Za „problémy“ s ovladači u grafik AMD RADEON mohou téměř jistě Windows a jeho aktualizace Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 24 February 2020
altPo nějaké době máme další informace k situaci, kdy někteří uživatelé problém nemají, jiní ano.

 

 

 

Jsme v kontaktu s AMD, výrobci karet ale i mnoha dalšími, kteří zkoumají, proč někteří uživatelé hlásí zásadní problémy s chodem grafických karet Radeon, zatímco jiné uživatelé s prakticky identickou sestavou nemají problém vůbec žádný.

Právě tahle nekonzistence, kdy není zřetelně jasné, kde přesně problém je a nedá se prostě jednoduše opakovatelně replikovat, znemožňuje jednoznačné řešení. Nicméně po mnoha testech, zkoušení a porovnávání zkušeností to vypadá, že problém opravdu není na straně ovladačů AMD, jako spíše na straně Microsoft Windows a některých aktualizací.

 

  • Vše ukazuje na Windows samotný …

Konečně se nám podařilo u jedné testovací sestavy pozorovat ten problém s černou obrazovkou, kterou někteří hlásí. Podotýkám, že jsme se opravdu hodně snažily záměrně ten problém vyvolat. Záměrně jsme tedy „špinili“ náš systém aktualizacemi ovladačů bez jejich čištění, opakovanou přeinstalací některých komponent a opakovanou instalací a smazáním některých aktualizací Windows. Tedy věci, které nikdo normálně dělat asi nebude. No a „úspěšně“ jsme byli schopni pozorovat na tomto systému pády ovladačů a černé obrazovky :). Hurá :).

Jenže ty problémy byly nejen v kombinaci s RX 5000, ale i RX VEGA 64 a RX 580 a dokonce i NVIDIA RTX kartami. To nás vede k závěru, že rozhodně nejde o problém ovladačů AMD natož o problém omezený jen na NAVI grafiky, jak někteří tvrdí.

Úspěšně se nám také podařilo veškeré problémy zase „opravit“. Celkem spolehlivý způsob je kompletní odinstalace ovladačů přes AMD Cleanup Utility či Display Driver Uninstaller z nouzového režimu. Poté následovala instalace nových ovladačů AMD/NV. Tohle fungovalo v našem případě 100%. Alternativně fungoval i způsob, kdy jsme ovladače po kompletním vyčištění, nechali automaticky nainstalovat samotný Windows. Ten sice nenainstaluje ty nejnovější, ale všechno fungovalo bez problémů. Bohužel se samotnými aktualizacemi Windows je problém, Microsoft v poslední době hned několik z nich stahoval zpět, protože prokazatelně jsou zdrojem i dalších potíží. Bez překvapení jde v mnoha případech o aktualizace, které záplatují problémy procesorů Intel, tedy teoreticky by se AMD platformy vůbec týkat neměly. Jenže bavíme se o Windows, což je extrémně složitý systém a někdy si prostě sednou věci tak a někdy jinak.

 

  • Řešení je na straně Microsoftu?

AMD samozřejmě nadále celou věc zkoumá, musíme ale říci, že evidentně nejde vlastně ani tak o její problém. Protože minimálně ve 2 případech se nám velmi podobné problémy podařilo vyvolat i na systému s NVIDIA grafikami. Musím ale říci, že jsme se opravdu museli snažit, aby se nám ty problémy projevily a dělat věci a „prasečinky“, které jako znalí uživatelé prostě nikdy našim systémům neděláme.

U žádné z našich běžně udržovaných a provozovaných 5 testovacích sestav a několika našich osobních PC, se žádné problémy doposud neprojevily, žádné černé obrazovky ani nic takového. Většina z našich sestav má osazené Radeon RX 5000 grafiky, dvě mají RTX 2000 sérii. Pokud tedy někdo přemýšlí, že problém je u jedné konkrétní značky a pomůže tedy výměna karty, tak tomu tak být vůbec nemusí. Ten samotný akt výměny grafiky nemusí být řešením, jako spíše že uděláte právě to, že tímhle přeinstalujete v tom systému ty ovladače, tedy změníte část Windows, která tak začne fungovat jinak. Jednou se nám podařilo opravit ten problém na naší testovací sestavě prostě jen tak, že jsme starou RX VEGA 64 vyměnily za novou RX 5600 XT, tedy došlo k reinstalaci ovladačů ve Windows a vše zase fungovalo normálně.  

Pokud tedy na vašem PC problém máte, důrazně doporučuji nejdříve vyzkoušet kompletní odinstalování a vyčištění ovladačů přes AMD Cleanup Utility či Display Driver Uninstaller z nouzového režimu. A poté buď nainstalovat nové nebo to nechat na Windows samotných a obejít se bez nejnovějších. Pokud ani to nepomůže, tak kompletní reinstalaci Windows samotných. Každopádně vše nasvědčuje tomu, že problém není na straně HW a AMD ovladačů natož AMD grafik samotných, ale Windows a jejich fungování. Není to úplná novinka a není to poprvé, a frustraci některých uživatelů plně chápeme a rozhodně nebagatelizujeme.

 

  • Problémy mohou být i úplně jinde …

Pro AMD je samozřejmě situace nepříjemná, protože je to negativní reklama, kdy vše nasvědčuje tomu, že problém ani není přímo na její straně, ale u Microsoft a jeho Windows, aktualizací a tomu jak systém pracuje s ovladači, jak je čistí apod. Microsoft sám vše stále aktualizuje a předělává, takže oficiální vyjádření firem jsou stále stejná: „Vše se řeší, na všem se pracuje, o problémech víme a usilovně pracujeme na jejich odstranění“.NVIDIA sama situace nevyužívá, protože ví, že se může kdykoliv situace obrátit a může mít zase /problém" ona a její ovladače také nejsou dokonale funkční vždy.

V poslední době mě kontaktovalo několik uživatelů, kterým výše uvedený návrh řešení pomohl a problémy najednou zmizely. Bohužel není v mých silách zvládnout radit každému individuálně, takže se omlouvám, pokud jsem všem neodpověděl. V tuto chvíli je podle mého názoru řešení na straně Microsoftu a jeho Windows tedy vylepšení celého procesu aktualizací a instalací a čištěním ovladačů. U AMD se mohou pokusit vylepšit svou instalaci a své nástroje na čištění ovladačů, aby byly ještě přístupnější a jasněji použitelné pro běžné uživatele. Jinak ale v tuto chvíli vše nasvědčuje tomu, že problémy nezpůsobují samotné ovladače ani se netýká výhradně grafik AMD natož výhradně grafik RX 5000 série. Doufáme, že se přesto nějaké řešení najde, nejlépe na straně Windows samotných. Zda se o něm dozvíme oficiálně, nebo prostě celá věc projde bez povšimnutí jako se už několikrát v podobných případech stalo, upřímně nevím.

Fun Fact: Jinak u několika uživatelů, kteří nás kontaktovali se žádostí o pomoc, se ukázalo, že problém vůbec nebyl na straně grafiky (AMD i NV karty) natož ovladačů pro ně. Ve dvou případech šlo o nekvalitní napájecí zdroje, v několika případech pak o HDMI kabel. Ano, i HDMI kabel může být zdrojem problémů, s problikávání obrazovky a černými obrazovkami jako takovými. Poměrně častým jevem totiž je, že uživatel koupí novou grafiku a nový monitor ale použije starý nebo nějaký nekvalitní levný kabel. Jenže není HDMI kabel jako HDMI kabel. Zatímco většina bude fungovat při 1080p a 60Hz i 120Hz v pohodě, mnohé už nemusí fungovat při vyšším rozlišení nebo vyšších Hz. Hrát roli může a bude i jeho délka apod. Samozřejmě neříkám, že je to problém všech uživatelů, ale v případě několika našich uživatelů to přesně problém byl. Nic víc. Stačila výměna HDMI kabelu za lepší/novější a vypínání monitoru, problikávání a černé obrazovky jsou pryč. Kéž by to bylo tak jednoduché u všech. Nicméně právě tyhle případy ukazují, že může být hodně ošidné vše svádět na údajně nekvalitní ovladače grafiky. Bohužel právě ty jsou snadným terčem a svádí se na ně kde co … nejsou sice nikdy dokonalé a nikdy hotové, ale speciálně teď v tomhle případě vše ukazuje na to, že nejsou hlavní příčinou.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače 2020-02-24 22:36:18

Díky za článek. Máme ryzen 3600 a k tomu Sapphire 5700xt Nitro (vše pod vodou dodatečně dodělané). Je pravda, že jsem se párkrát setkal s černou obrazovkou, naposled na youtube nějaké video. Někde psali, že stačí vypnout HW akceleraci v chrome a zatím to pomohlo. Nesnáším však windows (pc mám jen na hry a sem tam na práci). V práci používám jen MAC ale nechce se mi ho táhnout vždy domů a u MAC nejsem zvyklý ně nějaký pády ovladačů apod.. PC na hry ale pouštím jen párkrát za týden. Používám ale 5 metrů dlouhý displayport kabel (musím), tak jestli to taky nemusí být tím ta obrazovka. Každopádně zrovna včera psal jeden známý, že má NV a že mu zčernala obrazovka takže na tomhle článku něco bude
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 20:09:43

Pozri keby si MAC pouzival tak ako Win, tak sa dostanes k rovnakym problemom. To ze nahradis veci neznamena, ze sa problemy stratia. Iba nahradis jeden problem druhym. MAC je zatvoreny system a riesi fakt iba niekolko ovladacov. Windows (linux) je v tomto smere dost otvoreny a preto moze vznikat problem v ovladacoch .... alebo dalsich nalezitostiach. Nakoniec si chybu nikto neprizna.
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 22:41:53

Mac používám x hodin denně uz asi 5 let, aktuálně MacBook Pro 2018. Neříkám ze je to na 100%, řekl bych tak 95-99%. Oproti tomu windows jsou u mě tak na 60-70%. Vždy se modlím aby nějaká aktualizace zase neco neposr.... A ano jediný co na Macu nedělám je hraní her.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 14:18:28

Ako to sa dalo čakať, že to bude u Windowsu. Mne sa žiadne z problémov neprejavili na Radeone VII. Dúfam, že keď vyjdú nové grafiky od AMD a budú fakt výborné, tak dúfam, že recenzenti ich neprestanú odporúčať len kvôli terajším problémom.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 14:30:25
avatar
Ten problém mám. Reinstall ovladačů jsem zkoušel, ale po měsíci to je na novo. Možná to bude chtít zopakovat, protože Windows to zas nějak rozjebali.. super..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 15:14:21
avatar
Windows instalují své aktualizace a nemusíš o tom pořádně ani vědět ....
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 17:59:46
avatar
Ten Evolveo mám tiež .Dosť často mi zčerná TV pripojená cez hdmi, ostatne idú, ale to len preto, lebo je to dosť špatný uhol a kábel je celkom ohnutý a občas ztratí kontakt. Vytiahnem, potom zase naspäť a ide to ďalej.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-28 09:00:16
avatar
Ano ano, asi to budeme muset ještě několikrát zopakovat po aktualizacích Windows. A jen dodám, že po posledních aktualizacích Windows mi lidé začínají hlásit, že jim nějak blbnou prohlížeče Chrome a Firefox. Takže to nerozdrbává jen ovladače ke grafikám AMD.
Toxic Tears [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Praxe 2020-02-24 14:57:24

Jenom taková vsuvka.

BenQ XR3501 DP bez problémů.
Starší LG 29UM67 přes DP, bliká mi v biosu každých 5 vteřin.
Benq 2470 přes HDMI v pohodě.

Cokoliv přes HDMI je z karty v pohodě, ale nesmí být zapnutý DP porty.

Kolegovi jsem dělal 5500XT úplně nový PC a má starší Benq s HDMI. Asi tak 7 let možná 8 let. Blikačky jednou za půl hodiny, ale opraveno po 20.1.3 myslím.

Pak jsem dělal novou mašinu s 5700XT Nitro+ a borec na to připojil 12 let starý BenQ s HDMI. Černá obrazovka každou minutu, jiný HDMI kabely nic. Šel insta koupit nový monitor Philips za 3K obyč, IPS fullHD a šup, blikačky jsou pryč. Úplně čistý obraz, jen se změnil monitor.

Takže já mám takový podezření o starý monitory jako jedna z příčin. Ale samozřejmě je to jenom moje praxe a dělím se s vámi o to.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:39:40
avatar
Mám Ryzen 7 3700X a RX 5700 XT a eyefinity (3x 27", 2x DP 1x HDMI) a po startu Windows se mi vždy rozsvicel jen jeden ze tří monitorů, ten připojený přes DP. Stačilo aktivovat eyefinity a zase deaktivovat a už jely všechny. Pomohlo nainstalování ovladačů monitorů, což jsem ani nevěděl, že existuje (AOC).

Na staré sestavě s i5-4670K a R9 290 jsem ovladače monitorů nainstalované neměl za celých 6 let provozu a tenhle problém jsem neměl.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 20:57:20
avatar
Já jsem uprostřed upgradu z i5 3570K, R9 290X a EyeFinity 3x1080.
Začal jsem nákupem 49" 32:9 monitoru a bohužel jsem hned narazil na to, že R9 290X nezvládne poslat do jednoho výstupu větší vertikální rozlišení, než 4096 pixelů :-)
Dal jsem teda ještě do staré sestavy novou RX5700 XT a samozřejmě jsem použil režim DDU pro instalaci nové grafiky. Přesto jsem pak měl problémy s tím, že při probuzení ze spánku monitor končil v půlce případů s černou obrazovkou. Někdy hned, jindy pár vteřin po přihlášení:-O Pomohlo většinou odpojení/připojení DP kabelu, ale někdy pomohlo taky až zároveň vytažení monitoru z elektriky.
Nakonec jsem zase pomocí DDU odinstaloval ovladače a vrátil zpátky R9 290X a použil trik, že jsem ten 49" monitor připojil k R9 290X jako dva 27“ monitory(dvěma kabely) a spojil je do EyeFinity :-D
Od té doby mám zase klid a neviděl jsem jedinou černou obrazovku. Stejné Windows, žádné nové aktualizace, stejná verze AMD ovladačů, jen jiná karta.
No a RX 5700XT v novém PC dělá jiné problémy;-) Občas při velké zátěži CPU, třeba při testu pomocí Prime95, problikává monitor jako by ztrácel signál. Možná to bylo nestabilitou CPU, možná ne, kdo ví.
Začínám si taky myslet, že problém je kombinace víc věcí. AMD ovladače jsou přecitlivělé na stabilitu čehokoliv v OS a OS není zrovna vzorem stability. Chtělo by to zapracovat na obou stranách. AMD prostě musí udělat ty ovladače robustnější, ne tak křehké a závislé na prostředcích OS...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 10:21:34

Ja som si užil zase 11 reklamácii s doskami 450 cpu 3700 nakoniec som to strčil do dosky 570 od v tedy žiaden problém .
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 23:51:51

Dobry odpoledne, 
Taky pridam par statistickych informaci.Kolega, ktery resi problemy sestav, resil za posledni 4 mesice desitek sestav s AMD grafikami, ktere vykazovali problemy. Kdyz nopocitam vadnou grafiku tak.
1. Tak ve 42 procent se podarilo opravit sestavu preinstalovanim nebo nastavenim AMD driveru (vraceni se na starsi verzi, nebo ciste preinstalovani, ale hlavne pomohlo pouziti DDU)
2. 24 procent odinstalovani nebo prehrani celeho systemu, popripade odstraneni windows aktualizace.
3. Zbytek byly ruzne silene kombinace: preflashovani Biosu, HDMI, ventilator ...
Sam mam osobni zkusenost, kdy funkcni sestava zacala blbnout po nainstalovani novych AMD ovladacu a take jedna, ktera po updatovani systemu Windows.
Z 99 procent se jedna o problem s Windows, ale meli jste tu dve sestavy s Unix systemy (Ubuntu, Mint), ktere preblikavaly v prohlizecich. Pomohl update driveru.
Jinak celkove je vratka grafickych karet od AMD 5-6x vyssi nez u Nvidie. Bohuzel vetsinou jsou Grafiky v poradku, a je problem v systemu. Reklamovani je docela teda slozite . Osobne tuhle situaci AMD nezavidim, je tezke rict kde je problem. Vidim to v kombinaci, navic hromada lidi mela problem od zacatku, ale mysleli si, ze je problem jinde a nyni vsichni reklamuji. Nyni se vsechny problemy s grafikou svadi na AMD. Bohuzel 100procetni reseni neni. AMD o problemu vi a snazi se ho resit ac to uz trva strasne dlouho.Drzim palce AMD, protoze jejich drivery posledni roky byly lepsi a lepsi.  
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:22:44

Jako zákazníka mě to ale nezajímá, nefunguje to a tak reklamuji , ne každý prostě má náladu po práci do noci zkoušet znova a znova pořád něco aby to fungovalo korektně, vlastním 300+ her , a nebudu přeci u každý druhý hledat důvod pro pády na plochu nebo černou obrazovku. Mě nepomohlo nic , ani čistý instal winu , ani DDU , ani AMD clean něco, já tu kartu chtěl , dal sem AMD šanci x měsíců, aby to vyřešila, ale nestalo se tak a je mi opravdu jedno čím to bylo , teď mám 2070 Super a nemám sebemenší problém. Tady vypni hw akceleraci , tady vypni freesync, tady vypni Overlay , tady nesmíš mít zapnutý chill , nezlobte se na mě , k čemu ty ovladače pak jsou když půl věcí musíš vypnout , aby ti hra šla správně i blbé video na YT házelo black screen. Kdo se s tím chce zlobit tak ať se zlobí. Nikdo nemůže mít nikomu za zlé, že uteče ke konkurenci, když tím vyřeší veškeré problémy. Je jedno zda je to win nebo AMD , prostě to nefunguje jak má mnoha uživatelům. A proč se vlastně tady vede ta válka , tak někdo má Nvidii někdo AMD , každý ať si má co chce přeci no né
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :evil: 2020-02-24 17:15:37
avatar
Udělal jsem to samé po letech spokojenosti s AMD kartami jsem s nervama nadranc přešel na RTX 2070s všechny problémy zmizely ted mi jede pc 14 dní v kuse jelikož jsem marod a ani ho nevypínám ani jeden pád,zakuckání či prdnutí nic jen jednou restartování kvůli aktualizaci. Jakmile instaluji nové ovladače vždy používám DDU bohužel u mne to prostě nefungovalo i když jsem měl čistou instalaci oken či ovladačů no ted už to nebudu řešit mám klid.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:04:00

TY PÍČO PITOMÁ
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:35:46
avatar
??????
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 20:11:57

Že by konstruktivní kritika?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 07:42:49
avatar
Asi zpráva pro jeho starou .. akorát místo SMS postnuta sem
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 08:46:57

Takže MS voře, ale trest dostalo AMD. OK
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 09:15:53

Upřímně, taky nemám čas řešit dalekosáhle problémy s PC, volna je málo, radši si připlatím za funkční výrobek a nezajímá mě, jestli jsou problémy erupce na slunci nebo microsoft. Takto to bude mít spousta lidí. Tady to bohužel odneslo více AMD, tím spíše je na nich, aby tlačili na MS, ať dělají normální aktualizace.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 16:17:04

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 16:26:02
avatar
Mě se líbí grafika toho náhledu, velice dobré zpracování, minimalistický design a přitom s citem pro každý detail s opravdu originálním přístupem, velice dobře vystihující celé dění okolo AMD ovladačů. MASTERPIECE!
Dávám 11 slonů z 10.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 19:49:31
avatar
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 10 peklo v PC 2020-02-24 18:01:46
avatar
Mám doma nově Kratos S5, zapnu PC a je to OK, vypnu během zapnutého PC reproduktory a přehodí se kanály L/P a stereo hraje opačně. Dám opravit pomocí Win a vše je OK, dokud zase nevypnu bedny. Zkusil jsem absolutně vše v asistenci Creative podpodpory a výsledek.... Chyba je v OP systému. Miluji 10tky. V notebooku mám W7 a světe div se, bedýnky mohu vypínat jak chci. Koupil jsem ještě jednu sadu dědovi, hrají totiž solidně a ten samý problém...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 19:53:58
avatar
Tak až to udělají, přehoď si fyzicky bedýnky. Pokud se to zase po vypnutí a zapnutí nepřehazuje opět zpět. To máš i zvukovku Creative? Creative a ovladače je dlouhé roky kapitola sama pro sebe.
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 18:02:35

Ja mám napr. problém s tým, že akonáhle updatnem Windows na verziu 1909 tak mi nejde nainštalovať driver na grafiku a ak sa aj podarí tak ak vypne monitor do SLEEP modu tak po rozsvietení naskočí BSOD.

Preto som stále na verzii 1803.

Ale ak som dal inú novšiu dosku napr. socket 1150 a dal som ramky, grafiku so staršej dosky s tým istým Windowsom updatnutým na 1909 tak BSOD nebol žiadny.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:42:31
avatar
BSOD s jakou chybou?
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 21:16:43

Vždy to napíše iba "unexpected kernel mode trap".
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 08:41:10

Já tohle ještě neviděl (a to mi prochází rukama hooodně pc a nb), ale nepomůže čistá instalace 1909?
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 18:21:18

Skúsil som aj nanovo nainštalovať Windows ale stále to isté ? V jednom okamihu som si myslel, že to je Ok ale aj tak vyhodilo BSOD.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:12:43

Naše zkušenosti jsou takové, že v případě problému s grafikou (černé obrazovky, BSOD, blikání, atd.) tak je na vině ovladač od AMD, je to vidět v logu systému, ovladač prostě havaruje.
Problémy byly delšího rázu s různou intenzitou a nepodařilo se nám replikovat kde je problém, vliv nějaké aktualizace systému lze vyloučit, protože se to neobjevilo po nějaké a hlavně to po dalších nezmizelo. Jednalo se o 5700 řadu a dvě karty 5500. Odezva supportu AMD je tragická, tak se do počítačů daly starší nVidie 1060, než se vyřešila výměna karet, nyní tam jsou 2060 a 2070 a problémy už nejsou.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 18:36:32
avatar
prečo potom po problémoch na vege 64 a od inštalovaní win update za posledné 2 mesiace pc beží ako vietor, najnovšie drivery amd a ani najmenší problém? Kde je pravda?
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 22:15:59

Nevím proč se mě ptáte na otázku, na kterou nemohu znát odpověď, že vám běží Vega 64 je sice hezké a držím palce, aby to tam bylo dále, ale u nás ve firmě to vyřešila výměna grafik za nVidie. Systémy jsou včetně všech aktualizací, někdo má čas řešit jednou vyřešitelné, u nás bylo rychlejší se s dodavatelem domluvit na výměně grafik, od té doby je klid.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-26 10:57:18
avatar
veď ok, každý si svoje riešenie najde. Tu ale ide o debatu, že všetka vina je u amd a ich ovládačoch.....
a inak nie len amd to postihlo. Rozdrbalo to aj ovládače sounblasteru, kedy ak som xcel aby fungovali nastavenia zv ukovky tak som po zapnutí pc musel vypnúť, následne zapnúť sbx pro studio na paneli zvukovky, inak bežala bez nastaveného presetu nastavení. Tiež po odstránení indického bordelu to ide ako má.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 20:00:11
avatar
Tak je jasné, že v logu bude, že havaroval ovladač ke grafice. Protože ho Windows rozdrbaly. Mě to jednou při přehrávání videa dokonce vyhodilo, který konkretní soubor je poškozený.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 22:18:40

Vcelku je mi jedno kdo koho dodrbal, důležité je pro mě stav, kdy grafiky od nVidie běží naprosto bez problémů. Snaha řešit problém s AMD z naší strany byla, ale jak už sem psal, jejich support je naprosto zoufalý.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-26 11:32:20
avatar
Ja mam s jejich supportem opacnou zkusenost a to u beznych produktu, bez nijake rozsirene podpory. Resil jsem spolu s nekolika dalsimi uzivateli jeden okrajovy problem, lide od amd s nami aktivne spolupracovali, ptali se na podrobnosti, prubezne nas dokonce informovali a behem nekolika tydnu se problem vyresil a aplikoval do nove verze ovladacu.
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 19:30:54
avatar
Tak ja som mal takisto problemy s 5700xt. Cast problemov vyriesila aktualizacia Bios, cast nove drivery. Ciernu obrazovku vyriesilo to, ze som prepol v AMD driveroch rezim standard a nie gaming ako som vzdy zapinal. Aktualne som spokojny.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 20:37:47
avatar
Taky se podělím o svoje zkušenosti. Mám R5 3600, RX 5700XT Nitro+. Ze začátku jsem spíš než problémy s ovladači řešil aktualizaci biosu od Asusu na své Crosshair VI HERO, který víceméně vyřešil vše za 4 měsíce (od září). Měl jsem blackscreen při přehrávání filmů, počítač zamrzl a pomohl až restart nebo občas zap/ vyp monitoru ze zásuvky. Jednu dobu se mi rapidně snížily fps v GTA 5, teď už ale jede dobře. Po nainstalování ovladačů ve verzi 20.2.1 hned jak vyšly přes amdclean dokonce zmizel i blacksreen u videa. Druhá možnost je, že to bylo přepnutí režimu gaming na standart. Zatím mám jediný problém s občasným trháním u her jako je SW Fallen order, Mafia 3 a Watch Dogs 2. Snad to nezakřiknu.
Jsem ale rád, že mě tyhle problémy jako je black screen na youtube, green screen, pád her atd. nepotkali.
Jinak co se týče toho kabelu, tak já kupoval s novou sestavou i monitor se 144hz a LG měl v balení jenom Displayport. Jednu dobu jsem si taky říkal, jestli za to nemůže špatný kabel.

Edit: Tak mam ted pro zmenu v okne misto filmu white screen se zapnutym zvukem. Kdyz chci zapnout radeon aplikaci, tak mam jenom pruhledne okno a nezapne se. Mozna za to muze vazne gaming mod, ktery jsem zapnul. Predtim pri standartnim modu to nejakou dobu fungovalo. Treba je zakopany pes tam.
Hrabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zkušenost 2020-02-24 19:47:35

Také mě pomohla výměna HDMI kabelu. Problikávání zmizelo. Na Windows bylo vše OK, ale na MacOS mě to trápilo. Tím chci říct, že to může být i na jiné platformě.
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - @addmin 2020-02-24 21:23:23

Máte nějaké důkazy pro to co tu píšete? Nějakou statistiku? nějaké oficiální prohlášení? Nějakou analýzu z důveryhodného zdroje, která identifikuje problém?

Do té doby jsou to jen pohádky ovčí babičky...

Díky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 21:48:33
avatar
Vy máte nějaký důkaz, že to tak není? V našem případě mluvíme za mnoho uživatelů, vše jsme sami otestovali a ověřili. Vše je v článku .... pokud se něco jiného dozvíme či zjistíme budeme informovat. Do té doby si nechtě své pohádky od cesty ...
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 22:16:50

Ne, nemám důkaz, nepíšu totiž články, které chci vydávat za odborné.

Vy mluvíte za "mnoho" uživatelů, pak je tu "mnoho" jiných, které ty problémy fakt mají. Nikdo tak nějak neví, které "mnoho" je větší. Zkrátka ve článku jsou jen vaše pocity.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-24 22:49:11
avatar
nejsou, věci jsme testovali velmi podrobně a na mnoha variacích sestav a jsem přímo v kontaktu s lidmi, kteří problémy mají/měli ... tedy spousta reálných zkušeností a poznatků. Žádné "jen naše pocity" ...
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 00:27:57

Tak když máte tolik informací, proč se o ně nepodělítě? Třeba formou hodnotného článku místo těhle výlevů?

Sestava1, konfigurace, verze WIN, verze driveru, chyba taková.

Udělali jsme kroky X,Y,Z, nainstalovali verzi driveru AAA případ vyřešen.

Jakože, vypustit něco konkrétního, nějaká FAKTA, tady čtu jen hodně, málo, občas... Tady o kousek výš JirHJor udělal jednoduchou statistiku z vlastní zkušenosti (samozřejmě otázka každého nakolik mu bude důvěřovat).

Není trochu smutné že jeden komentář na 8 řádků je obsahově hodnotnější než už dva články na toto téma?
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 09:17:38

Tak snad sis nepřišel na "Uživatelský magazín" pro radu, to by byla zvlášť hrubá nedbalost.
Souhlasím, článek nemá moc velkou vypovídací schopnost.
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 11:04:00

Já si samozřejmě dělám prdel, už roky sem chodím čistě jen pro denní dávku humoru. Doufám, že se na tom nic nezmění!
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 11:23:26
avatar
A dostává se ti toho pro co sem chodíš?
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 14:43:00

No jejej! je to tu úplná pokladnice humoru. Články zcela objektivní, plné faktů, analýz a dat. Jsou taky dobře napsané když má člověk těžké ADHD; nemusí číst jeden odstavec stále dokola, autor to řeší za něj

Úplně nový level jsou pak diskuze, tam se úplně stírá rozdíl mezi realitou a fantazií. Existuje jen jeden správný názor, autor popírá sám sebe a kdo to nechápe, buď neumí číst nebo je rovnou dement . Banány lítaj všude kolem za "lži, "flame" a tak. Pak je tu tvrdý jádro pochlebovačů.

Jak říkám, chodím sem prakticky denně už roky. Je to řádově větší sranda než diskuze na novinkách a to už je tvrdá konkurence.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 15:00:50
avatar
No pokud o tom budu více přemýšlet asi by byla vcelku zajímavá statistika kolik uživatelů co sem logne v průběhu jednoho měsíce už měla v minulosti nějaký účet zabanovaný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 15:05:05
avatar
á ty statistiky mám a je to minimum uživatelů, protože velmi často jde o uživatele profesionální flamery a trolly, kteří mají účtů několik a registrují se opakovaně a nejsou tak fikaní, jak si myslí. Samozřejmě vím, že je tu spousta stejných lidí jen pod jiným loginem a jménem ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 12:01:23
avatar
v článku máte data ohledně karet atd. tedy stejná fakta jaké chcete, jen nejsou v tabulce. Na obsahu článku to nic nemění ... ale to by chtělo číst a nejen hloupě kecat ;) je smutné, že jsou tu čtenáři, kteří nedokáží pochopit psaný text a data v něm nebo dokonce ignorují některé věci v článku a pak si v diskusi stěžují, že tam ty věci nejsou ...
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 14:49:14

Jo já jenom neumím číst, moje omluva...

Takže poprosím někoho kdo číst umí... ehm:
-na kolika sestavách jste to testovali?
-jaké jsou HW a SW konfigurace těch sestav
-jaké mají verze AMD driverů?
-u kolika z nich jste drivery updatovaly a pak zas vraceli do původního stavu?
-které z nich se aktivně používají na hraní videoher a sledování YT (nejvíce kritické body)

Prostě tak nějak základní fakta, abysme se dostali z kategorie pohádek a pocitů do kategorie měření, analýzy a tak.

Je tu mraky lidí, kteří se podobnou problematikou živí, takže většina z nich chápe, že když v práci šéfovi donesou výsledek diagnostiky "někdo má "problém", ale já to doma zkoušel a v poho" by ho úplně neuspokojil
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kouzelná redakce 2020-02-25 11:15:44
avatar
Shrňme si to:
- V posledním článku problém vůbec žádný nebyl
- Teď problémy jsou (čekal bych omluvu za změnu názoru redakce, ale to už dříve zamrzne peklo)
- Za vše může MS

Připusťme, že poslední je pravda. Pak ale logicky platí, že:
- problémy tady byly a jsou, (bez ohledu na to, kdo za ně může)
- vlastník Navi Radeonu je jimi postižen
- to, kdo za problémy může vlastníkovi Navi tak nějak prakticky na jeho problémy nepomůže - chce především funkčnost - to že je na vině MS ho má snad uklidnit?
- jaké má alternativy: Linux na nové hry? (DX12)

Zvyšuji egoauru redakce na hodnotu alespoň 1000 bodů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 12:00:13
avatar
Citace:
- V posledním článku problém vůbec žádný nebyl


lžeš, buď si ten článek nečetl, nebo záměrně ignoruješ a překrucuješ co v něm bylo ... rozhodně jsem tam nike netvrdil, že problémy nejsou, jen jsem říkal a to se potvrdilo, že to zdaleka nemusí být na straně ovladačů natož konkrétních karet a že zdaleka ne všichni problémy mají.

další tvé věci jsou naprosté lži, nejsou to jen vlastníci NAVI, ale také jiných karet včetně GTX/RTX a zdaleka to nemusí být jen kartami atd.

poslední varování, bude BAN. Lhaní tady trpět nebudu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 12:36:34
avatar
kde se ruší účet? Bohužel jsem tuto funkcionalitu nenašel
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 14:09:14

Dobry den,
Zacina zase pekna diskuze. Jestli se do toho muzu vlozit.
-V posledním článku problém vůbec žádný nebyl:
Problemy byly zmineny, na druhou stranu autor tipoval, ze problem ma kolem 1 % uzivatelu graf. karet ac vyzkousel ani ne 20 sestav s 20 grafikami, u kterych se to nepotvrdilo.
- Za vše může MS
Tohle tvrzeni se mi taky nelibi, neni podlozene fakty. Z mych statistik z Nemeckeho repair centra vychazi ze minimalne 40-50% je mozno resit AMD driverami (preinstalovani, DDU a tak).
- jaké má alternativy: Linux na nové hry? (DX12)
Problemy s problikavanim cerne obrazovky jsou i na Unixovych systemech.
-další tvé věci jsou naprosté lži, nejsou to jen vlastníci NAVI, ale také jiných karet včetně GTX/RTX a zdaleka to nemusí být jen kartami atd.
-Ruzne graficke chyby se vyskytuji na na ruznych systemech, ale aktulane 4-6x vice reklamovanych karet ma nyni AMD nez Nvidia.

Btw: Pokud bychom sli do hloubky, tak vinik je AMD (ac je to komplikovanejsi). Pokud vyvyjite neco na system, na kterym ma bezet vas produkt, tak je to vase zodpovednost zda pobezi nebo ne. Jak AMD tak Nvidia ma tym, ktery primo resi s Microsoftem nove aktualizace a jejich dopady. Ac chapu, ze silnejsi vyhrava (Microsoft).
Preji AMD hodne uspechu pri reseni. Protoze rozumim uzivatelum, kteri si koupi kartu za 10000Kc a proste uz 3 mesic resi stejny problem.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 20:17:50
avatar
To je zhola nemožné, že ty jsi nečetl "Fun Fact" v závěru článku? Německé repair centrum se musí mýlit...

Taky přispěju troškou do mlýna. Z 15 nových sestav s AMD GPU nefungovalo dobře 12 sestav. 4 grafiky šli na reklamaci, u dalších 8 PC pomohly starší ovladače. U několika sestav zůstal nevyřešený chod na 144hz, nad 120hz se v obraze objevují artefakty.

Majitel krámu s PC je hodně mírně řečeno naštvaný a zvažuje že do hotových sestav přestane GPU od AMD dodávat než se tyto problémy vyřeší.
losfantos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 20:22:53

U nás v obchodě máme obdobné problémy kdy cca 50-60% s GPU 5700XT (i bez XT) vykazují velké problémy kdežto u Nvidia máme cca 10% trable, které se dají i snáze opravit u AMD je to trošku náročnější, protože po každé zabere něco jiného.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 20:27:54
avatar
Koupil jsem RX 5700XT zhruba před 5 měsíci. Ovladače jsem aktualizoval způsobem, že jsem stáhl nové a nainstaloval jsem je a vcelku pravidelně, prakticky nejpozději do tří dnů, co se objevily nové. Neodinstalovával jsem předchozí verze. Probíhaly mi i aktualizace Windows a taky žádný problém. Před týdnem se mi opět zaktualizovaly Windows a objevil se mi problém, který jsem nikdy (5 měsíců) neměl. Zasekávání obrazu s tím, že zvuk šel dál, zhasnutí monitoru, prostě no signal a vypnul se. Čistě po aktualizaci Windows. A to jsem se s těma ovladačema choval jako prase. Mimochode mi trvalo zhruba 10 minut to opravit. Odinstaloval jsem ovladače, použil jsem AMD Cleanup Utility a znovu nainstaloval poslední ovladače. A všechno zase funguje jak má. Je pravda, že mám poslední BIOS k desce a poslední ovladače k čipsetu, které jsem vlastně taky průběžně těch 5 měsíců aktualizoval. Takže po aktualizaci Windows nastal problém. Tak kde je problém? U MS nebo u AMD? Poslední změna v systému před problémem byla ze strany MS a to aktualizace Windows.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 20:28:50
avatar
A zajímalo by mě, jestli tu má MS tolik fanoušků a nebo AMD tolik odpůrců, za ty palce dolů.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 20:52:27

Neznáš palečkovanou? Někdo to má jako hobby dávat palce dolů i za slušný názor .
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-28 22:56:49
avatar
Jak už tu bylo několikrát zmíněno, příčina často bude na straně Windows.
Ale ta správná otázka je: "Proč nejsou stejným způsobem postiženy i ovladače dalších výrobců?"

Můj názor je, že zkrátka proto, že jsou lépe připravené na možné nedokonalosti OS -> jsou robustnější.

To máte jako s návrhem aplikačního ekosystému pro běh v cloudu. Pokud to bude psát vývojář spoléhající na to, že se mu vždy podaří otevřít spojení na server od kterého něco chce a že navíc vždy dostane o co požádá, tak ta aplikace bude naprosto nevyzpytatelně padat a dělat divné věci.
Naopak pokud při návrhu vezmete v úvahu, že spojení se občas nemusí na první(nebo i další) pokus otevřít a že nemusíte na první pokus dostat očekávanou odpověď, prostě tam přidáte logiku, která takové stavy řeší, tak aplikace bude stabilní a uživatelé budou spokojení.
Eli.Wallace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemáš pravdu 2020-02-25 22:15:33

Jsem vlastník Navi (5700XT Nitro+) a problémy nemám. Něco na tvých výrovích hapruje...
E: za co mínusy? Na výrok "vlastník Navi je postižen chybami" jsem napsal, že chyby nemám - to ani nedokážete uznat, že někomu vše funguje?
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problémy 2020-02-29 17:03:08
avatar
Mám RX5700 XT Pulse a nefunguje mi nic, hry padají, video na youtube jde jen zvuk a cerný obraz atd.. mám nejnovější ovladače a třikrát reinstalovaný OS a i přes to problémy přetrvávají.. asi ste jediný komu to funguje..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-29 20:32:53
avatar
kdyby byl jediný, tak je 100% reklamovanost těch karet a to není ;)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 18:20:58
avatar
Neměl jsem sebemenší problém, pak se mi zaktualizovaly Windows a nastaly problémy. Za 10 minut jsem to ale vyřešil.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladace 2020-02-25 21:02:33

Proc ma kazdej nutkani instalovat ty nejnovejsi ovladace, to fakt nechapu.Aktualizace woken vypnute , nejsem betatester microsoftu.Blbnou nove ovladace od grafiky najdu ty nejstarsi co grafika podporuje a neni problem.Plus kazdej ma nainstalovane bambilion balastu primo od vyrobcu desek ci grafik
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-29 09:20:57

1) Lepší výkon v novějších hrách.
2) Podpora nových funkcí, někdy jsou opravdu přínosné.
3) Oprava různých chyb a děr v zabezpečení. Pokud mám problém se staršími ovladači, zkusím nejnovější, zda problém zmizí.
4) Jak se mění verze Windows 10, je lepší aktualizovat i ovladače, občas jsou problémy, pokud je novější verze Windows se starším ovladačem. Ve Windows jsou občas pěkný díry, které pomohou šíření virů. (ve Windows 10 pro lze aktualizace opozdit, takže taky nedělám testera, navíc mam denní zálohu systému)
5) Tohle už je čistě osobní, pro lepší pocit ;) Přece nebudu špinit svou krásnou novou grafiku starým špinavým a použitým ovladačem
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-25 21:03:56
avatar
Dobře, že jsem pořídil verzi W10 Pro, kde jdou aktualizace odložit. Od doby co mi 2x rozesrali wifi, 1x zvukovou kartu a můj notebook po jejich "vylepšení" nenastartoval, mám na všech strojích odloženo o dva měsíce. za tu dobu to většinou už není takový průser
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nefunkčnost 2020-02-29 16:58:57
avatar
Přes to, že jsem reinstaloval windows, nainstaloval nejnovější aktualizace problémy se objevily znovu a to ty samé, na XBOX PC sem si stáhl AOE 1 Definitive edici a po desti minutách hraní hra spadla.. Dal jsem tam forzu... opět to samé.. |ZAPNUL JSEM BATTLE.NET a dal WoW classic.. Hra po peti minutách spadla.. Nechápu to.. Tohle není normální, nejsem schopen si v klidu nic zahrát.. Mám i nové SSD.. vše aktuální a nejnovější ovladače kompletní reinstal windows.. Nejsem jediný...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nefunkčnost. 2020-02-29 18:38:35
avatar
Vyloučil jsi HW závadu?
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HW závada 2020-03-01 18:16:39
avatar
Ano vyloučil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-29 20:33:30
avatar
AOE 1 Definitive edici ... tahle hra padá normálně sama na NV i AMD PC
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Witcher 4 je v plné výrobě! Má být větší než Cyberpunk 2077.
Witcher 4 je v plné výrobě! Má být větší než Cyberpunk 2077.Monday, 02 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 6
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!Wednesday, 27 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 919x
Komentářů: 0
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Tuesday, 26 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 805x
Komentářů: 2
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1100x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1298x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 975x
Komentářů: 2