Plán AMD jak přežít a porazit Intel Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 24 červenec 2008

amd-ikonka-70x50Na rozdíl od NVIDIE, která je dnes v krizi tak maximálně co se současné situace jejích modelů týká, AMD je v pravé kompletní krizi, jako společnost. Jak z toho ven?

 

 

Že má AMD problémy není už nějakou dobu žádné tajemství. Už skoro dva roky v řadě společnost vykázala za další kvartál finanční ztrátu. Situace došla tak daleko, že dlouholetý šéf společnosti, Hector Ruiz, ze dne na den z vedení odešel a vedení se chopil Dirk Meyer. AMD čelí krizi, která je z velké části způsobena převzetím společnosti ATI, která byla podle všech ukazatelů pro AMD finančně náročnější, než být měla. Navíc se do toho pro AMD přidaly problémy s procesory AMD Barcelona, ale to tehdy nemohl nikdo tušit. Že AMD musí přijít s nějakou novou strategií a s plánem, jak přežít, je všem jasné. A možná se už něco rýsuje. Nový šéf společnosti mluví o rozsáhlé restrukturalizaci a změnách ve společnosti. Hovoří se například o rozdělení společnosti na výrobní a nevýrobní část - AMD už dnes nechává dělat čipy ATI Radeon u společnosti TSMC, tak proč by to nešlo s procesory? Zajímavý pohled na to, co by mohlo AMD udělat, se objevil v článku na Tom´s HW:

V první řadě je nutné říci, že hlavním artiklem AMD jsou procesory. Zde má jen jediného konkurenta a to je společnost Intel. AMD ani další lidé si nedělají iluze, že by AMD mohlo Intel nějak výrazně ohrozit. Musíme se smířit s tím, ž Intel je výrazně větší a výrazně silnější společnost a do značné míry má možnost AMD blokovat, čehož s velkou pravděpodobností v dobách nedávno minulých, kdy AMD mělo jednoznačně lepší nabídku a ohrozit Intel mohlo, využil. Intel za to sice bude velmi výrazně pokutován a jinak sankcionován, ale vůbec nic to na 99% nezmění na postavení Intelu vůči AMD a situaci na trhu.

 

amd-headq

 

Je tedy AMD v háji? Mělo by to vzdát? Samozřejmě že ne - vzdává se jen zbabělec a navíc se není ani komu vzdávat. Prostor na trhu tu je a i dnes, kdy se AMD tolik nedaří, je poměr příjmů na trhu s novými CPU 20:80, což vzhledem k tomu, že AMD je zhruba 25x menší společnost než Intel, je pořád velký úspěch. A 20% z tržby ze 180 milionů prodaných procesorů ročně je pořád sakra hodně a dá se s tím ledacos vymyslet. Navíc nikdy neříkej nikdy. Jak Analytik TOMHW připomíná, na začátku 90. Let byl Microsoft také v podobné pozici vůči IBM a kam se Microsoft nakonec dostal - a to v té době o nějakých miliardových příjmech nemohla být ani řeč. Zkrátka všechno jde, když se chce a když se štěstí a příležitost chytí za správný konec ... A AMD se má rozhodně čeho chytat ...

Bod 1, Změna bojiště

Nebát se vystoupit z řady a přijít s něčím, co vystoupí z běžného prodejního modelu. Velké firmy mají obecně problém v tom, že jsou těžkopádné, navíc jsou obětí vlastního úspěchu v tom, že ochota ke změnám je v nich menší a ochota měnit způsob prodejů, fungování, výroby, když to všechno funguje, je prostě minimální. Zde se otevírá prostor pro AMD, které se změn nikdy nebálo a ani v současné situaci nemá moc co ztratit. Osobně si nemyslím, že by nějaká velká změna bojiště byla nutná, přeci jen i procesory Phenom mají hodně co nabídnout, nicméně AMD nemůže konkurovat ve všem Intelu, na to prostě není dost velké a musí si vybrat bojiště, kde konkurovat bude moci a na ostatní se vykašlat. Jistě víme o tom, že AMD připravuje konkurenci pro Intel ATOM - tedy ultramobilní platformu. Nicméně AMD ještě neví, zda do toho naplno půjde a to proto, že tato platforma je stále v plenkách a vůbec nikdo neví, zda v současné podobě bude mít úspěch. Intel si podobný risk, nebo experiment, určitě dovolit může. AMD ne. To musí dělat jen ty věci, na kterých skutečně vydělá. AMD ale ještě neřeklo, zda na toto bojiště vstoupí, nebo nikoliv ...

Bod 2, Zaměření

Všechno souvisí se vším, takže druhý bod souvisí s prvním, a zde se vracíme k onomu zaměření. Velká společnost typu Intel si může dovolit a také kvůli tomu existuje, aby dělala více věcí najednou. Je sice možné dělat více věcí najednou úspěšně, pro důkazy nemusíme chodit daleko, ale stejně: vedení společnosti je jen jedno a tříštění zájmů, větší nepřehlednost a nutnost soustředit se kromě hlavního zájmu i na 1000 dalších věcí, to jsou nevýhody. Ale opět je zde příležitost pro AMD. To není velká společnost a nemůže si dovolit dělat stejný počet věcí, jako Intel. Musí se soustředit na několik hlavních cílů. Konkurovat Intelu? Jistě, ale tam, kde je to možné. Je zde několik oblastí trhu a specifických zájmových skupin spotřebitelů, kde je prostor. Ani Intel nemůže dělat všechno, pro všechny se stejným úspěchem a zde může nastoupit AMD ...

Bod 3, kvalita nad množstvím

U tohoto bodu se mi líbí inspirace analytika. Ten tvrdí: vzpomeňte si na film 300, Sparťané u Thermopyl. Jistě, byli nakonec poraženi, ale tak to nemusí skončit vždy. Jde ale o to, že díky vyšší kvalitě porazili kvantitu. Pro příklad do technologického světa nemusíme chodit daleko. Společnost Apple je přesně důkaz toho, jak to vypadá, když se společnost soustředí na kvalitu a má správné zaměření. Stejně tak třeba můžeme připomenout úspěchu japonských automobilek na americkém trhu, kde převálcovaly GM a Ford. AMD nemá šanci prodat více procesorů než Intel a nejspíše při stejných technologiích mít šanci nikdy nebude, nicméně pokud by se soustředila na kvalitu a výjimečnost, což ani nemusí být v rozporu se současným heslem Smart Choice, nelze říci, že by tu šance proti Intelu nebyla....

Bod 4, marketing

Proč jsou některé společnosti úspěšnější než druhé? Proč některé značky mají větší váhu u zákazníků než jiné a jsou tudíž žádanější? Často to není proto, že by byly kvalitnější ani lepší, ale zkrátka proto, že je společnost umí prodat. Tedy marketing. A ten nemusí být jen o penězích. Samozřejmě více peněz, snazší práce a koupení si více pozornosti, ale to nemusí vždy musí znamenat i větší přínos. Intel i AMD jsou inženýrsky řízené společnosti a možná by zde byl prostor ke změně u AMD. Spousta produktů AMD není vůbec špatných na to, aby jejich prodeje byly o tolik nižší než srovnatelné produkty konkurence. Vezměme si například procesory AMD Phenom - od počátku špatně a málo marketingově podpořené, navíc si AMD samo jejich pověst zkazilo. Správně sice upozornilo na známou TLB chybu, ale nezabránilo jejímu rozšíření do řečí a tak kolem této pro 90% uživatelů bezvýznamné chyby nechala nadělat tolik humbuku, že tím utrpěly všechny Phenomy. Že už se v současnosti snaží je sice vidět, ale zbytečně si ztížilo práci. V mnoha lidech totiž už zakořenilo, že AMD Phenom je pomalý, topící a žravý procesor, což ale vůbec není pravda, jenže známe životaschopnost těchto dogmat ... Marketingově se AMD ani moc nestará (nestaralo) o své grafické karty. Konkurenční NVIDIA na rozdíl od AMD-ATI má marketing jasně viditelný a ohraničený. Podobný se u grafických karet AMD-ATI teprve buduje a možná by nebylo od věci trochu více podpořit současnou generaci HD4000. Jistě, dobrý výrobek by neměl mít reklamy zapotřebí, ale současný svět už je takový. AMD tedy sice nakrásně může dělat kvalitní produkty, které jsou srovnatelné s konkurencí a často i výhodnější, ale když je marketingově správně nepodpoří, nelze se divit, že je tam, kde je. Zda se v této oblasti dočkáme nějakých změn? Možná ano, i když u inženýrsky řízené společnosti AMD asi zůstane, protože nový šéf je právě zaměřením inženýr :).

 

amd-game-2

 

AMD má potenciál pro velké věci

AMD je v současnosti na zcestí a nelze pokračovat v za každou cenu konkurenci Intelu ve všech ohledech. Intel je větší, mnohem lépe financovaný, má vystavené kvalitní marketingové struktury a pověst značky. AMD nemůže konkurovat Intelu, pokud bude dělat věci stejně jako Intel, protože k tomu nemá stejné možnosti ani základy. AMD musí zaujmout jinou strategii - děláním kvalitnějších věcí, děláním toho, v čem je dobré a děláním toho, co jej uživí.

Osobně si nemyslím, že AMD musí nutně v připravovaných změnách opustit většinu svého bussinesu. Zůstane u procesorů, zůstane u grafik a zůstane u budování vlastní platformy a vlastní značky. Musí jen najít způsob, jak to dělat trochu jinak než Intel a jasně se proti Intelu vyhradit. Prát se s ním na stejném písečku se stejnými zbraněmi nemůže ... není ve srovnatelné pozici.

Zajímavý článek, ze kterého jsem částečně čerpal, najdete zde. Jako názor to není ojedinělé. AMD musí udělat změny a právě výše uvedený výčet jsou ty hlavní body, ve kterých se změnit musí, chce-li dále přežít. Jako zákazníci s napětím čekáme, co z toho bude. Výběr na trhu je důležitý a asi nikdo z nás by se nechtěl ocitnout v situaci, kdy na výběr bude, jestli výrobek firmy A typ 1 nebo výrobek firmy A typ 1a a tím výběr končí.

Zdroj: Tom´s HW, Xbit-labs

Po dlouhé době korekturu provedl Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny :)

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 13:58:27
avatar
No tak kvalita produktu je dnes podle me az vedlejsi, kazdy hlta grafy vykonu a dele nez je zarucni doba (2 roky) mu stejne vetsinou nevydrzi. Pri soucasne cene komponent je HW uz spise spotrebni zbozi. Pokud bys mel na mysli erata chyby CPU, ktere ohou byt velke bezpecnostni hrozby (viz. nedavny clanek CZC v kterem jisty programator napsal kod, ktery se naboura do systemu nezavisle na nainstalovanem softwaru) tam je jiste v kvalite velika prilezitost

Nadejna by mohla byt i grafika integrovana do procesoru, pokud by jeji vykon byl podstatne vetsi nez integrovanych grafik na zakladni desce.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 14:32:42
avatar
hm,lenze kopa ludi si len pride do obchodu ze chcu pc a za kolko penazi...no a za den dva si pon pridu a vezmu domov,zapoja a je to....malokoho zaujima aky ma procesor. to skor zalezi od predajcov co hodia do toho pocitaca,,,co im je lepsie,vyhodnejsie,,,,ci srdcu blizsie
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 14:00:20
avatar
Nj. měl bys dělat PR AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 14:11:16
avatar
děkuji nechci .... já jsem rád tam kde jsem, mám rád všechny dobré produkty, nejen ty od AMD a abych musel kopat ať se děje co se děje za jeden team to by mě nebavilo navíc bych nemohl veřejně kritizovat ... vážně žádný PR dělat nechci už jen při slově marketing dostávám vyrážku
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 16:31:23

a to ja by som to aj celkom rad skusil u tej AMD, no co ked uz nic ine tak horsi matketing by som im robit ani nemohol kedze v sucastnosti nie je ziadny a mozno by sa mi aj zadarilo
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 14:55:44

Good luck ;-) AMD mám raději než Intel. Od AMD mám všechno a už hodně dlouhou dobu, všichni mi furt vnucují Intely C2D nebo Quad , ale i tak furt stojím u AMD, fandím jim ;-)
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 15:42:48
avatar
O vine Intelu v suvislosti s tym obmeedzovanim konkurencie si hovoril s velkym presvedcenim...cize ak sa naozaj preukaze vina Intelu, myslim, ze AMD bude urcite ziadat odskodne...stratili velmi vela. Boli by hlupi, keby to nechali tak...a urcite nebude ziadat nemale peniaze a urcite neni nerealne, ze ich aj dostane..a peniaze momentalne potrebuje ako sol..a cim viac, tym lepsie.. Sak Intel ma prachov dost.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odškodné... 2008-07-24 18:40:07
avatar
Jasně. Může žádat odškodné... Hned po tom, co jim oběma skončí soud, kde budou spolu na lavici obžalovaných (údajná nelegální společná "tvorba" cen grafických karet)...

A Apple není v laufu protože je kvalitnější, ale z úplně jného důvodu (aneb špičkový marketing tvořící platící stádo v akci...). Zrovna minulý týden mi odešla už třetí (!) značková apple mouse za cca 1500,- a v podstatě si nemůžu koupiit jinou, protože bych "narušil harmonický celek"... A nebudu mluvit o tom, jakou myš s jakou kvalitou koupím třeba od Logitech...

Po pravdě řečeno, já si nemyslím, že by po krachu AMD-ATI nastala nějaká tragédie (jakože si nemyslím že krachnou a ani jim to nepřeju!). Nastala by taková obrovská mezera na trhu (vždycky bude dost lidí kteří přesně neví co chtějí, ale určitě NECHTĚJÍ Intel, nebo NVidii), že by bezpochyby velice rychle byla vyplněna buď "novou" značkou, nebo prostě koupena nějakým jiným mamutem. A ještě by se hoši tlačili. Nebo myslíte, že by ty fabriky zbourali a odborníky postříleli na zadním dvorku bývalé centrály AMD?
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-24 15:53:32
avatar
Jedine co muze AMD zachranit je povedene 45nm procaky, ktere budu alespon stejne dobre jako 45nm Intely ale budou levnejsi. Nemuze konkurovat vykonem, tak musi konkurovat cenou...
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Internet 2008-07-24 20:48:42
avatar
Takže mám takú vec. Na tomto PC mám bezdrôtové pripojenie a mám aj notebook na ktorom chcem spojazdniť internet, mám kábel a sú na seba pripojené, ako ďalej ?
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To bylo myšleno vážně? 2008-07-24 22:57:09
avatar
Citát: "V mnoha lidech totiž už zakořenilo, že AMD Phenom je pomalý, topící a žravý procesor, což ale vůbec není pravda, jenže známe životaschopnost těchto dogmat."

Phenom je tedy výkonný, chladný a úsporný procesor? No v tom případě asi musela být P4 od Intelu proti K8 nejvýhodnější volba CPU.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-24 23:11:18
avatar
Já v Intelu budoucnost nevidím, jelikož jde stále svou stereotypní cestou ... a to nabídnout lidem VŠECHNO, od 1500 do 15 000 CZK za věci, které jsou nejen že předražené, ale v současné době taky ZCELA ZBYTEČNÉ ... AMD je pro logické myšlení až nepochopitelné, protože jejich nejlepší CPU = 3999 CZK ... ovšem být IN je pro někoho něco jako BIG COCK, tudíž si to koupí, ikdyž je to k "ničemu" ... evoluce nejsou vteřiny/minutky v kompresi 2h grabovani videa atp. , ale rozdíly překračující minimálně 50% výkonu ... a to se u Intel CPU v cenové nabídce 2000 CZK či 20 000 CZK za CPU prostě nestává, a jestli ano - opět je to pro 90% uživatelů k ničeu ... ale proč si to nekoupit žéé ...

AMD/ATI má potenciál tuto šikanu pro nás zákazníky zvrátit, a nejde jen o ceny ... jestli se spojí deska+CPU+grafika v jedno (což už teď u ATI-AMD prakticky existuje, jen stále jako tříděný HW ... tak konečně nastane revoluce ...

A jestli má AMD problém s prodejem ... kdo ho kdy neměl ?! I vietnamci či hospodští v této době ruší svůj JOB, jelikož to neklape ... ovšem to nic nemění na tom, že i giganti se rozpadaj a dříve nebo později to stejně přijde. Viz. pojem IBM = základ historie PC , několika teorií v IS a nespočet poznání k otevření brány moderního světa ... ovšem teď už o nich "nikdo neslyší" a CHYTRÝ člověk, který PC ovládne PC levou zadní třeba i v 15 letech, ten pojem skutečně znát nemusí ...mno a komponenty od nich doma nenajdete, proč ? Otázkou by spíše mělo být ... A proč jo ?

Má teorie je taková, že významnou revoluci udělá ATI-AMD - a to s nebo bez finančních či vnitropodnikových krizí (na tomhle nezáleží ...věci totiž stále tvoří lidé a né peníze) ...nebo úplně jiná (třetí) strana, kterou může být teoreticky kdokoliv ;)
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x) 2008-07-24 23:49:50

"CHYTRÝ člověk, který PC ovládne PC levou zadní třeba i v 15 letech" ,,c,, já sem uměl ty základní věci už v 7 letech a v 10 už sem se rýpal v BIOSu ;-) Jinak pokud si někdo kupuje PC na hry, nevím na co hexa rychlý CPU když stačí nějaké AMD 5000+, rozdíly při hraní jsou minimální a to i oproti výkonným C2D a Core Quad... njn prostě "Kdo nečte neví"...
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-25 02:33:47
avatar
A kolik myslíš, že je lidí co si koupí do čistě herního počítače čtyřjádro? Tipoval bych tak do 20% a zbytek vybere stále ještě 2jádro, navíc co jsem tak testoval, tak procesor na 2,6GHz na grafiku typu 4850 už nestačí, takže by si pokud chceš opravdu max. výkon musel vybrat nejlépe 6000+ či C2D 8400 a já bych dneska bral ( i přes o třetinu vyšší cenu ) 8400 a to z důvodu nižšího tepelného vyzařovaní a taktéž nižší spotřebě (díky 45nm technologii) poměrně znatelně vyššímu výkonu na stejné frekvenci a hlavně jednoznačně vyšší taktovatelnosti (vzduchem ke 4GHz) kdežto pro X2 je konečná se vzduchem někde kolem 3,3-3,5GHz. (jen ještě uvedu, že moje poslední 2 procesory byly od AMD(xp2600/Barton/ a A64 3500/Venice/), ale dneska pro mě nemá AMD v divizi procesorů bohužel co nabídnout )
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-25 07:25:11

To jo s tim suhlasim, hlavne ked Intel ponuka za 800Kč dvojjadrovi CPU Intel E1200 - 1.6GHz 800Mhz BOX a ten ide vytočiť na 3,2-3,5GHz v pohode, alebo C2Q za niečo cez 3000Kč či 8800GTS za 2800Kč, ale zamyslel si sa už prečo Intel či NVIDIA predava za take smiešne ceny?. KebyAMD netlačilo tak na Intel tak pochybujem že C2D by stalo pod 10 000 Kč. KebyAMD -ATI netlačilo na NVIDIU pochybujem že by GTX280 stala menej ako 18 000Kč alebo 8800GTS=(9800GTX) pod 10 000Kč.
Vela ludi nadava na AMD-ATI ale každy si rad kupi C2Q za 3000Kč alebo 8800GTS=(9800GTX) za 2800Kč
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-25 09:04:15
avatar
Jenže ten celeron má nižší výkon jak X2ky od Amd na stejné frekvenci a s cenou na tom o tolik lépe není, navíc neřekl bych, že u něj taktování na 3,5GHz je zase až tak v pohodě, když je k tomu potřeba napětí nad 1,45V. Obecně pro ty 65nm procesory od intelu je stropem 3,6GHz, kterého už ovšem dosáhneš pouze se značně zvýšeným napětím nebo musíš mít opravdu extra kliku a narazit na kousek s extrémně rovným IHS.

Jinak já tady nepěju ódu na intel a už vůbec ne na Nvidiu u která momentálně nemá pod 5000 žádnou rozumně prodejnou kartu.
A je samozřejmě vcelku jasné, že při konkurenčním boji z toho těží nejvíce zákazník, to ovšem nic nemění na tom co jsem prohlásil o příspěvek výše a to, že v současnosti mi AMD nemá co nabídnout X2 je pouze slepené 2* A64, Phenom X3 mi přijde pouze jako nutnost postavit něco proti rychlejším e6xxx/e8xxx a phenom X4 dokud není na 45nm technologii tak taky není pro mě přijatelný(poměrně mizerná taktovatelnost a hodně přestřelená spotřeba u vyšších modelů/aby někdo neremcal, tak vím o tom, že mají integrovaný paměťoví řadič/)
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Wau?! 2008-07-25 02:04:18

I giganti se rozpadaj hmm rozhodně to trvá dýl než zkrachuje takovy AMD ne vážně...To co předvaděj automobilky v USA poslední léta a furt žijou a asi i přežijou a to maji ztraty skoro jako rozpočet celý ČR.....To poslední " na tomhle nezáleží ...věci totiž stále tvoří lidé a né peníze" A kdo zaplatí zaměstnance kdo zaplatí material z čeho vyraběji a vubec celej proces od vyzkumu do krámu...To je bud to černy humor, tak se rad zasměju nebo anarchie...Jo s tim prvnim i souhlasim dneska je hodně muziky za málo peněz ale AMD ktéra to rozjela na to nemá to držet takhle nizko.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne tak... 2008-07-25 10:31:56

...AMD v podstate (asi neumyslne) rozjizdi cenovou valku, kterou nema sanci vyhrat - protoze uz nema zadne volne zdroje...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-07-25 10:38:34
avatar
Jelikož mám nový HW po všech směrech prakticky v každé generaci, ať už jde o CPU , nebo grafiky atp. ... všímám si, že nVidia / Intel začnou slevovat právě až po tom, co AMD-ATI nasadí new HW a new ceny ... jasně, třeba 8800GT vyšla dříve než 3870 ... ale ten rozdíl tam byl obrovský a nevyjít 48xx série, tak 8800GT ještě teď koupíte za 4500 CZK a 3870 za nějaké 3tis .... a procesory Intel jsou na tom stejně, viz Intel 8400 - i ten by mohl konečně spadnout, né ? Ale proč že ... :o)
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Samozrejme... 2008-07-25 12:24:37

...o to se nikdo nepre, akorat mi pripada cenotvorba AMD v posledni dobe dost pritazena za vlasy... Kdyz napr. vim, jak jsou moje grafiky rychle, proc nasazuji az TAK nizkou cenu? A prosim, bez tech prihlouplych komentaru typu "ze si to muze dovolit" - protoze AMD si to dovolit nemuze, AMD MUSI vydelavat - momentalne vice, nez ostatni, jinak se z tech sr.... nikdy nevyhrabe...

Proste stahuje kalhoty daleko od brodu, coz je skoda, chova se momentalne na trhu jako "prizdisrac", ktery touto cenotvorbou signalizuje predem, ze jeho vyrobky nejsou tak konkurenceschopne, ikdyz doopravdy jsou...
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sektor viz IBM. 2008-07-25 16:43:41
avatar
"Viz. pojem IBM = základ historie PC , několika teorií v IS a nespočet poznání k otevření brány moderního světa ... ovšem teď už o nich "nikdo neslyší" a CHYTRÝ člověk, který PC ovládne PC levou zadní třeba i v 15 letech, ten pojem skutečně znát nemusí ...mno a komponenty od nich doma nenajdete, proč ? Otázkou by spíše mělo být ... A proč jo ?"

Pokud mluvis o desktopech, tak mozna jo, ale jinak s tebou hrube nesouhlasim. Otazka je, jestli se jim mainframy a ostatni sluzby nevyplati vic, nez "jen" delani desktopu ;) Protoze ac to tak neni videt, tak IBM je stale kolem nas A porad je to lidr stejne jako Intel, AMD a ostatni.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmm... 2008-07-25 20:06:20
avatar
"AMD/ATI má potenciál tuto šikanu pro nás zákazníky zvrátit"
Myslíš třeba stejným způsobem, jak spolu s NVIDIÍ zřejmě tvořili ceny grafických karet?
Bóže, Sektore, tebe bych chtěl mít za zákazníka!!!

Myslím, že takové různé tlachání o tom, jak je jedna firma zlá a druhá hodná, neslyší ve svých černých, naleštěných a dokonale odhlučněných limuzínách top manažeři ani z jedné firmy, ani z druhé... NEPODSTATNÝ šum...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-25 07:23:57

No co som cital tak AMD sa chce rozdeliť na vyrobnu a vyvojovu časť. Z vyrobnej časti chce predať 49% TSMC či Chartered, tym dosiahne jednorazovu finančnu injekciu. Potomto tovarny AMD budu vyrabať nielen procesory AMD, ale aj ine čipi, takže tovarny si budu vedieť zarobiť aj inde ako len na vyrobe CPU a AMD už prechod na iny vyrobny proces bude stať len polovicu lebo tu druhu zaplati jeho spoločnik. Vyvoj ostane komplet AMD. To je ozdravovaci projekt pre AMD. Pekne to vymysleli
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:snajprik 2008-07-25 09:21:55

Tady se skoro nabizi spekulace ze by casem TSMC vyrabelo vyhradne pro AMD/Ati....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevim... 2008-07-25 10:33:45

...co je tak ozdravneho na tom, kdy se snazi AMD zmirnit svoji ztratu tim, ze prodava svuj majetek...
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Platforma 2008-07-25 08:04:26

Podle mě dělá AMD-Ati dost velkou marketingovou chybu tím, že vpodstatě nepropaguje a nepodporuje svoje ucelené platformy. Sice jsou/byly nějaké pokusy jako AMD Game, Spider, PUMA, ale vždy to jde do vytracena. Přitom úderný název se často prodává víc než pouhopouhý seznam použitých komponent. Ten název musí proniknout do mozku kupujícího, aby si ho alespoň zapamatoval a případně se nějakého známého z IT zeptal, co to je např. ta PUMA. To že notebook má tenhle procesor, tuhle GF a tenhle čipset mu rozhodně nebude stát za zapamatování a raději bude volit Intel, protože Intel je pro něj synonymem slova počítač (respektive jediné slovo co ví o hardware)...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-25 08:47:07
avatar
V prvom rade by AMD malo vydať produkt o niečo lepší ako má intel. Lebo AMD má tu smolu ak neni výrazne výkonnejšie tak ho nikto neodporúča, aj ak za danú cenu ponúka viac ako konkurencia. Celé predaje stoja a padajú na tom ako presvedčia predajcov. Problém je v tom , že intel to má dobre zabehané a predajcovia ho radi doporučujú lebo majú z toho kopec výhod. A mimochodom na celom svete sú len dvaja hráči na x86 CPU tak musel by v tom byť čert aby sa im nepodarilo zarábať. Via sa neráta.
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LCD 2008-07-25 10:15:30
avatar
Takže chcel by som sa spýtať čo je pri výbere LCD najdôležitejšie, LCD na hry, filmy, prácu taký mix všetkého aby to bolo dobré.
Neviem či mám pozerať na vysoký kontrast, dobu odozvy, rozlíšenie, alebo čo. LCD-čiek je strašná kopa sú veľlké a lacné a sú aj drahé a malé. Prosím poraďte mi.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dmc 2008-07-25 10:58:41
avatar
1. Vlez do diskuze, která je tomu směrována.
2. Od toho jsou recenze a pokud si je do teď nikdy nesledoval, máš co dohánět
3. Ber pouze a jen Samsung nebo BenQ ... všechny veličiny jako kontrast atp. jsou naprosto zbytečné, protože nejčistčí 19 LCD je BenQ g900 a ten má kontrast nějakých 700:1 - což je pro všechny "ready for masturbation peoples" nehorázně málo, ale pravda je jinde ;-)
4. Neber více jak 22" LCD - pak bys musel nakupovat lepší HW abys mohl hrát v rozlišení tomu určeném ...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - všude oldschool, a co revoluce 2008-08-11 18:37:41
avatar
už se na to jak se všude dohadují jestli přez CPU nebo GPU a jestli by nebylo lepší PPU nemůžu dívat. ať už někdo okamžitě vyrobí nějaké GPPU(general purpose processing unit) ať se to jen zlepšujue místo toho aby to bylo v konfliktu. a nikdo jiný nevlastní CPU i GPU firmu než právě AMD. Na co ještě čekají? já to od nich očekávám od doby sloučení. snad kdyby je oboje koupila třetí strana,mohlo by se to spíš někam pohnout, jelikož na LARRABEE je ještě mnoho času.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 591x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1328x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1247x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1645x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1883x
Komentářů: 2