Plány grafik AMD-ATI a NVIDIA v roce 2009 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 06 listopad 2008
alt Na internetu koluje zajímavá roadmapa s plány výrobců NVIDIA a ATI. Nová DX11 GT300 od NVIDIA až v Q4 2009?!

 

     

    Zajímavá tabulka se objevila na internetu. Zachycuje pravděpodobné plány výrobců NVIDIA a ATI. Víceméně ukazuje to, co nás příští rok skutečně čeká. Samozřejmě u některých podrobností není možné si dnes být 100% jist. Zpět k plánům samotným ...

   Tento rok zakončí grafickou řadu ATI HD 4000 model HD 4850 X2, který vychází právě v těchto dnech. Další modely v této grafické řadě by již oficiálně vyjít neměly. ATI totiž už na konec Q1 (do 4 měsíců) příštího roku plánuje uvedení 40nm RV870. Konkurenční NVIDIA by ještě měla vydat tento rok 55nm verze čipů GT 200 v podobě modelů GTX270 a GTX290. Spekuluje se také o vydání duálního modelu na bázi GTX 270. Nicméně vzhledem k tomu, že o 55nm modelech NVIDIA GT200 je ticho po pěšině i na jinak aktivních čínských webech, které k novinkám mají přístup týdny před vydáním, neobjevují se žádné informace ani testy a to ani o tom údajném duálním modelu, vypadá to, že letos už se 55nm GT200 karet nemusíme dočkat. Navíc na Q1 plánuje NVIDIA vydat 40nm verzi GT200. Nějaké větší uvedení 55nm verzí, když co nevidět bude k dispozici výrazně pokročilejší 40nm proces, nedává už moc smysl.

gpu-plan-11-08

  V první polovině příštího roku bychom se ale se skutečně s novým jádrem a novou generací grafik měli setkat pouze u ATI a jejího RV870. U NVIDIE se pod označením GT212 totiž na 99% skrývá 40nm verze současného jádra GT200. Toto jádro s podporou DX10.0 by se navíc mělo stále objevit ještě v kombinaci s GDDR3 paměťmi. V té době ale už ale bude soupeřit s ATI RV870 s podporou DirectX11, GPU akcelerace HAVOKU a podporou standardizovaného OpenCL GPGPU prostředí. U nového Radeonu HD5800 se navíc spekuluje o dvoujádrové koncepci MCM (multi-chip-modul) - dvě jádra RV870 na HD 5870? ATI také bude výhradně používat GDDR5 paměti a to minimálně 1GB. NVIDIA by se ve 40nm verzi s GDDR5 mělo objevit až v podobě GT216. To ale bude stále variance na současné GTX 260-280.

  Skutečně nové generace NVIDIA grafik pod označením jádra GT300 se skutečnou podporou DX11, bychom se měli dočkat až na konci příštího roku. V té době bude ale na trhu už duální řešení RV870 a pokud se potvrdí, že už sama ATI HD 5870 bude vlastně grafická karta s dvoujádrovým grafickým procesorem, byla by duální ATI HD 5870 X2 grafika vlastně čtyřjádrovým modelem. Nicméně v době, kdy NVIDIA bude údajně uvádět nové GT300 a generaci GeForce 10 (GTX 300) jako konkurenci HD 5800 grafikám ATI, budeme už vyhlížet RV970 a Radeon HD6000, který by mohl přijít v Q1 2010. Pokud by se tyto plány potvrdily, tak to vypadá, že technologický a výkonový náskok, který ATI získala na NVIDIA svým RV870, by se mohl v roce 2009 ještě zvýšit. Nemusíme se nikdo tajit s tím, že od společnosti NVIDIA čekáme v příštím roce hondě. Grafická karta ala 8800GTX by byla tou pravou odpovědí na technologický a výkonový nástup AMD-ATI ...

Zdroj: Vr-zone.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 23:01:37
avatar
tak tuhle tabulku bych si mohl vycucat z prstu taky fakt nevim jak si představujou u rv870 512bit sběrnici když maj psaný menší jádro než je rv770.
uklidňující je jen to že tam neni nic co byjsme už dávno nevěděli , takže takové malé shrnutí taky neni na škodu
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad 512bit 2008-11-06 23:54:47
avatar
Moje řeč. Ta 512b sběrnice zní veeelmi podivně. Lepší je udělat malý čip a dát k němu rychlé paměti gddr5, které by u další generace mohly frekvenčně začínat třeba na 4,5 nebo 5GHz. Imho jít nějak zásadně výš s propustností není třeba.
A když už, tak proč neskočit třeba jenom na 384b?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 01:23:51
avatar
Nejspis stejne jako 512bit sbernice 9800X2 proste jsou to 2 cipy ktery maj 256bit sbernici....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 07:18:12
avatar
Přesně tak, pokud to opravdu bude multichip, pak je těch sběrnicových 512b naprosto logických (tj. 2x256b)
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aha 2008-11-07 08:21:29
avatar
Takhle se na to podívat mě nenapadlo.
Ale myslíte, že rovnou do vyššího mainstreamu (58xx) nasadí modely s MCM? Zní mi to spíš high-endově.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 09:19:33
avatar
Těžko říct - je možné, že HD58xx řada bude rovněž jen die-shrink současné 48xx řady s přidaným/vylepšeným "mezigalaktickým" můstkem, nebo mírně rozšířená RV770 (opět s můstkem nebo bez něj). Pokud se pamatuju, tak už současné HD4870X2 mají separátní propoj/můstek, který se ale nevyužívá.

IMHO to bude tak, že 5850 a 5870 budou různě taktovaná "dvoujádra", lowend a nižší střední třída pak jednojádra a hiend bude 2xdvoujádro.

Ale taky to celé může být pěkně propečená kachnička
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fudzilla 2008-11-07 12:44:53
avatar
RV870 možná nebude MCM. Teď s tím přišla Fudzilla.
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=10351&Itemid=34
Neznámý  2008-11-07 14:32:49

Zdar TynyT, páni, ona, už, má, Firma AMD/ATI, i MeziGalaktický můstek, tak, to páni, to jsou, věci, to jsem, nevěděl, že ty, procesory, a to, ty, procesory, AMD K-7, mají sběrnici, ze SuperPočítačů Alpha, a to, tu, Sběrnici Alpha EV6, na Rychlosti světla, to jsem, věděl, ale, že, má, Firma AMD/ATI, na Grafických Kartách, i MeziGalaktický můstek, tak, to jsem, nevěděl, musím, říci, tedy, abych tak, řekl, chudák, Firma nVIDIA, určitě, Chudinka, MeziGalaktický můstek, nemá, a tak, už proti, Firmě AMD/ATI, nemá, moc, šanci, a tak, jsem, slyšel, prý, že už, má brzy, zkrachovat, když, nemá, ten, MeziGalaktický můstek,prý, prostě no!
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 15:43:56
avatar
no jestli to dobře chápu tak z tabulky vyplívá že to bude singl modul a sestavení dual přijde až kocem následujícího roku. Takže ta 512 je asi blbost
Neznámý  2008-11-07 14:28:05

Zdar Kiw, tak, já nevím, tak, ono, ale ten, čip, a to jako, ten, čip RV870, tak, tenhle, čip, je, ale, pořád, větší, než ten, Čip, a to, ten, Čip, RV670, a na tom, 512-Bit. sběrnice, byla, takže, jako, nevím, o čem, moc, točíte, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 15:46:04
avatar
ani na rv670 512bit sběrnice nebyla. musíš jít ještě o jeden čip dál do historie.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 07:20:54
avatar
Jo, jenže daleko horší je to "prázdno" u nvidie. 40nm výrobní proces znamená "jen" nižší teplo a/nebo možnost zvýšit frekvence, ale tam pak zase bude problém se šířkou pásma pamětí (GDDR3) - snad jen kdyby ty nové die-shrinky měly implementovány nové paměťové řadiče pro GDDR5, ale to se obávám, že bude sci-fi.

Já se vážně obávám, že HD58xx budou kvůli nekonkurenceschopnosti nvidie pekelně drahé karty :-(
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:21:30
avatar
No jestli budou drahé, tak to pomůže jak nVidii tak ATI. ATI jich bude prodávat méně, ale bude si stejně mastit kapsu a nVidia bude prodávat více, ale levnějších grafik a bude vydělávat zase na množství. Ale rána pro nVidii by byla, kdyby i další generace od ATI byla za super ceny.
Neznámý  2008-11-07 14:36:30

Zdar GOSi, viď, stejně, jako, budou, ty, procesory, a to, ty, procesory AMD Phenom X4, na Architektuře AMD K-10.5, a na, Frekvenci, asi tak, 3,0 GHz, tak, tyhle, procesory, AMD K-10.5, budou, stát, asi tak, 3 500 Kč vč. DPH, prý, a ty, procesory, od Firmy Intel, a to, ty, procesory Intel Nehalem, na té, Frekvenci, asi tak, 3 GHz, budou, stát, asi tak, 4x Tolik, ale budou, mít, nižší výkon, a budou, více hřát, Viva La AMD, tedy, abych tak, řekl, hurá, prostě no!
vlm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-/ 2008-11-07 14:46:22

Promin, ale je takovy problem psat normalne? Zvlaste kdyz na nekoho reagujes? Ja ty tve "komentare" automaticky preskakuju, ale jaky to ma smysl prispivat do diskuze, kdyz se schvalne snazis, aby nikdo tve komenty necetl?
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:30:37
avatar
Mne to miestami pripomína výpis z keyloggeru.. Ale ako chlapec má názor, len ho podá dosť zvláštnym spôsobom
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 19:27:06
avatar
ne, nemůže, to je "Ladik, prostě, no!"

Na Ladika a jeho "degenerátor psaného textu" lze narazit na několika internetových fórech..
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 15:48:32
avatar
nevim no, ale mě se zdá že kromě gtx 260 a 280 nemá nvidia nic moc oslnivou nabídku a že vyloženě rejžovala z low-endu se říct nedá
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 21:07:48

teda z těch oslnivých karet bych gtx280 vymazal... je drahá skoro jako 4870x2 a přitom je přinejlepší o 25% pomalejší ...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 09:10:07
avatar
Je dosť možné, že to bude zlepenec. Možno zbernica bude 2 x 256.
Abraxas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 23:04:26
avatar
na novou generaci AMD-Ati jsem dost zvědavej, ale jelikož konkurence malinko pokulhává, tak nevěřím, že nové modely tu budou už tak brzo, ale kdo ví
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 00:51:59
avatar
Konkurence pokulhava, ale nespi Nvidia ATI taky podcenila a jak dopadla... Navic AMD potrebuje vydelavat co nejvic, takze uvest novou generaci s DX11 daleko pred konkurenci je pro ne obrovska vyhoda
Lupo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV DX11 2008-11-06 23:36:31

AK by vysla v Q1-2009 ATI s kartou podporujucou DX11, tak si myslim ze NV vyda tiez kartu s podporou DX11 uz v Q1-2009. Vzhladom k tomu ze jadra su programovatelne, to urobi upravou BIOSu aj za tu cenu, ze bude DX11 len softwarovo emulovala na karte. Strati sice pod DX11 na vykone ale to nikdo nebude mat sancu v praxi to zistit a na krabici sa bude vynimat logo:

DirectX 11 READY
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 01:24:55
avatar
Az tak programovatelny IMO nejsou....
Neznámý  2008-11-07 03:42:39

Zdar Lupo, to, tedy, nevím, nevím, abych tak, řekl, no já jsem, z toho, tvého, příspěvku, opravdu, tak, trochu, Im.Psycho.Bitch, opravdu, se mi, ten, tvůj, příspěvěk, až, tak, nějak, Extra, nezdá, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Predstavoval by som si 2008-11-07 02:52:27
avatar
to pre svoj jarny upgrade asi takto:

AMD 45nm stvorjadro ktore by slo vzduchom nataktovat na tych 3.5GHz a ATI Radeon HD5850 ktory by bol vykonovo niekde nad dnesnym HD4870. Verim ze sa im v oboch pripadoch podari vyriesit aj spotrebu a pri grafikach este aj referencne chladenie .
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 07:11:30
avatar
Tato roadmapa sa mi nezda ... Je sice pravda ze TSMC vyrobu nezvlada a docital som sa aj to ze NV ma problemy s 55nm ale ze by nove karty (aspon dufam ze nove) vydala az na konci roku 09 ?? To by museli poriadne zamakat na 55 a 40nm verzii gt200 ale pochybujem ze by s tym porazili rv870 ... Ak je tato tabulka pravdiva, tak ATi by uz konecne mohli zobudit svoje marketingove oddelenie aby prezentovalo dx11 ovela skor ako u konkurencie ... inac,v clanku je chybicka :

"...který ATI získala na NVIDIA svým RV870, by se mohl v roce 2009 ještě zvýšit." nema tam byt RV770?
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - otazka vykonu 2008-11-07 08:08:46
avatar
Vzhladom na stale vyuzivanie XP - DX10, 11 pre niektorych ludi nemaju zmysel podstatny je vsak vykon dany technologickym naskokom
uz dnes je vidno ze DX10.1 4xAA je podstatne rychlejsi ako DX9, DX10 only aj jeho kvalita je vyssia /DX10.1 4xAA = DX9,10 8xAA + / AAA trava, stromy//

Takze nvidia by mala bud nieco robit s cenami alebo s vykonom.
Ake budu 55nm G200 + ceny ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:03:13
avatar
nejaky odkaz nekam kde je potvrzen ten podstatny narust vykonu u dx10.1???
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 15:58:22
avatar
v podstatě jsem viděl jen assasina, jakožto jedna z pár her která to podporovala
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:22:20
avatar
jde mi o podstatny narust vykonu pri dx10.1 oproti dx9 jak mazuch pise..ne o par procent lepsi vykon oproti dx10, ktery ale ani potom nestacil v te hre na dohnani konkurencnich karet. a jeste ten test kde videl ze dx10.1 4xAA je kvalitativne srovnatelny s dx9(10) 8xAA. to je taky kravina...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 19:30:11
avatar
nevim jak jsou na tom ty nastavení ale každopádně co jsme mohli vidět screeny, tak tam byl docela vidět kvalitativní posun. Dx10.1 je prostě takovej přechod mezi dx10 a 11, prostě jak říkám microsoft nezvlád dx10 napoprvý a tak musel záplatovat viz. dx10,1 + postoj nvidie k tomuto API = slušivá nálepka karet ati
pedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 19:12:31

tu je dokaz http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1581 mozes ho vyskusat.ja som to skusil na mojej HD4870. 1680x1050,vsetky efekty zapnute,4xAA 16xAF.Medzi dx9 a 10.1 absolutne do oci byjuci rozdiel v kvaite AA a cca 8-10fps v prospech dx 10.1
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 21:37:10
avatar
ano tropicke demo..to sem cekal az na to ze je to jenom technologicke demo a pri tom velmi zvlastne udelane (nevidim jediny duvod proc by se pod dx10 nedal aplikovat aa na listy stromu). az mi ukazes realnou hru tak se o tom muzem bavit. takle muzes stejne rikat jak je physx na grafice dobrej kdyz v 3dmarku ma nekolikanasobne skore oproti physx na cpu. a tohle jsem zas ja vyzkousel oboje stejne blbosti ktere s realitou ve hrach nemaji nic spolecneho.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2008-11-07 08:29:39
avatar
Myslím si že ceny karet nedá ATI nějak extra vysoko...ikdyž by asi mohla pokud tedy bude mít ten prezentovaný náskok...stále má ještě co zalepovat(finančně+rezervy) nemluvě o tom že NVIDIA měla cenu karet vysokou kvůli vysokým nákladům na výrobu. Když si vemu že ten jejich čip je velký jak prase. A co se týče vydání karet NVIDIE až na konci roku tak si myslím že to znamená že dělají komplet předělané jádro. Což je jen dobře pro nás zákazníky...čím bude vědší náskok nové generace tím rychleji pujde pokrok kupředu.a snad se dostaneme jednou tam kde naše představy jsou již nějaký ten pátek
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 09:26:31
avatar
Nvidia mala vysokú cenu kôli nákladom? Nezastávaj si ich, oni to na nás iba hrali. Zober si kam klesla cena GTX 260. A ver, že stále na tom dobre zarobia. Že mali vysoké náklady na výrobu neberiem. Proste sú to sprostý zlodeji a ešte k tomu sa nájde pár jedincov čo im to stále žerú. Nenávidím ich politiku predaja, proste špinavosti a klamstvá sa mi nepáčia. Po viacerých sklamaniach po kúpe nvidie už ma nepresvedčia, že si zaslúžia moju pozornosť. S ati som bol za tú cenu čo som kúpil omnoho spokojnejší, Či to bola 3850, 4870, a teraz 4870X2. Posledne menovaná je trhač čo nvidia nedokázala za celé roky ponúknúť. Ak bol trhač od nvidie tak stál 20 litrov. A že vraj vysoké náklady. Zober si aký náklad musí byť na 4870 X2 a za akú cenu sa ponúka.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:20:18
avatar
jeste ze ati nechce vubec vydelavat co? jinak trhac 8800GTX na tom byl lepe nez je ted 4870X2 a kurz kc/dolar je ted trosku jinde nez byl tenkrat napred trosku uvazovat a az pak psat podobne fanaticke blaboly.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:40:34
avatar
No grafika už je zhruba tam kde dříve byly moje představy. No. Mě by se teď spíše líbil, nějaký ten návrat těch virtuálních brýlí (přileb). Myší bych sice stále mířil a střílel, ale už bych se i hlavou rozhlížel. A v nějakých simulátorech aut by to bylo taky pěkné a v leteckých simulátorech jakbysmet. Mě vadí u těch aut, že když řídím, tak musím pro rozhlížení se, mačkat na klávesnici další klávesy, což je vcelku problém, když pravou rukou držím plyn a směr a levou ovládám ruční brzdu, řazení případně spojku. A u volantu je to to samé. Grafika je už podle mě na dostatečné úrovni, že by se mohlo zaměřit už i na něco jiného, než pořád zkrášlovat a dělat více realistickou grafiku.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ati vs nV 2008-11-07 09:34:22

Jestli bude RV870 mirne rozsirena RV770 tak si myslim ze HD4850 a HD4870 dosahnou slavy jako 8800GT a Ati si bude koledovat o stejny prusvih jako nV kdyz usnula na vavrinech a prekrocila horizont vyteznosti... Nu coz, zatim stale plati ze z toho tezime my zakaznici at uz znali problemu ci bez znalosti, dneska se neudela chyba s zadnou volbou i kdyz situace hovori mirne ve prospech Ati...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:30:02
avatar
ati si to muze dovolit protoze jejich architektura je navrzena s ohledem na jednoduchou upravatelnost v budoucnu. u ni je snadne pridavat do jadra spoustu dalsich funkci, menit typ pametoveho radice apod. pro nvidii jsou podobne zmeny v jeji architekture nemozne bez podstatnych zmen v navrhu jadra. tech se dockame snad pri prechodu na 40nm proces. ale i tak pochybuju ze by podporovali dx10.1 a ty gddr5 pameti se mi u soucasne architektury take moc nezdaji.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 13:39:10
avatar
No tak to si mirne protirecis HD48xx nedosahne slavy,jakou mela 8800GT,protoze jak sam pises,dnes zakaznik neudela chybu s zadnou volbou a to je prave ten duvod.Protoze v dobe 8800GT byla chybou temer jakakoliv herni karta od ATI (ovsem i nVidie)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 13:44:27
avatar
3870 urcite nebola chybou,bola lacnejsie a aj o trosku pomalsia ... Takisto 3850 bola super v danej kategorii ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:23:49
avatar
mozna spis myslel prodejne..tam nema 38xx na 8800GT sanci.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 09:36:49
avatar
"Pokud by se tyto plány potvrdily, tak to vypadá, že technologický a výkonový náskok, který ATI získala na NVIDIA svým RV870, by se mohl v roce 2009 ještě zvýšit. "

Nemělo by am být spíš 770?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:48:41

Aky naskok? Technologicky? Vykonostny? NIe je to skor vyrovnane?
NV ma stale najvykonnejsie jadro, ATI zase kartu
Technologie - je to 2:1 pre NV (PhysX + CUDA vs DX 10.1)

Zase je tu len mlatenie otrepanej slamy ...

Btw, 55nm GT200 sa predava uz nejaky ten mesiac - Odkaz
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 11:29:10
avatar
PhysX jako + beru, škoda, že asi brzo umře. CUDA jako + nikdy brát nebudu. Podle mě je to spíše krok zpátky ve vývoji GPGPU, když to je použitelné jen na nVidia, i když už existují aplikace, kterým je jedno jestli to je nVidia nebo ATI nebo něco jiného. PhysX je momentálně lepší než Havok, používá GPU k výpočtům fyziky. Na takovou úroveň se Havok teprve dostane, ale opět mu už bude jedno co to počítá, jestli nV nebo ATI nebo CPU. Takže bych to viděl momentálně spíše 1:1.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 13:47:39
avatar
Ocividne mas to mas trosku popletene lebo technologicky naskok Ati ma uz len vdaka full 55nm vyrobe ... CUDA a physx su softwarove srandicky, takisto by to mohli mat ati karty ...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:05:55

A prezradis mi co tych 55nm prinasa v realnom svete? Keby boli ATI karty fakt nejako viditelne vykonnejsie ako NV tak nepoviem nic (ok, okrem HD4670, ktora drti 9500GT). Skor je to tak, ze ATI sa vdaka technologickemu pokroku (?) konecne dotiahla na NV (ktora uz druhy rok recykluje co sa da) a na dlhsiu dobu obsadila poziciu najvykonnejsej karty (ktoru si aj tak kupi len par vyvolenych). Bohuzial ATI neponuka nic, cim by sa nejak diametralne odlisovala od konkurencie (plati to aj naopak) a ak sa na karty pozries z globalneho hladiska, je aj pre aktivneho hraca prakticky jedno ci si vyberie HD 4850 / 9800 GTX+ alebo HD 4870 / GTX 260. Kazde riesenie ma svoje plusy aj minusy a nikto tu nie je lidrom ... po dlhej dobe je ponuka neskutocne vyrovnana.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale no tak, 2008-11-07 19:45:19
avatar
nebud zaujaty a priznaj ze ATI je technologickym lidrom. ich jadro je dvakrat mensie ako jadro nvidie pricom podava konkurencieschopne vysledky, je vyrabane pokrocilejsou technologiou, ma zabudovany 7.1 kanalovy zvuk, hardwarovu akceleraciu videa, podporu directx 10.1, pokorilo hranicu 1 TFLOP/s, je bez problemov dalej rozsiritelne bez nutnosti vacsich zmien v architekture. to by myslim mohlo stacit na ten technologicky naskok, nie?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 20:27:46

Ja som len zaujaty proti neustalemu ospevovaniu ATI na tomto webe

2x mensie ako konkurencia - OK, pre mna ako koncoveho uzivatela to znamena len to, ze je karta s referencnym chladicom extremne horuca /take mnozstvo prispevkov na forach ohladom vymeny chladica tu skutocne este nebolo /. Ked som vyberal HD 4850, radsej som siahol po rieseni s lepsim chladenim.

7.1 kanalovy zvuk - ano, to je plus / avsak len pre uzku skupinu uzivatelov ... nvidia ma prenos zvuku cez HDMI/DVI rieseny dost nesikovne /

hardverova akceleracia videa - taka ista aku ma nvidia, navyse si dobre pamatam legendu HD 2400 ktora nezvlada 1080p

pokorena hranica 1 TFLOPS/s - ty vole, tak kvoli tomu urcite nebudem spavat rovnako ako som nespaval kvoli GF 2 GTS

podpora DX10.1 - asi rovnaka "vyhoda" ako je NV PhysX

bez problemov rozsiritelne - to si mozem svoju HD 4850 nejak rozsirit? Ja sa na karty pozeram z pohladu ich realneho vyuzitia. To ze je jeden navrh flexibilnejsi ma netankuje, lebo v konecnom dosledku mi to ako vlastnikovy HD 4850 neprinesie nic. Umozni to sice jednoduchsi navrh dalsich generacii, avsak zadarmo mi nik novu kartu neda
Asi aj preto sa na Slovensku preda 5x tolko NV kariet ako ATI
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 20:40:26
avatar
No, to je furt dokola. Já si klidně přiznám, že ATI je technologicky napřed, a zároveň si přiznám, že nVidia má lepší podporu ze strany výrobců her. A teď babo raď, co je pro mě, jako pro občasného hráče, zajímavější? Že mám grafiku s polovičním jádrem, nebo že nemám problémy s ovladači?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 21:14:19
avatar
když objektivně dokážeš že NVIDIA má lepší ovladače než ATI nebo naopak, tak dostaneš nobelovku ... do té doby jsou to jen demagogické kecy, které tu nebudu tolerovat, protože je to hloupost.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 21:32:53
avatar
Mojí odpověď si domysli sám, je ze stejného soudku jako tvá poslední věta (mimochodem, pro ostatní - úmyslně jsem to napsal expresivně, aby vyniklo, jak moc je technologický náskok platný obyčejnému zákazníkovi, pořád se to tu omýlá, že nás zajímá jen výkon a ne nějaké serepetičky okolo). A jen tak okrajem, tolik nářků v diskuzích co je problémů s ovladači u nových ATIn, včetně technologicky nepříliš vyřešeného chlazení (pomalu každý musí kupovat nové, příp. flashovat bios), jsem už dlouho nezažil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 22:00:13
avatar
hlouposti a nesmysly a kecy ... nikdo nikoho ty zlé a nefunkční ATI nenutí kupovat, vzheldem k současný prodejům a nízé míře reklamovanosti ty problémy asi nejsou takové, jak naznačuješ ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 22:19:39
avatar
Sám jsi psal, že počty prodaných kusů nesvědčí o kvalitě produktu Fakt je, že když si projdeš fóra kde se řeší problémy, většinou narazíš na něco z řady 4XXX, jestli je to zkreslené a ten problém je ve skutečnosti pouze záležitostí minority uživatelů já nijak neřešim. S reklamacema to nebudu komentovat, protože se mi z těch fór zdá, že není zrovna malá, ale to taky může být zkreslené. Nicméně nemusíš ze sebe dělat advokáta ATI, problém byl v tom, že z příspěvku Matraboba vyšla opět ATI vítězně na všech frontách. Že se chytneš až mojí reakce je očekávatelné, ale smutné. Jistě bys objektivně našel nějaké mouchy i na jeho příspěvku, ne? Ne, já vím....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 22:34:43
avatar
on ale napsal jen pravdu a to zcela objektivní .. spousta lidí si totiž nemusí vymýšlet a nemusí dělat advokáta ATI nebo komukoliv jinému a hledat argumenty aby podpořil svého výrobce. Narozdíl od tebe a další zaujaté menšině zde a víme, že objektivně je ATI dnes lepší volba, stejně jako byla ve své době lepší 8800GT apod ...

opravdu nehodlám vést další nekonečné diskuse se zaujatými lidi jako jsi ty o své objektivosti. Už mě nebaví se dohadovat s lidma jako ty a protože to můžu zařídit, tak se to tady dít nebude a jděte si stěžovat třeba na hlavní nádraží. Nemám už dále zájem si tu nechat dál srát na hlavu a kazit a ztěžovat si podmínky pro dobrou práci a objektivní informování v souvislostech ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 22:53:11
avatar
O.K., beru, jsem zaujatá menšina, kdežto ty a ten kdo s tebou souhlasí je objektivní a má vždy pravdu. Ani jsem se nesnažil s tebou diskutovat nebo tě přesvědčovat. Dál objektivně informuj v souvislostech pro lidi, kteří s tebou souhlasí a kteří jsou chytří. Stejně si každý bude myslet svoje a kdo bude chtít něčemu věřit, tak ať si věří, to já ani ty neovlivníme, to už by si mohl za tu dobu pochopit. Kdo chce, najde si zdrojů dost, kdo nechce (resp. chce jen věřit), taky si na internetu taky to své najde. Nakonec jsme se alespoň v něčem shodli, není to hezké?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 23:30:12
avatar
O nic jného mi ani nejde. Já zde dávám k dispozici dle mého názoru nejlepší objektivní radu, nzor a doporučení a nenutím nikoho aby s tím souhlasil, jenže nenchá si zde znužívat své dobroty a prostoru který zde dávám k dispozici, aby mě neustále někdo napadal, někdo kod je zjevně zaujatý a neobjektivní a opakovaně mě napadal. Píšu a říkám podle mého njelpšího svědomí a vědomí věci tak jak jsou s maximální objektivitou a nemůžu souhlasit s nikým, kdo říká, že to tak není. protože jakmile bych souhlasil, tudíž jisl že to tak je, zpochybnil bych vše co dělám a samozřejmě bych to celé ukončil.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-08 01:13:47

"Píšu a říkám podle mého njelpšího svědomí a vědomí věci tak jak jsou s maximální objektivitou a nemůžu souhlasit s nikým, kdo říká, že to tak není."

Pokial si nedokazes pripustit, ze sa mozes mylit, tak je to skutocne zle a niecim to smrdi ... nikto totiz nie je neomylny a ak si myslis, ze ty sa nemozes dopustit chyby ... tak si skutocne na omyle

Pozri, pises verejny web, tak predsa musis ocakavat kritiku. Bohuzial spravna cesta nie je mazat prispevky, ktore sa ti nepacia. Kazdy sudny clovek musi pripustit tu moznost, ze je niekto, kto ma o danej problematike viac informacii, pripadne vie nieco, co on nie. Ak tuto moznost automaticky zavrhnes, tak sa pomaly ale isto zakuklis do svojej ulity, cez ktoru prepustis iba to, co sa ti bude pacit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-08 02:08:48
avatar
já jsem nenapsal nic o tom že jsem neomylný, to určitě nejsem ....

Kritika mě vůbec nevadí, ale formou jako to dělají nutno říci že stále stejní lidé, to není kritika, to je vyloženě napadání a jak jsem řekl tohle si líbit nenechám

Prostor pro lidi, kteří toho o některých věcech vědí více než já a že takoví jistě jsou, je na DDworldu spousta, takoví se i v diskusích nacházejí a nvšiml jsem si, že by se ten co skutečně ví někdy snížil k napadání a vyvlávání flame, či vyloženě neobjektivním reakcím, jako to dělají někteří, kteří si myslí, že něco vědí líp něž ostatní ...

Já se rohodně neschovávám, jen stanovuji jasná pravidla a rozdíl mezi napadáním a vyjádřením odlišného názoru je dosti velký a zřejmý ... vyhrazuji si právo, jak lavní tvůrce tohoto webu rozhodnout o tom co je a co není napadání a vyjádření odlišného názoru či rozumného názoru přijatelnou formou ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 21:01:39
avatar
Tady ATI nikdo neopěvuje. Tady se opěvuje pouze skvělé technologie jedno od koho. Samozřejmě stejně jako mnoho dalších nechápu zaujatost někoho pro nějakou značku.

O tom, že prodeje rozhodně nevypovídají nic o tom, kdo má lepší kartu nebo procesor nbo cokoliv jiného, máme dost a dost důkazů. pentiu 4 vs AMD 64, GF6-7 vs ATI HD1000 nebo třeba Ferrari vs ŠKODA apod ... Nebo nám chcete namluvit, že Intel, který prodá tolik, co NV a ATI dohormady, dělá lepší grafiky a ovladače než NV a ATI dohromady? Kromě toho jak v ČR tak na SK pode posledních údajů prodá ATI o něco víc grafik než NV ...

Skutečně z některých rádoby objektivních pohledů na neobjektivnost mě až děsí ... ale chápů, nicméně já si narozdíl od jiných neobjektivnost dovolit nemůžu ani nechci. lidé podle našich zjištění nakupují stejně jako já podle nich nakupuji a nedovolí si radit na základě neobjektivních skutečností ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pozri, napisal 2008-11-08 02:17:18
avatar
som fakty preco je cip od ATI technologicky vespelejsi ako cip od NVIDIE a to ci budes alebo nebudes spavat je tvoja vec. predpokladam ale ze budes kedze sam si majitelom HD4850 . (reakcia na Matuusa)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 10:36:14
avatar
Koukam,ze ma spolecnost ATI v planech ve 3Q 09 dual core po vzoru nVidiacke G200.Snad to bude konecne nejake poradne "jednojadro".Tyhlety X2 nejsou vubec slavne karty at uz spotrebou,hlukem,taktovanim,cenou a casto i ovladaci a s tim spojenym vykonem a prodeje to potvrzuji...
Nemam nic proti ATI,ale pokud bude vyrabet mala jaderka s prumernym vykonem a ty vykonne karty budou pouze z nich splacane X2,tak me urcite neoslovi
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 11:07:27

No podle me X2-ky funguji dobre,cenu nemaji vubec spatnou a to jestli jsou splacane z 2,4,8 nebo 50 jader me vubec,ale vubec nezajima

To v drtive vetsine zajima jen lidi,kteri fandi Nv.

P.S. jsem zvedavy,co budou rikat anti multi GPU fans na larrabee,tedy pokud to bude fungovat ..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 11:07:34
avatar
horsi je spotreba, hluk a teplo ktere ty 2,4,8 nebo 50 jader udela
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 11:13:42

Jeste jsi zapomel na cenu. V tom pripade bych to vydel idealne treba na http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=52518
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 11:26:29
avatar
hloupost nezna mezi co?proc chodit do extremu kdyz je stredni cesta je idealni?hd4870 + accelero nebo gtx260 v pohode postaci..sezerou jeste rozumne mnozstvi elektriny, hluk u nich neni problem, tepla take tolik nevyprodukuji a pri tom v soucasnosti na vsechny hry maji vykonu dostatek.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 13:49:22
avatar
najlesia volba je 4870 1 gb podla mna,ziadne acelero nepotrebujes, je to skor nevyhodne kupovat ak si to tam nevies poriadne nahodit,lebo vdaka tomu odchadza kopa 4870tiek ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:26:55
avatar
accelero potrebujes urcite..nebo klidne jiny chladic gk, treba thermalright protoze to referencni chlazeni neni moc dobre, je dost hlucne a teploty drzi moc vysoko. a na instalaci neni vubec nic slozityho..
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 11:19:39
avatar
A videl jsi nekdy X2 i nekde jinde,nez na obrazku?? Proto mas asi takovy neochvejny nazor,vid..
Jestli si myslis,ze fandim nVidii,tak bohuzel o GX2 muzu napsat uplne to same..

PS k tvemu PS : Larrabee nespolupracuje mezi jednotlivymi jadry pomoci softu jako je SLI nebo CROSS,v tom to asi bude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 12:52:01
avatar
měl bys tu kartu vyzkoušet ... kdybys nevěděl že má dvě jádra, tak to nepoznáš ... funguje na jedničku.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 14:12:06
avatar
Ale ja mel GX2 a chvilku i starou X2.Ten vykon na urovni jedne GPU,nez se doladily ovladace,by nebyl az tak hrozny,ale nektere hry ocividne "prekreslovaly" snimky,treba mi to delal HL2 a Oblivion + nektere mene zname tituly.Jak GX2 tak hlavne 3X2.Co jsem videl v obchode 4870X2,s demem Crysis to delala neco podobneho a ten hluk byl neprijemny i v obchode.To podle me neni fungovani na jenicku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:14:23
avatar
hmm doporučuji ti si obnovit zkušenosti, byl bys příjemně překvapen, neříkám že se změnil hluk chladiče, ale já mám odhlučněnou bednu a není to tak strašný, jak se to dělá ... za ten výkon ..
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 20:27:05

S tym stebou suhlasim, lepšie je pretaktovať jedno jadro a mať narast vykonu ve vsech hrach ako mať X2 na nizkych taktoch vacsou spotrebou a ovela večšim hlukom a nie vždy spravne ten crosfire funguje.
Ja som prehral bios na 4870 v ktorom sa da pekne meniť napatie pre jadro aj pamate, použil kvalitny chladič 12cm fan a ted mi šlape na 900MHz a DDR5 na 4,3GHz stabilne spotreba my vzrastla o 23W, ale vždy lepšie ako spotreba X2.
a k tej novej GPU od ATI 870 za prve bude mať 256bit zbernicu ale DDR5 pojdu na 4,5GHz až 6GHz,že vraj 1,5Tflops??? ani omylem bude mať moj odhad je okolo 2,5Tflops.
A mymochodom fabrika na vytobu 40nm technologiou už stoji a vyraba od leta a nejake kusi 870 sa vraj testuju (kto hlada najde)
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 12:05:38

Kdyby me netrapila cena te karty,tak spotrebu,hluk a teplo uz nejak prekousnu. Tzn,ze kdyby mi nekdo nabidl za stejnou cenu na vyber mezi 4870 nebo 4870 X2,hadej, po cem sahnu
Momentalne mam 3870 a cekam na 5870. X2 reseni jsou na me moc drahe. Ale znovu opakuju,kdyby byly za stejnou cenu jako jednocipovky,tak beru vsema deseti X2
Jsem divny,koukam prvne na vykon a cenu ....

Edit: Strike :CF na jednom PCB je stale ve vyvoji a myslim,ze uz v dnesni podobe funguje vcelku obstojne.I kdyz spolu jadra spolupracuji "pouze" softwarove.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 16:28:45
avatar
za stejnou cenu by byly v pripade kdyby nabizeli i stejny nebo aspon srovnatelny vykon..a po cem pak sahnes?po urvane a nenazrane X2 nebo po normalni jednocipovce?
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 13:12:06
avatar
Mno a já se těším na novou generaci z jednoho prostého důvodu - klesnou ceny téhle generace A s trochou štěstí klesne i dolar...
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 15:02:25

Svata pravda, ja pak koupim 4850 za 2k a budu stastnej :-)
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 15:34:50

Mam LCD s rozlisenim 1920*1200 a tam se hodi kazde fps. Nerikam,ze X2-ka je bez chyb,ale ktera karta je,ze ?
Tykvik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Demagogie 2008-11-07 20:09:32

RV870 vyjde tehdy, až bude TSMC mít vyladěnou 40nm výrobu a to dle posledních zpráv bude později. Na trh se tak dostanou nejdřív v květnu (hi-end). Mainstream o něco později.

O GT300 nikdo nic neví jistě, a tak se objevují jen samé kachny. Nevěřte všemu, co se na internetu objeví. Jeden si přeje, aby jeho oblíbená firma vydala novou generaci třeba v 1. čtvrtletí, dá to na net jako neoficiální zprávu a za chvíli se o tom spekuluje o 106 jako by to byla zaručená zpráva(viz zdejší zprávy).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-07 20:15:28
avatar
vzhledem k tomu že vím o něco více než ty, můu ti říci, že ta tabulka je docela přesná ...
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Návrat dob minulých 2008-11-07 21:46:01
avatar
Mainstream bude asi zase v cenách kolem 6 000 Kč.U VN nevypadá dost dlouho na nějaký opravdu zajímavý produkt a u ATI díky tomu není důvod prodávat pro nás zákazníky relativně levně nové výkonné modely.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 146x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1797x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2217x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1987x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2793x
Komentářů: 5