Výrobci grafik se zlobí na NVIDIA. Ta chystá refresh stávající generace grafik Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 25 leden 2017
altNVIDIA prodává sama své grafiky na svých stránkách. Konkuruje ale vlastním partnerům.

 

 

 

 

Žádné drby, ale realita. Výrobci grafických karet jsou velmi naštvaní na NVIDIA. Vadí jim, že začala sama prodávat své grafické karty napřímo. Vadí jim to proto, že trh s grafickými kartami není nafukovací, neustále se zmenšuje, i když prodeje výkonných karet rostou. Nicméně právě tam NVIDIA od minulého roku prodává sama své vlastní grafiky. Dokonce žádá za referenční edice příplatek a takový TITAN X výrobcům grafik a běžným prodejcům vůbec nedodává a prodává si ho sama.

NVIDIA má samozřejmě na tento způsob plné právo, což nikdo nezpochybňuje, jenže její praxe velmi poškozuje její partnery, kterým tak ujídá z koláče, a to dost významně. Nejde jen o to, že NVIDIA samozřejmě část prodejů grafik zabere přímo pro sebe, jde i o nižší úvodní dodávky čipů pro partnery, či držení některých grafik jen v nabídce NVIDIA (TITAN X), a výrobci k němu nemají přístup ani v referenční podobě. Výrobci jsou tak na NVIDIA naštvaní protože mění dosavadní pravidla hry a stávající stav věcí výrazně poškozuje vzájemné vztahy. Ovšem nenapadá mě moc, co se s tím dá dělat, výrobci počítají s nižšími zisky a tržbami díky této situaci, ale to je asi tak vše.

Je samozřejmě možné, že někteří nejvíce nespokojení budou zkoumat, zda není na čase dát větší prostor AMD. Jsou výrobci, kteří vyrábějí grafiky s oběma čipy (ASUS, Gigabyte, MSI atd.) a vzhledem k tomu, že jim díky novému přístupu NVIDIA klesnou prodeje a výroba jejich vlastních NVIDIA edic, mohou se přiklonit k AMD, které zatím neplánuje stejný přístup jako NVIDIA (alespoň zatím). Dokonce se objevily zprávy, že EVGA zvažuje výrobu grafických karet AMD VEGA. Firma to zatím oficiálně popírá, ale znáte to … navíc by to byl špatný obchodník, kdyby o výrobě AMD grafik minimálně neuvažovala jako o reálné možnosti. Ostatně právě proto, že trh není nafukovací, výrobci grafik hledají další možnosti rozvoje a pokud by tu byla šance rozšířit výrobu grafik, vrhnou se na ni.

Pro NVIDIA je zatím současný stav maximálně vyhovující a počítá s rekordními příjmy a zisky. Z prodeje svých grafik napřímo má neuvěřitelnou marži a zisk, o kterém se jí při prodeji jen samotných GPU výrobcům grafik, ani nezdálo. Navíc ji AMD v současnosti moc nezlobí. Ačkoliv to už asi brzy končí. Současným NVIDIA grafikám už i dochází trochu dech. GTX 1060 už výkonem zaostává za RX 480 a rozdíl se stále zvětšuje. Proti RX 470 NVIDIA nedokázala zatím nic postavit. GTX 1070/1080 jsou zatím v klidu, ale to proto, že přímou konkurenci zatím nemají. Ale i tady v porovnání s FURY modely není vše růžové a výkonový náskok NVIDIA klesá s dalším nástupem DX12 her atd. Navíc je už asi všem jasné, že nová VEGA bude určitě o něco výkonnější než GTX 1080. Samozřejmě NVIDIA má v rukávu dosud neuvedený GTX 1080Ti, jež ale nakonec může prodávat klidně jako GTX 2080, přičemž se tedy aktuální PASCAL generace dočká refreshe. Z GTX 1080 by se stala GTX 2070 a z GTX 1070 by byla GTX 2060. Není to nijak přitažené za vlasy a je to reálná možnost, která by odpovídala i tomu, co chystá AMD.

NVIDIA by také letos měla poodhalitnovou generaci s názvem VOLTA. Nicméně na obzoru se objevila komplikace. VOLTA měla být už 10nm a využívat GDDR6. Už nyní je ale jasné, že 10nm výroba není na pořadu dne a pro rok 2018 opravdu nebude připravena. Stejně tak GDDR6 jsou vzhledem k rozmachu HBM trochu v nejistotě. VOLTA by sice pořád měla během roku 2018 dorazit na trh, nicméně nejspíše na 12nm procesu, tedy mírně vylepšené 16nm variantě pro velké čipy, což už TSMC potvrdila že chystá. Podobně neurčitě to vypadá i s nástupem GDDR6, které zatím chystá jen SAMSUNG. Není ale moc jasné, nakolik o ně bude mít AMD nebo NVIDIA skutečně zájem. AMD se totiž soustředí primárně na HBM architekturu pamětí (jež spoluvytvářela) a NVIDIA stejný formát využívá také, i když zatím jen u HPC u TESLA P100. Když, tak GDDR6 se i podle SAMSUNG ale objeví nejdříve v roce 2018. VOLTA grafické karty jsou tak rozhodně záležitostí až nejdříve roku 2018 a téměř jistě nebudou 10nm, pokud se v roce 2018 objeví. Spekulacemi je i refresh současné nabídky, tedy uvedení GTX 2000 grafik, postavených na stávajících PASCAL čipech, což jsem zmínil výše. Rozhodně se ale letos něco představí, i když nová generace to samozřejmě zatím nebude.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-26 22:21:59

A tebe sa výrobcovia grafik NV stážovali?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-26 23:56:34
avatar
ty si stěžují pořád na něco, jako jednání některých lidí v marketingu, na zákazníky co neví co chtějí, na problémy či zpoždění ve výrobě atd. ... to víš zlaté časy kdy se prodávaly miliony a miliony low endů skončily, teď na každém kusu záleží .

Nicméně u mě jim je stěžování na nic, já jim to akorát rád otestuji, ale pomoci s výrobou nebo prodejem fakt nemůžu, to není můj obor). Já jim jen řeknu, za co ten jejich produkt stojí ale to jim většinou stačí, o produkty na testování nemám nouzi .... čas je problém, na to si stěžuji já
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 19:04:51

Myslím ze výrobcovia grafik zarobili na NV GPU viac ako na AMD .
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 01:04:04

Spíš by mě zajímala story o GDDR6 a HBM2 pamětech. Pro mě jsou GDDR6 novinka.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 01:40:19

Tak to je pro AMD myslím dobrá zpráva. Konečně jim budou výrobci grafik více věřit. EVGA by byla dost hloupá, kdyby nevyužila šance vyrábět VEGU. Před chvilkou jsem dočetl zahraniční článek o o akciích AMD, kde odhadují cenu akcií po vydání RYZENU a VEGY alespoň na 40 $ pro rok 2017 . No máme se na co těšit . Díky DD za opět pěkný článek.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 02:28:39

nVidia vyrábí grafické karty Co horšího, dovolila si vydělávat a pokrýt si vývoj dalších čipů.
Nespokojeným výrobcům doporučuji přejít k AMD, když věří že ty karty i pak prodají.
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 06:38:12

Další vůbec nepochopil podstatu "problému". Nvidia samozřejmě může prodávat napřímo, ale vžij se do role těch firem. Celé roky to fungovalo tak, že si nasmlouvali určitý počet čipů podle svých odhadů jejich výkonnosti, výhodnosti a tudíž šance prodat. A najednou se tu objeví někdo, kdo má zjevně konkurenční výhodu vyplývající z toho, že je to výrobce sám.
Problém tedy vězí v tom, že Nvidia může karty na trhu prodávat koncovému zákazníkovi za stejnou cenu (nebo dokonce nižší) jako ji prodává Asusu, Gigabyte, MSI a jiným. Oni na tom udělají nebo neudělají nějaké změny, ale chtějí na tom mít nějakou marži (převoz, přebal, přelepení, skladování a reklama prostě taky nejsou zadarmo).
Ale na druhou stranu - čím více výrobců dá šanci AMD, tím lépe pro nás, zákazníky.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 07:16:52

Firmy vidí ceny GP102 karet a chtějí si nad highendem také nahrabat, ale těch čipů bude málo.
Anonymní  - trh 2017-01-28 10:07:21

No a co... naprosto tady žasnu nad tím jak komunisticky chcete rozhodovat o tom kdo co má dělat. Když chcete přikazovat co má dělat nVidia tak běžte přikazovat AMD ať vydá VEKU.
Lidi co je VÁM sakra do toho? Je to jejich firma, jejich rozhodnutí a to že subdodavatelé zkrachujou? No a, to přece není jejich věc!!! To je jak kdybych každej den dával 5Kč bezdomovcovi a po několika letech mě to přestalo bavit a přestal bych mu je dávat. To by jste jako všichni za mnou hnedka utíkali, že né, že mu mám dál těch 5Kč každej den dávat? ZBLÁZNILI JSTE SE! Trh je o dravcích, kdo utrhne věcí porci, sežer nebo budeš sežrán, ohlodávání kostičky někde na konci je závislé pouze a jen na těch dravcích.
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 11:19:24

CRHO, ty mozkový gigante, píšu tam něco o tom, že chci rozhodovat? Píšu jen tak, jak to ve skutečnosti je. Neříkám, že to je správné nebo špatné. Se už prober, dutohlave.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 11:32:32
avatar
ja som uprimne zvedavy, ci miestni diskuteri spolu s DD zachovaju objektivitu aj ked to iste spravi AMD. Uz 2 najvyssie rady Fury-X a Pro-Duo sa nepredavali non-ref, vyrabalo ich AMD a Sapphire/XFX/... tam dali len svoje logo, cize maju ovela mensie marze a manevrovacie pole - vsetky karty su rovnake.
Nepredpokladam vsak, ze sa to tak stane, lebo tu ludia beru znacku ako nabozenstvo a NVidia bude vzdy zla a AMD vzdy dobre, bez ohladu na to, co sa v skutocnosti deje.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 11:50:13

Tak tak, fanatismus je poviností každého IT nadšence.
Jak si tím člověk neprojde, nemůže být objektivní, aby poznal hranice
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 12:16:45

no ono se vyrobcum urcite strasne libilo kdyz jim AMD 2 mesice nedodavalo cipy k rx 480
cely leto se prodavaly jen pramalovany reference a nereference se zacly objevovat az v zari

ale to je tu taky zakazany tema
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 12:35:31

Což byl ještě větší výjeb s výrobcema (ty zkrátka utřeli nos a čekali, až budou moct milostivě prodávat). To, že si Nvidia prodává předražené reference na vlastním webu jako podraz opravdu brát snad ani nelze, tak bych to bral jenom v případě, že mi mrvili ceny nereferencím, to by byl fakt šílenej krok. Ale takhle to prakticky žádnej průšvih není.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 14:17:25
avatar
jj, kedy ocakavate, ze DD zedituje clanok a doplni ho tuto nepodstatnu drobnost? Viackrat sa vyjadroval, ze na DDworlde nic ine ako objektivna pravda nie je a nenadrziava ziadnej znacke ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 14:48:52

Tak náhodou třeba testy na grafiky tady nelžou a jsou dělané dobře, poslední ovladače a smysluplné hry, ne staré nesmysly jako u cz konkurence. Spíš mně tu vadí neobjektivita lidí na fórech a že se lidi dělí na tábory. Je potřeba si uvědomit, že obě firmy dělají byznys pro peníze. Nemam rád lidi, co vidí rudě nebo zeleně, protože vždycky jde o jediné - nakoupit to nejvýhodnější dle aktuálních potřeb jedince, což nelze NIKDY doporučovat obecně, jak se tu spousta lidí snaží.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 15:22:19
avatar
nic neobjektivního v článku není, nikdo nezpochybňuje právo ani to že NV si grafiky vyrábí a prodává sama ....

Na DDWorld.cz žádné značce nenadržujeme a pokud nebylo by to AMD? které 1, nemá žádné prachy které by nám za to mohla nabídnout, 2. své grafiky ani nevyrábí ani sama neprodává ...
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 14:28:06
avatar
zevraj boli pekne nasrani aj na spotrebu Polarisov. Nakoniec sa AMD tie usporne intrukcie aktivovat nepodarilo, takty ostali pod 1400 (vid DD-ho ospravedlnenie Obrovi) a chladice jednoducho neboli natolko ucinne, ako pri 1060, ci dokonca 1070. Preto aj spociatku nahodili ASUS/MSI/Gigabyte ceny rx480 o par percent drahsie nez GTX1060 v zodpovedajucich vybavach. Ze su v sucasnosti tie rozdiely take ake su, uz suvisi s ponukou a dopytom.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 07:40:07

Vážení přátelé, tomu se říká monopol v praxi. Nvidia má na trhu takové postavení, že dokáže diktovat podmínky i svým partnerům.

Nicméně nemyslím si, že ti by byli v nějak špatné pozici. Modely 1070 a 1080 nemají žádnou konkurenci. A prodejní ceny naznačují, že marže na těchto modelech budou více než slušné. Samozřejmě i Nvidia se toho snaží využít a co nejvíce si nahrabat. Moc dobře ví, že taková situace nemusí trvat věčně.

Řada lidí nadává, že Nvidia předvedla jen refresh Maxwellu, když vydala Pascal. Dovedete si ale představit, jak by to vypadalo, kdyby vydala něco novějšího a zazdila AMD i v mainstreamu? RX480 je rovnocenný soupeř k 1060. Ale jen proto, že Nvidia provedla v podstatě jen refresh Maxwellu.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 09:38:44

Tak Nvidia nic lepšího, než "refresh Maxwellu" zatím ani nemá. Architektura vesměs osekaná pro DX11. V DX12 nic moc, stejně jako v konzolových portech, viz nejnovější Resident Evil: Odkaz
O výkonu na úrovni R-380, se může dnešním majitelům konkurenční, rok staré GTX960 už jen zdát. A kdoví, jak dopadne Volta. Mimochodem RX-480 je taky v podstatě jen vylepšená GCN. Novou architekturou má být až Vega.
Anonymní  2017-01-28 10:10:07

ne ona má titanax ale nVidia nic nemá... nvidia určitě už pracuje na Voltě ale nVidia vepředu není, prosimtě až se budou Volty prodávat jak housky na krámě, tak potom teprve začne AMD přemýšlet o Navi.

Jinak pokud vím tak 470 je taková nic moc karta, ale proti 460 nasadili 1050.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 09:07:28

Když tu vidím všechny ty komenty, díval jste se někdo na Nvidia web a porovnal to s cenami na trhu? Napřímo prodávají jenom TOTÁLNĚ PŘEDRAŽENÉ Founders Edition ve srovnání s nereferencemi. Kolik toho trhu to asi tak může ukousnout, promile? V zahraničí jsou lidi hodně zvyklý nakupovat u Amazonu, porovnejte si ceny s Nvidia webem.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 09:05:49

Ze všech těch lží a neférového jednání je tohle myslím to nejmenší zlo.
Nakonec, pokud mají kapacity na to, karty vyrábět a prodávat, proč to neudělat? vždyť čipy vyrábí kvůli zisku, ne kvůli výrobcům.
Otázka spíš je, jestli to časem neudělá i AMD ;)
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 11:48:48
avatar
fuuuj, minusky na teba!
AMD to nikdy nespravi, a keby aj nahodou ano, tak to bude uplne z inych, uslachtilych dovodov a nie koli spinavym peniazom ako nenazrana NVIDIA !!!
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 10:41:23

Netreba zabudat, ze nVidia uz vyraba lowend GP107 cipy na 14nm v Samsungu a Samsung ma uz 10nm vyrobu v prevadzke, aj ked len pre Qualcomm Snapdragon, co je maly cip, do roka to mozu mat optimalizovane pre velke cipy.

Co znamena, ze nVidia moze vklude nechat vyrobu Volty Samsungu, kedze s nimi uz koketuju pri GP107. Tento fakt, mam pocit, vela mediam nejak usiel. Nemyslim si ze nVidia dala gp107 Samsungu len tak, zo srandy, podla mna stracaju trpezlivost s TSMC, ktore zaostava a obzeraju sa po dalsich moznostiach.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co na to AMD? 2017-01-27 10:51:37

NIC..... Zas jen další skvělá a prošvihnutá příležitost
ZEN se vleče.... a VEGA ještě víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 12:43:13
avatar
ehm ... AMD jasně stanovilo co kdy vydá ... je konec ledna, ZEN a AM4 jdou na trh na konci února jak bylo oznámeno a VEGA přijde v Q2

někteří stále nechápou že AMD bojuje proti NV a Intelu s nnohem menším rozpočtem. Zatímco Intel má jen ty procesory a všechno investuje do nic a NV má jen ta GPU a všechno investuje do nich, AMD dělá obojí s rozpočtem menším, než má NV jen na GPU ;) prostě některé věci se nedají jen tak udělat, že prostě chceš, peníze hrají roli ...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 17:44:36

No ehm, promiň, ale tady dělá NVIDIA z 95% marketink za AMD, sama si kálí do kapsy a AMD k tomu není schopna těch zbylých 5% dodat, jen velebně mlčí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 17:15:11
avatar
NV dělá marketing za AMD??? to slyším prvně ... AMD nedělá marketing, protože na to nemá peníze ....
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 17:44:48

V procesorech v současnosti na trhu nemá nic, vydání je za měsíc, tedy vývoj je hotovej a výroba běží... proč krucinál pořád trvá NDA? Proč nepadlo na CESu nevytrubujou do světa, co bude, nenechaj vyject recenzenty? Ztrácej další měsíc, kdy lidi nevěděj, co bude a tak koupěj Intela... místo aby třeba počkali... Jen se naznačuje, že to bude bomba. Jestli nekecaj, mohli jsme to už vědět, kdyby byla ta vůle.. Zen s RX480, RX470, dvěma RX480, chystaný MB.... Měsíc se o tom mohlo mlít a PT obecenstvo mohlo být ke dni vydání řádně zmasírováno, v obchodech mohly bejt k předobjednání. Místo toho se občas něco málo utrousí, v naději, že se prodaj tak ještě 2-3 kousky FX.
Grafiky to samý v bledě modrým.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 17:49:44
avatar
protože musíš nejdříve vyrobit dost produktů pro ten trh, než to můžeš uvést, aby to nebylo jen papírové uvedení ;) ... nemohou prodávat něco, čeho není dost ... a vážně si myslíš, že AMD nechce prodávat ty nové produkty co nejdříve?
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 18:02:30

když 5.1.2017 řeknu dámy a pánové, 28.2.2017 začnu prodávat TOHLE, tak to není papírový uvedení. To je TEN marketink, kterej nic nestojí a 28.2. budu mít před kšeftem frontu natěšených lidí, kteří budou přesně vědět, co si kupujou.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 10:22:41
avatar
Tak brzdi ! Toto nie je iPhone ...
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:12:05

Referenční edici, pokud tu je možnost nereference, by si koupil leda blb... Takže ano, z etického hlediska je to od NV sprostý, ale z praktického je to zase jenom nářek nad špatným hrobem.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:14:51
avatar
Tak tak, dávají si až moc na čas a je to škoda.
Kde je zakopaný pes, když Vegu už představili?
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:17:41
avatar
Dokud nebude umět Nvidia udělat pořádné chlazení, tak si to bude kupovat leda blázen..
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:22:32

Cože, co je tohle za blábol?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:26:38
avatar
Typujem, že narážal na riešenia silných nereferenčných edícií, ktoré ale nevyfukujú horúci vzduch okamžite mimo skrinku. Alebo AiO vodníka aby NV nasadila na vzor napr FuryX ako referenčnej karty...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:30:00

Aha, už to vidím, ona to byla asi reakce na bircky. Nicméně i tak, kvůli tomu snad máme kvalitní skříně s kvalitním Airflow. Krom toho, Nvidie mají teploty tak nízké, že tohle snad ani nemá smysl řešit :-)
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:26:24
avatar
Ví se už kolik bude stát Vega? Protože plánuju upgrade PC a stále čekám na nové grafiky od AMD co nabídnou a za kolik, ale moc info zatím není.
Momentálně jsem uvažoval o I7-7700(nejsem maniak do taktování)16gb ram DDR 4, a grafice GTX 1070, ale pořád ještě rozmýšlím, i nad RX 480, akorát se bojím, jestli bude RX 480 dostatečně výkonná aby I7 "nakrmila", s GTX 1070 se toiho nebojím, jenže rozdíl v ceně je opravdu propastný a výkonem zase až tak moc ne, vzhledem k tomu, že plánuju hrát jen ve FHD, a taktéž i uvažuju o I5 než o I7, ale slyšel jsem, že 4 jádro se 4 vláklany prý nemusí do budoucna stačit, proto ta I7, je to fakt dylema a nikdo mi není schopen pořádně poradit, jediné co mi každý nabízí je "vem GTX 1070", jenže vypláznout za grafiku 12-14K a hrát na ní jen FHD mi přijde dostzbytečná koupě, to i GTX 1060 by udělal stejnou službu, ale za levný peníz... Nebo vzít RX 480 + I7 s tím, že za 2-3 roky vzít jinou grafiku?
P.S. Stále ještě čeká mi lepší kurz koruny k dolaru, když bude zrušena ta "hloupá inflace" ČNB, takže cena by pak mohla být ještě lepší. No kdyžtak poraďte...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 11:46:24

Tak k tomu I7 7700, výkonu více než dost, K verze má nejen možnost taktování, ale i vyšší základní takt, podle mně se vyplatí připlatit - 7700k dostanete dost pravděpodobně na 5GHZ zcela stabilně (mně to jede v pohodě). Jestli hrajete ve full HD, pak RX480 supr kauf a momentálně zbytečné připlácet dardu na GTX1070 (lepší dříve upgradovat). Výraz jestli RX480 nakrmi I7 7700 je od základu špatně. Máte gamesy, co jsou náročné na CPU a gamesy, co na GPU. V drtivé většině případů to není tak, že by jedno brzdilo druhé, ale to jedno, co vyždímete na max. už nebrzdí to druhé :-) Takže za mně - kupte si pěknou Z270 desku + 7700k a slušný chladič za ušetřené peníze (gtx1070) a hoďte k tomu RX480, kterou časem upgradujete.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 14:37:53

Ještě přihazuji video, proč I7 a ne I5. https://www.youtube.com/watch?v=O3MfL6MVdj8&t=410s
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 00:27:33

Můžete se přátelé mínuskáři vyjádřit, místo klikání, rád si s vámi vyměním praktické názory o mých praktických zkušenostech se svojí sestavou. Díky.
Ironfist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 10:01:09

Já sice žádný mínuska nedávám, ale taky jsem k tomu měl výhrady... Ono jedna věc je, když tím krmíš Titan X a něco jinýho je, když tím krmíš RX 480. Nějaký rozdíl tam určitě bude, ale určitě nebude takovej jako u toho Titanu, protože ta RX 480 bude bottleneck. i3 bych určitě nedoporučil ani tak, ale i5 už bych v takovém případě až tak neodsuzoval... Samozřejmě je otázka jestli bude chtít zachovat procák při upgradu atd., pak to jako investice může být rozumné, ale záleží jak je na tom aktuálně s financema a jaké má plány. Šmahem odsoudit i5 se mi moc nelíbí. Každopádně bych počkal na Ryzen, už kvůli poklesu ceny Intelu, když né volbě AMD.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 14:22:09

Těch názorů může být milion, stejně jako konfigurací, to se určitě shodneme. CPU měníme méně často (aspoň já rozhodně), než grafiku. Aktuálně je na full HD RX480 absolutně dostačující karta, GTX1070 je na toto rozlišení totální overkill. Kdežto - když vezmete v potaz aktuální CPU závislé hry (TW - Warhammer, Civ 6 atd.), pak půjdou snímky dolů kvůli CPU. Slovo Bottleneck je blbost! Vždy vás brzdí buď grafika, nebo procesor. Ale určitě je dobré obojí vybírat podle her, které člověk hraje.
Ironfist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 16:05:19

V podstatě se vším souhlasím. Tedy kromě toho bottlenecku. Je pravda, že vždy CPU nebo GPU brzdí, a to je pak právě ten bottleneck, to je v podstatě jeho definice - úzké hrdlo, neboli limitující prvek.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 16:45:18

Jasně, ale ten bottleneck máte v podstatě vždy. Ať koupíte, co koupíte :-) Jde o to, že říkat: GTX1070 brzdí I7 7700k nebo naopak je blbost. Záleží na gamese. Total War vám bude "brzdit" I7 a 1070 zase třeba Dirt Rally.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 20:56:31
avatar
No plánoval jsem dát do PC okolo 35-37 000,- ať už to zase nějakých pár let vydrží 3-4roky by bylo ideální, než zase našetřím prašule...(moje stará sestava skoro 6 let, jen upgrade grafiky a ramek, ale procák je tam poctivá stará I5-750, přetočená na 3,8Ghz)a vím, že 35K se dá postavit solidní mašina...
Virtuální realitu nechci provozovat a hrát na 3 monitorech také ne(nato nemám prostory a ani tolik financí)
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 12:42:57
avatar
Hlavně doufejme že AMD nezazdí Vegu špatnými ovladači, přijde mi, že tuhle kletbu si převzalo spolu s Radeony od ATI. Když jsem koupil kdysi R9700 Pro tak výkon ve hrách rostl snad dva roky, jak to ladili. A první ovladače pro RX470 co jsem měl byla taky tragédie, hlavně pod W7, co jsem tam při výměně desky dal W10 je to o dost lepší.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Druhou 1070 2017-01-27 14:16:28

No už by se mohly všechny ty prognózy začít plnit chci druhou 1070 do SLi a víc jak 10 za ni dávat nechci. Takže kurzy dolů, Vega na start refresh Nvidie a budu mít druhou 1070 možná i za 8 (škoda, že to tak nebude) .
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 16:15:18
avatar
ta logika značení jde úplně do kytek... nejdřív v pohodě (NV)série 100,200,... 600,700,900,1000 a najednou 2000? kdyby šlo o nějakou Převratnou edici či změnu, ale ještě k tomu jen reflesh?...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 20:43:43
avatar
Žádná GTX 100 série neexistovala.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-27 20:48:07
avatar
G80/G92 boli ešte 8800GTX/ultra, 9800GTX/GTX+, až s GT200 sme sa dočkali značenia ako GTX260/280, ktoré pociťujeme ešte dnes...

ale píš to pánovi provokatérovi, ktorý tie komenty dáva naschvál a hej, účtov má milón, takže ohodnotí si každého ako chce
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 10:26:43
avatar
Jak strašné! Jená se pouze o příklad
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 13:42:37

To značení mi přijde normální.
Doteď to bylo po kile, než dosáhli 1000 a odteď jedou po litru. Asi zase do řady 9xxx.
Anonymní  - skrytá propagace 2017-01-28 10:15:57

Celý článek mi připomíná jen jednu věc a to že skrytě zase podporuje onen HYPE že amd umí DX12 a nVidia ne. Přitom to je LEŽ jako VĚŽ. Ta implementace pokulhává a DX12 prostě nvidii neprospívá, ale že by ho neuměl a přišli jste o výkon není pravda. ty výkony jsu zhruba stejné a řešit rozdíl FPS do 5ti snímků je nepodstatné.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-28 12:52:36
avatar
clanek vyhazi z clanku na Fudzille a jenom ho prelozil do CZ + pridal svy nazory na vec..

Ja vice mene souhlasim Nvidia proste pascal generaci totalne "zkurvila" uplne vsem jak zakaznikum tak i svym partnerum..

jinak ohledne DX12 pokud ho nvidia podporuje je mi uplne fuk, protoze me zajimaj vysledky a pokud ma Nvidia pod DX12 horsi vykon nez pod DX11 tak viditelne nefunguje a nema smysl ho ani ve hre zapinat = nepodporuje.
Anonymní  - Belka podporuje hype 2017-01-29 08:40:15

1) nVidia něco zkurvila, už ani dál nemusím číst pane Červený. Je na vrcholu, ma obrovské příjmy, na Vánoce 2016 bouchali šampaňské jak jim AMD přenechala trh a bude se bouchat šampáňo i o Vánocích 2017 až AMD opět přenechá celý trh VÝKONĚJŠÍM kartám nVidie.
2) Tobě je úplně fuk že nVidia DX12 umí, takže ti vůbec ani nepřísluší nějaká váha tvého závěru nekupovat nVidii. Jasně je zde vidět že kromě červených brýlí, mš i červený kabátek, boty, spodky i ponožky.
Chlapče při zapnutí DX12 nVidii narostou FPS, AMD porostou taky akorát víc. Problém je že AMD má Polaris a ten bude na nový hry slabej, protože už teď se zapotí. Stávající nVidie mají pořád výkonostní rezervu, takže v nových hrách budou nabízet pořád víc FPS než AMD. Ale FPS nVidii narostou, takže tvůj závěr že je horší je jen blamáž, kec, lež a falešnej hype o AMD.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-29 13:27:04
avatar
Jenže nejhorší na Stratosovi/Belkovi je, že káže vodu a pije víno. Stále kritizuje Nvidii a sám používá NV už od dob GTX 780, která přitom byla paradoxně horší než R9 290x. Taky to je jeden z mála, co dostal BAN od NV na Facebooku .
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 05:55:50

Když Nvidie vyrábí a prodává své grafiky, tak proč AMD neudělá to samé ve spolupráci se Samsungem, když nemá na vlastní výrobu peníze a zisk si mezi sebou nepřerozdělí ?

Je špatně prodávat sám své produkty konečnému zákazníkovy ?

Kamarád stavěl domeček z cihel a protože chtěl co nejnižší cenu, obrátil se přímo na výrobce. Výrobce mu řekl, ano, tu cihlu ti prodáme, ale bude tě stát 148,-Kč, protože nechceme "podkopávat" naše smluvní prodejce. Nakonec ji koupil v těch stavebninách za 126,-Kč.

Nedělá čirou náhodou Nvidia to samé, když prodává své founders edition dráž než je běžně dostupná nereference ? Nvidia dle mého nepřišla s ničím světoborným a nepřišla s ničím, co by kazilo tzv. dobré mravy. Nechť AMD udělá to samé...co mu brání ?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 13:50:07
avatar
Ja tuhle zalezitost pochopil trochu jinak.. to ze si nvidia zajisti exkluzivni a kratkodoby zacatek prodeju za priplatek, to ji vyrobci asi jenom zavidi a nicmoc s tim nemohou delat.
To jadro problemu jsem pochopil ale tak, ze vyrobcum vadi hlavne natlak na cenu nereferenci nizsi, nez cenu founders edice. Velci vyrobci to ocividne nedodrzuji, ale to neznamena, ze to pro ne neni problem a je to pro ne udrzitelny stav.
U tech nejlevnejsich edici karet to sice asi problem nebude. Nektere nereference jsou ale natolik vymazlene, ze tu vyssi cenu bezproblemu obhaji (v porovnani s founders docela urcite). My se ovsem pravdepodobne nedozvime co vsechno za tim stoji a co to koho stoji.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 311x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 403x
Komentářů: 1
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Monday, 09 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryFriday, 06 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1076x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihThursday, 05 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběh
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběhWednesday, 04 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1