Čtyřjádra patří mainstreamu – Nejvýkonnější CPU 6tijádrový Intel Core i7-980X právě přichází! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 11 March 2010
altNejvýkonnější desktopový procesor všech dob má nové jméno, 6 jader a 32nm výrobní proces.

 

 

Společnost Intel na dnešní den naplánovala oficiální uvedení prvního desktopového šestijádrového procesoru. Máme jeden v redakci, ale jeho recenzi teprve připravujeme. Není však důvod se alespoň ve stručnosti na první šestijádro podívat. Je totiž pravdou, že to opravdu není procesor pro každého. Je výjimečný nejen tím, že má těch 6 jader, ale hlavně svou cenou. Jedná se o to nejlepší, co Intel může vůbec nabídnout.

Radost mohou mít majitelé platformy X58 a starších 45nm čtyřjádrových Core i7-9xx, které právě mohou nahradit novým šestijádrem. Intel totiž udělal maximum pro to, aby nový procesor, i když je vyráběn jiným procesem a má o dvě jádra více, byl plně a zcela kompatibilní s existujícími deskami.

(Kompatibilita se současnými deskami X58 - stačí nahrát nový BIOS)

  • Core i7-980X - Extrém ve všech detailech

Intel zatím uvádí na trh jediný model šestijádrového CPU. Jedná se o ten nejvyšší z nejvyšších. Tiká na frekvenci 3,33GHz, což už samo o sobě u 32nm Core i7 procesoru je zárukou velmi vysokého výkonu. Jenže proti QuadCore Core i7-975 má tenhle nový model o další dvě jádra navíc! A to samozřejmě není vše.

Přítomna je i technologie TurboBoost, která zvyšuje frekvenci v závislosti na zatížení jader. Takže jedno jádro může jet až na 3,6GHz. Všech 6 jader se dokáže automaticky přetaktovat na 3,46GHz, pokud není překročena určitá hodnota TDP. Zkrátka vysoký výkon zaručen.

Jako každé Core i7 má i tento hyperthreading, tedy 2 vlákna na jádro, díky čemuž se softwarově tváří jako by to bylo ve skutečnosti dvanáctijádro. HT samozřejmě nedokáže nahradit přítomnost fyzického jádra, takže je to pořád 6ti jádro, ale když je ta aplikace dobře udělaná a dokáže to multivlákno využít, pak může být přínos běžně nezanedbatelných i 20%.

Core i7-980X je vyráběn 32nm, díky čemuž se podařilo udržet TDP na hodnotě 130W, stejně jako měla předchozí čtyřjádra Core i7. Když si to tedy vezměte, tak nové šestijádro je určitě výrazně účinnějším procesorem s daleko lepším poměrem výkonu za watt. Nicméně co si budeme nalhávat, většinu zajímá ten výkon, který je vždy až na prvním místě. Samotné jádro procesoru má velikost pouhých 240mm2, což je díky 32nm a je to méně než QuadCore 45nm Core i7 i Core i5, která mají plochu jádra 263mm2 (731M tranzistorů) a 296mm2 (774M tranzistorů). Pro srovnání, 45nm Phenom II X4 řady 9xx má 258mm2 a 758M tranzistorů. Intel díky šestijádru posunul také hranici, je to první desktopový CPU, který překonal hranici 1 miliardy tranzistorů. Konkrétně jich má na ploše 240mm2 plných 1,17 miliardy. Samozřejmě ve světě čipů to není až tak dech beroucí hodnota. Grafické čipy mají dávno více. Tím technicky nejpokročilejší, který je na trhu, je ATI RV870, která má na 330mm2 plných 2,1 miliardy tranzistorů a to je vyráběn 40nm. Jak také víme, na trh se snad už konečně dostane čip NV GF100, který jde ještě dál a se 40nm má plochu kolem 500mm2 a 3,08 miliardy tranzistorů!

Ve světě CPU je ale zatím GulfTown králem, i když AMD také chystá šestijádro, které by mělo mít ještě o pár tranzistorů více. Nicméně bude vyráběno starším 45nm, plocha čipu bude větší a tak se opravdu nebude moci s Intel GulfTown měřit. Což nás tedy přivádí k tomu, zda má tento procesor nějakou konkurenci. Na desktopu ne, na serverové platformě ano. Na desktopu od AMD už na stávající generaci CPU opravdu nic nehrozí, že by dnes představený Core i7-980X dohnalo. Karty se budou ale znovu rozdávat zhruba za rok, kdy AMD představí zbrusu novou generaci a architekturu CPU včetně 8 jádrových a Intel bude nabízet také nové Sandy Bridge. Jsem si ale téměř jist, že když si teď Core i7-980X koupíte, minimálně rok nic lepšího na desktopu nebude.

(Sandy Bridge CPU + GPU na jednom křemíku v Q1 2011)

Pokud jde o výkon, tak ten vám ukážeme až v našem testu, který chystáme, ale ti, kteří vědí, o co jde, tak ví, jak to asi bude vypadat. V neoptimalizovaných aplikacích, kterým se ale vyhýbáme, a který nikdo s vícejádrovými CPU nepoužívá, by byl výkon 6tijádra stejný jako čtyřjádra nebo dvoujádra na stejné frekvenci.

Jakmile ale narazíte na aplikaci, která umí využít všechno, tedy jak fyzická jádra, tak všech 12 vláken, které tento CPU nabízí. Nemá Core i7-980 žádnou konkurenci a jeho výkon je o 30-50% vyšší než čehokoliv jiného, což je sakra hodně.

(šestijádro letos využijí některé nové hry)

Tento procesor není určen běžným uživatelům, ti ho prostě nejsou schopni využít, letos se sice objeví pár her, které dokáží 6 jader CPU využít, ale nic, kvůli čemu by stálo si tento CPU pro herní PC pořizovat. Avšak ti, kteří pracují hodně s Videem (pokud ho tedy nezpracovávají přes GPU), modelářským a konstrukčním SW a podobných hodně výpočetně náročných úlohách, už samozřejmě vědí, k čemu se jim těch 6 jader bude hodit a mají pro něj využití.

(výkon podle Intelu - QuadCore Core i7-975 3,33GHz vs SixCore Core i7-980X 3,33GHz)

Cena Core i7-980X také limituje okruh zájemců o tento CPU na naprosté nadšence, kteří chtějí mít to nejlepší, nebo právě na profesionály, kteří vědí, že se jim ta investice vyplatí a vrátí. Core i7-980X jako nejvýkonnější desktopový procesor na světě stojí totiž oficiálně 999 dolarů tedy zhruba 23 000 korun včetně DPH. A teď se asi ptáte, zda Intel neplánuje uvedení něčeho levnějšího se 6 jádry. Na téma blízké budoucnosti, jsem s Intelem hovořil osobně v úterý, kdy nám tento procesor finálně představoval. Takže mám pár informací.

Intel samozřejmě ví, že tímto modelem díru do světa a prodejů neudělá, je to prostě Extrémní edice a demonstrace síly a technologií. Neoficiálně od Intelu vím, že se levnější model chystá, nemá smysl zapírat, protože už se také objevil na některých uniknutých materiálech – bude se jmenovat Core i7-980, bude mít asi 2,8GHz a jeho cena bude už přeci jen o dost zajímavějších cca 569 dolarů (13 000 korun včetně DPH). Kdy se ho dočkáme, ale Intel neuvedl, snad na konci Q2 nebo začátkem Q3 letošního roku. Zeptal, jsme se také na to, zda se objeví mobilní verze šestijádrového procesoru, asi uhodnete, co mi bylo řečeno. Že určitě asi časem ano, ale v dohledné době to opravdu zatím nehrozí. Což neznamená, že byste v mobilních počítačích na šestijádrové Core i7 nenarazili už zanedlouho – některé velké mobilní počítače DTR totiž staví na desktopových Core i7 a X58 a u nich mám potvrzeno, že stačí nahrát nový BIOS desky vyměnit QuadCore Core i7 za Core i7-980X a máte mobilní šestijádro :).

(Nový Intel BOX chladič pro EE Intel CPU)

Zeptali jsme se i na to, zda Intel chystá nějakou novou verzi X58 čipsetu. Tak prý nechystá. Pravděpodobně letos nic nového neuvidíme, protože se připravuje zcela novou generaci CPU Intel, které budou mít jiné patice a jiné sockety a to už v Q1 2011. Intel nám také osobně oficiálně potvrdil, že procesory Sandy-Bridge sice budou letos hotové a dodávané partnerům, ale a trh se nedostanou. Uvedení bude pravděpodobně v Lednu 2011.

Závěr: První šestijádro je zde, jmenuje se Core i7-980X a pokud hledáte to nejlepší a nejvýkonnější z nabídky procesorů pro vás domácí PC, tak už nehledejte. Nic lepšího není.

Zdroj: Intel, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
DJ.ART3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 16:43:17
avatar
hmm. to je krásný procesor... Intel je prostě špička. AMD nabízí super cenu, ale Intel je o kus napřed a jde to znát.Bohužel opravdu nemá konkurenci
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:10:23
avatar
tak AMD zanedlouho bude mít 12ti jádra a tam to bude více než rovnocený boj. Sice je to jen do serverů ale kdo bude chtít tak si ho dá i do desktopu
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:16:56
avatar
Obávám se že nedá, serverová verze s 12 jádry má trochu jinou patici, tudíž je potřeba i speciální serverová deska. A ty mnohdy ani nemají slot na grafiku, na serveru bohatě stačí integrovaná... jedině že by chtěl někdo domů server třeba na renderování, jinak asi těžko)
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:24:56

Tak jako souhlas s prvnim Intel je spicka, ale my nemajetni studenti jezdime na AMD , a zajimalo by me jak by to bylo s tou serverovou deskou, kdyby teoreticky mela pci-e x16 slot :-). Prosim objasnete, tato zahada me zajima, nekomu to mozna prijde trivialni, lae ja neivm, fungovalo by to?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:37:05
avatar
Ano fungovalo, leč bohužel v serverové oblasti si nechává i AMD řádně zaplatit, stejně tak serverový desky stojí trochu jiný peníz, a kdyby se to sečetlo, tak už by těch 23k za tenhle Intel nebylo zase tak moc peněz ;)
Jinak to samozřejmě problém není, a nějaky desky pro worstationy se určitě budou dělat a dělají i s tema PCI-E slotama, ostatně kam jinam by se píchaly přídavný řadiče všeho možnýho i nemožnýho, co se dá v týhle oblasti využít.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 10:55:40

Pravdu povediac je pekne si precitat o 6-8-12 jadrovom procesore, ale viacej ma zaujima ako to bude s cenou 4-jadrovich CPU od intelu na 32nm technologii a hlavne kolko budu stat
Lebo ako pozeram na tie dvojadra na 32nm od Intelu a ich cene tak až mam strach
Ak cena nebude rozumna, tak AMD to isti a budem musieť oželieť vykon aj spotrebu v zaťaži.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 11:40:12

Samozrejme by to fungovalo a nemusis pouzit W2008 server ale klidne W7 64bit HP, a jak pise shurin pro workstationy se delaji desky prave s timto zamerem ale pochopitelne uz neco priplatis(proste vse je o penezich, to neni zadna zahada )....
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 06:19:30

Myslim, ze hlavnym superom 12 jadrovych serverovych CPU AMD budu predovsetkym 8 (16threads) jadrove Xeony (Intel Nehalem EX8 ), ktore intel chysta vydat este tento mesiac.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kvalitni CPU 2010-03-12 17:51:57
avatar
Kvalitni CPU 6 jader nedela, nekdo by mohol vyskusat 2 vypnout a odskusat spotrebu a pretaktovanie

4x4GHZ pri 130W namiesto 6x3GHZ pri 130W
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 16:44:11
avatar
Pekny procesor, no ja ho neviem vyuzit, no pre ludi co nieco vazne na PC robia, je to pekny procesor.... Uvidime ako dopadne AMD s X6, samozrejme ze na toto sa nebude velmi chytat, no cena bude asi omnoho nizsia...., pre bezneho pouzivatela asi pristupnejsia....
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 20:02:18
avatar
no...AMD az da na trch X6 tak to bude cenove daleko lepsi procesor,ale Intel aby ukoristil cas zisku v dane cenove kategorii tak uvede na trch levnejsi 6 jadro/a(cos pro OC bude "snad" atraktivnejsi).Nicmene na domaci pouziti je "vetsinou" AMD daleko lepsi co se tyce pomeru cena/vykon
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 16:59:05
avatar
Sestijadro a Intel = vykon zaplaceny penezi. V mem hledacku tedy neni a pro me domaci vyuziti by to bylo v dnesni dobe jen mrhani penezi Ale kupce si urcite nejde at uz mezi hardcore hraci ci pc narocne na praci.
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:27:31

Pokdu nekdo potrebuje pc na praci, tedy beru teoreticky aplikace vyzadujici dobry procesor a grafickou kartu horsi, tak bcyh videl jasne si pockat an x12 serverove od AMD, kde na to hodi neco s Linuxovym jadrem a jede :-). Jestli se pletu tak prosim o opravu.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 23:10:40
avatar
Pro me taky AMD, ale myšleno spíše na Intel vyznavače
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:06:02

no na to video by to nebolo zle.. to by asi moje dvojjadro pekne zavidelo.. alebo mam radsej prejst na spracovanie videa cez GPU? su niekde nejake porovnavacky, co sa oplati???
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 23:45:50

To by aj mna zaujimalo, ale asi si este pockame kym aj nadsenci (nie len profi firmy ktore robia takyto soft) pomali prejdu na GGPU. Tu som velmi rad ze obe hlavne majoritne firmy podporuj nejaky spolocny standard (openCl)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:09:00
avatar
heh v Q1 zas bude mít intel nové patice a sockety? No to je teda super , stesti ze mam AMD, na AM3 dám v pohodě chladič z AM2...
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:37:44
avatar
To je hnus co Intel předvádí s paticemi. Pomalu každý rok nová patice.
Tzn. s novým cpu novou desku a chladič či montážní kit=další výdaje navíc.
Rozumní lidé proto volí AMD - levnější, do AM2+ desky lze nainstalovat prakticky jakýkoliv aktuálně dostupný procesor, chladiče lze použít i starší - odpadá tedy nákup montážních kitů.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:44:05
avatar
Mě by zajímalo, kolik lidí realně kdy upgradovalo procesor, vzhledem k rychlosti vývoje a k tomu jaký jsou počítače spotřební zboží, kdy se asi moc nevyplatí dávat novýho Phenoma II do desky s nejakou AMD690 a stejně je lepsí koupit novou desku, i když patice je pořád stejná. Ostatně i Intel se držel patice 775 mnoho let a vznikaly z toho ruzny prasečiny, protože se prakticky mohl potkat čipset i845, který byl současník prvních Pentií 4, s novým C2Q...
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 23:49:50

No tiez si myslim ze moc nie, hlavne dnes ked vlastne su cenove rozdieli medzi verziami CPU (medzi MHz) dost male, vlastne v hodnotach stoviek (desiarok ak E), tak asi malo kto rozmysla kupim teraz lacny a o rok kupim silny...
Ale predsa len to moze mat psychologicky dopad na urcity typ zakaznikov a to "ze mozem".....
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 13:30:09
avatar
No napriklad vymenit Athlox X2 za Phenom X4 je myslím příklad, kdy se vyplatí že patice zůstala stejná. Samozřejmě přijdeme o nějaký ten výkon, ale ten rozdíl je tak zandebatelný, že normální smrtelník to ani nepozná a nemusíme kvůli tomu zbytečně i kupovat novou desku za cca 3 tisíce
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:40:24
avatar
no procacik fakt nema konkurenciu len skoda ze si to dovolit nejako nemozem..ale 6jadro od mad pojde do mojej skrinky aj keby mal mesiac nejest...som zvedavy ako sa mi to prejavy na rendri...uz prechod na 4 jadro bol pre mna viac ako perfektny..podme podme amd von s tym 6jadrom...
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:45:04
avatar
Už se těším až bude v kategorii "trash" i s deskama x58. Hned po něm skočím.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:11:36
avatar
Cekal bych, ze se do kategorie trash dostanou Q4 procesory ze s. 775, ale ony paradoxne jeste podrazily. Oni by asi jinak lidi nekupovali nove procaky
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:49:52
avatar
Já si svůj trashový Q6600 koupil za 2k a už je to i celkem dlouho.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 09:40:34
avatar
Ja jsem cekal az mi zlevni Q9550 z 5000Kc dolu, ale mezitim sel nahoru na 6500Kc, tak se na to muzu vy....
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 11:46:44
avatar
Přesně tak, ted už má smysl jenom čekat na slevnění nových patic a konkrétně 1366 je ta na kterou mám zálusk. Takže s tímto šestijádrem mi intel udělal velikou radost.
cardi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:48:13

ty ceny Intelu jsou dost silene no, ale tak za vykon se hold plati jak tu pise uz vise kevin. Priznivce a fanatiky si urco najde .)
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:05:31
avatar
a aky vykon ? mam priplatit cca. 433 € ( i7 960 ) alebo 715 € ( ie 920 ) iba koli tomu , ze tam su 2 jadra naviac ?
za hi-end sa plati , ale nie o 5 ciferne cislo naviac.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 00:01:22

No to nieje najlepsi pohlad, skusme inak napr i7 960 stoji cca 540E a ma vykon X, i7 980 stoji cca 999E a ma vykon X+X/2 + nieco naviac (dajme Z) potom:

takze nam vznikne:
X = 540
X + X/2 + Z = 999 po dosadeni
540 + 540/2 + Z = 999
Z = 999 - 810
Z = 189

takze priplatok nieje 433E ale 189E a to je dan za exluzivitu, co pre potencionalnych zaujemcouv uz tak odpudive nemusi byt........ matematicke nepresnosti prosim nekomentujete....
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:00:30
avatar
podle me si ho koupi hodne zbohatlych tenageruu, jejichz rodice nevi co s penez i jen kvuli tomu aby mely sestijadro Sam par takovejch znam.
Jinak na video to bude super, to muzu potvrdit. Sam jsem kupoval nedavno kvuli strihu 4jadro a rozdil oproti 2jadru je znat.
Dixie_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-11 18:26:53
avatar
Shodněme se na tom, že stejně jako při příchodu dvoujader je nyní šestijádro běžnému uživateli k ničemu a jeho využitelnost poroste až časem
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 18:33:51

Intel na můj vkus až přiliš rychle mění patice, nová bude ani ne za rok, nemá smysl kupovat drahou desku, když budu chtít za 2 roky vyměnit procesor za nějaký aktuální, už ho tam nedostanu
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:03:14
avatar
S deskou bych počkal na nějaké pořádné, plně vybavené SATAIII a USB3.0, koneckonců za chvíli tu bude TOCK a s trochou štěstí deska pak vydrží i na TICK
Jinak souhlas, Intel patice mění vážně rychle a nezachovává moc kompatibilitu je to škoda, bych klidně upgradeoval desku a později i procesor a paměti, ale všechno najednou je až příliš drahé a vyplatí se mi pak už našetřit na kompletní výměnu počítače.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:13:43
avatar
už se těším až splaším toho 6jádrovýho Xenona, ten by nemusel být tak drahý jako typicky předražené extreme verze od intelu.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:16:12

6 jadrovy xeon niaky E7450 6core stoji 2500 E a nema HT
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 00:06:11

No nemusime ist na TOP. E7420 stoji "len" 1400E

Naco HT, ja chcem dva plnohodnotne
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:17:11

dalsi dokaz , ze sa AMD na intel nechyta , aspon zatial ... (malo to byt k clanku)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:52:49
avatar
AMD kdyby chtělo, tak by se určitě chytalo - ale je otázka, zda má smysl soupeřit na trhu, který zajímá 1% zákazníků nebo se při velikosti AMD soustředit na ten zbytek. AMD udělalo tu chybu že se snažilo být všude jednou a málem na to dojelo. intel si může dovolit při své velikosti být všude, 70x menší AMD ne ...
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:31:28
avatar
No nevim co to je za vetu "AMD kdyby chtelo" , ono by chtelo ale nema na to a to je rozdil. AMD na intel proste nema nikde,ten rozdil je proste moc velikej. Intel vzdy muze vytahnout ze supliku lepsi veci nez AMD protoze ma obrovslej naskok diky obrovske zakladne vyvojovych inzenyru. Muzeme, alespon trosku byt radi ze tu mame AMD, protoze pamatuji doby kdy Intel jsem bezel kupovat za 12k a to bylo nekdy v 94 roce a to meli i penize jinou hodnotu nez dnes.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 22:11:01
avatar
AMD kdyby chtělo ve smyslu kdyby se chtělo věnovat té kategorii tak klidně může, ale prostě se mu to nevyplatí, stejně jako kdyby IBM chtěl, tak klidně může konkurovat Intelu i AMD na trhu běžných CPU ... taky nechce
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 22:18:42
avatar
Myslel to tak, že na 45nm nemůžou vyrobit CPU do highendu, který by se vyrovnalo 32nm CPU. AMD dnes 32nm nemá a určitě by chtělo - i kvůli mainstreamu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:49:18
avatar
to je oficialni ze budou pristi rok nove patice?me se to moc nezda...mozna u lga1366, ale pochybuju ze bude i nejakej novej socket misto lga1156..ten byl mel jeste nakou chvilu urcite vydrzet, kdyz do nej sotva prisli nejaky procesory.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 23:03:37
avatar
Někde jsem něco zaslechl o čipsetu X68,víte někdo o tom více?Jestli jsem to pochopil správně,tak patice 1366 skončí a bude nová,když vyjdou Sandy Bridge?
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 06:51:19
avatar
Parádny macek...
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 08:15:41
avatar
Tak ako som cital diskuziu, vidim, ze z nas si 6 jadro pre paradu nikto nebude len tak kupovat; skoda, ze patri do snob-end kategorie Ale aj tak vyuzit toto monstrum je v x86 umenie; a paralizacia aka momentalne je tak pritom sa len pousmejem -> pozor ! tu nemyslim aplikacie na strih videa, render alebo floading home ale nejake rozumne domace vyuzite pre kazdeho!
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 08:48:34

tak napr. ja si core i7 980X kupovat nebudem - pokladam to za zbytocne vyhodene peniaze, ktore sa daju minut aj inym a uzitocnejsim sposobom.. ale core i7 970 uz kupovat budem..
takze cakam len na to, kedy intel uvedie na trh non-extreme verziu Gulftown na nizsom takte, z ktoreho si potom "urobim" 980X alebo este o nieco vykonnejsi model.. myslim, ze pretaktovat 32nm procesor o par stoviek MHz nebude zas taky velky problem..
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 11:16:31
avatar
Ty vies co a ako vyuzijes... mno pre moje potreby my staci stvorjadro co uz v dnesnej dobe rozhodne nie je ziadna brzda! Jedine co mne berie vietor z plachiet je pevny disk, takze tiez mam jasno v tom do coho zainvestovat
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 13:03:59
avatar
Hmm, 23 000, - kdo si to koupí, buď blázen, nadšenec, nebo někdo, kdo má hromadu peněž, pro běžného uživatele zcela nepřístupné, aspoň né v současnosti. Běžný uživatel se spokojí s procesorem - "Cena vs Výkon + taktování" neboli za málo muziky veký výkon.
MrPhenom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:44:22
avatar
Takže když mám c2d 8400 (a dokonce mě v ničem neomezuje) tak jsem sto let za opicemi že?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 325x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 412x
Komentářů: 1
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Monday, 09 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1183x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryFriday, 06 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1080x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihThursday, 05 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběh
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběhWednesday, 04 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1