Intelu hrozí velké, velké problémy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 29 květen 2008
intel-ikonka-70x50Zejména finančními kruhy se začínají šířit zprávy, že Intel čekají velké problémy a nejen Intel. Na cestě je prý pokuta, která nemá obdoby ...

 

 

   Zdá se, že se co nevidět dozvíme rozuzlení celé záležitosti, jak to bylo s tím údajným potlačováním konkurence ze strany Intelu vůči AMD v minulosti. Podle posledních zpráv mají vyšetřovací orgány EU více než dostatek důkazů k zahájení procesu s firmou Intel a nejen s ní. Důkazy jsou prý natolik závažné, že se mluví o tom, že padne pokuta, vedle které je ta poslední rekordní ve výši skoro 1 miliardy euro pro Microsoft směšnou záležitostí. A nejen to. Postihy hrozí i těm, kteří Intel v praktikách podporovali, tedy firmy, které Intel údajně za exkluzivitu získávaly slevy na výrobky Intel. Mluvíme v tomto případě zejména o velkých výrobcích a prodejcích počítačů, kteří až donedávna produkovali počítače pouze na platformě Intel.

Intel-6

  Konkrétně se mluví o tom, že Intel obdrží maximální možnou pokutu ve výši 10% ročního obratu (nikoliv zisku, ale obratu celé firmy). To jsou skoro 2,6 miliardy euro (65,5 miliardy korun). Kromě toho bude Intel čelit i dalším sankcím kontrolám zatím neupřesněného rozsahu a povahy. Mluví se o důsledných kontrolách aktivit Intelu v rámci marketingu, tedy nejrůznější slevy a bonusy pro prodejce a výrobce atd. Spolu s Intelem vyfasují údajně pokutu také již zmínění partneři, kteří se na zatím údajném omezování konkurence (AMD) podíleli. Bez trestu také nevyváznou velcí prodejci, u kterých je podezření z nezákonného deformování trhu. Samozřejmě zatím není nic podložené a řízení a vyšetřování stále běží, ale EU je nekompromisní v otázce ochrany volné hospodářské soutěže, za což jako zákazníci jsme rádi. Pokud si někdo počínal nezákonně a nehrál fér, má být potrestán a pokud je provinění tak vážné, jak se zatím v tomto případě zdá, musí to být trest, který viníky skutečně zabolí a odradí od podobného počínání v budoucnosti a všechny další, které by jejich počínání lákolo zopakovat. Celá kauza je bedlivě sledována a uvidíme, jak to celé dopadne, pokud už se ale začínají objevovat v důvěryhodných zdrojích takovéto informace, můžeme si být skoro jisti, že Intel čekají skutečně velké problémy. A to je pořád jen vyšetřování v rámci EU! Ještě je tu ovšem vyšetřování stejného druhu v USA a asi těžko se dá uvažovat o tom, že by se výsledky a zjištění obou kauz nepodobaly. Samozřejmě ještě je klidně možné, že Intel je nevinný a samozřejmě bude očištěn a vyvázne z toho všeho s čistým štítem. Spravedlnost prozatím funguje, čemuž pevně věříme, takže dočkejme si na konečné zprávy z vyšetřování ...

Zdroj: Financial Times    

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neznámý  - Konecne ! 2008-05-29 15:35:27

no tak nech pekne INTEl zaplati skodu AMD . AMD zafinancuje dasi vyskum a uz tu mame zas nove procesory
45nm Phenom by bola dobra rezba
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 15:37:51
avatar
zajímavá úvaha, ale obávám se že spíše než o AMD tady jde hlavně oochranu celého trhu proti podobným praktikám ..... Jinak by mě zajímalo, na kolik a jak y se ta škoda AMD vyčíslila ?
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - POKUTA... 2008-05-29 16:02:59
avatar
Tie vysúdené financie(ak nakoniec niekomu niečo dokážu a usvedčia-odsúdia ho ) určite AMD nedostane
Takže AMD si zafinancuje všetko sama.

EDiT: Ak by si malo nárokovať niečo AMD(finančné odškodnenie), muselo by AMD žalovať Intel napr. o ušlý zisk , takto je to ÉU ...možno Intel daruje CPU-čka skolám ako "odškodnenie"
Kde išli prachy od Microsoftu pred nedávnom, asi nie tvorcom playerov(winamp atď.)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:17:21
avatar
Přesně tak, AMD by je muselo zažalovat o náhradu škody. Což tušim neudělali.. takhle to shrábne určitě EU.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 17:24:25

nemáš nějakou úchylku na barvy, že ne?
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BARVY... 2008-05-30 18:40:37
avatar
Dúfam že nie ...píš k veci(článku) nie k prevedeniu...neviem čo máte proti tým farbám (sú také aké "používajú" výrobcovia.)
Alebo by sa ti páčilo toto:
AMD
nVidia
Intel

EDiT:Lacomme-ďekuji, asi jo učí
DEVastor:no jo, ale ATi patrí AMD a zelenú ma nVidia
...a "tmavo" zelená je tu nevýrazná
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 14:53:23
avatar
ale AMD pouziva cernou a zelenou a ne cervenou!
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 17:28:28
avatar
pani ucitelky ve skolce je uci zachazet s barvickami v diskuzich ..ne samozrejme sranda

BTW k tomu Intelu, jsou to parchanti, ale ruku na srdce - kdyby jste meli moznost to udelat a byli CEO Intelu, udelal by to asi kazdy
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 15:37:40
avatar
Ak skutocne Intel obmedzoval AMD tak si tu pokutu zasluzi a AMD si zasluzi svoje prachy s5 ... Tym by sa vylepsila financna situacia AMD a my,uzivatelia,ked chcete hraci,by sme mohli byt pokojnejsi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 15:50:39
avatar
já nevím jestli by ta pokuta připadla AMD ...
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SHOCK...:-)))) 2008-05-30 10:11:58
avatar
Jan Stach a na PCT Som sa musel pozrieť 2x či dobre vidím.
Som za zmenu-je život
Prečo ste neodporučil X3-ojku do zostavy pre HRY, veď je na rovnakej frekvencii oproti X4 len minimálne "pomalšia" a cenovo je zaujímavejšia.
Píšem dotaz sem, nemám záujem sa reg. na PCT. SRY.

EDiT: to LUCKY
X3 8650(2,3GHz)=4128,-Sk
X4 9550(2.2GHz)=4905,-Sk
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 18:54:10
avatar
já jsem psal na PCT i dříve, nedělá mi problém se o své informace a poznatky podělit i jinde, píšu i na zive
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 19:12:57
avatar
ehm x3 nejsou zrovna vyhodne..za cenu lehce pod 3k 2.1GHz procesor??docela uboha nabidka...a model s 2.4GHz stoji jen o 400Kc mene nez stejne taktovana X4. ne to nejsou moc dobre ani vyhodne procesory
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 19:45:27
avatar
to se nedá (slušně) ani komentovat ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 23:59:28
avatar
muzes to zkusit...nebo x3 2.4GHz je dobra nabidka za 4k kdyz za 4.4k mas stejne taktovanou x4??a 2.1GHz na nove hry nestaci...idealni je 2.4GHz jak si sam hodnekrat psal

X3 8450 (2.1GHz) - 2951Kc Odkaz
X3 8750 (2.4GHz) - 4010Kc Odkaz
X4 9750 (2.4GHz) - 4439Kc Odkaz
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 15:40:14
avatar
Doufam ze ty penize dostane AMD a ne ze je shrabne EU jako v pripade MS, ale asi by bylo naivni myslet si ze byrokraticka EU neshrabne penize, ktere potrebuje pro mracna svych uredniku, ze? Ale coz, hlavne ze spravedlniost funguje
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:05:05
avatar
No nevim, v pripade M$ sem tu pokutu vubec nepochopil, pac on ji dostal za uplnou blbinu. V tom pripade ani nebyli nejake firmy poskozeny. Prece to, ze budes mit ve woknech Windows Media Player nikomu prava neporusuje.

V tomto pripade poskozeny je a je jen na EU, aby ze sebe smyla spinu pochybnosti, ze ty prachy chce jen jako takovy melouch. I kdyz je fakt, ze je mnohem pravdepodobnejsi varianta, ze ty penize hodi na platy uredniku.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:27:08
avatar
demokracie je drahá
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 22:53:17
avatar
EU chtela snizit podil MS natrhu a vyuzila toho i pro obohaceni rozpoctu. Nebo jen potrebovala penize? Kazdopadne je to proste hovadina dat MS pokutu za to ze do SVEHO OS dal SVUJ IE, WMP, nebo cokoli jineho. (sem zvedavy jak dopadne zaloba tvurcu opery proti tomu ze wokna obsahuji IE ) Zkratka MS ma uspech a za ten se vzdycky plati nejvice a to predevsim v evrope...
Vim ze je to off topic, ale EU dela spoustu drahych a nesmyslnych narizeni viz. napr povinnost pridavani biopaliva do bezneho paliva, diky cemuz hrozi v mnoha rozvojovych zemi hladomor, extremne nizke emise automobilu (neekologicke a drahe hybridy) zatimco v cine, americe a vsech rozvojovych zemich se na ekologii nedba, a nejvic me dostalo ze EU ma smernici i na to jak musi vypadat okurka . Co je pak proti tomu pokuta pro MS, kvuli WMP?
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 10:28:56
avatar
Njn. ale ohledne toho M$ je taky zajimava vec, proc za to samy nedaji pokutu Applu nebo jakymukoliv prodejci distribuci Linuxu. Prece ty ve svych OS maji vic nez kalkulacku, media player, webovy prohlizec, textovy editor a malovani. U linuxu to jeste chapu (ty nejsou komerecni), ale Mac by si podle meritek EU pokutu urcite zaslouzil.

Asi by nemohli dat tolik, aby se jim to vyplatilo.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 15:51:41
avatar
Bohuzel se taky obavam, ze z tech penez AMD neuvidi ani dolar a je to skoda. Chtelo by to aby AMD nejaky prachy dostalo aby se mohlo vyhrabat z bahna do ktereho zapadlo a aby mohlo zase zacit kvalitneji konkurovat na trhu (nejenom procesorovem)
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:34:42
avatar
ako to by bola naozaj skoda,,,,ved im patria...ale asi je pravda ze pokial ich nezazaluje AMD tak asik nic nedostanu
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:39:24
avatar
Pokutu samozřejmě shrábne od Intelu do rozpočtu EU za poškozování konkurence a zákazníků.

Nicméně pokud mu jí EU opravdu dá, tak má AMD velmi ale opravdu velmi slušný základ pro žalobu na náhradu škody a hodně slušné šance to vyhrát, protože za ně orgány EU udělají 90 procent práce a seženou jim veškeré důkazy pro vyčíslení škody.

Takže jestli Intel dostane 2,6 miliardy pokutu, tak bych odhadoval, že AMD bude požadovat nejméně dvojnásobek jako náhradu škody. A to by mohlo bolet už i intel, 7,5 mld USD zahýbe i jejich pokladničkou a pro AMD by to byl dar z nebes.

Ostatně to by mohlo být i vysvětlení, proč věřitelé firmě tak dlouhodobě v červených číslech, stále ještě půjčují. Pro nás je to překvapení, ale v AMD a ostatně i v Intelu to musí už vědět dávno.
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 20:03:16

Bohužel evropské soudnictví není založeno na tvorbě precedensů jako to americké, tudíž by AMD další při mohlo prohrát, nehledě na to, že by další proces trval dlouhou dobu. Souhlasím však s tebou, že pokud padne tak obrovská pokuta ( i pro intel jsou 2 mld opravdu dost) tak má AMD reálnou šanci vytěžit z toho nějaký profit(třeba jen oslabení Intelu, který už nebudue moc dávat tak obrovské částky na vývoj a výzkum). Nyní by pro amd asi bylo nejvýhodnější zajistit si mimosoudní vyrobnání, díky tomu by amd získalo finance na vývoj a nové továrny, již v dohledné době. Tím by jsme se teoreticky mohli setkat s highendovým čipem ATI a 45nm Phenomem (trošku snová představa). Neočekával bych nějaká náhlé rozuzlení, ale podle aktuality je vše na správné cestě, aby se rozhodlo.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 20:15:44
avatar
Myslím že tu spíš jde o to, že pokud Intel prohraje, prohraje na základě nějakých důkazů že poškozovalo AMD, a AMD už by při případné při , nemuselo znovu shromažďovat důkazy, stačilo by jim použít ty na základě kterých by Intel už jednou prohrál. Ostatně i bez precedensů pokud je někdo odsouzen v trestním sporu, v té samé věci nemá moc šancí občansko-právní spor vyhrát... (Někomu ukradneš auto - dostaneš pokutu - trest, a občansko právní cestou pak po tobě vymáhá poškozený škodu - pravděpodobnost, že bys vyhrál je prakticky nulová - tohoto se precedens netýká)A to je ta samá paralela, precedens by se spíš týkal další pokuty např. jiné společnosti, že poškozovala jinou společnost.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 21:16:26
avatar
Vysvětlil jsi to abc naprosto přesně

Precedenty v Evropě neplatí, ale platí, že jakmile jednou o nějaké předběžné otázce rozhodl trestní soud nebo správní orgán, civilní soud je takovým rozhodnutím vázán, resp. z něj vychází.

Takže pokud správní orgány EU (komise) dospějí k názoru, že Intel porušil pravidla hospodářské soutěže, tak to soud bere jako fakt, o kterém se už víceméně nediskutuje, a řeší se pouze otázka jaká (čti jak velká) bude náhrada škody.

V obchodněprávních sporech platí základní zásada, že každý odpovídá za výsledek, a není potřeba zkoumat, jestli to zavinil nebo chtěl nebo cokoliv jiného. Objektivní odpovědnost.

Nicméně souhlasím s Pr3d1t0rem, že pro AMD bude výhodnější uzavřít kompromisní dohodu, protože takový spor je opravdu na dlouhé roky a to rozhodně mnohem víc vadí AMD než Intelu, když by to Intel dost dlouho protahoval, tak taky nemusí být komu platit. Záleží co si Intel spočte že je ekonomicky výhodnější. Ale zlikvidovat si AMD, tak má problémy s monopolem, vlastně NV s VIA se mu momentálně náramně hodí ))

Jestli ona ta válka mezi NVIDIA a Intelem není zaranžovaná Taková odbojná agresivní malá konkurence ve válce se náramně hodí, když se chystáte likvidovat č. 2 na trhu.

EDIT: Mimochodem i když Intel a NV spolu "válčí" jejich společným nepřítelem je AMD-ATI, a to z nich dělá náramné kamarády, když na to přijde. Už jen proto si AMD mělo dát rande s NV s kterou by byl vůči Intelu v daleko výhodnějším postavení než s ATI. Ted Dva velcí konkurují jednomu dvojmalému.
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 21:23:03

Tohle je velmi zajímavé řešení, o kterém jsem nepřemýšlel. Vytvořit si novou platformu, která by nebyla příliš konkurenceschopná a naoko tím zamezit monopolu. Tiše podporovat Nvidii a Viu ve tvorbě své platformy, jak nejrychleji to půjde. Zatímco by se Intel připravoval na fůzi s AMD, čímž by zamezil placení reparcí, dřív než by se daný spor vůbec dostal od soudu. Vzniknul by obrovský kolos, který by prakticky ovládal celé segment x86. Pro intel je samozřejmě o mnoho výhodnější rivala koupit než ho podporovat svými financemi v boji proti sobě. Bylo by to jednoduše geniální. Po uklidnění situace se Nvidia vrátila na desky Intelu se svým sli, dále by se naoko podporovala via. Intel by ze sekce ati vytvořil svoje grafické studio, které by dál vyvíjelo Larabbee a tahle Intelovská pohádka by se dostala do svého happy endu.

Brrr to by byla hrozná představa, i když né nereálná. Doufám tedy, že se tohle nikdy nepovede.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 07:58:15
avatar
Je to samozřejmě spekulace zcela nepodložená, ale mně osobně to zcela nereálné nepřijde. Pořád platí, že AMD bude žít jen tak dlouho, jak dlouho mu to Intel dovolí. Kdyby se NV-VIA podařilo se pozvednout aspoň k nějakým 10 procentům trhu, řekněme na ultramobilních ultralevných notebookách případně v levném herním segmentu, hezky by si rozdělili trh, a intelu by zůstala korporátní sféra, OEM a servery.

Issiah a openbook je začátek. Centrino 2 se opožďuje a Nehalem, natož na notebookách je v nedohlednu. Možná je to náhoda. Jakmile se ale objeví herní sestava s procesorem od VIA a grafikou od NV, tak bych řekl, že scénář se začíná naplňovat a AMD by se mělo v tu chvíli začít hodně bát. Pokuta nepokuta, v jeho dnešní situaci jak se objeví silný investor s dostatkem peněz, což by Intel, případně společně s NV aby to nebylo tak okaté rozhodně byl, tka nemilosrdně AMD koupí. Lepší za ty peníze AMD koupit než jim je věnovat.

Pokud vím už dneska Intel má v NV i v AMD dost slušný podíl, už dnes v podstatě stejně část náhrady škody by platil sám sobě, když koupí ještě větší část AMD, tak tím větší část náhrady škody bude platit sám sobě.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:44:24
avatar
Aj mne je záhadou prečo sa technologicky zastaralý intel tak dobre predáva. A ešte k tomu aj za väčšie peniaze. Ale nie Core je dobrá architektúra síce zastaralý koncept, ale v celku výkonný. Skôr ide o dobu Pentia 4 vs AMD athlon 64 kde tie nenažrané intel mrchy sa tak dobre predávali.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 17:43:45
avatar
no spis slo o to ze pentium znal kazdej...pentium III byl vynikajici procesor a tehdejsi athlony mely dost velke problemy se stabilitou spatnymi cipovymi sadami a podobne. hlavne z toho tezil intel i kdyz amd uz melo vyborne athlony xp a pak 64..
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 17:20:14
avatar
intel, sa stale bral ako vacsia firma (a ze noj aj je) a tak vacsina ludi, brala aj berie intel vzdy ako to lepsie, vykonnejsie a stabilnejsie, mo sme doma mali stale procesory od AMD od dob durona, predtym intel, no teraz sme kupili intel Q6600 a aj ked musim povedat ze vykon je oproti 5200+ x2 ohromny, tak ten PC sa nesprava az tak svizne, neviem mozno to bude zakladnou doskou, ale predtym na amd platforme slapalo vsetko hned, od startu PC po klikanie v priecinkoch.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 18:30:13
avatar
Ja som to kedysi testoval bo som mal dve mašinky. Na jednom bol 5200+ EE X2 a na druhom q6600. Celkovo výkon v tom čase moc nehral do karár 4 jadrám. Vo väčšine aplikaciach bol smiešny rozdiel cca do 10%. A mimochodom nikdy som nedosiahol lepšieho výsledku komprimácii winrarom na best u intel platformy. Samozrejme v programoch podporujucich 4jadra intel uletel ale v neoptimalizovaných ten výkon quadu nebol o moc lepší ako na X2. Pomer cena výkon bol na strane X2-ky
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 19:52:30

I EU msí nějakým způsobem vydělávat penízky. Já bych pro změnu prověřil všechny jejich činnosti a začal bych s přidělováním dotací a grandů. To by podle mě byla teprve rekordní pokuta . Ale k tématu. Podle mě si nezákoně počíná jak Intel tak AMD tak NVIDIE a svým způspbem více či méně každá firma. Bohužel u malých firmiček to je jen steží poznat na zisku a hlaně si na nich taky nikdo nic moc nevezme. Kdežto takhle velká ryba je vskutku pěkné sousto. A to nehledě na to, že jsou to americký prachy který půjdou do EU. A to zase pomůže EU v jejich věčným boji předběhnout USA. Zkátka je v tom zase i politika ... škoda jen že taky netahám za nitky
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 19:59:55
avatar
To je dobře, že ten velký zlý Intel bude pokutován. Smrt kapitalismu!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 21:27:36
avatar
??? vo to snad nejde ... ale v kapitalismu platí nějaké zákony, které chrání nás všechny, intel nevyjímaje, a když je někdo poruší zaslouží trest ...
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 21:47:26
avatar
Já bych to nenazýval tresty, ale nalíváním peněz do EU kasičky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 22:00:16
avatar
njn a co ty víš, třeba ty peníze poputují na jiné účely ... já nevím, co se děje s tou velkou pokutou ...
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 23:23:52
avatar
ano .do EU kasicky. to je ta kasicka ktera vyznamne prispiva na spoustu projektu i v čr.
A jsem si naprosto jist ze ta kauza neni vytvorena jen kvuli ziskani penez na chod EU. Lide co tuto vec resi z toho rozhodne nejmaji zadny profit
JanBeziParkem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 16:56:06

Ahoj Onecar, kdy sis všiml, že jsi zaostalejší, než ostatní děti?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 17:01:24
avatar
Řekl bych, že to s tím Intelem myslel ironicky.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 18:22:19
avatar
BINGO, ale fanatikům se stejně nezavděčím, viz 6 blábolů :-D
JanBeziParkem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 10:57:00

Jistě že.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 20:00:33

No tak padne půl miliardy eur na úplatky a všechno se vyřeší
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 21:22:45

Ta debilní EU která měří banány jestli sou správně křivý nebo rovný a vymýšlí podobný pi*oviny,je plná polodebilních úředníků typu Špidly,železnýho a pode toho to vypadá.Navíc je ta sebranka skorumpovaná,takže není co řešit.
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-05-29 23:21:31
avatar
netahejte pls do teto diskuze styl novinky.cz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 17:15:52
avatar
Jenže on má víceméně pravdu. EU je šílená byrokracie, na kterou pravděpodobně šeredně doplatíme. To, že si necháme zavřít hubu euro penězma o něčem svědčí. Mimo jiné taky o tom, že sme jako stát naprosto nesoběstačný a neschopný. Což je ostatně na našich politicích vidět..

Akorát je to v tomhle případě trošku off-topic. Jde o Intel a porušování nějakejch základních práv co se konkurence týká. Nejde o to, jestli je to EU, nebo USA..
Neznámý  - Dotaz 2008-05-29 21:38:26

Hele nevíte jestli to náhodou něco neudělá s cenama procesorů a desek? Budu totiž renovovat Pc a nerad bych potom utrácel velký částky.
yesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 23:49:10
avatar
Myslim, ze si to nedovoli.. Kvoli cenam v porovnani s AMD, to by pre nas potom bolo vyhodnejsie ist do AMD
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 07:13:56
avatar
Aby naopak nezdrazili, protoze budou chtit ty penize zpatky. Ale to se asi nestane. To by pak bylo AMD vyhodnejsi a tim by si intel urcite nepomoh.
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 07:38:08
avatar
Stále se ještě vyšetřuje ani nezačal soud. Kupuj co chceš tohle ještě chvíli potrvá. Myslím, že na cenách se to ani neprojeví. Ani nevíme jak ta pokuta bude velká jestli vůbec bude.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velbloud komarem 2008-05-30 09:20:18

Z financniho hlediska Intelu se o nic tragickeho nejedna, nejen ze se jim jiz davno Xkrat ty penize vratili ale budou se donekonecna odvolavat a po X letech si budou hrat na chudou spolecnost a stejne jako MS soud udeli Intelu splatkovy kalendar a mezi tim tyto penize Xkrat proinvestuji... Samozrejme pro AMD/Ati to bude prijemny bonus(na dalsi vyrobni linku) ale samozrejme s tim nikdo v nejblizsi dobe nepocita a je dobre ze AMD/Ati se stavi na nohy i bez odskodneni....
Grimlok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dvojí metr 2008-05-30 09:35:49

Takže Intelu hrozí pokuta za tzv. zvýhodněné nabídky. Zajímavé, že např. sušenky jedné firmy se prodávají v balení 3+1 zdarma a poškozování trhu a konkurence to není. Jde vidět, že to stojí fakt za prd. Čim víc prachů jako firma máte, tim víc máte průserů.
PS. ty prachy půjdou do rozpočtu EU (imho EU si potřebuje někde vydělat)
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 11:46:21
avatar
To je trochu jinak. Představ si, že ti jedna firma bude davat sušenky se slevou 20%, ale musíš si kupovat jen její sušenky, jinak ti tu slevu nedá. Normální zvýhodnění je, že čím víc toho odebíráš, tím větší slevu dostaneš a je jedno jestli a kolik odebíráš od konkurence.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 13:25:25

Spíš je to tak, že bys prodával řekněme 500 sušenek měsíčně jedný firmy a 150 sušenek druhý firmy, ty druhý sešenky by začali chutnat lidem trochu více a bylo by to 400 ku 250ti a ta firma první by ti řekla, že budeš odebírat od teď jenom její, jinak nedostaneš žádný slevy a nebudeš moci konkurovat ostatním prodejcům nejprodávanějších sušenek... a jelikož ta první firma má na prodej větší vliv a nevíš jestli by v budoucnu neudělala ještě chutnější sušenky, tak seš v pr*deli. A ano tohle je omezování a je to na pokutu. Pokud se trochu zamyslíš, tak je ti jasný jaký důsledky má tohle na firmu č.2(zrovna v době kdy se začalo dařit) a na zákazníka, jelikož tohle by firma č.1 provadla ve všech největších řetězcích.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 12:07:49
avatar
inac, DD ty pises clanky uz aj pre pctuning?
http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=10970&Itemid=61
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD Jan a PCT. 2008-05-30 13:14:15
avatar
Yo, píše ....pýtal som sa ho...kukni hore(UP)
Citace:
já jsem psal na PCT i dříve, nedělá mi problém se o své informace a poznatky podělit i jinde, píšu i na zive
bartfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 13:23:29
avatar
Negativní reklama, taky reklama
Henk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 18:01:26

Tak nevim nevim jestli se radovat. Aby jsme to neplatili mi, zákazníci. Už teď je vidět určitá averze vůči EU trhu (viz dollar = euro).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 664x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1270x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1671x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1146x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1887x
Komentářů: 2