Šéf NVIDIA tvrdí, že je hloupé kupovat GPU bez Ray Tracingu. Většina NV grafik přitom RTX nemá! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 19 August 2019
altNVIDIA nenabízí jedinou dostupnou RayTracing grafiku, hry s RTX nemají smysl a vývojáři couvají.

 

 

 

 

O duševním zdraví šéfa společnosti NVIDIA se už delší dobu spekuluje. Jeho poslední veřejná vystoupení nedopadla zrovna dobře, zejména to při uvedení RTX grafik a generace na trh, kde jen dokola zmateně opakoval, jak věci fungují (ale ony nefungují). A velmi těžko se dá tento kdysi uznávaný odborník brát vážně, když aktuálně prohlašuje, že prý je nesmysl kupovat v roce 2019 grafickou kartu bez HW podpory Ray Tracingu.

Samozřejmě na uživatele a fandy a kultu značky NVIDIA, mohou tahle slova zapůsobit skvěle, ale ostatní, co o věcech alespoň trochu přemýšlejí, se ihned budou ptát, proč tedy v roce 2019 NVIDIA stále vědomně prodává drtivou většinu grafik bez HW podpory Ray Tracingu? Protože nejlevnější grafikou s RTX je RXT 2060 za 9 tisíc korun, která nedává moc smysl a na RTX ani nemá dost výkonu. Prakticky jedinou kartou, která má vůbec šanci zvládnout RTX v trochu slušném rozlišení odpovídající cenové hladině, je RTX 2080 Ti za 30 tisíc. Většina herních karet, které NVIDIA v roce 2019 prodává, jsou modely za méně jak 9 tisíc a tam žádná její grafika včetně nových GTX 1600 modelů, HW podporu Raytracingu nemá a neumí!

Takže se můžeme ptát, zda není šéf NVIDIA šílený, když prohlašuje takové nesmysly, a tvrdí, že velká část jeho vlastních zákazníků z řad hráčů jsou vlastně pitomci, když kupují jeho grafiky.

 

  • Podpora RTX ve hrách je mizerná,

                                             nemá smysl a vývojáři od ní ustupují!

A pak je tady stav RTX podpory ve hrách. Ačkoliv už je to téměř rok, co NVIDIA s velkou slávou „prostě to funguje“ oznámilo RTX Ray Tracing ve hrách s dlouhým seznamem her, které ji brzy dostanou, vše zůstalo daleko za očekáváním (mírně řečeno). Tedy pokud jste naletěli marketingu NVIDIA, který prostě zase lhal (oni by řekli, že jen byli agresivně kreativní). Jinak se to nedá říci. Všeho všudy jsou tu jen 3 hry, kde RTX je, a v žádné není přínosem, kvůli kterému by stálo za to platit NVIDII ty velké peníze za ty šíleně předražené karty!

Battlefield 5? Kromě toho, že podpora RTX dorazila se značným zpožděním, je úplně k ničemu. Efekt byl výrazně menší, než v prezentacích NVIDIA. Je prakticky neviditelný v 99% hry a i tak způsobuje výrazný pokles výkonu. A zapnutí rozmazávací technologie DLSS není odpovědí a nikdo při smyslech DLSS nepoužívá. V multiplayeru, který je hlavní náplní hry, si RTX efekty nikdo nikdy nezapne, protože z hlediska výkonu a plynulosti hry nejsou použitelné. Takže RTX v BF5 se dá označit za jeden velký marketingový podvod.

Shadow of the Tomb Raider? Trvalo měsíce, než RTX do hry vůbec bylo zapracováno. Tedy všichni už měli hru dávno dohranou a RTX tedy nemá žádný význam. Tím spíše, že je ve hře prakticky neviditelné, pokud nevíte, kdy přesně a na jaký detail se podívat. Samozřejmě obrovská výkonová penalizace dělá z RTX nesmyslnou záležitost i zde.

METRO Exodus a RTX? Jediná hra, kde je efekt RTX celkem viditelný. Bohužel graficky to nevypadá moc dobře a efekt není hezký. Opět je zde také obrovská výkonová penalizace a opět do hry dorazila podpora dost pozdě. Celkově sice ukazuje potenciál, ale nic, kvůli čemu by stálo připlácet ty obrovské peníze na RTX grafiky, a hlavně trpět ten pokles výkonu.

Asi už vidíte ten styl, kterým se situace RTX podpory ve hrách ubírá. Ale přesně tohle jsme očekávali. NVIDIA RTX je marketingový, nikoliv technologický nástroj. Dobře ví, že nemá šanci RTX prosadit jako standardní technologii, protože NV neurčuje, jak bude budoucnost Ray Tracingu ve hrách vypadat. Tu totiž určí AMD a jeho Radeon NAVI, díky jejich přítomnosti v nové generaci konzolí, velké části PC a streamovacích službách. NVIDIA používá RTX jen jako nástroj, aby omluvila obrovské zdražení grafik a téměř nulový posun klasického výkonu ve stejných cenových hladinách proti starší generaci či konkurenci, vůči které dnes zaostává.  RTX 2080 Ti je jediná zajímavá karta z celé současné nabídky grafik NVIDIA, ale je o 10 tisíc korun předražená proti tomu, co by měla stát. Jako jediná má ale teoretickou šanci, to RTX skutečně někde zvládnout. Stojí za to jí kvůli tomu kupovat? Rozhodně ne.

 

  • NVIDIA nerozhoduje o budoucnosti Ray Tracingu ve hrách

Osobně podporuji Ray Tracing a zcela chápu jeho přínosy a říkám, že je budoucností. Ale tou není NVIDIA RTX a její přístup. NVIDIA není schopna nabídnout Ray Tracing smysluplně a použitelně pro hry a hráče. Existují jen dvě hry, kde má RTX viditelný přínos. Jednou z nich je technologické demo několika levelů starého QUAKE a druhá je aktuálně oznámená RTX podpora pro Minecraft. V obou hrách je přínos RayTracingu vizuálně značný a nezpochybnitelný:

Jenže v tom je ten problém. U obou her to ukazuje tu nesmyslnost přístupu NVIDIA a prakticky okrádání a lhaní lidem. Obě hry mají zastaralou jednoduchou grafiku a jedou hratelně i na kalkulačce. Ovšem ne, když nasadíte RayTracing. Pak najednou na tyhle hry potřebujete 2080Ti. V obou hrách navíc vynikne RT proto, že neobsahují žádné technologicky pokročilé moderní efekty, které jsou součástí moderních her. A ty tak nabízí lepší vizuál bez RT, protože řadu věcí, které nabízí RT efekty, dokáží skvěle napodobit s mnohem menšími nároky na výkon. Proto RT ve hrách jako Battlefield 5, Tomb Raider či Metro nemá žádný praktický přínos. Jen brutálně sníží výkon a vizuálně je sotva patrný. A je diskutabilní, zda je hra s RT vůbec hezčí než bez něj a stojí to za tu investici do grafiky a tu práci kolem.

NVIDIA sice aktuálně představuje nový seznam her, které RTX efekty použijí, aby marketingově oživila zájem o RTX grafiky, ale opět můžeme čekat to, co doteď. Tedy když už RTX efekty, tak hodně pozdě, s minimálním přínosem, pokud vůbec nějakým a obrovskou výkonovou penalizací. Tak, že slabší RTX grafiky to nezvládnou ve 2K/4K rozlišení, které se ale vzhledem k jejich cenám očekává. U řady prezentovaných ukázek, navíc efekty vypadají krajně nevěrohodně a nerealisticky, tak aby NV vůbec ukázala ve srovnáních nějaký rozdíl mezi On/Off. Opět tedy hloupý marketing, na který mnoho lidí naletí. Ale jsou i vývojáři a jejich hry, které NVIDIA dříve propagovala jako partnery, kteří nyní otevřeně říkají, že RTX je hloupost a do své hry ji nechtějí. Nové Assetto Corza bylo ohlášeno jako jedna z prvních RTX her už před rokem. Nyní ale tvůrci říkají, že RTX už neplánují, mají prý spoustu jiných plánů a priorit, než přidávat technologii, která jen sníží výkon. A nejsou zdaleka jediní. Pokud si NVIDIA nezaplatí reklamu a neudělá si RTX podporu sama, tak žádný vývojář hry nebude dnes s NVIDIA RTX ztrácet čas.

Ta technologie je už teď mrtvá! NVIDIA RTX je jen marketing. Nemá ale budoucnost. Objektivně ji mít ani nemůže. Budoucností je Ray Tracing podle AMD, protože to pracuje na tom, aby RT efekty byly použitelné a dostupné pokud možno všem. Tedy i na levnějších grafikách a konzolích, tak aby vývojáři her konečně měli důvod se Ray tracingem vůbec zabývat. AMD rozhodně neplánuje použít technologii RTX dle NV, takže ta umře s příchodem nové generace konzolí s AMD Radeon NAVI a Ray tracingem.

 

  • Je šílené v roce 2019 kupovat NVIDIA RTX grafiku

                                                                              kvůli RTX ve hrách …

Abych to uzavřel. Pokud šéf NVIDIA tvrdí, že je šílené v roce 2019 kupovat grafiku bez HW Ray Tracingu a přitom jeho společnost vědomě nabízí a prodá drtivou většinu herních GPU bez této podpory, protože NVIDIA není schopna nabídnout funkční, smysluplné RTX řešení pro mainstream, tak je na místě se ptát, jestli není šílený on.

Objektivně je totiž pravdou, že kupovat si NVIDIA RTX grafiku za současné ceny kvůli podpoře Ray tracingu, to je skutečně šílené. Zejména ke stavu věcí a podpory kolem RTX ve hrách, nesmyslnosti atd. Pokud si chcete koupit předraženou RTX grafiku od NV, rozhodně si ji nekupujte kvůli RTX. A nechápu jak po téměř roce a tom, co kolem toho NV předvedla navzdory vlastním slibům, na tohle ještě může marketingu této firmy někdo skočit.

Budoucnost herního Ray Tracingu leží jinde a jeho podobu určí a definuje AMD spolu s Microsoftem a SONY a jejich novou generací konzolí. Ta bude používat druhou generaci RDNA NAVI architektury, která se objeví také ve streamovacích platformách Google, telefonech a tabletech a samozřejmě ve velké části PC, tedy přístupná co nejširšímu okruhu hráčů, což je pravý opak toho, co dnes nabízí NVIDIA a její RTX. To nemá pro herní využití žádný smysl, budoucnost a už vůbec není dnes přidanou hodnotu. Mnohem více vám vezme (peníze a výkon) než i teoreticky může dát a dá.

Bylo by šílené v roce 2019 kupovat NVIDIA RTX grafiku kvůli RTX efektům ...


 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 01:38:52
avatar
Ale v tom minecraftu to vypadá dobře, to se musí nechat. No jenže jako kupovat si grafiku za 30k kvůli hraní minecraftu, to asi opravdu jen ten nejskalnější fanoušek co neví co s prachama.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 03:40:00
avatar
"A vvv, vo tom to je" ;-)

Ten Quake II bych si taky v RTX z fleku zahrál, ale muselo by to běhat na plné detaily alespoň v 1080p na mainstream kartě typu GTX1660Ti...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 09:44:48

Jenže to samý by se dalo udělat za pomocí rasterizace a běhalo by to na mnohem pomalejších kartách...
RonNikolaTesla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 19:52:57

Jenze ty raytracingove efekty v Minecraftu funguji obdobne i na kartach od amd:

Citace:
https://www.youtube.com/watch?v=nt2iURehGkE
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 06:18:16

Nech sa ten čiňanek ozve ked ten RT pobeži v každej druhej novej hre na 4K pri 144Hz.
Pri momentalnom stave 1K 60Hz a hry čo na jednej ruke spočitam to fakt nema vyznam.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 07:47:37

"O duševním zdraví šéfa společnosti NVIDIA se už delší dobu spekuluje."

Vzhledem k tomu, jak často se tato informace v textu opakuje, prosím o nějaké odkazy. Nějak jsem to nezaznamenal.

"jeho společnost vědomě nabízí a prodá drtivou většinu herních GPU bez této podpory"

Jak si jen mohou dovolit prodávat zákazníkům produkty, které si zákazník sám vybere? Zastřelit!

Já s tím CEO částečně souhlasím. V tom, že v cenové hladině nad 10 tis. bych si kartu bez RTX nekoupil. Protože příští rok vyjdou ty největší pecky s podporou RTX. A když zjistím, že to neběží dobře, vždycky se to může vypnout. 2060 Super je cenově srovnatelná s 5700.

Jinak už prosím těm článkům dejte alespoň náznak nějaké struktury. Jsou zbytečně dlouhé a naprosto chaoticky se pořád dokola opakuje to samé. Začneme tím, že CEO je šílenec, urazíme zákazníky nVidia, vrátíme se k tomu, že CEO je šílenec, potom že jeho technologie je mrtvá, pak zhodnotíme pár her, pak řekneme, že zákazníci nVidia jsou tupí, dodáme, že jejich technologie je mrtvá (i když bude ve všech nejočekávanějších hrách) a pro případ, že by si někdo nevšiml, to opět zakončíme tím, že CEO je šílenec a zákazníci jsou tupci.

Internet je plný článků na toto téma - přečtěte si prosím alespoň některé, ať vidíte, jak vypadá sloh. Bez urážky, ale takhle jsem psal na konci základní školy a nevím jak ostatním, ale mně se to čte strašně špatně.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 09:52:33

Na tuhle redundanci informací jsem poukazoval už několikrát. Každej článek prakticky obsahuje ve svém obsahu minimálně dvakrát stejnou informaci (někdy i víckrát). Je to hlavně vidět, když si o stejném tématu přečtete článek na nějakém konkurenčním webu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 10:51:55
avatar
máte evidentně problém se čtením a vnímáním vy. Článek je jasně strukturovaný a má jasné myšlenky ...

Pokud šéf společnosti prohlásí, že je šílenost kupovat grafiku bez RTX a přitom vědomně jeho společnost nenabízí žádnou dostupnou a smysluplnou kartu s RTX tak chyba není na mé straně .... a nepřekrucujte to co říká nebo to co píši ...

a evidentě úplně ignorujete fakta jak může být RTX všude, když kromě NV ji nikdo nikdy podporovat nebude? Zejména konzole ne kde je AMD atd.? Vaše myšlenkové pochody nechápu ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chápu ho 2019-08-20 07:51:24
avatar
V jeho pozici ani nic jiného říct nemůže, já bych to ale dělat nemohl. Maminka mi říkala, že lhát se nemá
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdo potřebuje RTX v MC?... 2019-08-20 10:10:26
avatar
U NV odhadli pěkný potenciální trh.
Nedivil byh se, kdyby RTX MC update vyšel před vánoci s pořádným marketingem a kopy či snad i zástupy dětí by loudily po rodičích GPU za +30k.

Odkaz

Odkaz

>Na léta staré GPU běží MC na stovky FPS (bez módů), opravdu jsem zvědav na kolik FPS poběží s RTX a jak to bude vypadat (Z marketingového videa vypadá skvěle, ale to u BF 5 vypadal také).
>Na MC je už dávno mód přidávající shadery do hry. Ten vylepšuje vzhled, stínování, nasvácení apod. špičkově. Navíc s mnohými nastaveními. A Samozřejmě stačí stále jen ta obyčejná GPU a dopad na výkon je vcelku nízký (určitě menší než RTX).
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 08:31:50
avatar
Ten minecraft som s raytracingom skusal cez nejake mody aj s lepsimi texturami. Samotny raytracing podla mna toho vela neprida, hra mi prisla takmer rovnako skareda.
Quake vyzera krajsie samozrejme, ale 10 minut v hre mi stacilo koli zvedavosti, poskusal som rozne nastavenia, ale urcite by som tu vykopavku nehral ani s rtx.
Tomb Raider ma taky raytracing, ze ho ani nieje vidno. Ako ja niesom ziaden expert, ale vypinal som to a zapinal. Nahral som si videa, porovnaval a su tam len minimalne zmeny. Nesuhlasim s autorom ze tom braider ma kazdy dohrany... Ja venujem hram dost casu, ale aj tak nestihnem odohrat vsetko a k niektorym sa vratim ovela neskor. Shadow of Tomb Raider je jedna z nich, ale podla mna bez raytracingu ste o nic neprisli.
Zvedavy som este na Battlefield, ten nieje narocny a mozno tam ten rozdiel bude vidiet, ale este som nemal na neho cas.
Grafiku som ale kupoval koli vykonu, raytracing je len taky bonus ako ked natankujete na pumpe a daju vam nejake kupony ktorych nikdy nestihnete nazbierat dost, alebo si zabudnete za ne vybrat nejaku cenu.
Snad casom bude vo viac hrach, ale dovtedy koli RTX grafiky urcite nekupujte
Johnny86x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 10:15:41

ja jsem rad ze prisli s ray tracingem. Jen by to nemuseli vynaset do nebes a rikat ze to proste funguje.. zatim to fakt nepotrebuju a nemam zajem hrat neco co ma mene fps. AMD pujde lepsi cestou a bude to resit softwarem.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 10:20:56

AMD to vyřeší softwarem? Bez ztráty výkonu? Takové perpetum mobile? Tak na to se tedy už moc těším Proč se tedy uvádí, že AMD ray tracing zavede až v příští generaci high-end Navi grafik, když je to jen otázka softwaru? Upřímně - kdyby to byla pravda, tak by se AMD jistě již dávno pochlubilo, že v budoucnu ray tracing zapne i na 5700 (XT). A kdyby tomu tak skutečně bylo, tak bych si 5700 XT pravděpodobně koupil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 10:35:56
avatar
protože AMD chce, aby k tomu mělo přístup co nejvíce hráčů a používali to i vývojáři her. prostě Ray Tracing má smysl až když to pojede na většině GPU a většině hráčů. AMD nebude nikomu platit a vytvářet RT efekty, jako to dělá NV s RTX .... AMD spolupracuje s Microsoft a SONY, kteří oba chtějí RT podporu v konzolích, které budou osazeny NAVI ...

a jestli nechápete, že technologie NV RTX použitelná dnes jen na jedné karty (2080 Ti) bez šance se rozšířit do mainstreamu a konzolí, je nesmysl a tedy nesmysl si kvůli ní kupovat kartu, tak je to s vámi hodně špatné. Pokud by NV mělo své čipy v konzolích a streamovacích službách, pak ano, RTX by budoucností bylo, ale ona je tam nemá .... takže tu laskavě přestaňte hloupě plácat a dělat FLAME ....

poslední varování ...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:02:43

Ve Vaší reakci není jediná relevantní věta týkající se mého příspěvku. Není na co reagovat. Vysvětlit perpetum mobile tím, že AMD chce něco zpřístupnit masám.. snaha je hezká věc, ale fyzikální zákony ještě neobešla :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:07:39
avatar
AMD nepotřebuje obcházet fyzikální zákony, jen přijít na způsob, jak použitelně zkombinovat shadery a RT a o to přesně se snaží .... a není na to sama. Pomáhá SONY i MS kteří AMD platformy používají v konzolích a tohle rozhodne o tom, v jaké podobě se skutečně bude používat Ray Tracing ve hrách ... RTX a NVIDIA to nemohou nijak ovlivnit a je zbytečně ztrácet z RTX vůbec čas a peníze .... NV má možná 70% grafického herního PC trhu, ale AMD má 70% herního trhu v rámci všech platforem a AMD tedy udává technologický krok a podobu RT do her .... a jasně řeklo že RT má smysl až když to bude zvládat i mainstream, s čímž lze jen souhlasit ...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:19:44

Jelikož mažete relevantní komentáře, které se Vám nehodí do krámu, nemá smysl v diskusi pokračovat, je to ztráta času. Pěkný den.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:49:49
avatar
já mažu napadací a FLAME komentáře ... nechci tady z toho žumpu jakou mají jinde ....

zdržte se urážlivých komentářů a lhaní o mě ... děkuji. Já nemám žádný problém s jinými názory. Já předkládám informace na základě reality, ověřitelných faktů atd.

vy překrucuje to co píši. Ano, můj sloh je složitější, ale zase takovým oříškem není, článek má jasnou strukturu ...
yenda81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 09:44:15

Vzhledem k tomu, co tvrdíte ve svém článku, se také připojuji k prosbě uživatele "vondrys87" o doložení tohoto tvrzení, kterým je článek nejenže protkán, ale doslova na něm celý stojí:

"O duševním zdraví šéfa společnosti NVIDIA se už delší dobu spekuluje."

Kde kdo a kdy o duševním zdraví vedoucího pracovníka NVIDIA spekuluje? Prosím o odkazy.

Předem děkuji za odpověď.
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 13:57:25

Poprosím taktéž o zdroje čerpání. A ne že se řekne INTERNET. . Serióznější weby na konci článků přidají odkazy na weby ze kterých bylo čerpáno Můžeš je DD prosímtě zahrnovat do článků?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 14:09:57
avatar
Internet je ale správně ;)
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:12:04

Tak jinak. Jsme v česku umíme všichni česky a tudíž snad chápeš kam tim mířím. Z jakých internetových stránek čerpáš na konkrétní článek je slušnost a take vpodstatě seriozní chování.. Dáš tedy pod články (řekněme tedy alespoň 2 ať nežeru ) odkazy www stránek ze kterých čerpáš? u tvého konkrétního článku dycky. je jasné že některý článek má zdroj ze kterého čerpáš jinou www adresu, řekněme techpower up, a další článek třeba guru3d atd atd.

Tak co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 19:05:04
avatar
ne vždy čerpám z jiných článků mám i vlastní zdroje, rozhodně otrocky s chybami nepřepisuji informace jiných ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 17:22:29
avatar
Tohle pošlu známému, ten se sral s odzdrojováním dimplomky a přitom stačilo napsat internet a knížky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 18:44:50
avatar
že jo, já taky nevim co mají všichni za problém ... asi neumí používat google
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 19:46:47

Já jsem s tím začal, tak se k tomu ještě vyjádřím. Než se tu takto shazovat, nebylo by lepší a jednodušší ten text prostě opravit? Já vím, že se jedná o článek, který je nVidii ukradený a je to krajně nepravděpodobné, ale stejně si těmi smyšlenými tezemi říkáte o žalobu za poškozování dobrého jména. V USA byste se nedoplatil..
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 00:20:37
avatar
Kde by vzala nvidia dobre jmeno? Jeji firemni politika poslednich let mluvi za vse. On nekdo soudny snad pochybuje, ze Huang pravidelne a vedome lze na verejnosti? Domnivam se, ze zpochybnovat dusevni zdravi takto vystupujiciho jedince je na miste..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 00:30:58
avatar
1, nejdříve by tu nějaké dobré jméno k poškozování muselo být ...

2, neříkám nic nového

3, mě je ukradený co je a není NV ukradený já mám povinnost psát objektivně a pokud šéf NV společnosti tvrdí, že většina jeho zákazníků jsou idioti protože kupují jeho grafiky bez RTX mám povinost o tom zákazníky informovat ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 03:42:58
avatar
Velmi podobně jako šéf NV jsi se sám vyjádřil na zákazníky nakouslého jabka, intelu a nvidie tuším taky, samozřejmě pouze v rámci své objektivní pravdy, že.

"O duševním zdraví šéfa společnosti NVIDIA se už delší dobu spekuluje."

Taky bych se zeptal na zdroj ohledně věty výše jak se někteří ptají v této diskuzi. Je seriózní takovýto článek odzdrojovat a nebo alespoň napsat např. od mého neveřejného zdroje jsem se dozvěděl to a to.

A mimochodem, výše píšeš že nemáš problémy s jinými názory, to je pravda, ale musí s tebou člověk souhlasit. Stačí napsat že se AMD to či ono tak úplně nepovedlo, nebo že někomu nefunguje něco co tobě funguje a hned je oheň na střeše.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 07:54:00

To, že si o něm nemyslíte nic dobrého, Vám rozhodně nedává právo ho pomlouvat. Tím spíš si ty nesmysly vymýšlet. No jak myslíte, však ono Vás to jednou dožene..
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-24 11:41:25
avatar
To obhajujes nekoho, kdo pravidelne, verejne a k tomu vsemu vedome lze tim, ze vznesena obvineni jsou vymyslena? ;) I kdyby byla, tak CEO nvidie je opakovane usvedceny lhar a takovemu muze duverovat leda nekdo slabomyslnejsi. Nalepku neduveryhodnosti, vypocitavosti a chamtivosti si uspesne uz delsi dobu buduje jen a jen samotna nvidia tim svym agresivnim marketingem - ale ano, ten vas opravdu dobiha a jestli se neco nezmeni, tak i jednou dozene ;)
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-24 13:10:25

Mě by zajímalo, v čem spočívá ten agresivní marketing. Pořád zde čtu, jak nvidia cpe šílený prachy do marketingu. Ale já žádný nevidím. Žádný reklamy atd. Pokud se někdo nechá na něco ukecat a neudělá si předem svůj názor, je to jeho problém. Ale v dnešní době je to u všeho mediální masáž. Teď mě tak vlastně napadlo, že tady na webu tě nvidii dělá DD vlastně dobrou reklamu. V článcích o AMD se dozvíme více o Nvidii. A lidi pak brouzdají po netu, aby si to dlss, rtx, atd. dohledali.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-24 13:54:35
avatar
Odpoved zna kazdy, kdo behem poslednich par let aspon obcas koukne na nejake hw se zabyvajici weby. Tech preslapu je tolik, zasadne ale obsahnou nejcastejsi ohybani reality, uvadeni polopravd, az vedome lzi treba u parametru produktu, klasicke marketingove zbrane, jenom zahnane na tu nejzassi hranu a mozna i dale. Proprietarni technologie, ktere lze resit levneji a pro zakaznika vyhodneji, ma v oblibe taky kazdy fanousek hw. Nepochybuji ovsem, ze ty praktiky dobre znas, ale budiz, posledni vyznamnejsi byla asi komedie s gpp. Jednoduse kdyz lidem neustale lzete, tak se jim to libit nebude.

Jinak ale mas pravdu, verit marketingu a se dnes skoro zpravidla neda a kdo veri, je to jenom jeho chyba. Smutne ale je, ze takhle vlastne zneuzivate neznalosti te mene zainteresovane, ale vetsinove casti uzivatelu. Dalo by se to mozna prirovnat k nenazranym supum ohlodavajici zbytky z mrtvoly nestastniku. Ti lide na to ale nakonec stejne sami jednou prijdou. Domnivam se, ze tech nastvanych na politiku nvidie je uz docela hodne a pravem.
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-24 15:53:34

Já si myslím, že co se týče Nvidie a jejich produktů, tak není proč se zlobit. Tady se to prezentuje jako okradani zákazníků atd. Ale když se podívám na poměr cena/výkon, tak ty rozdíly jsou minimální. Ano, AMD je výhodnější. Ale je to rozdíl pár procent. Není to třeba 30, 50.... Ty karty mají podobný výkon s podobnou cenou. Jen každá má nějakou svoji fičuru.
Co se týče toho, že přibývá lidi, kterým se něco o nvidii nelíbí, tak si myslím, že je to jen pár lidí, kteří hledají jen nějaká negativa, aby mohli bránit svoji oblíbenou značku. Jinak lidi zajímá produkt. Ne nějaký omáčky kolem. Nevím proč, ale dost často se mi stává, že někomu skládám pc a udělám návrh s amd komponentami. A oni mi řeknou, že tu firmu vůbec neznají. Pro mě nepochopitelná věc. Jak to můžou neznát? Ale je to tak. A je to škoda. Každopádně na tom by amd mělo zapracovat. Toto by měli články o AMD propagovat. Jenže tady se v testu procesorů AMD hned na začátku dozvíme více o Intelu a v průběhu taky a u grafik je to stejný. M
yenda81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-09-01 20:37:17

To, že podstatě pojmu "Good Will" nerozumíte, neznamená, že byste měl sebemenší šanci se před žalobou za jeho poškození bez prokázání zdrojů, ze kterých jste pro své tvrzení čerpal, obhájit. Good will není něco, co vzniká subjektivním vyhodnocením jednotlivce, ale je to vnímaná souhrnná hodnota plošného vnímání značky. Nemorálnost Vašeho počínání v dlouhodobém očerňování jedné značky a vyzdvihování druhé je úplně jiné téma, o němž nechť si každý čtenář udělá vlastní názor. I v tomto vlákně jste opět ukázal, že ani na několikanásobné zopakování naprosto konkrétního dotazu směřujícímu k věcnému prokázání podkladů pro své tvrzení nemáte jiný argument, než Vámi opakované prázdné ohýbání slova "objektivní", jehož významu zjevně nerozumíte.
Johnny86x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:48:39

Kde jsem psal ze to bude bez ztraty vykonu? Proc by amd ted delalo rayracing kdyz vi ze nato nema gpu co to dokaze aspon se smyslnym vykonem
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:10:58

Napsal jste cituji: "nemam zajem hrat neco co ma mene fps. AMD pujde lepsi cestou"

To z toho snad jednoznačně vyplývá, o tom snad doufám nemusíme dlouze polemizovat, to je naprosto základní dedukce.

A jestli to AMD bude řešit softwarově (jak tvrdíte Vy) a zároveň lépe než nVidia (jak opět tvrdíte Vy), tak si dovolím oponovat. GPU na to AMD rozhodně má, protože 5700 (XT) s ray tracingem by byla naprostá bomba. Žel tomu tak není. Jen a pouze to bylo smyslem mého příspěvku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 10:51:27
avatar
AMD to nebude řešit jen SW, ale chce to řešit tak, aby to bylo přístupné pro všechny a na všem a hlavně používali to sami vývojáři .... to je opak přístupu NVIDIE
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RTX 2019-08-20 11:35:10
avatar
Můj názor na RTX, je ten že je to uspěchaná záležitost což dokazuje implementace až nyní i do docela základních funkcionalit v různých SW. Defakto až nyní se začíná ukazovat rozdíl mezi 10xx kartami a 20xx v těchto SW. Do nynějška byly výkony defakto odpovídající výkonu karet bez RTX jádra až teď se tyto karty začínají vzdalovat výkonově a to i o 30%, což není bomba, ale je to tím, že implementace taky není ještě plná.

No a AMD a jeho RTX. Pokud někdo věří v nějakou záhadnou a nebo kouzelnou implementaci tak ať si tomu věří. Implementace bude od AMD dosti podobná a výkonově stejně bolestivá jako ta od nvidie s tím rozdílem, že ty karty vzhledem k časovému posunu budou dostupnější.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:44:11
avatar
já osobně bych neměl s RTX od NV vůbec žádný problém, i bych pochopil ten zoufalý stav implementace do her ... můj problém je tvrzení, že kupovat v roce 2019 grafiku bez RTX má být hloupost a hlavní problém mám s těmi příplatky na RTX ... ať si klidně RTX na kartách NV má, ale chtít za to několika tisícový příplatek odpovídající zdražení karet, to je jasné okrádání zákazníků. RTX nemá dnes žádnou hodnotu natož abychom za něj měli připlácet a markketing NV ukzuje zveličovaný přínos RTX ve svých ukázkách proti stavu a funkčnosti v reálu, která anvíc do her doráží s velkým zpožděním, když už všichni mají hru dohranou ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:52:12
avatar
Tak aktuálně je to cca 1000 Kč příplatek. To není přeci taková tragedie. Momentálně bych to nijak nedramatizoval. Pro hry to je leda na vyzkoušení a pro práci to konečně má reálné užití.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 11:52:28
avatar
??? no jediná karta která má pro RTX smysl je RTX 2080 Ti a ta stojí 30 tisíc o 10 tisíc více, než by stát měla ....
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 11:50:14

To možná ano, ale bereme příplatek za RT jádra a vše kolem toho. Což má i karta za 10K. Jen má těch jednotek méně. Takže příplatek za ten HW je opravdu malý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 12:53:04
avatar
není malý a neodpovídá přínosu
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 14:09:41

Jestli odpovídá nebo ne bych s dovolením nechal na uživateli. Jestli se to někomu líbí i na low RTX, tak prosím. Ten, komu se to nelíbí, to neocení. To je celé. Píšete zde "ale chtít za to několika tisícový příplatek odpovídající zdražení karet, to je jasné okrádání zákazníků. " Holt Nvidia si ty karty cení na takové peníze. Jako okrádání zákazníků bych to nenazýval. Pak můžeme nařknout z okrádání i ostatní firmy. Resp sám jste psal, že se AMD rozhodlo zdražit kvůli tomu, že lidi si myslí, že co je dražší, to je lepší. Tím pádem ceny taky popotáhli nahoru. Ty cenové rozdíly mezi těma kartama jsou schůdné. Není v nich žádný extrémní rozdíl. Nové grafiky od AMD se povedly a všichni čekáme na pořádné reference. A hlavně na ukázku cen z klasických velkých obchodů. Tam 90% lidí nakupuje. Vámi uvedená Saphire pulse 5700XT za 1500 korun je jen v jednom obchodě. V czc je za 12200. Stejně tak by se dala použít cena na heurece za 2070 super 13192,-
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 14:16:15
avatar
posouzení zda to odpovídá nebo neodpovídá je mým úkolem, co by recenzenta a testera. Já nikomu neberu to že se mu to líbí, ale je mou povinností objektivně ohodnotit přínos a zda za to stojí ....

nemůžete používat ceny jaké se vám hodí .... já používám oficiální ceny. Ceny v obchodech jsou také ovlivněny dostupností zboží a tím zda je to novinka atd. SUPER edice měli několik týdnů na srovnání cen, dejte také stejné podmínky srovnání cen RX modelů ;) ... počáteční nedostupnost a omezené dodávky než se věci srovnají ovlivňují cenu v obchodech a ty neodpovídají těm oficiálním .... každopádně i tak je RX 5700 XT drahá a platit za ten samý výkon dalších 2000 korun navíc je samozřejmě kravina ... to je mé objektivní hodnocení na základě faktů ...

vaše subjektivní dojmy nemohu brát v potaz ani snaho o zkreslení situace ...

vaše bránění NVIDIA také nechápu a neberu. Mě je absolutně jedno jaké logo je na čipech, mě zajímá výkon, technologie a především za kolik je to pro nás dostupné. Poměr cena/výkon má pro mě cenu 90% z hodnocení produktu a dá se spočítat u každého produktu v každé cenové hladině .... více mě nezajímá, rozhodně nebudu dávat vyšší hodnocení produktu jen proto, že je to od NV, AMD, Intelu apod. Logo pro mě nemá žádnou cenu ... a už vůbec pro mě nemají cenu marketingové technologie, RTX počínaje ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:13:30

bezny uzivatele nezajima kolik dolaru ma ktera karta stat v americe, bezny uzivatele zajimaji realne a aktualni ceske ceny v obchodech kde si realne ted tu kartu muzou koupit...nebo potom rovnou uvadej cenu v dolarech (nebo s primym prepoctem na koruny). pak to dopada tak, ze v recenzi 5700XT nejak fiktivne a uplne vymyslene prepocitas 499$ co ma oficialne stat 2070S v americe na 14800Kc, kdyz jeji oficialni cena pro cesky trh na eshopu nvidie je 13500Kc...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:53:18
avatar
už mě ten váš FLAME nebaví ... proč ignorujete fakta?

SUPER edice měli několik týdnů na srovnání cen kdy ty počáteční v obchodech také byly vysoké, dejte také stejné podmínky srovnání cen RX modelů ;) ... počáteční nedostupnost a omezené dodávky než se věci srovnají ovlivňují cenu v obchodech a ty neodpovídají těm oficiálním .... každopádně i tak je RX 5700 XT drahá a platit za ten samý výkon dalších 2000 korun navíc je samozřejmě kravina ... to je mé objektivní hodnocení na základě faktů ...


do 2-3 týdnů až si sednou ceny, budou ceny odpovídat oficiálním .... a to sakra zákazníky zajímá. Současně ceny jsou dané omezenou dostupností novinek, platilo to o NV Super edicích, platí to o RX edicích ...

cenu v recenzi mám přímo cenu jakou ji uvedl výrobce .... že má být ... nemohu brát ceny v obchodech, které si napálí cenu, protože mají třeba pro úvod jen 10 kusů nebo je nemají vůbec a cenu si dají takovou, aby na předobjednávce neprodělali ;) .... ceny se srovnají jako obvykle v dalších 3-4 týdnech kdy se srovnají dodávky
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 16:07:27

kde je flame a jaky fakta ignoruju???? ja nepisu nic o cene RX 5700 XT ale o rtx 2070 Super. ty v recenzi (http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-sapphire-radeon-rx-5700-xt-pulse-ticha-edice-vykonne-graficke-karty-za-skvelou-cenu--11.html), ktera vysla kdyz nefungovali komentare, uvadis ze referencni 2070 SUPER stoji 14800Kc - "Jenže RTX 2070 SUPER stojí 499 dolarů a více. Tedy kolem 15 tisíc korun běžně." Pritom na eshopu nvidie se prodava s dopravou zdarma za 13500Kc - (https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/buy/) a za stejny penize sla koupit presne tam i v dobe vydani tve recenze vyse. nevim kde si prisel na 14800Kc u referencni 2070 Super, ale rozhodne to neni zadna oficialni cena referencni edice. kdyz teda uvadis oficialni ceny u rx 5700, tak bys mohl to samy delat i u NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 16:52:52
avatar
??? Testovanou kartou je Gigabyte Gaming 2070 super ne FE edice ....
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 10:17:31

Ale v testu je FE edice za 14800. Gigabyte je v testu za 14900. To měl asi na mysli
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:37:05

"posouzení zda to odpovídá nebo neodpovídá je mým úkolem, co by recenzenta a testera. Já nikomu neberu to že se mu to líbí, ale je mou povinností objektivně ohodnotit přínos a zda za to stojí .... "

Toto posouzení je ale pro každého uživatele jiné. Tudíž když to pro někoho má smysl, má to pro něho i určitou hodnotu. Třeba pro mě to smysl nemá. Tudíž za to připlácet nechci. Ale pro někoho to smysl má a ten si za to připlatí. Objektivní hodnocení - to už si musí každý jedinec udělat sám. Už jsem tu i jinde četl, že si za RTX někdo rád připlatí, protože se mu to líbí. Je to jeho volba.Pro vás, stejně jako pro mě to přínos nemá, tudíž za to nechci připlácet. Oboje je subjektivní věc. A opět platí objektivní verdikt - Musí bosoudit každý sám, zda to má pro něj přínos nebo ne.

"nemůžete používat ceny jaké se vám hodí .... já používám oficiální ceny. Ceny v obchodech jsou také ovlivněny dostupností zboží a tím zda je to novinka atd. SUPER edice měli několik týdnů na srovnání cen, dejte také stejné podmínky srovnání cen RX modelů ;)"

Moje podmínky jsou jediné. a to: Za kolik si můžu tu danou kartu koupit já v českých obchodech. Nic víc, nic míň. To je pro mě jediné a směrodatné. že se ceny srovnají nebo ne mi je jedno. Každému to je jedno. Teď si koupím jednu za 11500 a druhou za 13200. Toto je pro mě aktuální cena karet. (použil jsem vámi udanou cenu za 5700XT, která je na heurece vs 2070S, která je taky na heuréce)

"vaše bránění NVIDIA také nechápu a neberu. Mě je absolutně jedno jaké logo je na čipech, mě zajímá výkon, technologie a především za kolik je to pro nás dostupné."

Já nikoho nebráním. Jen používám fakta a reálná čísla. To, že 5700XT je výhodnější, než 2070S všichni víme a stačí nám k tomu čísla, abychom věděli, že 100kč je méně než 110kč. Nikde jsem vás nenařknul z toho, že rozlišujete logo firmy. S tím jste přišel vy. Nevím proč.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:48:39

Ano obecně lze říct, že objektivně lze hodnotit jen to, co je možné kvantifikovat. Tedy která karta je výkonnější nebo levnější. Přínos RTX ve vztahu k ceně objektivně hodnotit nelze. Proto se v recenzích na konci zpravidla uvádí subjektivní názor autora, který často dojde k závěru, že RTX za ten příplatek podle jeho názoru nestojí a kartu s RTX za tu cenu nedoporučí. Ale nesnaží se to prezentovat jako objektivní názor, protože to prostě v tomhle případě ani není možné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 15:54:23
avatar
přínos RTX lze hodnotit jen objektivně .... hodnocení subjektivity mě nezajímá ... a nehodnotím RTX subjektivně ...

přínos se dá jasně změřit, jasně posoudit jasně kvantifikovat a objektivně zhodnotit ....

takže to co tady tvrdíte je objektivně nesmysl ...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 16:18:19

Jste dobrej! Sice mám VŠ technického zaměření, ale exaktně kvantifikovat přínos kvality zobrazení konkrétní scény nás tam bohužel neučili. A už vůbec ne ve vztahu k ceně, která je pro každého jedince vlastně individuálním parametrem, protože každému trvá různě dlouhou dobu, než ty peníze vydělá. Takže jsem moc rád, že se Vám to povedlo. A samozřejmě chápu, že se o ten "vědecký" postup nepodělíte, protože to je Vaše know-how. Ještě by Vám tu Nobelovku někdo vyfouknul
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 16:51:39
avatar
vaše flame mě nebaví ... přínos RTX lze jasně objektivně posoudit změřením výkonu, posouzením v kolika hrách vůbec je a jak funguje ...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 20:00:22

Jiný názor či nesouhlas není flame. To je podstata diskuse. Za ten termín se schováváte velice často, ale většinou v situaci, která Vás k tomu neopravňuje. Já se s Vámi hádat nebudu, na čí straně je pravda, je zřejmé už jen z hodnocení Vašeho příspěvku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 22:31:24
avatar
podstata diskuse je prezentace argumentů na základě objektivních a reálných faktů ne rozporovat objektivní fakta subjektivním dojmem jako tu někteří předvádí ..


RTX technologie a její přínos je objektivní záležitost, dá se objektivně posoudit, není to žádný subjektivní neměřitelný dojem .... RayTracing je doslova matematika a fyzika v praxi a dá se tedy změřit a posoudit přínos, výhodnost a smysluplnost ...
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 22:51:21

A jak byste v číslech vyjádřil objektivně to, že se to někomu líbí a druhému ne? Je to to stejné jak u auta. Vezměmě si třeba Fiat Multipla. Pro mě hnusné auto. Ale někomu se líbí. Já bych za to nedal ani 10000. Druhý by dal třeba půl mega. U tohoto je to přece stejné.

jinak k tomuto:
"přínos RTX lze hodnotit jen objektivně"

Takže když napíšu: RTX se mi nelíbí, protože v tom nevidím moc rozdílu oproti normálu a tudíž za to nehodlám připlácet

nebo

RTX se i libí, vidím v tom ty odlesky a líbí se mi ty nasvícené scény. Oželím ten výkon a zahraju si to s RTX aspoň na low.

Tak. A oba tyto názory jsou subjektivní. Takže ne. Nelze ho posoudit jen objektivně.

Teď tu máte 2 názory.
LÍBÍ (ať je to z jakéhokoli důvodu)
vs.
NELÍBÍ (ať je to z jakéhokoli důvodu).

A teď k tomu napište objektivní názor. Ať máme kompletní 3 názory
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 00:32:00
avatar
to nemá co dělat s tím jestli se líbí nebo nelíbí ... RTX je měřitelná záležitost, dá se objektivně posoudit její přínos, výkon, cena, to v kolika je hrách a jak je užitečná atd. ....
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-22 06:33:20

Nzval jsem to líbí. Vy si dosaďte jaké slovo chcete. Třeba pro vs proti, přínos vs nemá přínos. Vždy jsou to dvě strany. Kladná a záporná. Já jsem vám tady ty dvě strany napsal a požádal jsem vás o to, abyste to tedy v číslech vyjádřil a napsal objektivní názor. Sám jste psal že" cituji: "přínos RTX lze hodnotit jen objektivně" poprosím tedy o odpověď a objektivní názor. Stačí krátký, tak jak jsem napsal já ty dva. Děkuji
yenda81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 11:23:58

Jenomže Vy nehodnotíte RTX, ale přínos. To jsou dvě naprosto odlišné věci. Objektivní hodnocení RTX končí tam, kde napíšete výsledné hodnoty metrik s uvedením metodiky testování a případně je porovnáte s jinými čísly (s odpovědností za jejich porovnatelnost).

Pokud ale napíšete, že ta čísla jsou při nacenění špatná/dobrá/jakákoliv, nikdy se nemůže jednat o objektivitu, ale vždy jen o subjektivitu - tedy jen Váš názor (jak správně vysvětluje uživatel "Patrikm"). Vy ale své články záměrně volbou použitých výrazů emočně zabarvujete (jednoznačně subjetivní manipulativní praktika) v kombinaci s klamavým tvrzením, že se jedná o objektivitu.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 12:19:19

Odpověď na poslední příspěvek yenda 11:23:58

Citace addmina: to nemá co dělat s tím jestli se líbí nebo nelíbí ... RTX je měřitelná záležitost, dá se objektivně posoudit její přínos, výkon, cena, to v kolika je hrách a jak je užitečná atd. ....

Pro někoho může být technologie RT přínosná i kdyby byla v jedné jediné hře a v rozlišení FHD ta hra měla 30 FPS, pro jiného uživatele nebude mít užívání RT význam pokud ta podpora RT nebude ve všech nových hrách a nedodělá se podpora i pro starší tituly a pokles FPS bude max do 10 procent.

Kde končí objektivita a začíná subjektivita ?
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 14:16:21
avatar
Měl jsem možnost to RTX zkusit v Metru a popravdě to za pár pěkných efektů, který dokonce někdy vypadají i hůř nestojí.
Výkonová penalizace je opravdu znát. To je lepší výkon rvát do vyššího rozlišení či frameratu, než tohle.
A DLSS.. divil jsem se jak mám vyblitej obraz v Tomb Raideru a nevěděl jsem čím to je. Pak jsem to viděl zaplý v nastavení a došlo mě to . Opravdu jen marketing. A tyhle žvásty co vypustil z huby jejich šéf jsou opravdu kravina. Divím se tomu, že to dokáže říct.. hold marketing.. Rozumnej člověk si musí říct, že asi není v pořádku
Johnny86x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 14:35:58

Asi uz kazdej zapomnel jak amd predvedlo v demu Neon nior jak bezi na Vece?
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 16:36:49
avatar
me sere ze RT je docela dobra vec a do her by se mohla dostavat vice a drive,ale ne kdyz si sni nVidie udelala marketing na "nove rocniky atd."ja uz neverim nVidii ani ze vyjde nova grafika dokud ji neprodavaji a nejsou i testy protoze nVidia dela uz kur.vsky dlouho vsechno nej/horsi pro hrace,protoze pred RT to bylo Physx(to byl nadejny pocin od Ageia,ale jak to koupila nVidia tak marketingove keci jak to musi mit vsichni a jaka je to bomba,ale nvidia snad vubec neposunula tuto technologii dal a namisto tomu to jen delalo bordel ve hrach,zatimco HAVOK sel dal + dalsi API)a pred Physx vysichni musely pouzivat nej 3D Vision(cos byl taky predrazeny shit) a nebo Teselace v Crysis 3 myslim(kde jen aby byl na nVidiach vykon o neco vetsi tak se vypocitavala teselace "neviditelne vody" pres celou mapu a tim vlastne byli osizeny o FPSka i majitele nVidii/ale ti meli zeleny zakal mozku a rikali ze je vse vporadku asi si majitele GF karet nechteji uzit vice FPS ),takze za me KAZDA technologie muze byt dobra kdyz je na ni vykon,ale musi byt posouvana,optimalizovana,modernizovana atd. a ne jen jako marketing na 2-3rady cipu a pak
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-20 17:09:43
avatar
Moderní hry mají "optimalizovaný" engine, který podvádí, kde se dá. Vypadá to relativně dobře, ale je problém implementovat nové technologie, třeba stereoskopické hraní na 3D monitoru - nejlepší zážitek jsem měl z historického Quakea, jednak běžel plynule, a také bylo v podstatě vše umístěno správně ve 3D. Moderní hry, které stereoskopii nativně nepodporovaly měly problémy s mířením zbraní, laserovým zaměřovačem a především stíny a efekty, které byly "2D" a pro každé oko stejné. V takových hrách dodělat stereoskopii nebo funkční raytracing je problém. Žere výkon, není to vidět, ale dělá věci správně. Není to moc poznat a upřímně, dokud to nebude součástí samotné hratelnosti, tak na tom moc nesejde. Ale určitě bych do budoucna uvítal, kdyby odrazy byly "realistické"
Bard [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 08:39:30

Nevím, jestli to je jenom můj pocit, ale podle článků, co tu čtu, tak nvidia a intel všechno špatně, avšak amd dělá vždy všechno správně. Je možné, že autor článků někdy dva zmíněné za něco pochválil, ale bohužel jsem na takový článek zatím nenarazil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-21 11:06:23
avatar
to proto že máte selektivní vnímání ...

já Intel i NV rád pochválím za dobré produkty za dobrou cenu ... tak jmenujte které to jsou a jsou lepší než co nabízí AMD aby tedy bylo za co chválit?

Až na nějaké přijdete najděte si recenzi na DDWordl.cz a u toho produktu bude naše ocenění, tedy pochvala ;)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 766x
Komentářů: 2
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1652x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRMonday, 11 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1524x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaWednesday, 06 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Tuesday, 05 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1636x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Monday, 04 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1866x
Komentářů: 0