SAPPHIRE tvrdí, že chystá nové RADEON NAVI grafiky za 399 a 499 dolarů a to na 7.7.2019 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 21 May 2019
altDvorní výrobce grafických karet s čipy AMD si pustil pusu na špacír. Co prozradil?

 

 

Společnost Sapphire asi netřeba představovat. Hlavní výrobce grafických karet RADEON s čipy AMD. Jeho čínský PR zástupce si před novináři pustil až nezvykle otevřeně pusu na špacír. Prozradil, že AMD údajně pracuje mimo jiného na dvou verzích Radeon NAVI a to za 399 dolarů 11 tisíc korun a za 499 dolarů (14 tisíc korun). To jsou výrazně vyšší ceny, než se doposud očekávalo, což by mohlo vybízet k názoru, že i NAVI budou výrazně výkonnější, než se čekalo. Připomínám, že existují zprávy, že NAVI řešení, které se chystá pro novou konzoli SONY, má výkon v úrovni RTX 2070. A je jasné, že PlayStation 5 bude levnější, bude mít omezení na TDP i chlazením, takže čip nebude naladěný na maximální výkon, ale efektivitu. A i přesto by dokázal mít takový výkon. Takže ostrá PC verze karty by mohla mít prostě víc. Bohužel je nutné upozornit a vzít do úvahy jiný faktor.

Tyhle ceny už totiž musí počítat s aktuálně nově platnými celními tarify, kterými současná vláda USA zatížila dovoz do států. Jsou to totiž doporučené koncové ceny, a 25% tarif, který aktuálně kromě mnoha jiných věcí, na grafické karty platí, je zásadní položkou. I ceny stávajících NVIDIA grafik půjdou kvůli tomu vzhůru (skladové beztarifové zásoby nevydrží věčně), i když je samozřejmě otázka, zda je NVIDIA oficiálně upraví. Jednoduše ale srovnáváme předtarifové ceny s těmi po zavedení celních tarifů (NAVI). AMD tak původně mohlo mířit na ceny 349 a 449 dolarů, což i tak je překvapivě výše, než se čekalo. Jaký to má důvod?  

Jak výkonné budou novinky zatím nelze říci. Každopádně asi těžko bude AMD uvádět za stejné peníze stejný výkon, jaký nabízí konkurence, i když může změnit zcela dosavadní strategii, kdy se snažilo být levnější a výhodnější pro zákazníky. Nemůžeme totiž říci, že by to fungovalo. Dražší a méně výhodná NVIDIA byla u zákazníků úspěšnější, protože ty extra vydělané peníze investovala do marketingu. Takže co zkusit strategii NVIDIA, napálit pořádné ceny a dražší musí být prostě lepší? Osobně si myslím, že AMD zůstane u lepšího poměru cena/výkon stále, ovšem současně může využít situace, že NVIDIA zvýšila ceny za jednotlivé cenové kategorie. Tedy mainstreamovou RTX 2060 prodává za 399/449 dolarů (RTX 2060) a nižší high end stojí 499/599 dolarů (RTX 2070).

Nicméně jak výkonné ty nové grafiky budou, když Radeon VII má za 699 dolarů (20tisíc) zůstat TOP produktem? Je však férové říci, že Radeon VII není čistě vzato herní grafika. Nemá koneckonců ani označení herních grafik v názvu (RX). A jeho cena se odvíjí zejména od ceny těch 16GB HBM2 pamětí, jež sami o sobě stojí přes 300 dolarů a pro hráče samozřejmě nemají dnes moc využití. Je tedy zcela možná ta optimistická varianta, že ta NAVI za 499 dolarů dokáže herním výkonem konkurovat i Radeonu VII (což by byla pecka), ten ale zůstane TOP modelem proto, že kromě toho herního výkonu má současně dnes nedostižný výpočetní a profesionální výkon a těch 16GB ultra rychlých HBM2 pamětí a konkuruje kartám za mnoho tisíc dolarů. Teorii, že už tyhle první NAVI jsou možná o něco výkonnější, než se čekalo, nasvědčuje i to, že zástupce Sapphire potvrdil, že žádné nereferenční verze Radeon VII nemají v plánu. To by nasvědčovalo tomu, že nemají z nějakého důvodu smysl, přestože Radeon VII zůstane na trhu. Vážně jsem docela zvědav, jak to celé bude. Mimochodem Sapphire chystá nové Radeon NAVI v nereferenčních provedeních jako jsou i TOXIC a ATOMIC, tedy vrcholné verze, které jsme už hodně dlouho od Sapphire neviděli.  

Ale to není všechno. Také jsme se dozvěděli, že alespoň tyhle první menší NAVI GPU nemají žádné extra HW řešení a jednotky pro Raytracing apod. Nicméně prý se nějaké HW řešení chystá pro větší NAVI, které dorazí později. A tohle tedy jsou ta střední - mainstreamová NAVI (poznámka autora: Mainstream za 399-499 dolarů? Děkujeme NVIDIA a tarify ... !). Podpora Raytracingu ve hrách ale bude u NAVI zcela určitě, počítá s ní nová generace konzolí, která NAVI obsahuje atd.

No a nakonec zástupce Sapphire potvrdil i to, o čem se už delší dobu spekuluje. Tedy že AMD na Computexu (27.5.) odhalí NAVI, předvede ji, ale ještě neuvede na trh. Uvedení proběhne toho spekulovaného 7.7.2019 a tohle je vlastně první oficiální vyjádření, že tohle datum je skutečně u AMD cílovka pro uvedení 7nm produktů na trh. Přestože 7.7.2019 vychází na neděli, pro AMD má až mýtický význam a chce ho prostě využít. Samozřejmě budeme u toho ;).


 

Aktualizace článku: Spekuluje se, že ty uváděné ceny 399 a 499 dolarů, jsou v Singapurských dolarech, což by dávalo smysl, protože to byla tamní akce pro tamní novináře. Pokud by se to přepočetlo na americké dolary, karty by mířily někam na cenové hladiny zhruba 300 a 350 amerických dolarů, což by odpovídalo dosavadním očekáváním a informacím. Nicméně bohužel získat potvrzení informací od Sapphire je nyní nemožné, jelikož zástupce Sapphire neměl o těchto věcech před novináři vůbec mluvit. Každopádně ceny jsou tedy v tuto chvíli nejasné, stejně jako výkon nových karet. Víme ale určitě, že budou uvedeny hned dvě karty, ukázány už za několik dní na Computexu a uvedeny na trh 7.7.2019, takže nebudeme muset na rozuzlení čekat dlouho ...

 

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 12:14:37
avatar
Je to jednoduché, z lowendu bude nový mainstream a aktuální mainstream bude prostě high-end, který se bude prodávat jako high-end, tzn. méně. Alespoň v ČR
Cokoliv výkonově a cenově nad mainstream, resp. nový highend, bude pro ty jednotky procent lidí, co cenu neřeší.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 13:03:59

Pokud budou Navi opravdu nad 10000kč,tak v mainstreamu mezi 6-9k není nic výkonnějšího než GTX 1660ti. Ta nabízí za cenu nižší než startovala GTX 1060 výkon kolem GTX1070.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 13:52:09
avatar
Jestli ano, pak mainstreamem pro nás zůstane i nadále RX580, potažmo RX590. Uvidíme, nechme se překvapit. Už teď jsem napjatý jak struna .
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 15:52:47

Mňa osobne zarazila cena čakal som 350€ a vykon skoro RTX2070. Ono tych 500€ sa da odvovodniť vykonom, ale ten by musel atakovať vykon RTX2080, tak aj cena 500€ by bola super. Len dufam že jedine čo bude mať vyšie oproti RTX2070 nebude len cena... Lebo RTX2070 sa da na alze u nas kupiť za 460€ a to nieje najlacnejši obchod.
PS: som zvedavi či nam klamali a nova NAVI bude delo s vykonom RTX2080, druha varianta malo vykonu za velku cenu by sa nam nepačila.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 12:19:22
avatar
Výkonnostní přiblížení nejvýkonnější Navi Radeonu VII může (pokud je to pravda) souviset s tím, že se u R VII navzdory náznakům už s nereferencemi nepočítá (tedy s nějakými relevantními prodeji mimo profi zájemce).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 13:55:27
avatar
to je vlhký sen mnohých, sama AMD řekla jasně že RVII nebude překonán. Prosím nedělejte tento hype, vede to jen k tomu, že pak cokoliv výkonem pod RVII bude zklamání i kdyby to mělo nejlepší poměr cena/výkon na trhu
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 15:23:58
avatar
O překonání se nemluví, ale karta o výkonu cca 10% pod R7 by (mluvím hypoteticky) dávala smysl. Byla by v kvalitních nereferencích a R7 by zbyl pro okrajové poloprofi užití. Nedává mi totiž žádný smysl, proč pro R7 odpískali nereference - buď neschopnost to u výrobců prosadit, nebo výhled něčeho jen o málo slabšího s lepším poměrem cena/výkon a prodejní perspektivou (i když ten nereferenční Radeon VII by se asi taky prodával jinak ... třeba v mém případě).
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 18:00:07
avatar
Tiež si myslím že to bude max 10% pod. Samozrejme Radeon už potom na hry nebude dávať zmysel (co sa pomeru cena výkon týka) resp bude musieť ísť za menej možno 599. Uvidíme ako to bude. Ak to bude mat dobrý cena výkon tak nevidia možno vida ti verzie kariet a aktuálne karty zlacnia.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 00:41:41
avatar
Firma nevydává GK na půl roku, aby si ji pak sama zabíjela. Těmihle úvahami jen nahráváte AMD haterům, kteří pak řeknou že např. "ani nepřekoná rtx 2070". Pak už bude jedno že stojí méně. Vzpamatujte se. AMD jasně řeklo, že RVII nebude překonán a určitě tím nemysleli to, že Navi s ním bude výkonem +-nastejno
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 06:29:31
avatar
Přijde mi, že to berete moc fandovsky a tady snad nejsme v nějakém AMD "kotli". Co si bude kdo myslet a kritizovat je snad celkem jedno, důležitý bude výsledek. Co se týče RVII, ten "přizabila" AMD sama jeho distribucí pouze v nijak zvlášť atraktivní referenci ... vysvětlení neznám, ale shora zmíněná SPEKULACE by v tom případě dávala smysl (možné jsou samo i jiné, třeba že by neref. vystřelily jeho cenu příliš vysoko atp.). Když to bude jinak, já se z toho nezfamfrním.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 09:00:39

vypadá to že Raytracing pro PS5 a Next Xbox byl dodatečně "přilepen" k NAVI architektůře která ho na HW levelu nejspíše podporovat nativně nebude.

Dávalo by to i smysl pokud má PS5 a Next xbox release naplanovaný na příští rok. AMD planuje rovněž next gen architekturu na příští rok a pěkně by to do sebe zapadalo

Custom Navi s RT pro konzole
Next gen s RT pro další generaci grafik v 2020

co myslíte ?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 22:20:29
avatar
Mě leká že se je v plánu i vodní chlazení. tak si říkám jestli má vodník na tu GK smysl. Kolik bude asi tak papat?
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uniká mě děkovačka NVIDIA 2019-05-21 15:23:34

AMD není pobočkou NVIDIA a svoji cenotvorbu si přece určuje sama.
Pokud nemá na to, aby vyrobila levně dobrou kartu, tak ji prostě vyrobí draze a draze ji i musí prodat.
A je přece jedno, jakou cenovou politiku má konkurence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 15:29:38
avatar
pozor, ceny jsou prakticky to jediné, kde AMD a NVIDIA reagují na sebe, takže na cenotvorbě jednoho nebo druhého záleží zejména .... všeobecný názor, že NV/AMD udělá grafiku a druhý výrobce na ni reaguje, je mylný. Vývoj GPU trvá 3-4 roky, vývoj jednoho modelu grafiky na něm založený pak 1-2 roky nejméně. Výrobci na sebe tedy nemohou reagovat. Reagují jen pokud jde o finální parametry, takty, nastavení chlazení a hlavně ceny ....

takže bohužel AMD se přizpůsobí cenové politice NVIDIA v tomto případě, nemá důvod proč se nepřizpůsobit, zejména když pro ní může být výhodná.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 22:25:46
avatar
No jestli to je jen upravená (opravená) Polaris na 7nm jak se spekuluje. Tak co tam ty roky Vyvíjeli?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 23:45:59
avatar
ještě jsem neslyšel spekulaci, že by mělo jít o upravenou POLARIS .... NVI je výrazně odlišná.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 09:02:48

spíše by měla byt NAVI vylepšená VEGA ? u které některé funkce nezprovoznili až do vydání R7

NAVI by mělo vycházet rovněz z GCN pokud se potvrdí spekulace, opět 4096 shader limit ? uvidíme brzy
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 10:29:46
avatar
vega je primarne vypocetni karta, navi se uz hodne dlouho dopredu prezentuje tak, ze by mela byt primarne herni "zkriplenec" po vzoru hernich karet nvidie. Podle meho se neda rict, ze to bude vylepsene neco...bude to nasledovnik vyuzivajici toho, podle vseho nejvhodnejsiho, pouzitelneho pro dany ucel. Osobne me tahle generace trochu desi ohledne toho univerzalniho vypocetniho vykonu, pac jsem ten mensinovy uzivatel, ktery si techto vlastnosti AMD karet prave vzdycky nejvice cenni.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 10:44:05

Vylepšená VEGA je VEGA VII.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 11:47:21
avatar
ne, už jsem to tu psal nedávno ...

VEGA je VEGA ... jde o NCU architekturu, vycházející z GCN a rozšířenou směrem do výpočetního nasazení a serverů. VEGA nese celou řadu prvků výbavy, kterou u herní karty nepotřebuješ ani nemáš jak využít. Je tam velký důraz na maximální výpočetní výkon, efektivitu a výkon paměťového systému ... zejména u Radeon VII, tedy VEGA 20 šly úpravy a vylepšení daleko od herní oblasti do výpočetní. Radeon VII existuje v této podobě jen proto, že NV tak strašně zvedla ceny RTX karet, že AMD dokáže prodávat za 20tisíc kartu se 16GB HBM2 paměti a 7nm GPU a náhodou má výborný herní výkon. Nicméně její výhodnost leží hlavně ve výpočetní oblasti, kdy tahle karta za 20 tisíc je vlastně extrémně levná, když stejné věci nabízí karty až mnohonásobně dražší.

NAVI je něco zcela jiného. NAVI je a vždy byla architektura pro spotřební/herní GPU. Samozřejmě že také do jisté míry vychází z POLARIS/VEGA jako GCN/NCU architektury, ale NAVI je mnohem více než jen POLARIS vyrobený 7nm .... i když i to by nebyla špatná grafika.

NAVI bylo vyvíjeno ve spolupráci se SONY pro herní nasazení. Cílem bylo zachovat přednosti architektury AMD a posílit a opravit slabiny, což je u GCN víceméně hlavně geometrický výkon pokud jde o nasazení ve hrách. Takže ono nezáleží ani tak na tom, kolik má shader jednotek 4096 je více než dost, ale jak jsou postaveny a to bude u NAVI podle všeho hodně odlišné od POLARIS/VEGA.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 13:18:11

DD ale hodně záleží co z té vypočetní sféry používáš, R7 ačkoliv má parametry 1TB/s propustnost , 16GB VRAM poráží o hodně parametrově slabší grafiky, tak kde je problém ?

viz testy od GamerNexus v ruzných programech (Premiere, Prorender atp ...) - hodně záleží v čem ty grafiky zrovna otestujete a aplikace určí ve vysledku "výkon" těch grafik

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 14:01:32
avatar
potíž je, že řada z těch aplikací o skutečných optimalizacích ani neslyšela ... je to smutné zejména u profi aplikací ...

výkon HW je jasně daný, to co testujeme je výkon aplikací, ať her nebo jiných programů a testujeme, kolik z toho výkonu té karty ta která aplikace v které situaci využívá ... situace je horší než špatná ... protože jako uživatelé platíme za ten výkon, živíme ten výkon, platíme za ty aplikace a ony ve výsledku využívají jen částečně prostě autoři apliakcí se vykašlali na optimalizaci a jediné co optimalizují je cenová politika ....
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 14:53:32

bohužel optimalizační mor je jak vidíš jak v profi tak v consumer sféře

mrkni se třeba na dnešní test R7čky od Hardware Unboxed, otestovali R7 vs RTX2080 která má horší parametry (shader jednotky, propustnost, velikost vram....prakticky všeho ma méně) a stejně je ve výsledků o 8 - 9% ve hrách výkonnější než R7 (36 her pro benchmarky už je solidní vzorek)

Odkaz

Hry jsou primárně optimalizované pro AMD (díky konzolím).
Nemělo by tedy AMD zamakat více na ovladačích než parametrech jejich grafik ? jaký máš na tohle názor DD ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 15:01:05
avatar
záleží an výběru testů není to o kvantitě, ale o kvalitě řada těch her tam nemá co dělat, existují modernější hry se stejným základem ale využívajícícm některé novinky ... , většina těch her používá engine a technologie o roky starší, než vývoj VEGA 20 vůbec začal ... takže je jasný, že nevyužívají nic co VEGA 20 nabízí ...

výkon té karty je prostě jinde, je to ale jeden z nejlepších příkladů toho, jak neuvěřitelně se výkonem dobrého HW plýtvá a jak se nevyužívá ... ten výkon tady prostě je a pak na to pouštíme aplikace technologicky z minulé dekády ...

je to smutné, jako uživatelé na to můžeme upozorňovat, ale nejsem schopen ty aplikace opravit ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 11:58:43

jo je to smutne..zvlast kdyz se clovek podiva na vykony treba v division 2, kde rtx2080 porazi radeon VII o 10%, pritom je to hra, kterou amd propagovalo a melo optimalizovat a jejich logo ryzen/radeon vidim pri kazdym spusteni...
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 19:03:19

to samé máš i u Assasins Creed Odyssey
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 19:31:28

Jako kdybyste nevěděli, že různé hry/enginy sedí různým grafikám jinak. A že je podpora AMD u hry a pak ji porazí o 10% konkurenční grafika znamená, že 10% u 80FPS je 8 FPS.
Tedy zcela bezpředmětné. Rozdílné architektury a zastaralý engine udělá své. Navíc trefit se v tom množství her, aby grafiky vycházely výkonově jako přes kopírák je zcela nemožné
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 19:36:26

jde o to že když si někdo nalepí svou nálepku na nějakou hru a porazí ji konkurence, vypadá to to pak směšně ze strany zakazníka

navíc 10% fps navíc je dost, kdyby ne... nikdo by netaktoval svá cpu/gpu , v tomto se pleteš ;)

navíc to vypadá že NV vydá SUPER edice svých karet na computexu a taková 2080Ti +10% výkonu ... posune laťku ještě výše : )
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 19:43:05

Záběr her je tak obrovský, že nějaké odchylky jsou tolerovány.
V minulosti se hodně krát stalo přesně to samé, akorát v opačném ražení TWIMTBP.
To že NV vydá novou gen karet asi nikdo nezpochybňuje, ale zároveň se z ní nikdo nepo... Jejich cenová politika je jen pro otužilce
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 00:47:18
avatar
Tuningem taktů a spotřeby se dá ale udělat hodně , můžete vytvořit karty které se budou lišit od sebe výkonem 20-30% a spotřebou ještě více - čili závěr je asi takový že na sebe výrobci výkonem (a spotřebou) reagovat mohou
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 16:09:30

Ako zakaznik chcem za svoje peniaze čo najviac vykonu, myslim že aj ty. Taka RTX2070 stoji 460€ a RTX 2080 690€
Tak že ak NAVI bude mať vykon RTX2080 za 500€ tak bude sa pekne predavať, ale ked bude mať slabši vykon ako RTX2070 za 500€ tak kto ju kupi?
Ja osobne som čakal že vykon bude atakovať RTX2070 za cenu 350€ to by bolo fajn, ale za 500€ to bude musieť toho predviesť viac ako RTX2070.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 20:31:25
avatar
Tak to je hádam jasne že nebude mat taký výkon. Je to takto každú generáciu, pred vydaním Radeon 480 tu ľudia tiež písali že to bude mat výkon ako 1070. Vega mala potom rozdrviť 1080ti. Ako to dopadlo je hádam každému jasne. Teraz to bude rovnaké, proste AMD iba reaguje a doháňa nvidiu. Nato aby mohla určovať ceny by v prvom rade potrebovala výborný produkt a ten žiaľ nemá.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 16:16:09

Docela zajimave informace. Myslim si, ze nejvetsi problem je, ze uz je dlouho co AMD vydalo zajimavou GPU a ocekavani jsou velike a hype taktez. Osobne si myslim, ze to nedopadne tak dobre jak Ryzen na poli CPU, ikdyz bych si to pral. Doufam, ze se AMD pochlapi a nabidne alespon o 15 procent lepsi pomer cena/vykon nez Nvidia. Za tu dobu cekani a za to ze diky AMD jsme meli v CPU a GPU skoro monopol bychom si to zaslouzili. Co mne hodne mrzi je, ze nevyjdou zadne reference Radeon VII, minimalne od Sapphire ne. Ta karta by si to hodne zaslouzila a verim, ze prodeje by byly mnohem vetsi. A druha vec je pravdepodobna hardware podpora raytracingu u budoucich AMD karet. Doufal jsem ze to bude mozne udelat jinak nez pomoci specialniho HW (Mozna mela Nvidia celou dobu pravdu, ze pres specialni HW to neni efektivni). No nechame se prekvapit.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 16:20:20

Stačí se mrknout na prodej GK, kde RX 570 v eshopech drtí prodeje. Nemyslím, že nějaké jednotky procent budou rozhodovat o úspěšnosti NAVI. Trend jde stále stejnou cestou a pokud vím, tak naposledy takto válcoval R 5850. Mezitím byla sice pauza, ale NV nikdy takto nepřekvapila svojí cenovou politikou. Teď tu je za něco přes 3k RX 570 a už to trvá celkem dlouho a ještě chvíli bude. NAVI si myslím, bude udržovat tento trend a časem bude zlevňovat. NV bude updatovat své nové GK a NAVI bude držet krok v poměru C/V. Stejně jako kdysi R 5850 a teď RX 570. A technologicky i výkonem by na to měla mít.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-21 18:29:03

Těmto spekulacím lze jen těžko uvěřit. V podstatě by to znamenalo, že AMD vydá za cenu RTX 2070 kartu s výkonem RTX 2070 s tím rozdílem, že nebude umět ray tracing. To by snad nikdo soudný nekoupil. Mně osobně je to jedno, protože si stejně počkám na Navi 2 s podporou ray tracing, ale stejně by mě dost překvapilo, kdyby AMD z 7 nm vytěžilo tak málo. Za kartu s výkonem RTX 2070 bez Ray tracingu bych osobně nedal víc než 10 tis., protože v podstatě už teď je ta karta zastaralá, protože další generace konzolí ray tracing umět bude a vše tím pádem bude tímto směrem optimalizované a bude se vlastně jednat o standard.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 11:23:30
avatar
nejde o nic jiného než jen o poměr non-RT cena/výkon/(dlouho nic a spotřeba). Ten AMD musí nabídnout lepší. Raytracing nikoho nezajímá. Vzhledem k tomu, že "RTcores" jsou jen přejmenované Tensory, které pro RT nebyly původně stvořeny a pro účely RT jsou absolutně neefektivní (viz výkonnostní propady), můžeme v podstatě prohlásit, že ani série RTX RT neumí - na GPU se skutečnými dedikovanými jednotkami pro RT, které jej bude zvládat efektivně a alepsoň trochu použitelně stále čekáme. Navi to ale nebude, na to měli málo času. Jestli bude mít kdy RT nějakou váhu, tak určitě ne v této generaci karet, ale nejdříve příští rok u nových architektur
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 13:25:21

dost se pleteš v názoru ohledně RT jednotek

Tensory má Titan V a má jich více než je v Titan RTX a nedá se říct že by ta grafika měla lepší výkon než RTX nebo snad jo ?

RT jednotky jsou prakticky asicem, který se stará o jedinou činnost a na ostatní není použitelný. Prozatím lepší řešení na trhu neexistuje. Pochybuju že návrh řešení pro custom Navi v PS5 a Next Xboxu bude o něčem jiném brzo se to dozvíme, E3 se blíží : )


NV byla prostě první která přísla s DXR kompatibilním HW. AMD to hold bude trvat o generaci déle, můžeme být rádi že svůj R&D budget investovali do cpu které jsou vynikající a hold někde ušetřit museli a bylo jim asi jasné že větší úspěch mohou slavit na cpu straně a ne gpu


Zeptejte se sami sebe kdy naposledy mělo AMD herně nejvykonnější grafiky ? už je to pár let, přijali prostě pozici 2jky na trhu a dle toho se chovají
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-22 19:36:13
avatar
Citace:
Prozatím lepší řešení na trhu neexistuje

Však hej, já toto nerozporuji, bohužel v případě RT na RTX je i to "nejlepší řešení na trhu" stále špatné = nepoužitelné.
Jak ti to vysvětlit - čistě hypoteticky, dejme tomu že existují dvě grafiky se stejnou spotřebou za stejnou cenu.
grafika A - má RT s mizernými propady ala RTX a non-RT herní výkon 5-10% pod grafikou B. Tedy grafika B nemá RT, ale má non-RT herní výkon 5-10% nad A.

Vem jed na to, že více než 90% lidí sáhne po B -> tedy to, co rozhoduje u většiny vždycky byl, je a bude čistý herní výkon. Úspěch RTX řady stojí jen a pouze na čistém, nikoliv RT (ne)výkonu.

A proto znovu a opět, nabídne-li Navi lepší poměr cena/výkon/(dlouho nic spotřeba) pak bude vítěz, nenabídne-li bude fail, protože přichází později než NV řada. To je celé. Tak jako u hráčů nerozhodují výpočetní vlastnosti RVII, tak nerozhoduje ani RT.
anakinka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 13:56:12

Já nějak nerozumím tomu, proč by celní tarify mezi Čínou a USA měly ovlivňovat evropský trh.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-23 23:07:48
avatar
NVIDIA chystá na Computex něco suprového Odkaz že by Turing refresh ( možná na 7nm a bez RTX) jako konkurence proti NAVI ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 760x
Komentářů: 2
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1652x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRMonday, 11 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1524x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaWednesday, 06 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Tuesday, 05 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1636x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Monday, 04 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1866x
Komentářů: 0