Intel přiznává, že MELTDOWN nevyřeší jinak než novými čipy. Kdy přesně se dočkáme? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 26 leden 2018
altVšechny současné procesory Intel mají problém a mít ho budou. Řešením budou až nové čipy.

 

 

 

Společnost Intel oznámila další silné hospodářské výsledky za uplynulý rok, ačkoliv v některých oblastech se tolik nedařilo a bylo znát, že AMD přeci jen ukouslo kus trhu, zejména v klasické PC oblasti, od které se však Intel stále více odvrací. Intel se chce soustředit hlavně na servery a datová centra.

Intel a jeho šéf jsou ale pod tlakem problémů jejich procesorů s MELTDOWN zranitelností, která umožňuje velmi jednoduché zneužití a napadení počítačů a systémů s procesory Intel. Sám Intel tuto konstrukční „díru“ používal pro zvýšení výkonu svých CPU v určitých oblastech, což po jejím objevení a snaze ji „ucpat“ vedlo logicky ke snížení výkonu. Šéf Intelu oficiálně přiznal, že softwarové záplaty situaci nevyřeší, nemluvě o tom, že mají samy o sobě problémy a Intel je dokonce doporučuje aktuálně neinstalovat. Společnost prý ale pracuje na definitivním řešením, kterým jsou zkrátka fyzicky nové kusy křemíku. První nové procesory již bez této zranitelnosti, se mají údajně objevit ještě v tomto roce, slibuje šéf Intelu.

V překladu to znamená, co jsme si mysleli a co jsem vám říkal. Intel definitivně potvrzuje, že všechny jeho stávající procesory mají MELTDOWN vadu fyzicky v architektuře a nelze jej vyřešit jinak, než zcela novými kusy křemíku. Intel dokonce oficiálně říká, že ty přijdou už letos, ale nijak to nespecifikuje. Z toho, co víme, tak chyby mají všechny i nejnovější i plánované procesory na 14nm se stávající architekturou a na tom se už nic nezmění. V současnosti tak Intel fakticky prodává „vadné“ procesory s „dírou“, ví o tom a nedá se s tím rychle nic dělat. Pracuje na řešení v podobě nové generace procesorů. Téměř jistě jí nebude 10nm CANNON LAKE, což by byla jen ze 14nm na 10nm předělaná současná architektura, která ten „problém“ obsahuje stále. Právě MELTDOWN byl nejspíše posledním hřebíčkem do rakve CANNON LAKE generaci, která stejně má obrovské zpoždění.

Tu tak nahradí ICE LAKE, který už měl být novější architekturou. Vzhledem k tomu, že Intel ví o zranitelnosti a nevhodném konstrukčním řešení své procesorové architektury s ohledem na MELTDOWN už minimálně od poloviny roku 2017, je pravděpodobný právě scénář, kdy CANNON LAKE byl odpískán a nahradí jej ICE LAKE. Šéf Intelu sice slibuje nové procesory ještě letos, ale reálně to není příliš pravděpodobné v nějak velkém měřítku. Intel už mešká skoro 2 roky s 10nm výrobou, a kromě architektury samotné má problémy s vlastním výrobním procesem. Aktuálně také vím, že plánovaná Z390 platforma byla odložena na konec roku do Q4 2018, což napovídá, že Intel přeci jen zkusí 10nm procesory letos uvést alespoň papírově (zopakuje tedy scénář s COFFEE LAKE). Z390 by mělo být kompatibilní i se současnými děravými COFFEE LAKE čipy, ale stávající Z370 nebude chystané nové 10nm čipy podporovat.

Každopádně Intel tedy slibuje vyřešení MELTDOWN v horizontu téměř jednoho roku, což je strašně dlouhá doba na problém tohoto kalibru. Navíc tímto vyjádřením v podstatě potvrzuje, že současné Intel procesory bez výjimky představují pro všechny uživatele trvalé riziko bez naděje na vyřešení. Jeho minimalizace pak přináší snížení výkonu, zhoršení efektivity a také méně stabilní a spolehlivý chod, kvůli čemuž Intel doporučuje neinstalovat záplaty a UPDATE biosů, přičemž doufá, že se to podaří opravit lepšími softwarovými záplatami (což není moc pravděpodobné vzhledem k hardwarové povaze problému).

Aktuální nákup procesorů Intel je tak jen na vlastní nebezpečí a rozhodně si myslím, že by u procesorů Intel a počítačů s Intel čipy mělo být varování. Reálně celý problém Intel vyřeší nahrazením stávající „děravé“ nabídky ve všech segmentech až v průběhu roku 2019 novými 10nm čipy. Otázkou je, zda jeho úprava architektury bude funkční a nebude se opakovat scénář SW záplat, které jednak znatelně snižují výkon v řadě oblastí a také dělají řadu počítačů a serverů s Intel čipy nestabilní. Současné čipy to ale zdá se mají spočítané a jejich doporučení či dokonce nákup je tak dost otázkou …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 18:05:24
avatar
Aneb co dokážou peníze. Kdyby se tenhle průser stal AMD, tak už splácí brutální pokutu, zatímco Intel pouze přizná očividné a slíbí nápravu v nejbližší dekádě.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 18:14:55

Keď to už takto priznali, malo by byt minimálne možné vymeniť aspoň procesory čo sú v záruke za ich ekvivalenty bez tejto chyby ....ale nechce sa mi veriť že by update vydali tak rýchlo, Sak len výrobný proces dolaďujú roky a zrazu sa da vymyslieť nova architektúra za niekoľko mesiacov ?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 15:07:16
avatar
Novu architekturu mali uz evidentne davno vymyslenu. Dodnes len bola hodena niekde v supliku ako zalozny plan. Nebol dovod sa snazit s novou architekturou, ked konkurencia Intelu nestacila. Ale Ryzen od AMD spravil revoluciu, co Intel musel vziat do uvahy a upgradoval aktualnu ponuku. No, stale este nebol nuteny vydat novu architekturu. Teraz, po prevaleni Meltdown skandalu, uz nuteny je.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem moze byt inde 2018-01-29 11:16:24

Totiz to, co AMD zverjnilo minuly tyzden ak whitepaper, jhe nebezpecne aj pre nu. 17h su Zeny ale 15h je Bulldozer z roku 2011 resp. jeho nastupcovia s menam strojov, 16h bol Jaguar. JAgura nasadilo AMD kvoli zalopbe zakaznikov, ze sdielana FPU medzi dvoma jadrami neznamena, ze ide o n-jadrove CPU. Vtiup je v toim ,ze teraz je zalovana, za to, ze Buldozer opravoval cast Spectre a Jaguar nie.



AMD čelí žalobě: Bulldozer prý není osmijádrový procesor
9. 11. 2015 | no-X | Hardware, Novinky, Procesory, Právo
AMD stojí před obviněním z nekalé reklamy, když procesory FX-8000 generace Bulldozer propagovala jako osmijádrové. Žalující strana totiž tvrdí, že osmijádrové nejsou.
https://diit.cz/clanek/amd-zazalovana-za-osmijadrovy-bulldozer


Rosen Law Firm žaluje AMD v souvislosti s Meltdown a Spectre, důvody nepochopíte
18. 1. 2018

Společnost Rosen Law Firm se dnes specializuje především na rozvodové právo a investiční spory. Nezdá se, že by s AMD potřebovala řešit rozvod, alespoň strohé stanovisko žalující strany poukazuje spíše na investiční záležitosti (v překladu):

„Žalovaná strana v inkriminovaném období zveřejnila věcně nesprávné a / nebo zavádějící prohlášení a / nebo nedokázala zveřejnit, že: (1) zásadní bezpečnostní chyba procesorů Advanced Micro [sic] způsobuje, že jsou náchylné k hackování; a (2) důsledkem toho veřejné výroky společnosti Advanced Micro byly zavádějící po všechna relevantní časová období. Když se skutečné detaily dostaly na trh [na veřejnost?], byli podle žaloby investoři poškozeni.“
https://diit.cz/clanek/rosen-law-firm-zaluje-amd-v-souvislosti-meltdown-spectre







AMD Newsroom
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 18:44:11
avatar
No a co ty nové pár dní staré BIOSy? Aplikoval jsem pro gigabyte H170 a zkoušel tu utilitku - několik týdnů starý bios řešil meltdown, ten pár dní starý už mi utilitka píše, že je vyřešený i spectre.
Mezitím Ddworld píše, že je to k ničemu, utilita, Intel i výrobce desky tedy lže? Nový BIOS zpomaluje rychlost. Pokud je k ničemu a nic neřeší co radíte? Vrátit se ke starému před snížením výkonu???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 19:12:51
avatar
Intel doporučuje BIOSy a aktualizace neinstalovat , než prý přijde s lepšími ....

osobně bych bez těch patchů ale nedoporučoval PC provozovat, na druhou stranu dělají problémy nemalé, což je také problém ...

mé doporučení je prostě používat to co dělá nejmenší trable. Osobně musím zaklepat, většinu PC v okolí jsem stihl přestavět na RYZENy ... problémy nemám tudíž žádné. Bohužel některé PC jedou stále na Intelu a to je problém protože jejich nahrazení je teď potíž ... Intel však sám řešení nemá a mít jej bude až kdoví kdy ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 19:45:30
avatar
Ok, děkuju za názor. Asi jsem lucky, ale jak H170 gigabyte deska, tak 4 roky starý Dell Latitude po updatech BIOSů a tedy i mikrokódu nevykazují žádné problémy (kromě snížení výkonu). Přijde mi tedy to strašení nefunkčností trochu jako přeháňka. To, že je to od Intelu prasárna a nic jiného nového než Ryzen nekoupím je věc druhá, s tou souhlasím. Záplatovat ale doporučuji, přijde mi to jako menší zlo, pokud to máte v záruce a blbnulo by to po updatech, tak bych to šel reklamovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 20:22:31
avatar
buďte rád, sám Intel problémy potvrzuje a proto před instalacemi update a biosů varuje ...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 21:42:04

Neviem ako meltdown ale spectre tu je potencionálne už 22 rokov a nikdy nebolo zneužité, to isté meltdown ako sa dá presne zneužiť vzdialene? Chrome verzia 64 definitívne odstranuje možnosť pomocou webu, keď všetko používam legálne tak je riziko "0,0000000000%" že by mi niekto hackol pc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 21:56:17
avatar
SPECTRE se dá ošetřit, MELTDOWN ne, ta je přímo v architektuře, kdy procesor umožňuje přístup nezpracovaného kódu do jádra systému, je to vlastnost, se kterou Intel počítal a kterou využíval ... nelze ji SW ucpat zcela a umožňuje fakticky cokoliv. SPECTRE je teoretická zranitelnost, u které bys musel sedět u konkrétního PC a mít spoustu dalších věcí aby vůbec teoreticky šla využít ... MELTDOWN ale není žádná teorie, Intel sám tu zranitelnost používal a využíval a snížení výkonu a snížení stability je právě důsledkem toho, že ji teď SW zakázal aplikacím používat.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 06:54:29

Ta chyba tu uz nejakou dobu je, jenze se na ni prislo nedavno. Takze na jeji vyuziti si chvili pockame, i kdyz s nejakym masovym pouzitim nepocitam.

Kdyz se kdysi objevil koncept rootkitu v biosu, tak i pres funkcni PoC realne zneuziti prislo az po par letech - https://www.webroot.com/blog/2011/09/13/mebromi-the-first-bios-rootkit-in-the-wild/

Za sebe rikam, ze pro domaciho uzivatele se meltdown i spectre (s jeho opravou to bude podobne jako u meltdown - tedy zadna slava, ale i v tomhle pripade jsou na tom AMD procaky lip) zbytecne nafukuje. Chyba slouzi jen ke cteni, skodlivy kod se tim nespusti. Na druhou stranu, kdyz zaskodnik prijde na vselijaka pristupova hesla, bude vymalovano.
---
Jeste k tomu 0.000000% v pripade pouzivani jen oficialnich zdroju - co se stalo CCleaneru, se muze stat cemukoliv. V dobach viru Induc bylo nakazenych programku na offik strankach relativne dost.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 06:37:42

Na domacim stroji s aktualnimy prohlizeci nevidim problem fungovat i bez te aktualizace.
Horsi to je v pripade spolecnosti pronajimajicich virtualni servery, tam je o "srandu" postarano.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale prd 2018-01-29 00:01:00

Dokud se o tom nevědělo, nikomu to nevadilo. Kdo tam něco měl, tak toho už stejně prolezli. Kdo má věci na cloudu, tak taky. Každýmu od začátku říkám, ať se na to vykašle. Ti co to mají v záruce, to můžou reklamovat. To už by byl průser a proto to Intel bagatelizoval. Rozhodnout se musí každý sám. Ale vrátit i7 a koupit i9... A pořád si myslím, že ta chyba, byl záměr. :-)
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 09:21:51

Já BIOS aktualizoval na 2 MB Gigabyte s Z170. Zatímco I5 6600K se zdála OK tak I7 6700K vykazovala lagy v naprosto nečekaných situacích... tedy to šlo pryč a vrátil se k BIOSům z prosince 2017.
Johny.m91SVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 16:02:58
avatar
uz viac ani nemozem suhlasit
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-26 22:03:59

Intel a jeho šéf jsou ale pod tlakem problémů jejich procesorů s MELTDOWN zranitelností, která umožňuje velmi jednoduché zneužití a napadení počítačů a systémů s procesory Intel.
Tu ste sa asi pomýlili, kedy naposledy bolo počuť o jednoduchom zneužití a napadnutí počítačov cez MELTDOWN zraniteľnosť?
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 09:03:20

https://react-etc.net/entry/exploiting-speculative-execution-meltdown-spectre-via-javascript

toto je popis JS pre browsere, ale JS sa da spustit aj z CLI priamo na client VM a zautocit na HOST OS/HW uroven a je vymalovane
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 19:37:59

Pochopil som, máte ma za....
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 12:41:23

Ja nic aktualizovat nebudu.pravdepodobnost,ze nekdo oodnikne tak složitý útok na normální PC je nulová.jediny,kdo se může bát, jsou velké databázové a cloudove servery. Normálním uživatelům žádné nebezpeci nehrozi,protoze ten útok jebtak složitý,ze se žádnému útočníkovi nevyplati.
J55X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 20:40:29

Rybka to vcelku slušně rozebral a neni to tak vostrý,jak se tady píše ... zneužití není jednoduché a u většiny běžných pc, za tu vynaloženou námahu,snaha napadnout nestojí :-) ... osobně s tim problém nemám,snad jen kromě toho,že od Intelu to moc férové neni ....
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 20:59:29

On byl jeden z mála českých. V originále jich je víc a vsichni to vidí stejne. Tady se kolem toho strhla zbytečná hysterie.
A rejpnu si - kdyby se neco tak vážného v návrhu CPU stalo AMD,urcite to bude podáno jinak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 23:43:34
avatar
kdyby se něco podobného stalo AMD, tak tu někteří pochodují s pochodněmi a upalují počítače za živa ...

není to žádná zbytečná hysterie, každý bezpečnosntí expert, co o situaci něco ví tak chápe, jak vážná a nevídaná věc to je .... zlehčování není na místě.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-28 00:02:37

Ale je to nevidana věc, o tom žádná... Jenom se nedotkne BFU.
Tyhle clanky bys měl psát na odbornejsi weby.
Tech expertů je kolem me dost. A drtivá většina se shoduje s tim, ze to není problem BFU.
A ja, po přečtení toho šíleně pracného procesu útok, s nimi souhlasim.
Nedovedu si představit tu hysterii na místě těch,kteří spravují servery a cloudy.tam je hysterie skoro na místě ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-28 00:21:39
avatar
on někdo tvrdí, že se mají napadat BFU mezi sebou?
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-28 04:51:38

K posledni vete - "skoro"? - tam je to na miste bez tohodle slovicka, jinak souhlasim.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-28 13:37:57
avatar
Ja souhlasim, ze ta sance zneuziti je u beznych uzivatelu minimalni. Ale co se stane v okamziku, kdyz se nekde objevi nejaky jednodussi nastroj, kteri vyuziti te mezery dokaze zefektivnit? Nepochybuji o tom, ze na tom jiz v tuto chvili nejake ty skupiny vycuranku pracuji. Na napachani nevratnych skod bude bohate stacit par hodin..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-28 19:50:20

Zatím ke zneužití nedošlo, takže bych přeci jen byl opatrný v šíření paniky. Problém to rozhodně je, jen jaksi chybí nějaký hmatatelný důkaz o zneužití.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-28 21:40:42
avatar
Jasne. Ja se jenom domnivam, ze az by se takovy dukaz realne objevil, tak to pujde vazne rychle a tem poskozenym nepomuze ani svecena voda (doufejme ze tomu tak nebude). Dira tady bude vzdycky drive nez zaplata a tohle je typ rizika, ktere je dost mozna lepsi zvelicovat, nez bagatelizovat.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-27 20:59:33

a jak si predstavujes reseni problemu ktere by te uspokojilo? Vymenit vsem vsechny procesory? Treba me 4 roky starej core i 7 v notebooku?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-29 07:51:29

Hm to by mohly intely pod tlakem teto kauzy zlevnit. Konečně bych si koupil 7700.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 10:26:38
avatar
Mentalita lidí se prostě nezmění, i když mají důkazy přímo před očima a dokonce se k nim sami vyjadřují. Proč bych si kupoval procesor, který prokazatelně obsahuje tu největší bezpečnostní chybu, jaká se kdy objevila a její opravy ten procesor zpomalí až o 30%, když si mohu koupit konstrukčně mnohem pokročilejší, levnější (včetně levnější desky) a do budoucna výkonější čip od jiného výrobce.
Promiňte, ale toto nikdy nepochopím.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 10:51:25

Obyčejný uživatel žádnou chybu řešit nemusí, určitě ti bude někdo zneužívat Meltdown na tvém domácím pc, to je úplná hovadina. Sám mám Intel a nic updatovat nehodlám, absolutní zbytečnost.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 12:26:51
avatar
Nevím, v jakém vesmíru žiješ ty, ale v tomto, kde žijí všichni ostatní, může být napaden jakýkoliv počítač, který je připojen na internet. Sám mám ve dvou počítačích Intel a prozatím je záplatovat nebudu, ale to se absolutně netýká mého předchozího příspěvku. Pokud bys byl schopný ho nejenom přečíst, ale i pochopit, došlo by ti, že jsem psal o nesmyslnosti nákupu současných procesorů Intel v současném stavu jejich nezabezpečenosti, když existuje mnohem výhodnější a bezpečnější alternativa.
Pokud tuto moji odpověď opět nepochopíš, neváhej a zeptej se, rád ti ji opět vysvětlím.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 13:47:26

To se trošku pleteš. Pokud má Lukasxx jakýkoli důvod koupit Intel (např. hry, kde má Intel stále prokazatelně lehce navrch), pak chápu a vysvětluji proč, nemít obavu, viz. výše. Je to jeho věc, stejně jako jestli volil za prezidenta Drahoše nebo Zemana. Není třeba mne ani kolegu hned zesměšňovat, je to taková hloupá moderní lidská vlastnost, ale je to zbytečné a diskusi to nedělá příjemnou. Pochop prosím, že nikdo z nás není Bůh a každý z nás má právo na vlastní názor a rozhodování, doby, kdy to nešlo, jsou už dávno pryč, snad se už nikdy nevrátí. Ano, jakékoli PC může být napadeno, ale jak píši, domácí počítače útočníky opravdu zajímat nebudou. Dík.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 14:57:19
avatar
Je mi líto, že to bereš jako zesměšňování z mé strany (nemám to zapotřebí - stačíš si sám). Ano, pokud chce lukasxx hrát staré hry, nikdo mu nebrání koupit si "cíleně nezabezpečený" procesor. Já jsem pouze tvrdil, a již podruhé to opakuji, že je to prostě nepochopitelné, jelikož je na trhu mnohem lepší alternativa, které nikdo nesebere třetinu výkonu k zalátání hardwarové bezpečnostní díry.
Z tvých reakcí usuzuji, že tak jako tuto bezpečnostní díru v procesorech neřešíš ani díry v softwaru a odmítáš instalovat bezpečnostní aktualizace pro své programy a operační systém. Protože přeci nikdo nemá zájem se do tvého PC nabourat. Nezlob se na mne, ale to co tvrdíš ty přeci nemůže rozumě uvažující člověk myslet vážně.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 15:22:36

První část tvého příspěvku jsem ti už vysvětlil a nebudu se opakovat, druhá je výplod tvé fantazie.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 15:45:48
avatar
Když je někdo přesvědčen o svém světonázoru, tak ho ani všechny důkazy světa nepřesvědčí o jeho pomýlenosti, a proto už se ani nebudu pokoušet něco ti vysvětlovat.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 15:54:10

Tak v tomto se na 100% shodneme, zbytečná debata. Jinak ale všechny důkazy světa, byť jen jediný, jsem nepopřel,protože žádné nepadly
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 16:19:41
avatar
Jsem racionální člověk, ale na tuto debatu opravdu nemám. Důkazů, které podle tebe neexistují, je plný internet i tento článek, ale pokud je prostě nechceš akceptovat a ignoruješ i vyjádření od samotného Intelu, je každému zde jasné, co jsi zač milý trole.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 16:30:46

A ty zas vůbec nechápeš, co jsem tu celou dobu vysvětloval, nevadí,vykašleme se na to, nikde nepíšu, že Meltdown/Spectre neeexistují, ale to nemůžeš nebo nechceš pochopit, třeba si příště přečti, o čem píši a pak se dá debatovat, do té doby to vážně nemá cenu,pokud tě nezajímají názory druhých, jenom tvůj.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 16:55:37
avatar
Promiň, ale ty jsi ve své prvním příspěvku uváděl :
"Obyčejný uživatel žádnou chybu řešit nemusí, určitě ti bude někdo zneužívat Meltdown na tvém domácím pc, to je úplná hovadina. Sám mám Intel a nic updatovat nehodlám, absolutní zbytečnost."
To je podle mne jasný troling, protože se to absolutně nevztahuje k mému příspěvku, ve kterém jsem pouze uváděl, že je dle mého názoru nesmysl kupovat si procesor se zjevnou bezpečnostní chybou přímo v návrhu jeho architektury, když jsou na trhu mnohem lepší alternativy.
To, že si ty myslíš, že nikdo nenapadne tvůj počítač, protože ho přeci máš doma, nemá ani špetku logiky. Jaký počítač by asi tak hackeři měli napanout, než počítač někoho jiného. Já jsem také přeci nikdy netvrdil, že se budou cíleně snažit napadnout přímo tvůj bezvýznamný počítač. Chyba v procesorech je založená na přímém přístupu částečně zpracovaného kódu do jádra systému, což se samozřejmě dá využít i pro viry, ne jenom pro hackování. To, že sis stáhnul virus nemusíš ani zjistit - a pokud budeš argumentovat tím, že žádné podezřelé soubory nestahuješ, tak tisíce počítačů každodenně napadnutých viry jdou jasně proti tvé logice.
Prosím, přečti tento si můj příspěvek, pomysli si, že jsem vůl a ty jsi bůh a už na něj nereaguj. Každý, kdo naši diskusi četl, ví co jsi zač a už je v tom prosím neutvrzuj. Děkuji.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-30 17:25:54

Ty mi nebudeš říkat, co si mám myslet, na co mám reagovat a na co ne, ostatně jako není nutné chápat, jaké CPU si kdo koupí. Hezký večer
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 621x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1546x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1234x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1912x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1165x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3