AMD vydá nové mobilní platformy Kongo a Tigris spolu s vydáním Windows 7 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 říjen 2009
altJiž brzy se v obchodech objeví větší počet mobilních počítačů na platformě AMD.

 

 

AMD pozdrželo vydání svých novinek do vydání Windows 7, se kterým se chce svést s mnoha produkty. Mezi nejočekávanější patří ultramobilní platforma AMD, která by cenově mohla konkurovat dokonce Intel ATOM, ale výkonově by měla být poněkud jinde. Novinka se jmenuje Congo a základem je mobilní čipset M780G s osvědčenou integrovanou grafikou ATI Radeon HD 3200. Jako pohon jsou připraveny procesory dvoujádrové AMD Neo X2 L625 a Neo X2 L335/325 a také jednojádrový Neo NV-40.

Klasickou mobilní platformu pak AMD vylepší na Tigris. Základem budou 45nm procesory M100 Sempron, Athlon II M300, Turion II M500 a Turion II M600. Jako čipovou sadu lze šekat mobilní verzi AMD 785G s HD 4200. Všechny tyto ultramobilní i klasické notebooky se objeví s Windows7 a AMD je také bude propagovat novou strategií, založenou na značce Vision, kdy existují tři řady, které by měly běžným zákazníkům usnadnit orientaci s popisem toho, co každý stupeň Vision umí a poskytuje.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 19:13:22

Hmm Radeon 3200 a 4200? Jsem čekal něco víc. Mám vyhlídlý notebook s 4570 asi za 13000 Škoda no...
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 19:51:39
avatar
Tady je rec o integrovany grafice, ktera je soucasti cipsetu. To jestli a pripadne jaka bude osazena klasicka grafika zalezi na vyrobci notebooku a neni to nijak omezeny. Tak je to i ted (platforma Puma) - v zakladu je tam HD3200, ale je i rada notebooku s osazenou externi kartou.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 20:30:39

Hmm jo takhle. Takže by fungovalo něco jako crossfire? Když tam budou 2 grafiky? U notebooku fakt nevím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 22:02:11
avatar
samozřejmě je součástí čipsetu .... jinak normální notebooky mohou mít klasicky HD 4000 grafiky, ale spíše už nové HD 5000M grafiky, se kterými se na listopad počítá ...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 22:06:13

HD 5000M to by byl zajímavej notebook Už aby to tady bylo...
Ferror [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 19:59:02

Jako čipovou sadu lze "šekat" mobilní verzi AMD 785G s HD 4200
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 20:31:22

Kdo si pošká ten se došká. Se stane no
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 10:15:07

Verim ze dobre, Atom je takova vykonostni (skoro)nula ze prostor na konkurenci je tu mirne receno obrovsky...
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 23:03:00
avatar
Asi moc kouká na pána prstenů .
Adam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 21:33:42

Tak toto vypadá více než dobře. A i když jsem spíše fanda Intelu a Nvidie tak právě na něco takového malého ale s normálním výkonem čekám. Už mě unavovalo pořád číst ty naprosto stejné, nezajímavé konfigurace s atomem. Jsem zvědavej jak se Neo popasuje s novým atomem.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 22:03:54

Jj to je přesné
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 23:48:30

No jako mě totálně nezajímá nějaká trapná ATI v notebooku jako spíše něco čím AMD vytře zrak Intelu v CPU pro noťasy. Ten Intel je neskutečně drahý a jsem jeho fanda, ale prostě na mobilní platformě kraluje...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podrobnosti??? 2009-10-16 01:07:48
avatar
A čo tak nejaké podrobnosti k tým Neo procesorom?? Celkom by ma zaujímalo aké majú frekvencie, z čoho sa skladajú, či čo sú vlastne zač...nejak pekne v tabuľke, nech je v tom prehľad ...mám v pláne si kúpiť nejaký 12" "mini" noťas s nejakým s týchto procesorov, tak ma to celkom zaujíma(celkom sa mi páči to HPčko, no ani Acer Ferrari One nie je odveci :p)
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 11:03:06

Bacha na to HP s Athlon NEO. Po dizajnovej stranke je to parada, pekne spracovane, avsak ak cakas super vydrz na bateriu, tak budes sklamany. NEO s tym starym cispestom co k nemu HP dalo je totiz hrozne narocny na energiu (celkove TDP 27 W) a tak ten notas bez zapnutej wifiny a na usporny rezim vydrzi max 5,5 hodiny, co je vo svete ultraprenosnych NB v tejto dobe na vysmech. Priplat si nejaku tu stovku (eur) a chod do Acer Aspire 3810T - mas tam vykonnejsie CPU Core 2 Solo a hlavne pri zakladnej baterii az 10 hodinovu vydrz.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 15:22:36
avatar
je to právě proto že současné AMD NEO jsou stále jen ořezané 65nm Athlony X2 a Semprony. Nová platforma Congo bude již založena na 45nm CPU. Nějak ale schází informace o tom na jakém základě budou tyto nové mobilní CPU. Zda půjde stále o předělané Athlony X2, či budou vycházet již z Phenomu II
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 16:25:41
avatar
S tým HPčkom máš síce pravdu, no ja som nemyslel jeho prvú verziu s NEO "1", ale NEO 2 s novým čipsetom a dvojjadrom, ktoré spomína DD a na ktorej by sa mali čoskoro objaviť nové HPčka a s Windows 7 a nie starou nevyladenou Vistou. Na výdrži mi samozrejme veľmi záleží(je to u mňa jedna s prioritných vlastností), ale na tom notebooku čo spomínaš sa mi nepáči niekoľko vecí - Acer - spoľahlivosť a kvality tejto značky sú dosť "neslávne", preto v nej nemám bohvie akú dôveru (i keď s Ferrari verziou by som to možno skúsil risknúť ...predsa len je to určitá exkluzivita ), ďalej sa mi nepáči osadenie starej Visty(síce je možné ju preinštalovať, ale okrem toho, že to dá zbytočne prácu naviac, tak budem buď musieť kúpiť novú drahú sedmičku, čím sa ten notebook ešte viac výrazne predraží alebo použiť ilegálnu verziu, no prečo používať ilegálnu, keď môžem mať legálnu...), ďalej sa mi nepáči dizajn - je fakt úplne tuctový a pasuje tak akurát niekde do kancelárie a ani nevyzerá na pohľad nejako kvalitne...taktiež sa mi extrémne nepáči použitá grafická karta s ktorou nespustím snaď žiadnu hru už len kvôli nekompatibilite a nie to ešte kvôli výkonu a nie len hry, ale i grafické efekty pod Win 7 asi nebudú veľmi fungovať. Procesor je možno výborný, ale tá integrovaná grafika je úplný odpad, ktorý sa HD3200 nedá rozhodne zrovnávať a pochybujem že taktiež rozbehá HD video. Teda dôvodov viac než dosť...v neposlednom prípade aj keď Intel má výborné praktiky, no s obchodnými praktikami tejto spoločnosti rozhodne nesympatizujem a preto ju i nerád podporujem nákupom jej HW(no toto je už iba taký vedľajší dôvod).
NEO 2 je pre mňa jasná voľba
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 17:53:11

Tak uz len dufajme ze to nedopadne ako pri tom aktualne dostupnom modeli, ktory k nam z US isiel skoro rok

Aspire 3810T kupis aj s dedikovanou HD 4330, co uz je vcelku pouzitelna grafika na obcasne hranie nenarocnych hier a nejake to HD video. Inac Acer sa za posledne obdobie zlepsil a uz to s nim nie je az take zle. Mal som v rukach aj to HP a aj Acer a musim konstatovat, ze ten Acer nebol vyrazne horsi. (Mimochodom vsetci vyrobcovia NB prechadzaju na Win 7, takze ani toto nie je nejaky argument ... proste chvilu pockas a kupis 3810T s Win7)

Kazdopadne treba pockat na realny vysledky novych CPU, aby sme nakoniec neboli sklamani ako pri prvom Athlon Neo ... tu uz totiz sympatia nema co robit.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 18:51:23
avatar
Sklamaný z výkonu pri prvom Neo procesore??? Veď konkurenciu v podaní Atomu úplne zadupal do zeme a za Core 2 Duo U7600 nezaostal vôbec nejak výrazne a to je popritom už dvojjadro, ktoré sa bude môcť už skôr porovnávať s novým NEO 2...ja nepotrebujem hranie hier na notebooku ako náhradu za stolné PC(v ktorom mám už rok pretaktovanú 4870X2 s Accelerom), ale ako vyplnenie času na cestách a to už či hraním nejakých dobrých starších, či nenáročných hier na výkon(niečo ako Tycoon, Sims a pod.) alebo pozretím nejakého dobrého filmu, no samozrejme s čo najdlhšou výdržou. V týchto všetkých oblastiach mi príde NEO2 ako najideálnejší. 4330 je už použiteľnejšia, ale zase žravejšia, takže sa radšej uspokojím s trošku nižším výkonom, no s výdržou po celú dobu cestovania napr. z Anglicka na Slovensko(či naopak).
Ak sa Acer zlepšil, tak to som len rád, lebo mám najväčší záujem asi o ten Acer Ferrari One(no uvidíme)

Mne stačí, keď Neo 2 príde do UK, keďže btw od júla žijem tam(konkrétne v Oxforde)
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 19:39:27

S Atomom mas pravdu, ale treba si uvedomit, ze NEO k nam prislo v obdobi nastupu Core 2 Solo procakov, ktore su urcene prave do extremne kompaktnych NB akym je aj HP-dv2 (s Athlon NEO). V porovnani s Core 2 Solo je na tom horsie - Athlon NEO MV-40 je pri 1,6 GHz pomalsi ako Core 2 Solo SU3500 na 1,4 GHz, pricom nesmieme zabudnut na vyrazne vyssie TPD platfomy ako celku, takze urcite to je sklamanim.

MV-40 / SU3500 / SU9400
PCMark05 CPU Score: 2159 / 2475 / 3395
Cinebench: 1305 / 1506 / -
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 21:12:05
avatar
To hej, ale tak uvidíme už za pár dní ako bude na tom Neo 2. Čo sa týka výkonu, tak ktovie či bude vyšší, ale ak bude strata výkonu vykúpená lepšou spotrebou, tak nie je čo riešiť, keďže spotreba je podľa mňa prvoradá pri týchto malých zariadeniach. Nejde o to trhať rekordy, ale aby bol výkon dostatočný na všetko, čo sa od takýchto notebookov čaká a samozrejme aby to bežalo čo najsvižnejšie. Čo sa týka ale grafického výkonu a funkcií, sa Intel pochopiteľne nemôže rovnať s AMD a to je podľa mňa oveľa dôležitejšie. Musí osadiť dedikovanú grafiku a síce sa mnou spomínané nevýhody stratia, no spotreba narastie ďaleko vyššie. Ako hovorím - ja súhlasím, že procesory od Intelu sú výborné, či budú o dačo výkonnejšie(ešte nepoznám porovnanie s novými Neo procesormi, ale je to pravdepodobné), no ja sa na Neo pozerám ako na celok a nie len na procesor. Mierne slabší výkon procesora v praxi snáď ani nepoznám, ale v prípade grafiky je ten rozdiel už obrovský, pretože v prípade procesora je pre mňa najdôležitejšia spotreba...no veď uvidíme. Som zvedavý ako dopadnú testy napr. spomínaného Acer Ferrari One, ktorý vyjde už za 6 dní spolu s Win7.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 21:24:06

Jasne, na to je nas zvedavych viacej

Sam som skusal na intel ATOM + 945GSE rozbehat nejake hry a bola to bieda ale hrozna ... z toho dovodu som stare Aspire One odlozil do skrine a na cestach fungujem s 13,3" NB (dvojjadro AMD + HD 3200) a vo volnych chvilkach si vychutnavam nenarocne klasiky

Aby sme sa neplietli, ja nijak neodsudzujem novu AMD platformu, len som pisal o nevyhodnosti tej starej. Athlon NEO s cispetom 690M je fakt bieda, napriklad 3DMark05 ma skore nieco cez 850 bodov, co urcite nie je lepsie ako s integrovanou Intel GMA 4500MHD.

Hlavne som zvedavy na spotrebu - dufam ze novy vyrobny proces ju vyraznejsie zrazi, lebo to je hlavna slabina kombinacie Athlon NEO + 690M.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 21:50:28
avatar
No tak X1250 samozrejme nie je výkonom na tom nijako svetoborne, neprehrá HD video, takže jediná výhoda oproti Intelom je plná kompatibilita. Preto moje vyhliadky k prvej Neo platforme nesmerujú, keď už za pár dní tu bude Neo 2 s grafikou, ktorú máš i ty v tom tvojom noťasi a na ktorú určite nikto nemôže povedať jediného zlého slova. Hlavný rozdiel oproti tomu noťasu čo máš ty teraz by mala byť spotreba, resp. výdrž a na tú som fakt zvedavý. Podľa toho čo momentálne viem o tejto platforme si myslím, že ma nemôže sklamať. Výkon procesora neprekvapí, grafika je známa veľmi dobre a rozhodne bude patriť medzi najsilnejšie stránky Neo 2 platformy a myslím si, že vďaka novým výrobným procesom, vyladenejšou správou spotreby v technologicky novšom HW nemôže snáď rozhodne sklamať. S kvalitnou a silnou batériou by tých 10 hodín v úspornom režime mohol vydržať a prehrať by mohol zvládnuť aspoň 3 filmy(i keď je otázne v akej kvalite) a na hranie by mohol aspoň 5 hodín vydržať...takéto nejaké hodnoty by som ja rád u tejto platformy videl a myslím, že by to mohlo stačiť (i keď momentálne ani neviem či som optimista alebo pesimista..od výdrže fakt neviem čo presne mám očakávať, ale verím, že ma nesklame).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 17:56:53
avatar
windows vista zakoupene myslim od cervence si muzes zdarma upgradovat na win7 a plati to i u tech predinstalovanych v nb...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-17 00:27:25
avatar
ASPIRE TIMELINE NE!

prehrivaji se jim kabely od mikrofonu, asi tam tecou desitky wattu ci co
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 10:42:25

Tomu jednojadru Neo moc sanci nedavam, ale vse ostatni ma potencial velkeho prinosu v jehoz dusledku bude muset Intel zlevnit, toz tedy uvidime...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 16:40:22

kazda konkurencia dobra..
T.r.i.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-16 22:52:01

už bylo na čase dohnat core 2 dou ale co corei3...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-18 11:47:54

No je pravda že by mi neco jako core i3 ,i5 v notebooku nevadil )
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 247x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1063x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1031x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1808x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1923x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2350x
Komentářů: 6