SAMSUNG Galaxy S8 a S8 Plus aneb malá designová revoluce mobilních telefonů - Známe ceny. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 28 březen 2017
altNová vlajková loď společnosti SAMSUNG má nový design, skvělé parametry a relativně slušnou cenu.

 

 

 

 

Ačkoliv oficiální uvedení proběhne až 29.3. v 6 hodin večer, už nyní vám telefon ukážeme a prozradíme i všechny parametry a také české ceny.

  • Malá revoluce v designu telefonů

Posledních pár let byly telefony zoufale stejné. Placka s displayem uprostřed a dole tlačítko nahoře reproduktor a vše ostatní. Samsung se nyní jako první snaží opravdu maximalisticky využít celý předek telefonu. Navíc využívá své zahnuté displaye po stranách.

Teoreticky by mohl Samsung zabrat dispalyem celý předek, ale integrace dalších komponent (reproduktorů, fotoaparátu, senzorů a dalších věcí pod display by byla zbytečně náročná a nákladná a zatím je to efektivnější tedy takto.

Nicméně Samsung integroval hlavní tlačítko i senzorová tlačítka do displaye.

  • Parametry

V nabídce budou dva modely. S8 a S8 PLUS. Ty se liší fyzickou velikostí. S8 má 5,8“, zatímco S8 PLUS má 6,2“. Do většího modelu se také vejde baterie s 3500mAh proti „jen“ 3000mAh u menšího modelu.

Jinak je výbava totožná. Oba telefony mají skvělých 2960x1440 rozlišení a SAMOLED dispalye se zahnutými okraji. Aby telefony budou mít EXYNOS 8895 nebo SnapDragon 835 SoC platformu (v závislosti na trhu). Mají 4GB operační paměti, 64GB vnitřní disk + microSD podporu. Nový je fotoaparát s 12MPx Dual-pixel technologií, světelností 1,7 a 4K videem. Přední kamera má 8mpx a dokonce zaostřování. Standardem bude skener oční duhovky, čtečka otisků prstů na zádech atd. Ve výbavě nechybí stereo-reproduktory i 3,5“ klasický konektor. Oba pohání ANDROID 7 s nástavbou Samsung. Telefony by měly mít IP68 certifikaci, tedy odolnost proti vodě apod.

Telefony se budou nabízet v několika barvách. V černé, modré, zlaté, šedé a stříbrné. Příslušenství má být vyvedeno ve stejných barevných odstínech. Novinkou bude dokovací stanice DeX, která dokáže z telefonu udělat fakticky počítač.

  • Kdy a za kolik?

Asi se ptáte, kdy a za kolik tyhle telefony budou. Běžný prodej v ČR startuje 28.4.2017, nicméně operátoři je budou mít o pár dní dříve. Předobjednávat už půjdou brzy a na živo se telefony budou ukazovat od začátku dubna. U operátorů má stát S8 22 tisíc korun, S8 Plus bude za 25 tisíc korun. To není tak strašné vzhledem k cenám konkurence. Nicméně samozřejmě je to pořád pálka za něco tak banálního, jako je mobilní telefon.

Celosvětová oficiální premiéra nových TOP modelů Samsung bude 29.3.2017 od 18:00 a bude přenášena živě na sociální sítě.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-28 18:19:35
avatar
Chjo, na začátku článku to vypadalo nadějně. Rozumná cena a nová lepší konstrukce.

Z toho mohl být super mobil s 5.1" displejem (jako předchozí generace) s použitelnými rozměry, použitelným materiálem (rozuměj neklouzavý povrch zad a boků) a použitelnou cenou.

A skončilo to zase jako velká předražená lesklá placka se kterou stačí lehce cinknout displejovým okrajem a hned je rozbitá:-(

To je tak těžký vyrobit něco, co se bude dát i používat???
Já rozumím tomu, že tyhle placky vypadají úžasně na výstavě nebo položené na stole. Mě se taky na pohled líbí. Ale pak to chce člověk vzít do ruky a hned mu to z ní vyklouzne. A to nemluvím o tom, že stačí se na to špatně podívat a je to poškrábaný nebo rovnou popraskaný.

Asi to bude tím, že když už dá někdo za telefon 20k+, chce se s ním především chlubit všem okolo a o použitelnost mu moc nejde...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-28 18:32:04

Do kamene tesat
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 01:09:09
avatar
Tak Samsung má také řadu Xcover, momentálně má tento rok vyjít Xcover 4, tak sem zvědavý na testíky. Osobně vlastním Xcover 3 VE a už mi spadl pár krát na dlažbu, nebo beton. Nic tomu není, dokonce sem jej jednou pořádně osprchoval... displej, tlačítka, konektory, reproduktor. Zprvu nešel USB konektor, vyhodilo to hlášku, že byla detekována vlhkost a také vypínal reproduktor. Po cca hoďce jel mobil jako nový. Musím tedy pochválit Samsung za tuhle skvělou sérií, jen ten zadní kryt mohl být lépe řešený. No a kdyby ne Samsung, tak takový Caterpillar to jistí
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 02:14:43
avatar
Jasně, tyhle telefony jsou fajn pokud potřebuješ odolnej stroj.
To ale většina lidí nepotřebuje. Stačí dobře vyřešená konstrukce standardního telefonu. Třeba aby to vydrželo pád z kapsy kalhot na podlahu v interiéru.

Příkladů by se pár našlo. Třeba původní Moto X, One Plus, Nexus 5, Xperia Z5c a určitě ještě pár dalších.

Bohužel Moto už není, One Plus je mega pádlo, Nexus Google zrušil a řadu Z Sony taky zrušilo...

S tablety to není o moc lepší. Začínám pomalu koukat po náhradě za svůj stárnoucí Nexus 10 a nevypadá to optimisticky. Najít 10" tablet, který má stereo reproduktory, jemný displej (N10 má 2560x1536), pogumované tělo a šanci na dobrou uživatelskou základnu, se zdá být nemožné.
Ještě že pro Nexus 10 je od komunity naprosto stabilní Android 7.1.1. Nejspíš mi bude muset ještě nějakou dobu vydržet ;-)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:49:26

iPad Pro + Smart Case, vyřešeno
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:45:14

Pokud ne Samsung, coby výrobce Xcoveru, pak adekvátně jistí Bullitt Mobile, coby výrobce CAT telefonů. Caterpillar není výrobce telefonů. Jen licencuej značku. Něco jako Nokia nebo Blackberry.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-28 19:35:49
avatar
Displej 5,8 a 6,2 to jsou S prominutím hovada to už nikdo neumí udělat 4-4,5 displej prostě normální telefon a ne tohle.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-28 20:15:24

No, teď ale úhlopříčka displeje defakto odpovídá celkové velikosti. Dřív byl displej sice 5,1 ale tělo bylo s okraji taky kolem 5,8"
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 01:51:00
avatar
Přesně tak. Naprosto zahozená příležitost zahodit vše kolem toho 5.1" displeje a udělat po dlouhé době mobil, kterej nebude pádlo od člunu, ale opravdu mobil...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 09:01:04

Tak třeba se dočkáme "mini/compact" verze (5" displej/tělo). Vím o pár lidech, co by to ocenili.

Já tedy budu naopak pokukovat po té pluskové variantě, ale až tak za rok, až bude výrazně levnější. A nebo zdrhnu k jiné značce, jediné co chci od telefonu je slušný (čti velký) samoled displej na čtení knih (bílé písmo na černém dipleji) a aby na tom šla rozumě navigace. A občas telefonuju... Takže b ymi stačil defakto lowend, ale to nějak nepárují s těmi slušnými displeji.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 09:56:51

Taky kupuju loňský, nebo předloňský modely. V okamžiku nákupu se už ví co se u nich povedlo, nepovedlo a jaké další funkce výrobce implementoval (např jestli se neinspiroval filmem "konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky" a nemůže nastat menší jardný výbuch...).
Anonymní  2017-03-29 15:21:23

Reálně? nemůže, pořád ten mobil musí mít i top výkon, což chce baterii, což chce prostor. Technicky vzato by se ani moc nemusela řešit úhlopříčka displaye, jako spíš celkový rozměr, potažmo objem, kdy předpokládám,že bude víceméně stejnej, jako u SGS 7.
Jestli přijde verzne mini, rozhodně nebude top, odhaduju ji na čtyřjádro s polovičním výkonem, 2GB ram a FHD displayem. (možná i nižší rozlišení)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 15:39:55

Pokud se nepletu, 4,7 palce telefon je druhý nejrychlejší absolutně. iPhone 7 Ale jasně, jak píšeš. BTW. 4" má taky docela silnou bestii, on je to tedy opět ten iPhone, tentokrát SE. Tady je přeci jen vidět, že iOS nepotřebuje tak robustní HW pro běh a Apple navrhuje vysoce efektivní SoC a LCD (IGZO Zero Air-gap).
Jenže to stojí prachy no...

Na Mini Samsung z vysoka... Když udělalo konečně solidní (k SGS5ce), tak se na to vy... No teď tam cpe Áčko, které má aspoň něco společného (SAMOLED), dřív si to Samsung šetřil opravdu jen pro S a Note.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 16:51:39

komu vaděj telefony tlustý k jednomu cenťáku? Mě tedy ne... radši tlustší telefon s 4,5" displejem a vyměnitelnou baterkou, než tenký pádlo.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 21:05:23
avatar
Tak se mrkni třeba na Xperia Z Compact řadu. Všechny měly TOP výkon, stejně jako velké verze Z a naopak díky menšímu displeji s rozlišením 720p měly i přes menší baterku lepší výdrž.
Který jiný TOP telefon umí 2dny+ na baterku? To uměl tuším ještě první One Plus a tím výčet nejspíš končí.

Takže rozhodně menší telefon neznamená automaticky horší výdrž při zachování stejného výkonu.
Na menším displeji totiž vysoké rozlišení nepotřebuješ.

Navíc i lidí, kteří dokáží poznat rozdíl mezi 1080p a 1440p na 5" telefonu je minimum. Kolem 6" už to může začít dávat smysl, nevím, ale jelikož se tu bavíme o telefonech a ne o Phabletech, tak to je mimo mísu.

To mi připomíná, že je úsměvné, jak v Asii, kde se tyhle hračky všechny vyrábí, říkají telefon jen do cca 5" a pak už to je do 7" Phablet. A tady to marketing tak zválcoval, že i těm 5,5" mega pádlům dál říkají telefon :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-28 20:45:28
avatar
Jak dlouho asi na te baterce vydrzi?
Jestli 22tis je slusna cena...tak jako sorry, ale asi ziju v jinem svete a za 22tis udelam radsi upgrade PC nez tohle
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 01:52:44
avatar
Přesně tak. Taky mi přijde, že říkat o mobilu za 22 tisíc, že je to slušná cena je nejen mimo mísu...to už je úchylný ;-)
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 07:28:51

Upgrade pecka na I7-6700K jsem před rokem pořídil za 19.... telefon mám za 5 a říkal jsem si, jestli to není zbytečně moc..... Co umí placka za 22 navíc, mimo to, že jí lze použít jako pádlo v případě ztroskotání (telefonuju, poslouchám kravál ee tedy hudbu, občas nějakej filmeček na cestách, brouzdám po netu, mejlik, jo a někdy hraju licitovanej mariáš.. a mám vyměnitelnou baterku)?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 07:47:51
avatar
Jsem na tom podobně. Nejdražší mobil co jsem kdy koupil byl někdy v r.2001? Siemens M35i za 8tis (celá letní brigáda na to padla :-D), teď mám za 5tis. číňana a spokojenost.
Upgrade PC až teď za cca 26tis, ale taky to jsou poslední prachy co jsem do PC vrazil na dalších 5 let. Nepočítám když něco odejde nebo výměnu GPU, ta se upgraduje častěji než deska, cpu, ram, psu, case,...
Mobil za 10+ už zavání honěním ega, za 20+ je to jen o egu.
Když na mě kolega vyrukoval s jablkem za 30 a že ho hodí i do piva a jak je ten systém svižnej atd, tak to jsem musel uznat že na to můj číňan nemá. Ale na druhou stranu jemu jablko za 30 vydrží na baterce den, mě číňan za 5 přes týden :-D
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:53:06

Všichni podléhají stejným pravidlům. Jestli jemu vydrží iPhone den (např. s 2000mAh) a ty máš obdobný scénář užívání a technické parametry (např. max jas displeje nebo výkon), tak jediná šance je mít 5x větší aku. Ale zdá se, že dle ceny se nebavíme ano stejných nárocích, ani o stejném HW, takže to srovnání dost kulhá
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 15:39:23
avatar
Nemyslím že pokulhává.
Ano, za 20-30tis má více vnitřní paměti, rychlejší CPU a více RAM, atd. Parametrově tedy lepší mobil, to beru, ale baterka je u takového mobilu kámen úrazu. Já mám za 5tis parametrově horší mobil po všech stránkách (pochopitelně), ale 5x větší baterku. Při stejném užívání on vymlatí baterii za den a já mu ten mobil minimálně 2x dobiju :-D V obou případech je to něco za něco.
U mobilu když mám dnes volit mezi výkonem a výdrží, volím výdrž.

Dřív se všichni honily za max výkonem, CPU jádry, RAMkou, FullHD a 4K displejem atd. Je to hezké, ale když to musíš denně nabíjet... Zažil jsem to s Prestigiem 4500DUO a proto při výběru nového mobilu byly jasné 3 věci: 4jádro min. 1GHz, 2GB RAM a co největší baterie. Našel jsem 4000mAh, pak 6000mAh a nakonec cihlu s 10 000mAh, kterou vlastním :-D
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 15:43:46

Mám tak 6tý+ smartphone (od WM systému, resp. Palm OS) a vyjma Palm Tréo 650 prostě jedu v jednodenních telefonech. Zázraky se nekonají ať jde o jakéhokoli výrobce nebo OS.

U mobilu, pokud mám, volit výkon (jako že ty ppi, Mpx, Mhz atd.) volím výkon. Nedostatečnou výdrž si vyřeším (např. powerbanka), nedostatečný výkon ale nikoli (nepřetaktuju, komponentu nevyměním ani nerozšířím).

Ano, nabíjíme denně, laptopy, mobily, hodinky, sluchátka,...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:42:33

Tak ono to naštěstí má akumulátor, takže to není jen na jedno vybití baterie Tedy pokud se nebavíme o aktualzovaném Note 7
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 01:40:37
avatar
Dock? Tak už se kopíruje i Continuum, by mě zajímalo jak to Samsung odladil na droidu, který je defaultně na to nevhodný. Co takhle recenzi HP Elite X3? Už bych potřeboval vyměnit firemní telefon a do android hraček se mi nechce
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 12:47:55

Ja by som to velmi nenazval kopirovanim lebo aj ta myslienka continuum uz bola vidiet predtym aj inde ... Kazdopadne urcite sa inspirovali. A s takou zakladnou aplikacii to aj prekonaju. Mozno to mrkvosoft vzdal a spolupracoval so samsungom
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:19:38

Takhle, v reálu je Android na toto více připravený než W10M Ať už dostupný režim splitview, tak responsním režimem aplikací (mobil vs tablet).
A dle všeho Samsung umožní UHD, MS se zasekl u WXGA a o nové generaci jaksi ani slovo. Ale s tím, jaké potíže mají i PC s UHD (resp. daným ppi) bych moc optimistický nebyl....
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 07:55:56
avatar
Jak tady někteří mluví o tom, že za 22k je to zbytečnost atd... já vnímám rozdíl oproti telefonu za 5k asi jako rozdíl mezi Ferrari a Škodovkou. Obě auta vás dopraví z bodu A do bodu B. Ale tím srovnávání končí. Ferrari to natrhne na každém startu, sedačky bude mít příjemnější, atd... to samé v telefonech.
Já mám tedy iPhone 6 a absolutně nelituji investovaných 22k když vyšel. Co od toho očekávám? Že mě bude vozit z bodu A do bodu B (telefonovat, sms, nějaké aplikace...), ale na nějaké nejvyšší úrovni, kterou si zachová. To je ta investice. Brečim když člověk s telefonem za 5k říká "počkej než se to načte" nebo "jaj teď se to seklo". Ne, nebudu čekat, nechci. Já nemusím. A proto sem do toho těch 22k dal...

Jinak k tématu - moc se mi nelíbí že je to tak velké.. respektive mít display po celém čele... já nevím, ale fakt bych se bál že mi to jen spadne ze stolu a rozbije se to... mě iPhone upadl Xkrat a do dnes je furt v pohodě... je to i tom jak se k tomu kdo chová...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 08:29:42

Buďme konkrétní. Mám S5 mini s Ahnidem 6, koupeno v Alze za 5K inflační měny. Vodotěsný, relativně malý, SDkarty to umi, baterka vyměnitelná, staré nevýbušné provedení. Povypínal jsem aplikace, které nepoužívám, operační paměti je imrvére volná půlka, na úložišti zbývá 10 GB (aplikace házim na něj, nijak se neobtěžuju s přesunem na SD kartu... tu mám jako skladiště obrázků, videí a rambajzu). V čem mi bude 4krát tak drahý jabko přínosem?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 08:55:36

A ako sa staráš o jeho "bezpečnosť" + pomalosť ? Lebo Apple to má pod kontrolou, je z kovu a v základe (ip SE) má celkom slušnú výbavu. Akú veľkú máš internú pamäť ? Okrajovo k článku konkurenciou apple, ťamťung nie je
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 09:34:23

Zcela standardní paramety - 4 jádro, 1,5 GB, 16 GB. Clean Master. Kapsa (ano tento telefon se vejde do kapsy, netřeba kapsáře či jiného speciálního vaku. Pro mě důležitý kritérium výběru. Protože se jedná o telefon lidských rozměrů a rozumných parametrů, bez předinstalovaného malware "facebook" už se nevyrábí....)
Restart naposled někdy o Vánocích (strkal jsem tam jinou SD kartu).... žádný zpomalování nebo blbnutí nepozoruju
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 10:37:25
avatar
4jádro, 2GB RAM, 16GB ROM + 32GB SD, Android Assitant (pravidelně čistí RAM a cache), ESET (bezpečnost), masivní duralový rám :-D Restart jednou za x měsíců a pořád šlape číňan jeden zapráskanej :-D
V kapse se to tahat dá, ale jak řekl jeden jablíčkář, musím se vyhýbat kalužím, jinak mě to stáhne pod hladinu :-D
A každý kdo to vidí, řekne: "ty woe...co je to za cihlu?" :-D

U každýho mobilu se najde pro a proti ;-)
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 16:25:39

6 jadro, 3gb ram, 32gb vnutorna + sd karta, dual sim, 5,5 placovy display, vydrzi 4 dni, cena 160e xiaomi ;)

btw neseka sa a ide paradne
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 08:49:48
avatar
Přesně v tom o čem píšeš. Ty jsi musel povypínat aplikace a musíš přemýšlet co kam, kdy, jak... já ne. Nechám běžet všechny aplikace, nemusím to restartovat, můžu to neustále uživatelsky používat. A ono to funguje furt stejně rychle i za rok. Měl jsem iPhone 4 po dobu čtyř a půl roku. Za tu dobu jsem nikdy nečistil paměť, nemusel sem se absolutně o nic starat a telefon fungoval furt dobře. V té době stál 15k u operátora. Dnes mám 6ku a jediný důvod proč bych kupoval nový by byl "honění ega a novinek", jinak nemám absolutně důvod kupovat další 4 roky novej telefon, protože bude fungovat furt stejně... jediné mínus je absence SD karet, ale nějak jsem se s tim naučil žít.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 08:56:39
avatar
Asi záleží i kdo jaké má požadavky. Kdysi jsem si hrál s ROMkami pro Android, předtím Windows Mobile... dneska mě to už nebaví, mám jiné starosti a nechci absolutně nic řešit. Stejně jako u auta - nechci řešit jak se mění kolo, chci aby někdo přijel a udělal to za mě. To samé čekám od telefonu, že nebudu muset řešit jestli mám dost RAM aby to běhalo furt stejně, kolik mi která aplikace žere a různě to ladit... nechci.
Další pohled jsou pak zkušenosti. Moje býválá přítelkyně si hrozně přála tehdy poměrně nový Samsung Galaxy S3. Tak sem jí ho k Vánocům koupil. Po půl roce byla naštvaná, telefon nenáviděla, kazil SD kartu, takže reklamace SD karty 2x, facebook se nedal vykuchat ať jsem dělal co jsem dělal... problémy, problémy. Po půl roce šel telefon do světa a dostala na základě mých rad iPhone 4S. Ten měla půl roku a pak si na půjčku koupila iPhone 6 Plus. Od té doby neslyším jedinou stížnost, jen naprostou spokojenost.
Moje současná přítelkyně měla nějaký android a když viděla, jak mě to vše běhá, okamžitě reaguje, tak začala být časem velmi nervózní a smutná. Opět na splátky si koupila iPhone 6S a od té doby totální spokojenost a klid, žádné starosti...
A nakonec ještě přihodím kamaráda, který pracoval pro Samsung... měl od nich X telefonů, top modelů, etc. Nedávno si koupil iPhone 7 a po pár chvílích s ním dával post na FB, jaký byl vůl že to vždy odsuzoval a že už mě i ostatním rozumí a už nikdy nic jiného...
Já jsem dnes ve fázi, že komp nabíhající déle jak 30 vteřin mě přivádí do varu a nervozity. Očekávám nějaký standard, nějakou funkčnost v dnešní době a nic pod tím nechci. TO samé platí pro telefony...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 09:48:29
avatar
Ty budeš asi jeden z těch, co pospíchá a na nic nemá čas :-D
To neber jako urážku, tak to není myšleno ;-)
Taková je asi prostě doba. Když si člověk vzpomene na dobu, kdy při startu PC si stihl v poho udělat kafe a nijak ho to netankovalo a dnes se řeší každá sekunda :-D
To je jako ti lidi na silnicích: honem rychle předjed támhle toho "šneka" (100Km/h) ať stihnu odbočit na tu benzínku :-D

Ale souhlas, je to o zkušenostech, o tom co od toho člověk chce, jak to využívá atd.
Jablíčkářům mobily za 20+ nevyčítám, z mého pohledu je to ale předražený a přitom to udělá stejnou práci jako mobil za 5tis. Obojí má své výhody i nevýhody a každý vidí jiné :-)
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 10:42:37

Jsou prostě lidi jako Lausien nebo já, které to neustálé piplání systému a jebání se jeho údržbou už nebaví. Byl jsem zarytý androidista, dělal jsem si i vlastní úpravy ROM, furt jsem hodil kernely, radia, a jiný kokotiny, aby to jakžtakž fungovalo. Už mě to nebaví. U iPhone (kterým jsem pohrdal) jsem za 4 roky zažil jeden jediný zásek, žádné lagy na screenu, snížení výkonu, prostě nic na co Androidí telefony trpí. Pokaždé, když mám levnej droid v ruce, tak mám chuť to zahodit a rozšlapat. Nemluvě o tom, že to vypadá jako když design navrhoval žák pomocné školy... Každopádně každému co jeho jest. To že jsou iPhony předražené je fakt. Nicméně při průměrné životnosti jednoho iPhone 4 - 5 let se mi to vrátilo, protože za tu dobu bych měl dva až tři droidy v kategorii ~5 tisíc. A předražené jsou dnes i ty opěvované a droidistama milované Samsungy. Nejsem žádný fanboy, ale prostě stabilita, bezpečnost a rychlost systému jsou u mě na prvním místě i za daň horší cashflow (sice vyšší pořizovací cena, ale zato poté na X let žádné výdaje)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 10:53:50
avatar
U prvního smartu (Prestigio 4500DUO) jsem dával custom romku a taky trochu ladil, protože nakonec 1GB ram nestačilo.
Teď u Oukitel K10000 jsem nic neřešil. Ponastavil systém, nahrál a nastavil pár aplikací a rok pohoda. Naštěstí jej výrobce nazapráskal nějakým svým softem. Nikdy se nerafnul, lag párkrát ano, ale neřeším když si počkám o 3-4 sekundy déle...to by muselo fakt hořet, aby mě to naštvalo :-D
Jako jo, věřím, že u jablka ten soft a celý ekosystém se fakt vymazlený.
Ty ceny, to je hnus...ať jde o jablko nebo android. Není to cenou HW, ale tím, že to lidi za tu cenu kupují. Kdyby nekupovali, ceny jsou jinde. Když se podíváš, kam se ty ceny za pár let dostaly...šílený. Jeden z důvodů, proč nechci tak drahý mobil...prostě ty obrovský ceny nepodporuji.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:42:10

Cena není problém. Problém je důvod, proč ty peníze dát. Ten Apple lidem očividně dává, když každý desátý prodaný telefon je iPhone. Prostá matematika a logika
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 20:36:29
avatar
Troufnu si tvrdit, že hodně lidí co má Apple nepoužívá logiku. Ale to je jejich věc :-)
Jako kámoška...si koupila Samsung S5 nebo 6...teď nevím, prostě nějakou TOPku za asi 15tis. Do měsíce sklo v hájí. No když si koupí něco za 15tis a ani si to nepojistí...hlavně že má mobil za 15.

Nebo jiná logika někoho jiného:
Notebook pro syna - druhý stupeň základky, do cca 20-23tis a aby na tom běhalo City: Skylines. Říkám, tak jo, vaše prachy. Noťas na 22tis a doporučuji pojištění proto krádeži a náhodnému poškození.
Tak koupili ten noťas a bez pojištění. No má to logiku? Nemá. Ale to je jejich boj.

Takže s tou logikou bych byl patrný. Každý má logiku jinou a když jí řídí ego tak je to úplně v háji :-D
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 14:16:20

To není úplně přesný příměr.
Na silnici není co řešit, jsou zde pravidla a priorita "přežít". Ale určitě nikomu nechybí rituály typu jistič, jestli to naskočí v zimě, co pro to udělat, dolít olej apod. Dneska prostě od auta chceš, přijít-jet. Kdykoli a za jakýchkoli okolností.

Podobně je to u mobilu. Nebaví tě koukat na "loading", i na PC. Ty chceš tu věc používat. A dneska to jde tak, že ten "loading" je možné minimalizovat. Opět, nechceš hrát rychlejší hry, ale hrát ji rychleji, ne koukat minutu na loading z kazety
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 15:51:20
avatar
No nevím, mě každé ráno na D10 přijde, že priorita "přežít" se některých vůbec netýká :-D
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 21:31:32
avatar
Já bych řekl, že jsi to v těch několika komentářích vystihl celkem přesně. Je to o požadavku na míru luxusu.
I ten rozdíl mezi Ferrari a Škodovkou jsi celkem trefil. Jen jsi zapomněl,že Škodovek je hodně;-)
Aby to tvoje porovnání jablka proti telefonu za 5k bylo správné, tak by to bylo cca Ferrari 458 vs Škoda Fabia 1.0MPI.
Pokud ale zkusíš udělat srovnání toho Ferrari proti Škoda Octavia RS TSI, nebo třeba BMW 335i, tak ten rozdíl v přesunu z místa A do místa B najednou rázem nebude nijak dramatický. Bude spíš kosmetický. Ale cenový rozdíl bude stále propastný.
Stejné je to s jablkem proti telefonům v cenové relaci 10-15k. Jasně, jablko je asi pořád lepší, ale dokud je nedáš vedle sebe a nebudeš mít v ruce stopky, tak ten rozdíl bude pro jejich majitele zanedbatelnej.
Další věcí je, že existence Android telefonů za stejnou cenu jako jablko postrádá lehce smysl. Zaprvé nemají ten status modly, za kterou ovečky dají jakoukoliv cenu a za druhé mají stejný problém jako to jablko. Ve srovnání s telefony za 10-15k nenabízí nic moc navíc.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-30 09:10:07

No, ty dva telefony dáš vedle sebe coby v zásadě nové nebo třeba po roce užívání. Protože by ses asi divil....
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 09:17:04
avatar
Na co kupovat Samsung, Semtex nebo kyselina pikrová bouchá podobně a je na váhu levnější... Pravda, Samsung zase nepotřebuje roznětku, ten má vestavěnou...
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 12:45:12

Mozno prave preto ma o 100Mah mensiu bateriu ako predchadzajuci model ...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 13:28:17

A má to aspoň už 24 jader a 16GB RAM? Já jen jestli to má vúbec smysl kupovat, aby to utáhlo další verzi Androidu
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 16:28:04

panko mal asi 10 jadrovy mediatek :d
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-29 21:37:12

No je pravda, že cena 22 tisíc lidová není, ale vzhledem k Apple konkurenci se vlastně jeví jako rozumná ... no je to už úchylné, o tom žádná ;-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 164x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2718x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1190x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1881x
Komentářů: 1