Apple iPhone 5S pod palbou kritiky - problémy s čidly, výkonem WiFi a absencí technologií Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 05 říjen 2013
altSuperdrahý telefon iPhone 5S má zjevně hromadu nedostatků. Mění se pomalu náhled na Apple?

 

 

 

 

Že Apple už není, co pod vedení Jobse bývalo, je stále více evidentní. Z inovátora (byť ne vždy nové věci tvořil, ale spíše využíval starší nápady ve správný čas a podporoval to kvalitním marketingem) se stal jen běžný spotřební výrobce. Příznivci Apple však stále často používají jako svůj hlavní argument, že iPhone telefony za ty nemalé peníze navíc ve srovnání s Androidí konkurencí, nabízejí lepší zpracování a vychytané fungování atd. Proto je více než zarážející, že skoro na každé nové generaci iPhone testeři u mnozí uživatelé, nacházejí spoustu problémů a chyb, se kterými se nesetkáváme ani u mnohem lacinějších přístrojů. Množství chyb a problémů se kterými se potýká nový iPhone 5S je ale až zarážející. Tím spíše, že mnoho z těchto chyb rozhodně nevypadá na problém SW (který bychom ale také za ty nemalé peníze navíc proti údajně zasekávajícím se Androidům "zadarmo" čekali taktéž dokonalý). Vypadá to na chyby v návrhu a HW problémy.

  • 1, měřící snímače na iPhone 5S jsou značně nepřesné

Nejen mnozí testeři, ale hlavně řada uživatelů si stěžuje na snímače nového telefonu, kdy Gyroskop, Akcelerometr ani kompas prostě neukazují ani přibližně správně. Odchylky jsou poměrně značné. Asi chápeme, že samozřejmě tato čidla nejsou úplně přesná nikdy, problém je, že iPhone 5 měří všechno mnohem méně přesně i ve srovnání s předchůdcem ale i dražšími a levnými telefony všeho druhu.

Gyroskop je totálně špatně a telefon vůbec nepozná rovinu.

Kompas, který samozřejmě využíváte při navigaci, je pak totálně mimo a posílá vás klidně i o 10°špatným směrem.

Obojí je zarážející nejen kvůli ceně telefonu, za kterou bychom tyto základní věci považovali za samozřejmě dokonale vyladěné, ale i proto, že předchozí iPhone 5, který sice také neměří dokonale, ale rozhodně přesněji. Problém navíc nevypadá na SW, ale na HW, protože iPhone 5 měří na rozdíl od iPhone 5S přesně se stejným SW kterým je iOS7. A to by bylo hodně nepříjemné.

Problémy, které tahle, rozhodně u tak drahého telefonu nečekaná závada způsobuje v praxi, už uživatelé sepisují zde. Jenže problém senzorů na ..PíP..., není jediným problémem 5S.

  • 2, výkon WiFi je mizerný

Další problém, kterého si testeři a hlavně uživatelé všimli, je mizerný výkon WiFi. Ve stejné místnosti na stejné síti vykazuje rychlost i stabilita připojení na novém iPhone 5S výrazně horší výsledky než třeba na některých androidích telefonech jako Nexus 4 apod.

Vzhledem k tomu, že se tak stává opakovaně, jsou samozřejmě stížnosti uživatelů velké. Existuje údajný recept na zlepšení, kdy musíte manuálně nastavit v zabezpečení WEP místo WPA, kdy by to údajně mělo běžet o něco lépe. Údajně se pracuje na nápravě skrze firmware, ale zase je to problém, který by tak drahý telefon mít rozhodně neměl a mnoho uživatelů si s tím určitě nebude stejně vědět rady.

Objevují se ale i další problémy, jako rychle ubývající výdrž na baterie, zpoždění telefonu při psaní a tak dále. Tyto problémy by se naštěstí měly dát spravit aktualizacemi, ale opět při vybájené dokonalosti Apple, kterou si za ty nemalé peníze navíc proti jiným špičkovým telefonům údajně platíme, by prostě neměly existovat, navíc když to není zdaleka první generace ani telefonu ani iOS.  

  • 3, čtečku otisků prstů lze snadno zmást

Jednou z hojně propíraných věcí je čtečka otisků prstů umístěna v tlačítku. Podle propagace Apple je to výborná věc, díky které nemusíte používat bezpečnostní heslo atd. Jenže ji lze snadno obejít.

 Jinými slovy je to fičura úplně k ničemu a naopak je spíše bezpečnostním rizikem, pokud se na ní začnou uživatelé hlavně spoléhat, než u telefonu bez ní. Přítomnost této věci je tak spíše selháním návrhu.

  • 4, Absence některých technologií

Ačkoliv se tomu nechce věřit, superdrahý iPhone 5S není zdaleka tak špičkový, jak by měl a nedisponuje několika technologiemi, které u některých levnějších špičkových telefonů již jsou.

Nepříjemná je hlavně absence technologie NFC, která se stává obecně velice populární. Ano, tohle se dá řešit externím čipem coby nálepkou, ale řekněme si na rovinu, že elegantní řešení to moc není a za cenu 25 tisíc co stojí iPhone 5S tam výrobce už ten čip dovnitř mohl dokázat naintegrovat. Mnoho uživatelů iPhone je samozřejmě absencí NFC nemile překvapeno, zatímco si jiní uživatelé s levnějšími telefony v klidu tuhle vymoženost užívají.

Optická stabilizace a větší senzor kamery jsou další věci, které by iPhone 5S měl za tu cenu nabízet, ale nenabízí. Přitom u mnoha levnějších telefonů to dnes najdeme. A pod palbou kritiky je i velikost displaye, kdy 4" a průměrné 1136x640 rozlišení jsou dnes prostě u špičkového telefonu za takové peníze málo. Zvlášť když byste z dnes běžných 5"+ a běžných už 1920x1080 případně přecházeli na 4" iPhone. Kritika je o to víc na místě, že vlastně kdo chce 4" telefon, tak 4" iPhone (=starý iPhone 5 nebo 5C) na trhu má, takže špičkový 5S měl mít prostě bez debat 5" a full HD rozlišení. Mezi dalšími kritizovanými věcmi je i absence špičkových vychytávek jako bezdrátového nabíjení, vodotěstnosti a tak dále. Hlouposti? Možná, ale za ty peníze by to nejdražší běžný telefon rozhodně měl nabízet automaticky, když to mají i některé lacinější telefony. O tom žádná.  

  • Závěr

Při své ceně by objektivně iPhone 5S měl být zcela dokonalý telefon a rozhodně lepší než i o 10 tisíc levnější špičkové telefony hlavně Androidí konkurence, ale do toho má prostě hodně daleko, ačkoliv samozřejmě iPhone 5S patří k nejlepším telefonům na trhu, což je bez debat. Stále více lidí si však uvědomuje, že značka Apple iPhone je vlastně to, za co u tohoto telefonu platí, nikoliv za dokonalý telefon, systém a funkčnost. Neexistuje totiž žádný objektivní technický důvod (a praxe to i potvrzuje), proč by iPhone měl být v praxi lepší telefon, než jsou špičkové Androidí přístroje, navíc když parametrově v některých ohledech i zaostává. Vyrábí se navíc z podobných komponent v Číně jako ostatní a nevyrábí ho Apple ale FoxConn, který vyrábí i řadu jiných telefonů ostatních značek. Ta cena je jen otázka marketingu a jím vytvořené poptávky. A zjevně je stále spousta lidí, kteří jsou ochotni ty peníze za to vydat, i když objektivně za to nic zvláštního nedostanou.

My jen doufáme, že ty výše zmíněné problémy Apple brzy napraví, protože jsou opravdu otravné. S tou absentující výbavou a zaostáváním za špičkovými i mnohem levnějšími telefony s jinými platformami asi moc nenaděláme, ale za rok je tu další iPhone, tak snad se dočkáme. Doufejme, že spolu s tím (i na základě současných problémů) opět o něco naroste počet uživatelů, kteří na Apple koukají objektivně stejně jako my, tedy jako na dalšího ničím zvláštního velkého výrobce spotřební elektroniky a přestanou se objevovat vůči realitě zjevné hlouposti o údajné dokonalosti Apple, zatímco prý i kvalitní Androidí telefony trpí nestabilitou, zasekáváním a mají špatný výkon. Tedy že ubudou stále více na vodě ležící nařčení z "Apple hatterství", když objektivně vytknete nedostatky Apple produktům a konečně se bude na Apple produkty koukat jako na všechny ostatní produkty, čím prostě jsou a vždy byly, což sami svými četnými problémy dokazovaly v minulosti a dokazují evidentně i nyní.

 

  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Skinn3r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 16:33:49

Líbí se mi jak to každej na internetu prožívá a snaží se schodit Apple přitom je to jen obyčejnej mobil z kteryho si zavoláte a zahrajete hry Ale tak když maj lidi na jídlo můžou řešit tyhle zbytečnosti a prožívat to jako konec světa
Anonymní  2013-10-06 12:09:48

presne tak je to obyčajný mobil ale za neobyčajnú cenu a to si treba zaplatiť aby jabko odkupovalo akcie a aby cena skúsila ísť od tých 500dolarov hore
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - iphone vs svet 2013-10-05 18:27:34

souhlasím že 4" je malo...a sam už sem delší dobu čekal až konkurence představí nakej kousek co by u mě mohl nahradit iphone...po představení 5S ktere me nak zvlast nenadchlo jsem se zameril na xperii Z1 která podle recenzí momentálně patří k tomu nejlepšímu co android má...

před pár dny jsem si ji dokonce koupil v alze stím že je proste cas na zmenu...dnes sem ji byl vratit

duvodu je dost...veký displej má neco do sebe ale má i plno nevýhod a kompromisu...konkretne xperie je az moc velká a nedá se pohodlne ovladat, co nepřenesu přes srdce je take dolní lišta která nejde skrýt ani v aplikaích a hrách to je proste nemyslitelný fail...

musím jí pochvalit výdrž která je zrhuba o 50% lepší než u iphone...ovšem naopak foták který má 20Mpx fotí otřesne, a nadále zustava iphone jako nejlepší fotomobil (po lumii s 41 mpx, lumie celkove fotí skvele, skoda toho systemu)

byl sem přesvecen že proste s iphone končím a přesedlám na sony...ale par dnu ubehlo a už jsem zase z5 u iphone 5S a xperie je zpatky v obchodu...není to ono

ale abych nekřivdil musím sony pochvalit odladený rychlý a plynulý android...jede na Z1 krasne plynule a bez sekání a je už skoro jak iOS nebo WP

boužel 5" v tak velkém tele je moc a není to použitelné...a druhá vec je systém, iOS je proste iOS a android ho zatím nemuže nahradit, dost veci mi tma chybelo ale naopak par vecí se mi tma líbilo a uvítal bych je v iOS...na trhu jsou 3 systemy a každý ma proste neco dobreho a neco spatneho

k tématu (mam 5S tkaže mužu posoudit) tohoto članku když přehlednu opetovnou nenavist autora vuči applu (chapu jí sam nechápu jak si třeba nekdo muze koupit napříkald neco od samsungu) tak cidla jsem cetl i jinde že zlobej ale sám je nepoužívám a nevím jak to je...z fifi problém nemám, a kde jsme měl signal na iphone 5 mam i ted s ip5S, tkaže tam si myslím že to není tka žhavé. Ctecka otisku je super zaležitost, a to že jde oklamat je uplne stejne jako že i každe heslo jde dnes když se clovek snaží obejít, žadná dostupná ochrana není 100% ani kondom není stoprocentní...když nekdo orpavdu sežene muj otisk nekde na sklenice, udělá si gelovou kopii a obejde moje toucID, budi mu přano za tu namahu si to i zaslouží

nedostatek technologii...NFC sem zatím neměl potřebu použít, ale souhlasím tže je to dnes už standart a apple by ho mel mít alespon kvuli marketingu...diplsje je malej ale jak jsem psal víše 5" je zase moc...myslím že ideál bude iphone z 4,5"...kvalita displeje a rozlišení je bezkonkurenčí a to myslím smrtelne važně, měl sjem ted par dní xperii s full HD a její displej nesahá ani po kotníky ip5S a tvrdí to i moje přítelkyně která thle veci normálně nevnímá a neřeší a nemá ani smartphone...

co iphone opravdu podle me chybý a co by jsem uvítal je vodotesnost...nadruhou stranu má momentálně opravdu užasnej fotak, 64 bit CPU (ikdyž jde o marketing a i ip5 je výkonostne dostačující), 120 fps video to má momentálně myslím jen smasung a iphone...

kdo iphone má, ví že to není jen o papírovejch parametrech a hrubém výkonu, ale o něcem jiném (nemyslím ted ani styl nebo peníze)

ta xperie me stala víc než mě stal ten iphone 5S, a i se mi vzhledove víc líbí ta xperie, ale stejne mam nakonec iphone...aby nekdo nechtel tvrdit že to je jen o prachách a image
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 22:12:24

ohľadne displeja závisí akú technológiu zvolí výrobca a ako odladí nedostatky danej technológie, ja mám napr HTC One a trúfam si útočne tvrdiť, že obraz je rozhodne lepší u mňa.
Čím väčšie rozlíšenie a cca 5+ palcový displej, tým väčšia ppi a podľa môjho názoru obraz čoraz viacej vernejší realite.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-10-06 13:49:11

je to možné, zatím se mi HTC one nedostalo na delší dobu do ruky abych mohl tohle posoudit

ale z tech telefonu co sme měl delší dobu na používání ted iphone, samsung S3 a S4 a Xperia Z a Z1 tak tam je iPhone jednoznačný pán...přitom displeje mu vyrábí kdo LG ? Samsung ? ale sami ve svejch telefonech maj horší displeje
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 19:42:37
avatar
pre foxconn som pracoval, skladal pc HP a poviem vam, s takou setrnostou by som doma nikdy pc neskladal (mysleno ironicky)
inak dat 25tis za telefon a s takymi chybami, tak to ne
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2013-10-05 20:07:07

me zajímá kde se furt bere ta vysoká cena, já si pred par dny koupil iphone 5S 16 gb za 17490 kc, nejdražší verze vyjde na 22000
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 22:09:41

cena sa bere práve v tej vnútornej pamäti, za každý GB naviac na malom kúsočku miesta si každý výrobca pýta, až príliš veľa.
A btw. horšiu vec si urobiť nemohol. Jednoznačne si za toľké peniaze kúpiť výkonny telefón. Nie som apple hater, ale keď spomeniem niekomu, že apple ma predražené ceny svojich produktov(všetko by malo ísť o polovicu dole), tak na mňa pozerajú ako keby som vyšiel z jaskyne.

Za takú sumu si mohol mať v podstate oveľa lepšie fóny. Ja som si pred 5 mesiacmi kúpil HTC One a neľutujem, tie stereo repráky nemajú chybu.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-10-06 00:05:53

před tím iphonem jsem měl xperii Z1 což je současná androidí špička a nevyhovoval my, byl v nekolik aohledech horší a nakonec jsem ho vratil a koupil si o 500 levenjší iphone 5S
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 19:54:06
avatar
Používal jsem IOS, Android i WP8 a musím říct, že android je jednoznačně nejhorší systém. At vezmu jakýkoli iphone tam na něm poběží vše plynule je jasný, že různé bloky ze strany apple hodně prudí a to bych řek, že je největší mínus applu a teda + cena. android je super věc všechno si na něm udělám všechno si tam přizbůsobím podle sebe, ale já bych to trošku přirovnal k win98 při instalaci šlapali dobře, ale po nějaké době používání se rychlost zmenšovala až se to prostě nedalo používat. No a WP8 super věc levné telefony, ale zase chybí aplikace a některé základní věci na co jsme jinde zvyklí brát jako samozřejmost tak ve WP8 prostě nejsou.
A závěrem tyhle nedostatky Iphonu5s jsou jen plky z hladu a vždycky a všude na každém telefonu pujde něco vylepšit a lidi se prsotě zaměřujou na iphone, protože lidem dává něco co dá od amdroidu tel za 13tis. což je něco okolo 5tis méně než za tenhle přístroj.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 20:52:03
avatar
Nevím, co jsi používal za Android, mám tady SGS2 a Nexus 4 a ani jeden z telefonů nevykazuje žádné výraznější zpomalení.

Ta všude zmiňovaná plynulost iOS mě jakožto majitele iPadu přijde už k smíchu, protože to prostě není pravda, speciálně Safari se rádo seká a dost často padá
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 11:45:41
avatar
No otázka zní kolik si lepších Androidních telefonů používal.

Pokud sis zkušenost udělal na telefonech pod 8000,- před x lety tak se nedivím.

Já mám doma všechny i iOS se seká. Ale nejméně použitelný z mého pohledu je WP. Skoro bych řek že stará cihle s S40 a WP Lumia je využitelností nastejno. Prostě když nejsou aplikace j to na nic.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-10-06 13:45:55

i android muže být plynulý, top modely jako Z1, HTC ONE atd (samsung boužel ne ten tohle jedinej z top značek neni chopnej odladit)

ale zaplatíš tolik co za iphone a když už si v te cenove relaci tak ja osobne sahnu po iphone ano i kvuli značce, ale ne že bych ji bral tka že sní budu neco víc ale protže ji beru jako vyhlašenou, ma určitou zaruku kvality (ikdyž jak se v članku píše ne vždy to tak je ale to u ničeho)...

když clovek chce plynulej telefon bez problemů tak se automaticky musí na na všech platformách rovnou kokat na modely nad 15 000...potom se koukneme na design a zpracování a už se ti filtruje jako jediná volba jen HTC ONE s hliníku, Iphone s hliníku a ted i SONY Z1 s Hliníku...plasty za ty prachy by vzal jen clovek co proste nemá zajem o pevný materiál nebo blb...

a když už se rozhodujeme mezi 3 modely kde jsou 2 androidy a iOS berou se potřeby zakázníka a ekosystem ostaních zařízení...já se pohybuju jen mezi maci, iOS a applsity (převažne) tkaže se lepe začlením s iOS...

další vec co dneska dost ovliní je tablet...vzhledem k tomu že zatím je stale na trhu s tablety jediný použitelnější iPAD a sním mnohem lepe komunikuje iphone než androdi muže to taky dost ovlivnit
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale zaplatíš tolik co za iphon 2013-10-06 18:04:30
avatar
....HTC One je za 12000,- Nevím o tom, že by nový iPhone 5/5S 32GB stále jen 12000,- ale prostě nesekající co nejméně zabugovaný smartphon prostě na Androidu za levno není.

Jinak z hliníku je nejdražší smartphon na trhu a to Blackberry Porsche Design P9981
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-05 20:08:39

Jako vsechna kritika dobra, ale kritizovat 4" a to rozliseni je ponekud mimo.

Pro me osobne je to jediny plus co iPhony maji. Spickovy android stroje maji dneska vsechny 5". Mini verze kolem 4.5" a hardware na urovni spicky pred 2 roky . (A pak je tu xiaomi mi2s s 4.3" a bez karty a oficialniho distributora do evropy, ktery drzi aspon velikost Galaxy S2)
Pokud nekde chce mensi telefon s nabitym HW tak iPhone nema zadnou konkurenci, ne diky tomu jak jsou dobry, ale diky tomu, ze nikdo jinej uz naslapnuty 4" telefony nevyrabi.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Xiaomi tu namá oficialniho dis 2013-10-06 11:39:53
avatar
Oficialniho distributora do Evropy tu Xiaomi, Oppo, Zopo nemá.

Jsou to je překupníci , zprostředkovatelé, rádoby samozvaní dovozci.

I stránky europe.oppostyle nejsou evropské zastoupení ale jen zjednodušená distribuce z číny.

jinak osobně dávat za telefon bez podpory servisu a jen s roční zárukou 9000,- je kravina.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 22:04:35

Pisu bez karty a oficialniho distributora, jako bez obojiho oppostyle.com/
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 06:29:27
avatar
Pro mě je kravina koupit si Iphon za XX XXX,- Kč či něco jiného.
Radši si koupím Xiaomi M2S (už čekám na Mi3)
a za tu cenu ten telefon minimálně 2 roky přežije, pak zas koupím něco jiného, beztak je to spotřební zboží.
Zapomněl jsi, že za 9 000,- máš v podstatě nejvýkonnější mašinku s Droidem k tomu MIUI (někomu to vadí, osobně je to lepší než nějaký Sense a podobný srajdy.)
Nevím proč se s Čínou tak opovrhá, beztak je všechno co sem chodí z Číny a v podstatě ze stejných součástek
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 09:05:05
avatar
za tu cenu ten telefon minimálně 2 roky přežije.... ...ale kde že rozhodně chybovost výrobků určených pro Čínský trh není 0%. V momentě kdy se někomu tyhle zázraky rozbijou a potřebuje servis musím se smát.

Zjednodušeně rozdíl Evropa čína je:...
-záruka, v ČLR je jen 1 rok
-odladěnost 3G pro Evropu. ČLR nemá stejnou technologii jako operátoři v EU
-podpora jazyků střední Evropy. nejen přeložení GUI , ale i
slovník a klávesnice. Neplatí, že Aneroid umí vždy Češtinu
-nižší kvalita. V ČLR jsou povoleny normy které v EU ne.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 18:08:35
avatar
Je vidět, že vůbec nevíš o čem píšeš. Nejdřív si o tom něco přečti, než vypustíš takovou blbost.
1 rok záruka, je téměř všude (krom EU a občasné vyjímky jsou i v EU).
Odladěnost pro Evropu - je asi taková, že když si objednáš mobil z Číny, příjde ti i adaptér pro příslušnou síť (elektrickou síť). A datové sítě? Fungují na 110%.
Konkrétně Xiaomi - od začátku MIUI - CZ/SK překlad ~ 100% kvalitní, aktualizace ~ každý týden.
Datové sítě? jak jsem psal 110% funkční, kvalita? 150% lepší jak to co se tu ve stejné cenové relaci prodává. Že je to celoplasťák? (M2S) a co? plast je kvalitní, pevný a tvrdý. Po "roce" nikde nic nevrže a telefon se ani nezpomalil.
K Mi3 o kterém taky píši, to už je jiné kafe, ale přečti si taky něco, než začneš zase házet hnůj na Čínu. Čína už je jinde, než byla, v podstatě už nás i předběhla, jelikož jí nebrzdí právě ony patenty a občas až zbytečně složité a nepřehledné normy.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-09 12:02:06

Myslis ty zbytecne normy, az treba Apple radsi meni neorig. nabijecky nez aby explodovaly dalsi pristroje?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-09 21:49:15
avatar
Samozřejmě, je něco jiného koupit si nabiječku za 30,- total noname.
A koupit si mobil za normální (levnou) cenu, s normální značkou... Viz zmíněné Xiaomi (popřípadě ZOPO, OPPO, ZTE, and many more...).
Míchat jablka a hrušky je trošku mimo mísu.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 12:10:58
avatar
Hmm tak za ty prachy si to může koupit jen magor...specifikuji - ten kdo má prachů plnou prdel, slepí nadšenec, hipe ovce, blondýna, amík,...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 12:46:09
avatar
To je úhel pohledu.

Ono korejský design, kdy třeba SGS3 v bílé vypadal jak dámská hygienická vložka, taky není žádné terno. Případně teď na Note3 ta kýčovitá imitace kožených zad... Pro mě to jsou kolotoče houpačky

Prostě když chte kovový designově střídmý smartphone, nebo jinak severské školy. Máte na výběr jen HTC One, iP5/5S a Blacberry Porshe ( za 30000,- !) , kdo má rád estetiku oblečení z tržnice, cirkus, kolotoče tak má na výběr neskutečnou přehršel různých modelů.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 19:11:41
avatar
Hmm nj já nikdy u elektronických zařízení neřešil design protože je to 1)subjektivně - nesmysl
2)objektivně - protože na to nemám prachy

Tak jako tak platit za zařízení 2x tolik jenom kvůli designu je objektivně nebo ne prostě hloupost, ale chápu že lidská povaha je mít mnohem více aby měl život smysl.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 20:45:58
avatar
Kdyby se neřešil design tak od každého výrobku je jeden ;-) .

Design řešit není nesmysl, protože tu máme dvě vědy jedna se jmenuje estetika a druhá ergonomie. Prostě někteří výrobci, jedinci, ale nebo celá společnost např. Korejci, Rusáci ( celé bývalé CCCP)) nemají smysl pro estetiku, design a vkus.

Já taky nemám na to abych kupoval jen design. Mimo design a vzhled není i to samé. Design má řešit i použitelnost a tam třeba Optimus G2 a pitomá tlačítka zespoda je out.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 12:36:37
avatar
Shrnul bych to takto: jeden krok dopředu a dva dozadu
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 16:10:32
avatar
K tomu všetkému čo tu bolo napísané je nutné dodať že 5S tak dva až tri krát do dňa odregistruje sim kartu a požaduje znova pin, nefunguje so značkovým bluetooth hands free (s ktorým fungovali tri predošlé iphony) majiteľ sa nedovolá nikomu, funguje to jedine vtedy keď volajú majiteľovi 5s, spracovanie krytov telefónu je "bohovské" v prípade pokusu o "pokrútenie" telefónu v rukách začne poblikávať podsvietenie prípadne "stuhne celý telefón". Po výmene telefónu za iný kus a zistení že 90 percent závad ostalo (hlavne tie čo sa týkajú citlivosti krytov) sa kamarát dlhoročný jablkár vrhol na Android a Salvazerouserom preklínanú Xperiu Z1. Prvé dojmy sú neuveriteľné množstvo bezplatných aplikácií, jednoduché používanie a neuveriteľná výdrž na batériu.
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-06 20:35:43
avatar
Ja som strašne rád že iPhone už pojde doprdele celý ako je
Mám doma novučičký SG Note III a ten schová do vrecka všetky iHnoje dokopy
A to že je iFuj z hliníku ??? No a čo ! Note I,II aj III aj iné SGčka sú omnoho krajšie a boli by aj krajšie aj lepšie keby boli trebárz z dreva !
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 06:31:20
avatar
Takže místo iOvce je tu ťamťung ovce?
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-07 13:25:26

"opět o něco naroste počet uživatelů, kteří na Apple koukají objektivně stejně jako my"....
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 09:26:37

+1:-)
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 09:25:34

ajaj, to je zase škody, to je škody:

1, měřící snímače na iPhone 5S jsou značně nepřesné-no značně....:-) Navíc, kompas se SAMOZŘEJMĚ při navigaci nepoužívá, azimut se určuje ze satelitů.
2, výkon WiFi je mizerný - vzhledem ke stejné konstrukci jako předešlý model, kdy toto není nijak zvlášť řešené téma....
3, čtečku otisků prstů lze snadno zmást-no snadno, naskenovat někomu otisky, vyrobit falzifikát.... uf uf. Asi jsou snazší cesty, jak se dostat do telefonu, třeba odpozorovat PIN
4, Absence některých technologií-není no. Ostatní zase nemají podporu BT4.0 a nekřičí se kvůli tomu, jak je komplet WP a Android platforma na nic. Kžičet o rozlišení bez vztažnosti k ppi je také pěkná békovina.
Dál to asi radši nebudeme rozebírat, že?

Autor článku si především neuvědomuje, že je na iPhone zaměřená jiná optika. Udivuje mě, že s takovou péčí se věnuje chybám iPhone, zatímco např. Sony Xperia Z umí vytuhnout tak, že se musí v servisu vyměnit (tedy se tak dělo u první série), potíže s WiFi také (a skutečné), atd. Jenže se jich prodá 100x méně, tak se o tom 100x méně píše. To že se nepíše o potížích u jiných přístrojů neznamená, že je nemají! HTC One-posunutá optika, atd.
Rád bych tedy server poprosil, aby byl skutečně objektivní a nevypichoval jen co se hodí do krámu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 12:58:06
avatar
Kdyby stála Z1 tolik co iPhone a výrobce jí propagoval jako něco co je o třídu výše než jakýkoliv jiný smartphone na trhu, tak jsem si skoro jistý, že by se taky rozebírala na netu každá sebemenší maličkost co je na ní udělaná špatně;-)

iPhone takto prezentovaný je a to jak marketingem, tak neuvěřitelně vysokou cenou. Pokud má ale stejnou kvalitu jako ostatní telefony, tak je něco špatně ne?
Nikdo tu neříká, že je ten telefon špatný, jen to, že není ničím kromě ceny výjimečný.

Vlastně ještě jednou věcí výjimečný je...je to top telefon a přesto se nenechal unést marketingovou honbou za tím, aby každá další generace měla větší displej. To je asi tak jediný důvod pro mě o iPhonu přemýšlet.
Ty idioti z marketingu co si honí péra nad velikostí displeje a myslí si, že když každou další generaci udělají větší, že to bude hrozně super jsou fakt na odstřel.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-08 16:16:06

Tak výjimečný...to je trochu obecný pojem. Jak sám píšeš, nalézt hi-end s uhlopříčkou +/- 4" je nemožné, výrobci se zbláznili do pádel.
Nicméně to spíše lidi furt tvrdí, že by iPhone měl být něčím výjimečný. Přitom ani neumí říci čím.
On defakto nemá výjimečné vlastnosti (občas ano, Gorrila glass, kapacitu, 64bit, Touch ID, ppi, přesnost displeje, jeho odezva), něco konkurence dožene hned, něco později, něco se nedaří.
Jde o to, že soubor jeho vlastností je na tak vysoké úrovni, že nemá konkurenci. Ano, je telefon s vyšším ppi, s větším výkonem, kvalitnějším degigne, lepším zvukem, atd. atd. Ale povětšinou se danému přístroji podaří iPhone překonat/dorovnat v 1-2-3 parametrech, ale jako celek...
U aut je to podobné. A tam také pak poměrně rychle stoupne cena, byť "tabulkově" se to zdá nesmyslné.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 467x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 652x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1208x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1046x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1078x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1741x
Komentářů: 6