Radeon RX 7900 XT a 7900 XTX budou dostupné při vydání jen v referencích. Nereference později. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 23 November 2022
altDostupnost by měla být slušná, AMD se snaží využít delší čas s nashromáždění většího množství.

 

 

 

 

Je asi všem jasné, že AMD původně plánovalo vydat Radeon RX 7900 modely na trh dříve než toho 13.12.2022. Tohle je totiž hodně nestandardní datum na podobné uvedení, a z hlediska prodejů ne ideální. Ovšem původně zamýšlený konec října až začátek listopadu, pokud jde o reálnou dostupnost, se s ohledem na pokračující restrikce v Číně způsobující zásadní zpoždění výroby a hlavně dopravy, prostě nedal stihnout. Tedy dal, ale šlo by jen o další papírové uvedení produktu. AMD ovšem nechce být jako některé jiné firmy, speciálně Intel. A když uvádí produkty, chce je mít skutečně pro zákazníky k dispozici ke koupi. Já vím, jaká to úžasná nová myšlenka uvádět produkty dostupné v obchodech!  Jak bohužel víme, dnes je mnohem častější ono papírové uvedení, kdy reálně do obchodů produkty klidně dorazí až za několik týdnů i měsíců po oficiálním uvedení. Takže snaha AMD se jistě cení.

Bohužel problémy ve výrobě, a hlavně v dopravě jsou stále obrovské a mimo kontrolu výrobců, speciálně AMD, které vlastně ani celé karty samo nevyrábí, a je závislé ne partnerech. Vidíte to skoro na všem a všude dnes, nejen PC komponentách. AMD si je ovšem docela jisté, že s referenčními modely zvládne mít slušné zásoby na toho 13.12.2022. Výrobci grafik už nás také upozorňují, že přes veškerou snahu to se svými nereferenčními edicemi na trh možná letos prostě nestihnou.

Dvorní výrobci jako Sapphire a PowerColor už se hlásí se svými teasery na své novinky, ale aktuálně již připouští, že reálně dodat karty do obchodů stihnout přinejlepším tak o týden až dva později. Realisticky tak přijde hlavní vlna dostupnosti nových karet v nereferenčních provedeních na 100% až v lednu.

Pokud jde o počet kusů karet, které budou na startu k dispozici, aktuálně se hovoří o zhruba 100 000 kusech pro uvedení, což je opravdu velké číslo na poměry takhle drahých karet od AMD. Ne o moc méně měla NVIDIA na start podstatně dražších RTX 4090 a nestačilo to úvodní poptávce všude. V případě RX 7900 XT a 7900 XTX se však současně bavíme o podstatně levnějších, a tedy zajímavějších kartách pro mnohem větší skupinu uživatelů. Tedy zájem o ně by měl být vyšší. Současně jde ale o velmi slušné číslo obecně a velký počet na poměry AMD, větší než byl počet u RX 6800/6900 série, takže by to nemuselo být z hlediska dostupnosti špatné.

Každopádně všechny tyhle modely na startu budou jen a pouze referenční. Tedy stejné, lišící se jen logem „výrobce“. Současně ale téměř určitě budou fyzicky asi nejmenšími edicemi v rámci RX 7900 série karet, protože výrobci své chystané nereference určitě pořádně nafouknou, aby karty byly prakticky neslyšitelné v chodu apod. Tak tiché reference nejsou. Co jsem zkoušel v praxi, když už jsem mohl karty otestovat při hraní her atd., tak chladiče jsou relativně masivní, co do hmotnosti, ale ne rozměrů. A bezhlučné to tedy v herní zátěži není. Rozhodně však nejde o vysavač, a ve srovnání s hlučností starších generací referencí s blower chladiči, jde o velmi tiché karty. Pokud bych to měl k něčemu přirovnat, tak pokud znáte reference RX 6800XT/6900 XT, tak je to co do teplot a hlučnosti téměř identické. Což byl prý i cíl AMD.

Kromě velikosti, budou nereferenční karty určitě i dražší, speciálně ty TOP verze. I když nevím kolik prostoru nechalo AMD u RX 7900 XT 20GB, když ta má stát 25 990 korun vč. DPH proti RX 7900 XTX 24GB 28 990 korun vč. DPH. Určitě asi uvidíme absurdní situaci, kdy se nějaká nereferenční 7900 XT bude prodávat za cenu 7900 XTX, což je samozřejmě z hlediska výkonu nesmyls. Nicméně platí, že AMD ty doporučené ceny stanovuje jako reálné = dosažitelné s obvyklými maržemi pro všechny. To je velký rozdíl proti NVIDIA, která o doporučených cenách vyloženě nepokrytě lže! NVIDIA doporučené ceny platí výhradně pro FE edice, které firma ale celosvětově neprodává. Ty ceny ale nejsou dosažitelné pro nereference, pokud je výrobci nedotují. Speciálně ne za karty s kvalitou a výkonem srovnatelnými s NVIDIA FE edicemi. Realistická ceny pro RTX 4080 není tedy 1199 ale nejméně 1299-1399 dolarů, pro RTX 4090 pak výrobci udávají minimálně kolem 1700 dolarů a výše. Pokud ale bude chtít výrobce AMD Radeon grafiky se svým chlazením dosáhnout na udávanou cenu reference, je to reálné!

Samozřejmě speciálně výrobci vyrábějící i NVIDIA modely, se budou snažit tlačit ceny vzhůru, protože ten cenový rozdíl mezi RX 7900 XTX a RTX 4080/4090 je brutální, tím spíše že výkonem bude 7900 XTX v mnoha případech mnohem blíže nesmyslně předražené 4090, než by bylo NVIDIA a výrobcům karet příjemné.

Pochopitelně obří edice jako NITRO+ od Sapphire nebo PowerColor RedDevil apod. budou určitě o 100-150 dolarů dražší než reference. Každopádně i když je výrobci představí brzy, letos to asi kvůli problémům s dopravou, prostě na trh fyzicky do obchodů asi nestihnou. Minimálně bych s tím na jistotou raději nepočítal. Pokud máte zájem o 7900XT/XTX, tak raději při startu prodejů neváhejte a berte ty reference, speciálně když znám hodně lidí, kteří ty reference přímo chtějí a vyhledávají. Ony by měly být dostupné teoreticky neomezenou dobu, ale víme z minulosti, že sehnat reference později, bývá problém, protože výrobci kompletně přechází na své edice a reference se tak dají koupit jen přes AMD.com.

A kvůli rozměrům, jisté ceně i tomu že dodržují ty napájecí limity, si mnozí referencí AMD hodně považují a dávají jim cíleně přednost. Takže přes solidní počet karet na startu prodejů, si raději pospěšte. Dobrou zprávou je, že vzhledem k situaci se nebude opakovat situace poslední generace karet, kdy jejich šly absurdně vzhůru kvůli COVIDovým nákupům ale hlavně těžařům digitálních měn. Tyhle věci nyní nehrozí. Největším problémem je dnes doprava a restrikce v Číně, což spolehlivě nabourává plány všech výrobcům snad u všeho … dobrou zprávou ale je, že karty budou, a co jsem mohl vyzkoušet, půjde o obří posun proti jinak velmi solidním RX 6800 XT/6900 XT předchůdcům, pravda, ty dnes pořídíte o poznání levněji, ale dostupnost už je stále horší, protože zjevně jde o výprodeje.

Pokud jde o recenze, DDWorld.cz bude mít obě karty k dispozici, takže něco o nich mít budeme a snažíme se dostat rychle sem i nějaké nereference, ale je evidentní, že prakticky všechny ty zajímavé edice budou k sehnání až v tom lednu a dál …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 00:07:17
avatar
Citace:
Určitě asi uvidíme absurdní situaci, kdy se nějaká nereferenční 7900 XT bude prodávat za cenu 7900 XTX

nepovídejte... čím to
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 00:11:47
avatar
AMD si nemuže dovolit vydat nevyhodnej produkt, Nvidia ano
Jako 12% gpu trhu to je vážně mizérie, proto si Nvidia dělá s cenama, co se jí zlíbí
https://www.svethardware.cz/prodeje-gpu-spadly-nejvice-od-krize-v-roce-2009-nejhur-je-na-tom-amd/58642
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 00:13:10

Klasika, AMD zasa nestíha Vianoce. Veď načo by ponúkali nový tovar v období, keď môžu mať najväčšie predaje. Ponúknu ho v januári, keď už nikto nebude mať peniaze na nákupy.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 08:01:50
avatar
Já to třeba měl často tak, že jsem vždy nejvíc peněz od rodiny dostal pod stromek, takže pro mě byly top nákupy v lednu .. navíc před vánoci se dost často snaží obchodníci "nakrást" co nejvíce na pseudo slevách...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 17:20:10
avatar
Já se dočetl na jiné českém Webu že ta informace není přesná někteří výrobci půjdou na trh ve stejný den jako reference(nikoli všichni). Nebudou to údajně všechny modely od každé GK, ale min minimálně jeden model od každé.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 03:59:36
avatar
Měli takovej odklad a přesto nejsou schopní dodat ani v tom prosinci rovnou nereference? :/ Nvidia řeší stejný problémy a nereferenček jsme se dočkali. Jestli to stejný bude i u RX 7800 řady, tak s takovou se těch karet dočkáme až někdy v dubnu nebo květnu!!
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 04:07:18

Stejne ta doba je silena !!!!!!
pred 2 lety sem uvazoval jestli chci koupit grafickou kartu 6800xt opravdu za 18500kc a dneska chci koupit kartu o 10 tisic drazsi a ani mi to neprijde tak silene
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 05:54:51

Přesně tak a ještě bude člověk rád za to, že se na něj dostane

Jako trochu mám obavu, že to toho 13.12. nestihnu koupit a karty zmizí a já nebudu mít pod stromeček celý nový PC a místo hraní na to budu jen koukat a projíždět eshopy
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 11:30:45

Je potřeba na internet zjistit, kdy začínají prodeje na Alze a CZC. Když budeš dostatečně akční, můžeš si pro sebe něco uzmout.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-28 21:36:26

Taky je otázka jestli se jich k nám na launch dostane víc jak 10ks.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 07:03:43

Takže přesně, jak jsem si myslel. Do 5 minut od vydání všechno zmizí z pultů, a pak člověk bude muset čekat další měsíc dva, než dorazí nová várka. Nicméně, jestli je cena fakt 28999,- Kč, tak to je příjemné zjištění. Čekal jsem tak 31k.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 08:02:55
avatar
lolz.. tak jako jestli to stojí 29 nebo 31 tis je už fakt jedno furt je to raketa...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 09:18:33

Raketa to je, ale jedno to není. Já prachy nekadím a dva ušetřené litry můžu využít na bambilion jiných věcí. Navíc rozdíl mezi nejlevnější RX 7900 XTX a nejlevnější RTX 4080 je už sedm klacků, což je skutečně ranec vzhledem k výkonu obou karet.

Otázka je, kolik skutečně budou stát ty nereference, jelikož referencí bude standardně naprosté minimum a zmizí z obchodů do patnácti vteřin jako minule.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 10:42:37
avatar
když čtu tvůj příspěvek je zvláštní, že pokud máš málo peněz, že vůbec nemluvíš/neuvažuješ o skvělé 7900XT, přitom právě s ní ušetříš!!! XT má tady být pro všechny "chudé" zákazníky? Nemáš si tedy na co stěžovat!
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 10:53:15
avatar
No já jsem hodně zvědavý na srovnání výkonu XT vs XTX. zatím to vypadá, že největší konkurencí pro XT nebude NV, ale XTX.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 11:29:39

Kdybych neměl peníze, tak nekupuju ani jednu a jsem stále na své RX 6800 XT, která ještě pár let může dělat dobrou práci.

Neznamená to ovšem, že míním vyhazovat prachy z okna za všech okolností. Nereferenční karty možná budou o pár procent rychlejší, ale taky o pár tisícovek dražší, což se nevyplatí. A dost pravděpodobně budou i trochu nenažranější.

RX 7900 XT je už citelně slabší a pro mě nezajímavá. Chci to nejsilnější dělo za "rozumné peníze", a tím se zatím jeví RX 7900 XTX referenčka.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 10:38:00
avatar
ne, to jedno není přece. Kdyby to totiž jedno bylo, tak by XT byla neprodejná, ale prý smysl podle redakce má
Já bych to viděl tak, že na prodeje XT dojde, až se prodají všechny XTX. To je ďábelské, že by sama AMD s tím počítala?
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 12:08:06

Hlavně je při koupi nutné dávat bacha, aby člověk nekoupil omylem tu kartu, kterou ve skutečnosti nechce.

A úplnému laikovi může dokonce domů dojít místo grafiky nový procák, když si nedá pozor. To značení AMD je šílené.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 12:30:09
avatar
značení je v pořádku ... procesor se jmenuje RYZEN 9 7900X grafiky se jmenují Radeon RX 7900 XT a XTX ... dost velký rozdíl, současně jsou oba produkty v jiných kategoriích, obrázky jsou také dost výmluvné a cena je také velice rozdílná ...

takže omyl je prakticky vyloučen, i když u lidí jako vy chápeme, tam se to stát může
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 14:39:57

Samozřejmě, že nikdo normální si nesplete grafiku s procesorem, nicméně já nejsem zdaleka jediný, kdo si dělá ze současného značení novinek od AMD srandu.

7900XTX, 7900XT, 7900X - fakt to není ani trochu podobné? :-)

A tu poslední narážku jste si mohl nechat od cesty.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 23:26:17
avatar
Tak určitě pokud jde o názvy máš pravdu, je to podobné. Nicméně na internetových obchodech je u produktu fotografie.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 17:29:08
avatar
Mi to prijde docela vtipne..aspon ma BFU tip, jakou gk parovat s jakym cpu
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 01:26:26
avatar
Citace:
takže omyl je prakticky vyloučen, i když u lidí jako vy chápeme, tam se to stát může

Fakt ti to nepřijde ani trochu levné? Jsme idioti jen proto, že kritizujeme AMD, ač argument je zcela oprávněný v tom, že by bylo lepší kdyby se to jmenovalo víc jinak. To co děláš jsou totalitní praktiky. Jiný názor není jen jiný názor, je to automaticky názor "idiotů", tedy jasný ad hominem. Vlastně nemáme jako lowIQ "podlidi" právo mluvit o ničem a nikdo by nás neměl v ničem poslouchat. V Sovětském svazu zavírali inteligentní odpůrce režimu do blázince. To je asi tak tomu rovno co tady předvádíš, jiné režimy jen odstraňovaly - zavírali/stříleli za jiný názor, ty samozřejmě nechápeš rozdíl mezi jedním a druhým, ale to druhé je alespoň uznání jiného názoru
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 17:05:18
avatar
Uplnej lajk si nebude objednávat komponenty do pc vůbec, ale koupí si hotovou sestavu
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :))) 2022-11-24 16:20:11

A ja myslel, ze je to na tuty ironie . Protoze pokud nekdo prachy nekadi a pritom jen za grafiku, aby si mohl oproti konzolim zahrat hry za nekolikanasobny peniz, da klidne 29 tisic, a zaroven je stastnej, ze usetril 2 litry, to je fakt bizar
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 20:49:48

Nevidím jediný důvod, proč za víceméně stejný produkt dávat o dva klacky víc, když nemusím.

Jestli ta referenčka bude tak dobrá, jako byly ty minulé, tak s tím nemám vůbec žádný problém. Stejně to hned podvoltuju, takže žádný masivní chladič ani nebude potřeba.

A co se konzolí týče, na ně mi nevycházejí strategie, jsem levý s gamepadem a hrát na 30 fps už skutečně nechci.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 01:14:38
avatar
Citace:
Nevidím jediný důvod, proč za víceméně stejný produkt dávat o dva klacky víc, když nemusím.

Jenže to stejný produkt není. Navíc když si koupíš supersport za několik mega, tak k tomu kupuješ plechové zimáky abys ušetřil? Těmhle kecům prostě nevěřím, nejsme v lowendu ani mainstreamu
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 08:15:57

Je to stejný produkt z pohledu výkonu. Samozřejmě, že nereferenčky budou mít lepší chladič, ale ten já nepotřebuju, protože kartu při nejbližší možné příležitosti podvoltuju. A připlácet si x tisícovek za něco, co nevyužiju, je plýtvání.
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 16:23:08

Zase jim ten marketing moc nevysel
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 08:17:32

Tak ono uz to s tou dopravou neni tak hrozny jak posledni rok slyšíme
Odkaz
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 10:02:36

Přesně tak. Krizí se snaží omluvit svou neschopnost.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 23:40:54

Přímo v tom článku máš napsané, že prázdné lodě jsou způsobeny nižší kupní sílou, ale také restrikcemi v Číně. Což je přesně to co zasahuje do výroby grafických karet. Chybí materiály. součástky. Občas stojí některá továrna. A to co s sebou hlavně nese je plánování na houby. Kdy potřebuješ aby na sebe věci navazovaly. A když ti v řetězci něco na 14 dní zastaví, tak stojí komplet řetězec. Těžko se to vykompenzuje z jiných zdrojů.
ravennus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 09:47:38

keby mali aj lepsie karty ako Nvidia,

aky genius naplanoval, ze budu dostupne az ked skonci Black Friday/ predvianocne nakupy?
Milkman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 10:55:30
avatar
Produkťák zřejmě potřeboval ještě pár čísel co konce roku
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 11:58:35

Citace:
Realistická ceny pro RTX 4080 není tedy 1199 ale nejméně 1299-1399 dolarů

pred chvilkou tu byl clanek jak je 4080 neskutecne predrazena a ze ji jen hlupak koupi...ted se dozvime ze realisticka cena je jeste vyssi?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 12:03:51
avatar
??? bohužel dle stanovených cen výrobců karet ano ...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-24 12:05:12

Za 36k se kupci najdou, za 40k a výše už ale zůstávají na skladě. Ono je ale šílenství to kupovat i za těch 36k.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 01:33:33
avatar
přesně jak říkáš, láme se to pro všechny na světě přesně na 36128,- takže je tam ještě prostor i pro zdražení o těch 128,- A karty za "36 a níž" už pak jsou pro každého.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 08:21:29

Modely za 36k zmizely na Alze a CZC během pár hodin od začátku prodejů. Včera naskladnili novou várku za 36k a pořád hlásí 5 a více kusů k prodeji. Evidentně to už nikdo nechce ani za tuhle cenu. Jsem zvědavý, o kolik ty karty nVidia zlevní po vydání nových Radeonů.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-28 21:42:33

Já tipuju že v USA se už v lednu propadne cena RTX 4080 pod 1000 dolarů, u nás kdoví, zde přichází slevy s měsíčním zpožděním.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 05:58:02

Rad by som videl recenzie 7900xtx od tretích strán a ak sa nič zlé neobjaví, tak chcem prejsť z Radeonu VII práve na 7900 xtx. A teraz tá dilema: zobrať referenciu alebo počkať na nereferečné modely od partnerov? Čo by ste spravili vy?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 01:32:52
avatar
měl bys přejít na 7900XT. Je stejně výkonná jako XTX a přitom ti proti ní ušetří hromadu peněz.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 13:09:13

Vzal bych to krok po kroku. Nejdřív počkat na recenze. Pak porovnat výkon/cenu a pokud budeš spokojený neváhat. Mělo by to být jednoduché rozhodování, ale jen pro ty co jen radí Přeji šťastnou ruku a úspěšný upgrade
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 16:09:00
avatar
To je dobra otazka. Za sebe ceho nejvice lituji u minule RDNA2 je to, ze jsem si v den vydani hned nevzal referencni RX6800 za uvadeci cenu, ikdyz jsem ji mel skladem v kosiku - a to jen proto, ze jsem si nebyl jisty referencnim designem a rekl si, ze radeji pockam na nereferenci od Sapphire, ktera se mela objevit behem tydne (puvodne jsem mel tedy jeste zalusk spise na XT model, na kterem sem v te nereferenci skoncil o pul roku pozdeji za temer dvojnasobek ceny a jeste to v tu chvili vlastne byla "dobra" cena).
Dneska je situace pochopitelne jina a ten upgrade me zdaleka netlaci jako tehdy (z vegy56). Nicmene ty reference od AMD se mi dnes nezdaji uz vubec spatne, designove se mi naopak predstavena reference rdna3 libi velice a i funkcne ty AMD reference urazily slusnou cestu. Naopak nereference od "obojetniku" predpokladam ze budou pravdepodobne prakticky stejne, jako prerostle ludry na 4090 a ty uz jenom kvuli matrosi budou mit zrejme docela mastne priplatky (jsem user s bigtowerem, co ma rad masivni vzduchove chlazeni, ale co je moc, to je moc..). Pro me relevantni jsou tak spise jen Sapphire a Powercolor, s primhourenym okem mozna XFX, ale ta hadam ze nebude o moc lepsi, nez ta reference. Kazdopadne za me, pokud jsi normalni user a nechces tu kartu taktovat, tak je i ta reference rozumna volba. Osobne me puvodne zajimala spise XT, ale jelikoz XTX zrejme nabidne paradoxne lepsi pomer cena/vykon i jako topmodel tak budu pokukovat zrejme spise po ni, klidne i v te referenci, pac bych ji tak jako tak podtaktovaval (podvoltovaval).
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 23:46:05

Ono staci locknout fps a tim se omezi zaroven i vykon a reference je dobra karta urcite za nejnizsi cenu bude v den vydani budu sledovat e-shopy at neco urvu vsem kdo ji chce koupit doporucuju totez neverim ze budou hned zlevnovat nejdriv v lete a na cenu referenci se stejne nikdy nedostanou. Ceny custom karet budou 32-36tis.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-27 01:36:58
avatar
Radeon Chill zastropovany na max me obnovovaci frekvence (144Hz) je pro mne samozrejmost a hned po freesyncu nejoblibenejsi featura
Nicmene vykonny HW si neporizuji jen na proste hrani her a samotne podvoltovani je v poslednich letech u AMD mnohem uzitecnejsi a univerzalnejsi zalezitost. Mimochodem tim zpravidla ziskas i vyssi efektivitu jak gk, tak cpu
V dnesnim svete odzvonilo pretaktovavani, ale u te vsudypritomne, nestastne politiky honeni vykonu nad zdrave provozni limity, nastal cas podvoltovavani
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-27 20:21:59

Souhlasím. Minulé Radeony byly, co se možnosti podvoltování týče, naprosto super. Při Cyberpunku 2077 mi moje RX 6800 XT žere jen cca 175W, Death Stranding dokonce jen 120W. Ztráta je tak jedno fps. Mám v kompu špičkovou kartu se spotřebou nižší střední třídy.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 06:04:40
avatar
13teho recenze...Tam se dozvime jak to presne vypada s vykonem a hlavne s OC...Kdyz to bude slusne tak reference je jasna volba...Kdyz OC bude bida tak pockat do ledna ci unora na nereference...Taky to takhle mam v planu provest...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 10:12:18

Určite sa oplati počkať aj u GPU, CPU padli o 200€ po 2 mesiacoch a ani u GPU nevyzerá, že bude velka predajnosť. Trh je zasyteny GTX3000 a RX6000 kartami po ťažbe, Nvidii sa plnia sklady RTX4000 tak že zľavy budu
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-28 21:45:47

Pokud vezmeme v potaz minulost ohledně OC na rDNA kartách, tak bych moc potencíalu nečekal. Bude to nejspíš zase uzamčené power limitem či přímo i SW stropem taktů.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 13:48:20

viděl jsem testy nových GK od AMD a vypadá to velice slušně.
I přes ty nízké takty je to nadohled 4090!!!

Takže i přes největší podílový propad AMD na trhu gk bude nabídka slušná. Já čekám na něco do 10tis, takže v druhý polovině příštího roku..

Bohužel u CPU je AMD v krizi, nový CPU jsou sice dobré, ale herně a i v hrubým výkonu jim Intel nakopává. Navíc začátem roku dodá Intel levnější i5ky..

No konečně se začne zlevňovat)))
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 17:00:57
avatar
Fakt nechápu, jak si někdo může myslet, že má v dnešní době Intel lepší procáky, vždyť je to nesmysl a pokud nehraješ v obstarožním fullHD, tak je to uplný nesmysl řešit a jde hlavně o energetickou efektivitu, kde budou excelovat ještě nevydané úsporné verze ryzenů. Nehledě na to, že i tyto již vydané namaxované verze ryzenů jsou o dost úspornější než intel. Úsporné verze budou bomba.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-25 17:42:13

no lepší v efektivitě??? Když je to na hraní her, tak je to +- to samé.. V aplikacích je na tom AMD lépe, ale Intel má zase vyšší výkon.
Ono je hezké fandit AMD, ale tak jednoznačné to s AMD rozhodně není. I trh to dal AMD sežrat, CPU divize spadla daleko nejvíc(mimo servery).

Chtělo by si to sundat růžové brýle. Proč AMD ani ne měsíc od vydání svých CPU snížilo ceny o 20%?

Nebýt u Intelu končící generace MB, tak by byl Intel jednoznačně výhodnější např. I5-12400 byl CPU bez konkurence, myšleno na hraní her.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-28 08:44:27
avatar
Na otázku "proč AMD snížilo ceny CPU", je jednoduchá a jednoznačná odpověď a nemá vůbec nic společného s tím, jak dobré jsou ty CPU.
Je to čistě kvůli tomu, že pro ně neexistují levné desky a levné paměti a díky tomu je srovnatelný Intel levnější.
Jelikož pořád existuje možnost koupit Intel s levnou deskou + DDR4 a totéž platí pro AM4 platformu, tak AM5 je čistá prémiovka a to se nikdy neprodává ve velkých objemech...
carloszbk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - benchmark 2022-11-25 22:05:57

Testy tedy můžeme očekávat skutečně nejdříve až 13.12. a nyní jen můžeme spekulovat, zdali je výkonnější 7900 xt/xtx a nebo rtx 4080 Jsem zvědavej
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 08:26:43

RX 7900 XTX by měla být o něco výkonnější, otázka je o kolik. Já pořád doufám, že AMD udělá před vydáním nějakou srovnávačku mezi těma dvěma kartama.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-28 21:47:35

Radši nezávislé recenze než pečlivě vybrané tituly.
krankenkopf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sli/Crossfire 2022-11-26 14:48:00

Budu este neake karyt CrossFire / Sli ci su tieto technologie nadobro pochovane?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 15:00:32
avatar
nebudou ...

U AMD ale můžete počítat s více GCD na jedné kartě/GPU ;) možná už v této generaci alespoň u profi verzí ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-26 15:30:48
avatar
Já si strašnou dobu z nějakýho důvodu myslel, že highend této nové řady bude složen ze dvou grafických čipů a právě na to jsem se těšil a vlastně jsem pak vůbec nepobral, že to tak není, ... měl jsem to za hotovou věc a to mě právě zajímalo na té nové řadě a ono nic
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-27 02:47:50

Taky sem se tesil ale chapu ze tohle udelat je fakt nadlouho musi vyresit hodne problemu treba jako latenci z toho vypliva hodne rychla vnitrni sbernice, dale kuli celkove spotrebe to nechali az na 3N aby to nebylo 600W monstrum.

A udelali dobre ze jdou krok po kroku je to jistejsi a predejdes potecialnimu velkemu pruseru kdyby se neco nepovedlo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-29 01:13:14
avatar
ne, hlavní problém je propojení ... zatímco spojit dvě CPU jsou stovky cestiček, propojit dvě GPU jsou stovky tisíc cestiček, AMD na to má trik, ale bude to chtít ještě vývoj aby to mohla nasadit na herní GPU. U výpočetních GPU to takový problém není, CDNA 2 už to třeba má ...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-29 21:49:52

Tak pomalu, ale jistě klesají ceny RTX 4080 i u nás. Zatím sice skromně, ale troufám si tvrdit, že od 13. prosince začne být ten sešup znatelnější.

https://www.czc.cz/palit-geforce-rtx-4080-gamerock-16gb-gddr6x/360350/produkt
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 189x
Komentářů: 0
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 975x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1250x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1851x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1657x
Komentářů: 0