SONY PlayStation 4 bude v prodeji od 13.12.2013 v ČR a SR - low endový herní PC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 11 říjen 2013
altSpolečnost SONY oficiálně oznámila podmínky, za kterých bude dostupný PS4 u nás.

 

 

 

 

Jak už od nás víte a věnovali jsme se tomu tématu podrobně, konec klasických konzolí, jako cela odlišných systémů od PC, je zde. Nová generace "konzolí" je vlastně generací low endových PC s omezenými možnostmi díky SW jednotlivých výrobců.

SONY a Microsoft se rozhodli reagovat na požadavky vývojářů her a postavili nový PS4 a Xbox One na klasickém x86-64bit procesoru a ostatních komponentách známých z PC. Xbox One dokonce jede na upravené verzi Windows 8. Konkrétně pak PS4 staví na 8jádrovém 64-bit x86 procesoru AMD JAGUAR (o 2 třídy níže než FX ale podobná architektura) s nízkým taktem do 2GHz a k tomu má grafiku AMD Radeon architektury GCN (R 200) výkonové úrovně zhruba R7 260X OC. Konzole má pak 8GB GDDR5 pamětí (sdílí je CPU i GPU) a pouze 500GB HDD a hry se budou muset instalovat.

A už víme, kdy se první z těchto low endových herních PC dostane k nám. Společnost SONY oznámila, že PS4 bude u nás a na Slovensku dostupná od 13.12.2013 v základu s jedním ovladačem (pohybový senzor bude za další peníze) za cenu 10 490 korun (399 Euro). V bundlu s hrou Killzone: Shadow Fall pak za 11 590 korun (439 euro). V balení pak bude ještě 14 dní PS Plus služby zdarma, kterou si ale pak budete muset platit nadále, pokud chcete hrát multiplayer u her a využívat další funkce.

Jak jsme si již spočítali, pořízení konzole podobného typu se zdá být levnou záležitostí. Ovšem není. Za cenu 10 500 korun totiž vlastně dostanete low endové PC, na kterém nikdy nebudou hry vypadat tak dobře, jako na ainstreamovém natož silném PC a ani toho zdaleka tolik nebude PS4 umět. Navíc za stejné hry v horší vizuální kvalitě budete platit o třetinu více (běžně místo 990 korun u PC, vás konzolová verze stejně hry vyjde na 1300 - 1400 korun). K tomu si musíte platit ještě extra za multiplayer a tak dále. Ve výsledku tak zjistíte, že by vás výkonný PC sice vyšel zpočátku dráž (i když PC se stejným výkonem jako má PS4 by nevyšlo o moc dráž), ale v průběhu 2-3 let provozu, by se celkové náklady dostaly na stejnou úroveň, dokonce by PC vyšlo i levněji. A ještě si na PC můžete zahrát v mnohem lepší vizuální kvalitě a samozřejmě PC není jen na hry a lze jej ještě dodatečně rozšířit apod.

Jinými slovy je PS4 (i Xbox One) pěkná past na peníze a ztráta času, pokud chcete jen hrát hry. Když už ztrácet čas, proč si ty hry neužít v pořádné grafice se vším všudy? postavit si slušně výkonný PC za slušné peníze i do obýváku není žádný problém ... 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
parkPe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 15:09:00
avatar
Ja teda PS4 nijak neodsuzuju - nenecham dopustit na hry jako tekken gran turismo ratchet and clank uncharched atd. ktery si bohuzel na pc nikdy nezahraju ale s tim multiplayerem si to SONY pekne posr.... avsak kuli temto hram si ho stejne cast lidi zakoupi. Ja to asi ovsem zatim nebudu, si radci tedka koupim novou grafiku :-) asi nejakou ASUS D2T R280X ktera po taktnuti bude mit skvelej pomer cena vykon jestli se teda nebude po delsi dobe podtaktovavat (jsem zvedav).
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 15:45:50
avatar
v RSS mi tato zpravicka v notifikaci vylezla jako
"SONY PlayStation 4 bude v pr...DD"
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 15:51:28

neobjektivita autora, tedy DD, je u konzolí, Applu a také třeba u grafických karet na můj vkus moc znatelná.. Škoda, zbytek článků je skoro pokaždé na velmi vysoké úrovni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 16:09:02
avatar
Fakta uváděná u článků s konzolemi, Applem i grafik jsou objektivní a průkazná. To že někdo nesdílí váš názor na některé věci ještě neznamená, že nemá pravdu a že je neobjektivní.

Všem tématům věnujeme stejnou míru pozornosti a snažíme o se o maximálně objektivní přístup. Konzole, Apple a grafiky nevyjímaje ... nevidím žádný důvod, proč by tomu mělo být jinak.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 16:21:06
avatar
neviem co sa ti konkretne na tomto clanku neapci, skus sa pozret do obchodu , a zistis ze pc z vykonom ps4 si kupis do 500E. Ano je to o 100e viacej ale to sa ti vrati po kupe max 10 hier, takze to je presne tak ako pise.(kolko hier hras bez multiplayeru?)
BTW mam playstation 2, ktory je na chaty a tak , ale kupovat PS3 ked tablet ma vyzsi vykon? (zavidim GTA V)
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 17:24:20

hlavni je psat,co se hodne cte...

zezacatku to bylo proATI,protoze byly karty levnejsi a setrilove slintali blahem
pak se to rozrostlo na protiApplovstvi a protikonzolovy boj...a nejsrandovnejsi je,ze si autor hraje na nestraneho a objektivniho...
samozrejme,v tomto clanku nejsou vylozene lzi,ale jak je to napsane.......vetsina ostatnich je taky dost tendencne napsana...

hulana clovek bere jako psychopata,protoze jeho "nestrannost" je usmevna a hrana...ale tady? hah...

nehlede na to,ze rozhodne nejsem jediny z meho okoli,kdo to tak k pristupu k tomuhle blogu ma...

(a samozrejme cekam mraky palcu dole od ovecek )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 17:58:31
avatar
co k tomu říci, je hezké, že máte patent na objektivitu a hodnocení toho, kdo je a není objektivní a správný a můžete se nám vysmívat. A k tomu lidé z vašeho okolí ... no vrána k vráně sedá.

Pokud se nám lidé jako vy smějí, je vidět, že děláme věci skutečně správně a objektivně. Takže díky za potvrzení a budeme pokračovat s ještě větším nadšením.

Jo a tohle není blog ;).
ergee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 18:28:44
avatar
jde oto ze ac na jedne strane je pravda ze uz ted je ps4 a obecne tahle generace konzoli slabsi.. jeji uroven optimalizace je nekde kde se to o pc.. neda ani s velkou davkou nadseni srovnat... pc mrha neskutecnym zpusobem svym vykonem . otom se snad nemusime bavit. je to jeho jedna velmi silna stranka..ale zaroven ho to i srazi...proto neni nutne duvod proc by hry na konzolich na zacatku jejich cyklu nemnely byt hezke..a plne dostacujici.. pc to dohani hrubym vykonem... ale konzole masivni optimalizaci.. a to je vec kterou nelze poprit.. jediny problem je delka celkeho cyklu konzole..a nic vic. ten je neskutecne prodluzovan.. protoze lidi zas tak nadsene nekupuju co tri roky novou generaci.. jako pocitacovi nadsenci.. jim ten prumer..az podrumer vetsinou staci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 18:47:39
avatar
aha aha a bereš v úvahu fakt, že ty nové konzole mají HW úplně stejné základy a stavý na stejných technologicíh jako PC, takže optimalizace pro konzole se projeví i na PC?
ergee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 21:14:48
avatar
toje dvojsecna zbran.. protoze ona pokud bude delana primarne na konzole tak ne.. ano na tech ted to bude lepsi..ale ne nutne na tech velmi silnych sestavach.. protoze duraz bude kladeny na konzole jejich limity..a ne naopak.. tak jak to vzdycky ted bylo..a myslim ze i bude.. protoze konzole jak sam rikas jsou drahsi hry.a daleko vetsi a jistejsi prijmy pro herni studia..nez pc .. kde je klasicky problem s piratstvim..a i vetsim ocekavanim... a podle mne ted kratkodobe bude pc ztoho vseho tezit..ale brzo prijde problem s limity konzoli zase na scenu a budem kde sme byli doted..protoze pc je primarne zdroj inovaci..a znich tezi konzole..ale trva jim to vic nez hodne.. nez k tomu dojde..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 21:54:50
avatar
jaktože nebude ... technický základ je stejjný x86-64bit procesor s 8 jdára jaké má AMD i v ostatních PC a DX11 GNC grafika se vším všudy jaké má AMD v PC ... proč by ty optimalizace tedy měli běžet jen na jednom z těch strojů s jinak stejným technickým základem???


konzole je spotřebka ... nic víc než levný herní PC, který se tváří že je levný, ale zaplatíte za něj celkově vlastně mnohem víc. Je to pro lenochy a za lenost se co? Platí!
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 23:39:39
avatar
HW je jedna věc, ale tak trochu zapomínáš na SW stránku věci, která min. u PS4 bude uplně jiná než na PC.. žádný wokna, žádný DX, tudíž optimalizace, který budeš dělat pro konzole na PC nebudou nic platný...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 23:44:47
avatar
jakto? U PC ti neběží API Mantle, OpenGL atd.?
ergee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 06:33:59
avatar
to mas pravdu ale ve chvili kdy vyjdou konzole se pro ne zastavi cas.. tezko budou delat nejake masivni upravy muzou pozmenit sw lehce..sw, ktery je ridi vnitrne.. a uz te vime ze ps4 by mnelo byt opet vykonejsi nez xobx one ...,ale pc je vtomhle daleko flexibilnejsi a to bud delat ten samy problem jako predtim.. konzole nastavi limity a pc sice bude moct mit neco lepsiho..ale kdo se pri lenosti hernich studii bude patlat s necim extra nasalapanym, kdyz se to ani nutne nemusi zaplatit kdyz je tu jistota.. na par roku.. konzole. vrhnem se na ne, tak to bylo a bude.. opet.. protoze na pc prijdou nove funkce.. nove verze narocnejsi na hw tech optimalizaci.. a prikazu tak jak to vzdy bylo..a konzole jednoduse bude mimo mozny ramec . a jeste se do toho vseho zacina michat valve s jejich steam machine.. takze uvidime co se bude dit.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 10:55:29

Vlastne jsem nechtel ani reagovat,ale preci jen...
-netvrdim nikde,ze mam patent na objektivitu...tvrdim,ze vase clanky,ve kterych se ji tak ohanite,ji nemaji vubec a jsou tendencne napsany- proto blog
-je to trpky smich,je mi lito,kam ten blog dosel,protoze nektere informace byly dost fajn
-presne tenhle "hulanovsky" pristup je na facku
-ne,nedelate veci spravne a objektivne
-sebereflexe nikomu jeste neuskodila
-lide z mojeho okoli sem chodili pro informace,ne cist "urvany" clanky...proto tomu rikam blog a proto sem prestavaji chodit oni.Misto informaci temer bulvarni clanky kvuli ctenosti.Nejsme deti a temhle pristup vam objektivitu nebo serioznost VUBEC neprida...

Podivejte,mne osobne je to jedno,jen jsem chtel pomoct kritikou,delejte si to jak chcete...ale osobne je mi to lito,kam se to psani tady dostalo...je to zabarveny,neobjektivni a tahle reakce to je potvrzuje.

Chapu ze chybu neuznate a zadna zmena nebude.ale treba se nad tim zamyslite (i kdyz neverim,ze nejak na dlouho ).ono totiz je na vas ,kam blog povedete..ale nemuzete mit oboje,jak serioznost,tak bulvar...i kdyz chapu,ze bulvar se cte vice

Reagovat vice nebudu,protoze by to nejspise nemelo smysl,preju pekny den a praci
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 19:27:39

Tak nevim nevim, ale rád si na to počkam... jsem zvědavej, jestli tentokrát bude hra z konzole hratelná na PC se zhruba stejnýmy parametry, doteď to tak v žádném případě nebylo a říct že PC mrhá výkonem bylo rozhodně na místě.
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sporty 2013-10-11 21:59:11
avatar
sportove hry, to je ten dovod, preco si kupit konzolu. teda ak ich nedaju aj na PC. a verim, ze koznoly sa budu predavat stale velmi dobre, pretoze pre lamy je to lahsie ako sa babrat s PC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-11 22:01:28
avatar
no kdyby sportovní hry dali na PC, tak si to na ty konzole nikdo nekoupí ... to je ten problém, celé je to umělá platforma (nebo alespoň díky jiné architektuře dříve byla) aby z lidí tahali peníze ... no kdo normální si půjde dobrovolně koupit stejnou hru o třetinu dráž
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2013-10-11 23:26:59
avatar
u mna je ten problem, ze ma bavia prave hlavne sporty. sakris.
vetu "teda ak ich nedaju aj na PC" brat s rezervou (nemyslel som len vyrobcov hier)
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 01:07:21
avatar
No,podľa mňa nemá zmysel kupovať PS4 a už vôbec nie totálne doje**ný XBOX One !!!
Kedysi to malo zmysel pre ľudí ako môj známy,ktorý chcel hrať hry ktoré boli proste LEN na PS3...
Ale teraz,keď je to všetko na báze PC komponentov,tak si myslím že budú všetky hry z PS4/XOne na klasické desktopové PCčka ...
A ak by niaky titul chcelo Sony exkluzívne na PS4,tak ho isto mierumilovný a priateľský a nami zbožňovaný hackeri "upravia" na beh na PC,veď tam budú minimálne rozdiely,ak vôbec niake (okrem grafiky samozrejme...)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 09:45:49
avatar
Nebudou.. V současný době se exkluzivní hry nedělaj proto, že by to nešlo.Ale proto, že na konzolích jsou prostě, díky PCpirátství, mnohem vyšší zisky...

A upravit PS4 hry pro PC? Si to představuješ jak Hruvínek válku. PS4 poběží na nějakým speciálním FW, kterej s oknama nebude mít nic moc co společnýho... Opravdu to nebude o tom, že by se přepsalo pár řádek kódu a hra by jako mávnutím kouzelného protku začala běhat na Windows...
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ps>pc 2013-10-12 10:38:29
avatar
si padol z vysne? s PS2 to dokazali, tak PS4 bude pre nich lahoda.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 11:04:19
avatar
Dám ti za pravdu až se NHL pro PS4 objeví na PC

emulátor ps2 pro PC se sice objevil, ale měl takový HW nároky, že v době kdy to bylo aktuální nebylo moc PC který by to dokázaly rozhejbat...
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC 2013-10-12 11:12:46
avatar
su to uplne obycajne PC, xbox pustal xbox one hry na obycajnom PC.
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 20:53:01

takze hi endovy pc v malej krabicke s vybornou spotrebou, je podla tohoto ddegesa low end.

gratulujem k full retard modu

hi endova 7850 (ano hi endova, len magori davaju za grafiku viac penazi), a hiendovy 8 jadrovy cpu na ktory sa bude priamo optimalizovat takze poda lepsie vysledky ako vas panensky i7, odstranenie vrstvy win os ktora to vsecko spomaluje atd.

no proste neutis kde je sever
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 13:00:47
avatar
pochop, že pokud to nerozběhá hry na 3xfullHD monitorech s Ultra Hyper detaily s 16xMSAA a 32xAF, tesselací a buh ví čím ještě, tak to prostě není PC hodné opravdového PC hráče

PS4 není z hlediska HW zdaleka takovej aušus, jak by si někteří přáli... Ale to jsou lidi, kteří prostě konzole nechápou, tudíž nejsou jejich cílovou skupinou, a těm nemá smysl to vůbec vysvětlovat.. To je ztráta času...
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole 2013-10-12 15:09:47
avatar
problem je ale ten, ze DD ma pravdu, sice to trochu prehana ale ma pravdu. neni to aušus ale je to priemer. vzdy bol hardware v konzole vykonnejsi alebo aspon zrovnatelny s high end pocitacmi svojej doby. u tychto konzoly to tak neni. optimalizacia je uplne normlana aj u PC, kto ma slabe PC a nepotrebuje kvalitu a detaily tak si ich stiahne, u high-end pc si to da na plne gule, u konzole co? stale bude mat len tie priemerne detaily. urcite sa ale bude muset zmensit doba zivotnosti konzol, kedy pride nova generacia, lebo ten vykonovy rozdiel bude furt len stupat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 20:45:46
avatar
stejně jako je ztráta některým lidem vysvětlovat, že to zdánlivé ušetření se jim pěkně prodražší a že PC je v této situaci mnohem výhodnější ...

Jinak já si rozhodně nepřeji, aby PS4 by aušus, bohužel fakta mluví tak, že to za ty peníze rozhodně není zajímavé zařízení a to ani pro cílovou skupinu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 20:54:00
avatar
Sprosté napadání a urážení = BAN .... ignorace faktů je jen přehlídka vaší hlouposti. Takže PS4 za 10 tisíc s 8jádrovým ale pomalu taktovaným x86 AMD Jaguar (o 2 třídy nižší třída CPU nežje AMD FX) a DX11 grafikou na úrovni HD 7850 OC je podle vás něco lepšího než současný low endový herní PC? A že by se to dokázala srovnávat s výkonem Core i7? Tohle je technologický server a od svých čtenářů a hlavně diskutujících očekávám určitou úroveň alespoň základních technických znalostí a přehledu a také slušnosti - vy nemáte ani jedno.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 21:06:46

DD klid. Jsme jen diskutéři. Ne škůdci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 21:35:51
avatar
dikutér diskutuje, má své argumenty podložené objektivními fakty a vystupuje slušně. Neignoruje technická fatka, nenapadá autora, ostatní diskutující ani server ...
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2013-10-13 21:10:51

Jakou grafiku by sis tedy představoval pro konzoli/PC, která bude zobrazovat pouze na TV v obýváku, která má Full HD 1920x1080 a čumí se na ní ze 2 metrů (tak jaké SSAA, FXAA, MLAA, AF bys po ní chtěl . A u televizí se toto rozlišení ještě dlouho nezmění. Výkon HD 7850 je pro tohle přeci OK.

Na potřebu výkonu pro Eyefinity by měl v tomto případě zapomenout.

Pokud vývojáři nestačí 8x 2GHz tak je prase. Pokud to bude výkonově odpovídat 4x 4GHz.
Předpokládám, že všechna jádra vždy nepojedou. Hříčkám budou jistě stačit 1 nebo 2.

Ve článku jsi zapoměl slintat blahem nad tím, že tu konečně bude velká unifikovaná platforma společná s PC na které se se vývojáři budou muset učit optimalizovat.
Rozdělit úlohu pro víc jader není nic jednoduchého, ale nic jiného jim nezbyde.

Pokud si ty hru pustíš na něčem rychlejším bude to tvůj BONUS. Klidně si postav konzoli za 45000,-
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dd 2013-10-12 17:57:57

nechapu co ma furt autor ptozi konzolím, kdo by dneska hral na PC když je konzole mnohem pohodnlejší a mnohem levenjší řešení

kevšemu srovnavat PC s konzolema (i když na stejne architektuře) muze jen lajk, konzole jsou a vždy byly o optimalizaci, npř jako apple, kde taky proste zadnej telefon s androidem nemuže výkonem konkurovat iphonu nebo zadný PC s windows nemuže konkurovat OSX na macu kde je to vše sladene na jeden HW...to same konzole, hry budou delane přímo na danou sestavu a díky tomu pojedou vždy stejne dobře všem...na PC každej druhej bude mít nake problemy kvuli tomu ze ma nvidii nebo AMD nebo kvuli ovladacum atd atd...

a taky se kouknete na GTA 5, ta hra vypada lepe jak vetšina her na PC a jede krasne plynule na tak starem HW jako PS3 a XBOX, na PC by to nikdy tak slaba sestava nerozjela mela by problem i ta nadupadná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-12 20:51:21
avatar
je problém se bavit objektivně s někým, kdo tvrdí, že graficky naprosto epicky hnusné a odrbané GTA 5 jedoucí v nízkém rozlišení, bez detailů, mnoha efektů a se snížením rozlišením textur a všeho na Xbox360/PS3 vypadá lépe než většina her na PC ....

to snad nemůže tvrdit ani slepec jen naprotý blázen nebo lhář. A ujišťuji tě, že v tom 640x480 rozlišení, bez detailů a ořezané na kost by to zvládla levou zadní i hodně stará sestava.

Co se týká optimalizací, optiamlizace pro konzole spočívá jen v tom, co vše se dá vypnout a ořezat, včetně rozlišení, aby to tu hru dokázalo rozjet alespoň na 30FPS ... bohužel dokud to někteří nepochopíte a neuvědomíte si tento zcela průkazný fakt, nemůže s vámi být rozumná diskuse.
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pre vsetkych - konzole 2013-10-13 02:57:28
avatar
este raz a pomaly, konzole boli vzdy na urovni high end pocitacov, dokonca niektore ich aj vysoko prekonavali, v tom bola sila konzol a to byvalo na nich zaujimave, mali inu architekturu a mali exkluzivne hry. jedine co z toho zostalo budu len tie exkluzivne hry. inak su ale konzoly len obycajne PC s priemernym vykonom a umelo obmedzene svojim systemom. dneska, viac ako kedy predtym su konzole len umelo zivena platforma.
nikdy som konzolu nemal a viem, ze sa tieto nove neoplatia ale ak sa nedostanu sportove hry na PC, tak si aj ja mozno jednu kupim.
DMCZmysel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-14 12:39:26

Ono sa da postavit PC vykonnejsi ako PS4 za 460€

X4 760k 70€
GA-A88XM_DS2 - 50€
8GB RAM - 60€
GTX660 - 150€
1TB HDD - 60€
CX430 - 40€
Fractal CORE 1000 - 30€
spolu - 460€
Co nie je zle
Bundlované 2 Hry Batman, Metro
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-14 17:49:27
avatar
Jj mnohem výkonější. Do 600eur AMD 8jádro, HD7850, 8GB RAM, 1TB HDD atd.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - low endový herní PC 2013-10-14 14:45:41
avatar
Mám na konzole velmi podobný názor jako ty DD a dáváš to v každém článků o konzolích najevo, ale s tím "low endový herní PC " přímo v nadpisu si mne opět dostal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-14 19:14:33
avatar
no a neni ? Architekturou, výkonem a použitými komponenty + účelem zcela určitě
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-15 08:53:56
avatar
Jo to bezdebat a věřím, že většina lidí až na vyjímky co tu chodí si to moc dobře uvědomují a není potřeba to tak už zdůrazňovat po předchozích článcích A ti co by se to měli dozvědět tu bohužel (nebo bohudík ) nechodí
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já tedy nevím 2013-10-14 16:43:27

Ale Vy máte někdo doma u televize v obývacím pokoji herní PC? Sedíte na gauči s klávesnicí na klíně? Nebo jezdíte s myší po konferenčním stolku? To prosím neberte jako nic proti hernímu PC u stolu... to je jiná káva. Ale myslím, že porovnáváte věci pro jiné cílové skupiny zákazníků. Proč si lidi kupují kabriolety a sporťáky, když kombi odvezou více za nižší cenu? Vás bych vsadil do ringu s Hulánem a ještě bych přihodil nějakého zarytého jablíčkáře... žabomyší války...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-14 17:36:06
avatar
K PC lze připojit taky gamepad a sedět či ležet na gauči když člověk bude chtít. Nevidím jedinou věc co konzole umí a PC ne. Spíše naopak! Mimojiné PC lze ovládat i hlasem, ale není nad klasickou myš
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-14 19:03:01

Já plně souhlasím, že PC je mnohem všestrannější, ale je to přesně o tom co jsem psal. Myslím, že je to jiná cílovka. Jako s tím kabrio a kombi - oboje to jsou auta a srovnávat je moc nelze (krom toho, že mají volant a 4 kola).

Mám PC i PS a na některé hry si raději sednu k PC a děkuji bohu za klávesnici a myš, u jiných raději pohovím na gauči s gamepadem. Kdysi jsem zkoušel k PC připojit gamepad a nic moc pozitivní zkušenost. Nastavování a přiřazování tlačítek... Možná špatná hra, ale byl to děs

Uznávám, že konzole jsou pohodlné řešení a ve výsledku dražší než PC hraní. Ale proč ne? Je to špatně? Zde se na nich nenechá nit suchá, na body v technických parametrech prohrávají o tom nemůže být diskuze. Je přeci na každém jaké řešení si zvolí a jaké mu vyhovuje. Pokud by tento článek byl psán jako názor, nebo osobní sloupek nebo jak ho označil někdo v příspěvku výše za blog, tak proč ne. Vezmu že autor je tvrdý zastánce PC hraní a proti gustu... Ale vydávat to za objektivní a nestranný článek? S tímto bulvárním nadpisem? Dovolím si nesouhlasit. Zavrhovat takto primitivně jiné řešení je nízké a laciné.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 13:05:54
avatar
Pokud má kabrio výsuvnou střechu tak je to pak plnohodnotné auto. Řekl bych dokonce lepší jak normální auto dle mého názoru Ale konzole to má oproti PC samé nevýhody kromě jediné věci, že člověk neřeší operační systém. Dle mého názoru si konzole koupi lidi co se nechtějí(líní) nebo nedokážou postarat o klasické PC (Lamy) a přitom ani až navyjímky netuší, že kupují draze lowend, který se jim časem ještě víc prodraží.
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 14:12:40

Kabrio (byť s pevnou střechou) bude ztěžka ideálem pro čtyřčlennou rodinu, zato perfektní pro svobodného šviháka lázeňského. Vidíte? Jiná cílová skupina. Ale dost o autech.

Uznávám, a již jsem to psal výše, že konzole je pohodlnější řešení (rozumějte klidně pro lenochy ) Prostě vložíte hru a hrajete. A dražší hry? Nové ano. Osobně nemusím mít hru den před tím než je v prodeji. Používám bazar a neměl jsem zatím jediný problém.

A kvalita zpracování her? Osobně bych rád vedle sebe viděl běžet na stejné TV a full HD rozlišení hru na PS a PC a jestli by se na kanapíčku 4 m od TV poznal rozdíl...

Prostě jsem pohodlný lenoch preferující jednoduché a fukční řešení A tímto konstatováním si dovolím diskuzi zakončit. HOWG
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 16:38:19
avatar
Pokud hodláš hrát hry na vzdálenost 4m a nemáš TV s uhlopříčkou aspoň 200cm tak to je pak jedno jestli hraješ Crysis na ultra detaily nebo Tetris, protože na takovou vzdálenost s té hry moc dobrý zážitek mít nebudeš a máš pravdu v tom, že kupovat něco lepšího než konzoli nemá v tomto případě ani smysl. Ono totiž bude těžké hrát i ten Tetris na takovou vzdálenost natož nějakou 3D střílečku bez dalekohledu
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 17:55:09

vidíš ten rozdíl? Buď hraješ hry na PC na dobrém monitoru ve vysokém rozlišení, nebo na TV v obývacím pokoji full HD (věz že to jde i bez dalekohledu) a to jsou ty rozdílné cílové skupiny... Kdo chce hrát na PC a kdo na PS...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 18:50:10
avatar
Hraní her na nedostatečně velké TV ze 4m mě připomnělo jedny známe jak jsem byl ještě kluk:Jedni známí mělí v kuchyni malou televizi cernobilou velikost cca 9 palcu. Sledovali natom i fotbal přes celou kuchyň cca 3m. Nikdo nechápal jak se nato mohli divat když míč nebyl na takovou vzdelenost vůbec vidět. Ale oni tvrdili, že se dá natom dívat i na fotbal. Oni tak maximálně sledovali hráče a odhadovali kde je míč za pomocí komentátora. Kdyby si zapli rádio vyšlo by to nastejno. Už nic neříkám a pokud ti vyhovují takové podmínky na hry tak tvoje věc. Měj se
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 11:43:11
avatar
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 328x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1426x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1738x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1193x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3822x
Komentářů: 0