a provozní vlastnosti.
Do klasického PC nedává opravdu moc smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 10:43:17
avatar
kecáte .... drtivá většina prověřených magazínů recenzi neměla, protože všichni jsme dostali ovladače až po vydání karty .... a řada z těch magazínů napsala ve svých článcích to samé co já, NVIDIA záměrně zdržela ovladače, aby recenze nevyšly včas .... tohle byla jedna z prvních recenzí a vyšla několik hodin po NDA: Odkaz a důvod tam jasně uvádí ....

kromě toho zdaleka ne všechny 1050 nemají přídavné napájní, řada z nich ho má ;)
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 11:03:51

Chceš říct, že ty recenze na známých webech nevyšly už 23.4. jak je uvedeno? Jen je testovali se starší verzí ovladačů, což může znamenat horší výsledky v testech než s ovladačem, který bude mít pro tuto kartu oficiální podporu.
Jinak ano, třeba www.tomshardware.com napsal, že vydá recenzi později kvůli driverům a zmínil se i o spekulacích o kterých píšeš i ty, ale na závěr docela věcně napsal:
"...Ale (ve spekulacích) bylo přehlédnuto, že je možné, že ovladač pro GTX1650 který měl být poslán recenzentům, nakonec nebyl vydán kvůli technickým potížím.
Ať tak či onak, tento týden by měl dorazit oficiální driver pro GTX1650. Naše recenze GTX1650 bude zveřejněna co nejdříve to bude možné."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 11:07:53
avatar
chci říci a říkám že ty recenze se nedaly udělat před vydáním, jak je obvyklé, ale až po vydání, takže první recenze vyšly několik hodin po NDA což není normální a byl to záměr aby se zákazníci nedozvěděli výkon karty spolu s oznámením zahájení prodeje ... to nejsou spekulace. To je fakt. Žádné technické potíže ohledně ovladačů neexistovaly.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:14:00
avatar
Sorry že se do toho zapojuji, ale...
Není to jedno?
Jen magor půjde a koupí kartu hned při uvedení aniž by viděl nějakou recenzi. A že se tací najdou? Jejich boj.
Prostě tohle uvedení karet na trh proběhlo takhle a basta. Nemá smysl se nad tím pozastavovat a řešit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:25:44
avatar
musíme se nad tím pozastavovat a řešit to, protože to není správné, normální ani obvyklé ....
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:45:42

Mě teda spíš sedí vysvětlení co píše konkurenční web. Neexistuje referenční design (founders edition) přímo od NVIDIA tedy měly karty na testy dodat výrobci. To že byl problém s ovladači se prostě stává.
Tak jako tak je to nezajímavý produkt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 13:01:30
avatar
od výrobců karet vím bezpečně, že žádný problém s ovladači nebyl, bylo to nařízení NVIDIA ovladače neposkytovat ...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 14:27:01

Proč potom některé velké magazíny jako tomshardware zmiňují, že by místo konspiračních teorií mohlo jít o chybu ovladačů, kvůli které se jejich dodání posunulo?
Proč by velký magazín záměrně zamlčoval jasná fakta?
Ostatně píšou, že nedodání ovladačů nedává moc smysl, když by stejný výsledek šlo vynutit jinými postupy. Teď spíš recenze na ovladačích bez oficiální podpory můžou tuto kartu poškodit víc, když by nové ovladače mohly kartu mírně zrychlit v klíčových hrách.
Právě takhle podaný článek mi přijde docela neutrální, prostě bez emocí komentuje situaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:18:46
avatar
nevím které magazíny to zmiňují, žádný objektivní magazín neřekne, že šlo o chybu, protože víme jak to bylo ... článek tvrdící že šlo o chybu není neutrální, je to lež ....

žádný speciální vývoj ovladačů nebyl zapotřebí, GTX 1650 je další z mnoha TURING grafik, ovladače pro ni existují už řadu měsíců ....

konspirační teorie o tom, že ovladače nebyly hotové je opravdu nesmysl ... ovladače hotové byly, výrobci karet je měli, ale recenzenti je nesměli dostat před vypršením NDA ....
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 12:56:14
avatar
Správné - no to může být subjektivní. Porušili tím něco? Neporušili. Takže je to jen věc názoru.
Normální nebo spíše obvyklé (protože definovat "normální asi moc nejde) to sice není, ale o tom jakým způsobem se produkt uvede, jaké je NDA atd. rozhoduje jen a jen výrobce (samozřejmě tím nesmí porušit zákony). NV se rozhodla takhle, takže co? Můžeme prostě říci, že NV zvolila neobvyklý postup, ale to je tak všechno.
Tím NV nechci obhajovat, všichni víme jak se umí chovat. Ale řekl bych, že to nějak výrazně řešit prostě nemá smysl.
Výrobce se rozhodl takto a my nemáme právo do toho kecat, stejně jako nikdo nemá co kecat do toho, že v KDC nejsou černoši
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 13:02:54
avatar
porušili tím minimálně běžnou rozumnou praxi .... má smysl to řešit. Není to prostě správné.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Za mne zklamani 2019-04-24 12:35:32

Popravde cekal jsem vice a myslim ze nejsem sam. Vetsina recenzentu je taky zklamana. Po asi nejlepe hodnocene karte za posledni 3 roky (1660 Ti) a slusne hodnocene karte 1660 prisla predrazena karta 1650. Pro mne je nejdulezitejsi, kdyz nova karta donuti slevnit stavajici karty nebo nabidnout neco co tu jeste neni. A to se za mne nekona. A ackoliv je spotreba super, tak ten priplatek za mne nestoji. Jedini kteri maji urcite radost jsou majitele HTPC a OEM prodejci sestav, na ktere se porad zapomina a za mne maji obrovsky vliv na prodeje. Byli byste prekvapeni jak moc se da usetrit s navrhem OEM PC s grafikou ktera ma napriklad o 100W mensi spotrebu.
Ohledne pozdejsiho vydani recenzi: Dela se z komara velblouda. Myslim si ze nekolika hodinove zpozdeni nic nezmeni ikdyby to byl zamer. Jedna se o cistou spokulaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 13:02:20
avatar
není to spekulace, máme to potvrzené.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:17:50

1660Ti není určitě nejlépe hodnocená karta za 3 roky.
Ted sem se koukal na CZC, jak tam borci doporučujou 1660Ti MSi Armor za 8000,-Kč, to by sem si v životě nekoupil. Na Alze je Vega56 PULZE za 8300,-Kč, je o dost výkonnější než 1660Ti.
Ale ted stejně nemá cenu nic kopovat, než přijde Navi.
Navi budu kupovat já, hned jak vyjde jdu no ní.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 16:33:56

Samozrejme ze hodnoceni je hodne subjektivni zalezitost. Ale vzal jsem 12 zahranicnich recenzentu, kteri hodnotili GPU za poslednich 3 let. Celkem jsem porovnal 7 GPU a 1660 Ti dostala nejlepsi procentualni hodnoceni. Vyhrala i na pocet hvezd/medaili. Myslim si, ze se i dobre prodava. Souhlasim s pockanim na Navi. Pokud clovek nutne nepotrebuje, tak bych pockal
volfiste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 15:27:06

Trochu aktuálních cen:
nejlevnější 1660 Ti je za 7000,-Kč
nejlevnější Vega 56 je za 8200,- Kč
Sláva, konečně je nějaká konkurence, ceny padají (Vega 56 startovala na 13tis?)
Jenom dotaz, jak tvrdíš že Vega 56 je o dost výkonnější než 1660Ti, nějak mi to nesedí s výsledky co jsem našel na netu, máš nějaký zdroj? Myslím tedy ve hrách, protože výkon v GFLOPS u herní karty nepotřebuji.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 22:18:24

https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_1660_ti_gaming_x_review,14.html
volfiste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-26 07:15:21

Aha, tak to sem ti rozuměl špatně, psal si o "dost výkonnější", tak sem myslel že rozdíl bude větší. Na tom guru3d mají 11 her a průměr z těchto her je 9% ve prospěch Vegy. Na jiných webech kde mají více her je rozdíl ještě menší, většinou do 5%. A samozřejmě vždy je rozdíl zda to jsou DX11 nebo DX12 hry. A ten PC bude pro kluka co má a hraje hlavně DX11 hry, takže trochu váhám.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 14:02:06

Jestli to Nvidia potvrdial oficialne tak smekam. Jinak jsem jen slysel spekulace od dalsich recenzentu a par zakulisnich informaci v ramci Nvidie, ale nic officialniho. Takze spekulace. Na druhou stranu se mi taky nelibi, ze se v tomto pripade odklonili o zabehnuteho systemu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:16:30
avatar
NVIDIA to nepotvrdí, její oficiální verze je, že to bylo kvůli sjednocení ovladačů ... všichni ostatní víme proč to tak bylo. Žádné spekulace netřeba. Ovladače samozřejmě byly dávno hotové, GTX 1650 není první TURING grafika nové generace co šla na trh a samozřejmě výrobci měly ovladače k dispozici, aby vůbec své karty mohly udělat vivinout otestovat atd. ;) takže spekulace o tom, že ovladače měly chybu apod. jsou totální nesmysl, záměrná mlha a každý kdo má IQ větší než houpacího koně to musí vidět.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 16:28:24

Tady nejde o to, ze je to pravdepodobne nebo zrejme. Tu jde o to, ze pokud napisu "máme to potvrzené" tak bych mel napsat alespon kym nebo aspon odkaz. Myslim si, ze minimalne ze slusnosti to je vhodne. Jinak souhlasim, ze se mi nelibi tahle zmena.
Kadli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotreba karet v KC :-) 2019-04-24 15:32:23

Mohl bych se prosim zeptat tech, kteri tu tak vehementne zastavaji "nizkou" spotrebu 1650tky jak to dopadne oproti me Mini ITX RX570 4GB.Kolik tam bude rozdil co se tyce penez?

Dejme tomu, ze hraju 50 hodin za mesic (nekdy ani to ne) takze 600 hodin rok.

Muzu tedy poprosim co to pro me bude znamenat v penezich pri nejake bezne cene elektriny?

Mozna by bylo fajn to porovnat takhle ... Dekuji za odpovedi
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 16:05:22

Vezmu-li rozdíl 100W, tak je to cca 300 korun za rok
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 18:10:22

s těmi penězi je to tak nějak jak píšeš.

Jen furt netuším, jak se přepočítává rozdíl výkonů. Prostě situace, kdy slabší karta musí jet nadoraz zatím co silnější třeba ne.

Nehledě na to, že v tomhle segmentu je výkon na hraně. Třeba rx570 nakrmí oculus, u 1650 pochybuji, že to bude v jejích silách.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 18:45:21

Proto se někde udává poměr výkon/watt. Nevím, jak tu někteří chtěli docílit toho, aby nastavili karty na stejný výkon. To přeci není dost dobře možné. Stejně tak na stejnou spotřebu. Prostě by se měl vzít průměrný výkon, průměrná spotřeba a z toho to vypočítat
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 21:04:19

To měření ve stejné spotřebě a výkonu je kravina. Možná tak jako zajímavost do Blogu pro nějakého laboranta, který by se toho zmocnil. Ale tak jak píšeš, staré dobré testování je nejpodstatnější. Každá karta má tak své plus a mínus.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 09:24:22

poměr výkon watt je nic neříkající údaj, tím mám danou jen efektivitu architektury, ale o typické spotřebě mi to vůbec nic neřekne, protože můžu srovnat jen maximální výkony a maximální spotřeby. Spotřeba totiž vůbec není lineární a jak se to blíží výkonovému maximu, tak razantně stoupá.


Příklad odjinud: firemní Q7 s tím novým šestiválcovým dieselem žere průměrně sedm osm litrů (město, dálnice a je zcela jedno, jeslti je naložená šesti lidmi nebo za sebou táhne vozejk a na něm bagr)

Druhý auto je fokus v tříhrnku. To auto nežere moc, takové ty okrsky a podobně, to má tak za pět, ale kdybych za něj dal vozejk a to auto naložil a jel kilo po dálnici, tak žere 15.

No a shrnutí toho je, že kombinovaným provozem se dostanu na 8litrů u Q7 a prostě to nepřelezu ani v zimě, zatím co u fočuse do toho lijeme spíš devět deset dle toho, jak moc se jezdilo mimo okresky. A na takové vylomeniny jako vozejk radši vůbec nemyslíme.

Takže byť je fucus papírově znatelně uspornější, tak q7 s větší powa a větší papírovou spotřebou reálně sežere míň paliva, protože jí prostě vůbec nevadí extrémní situace na hranici výkonu a v běžném provozu se využívá jen zlomek výkonu a tedy i energie.

Tak na základě těchto zkušensotí by mě zajímalo, jak jsou an tom ty karty. Jasny, u aut lze argumentovat tím, že fucus stál třetinu a větší spotřeba se nikdy neprojeví když rozporstřu do provozu cenu auta, ale tady jsou ty výkonnější karty ty levnější, tak mě to tak nějak vede k tomu, že "žravější" RX bude celkově ekonomičtější variantou.

To by asi opravdu chtělo mít kartu v počítači týden a změřit co to sežralo a pak tam dát druhou a dělat nemlich to samé. Prostě kombinace idle/load a "burn"

P.S.
ty spotřeby paliv aut neberte dogmaticky, ale faktem je, že q7 má průměr 8 zatím co focusovi to lítá mezi šesti a deseti, což je brutální rozptyl. A Q7 dostává mnohem větší sodu co do požadavků na výkon - opravdu za tím taháme bagr a stavební materiál, takže odvedené práce je násobně víc.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 14:00:17

Ptoto se udává průměrná spotřeba po určité době používání. Většinou jsou ty hodnoty uvedeny pro celou sestavu průměrné třeba po hodině hraní/práce v programu/iddle..A jak píšeš. Tady prakticky nejde o nic jiného, než o efektivitu. Co jiného by se tím mělo zjistit? Co se týče efektivity v poměru výkon/watt, tak tam je asi v topu 2080Ti
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 21:16:20

A to změní jako co? Ona totiž RX 570 není úsporná ani v idle. GTX 1650 má v idle 8W a RX 570 má v idle skoro 2x tolik - cca 15W.

V gamingu je relace prakticky totožná - 77W vs 144W.

Já neříkám, že je RX 570 špatnej kauf, ale ta energetická efektivnost je zkrátka nasírací element. O nějakých +15% sice lepší výkon (fps), ale příkon vyšší o +90%.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 22:14:29

nezmění to nic. Jen že se tu psalo o tom, že by někteří nastavili stejný výkon karet a pak měřili spotřebu. Nebo naopak. Ale jelikož to dost dobře nejde, tak píšu, že se to dá změřit takto a následně vypočítat. To je celé
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 22:17:40

a jako proc se resi spotreba karet? vubec to nechapu...


pochopil bych to kdyby se u GPU mela pocitat spotreba do 30w ale bezne se u CPU a GPU budeme pohybujeme v hodnnotach kolem 300w a kdyz se podivame na nedavnou silenost intelu a 1000w cpu tak si opravdu rikam proc u tech karet resite spotrebu?

dalsi veci je ze urcite jste clovek co se zivi hranim her a hrajete na PC 8 a vice hodin dene tak ze opravdu musite resit spotrebu... dalsi vec je ze kdyz uz se zivite hranim tak spotrebu neresite protoze je to vydaj ktery je nutny pro vas vydelek....

at na to koukam jak koukam tak kdyby se vam ta karta mela nejak prodrazit tak na to stejne budete potrebovat minimalne 5 let tak jako tak za tu elektrinu budete muset zaplatit a netvrdte mi ze doma resite kazdou wat hodinu co spotrebujete!!

toto uvadite jen aby jste se mohli precuravat, az ty karty budou mit spotrebu nad 400w v idle tak se o tom pojdme bavit ale v zatezi? to si opravdu delate prdel ne?

PS: to je jak kdyby jste si tady stezovali ze auta s plynem na podlaze zerou vic nez je jejich udavana spotreba
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-26 08:04:13

Jsou lidi co řeší ne přímo spotřebu, ale její následky teplo a následně i hluk...
A až v Germánii pojedou ekologicky (bez uhlí a jádra) tak začneme počítat každý watt...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-26 11:17:19

Mě bere 580ka 110W, proč by slabší 570ka měla brát více?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-26 12:28:42
avatar
to chces jako tvrdit, ze rozdilnych 7W v idle je nejaky rozdil? Tonouci se stebla chyta... jen doufam, ze jsi nezapomnel nekde zhasnout ;)
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 15:42:33

Myslím, že se dost přehání. Předpokládám, že na tuto kartu se nestojí fronty. Nestojí desetitisíce ne-li statisíce lidí před obchoďákama, aby si tuto kartu koupili. Takže je celkem jedno, jestli se výkon ukáže dnes nebo zítra.
To, že nevydali ovladače z důvodu toho, aby se lidi nedozvěděli v den vydání výkon, je celkem úsměvné tvrzení. V této formě je to stále spekulace. Není nikde oficiální vyjádření výrobce karet, potažmo vydavatele ovladačů.

Karta je každopádně celkem nezajímavá. Nicméně asi zaujme místo do pasivních nízkoodběrových sestav.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 08:21:22
avatar
Jasně výrobce to potvrdí, že záměrně něco zamlčoval... kde žiješ ??
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 14:07:57

O to přeci nejde. Jde o to, že NIKDO nevíme jak to je. Jak to DOOPRAVDY je. Takže je to jen spekulace. O to jde.
A podle místního plátku Nvidia schválně neposlala ovladače, aby testy náhodou nebyly hned při vyydání karet, ale až 4 hodiny potom.
Každopádně domýšlet si můžeme co chceme. Stejně jako je blbost to, aby výrobce potrvdil, že něco zamlčuje, tak je stejně tak blbost, aby něco zamlčovala, protože to zamlčí o pár hodin dýl....
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-27 18:47:30

Konspirační teorie hadr
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-24 17:19:34

tahle karta je asi jen na to aby neco v lowendu pro desktop od nvidie bylo. mozna bude zajimava pro nejaky oem vyrobce, mozna do nejakych htpc, mozna si ji koupi nejaky ne moc znaly hraci, mozna nejaky fans, mozna nekdo kdo chce nizkou spotrebu a presto jeste jakz takz nejaky vykon a je mu jedno ze radeon nabidne o 15% vic vykonu za nizsi cenu. spis si myslim ze tento cip bude zajimavej pro vyrobce notebooku, tam zadnou konkurenci od amd, ktera nabidne podobnej vykon a vydrz na baterii pri hrani nevidim.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-25 13:26:28

https://developer.nvidia.com/video-encode-decode-gpu-support-matrix

Tak tohle je hřebík do hrobu. Uvažoval jsem o té kartě kvůli nové NVENC a podpoře B frames. Jenže tahle karta to NEPODPORUJE!! Ne to není chyba, už jsou toho plné diskuse zklamaných uživatelů. To si ta zelená tlupa dělá ze všech prdel. Není to vhodné ani do HTPC a hračičky s videem.

Minuskovat ozdrojovanou informaci na web výrobce může jen Yntelygent. Je to zásadní, aktuální a relevantní informace. Pro hráče je karta nezajímavá nejen ke konkurenci, ale situaci ještě zhoršuje nabídka GTX 1060 v bazarech. Pokud ta karta nepřináší nic technologicky nového ani pro uživatele editující a exportující video, tak jde jen o pokus výrobce podojit ty hloupější kusy ve stádě.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 828x
Komentářů: 2
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1655x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRPondělí, 11 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1526x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaStředa, 06 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Úterý, 05 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1638x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Pondělí, 04 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1867x
Komentářů: 0