Intel chystá další 14nm generaci procesorů! Coffee Lake refresh nabídne 8 jader a do Z370 nepůjde. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 29 listopad 2017
alt9.generace procesorů Intel bude opět 14nm a opět půjde vlastně o SKYLAKE. Ale až s 8 jádry!

 

 

 

 

Stále více začíná být zřejmé, že Intel nebyl ani trochu připravený na alternativu, že se AMD jeho nová generace ZEN podaří. Už vůbec ale Intel nepočítal s tím, že by musel výrazně navyšovat výkon jeho celé procesorové nabídky. Zatímco v high-endu Intel mohl využít své ultra drahé XEON procesory, které nabízí až s 28jádry, takže dokázal na ThreadRipper procesory AMD najít adekvátní odpověď, byť jejich oficiální oznámení bylo nepřipravené a značně předčasné a procesory se fyzicky dostaly na trh teprve nedávno, odpověď pro mainstream je pro Intel podstatně složitější.

COFFEE LAKE je něco, co je evidentně naprostá z nouze ctnost, co Intel doslova splácal za pár měsíců, kdy už věděl, že AMD nabídne 8jader/16 vláken k dispozici. Intel sice doufal, že v této době už bude mít na trhu 10nm, ale o tom už také na konci roku 2016 věděl, že se nestane. COFFEE LAKE je opravdu nouzové řešení, kdy Intel vzal doslova existující SKYLAKE jádro a prostě ho zvětšil o další dvě jádra. Z370 vytvořil prostým přejmenováním Z270 a uměle omezil kompatibilitu procesorů a novinka byla na světě. Celé COFFEE LAKE je evidentní snaha odpovědět na RYZEN 5 a RYZEN 7, přičemž se to ale daří jen na půl, což však Intelu, vzhledem k jeho tržní síle, stačí. Ostatně našlo se dost ***** kteří stále kupovali jeho 4jádrové KABY LAKE, i když byl RYZEN 5/7 za lepší cenu dávno na trhu.

Pokud si myslíte, že nejsem zrovna nadšený z COFFEE LAKE a považuji jej celkově za špatný produkt, tak máte pravdu. Ale nejsem zdaleka sám, téměř každý objektivní recenzent a neoficiálně každý výrobce desek a PC, je stejného názoru. Nárůst výkonu a vlastní výkon nového 6jádrového i5 a i7 je sice fajn, ale to je tak jediná pozitivní věc. Nelze totiž přehlížet, že Intel byl k tomuto posunu doslova dokopán (přestože v minulých deseti letech vydělal mnoho desítek miliard dolarů, tak jeho nasazení na poli vývoje CPU tomu neodpovídá), už vůbec se nám nelíbí přístup Intelu vůči kompatibilitě, kdy neumožnit uměle kompatibilitu s nedávno vydanými Z270 deskami je hloupé z mnoha důvodů (dokonce by to celé mělo být na nějaký zákonný postih, protože vyhazovat perfektní nové Z270 desky je plýtvání a hloupost nejvyššího kalibru). Celkově COFFEE LAKE platformu doporučujeme všichni velice neradi. Je to jedna velká osina v zadku (pro všechny) a až se za pár měsíců na trhu objeví to co se chystá, a o čem z velké části nesmíme zatím mluvit (což naštěstí ne všichni dodržují), tak se nebudu divit, když budou lidi nadávat těm, kdo jim COFFEE LAKE doporučil teď koupit.

Důrazně doporučuji zvážit pečlivě opravdu nákup současných COFFEE LAKE a Z370 platformy, jakkoliv se dnes zdají být OK. Důvod je prostý, Intel chystá její vlastní REFRESH! Ano, čtete správně! Intel již testuje devátou generaci CORE, kterou bude „COFFEE LAKE REFRESH“ … tedy ano, opět na 14nm, opět jde fakticky o architekturu SKYLAKE, ale tentokrát dostane ještě více jader. Ač někteří tvrdí, že Core i5-8600K či Core i7-8700K jsou super procesory, kdy rozhodně jsou proti dosud prodávaným jen 4jádrům KABY LAKE za stejné peníze, objektivně jsou stále horší volbou než RYZEN 5 a RYZEN 7, které dnes už za nižší cenu mají stále více jader (případně vláken) a tedy když na to přijde jako celkem mají prostě více výkonu a jsou levnější a efektivnější. Jinými slovy, současné modely nestačí na RYZEN zcela a nekompatibilita se Z270 základními deskami tomu také nepomáhá.

Navíc současné COFFEE LAKE, které se sotva pořádně dostaly do obchodů, sotva stačí na současné 14nm RYZEN procesory, AMD však zhruba za 3 měsíce představí RYZEN 2 na 12nm. Intel si tak se současnými modely nevystačí. Asi už jste slyšeli od nás, že se chystá i 8jádrový/16vláknový COFFEE LAKE, a na tom se nic nemění. Intel však potřebuje více času na jeho vývoj (i když se architektura nemění) protože má problém poněkud se vyrovnat efektivně RYZENů (RYZENy totiž moc nežerou a moc netopí, zatímco některé Intel procesory připomínají stále více přímotopy), kdy už současná 14nm 8jádra AMD žerou stejně, co Intelovo 6jádro. Takže Intel pracuje na dalším vylepšení nejpokročilejší výroby, kterou reálně použitelně disponuje, tedy 14nm procesu. Tentokrát mu říká 14nm+++ (současný je ++), kterým rovnou vyrobí celý COFFEE LAKE REFRESH a označí jej jako devátou generaci Core (současná je 8má, i když je až na počet jader architekturou a vším stejná jako 7má a 6tá)!

A to není všechno, současně chystá Z390 platformu, kterou možná nakonec nazve jinak (Z490 protože AMD bude mí brzy X470?!) a jak už delší čas vyslovujeme podezření, nové procesory budou kompatibilní jen s ní! Tedy COFFEE LAKE REFRESH si téměř jistě do současných nových desek Z370 neosadíte! Každopádně současná COFFEE LAKE stěží stačí na současné RYZEN a nový RYZEN 2 je za dveřmi. Intel tedy musí ještě přidat a COFFEE LAKE REFRESH v podobě Core i7-9700K tak dostane 8jader/16vláken (stejně jako RYZEN 7), nové Core i5-8600K dostane 6jader/12vláken (+6vláken proti i5-8600K jako má RYZEN 5 1600) a nové Core i3-8300K dostane 4jádra/8vláken (+4vlákna proti i3-8300K Jako má RYZEN 5 1500). Intel se nadále bude snažit opírat o své vyšší takty, které ale nebudou o moc vyšší, než jaké má nyní. Jedinou neznámou je, co předvede AMD s 12nm RYZEN 2, tedy o kolik zvýší výkon na jádro a takty, a tedy jak moc stáhne náskok Intelu. Je ale evidentní, že tentokrát už se nebude opakovat scénář dominantního vícejádrového výkonu AMD a 8jádrového výkonu pro mainstream jaký má už dnes AMD RYZEN 7, se příští rok dočká i mainstream Intelu. Jsme zvědaví na ceny.  

Ještě pravděpodobný (nepotvrzený) jízdní řád: 12nm RYZEN 2 s novými deskami se objeví pravděpodobně v březnu/dubnu 2018, přičemž ale má být nadále kompatibilní i se současnými AM4 deskami. 14nm COFFEE LAKE REFRESH jako 9tá generace Core se pak objeví pravděpodobně v červnu (COMPUTEX 2018), přičemž nebude kompatibilní se Z370 a přinese tedy opět nový čipset a dost možná i patici tentokrát. Tak jak se vám to líbí?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 06:51:45
avatar
Do Intelu sa teraz fakt neoplati ist. Ja som uz spravil upgrade na AMD Ryzen, ktory je aktualne vo vsetkom vyhodnejsi a do buducnosti je rozumnou volbou.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upgrade vs novy pc 2017-11-29 19:03:10

V pripade upgradu suhlasim, v pripade stavby noveho PC uz ta vyhodnost teda moc velka nie je. A bohuzial, teraz som sa o tom presvedcil na vlastne oci.

Brat sa pohraval s myslienkou, ze by si zlozil zbrusu novy desktop na pracu s CATIA a neviem akymi 3D modelovacimi programami. Bohuzial na rozdiel odo mna je este studak a nema az take financne moznosti, aby mohol jednorazovo ten PC zaplatit a teda defakto sa bude jednat o skladanie PC na etapy - pokial do toho pojde. Preco to pisem? Kedze sa do aktualnej situacie moc nevyzna, tak som mu robil schvalne prehlad, ako by sa to dalo vyskladat a vyuzil som este to, ze pribuzny ma moznost nakupovat komponenty za velkoobchodne ceny (v podstate 20% lacnejsie). A prvotny nastrel ceny ho skoro uplne odradil... Ale k veci.

Plan bol zbrusu nove PC, teda OS, bedna, zdroj, vetraciky, disky, RAMky (trval na 16GB ako nutnom minime, co je samo o sebe slusna palka) - toto by bola spolocna polozka pre obe varianty. To, v com by sa lisili, tak by bola kombinacia CPU, MoBO a vzhladom na absenciu APU od AMD aj GPU. A hlavne islo o to dosiahnut za co najmenej peniazi dostatok muziky, aby ten pc aspon siel spustit.

AMD (velkoobchodne ceny):
Ryzen R5 1600 (166€) + B350 Tomahawk (78€) + GT 1030 (63€) = 307€

Intel (velkoobchodne ceny):
i5-8400 (170€) + Z370-F (163€) = 333€

Rozdiel medzi tymi zostavami teda bude maximalne 30€, pricom ku AMD zostave musim dokupit GPU, ku Intelu to nie je nutnost (samozrejme, ak sa rozhodnem mu odporucit RX 580, tak by sla do oboch variant, Vega je mimo jeho rozpocet). A to este vieme, ze Intel stale neuviedol lacnejsi variant jeho dosiek, to by ten pomer bol este vyrovnanejsi.

Ak by teda brata vysledna cena neodradila, co mu mam teda vraviet ako plusy pre AMD?
Viac vlakien? A dokaze to vobec CATIA vyuzit, ci ona skor rada vysoke frekvencie?
Viac PCI-e liniek? A k comu mu to bude?
Jednotny socket skrze viacej generacii cipov? Pokial sa nebude chystat v dohladnej dobe upgradovat, tak mu to moze byt tiez volne, aj ked na tento argument by mozno pocul.
Videa neenkoduje, Youtube ambicie nema, na hranie hier vo FHD by mu hypoteticky stacilo aj 4c/4t. Ziadnu GPU v skrini odlozenu nema, skratka slo by o nakup zbrusu novej zostavy s tym, ze postupom casu by sa dokupili "nekriticke" komponenty (na cele s rozsirenim RAM na 32GB).

Vysledok? Tvrdenie, ze AMD je ovela vyhodnejsie, a to aj napriek zlavam, ktore uskutocnili, by som obmedzil len na upgrade uz hotovej zostavy, inak je to z hladiska jednorazoveho nakupu riadna plichta...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 18:15:04

no v pripade odporucania rx580 sa rozdiel zostav zvysi na 100e co uz v jeho pripade nie je na zahodenie a mas tam ako vykon na pracu tak aj na hry, si myslim, ze nie je o com

tak ci onak, ak by si ju aj nedaval, v pripade amd mas aspon vykonnejsiu grafiku a vyssi viacjadrovy vykon, nikdy nevies, kedy sa bude hodit (6c/12 vs 6c/6) a ako sa vravis, je to studak a tam sa vie v tych hlavach vselico zrodit
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 17:14:41

Minimalne diky za reakciu na rozdiel od jedincov, co mi sice dali minus, ale ani sa neunuvali mi povedat, v com sa mylim.

Mojim predchadzajucim prispevkom som chcel povedat, ze cenovo sa Ryzen vyplati len v pripade, ak uz mam graficku kartu a nemusim kupovat novu. Intel ma totiz na cipe HD 630 a to na graficky vystup staci viac nez dostatocne, pokial clovek neplanuje pouzivat aplikacie s grafickymi orgiami. U jedinca s napnutym rozpoctom to v pripade novej zostavy znamena usetrenie minimalne 300€ za solidnu graficku kartu, teda pri rozpocte cca 800€ viac ako tretinovy narast ceny.

U AMD vdaka absencii APU teda musim kupovat aj graficku kartu. A mam na vyber - bud kupim ako docasne riesenie low end ako GT 1030, alebo ma brat rovno posle s AMD zostavou do zadku a pojde do zostavy s Intelom, kde docasne riesenie ma uz priamo na cipe.

Ten druhy odstavec je bohuzial uplne vedla - i5 8400 je konfiguracia 6c/6t (ak by to bola 4c/4t, tak tu nepisem eseje pichajuce do osieho hniezda a riesim uz len detaily ako vyrobca B350 dosky), a AMD grafika by mohla byt kludne pouzita aj v intelackej zostave...

Na zaver jedna vyzva aj pre DD: na celom CZ/SK sa ani jeden web nevenuje vhodnosti rozlicnych cipov na 3D modelovanie, pricom u strojarov sa jedna o top prioritu. Je vobec tazke spravit nejake testy alebo vytvorit metodiku na otestovanie vykonu v programoch ako SolidWorks ci SolidEdge? Alebo na pocte vlakien ci frekvenciach nezalezi a je to vsetko len otazka RAMky?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 18:02:22

ops tak preklep s tymi jadrami i tak mas 6 vlakien navyse

btw odporucal by som pozriet ked este ntbuky ak by chcel, prave s ryzenom tie r5 a r7 vyzeraju zaujimavo a maju integrovanu grafiku, ktora taktiez vyzera zaujimavo, avsak s dostupnostou netusim ake to bude

co sa tyka tych testov, netusim ako to je, problem je, ze som nasiel iba stare vysledky z maja, kedy to s ryzenom bolo o nieco horsie ako je to teraz, cize skreslene vysledky sa mozu dostavit, ale co som cital, tak im chutna viac vlakien, cize s ryzenom by asi bol na tom lepsie, ale tazko povedat

jedine co som nasiel aktualne je toto:
http://www.tomshardware.co.uk/intel-coffee-lake-core-i5-8400-cpu,review-34073-8.html ale so starsim solidworksom, neviem aky tvoj brat pouziva
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - áemdé 2017-11-29 07:42:44
avatar
cekam a cekam na mobilni Ryzen co nahradi 4 roky stare i5 ale kde nic tu nic...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 20:11:24

a co tak 2500u/2700u ?
hornblower [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 07:42:49

Digitalis ako casto menis procak ? S kazdou novou generaciou kazdy pol rok?
Ja budem menit mozno za 3 roky a to nie je problem vymenit aj dosku
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 09:35:55
avatar
Dokud ještě byla zachována normální kompatibilita (třeba socket 775), tak klidně jednou ročně. Uvedu příklad. Dost často za mnou přijde někdo k kamarádů, abych mu udělal sestavu, nechce skoro nikdy TOP model, ale něco slušnějšího ano. Tak mu klidně se slevou nabídnu svůj současný procík a sám si koupím vyšší v řadě, a jsme oba spokojeni. Ale kdybych musel měnit desku a rozhrabat si nastavení a všechno instalovat, to se na to můžu vykašlat. Proto jsem rád že po letech nemusím volit Intel
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 10:28:04
avatar
Ja som menil po 2 rokoch z Athlonu 860k na Ryzen 5 1400. Je pohodlnejsie si vymenit cpu za lepsi na stejnej doske, ako kupovat novu, vsetko vybrat a znova osadit. Teraz som bol nuteny, lebo na fm2+ som uz nemal co upgradovat. A vtedy v tom case bol Intel velmi drahy. Teraz je Intel co sa procesorov a cien tyka v pohode, ale dosky ma drahe, cakat na lacnjesie som nechcel a patica je jednorazova zalezitost. A upgrade som potreboval spravit teraz, lebo ceny pamati idu stale vyssie, ako si poznamenal pri 16gb ram. A hlavne pri rychlych pamatiach, ktore Ryzenu chutia.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 09:38:09

2 veci:

1. vykonovo nove intel cpu staci na amd, vykon v hrach je lepsi, pre pracu horsi, cize nepovedal by som, ze nestihaju za ryzenom

2. s efektivitou to mas pravdu, tam je amd lepsie a cenovo tiez

cize su to +- rovnake cpucka, appky ktore tazia iba z 1 jadroveho vykonu tak tam intel dominuje, appky ktore vedia ratat aj do 2+ tak tam je to vyrovnane, mozno trosku lepsie pre amd

tak ci onak, intel by som nebral, to co predvadza len potvrdzuje, ze nevie co ma robit a ako nahrabat straty

momentalne tazi z vysokych f, tie ak amd dobehne novym procesom a vylepsenou arch buduci rok tak intel uz nebude mat absolutne ziaden zmysel
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 10:17:02

Pokial AMD dotiahne frekvencie na povedzme 4.5 GHz, coz verim, ze nebude ziadny problem, vsetci ocakavate, ze Ryzen bude na tom so spotrebou tak dobre? Intel siahol na to, co bolo jednoduchsie, pridal jadra, vyrobny proces ma uz zvladnuty, takze vyssie frekvencie nebol problem. Ale ukazuje sa, ze je to na hrane. Ano, tie frekvencie nie su pochopitelne uz efektivne, viac tepla, vyssia spotreba. Nijak netvrdim, ze AMD je horsi CPU, len jednoducho neverim, ze AMD ma nieco zazracne a dokaze nizsiu spotrebu pri vyssej frekvencii pri 14nm... Momentalne je dobre, ze je konecne zdrava a vyrovnana konkurencia na CPU poli a je z coho vybrat.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 13:04:13

novy ryzen prechadza na 12nm vylepseny proces, prv mal byt len 14nm+ ale 12 sa asi vydarila nad ocakavania, cize kludne mozu vyletiet tie frekvencie aj na tych 4.5ghz pri rovnakej spotrebe alebo len o malinko vyssej
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 12:54:23

pane zamýšlal som sa prečo a aky dôvod mohlo mať obmadzenie len na z370 dosky, a na 99 percent verim ,že to bude pravda

intel potrebovali vydať odpoveď na ryzen, lenže neboli pripravení viĎ nedostupnosť celej 8th generacie, o i5 8400 ani nehovorim. Predstavte si , keby to nechaju unlocknute aj pre z270 čiže prakticky aj pre z170. O kolko by bol vyšši zaujem o procaky potom ? nevykrili by trh absolutne a procesory by neboli. Bolo by to velke fiasko, tak to proste vydali aj ako marketingovy tah, proste ,že pracuju aj oni a spravili to tak aby bola ovca cela aj vlk sýty ako sa hovori,, pri tejto 8ej generacii im nešlo v prvom rade o predaje ale o prestíž ... keby to vydaju na z270 bol by ich ozaj extremny nedostatok a ich najvačšie fiasko v historii , lebo ja tak isto by som hned šiel do i7 8700k ,,z mojho 6700k.. teraz ked viem že musim menit dosku radšej počkam na 9 generaciu
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 13:00:26

Pěkný emotivní článek, který docela pobavil

Je klika, že se Ryzen takle vyvedl. Škoda, že se takhle nedaří ATInám, tam to vidím špatně. Taky je další generece čím dál dražší. Ale u drahých grafik hry hrají stejně druhé housle a je z nich prostředek k vydělávání.

Každopádně díky za info, co nás příští rok čeká. Intel tedy bude opět snižovat hodnosti, předpokládám že i3ka bude 4/8 ( jako dnešní top kabylake i7 ). i5ka dostane 6 vláken. Docela zajímavý informace. Je to pěkná komedie.

Nutnost kupovat novou desku by mi ani tak nevadil, pokud se nerozbije. Po pár letech může být problém sehnat novou kompatibilní desku pro starší procesor. Tohle je prasárna a člověk neví co od toho čekat.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 13:01:10
avatar
Nelíbí se mi, že v segmentu desktop 35-45W 6plus jader musím stále volit Intel
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 16:04:32
avatar
Jaké desktopové šestijádro Intel má TDP 35-45W? Mně spíš vadí pasta šedivka a v tom vidím velký potenciál Intelu - až ji odstraní tak můžou mít bez jakýchkoliv dalších úprav zajímavý procesor. Možná bych překousl i to střídání socketů jako ponožek, ale jen u dobře taktovatelného čtyřjádra do 4 tisíc Kč.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 15:23:16

Citace:
Ač někteří tvrdí, že Core i5-8600K či Core i7-8700K jsou super procesory, kdy rozhodně jsou proti dosud prodávaným jen 4jádrům KABY LAKE za stejné peníze, objektivně jsou stále horší volbou než RYZEN 5 a RYZEN 7

Horsi volbou? Coffe lake je momentalne herni highend, cenove se pro mainstream hrace moc nevyplati, ale pokud clovek chce top procesory vykonem ciste pro hry a neresi moc cenu, tak momentalne neni jina volba.

Ve spouste her ma Ryzen fps podobny, ale je dost her, kde je Coffe lake nekolik desitek procent nad Ryzenem, coz na 144Hz monitoru muze bejt dost znat, jestli mate 50 nebo 90fps.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 15:38:26
avatar
prosímtě já jsem hráč a nemyslím si že 8700K na hraní her potřebuješ (navíc dosud tu mnozí doslova onanovali nad 4jádrem i7-7700K, které podle nich také bylo lepší volbou a také to nebyla pravda) ... smysl má jen a pouze pokud chceš maximum FPS s extrémně výkonnou grafikou jako je 1080Ti a ještě jen v nízkém rozlišení, jinak se slabšími kartami není mezi RYZEN 5 a Core i7 žádný znaelný rozdíl ani ve FullHD natož ve vyšších rozlišeních, takže to "je lepší pro hry" není prostě pravda .... jen minimum lidi hraje s 120+Hz monitory

pokud si hráč, tak ti stačí jen 4jádro/8vlákny ideálně dnes a nebo když ti za tu cenu někdo nabídne 6jader/12vláken, bereš to, protože na hraní her stačí .... nebudeš přece kvůli hraní her kupovat procesor za 10tisíc, vyhozený peníze, kup si radši lepší grafiku ....

Nicméně ano, pokud si myslíš, že 120/144+Hz je to co potřebuješ, ano, pak potřebuješ CPU s co nejvyšší taktem a co nejvýkonnější grafiku pro co nejnižší rozlišení, aby se to na těch 120/144FPS+ dalo provozovat .... ale upřímně? pro drtivou většinu her je to úplně zbytečné ...
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 15:43:05

144Hz monitor právě mám a např. v PUBG (mizerně optimalizovaná hra) v některych lokacích (pro možnost ověření/porovnání uvedu např. v Polyane pohled ze střechy policajtárny na město) jsem s Ryzenem 7 1700@3.9GHz, 32GB RAM@3000MHz a MSI GTX 1080 Gaming byl na 48-60fps podle nastavení detailů (ultra/very low) a teď tam mám s i7 8700K@5GHz, 32GB RAM@3466 a MSI GTX 1080Ti Gaming 80-105 fps (ultra / very low), přičemž grafika samotná za tím rozdílem zdaleka nebude, protože ta mi na low běží využitá u toho města jen na 35% a na ultra kolem 60%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 16:27:29
avatar
a jsme u toho, v tom případě není zjevně problém ve výkonu CPU, jako využívání výkonu CPU a tedy optimalizaci a výkonu samotné aplikace .... já nevím jak vy, ale mě je hloupé kupovat si procesor se stejným výkon o polovinu dráž jen proto, že se tvůrci vykašlali na optimalizace .....

mě prostě vadí že se zaměňuje výkon procesoru s výkonem dané aplikace ....

jinak rozdíl výkonu mezi GTX 1080 a GTX 1080 Ti je kolem 25-30%, takže dělá samozřejmě většinu toho výkonu, ovšem i7 na 5GHz je pochopitelně také jasná věc,nicméně vzhledem k rozdílu ceny proti R7 1700 a rozdílu taktu 30% mě to zase tak zajímavé, tedy výhodné k pořízení, tedy nepřijde .... můj názor na základě matematické výhodnosti a praktického přínosu ....
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 20:17:20

vazne? ty chces porovnavat uplne odlisne zostavy a este z toho vyvozovat,ze intel je lepsi? ved s intelom mas tam 1080ti a s ryzenom 1080 bohvie ake su este aj nataktovane cize len ta grafika ti prida tych 20-30fps ktore su mimochom ten rozdiel co tu udavas a s intelom mas vykonnejsie ramky

taktiez sam hovoris, ze ta hra je mizerne optimalizovana, takze urcite vyuziva 1-2 jadra max a kedze intel ma vyssie takty tak sa necuduj

najprv si nastuduj nieco o tom kym vyplodis takyto nezmysel

edit:
pre minuskarov
https://www.youtube.com/watch?v=Wx2gNpJaI6E

rozdiel 1080 vs 1080ti je 20-30fps
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 750x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 781x
Komentářů: 3
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1476x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1316x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1129x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1768x
Komentářů: 6