Z NVIDIA GTX 460 výrobci radost nemají – nenabízí lepší poměr cena výkon a ohrožuje vyšší modely Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 04 červenec 2010
altGTX 460 se blíží a mnoho radosti nenadělá …

 

 

 

Model GTX 460 s GF104 jádrem je hodně očekáván, nicméně mohu potvrdit už dřívější informace a přinést několik nových. Jak víte předchozího článku, díky TSMC bude výroba čipů NVIDIA „upřednostněna“. To je sice na jednu stranu dobře, protože jich bude brzy dost, ale bohužel samotný čip není žádná výhra. Bude totiž nabízet horší vlastnosti, než půl roku existující zavedená konkurence, kde navíc hrozí omezení dodávek, kvůli zájmům TSMC. Čip GF104 ani při svých 300mm2 se nemůže výkonově srovnávat s s 330mm2 RV870 na HD5800 grafikách. Bude se tak muset srovnávat s RV840, která se svými 187mm2 je výrazně efektivnější, nemluvě o spotřebě grafik atd. GTX460 budou výrobně výrazně dražší, protože HD5700 mají jen 128bit sběrnici a karty s GF104 až 256bit, jenže výkonově toho nenabídnou o moc více a cenově budou mít blíže mnohem výkonnějšímu HD 5800.

Co však vadí výrobcům grafik více, jsou GTX 465 a GTX 470 modely, jejichž prodeje jsou mizerné a grafik jsou hromady na skladech po uvedení GTX 460 se budou prodávat o to hůře. NVIDIA navíc se snaží udat všechna jádra, aby jí nezůstal černý Petr v ruce, a tak opět dává výrobcům grafik nůž na krk a ti, pokud chtějí GF104 čipy, musí odebrat i určitý počet GF100 čipů. Jenže protože o karty typu GTX465 je minimální zájem, těžko se jim peníze vrátí a tak se vlastně zvýší náklady na GTX 460. Výrobci grafik tedy z GTX 460 vůbec nejásají. Nepřináší nic, co by zde dávno nebylo, a jsou horší verzí toho, co už tady je. Díky konkurenčnímu boji mezi TSMC a GF (ATI) není čipů ATI dost a ceny tak nemohou klesnout, ale pořád to stačí na to, aby výroba a prodej grafik s efektivnějšími ATI čipy byla výhodnější, méně náročnější a ziskovější, jenže když je těch čipů méně, je to špatné. Takže musí vzít GTX 460, která není v ničem výhodnější, spíše naopak a ještě jim přidělají starosti a náklady GF100, protože GTX465 je neprodejná, GTX470 je na hranici a GF100 jader mají spoustu. Bohužel kdo je tím vším bit nejvíce, je konkurenční prostředí a ve finále tedy zákazník. Ještě o něco smutnější to bude na mobilním poli, kde se GF104 chystá také, a tam to bude s tím rozdílem plochy jádra a spotřebou čipu ještě horší, když lze předpokládat, že výkon HD 5870M a GTX 460M bude zhruba stejný.

Pokud jde o GTX 460, vše, co jsem vám napsal, naprosto sedí. Ceny 192bit verze budou kolem 5000 korun, ale nabídnou výkon jen na úrovni HD 5770-5830, kde HD 5770 ale stojí minimálně o 1000 méně a má také nižší TDP. GTX 460 bude mít kolem 150W, HD 5770 má 108W. O něco výkonnější bude256bit verze s 1GB RAM, která ale bude stát k 6000 korunám. Nabídne výkon pod úrovní  GTX 465 a na úrovni HD 5830. Jenže HD 5850 je cenově na dohled, s výkonem mnohem lepšímu HD 5850 a spotřebou je minimálně stejnou grafikou. Výše uvedené ceny jsou navíc oficiální, které se u NVIDIIA Fermi modelů v praxi nedaří dosahovat a zpravidla jsou vyšší. Mám tedy náznaky, že reálné ceny budou spíše o něco vyšší. GTX 460 tedy nepřinese to, co jsme doufali. Nic lepšího než co už zde je, nenabídne. NVIDIA tak může děkovat situaci na poli výrobců čipů TSMC a spol. Tomu ale rozhodně netleskáme jako zákaznici, protože nemůžeme těžit z cenového souboje, jelikož v této situaci žádný nehrozí (i kdyby GTX 460 měla parametrově na to na cenu HD 5700 tlačit, což nemá). Testy GTX 460 vám již brzy nabídneme a budete moci posoudit sami, ale mohu vás ujistit, že se žádného překvapení bohužel nedočkáme …

Pokud se vám HD 5700 jako ryze mainstreamové modely zdály a zdají drahé, pak vás NVIDIA se svými mainstreamovými modely, které přichází se zpožděním půl roku, bohužel příliš nenadchne a nějaká cenová válka je vyloučena …

Zdroj: Digitimes, DDWorld

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Toxic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pozadu 2010-07-04 23:22:36

Když chce nVidia s něčím přijít, tak vždycky říká že je to proti nějakýmu typu ATI, ale realita je o jeden typ míň. Navíc ta wattáž je fakt hrozná oproti konkurenci. A ta cena je taky nic moc. Jednoduše trochu nestíhačky.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fuj 2010-07-05 08:01:23
avatar
GF460 mozno bude vykonom prijatelna karta, no jej cena ma byt 200 euro a za tu cenu nech si ju nvidia necha... To si radsej kupim HD5850 ktora bude o dost vykonejsia alebo HD5770 ktora bude o dost lacnejsia...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 09:17:40

Každý se zastaví před prodejnou Mercedes. Zasněně se podívá, zná přesný výkon, objem motoru, zrychlení, časování ventilu. Pak se otočí a jde do Škodovky, protože ta Oktávka nebo Fábka udělají podobnou práci, i když méně efektně, ale nezrujnuje. HD 5770 a HD 5750 jsou dříči za pár korun s minimálním servisem. Kdo dnes 16x vyhlazuje? Ale všichni o tom zasvěceně hovoří.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 09:41:13
avatar
Tohle je vcelku špatnej příklad, protože pak by mohl někdo namítnout, ze kdo dneska potřebuje DX11 a predrazeny hd57xx, kdyz se dají porad sehnat hd4850 a gts250, které stojí o tisícovku méně a výkon prakticky stejny ;)
Paxan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 10:34:32

Ale v praxi to tak bohužel je. Kámoš má HD 3870 a proti mý HD 4770, která je papírově výkonější nemusí mnohdy nějak moc ubírat v nastavení a to máme oba 24".
A k tomu on ukazuje rozdíl mezi HD 5000 (R800) a GTx 400 (GF 100x). Kde je jasně vidět že GF100x má revolučnější návrh, ale v praxi nám přináší hlavně pouze problémy. Ve hrách se to projevuje min.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 11:46:10

Budeme musiet pockat na vyladenie architektury a dufat, ze najblizsia generacia(povedzme ze sa bude volat Fermi2) uz bude lepsia a neprinesie tolko problemov co ta stavajuca.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 11:54:49

Řekl bych přesný. Motor = GPU, starý 1.2 HTP a nový 1.2 TSI velký výkonový rozdíl. Jak to trefně řekl Paxan - Prostě každá nová generace nese výrazné vylepšení. Na každé části GPU maká "stádo" inženýrů, poučených z nedostatků předchozí generace. I ten rozdíl HD 5000 (R800) a GTx 400. GF100 je revoluční, ale ještě s mnoha chybami (např špatná komunikace jádra s pamětí). Mají hodně práce, uvidíš ten rozdíl v další generací při stejných taktech.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 15:39:36
avatar
No tak se ale podívej na testy kdekoli, klidne tady na DDWorldu a uvidis, ze vykonostně není mezi hd4850 a hd5750 zadnej rozdíl, než mi tu začnes vykládat něco o 1.2 HTP vs. 1.2 TSI, u kterých porovnáváš jen obsah a z nějakyho duvodu si vypustil, že jedno je obycejnej tříválec a druhý přeplnovany čtyřválec, to si do toho srovnání mužeš rovnou přidat (jen!) 998cm motor z Yamahy R1, kterej má dokonce 133kW, ale to jistě uznáš je trochu zcestný ;) A o nějakym vyraznym vylepšení se taky neda asi moc mluvit, protože jedno ma 800SP a druhy 720SP, což je rozdíl 11%, ale hd5750 ma zase o 12% vyšší takty takže jedinej rozdíl je podpora dx11.

Akorát sem se ted tim dostal daleko za pointu z puvodniho prispevku a ta byla, že tak jako hodně lidí "používa" DX11, tak hodne lidi "pouziva" 16xAA a vsichni o tom mluvi zasvecene a že to nemuzes takhle říct, protože pak by ten vyvoj dopredu moc nesel
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 18:12:49

HD 4850 a HD 5850 jsou plnohodnotní soupeři za své generace! A na nich je vidět pokrok. HD 5750 je už ořezávka (ale jak vidíš rovna starší plnohodnotné). Na tom motoru 1.2 vidíš rovněž pokrok, při stejném objemu je nový motor výkonnější.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 16:29:49

Tohle prirovnani je MIMO MISU, ale naprosto!

Sam pises u mercedesu o efektu, jaky srovnatelny efekt s autem, ma grafika?

Auto a grafika se daji srovnavat asi jako audiosestava s mikrovlnou troubou... (Design, zvuk motoru, lak, interier...atd. dalsi veci na efekt jak chces srovnavat s grafickou kartou?)

P.S. Kdo 16x vyhlazuje? Ja doufam, ze kazdy, protoze jinak na takovych grafikach si muze rikat idiot, pokud pouziva mene nez 16X. No a pokud myslis AA, tak dnes se "zasvecene" hovori maximalne o 8X, a u mainstreamu se spis pouziva max 4X...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 18:24:08

Kdyby jsi četl pořádně, tak by jsi pochopil, že Mercedes je HD 5870, Škoda HD 5770. Každý by chtěl meďoura, ale finanční realita nás nutí kupovat škodule. Pokud se sám neživíš a neplatíš nájem a nechceš si užívat i jiných radostí života, potom si to můžeš dovolit.Přeji ti to.
benshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2010-07-05 10:21:07

takze 5000KC je zhruba 200€ a ja som kupil vo februari moju 5850 za 231€...
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 14:04:26

Nvidia ponuka nieco naviac ATI neponuka naviac NIC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 16:54:54
avatar
Ještě jeden podobný výkřik do tmy, SPAM a pokud o flame a je to za BAN ...

ATI nabízí třeba možnost připojení 3 a více monitorů na HD 5000 grafiky, že nabízí autmatické vylepšování obrazu při přehrávání videa - HDR efekty a lepší obraz pro HD video, že nabízí plnou podporu všech současých 3D včetně 120Hz i 3iZD atd. a o půl roku dříve než NV nabídlo DX11, DirectCompute11 a mnoho dalšího ... nemluvě o výšším výpočetním výkonu, nižší spotřebě grafik atd. atd. ....

Obě značky grafik pak podporují GPU akceleraci přes DX, DC, OpenCL prostřednictvím svých GPGPU - CUDA (NV) a STREAM (ATI)

zkrátka své výkřiky do tmy si odpusť ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 19:41:17
avatar
DD, ač s Vladom naprosto nesouhlasím, vyhrožovat mu mazáním je IMHO špatné a kontraproduktivní. Není to spam, není to ani flame (zatím - k tomu je potřeba jaksi více lidí), naopak je to jasně a slušně vyjádřený názor. Správnou odpovědí na takovéto názory jsou věcné argumenty.

Názor "strany a vlády" tu už jednou byl a nic dobré z toho nebylo.

Někdo radši červenou, někdo zase zelenou. Dokud se diskuse vede korektně a slušně, není přece nic špatného na tom dopřát prostor i názorovému oponentovi. Pokud máš pravdu a jsi schopen ji podepřít argumenty, můžeš jen získat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 21:33:18
avatar
Citace:
Nvidia ponuka nieco naviac ATI neponuka naviac NIC.


jenže on podobné výkřiky bez argumentů vypouštěl několikrát a pravidla diskusí platí pro všechny. I názor musí mít věcný argument, zde není žádný navíc je to jasný flame protože to není pravda ... takže pravidla platí pro každého i pro mě .... bordel si tu dělat nenechám ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 22:10:59
avatar
evidentně jej asi nepřesvědčíš. S tím se nedá nic dělat

Ale každý rozumný čtenář (a o ty by ti mělo jít především) si z diskuse udělá IMHO celkem přesný obraz skutečnosti a o to tu přece jde, ne?

Můžou tu operovat pseudo3D, nesmysly jako physx (jediná soudobá hra, kde se fyzika počítá pro hru a nikoli na efekt - BF BC2 samozřejmě něco jako physx nepoužívá :lol, slavná CUDA, která se dodnes plácá v marginálních oborech atp.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 23:39:24

NV investuje a investovala vela do svojich vlastnych technologii, ktore sa snazi presadit. Podporuje rovnake standardy ako ATI + ponuka nieco co konkurencia nie. A to su PhysX a 3D Vision. Fyzika v BF BC2 bol cisty skript. Ak si to hral tak vies, ze budovy a aj ostatne predmety sa rozpadavaju rovnako bez ohladu na to ako sa do nich striela. Malo to sice pekny efekt ale neprinieslo to nic noveho. U NV mas dobru podporu vyvojarov v ramci TWIMTBP, ktora sa tu niektorymi ludmi povazuje za prznenie hier, ale zamyslal sa uz niekto z vas kolko to NVIDIu vsetko stoji? A preco by to mala robit pre konkurenciu? Je to taky problem snaha presadit nieco ine?

Teraz sa nehadam o to, ktory vyrobca GPU je lepsi. Dnes ma kazdy z nich co ponuknut. Po HW stranke je to ATI, po SW zasa NV. To, ze sa im nepodaril vstup s novou generaciu je fakt, ktory nepopieram, ale mam tu teraz na nich prskat? Az kym sa situacia opat neotoci tak ako sa to uz v minulosti stalo?

Osobne nechapem ten chtic od niektorych ludi tu na fore vyzadovat od vyvojarov, aby vypustali von hry, ktore su pre vsetkych rovnake. Preco by niekto nemohol ponuknut nieco navyse? Hlavne ked sa dohodne s vyvojarom a este za to aj zaplati ludi, ktori to naimplementuju. Preco sa snaha presadit nieco nove tresta a ten kto caka na vyvorenie novych standardov kvoli tomu, ze nema peniaze na vyvoj a pretlacanie vlastnych, este za to chvali. Chcelo by to pohlad bez emocii.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 12:06:31
avatar
Ale no tak.. to co jsi vyjmenoval, jsou pouhé obchodní značky (sám to v zásadě píšeš v druhém odstavci), žádná technologie, kterou by AMD nemělo, nebo nemohlo mít. A co se fyziky týká, ty asi BC2 (a vůbec BF sérii) moc nehraješ, že? Všimni si, jak např. létají kulky a rakety, jak lítají ragdolly, krabice po výbuchu apod. - to je ta pravá ingame fyzika (na kompletní alespoň trochu realistické zničení domů si asi ještě počkáme). Tož asi tak.

A co se týká vývojářů nvidie, to mě vůbec nezajímá. Hry nevyvíjím, naopak jsem jejich konzument. A zatím jsem neviděl hru, kde by se "fyzika" v podání nvidie projevila jako něco významně pozitivního, spíše se vždy jednalo o nějaký neslaný-nemastný přílepek pochybné kvality. Apropos, vlastním asi 50 her, ve většině z nich podávají srovnatelné karty ATI a nvidia přibližně srovnatelný výkon. Tak kde prosím je ta přidaná hodnota "supervývojářů z nividie," když to na ATI běhá vpodstatě úplně stejně? Jediná "výhoda" pro nvidii byla ta, že v dobách kdy vládla, mohla ladit své drivery už v okamžiku vývoje hry. Dnes se ukazuje, s tím, jak se vývoj postupně přesouvá k vyváženějšímu stavu, že i nvidia uveřejňuje nové drivery, ve kterých opravuje chyby a přidává výkon - úplně stejně jako AMD/ATI.

P.S.: Po nikom nevyžaduji, aby hry byly stejné. Ale pokud usoudím, že mne výrobce dané hry ochudí o něco, co bych chtěl a nemohu to dostat, jednoduše si tu hru nekoupím. Já jsem zákazník a já rozhoduji, komu dám své peníze. I když musím rovnou říct, že zatím žádnou z "hypovaných" PhysX her jsem dosud nezakoupil ne z důvodu výše uvedeného, ale z prostého důvodu, že mě nikterak nezaujaly a pokládám je spíše za průměr až odpad.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 12:49:05

Preto som pisal, ze nechcem rozoberat, ktory z vyrobcov GPU je lepsi. Kazdy je specificky a kladie doraz vo vela pripadoch na nieco ine. Zatial co sa ATI sustredila hlavne na vyvoj HW(co je dnes vidiet), tak NV isla aj cestou SW, kde sa snazi vyvijat a presadzovat svoje technologie.

Citace:
Apropos, vlastním asi 50 her, ve většině z nich podávají srovnatelné karty ATI a nvidia přibližně srovnatelný výkon.


Ano to je pravda. Narazal som skor na rozne specificke problemy, ktore nastavali napriklad na nepodpore AA v hrach zalozenych na Unreal Engine. Kde NV tuto podporu v ramci TWITBP doprogramovala, tak ATI sa na to vykaslala a napriek tomu bola NVIDIA obvinovana, ze ona moze za nefunkcnost AA v niektorej konkretnej hre.

Problem vidim hlavne v tomto:

Citace:
Ale pokud usoudím, že mne výrobce dané hry ochudí o něco, co bych chtěl a nemohu to dostat, jednoduše si tu hru nekoupím.


Totiz ako som uz parkrat pisal podla mojho nazoru bez NV by ziadne efekty, alebo aspekty hry o ktore zevraj vyvojari nejaku skupinu hracov ochudobnuju, neboli ani pre majitelov GPU tejto firmy len preto, lebo vyvojari by ich tam proste nedali. To, ze NV sa teda s nimi dohodne a doprogramuje tieto "veci" pre svoje karty, neznamena, ze vyvojari hracov ochudonuju ale beriem to ako bonus, ktory NV v tomto smere ponuka a samozrejme iba pre majitelov jej kariet. Co je naprosto pochopitelne. Potom pokial tieto efekty chces tak si musis kupit kartu, ktora ich podporuje. Samozrejme tazko sa toto obhajuje v dobe, ked HW tejto firmy nedosahuje kvalitu konkurencie, ale princip je myslim jasny. A mne osobne sa takyto pristup paci. Kludne sa z neho moze vyvrbit nieco, co sa neskor zacne pouzivat ako standard(teraz nemyslim PhsyX ale vseobecne). A ako si asi viaceri ludia vsimli tak sa v poslednej dobe zacina vyuzivat PhysX cez multicore CPU co je v prospech vsetkych aj ked sa urcite najdu ludia, ktori budu nadavat pretoze nebudu mat dostatocny CPU, ktory to bude zvladat. Priklad si mozes zobrat Metro, Singularity alebo ocakavanu Mafiu 2. Pokial toto naberie trend, mozu prist hry, ktore ukazu este lepsiu kvalitu PhysX-u ako tomu bolo doteraz. Mimochodom objavil sa aj v hrach ako Mass effect, Turok ci Dragon Age. Momentalne je to najlepsi a najpouzivanejsi fyzikalny engine ci sa to niekomu paci alebo nie.

Co sa tyka hier, tak si myslim, ze Mirror's Edge, Sacred 2, Metro ci spominana Mafia urcite nepatria do priemeru alebo k odpadu. Originalita v prvom pripade alebo atmosfera resp. pridane efekty v druhom a tretom stoja za to. Prve 3 hry vlastnim a okrem Metra ich mam dohrane.

Toto vsetko samozrejme plati aj o 3D Vision a preto tieto technologie nie su iba marketingove a obchodne znacky. Na ich vyvoji sa pracuje a je tu ocividna snaha o ich presadenie.

Len doplnim, ze som tymto prispevkom nechcel dokazovat, ze je NV lepsia ako ATI, ale iba to, ze jej pristup sa mi paci a ze takto si predstavujem jednu z moznych ciest k postupu dalej.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 21:41:19
avatar
za věcný přístup máš ode mě palec nahoru, nicméně s Tebou ne zcela souhlasím. Je to taková hra na vadí-nevadí - Tobě něco nevadí, mně to přitom vadí (a u jiné věci je to přesně naopak). Asi nemá smysl se tu o tom hádat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 07:58:19

Hadat som sa nechcel. Iba som opisal moj pohlad na terajsiu situaciu.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 20:17:08

Má pravdu, ikdyž to nerad slyšíš. Nvidia investuje do pokrokových technologií a integruje je do svých čipů, na rozdíl od ubohé a v dluzích se potácející Ati, která se zmůže jenom na Open-source pseudostandardy. Zákazníci Nvidie nemusí potupně crackovat pokud si chtějí vychutnat hry se všemi detaily, mají jistotu, že jejich hra bude optimalizovaná na jejich železo a ne jak u trapné Ati, která fixluje v benchmarcích, fixluje ve hrách, fixluje s anizotropním filtrováním jenom kvůli tomu, aby se nerdovské počítačové socky mohly radovat, jak dobře nakoupily. A připojení 3 monitorů? Trapasárna s minimálním využitím, HDR efekty? Ty HDR efekty, které jsou způsobené nedokonalou schopností záznamu a reprodukce funkce kontrastu u digitální techniky nebo ty !skutečné! HDR efekty, které jsou důsledkem fyziologickýcg vlastností lidského zraku? DX11? Ale že těch her je, co? Mraky... nižší spotřeba? O 250 Korun za rok? To je teda kauf. Od té doby, co mám Nvidiu, nemám problémy s ovladačema, nevypadávajícími texturami, včechno funguje, a ne jako u kanadských imitátorů. Přiznej si to, všechno, co dělá třidécko třidéčkem je tu díky Nvidii. A hlavně mají nejrychlejší jednojádrovou grafiku, skutečnu grafiku a ne žádný slepenec. A můžeš se tu na svém www.ati-pr-world.cz snažit sebevíc, zamlčovat červené průsery sebedéle, nafukovat zelené průsery sebevíce, zesměšňovat konzolisty sebedůkladněji a urážet uživatele Apple, nic to není platné. Ti bystřejší už pochopili, že se zde konstruktivní konverzace nedočkají, protože je to tu plné děcek bez rozumu a zkušeností, kafrajicích do věcí, kterým nerozumí a podle všeho nikdy rozumět nebudou. A hlavní děcko sedí na židli šéfa webu - rozpolcená osobnost, která statečně šíří bludy, každému měří jiným metrem, nesnese oprávněnou kritiku a návdavkem je vysoce zaujata. Má v takové situaci smysl setrvávat na zdejším webu, nemá a to ani formou uživatelského účtu.
Proto opakuji potřetí a naposledy:
"Smaž mě bez milosti!"
A pokud bys snad měl pocit, že bude stačit smazat jenom tento post...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 21:30:58
avatar
Tohle tady nechám a ještě si to zálohuji a bude to sloužit jako demonstrace úrovně "kritiků", kteří bez jediného skutečného argumentu kritizují mě a DDWorld.cz ...

Tahle snůška nesmyslů, vulgárností a lží přesně vypovídá o vaší úrovni a jednoznačně dokazuje, že s vámi se diskuse nedá vést - diskuse je o prokazatelných argumentech, ve vašem výlevu je to nesmysl na nesmyslu. Ale děkuji za příspěvek, který si pěkně uschovám. Dokládá, proč se někteří tak vehementně brání psaní pod skutečným jménem (jako já) a schovávájí se za smyšlené aliasy.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 22:01:09
avatar
A které "pokrokové technologie" to prosím jsou? Můžeš být konkrétní? Jak je možné, že to není vidět na výkonu a kvalitě zobrazení?

Sice nerozumím pojmu "opensource pseudostandardy", ale to bude asi nějaký "termit" těch největších profíků.

Co se fixlování týká, mají máslo na hlavě obě společnosti, tady bych rozdíly moc nehledal, snad jen lze říci, že u nvidie se těch podvodů historicky dá nalézt více, už jen proto, že je na grafikách a příjmu z nich zcela závislá.

Zbytek je už jen čiročirá frustrace, se kterou se nedá rozumně polemizovat. A jak DD čas od času ujíždí, tak ty jsi tímhle příspěvkem ujel ještě o dost víc.

P.S.: Nejsem děcko (už pěkných pár let), prodávám počítače a rovnou ti řeknu, že mí už i "lehce poučení" zákazníci nechtějí "geforce", ale "ati". A nejlepší na tom všem je, že s několika málo výjimkami si podle číselného označení a ceny dokáží alespoň přibližně sami určit model, který by jim vyhovoval (což u nvidie s jejím rebrandingem býval pro neznalého celkem problém).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hell.dll???? 2010-07-06 10:40:35
avatar
Hellův příspěvek se dá vysvětlit jen jedním způsobem - alkohol a sluníčko...

Citace:
nerdovské počítačové socky

A kdopak je hell.dll? No jeden uživatel co slíbil recenzi na svůj úžasný Apple notebook, kterou už naštěstí nestvoří. Jeho zaslepenost Applem a hlavně ulítlost jeho posledního příspěvku můžou pochopit jen lidé, co znali jeho dřívější příspěvky.

Takhle ničí rozum sekta jménem Apple - nejdřív začnou nadávat jen na Microsoft a vymýšlet bludy ohledně špatnosti jejich OS, a nakonec úplně zmagoří a začnou kopat úplně do všeho i když něco z toho je obsaženo i v Apple shitech(např. Ati). Nejhorší je, jak úmyslně zapomínají na ostatní OS na platformě PC - kdyby to nedělali, tak by totiž prozřeli a uviděli tu "zrůdnost" platformy Apple, kde je nejen softwarová, ale i hardwarová šikana, proti níž jsou sviňárny Microsoftu nepodstatné a PC platforma rájem.
Občas mě DDworld taky nasere, ale abych kvůli němu měnil svůj názor a nebo zkresloval fakta týkající se Microsoftu, Ati, Nvidie, Apple, tak na to bych potřeboval hodně vodky a úpal...
Citace:
Přiznej si to, všechno, co dělá třidécko třidéčkem je tu díky Nvidii.

3DFX asi neznáš. Radši nebudu rozebírat další perly.


R.I.P. hell.dll a s tím obdivem k Apple to nepřeháněj.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 19:41:58
avatar
ano, např. větší odběr a teplotu.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-05 18:12:04
avatar
Tak co s tim udelame? Kdo si ji pujde koupit? Ja grafiku zatim mam a kdybych planoval koupit novou, tak od teto GK radsi dal
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 09:07:09
avatar
Přesně,kdo si ji půjde koupit,to sice vím 1.notoryčtí zastánci NV 2.ti kteří jsou názoru že využijí její přednosti ohledně fyziky a 3D které mě moc neuchvátilo.Ale myslím že to prodejnost NV nezachrání.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 09:11:25

Na konkurencnom webe pisali, ze by GTX460 s 256bit zbernicou mala byt vykonostne 2,6-krat rychlejsia ako 9800GT. Co by bola napriklad pre mna ako majitela 8800GT v pohode kupa a navysenie vykonu, za ktory nemusim platit 300-400E. A na vyckanie ako dopadne Fermi 2. Okrem toho to vyzera tak, ze tato karta bude asi najlepsia zo vsetkych doteraz vydanych Fermi. Tak preco by mal byt niekto, kto si ju kupi odsudzovany? Len preto, ze si nekupi nieco od ATI?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 09:52:14
avatar
Vůbec ne odsuzovaný! Jsou to jeho prachy, tak at si za ně koupí co chce. Tady je to přeci o názorech a diskuzi
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 16:33:45
avatar
Ehm, porovnávať 9800GT proti GTX460 je asi ako porovnanie Pentia MMX a prvého AMD Athlon SlotA - poriadne odveci.

Najslabšia 4850 bola o 50% rýchlejšia než 9800GT.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 16:45:38

Jasne, ze to budu porovnavat s kartami, kde si budu moct navysit nasobok vykonu tak aby vyzeral zaujimavy. Pre mna je to ale dobra informacia kedze sam vlastnim 8800GT. Mali by sme sa podla teba vykaslat na testy kariet, kde su casto porovnavane aj s kartami o 2 az 3 generacie starsimi?
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:43:40
avatar
9800 aj 8800 sú výbehové modely Jediný komu sú prospešné testy noviniek s nimi sú majitelia týchto kariet (nie je ich až tak veľa, kto chcel už je pri GT2XX alebo aj pri GT4XX) a samozrejme Nv ktorá takto zakrýva sľubovaný výkon u nových grafík, keby to mali verejne porovnať s GTX285 či GTX295 tak by sa väčšina záujemcov o novú Fermi stratila ako para nad hrncom.

Ja som dal niekedy za 7800GTX cez 20 tisíc a vieš čo je to dnes
Odpad ktorý porazí hocaká karta za 2500,- Sk. Už chápeš prečo je to zrovnanie nezmyselné (aj keď tebe ako majiteľovi takej staršej karty príde vhod).

Takisto si pamätám na kámošovu X1950GT, tiež stála kopu prachov a keď ju po 3 rokoch predal záujemcovi do Crossfire tak zistil, že 3650 je rovnako výkonná
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:15:58

Chapem, ze majitelom GTX2xx sa neoplati do GTX460 ist. Vykonovo si velmi nepolepsia a iba za DX11 sa im platit za novu kartu neoplati. Ja som sa vyjadroval iba z mojho pohladu kedy pre mna moze byt taky upgrade urcite prospesnejsi.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:17:02
avatar
Keď chceš silou mocou Nvidiu tak si zožeň od ruky GTX260 prípadne vyššiu a počkaj si v kľude na Fermi2 alebo čo to vlastne bude.
Prvá Fermi je naozaj grafická karta za trest.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 07:42:52

Pockam si na testy GTX460 a potom uvidim. Zaujem mam aj tak iba o 256b variantu. A ak sa nebude nic menit na poli hier, tak mi ta karta vydrzi aj dlhsie ako iba na preckanie na Fermi 2.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 17:58:48

Jen aby to s tím násobkem nedopadlo jak v "aféře" udáváných XXX Flops a hups-původní nabubřelý údaj honem razantně klesnul.Tip - 2.6 od nV bude reálně 1.8-2.0 krát.Zbytek je PR.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 18:20:37
avatar
kdyz to tak vemu tak gtx285 je zhruba 2x vykonejsi nez 9800GT a o neco slabsi nez hd5850...jestli ma byt gtx460 2.6x vykonejsi nez 9800GT, tak by mela nejspise porazet hd5850 a mozna se i dost dotahovat na hd5870, coz mi prijde trosku sci-fi asi budem radi kdyz +- vykona jak gtx285...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-06 18:37:42

to ale vůbec není špatné J.C.
GTX285 s podporou dx11 tu přesně chybí a 460bude opravdu lepší než momentální kurz nvidiotů ala GTX275 ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:00:52

2.6 nasobok vykonu bol namerany u FarCry 2 kde ako vieme sa viac dari zelenym kartam. Bude to samozrejme zavisiet od hry a prave vdaka TWIMTB to pre NV nemusi byt nakoniec zle.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!Středa, 27 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 605x
Komentářů: 0
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Úterý, 26 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 672x
Komentářů: 2
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1005x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1242x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 918x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 0