3 roky od vydání Windows 10 – mezi hráči dominují, jinak podíl roste pomalu. Windows 7 se stále drží Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 06 srpen 2018
altUživatelé, kteří nutně nemuseli, nebo nechtěli, tak na Windows 10 zatím nepřešli.

 

 

 

 

29.7.2015 vyšel oficiálně Windows 10. Jsou to tedy 3 roky a už stěží někdo může vážně tvrdit, že jde o nevyzkoušený, neotestovaný a neodladěný systém. Microsoft zpočátku skoro rok a půl nabízel možnost upgradu zdarma z Windows 7/8 pro uživatele, čehož mnozí využili. Nicméně velká část uživatelů stále zůstává na zastaralém Windows 7 a to buď z důvodů konzervatismu, nebo jednoduše nemají důvod jej měnit, když hardware doposud také nevyměnili. Nízký zůstává podíl Windows 10 zejména ve velkých firmách a korporacích, kde stále dominují Windows 7. Nicméně to se začne měnit. Spousta firem postupně přechází na nový hardware a končit bude také podpora Windows 7.

Nejrozšířenější jsou W10 mezi hráči, kde podíl míří k 60% proti 35% u W7. Samozřejmě u hráčů, je rozšíření W10 pochopitelnější a z hlediska vývoje her by bylo vhodné, pokud by podíl hráčů s W7 klesal ještě rychleji, aby tvůrci her mohli své herní engine udělat už výlučně pro DX12/VULKAN a moderní OS. Už i takové hry jsou a je pravděpodobné, že zejména příští rok bude počet her spustitelných pouze pod W10, přibývat.

Nicméně celkové statistiky se nějak nemohou dohodnout, zda Windows 10 už předběhl v rozšíření Windows 7, nebo nikoliv. NetMarketShare, který vychází z malého vzorku uživatelů a nezohledňuje všechny PC platformy tvrdí, že Windows 7 je nadále nejrozšířenější. W7 má mít podíl 41,2% proti 36,6% W10. Nicméně projekce ukazují, že W10 i v jeho statistikách předběhne W7 do konce tohoto roku.

Přesnější statistiky nabízí StatCounter, který vychází z mnohem většího vzorku uživatelů a počítá všechny PC platformy. Podle těchto statistik už W10 dávno W7 překonal a nyní zaujímá 47,25% proti 39,06%. Obě statistiky nejsou samozřejmě zdaleka zcela přesné a je pravděpodobné, že realita bude někde uprostřed. Takže je velmi pravděpodobné, že Windows 10 jsou dnes nejrozšířenějším používaným Windows s podílem někde kolem 40%. Microsoft si asi možná představoval, že po třech letech bude mít více, ale nutno dodat, že upgradům PC nepřály minimálně 2 roky okolnosti.

Spousta uživatelů odložila upgrade svých PC kvůli cenám pamětí, či kvůli vyčkávání na nové procesory AMD (ty sice jsou ale paměti jsou pořád drahé). Stejně tak až loni se objevily nové a první grafiky nové generace s kompletní DX12 podporou v podobě AMD RX VEGA série, které však okamžitě zdražili kvůli extrémně vysokému výkonu pro výpočetní využití těchto karet. Konkurenční NVIDIA pak novou generaci snad konečně plně optimalizovanou pro DX12, vydá až tento rok a přelom roku byl také ve znamení extrémně vysokých cen. Jinými slovy, k upgradům PC sice byla chuť a díky novým procesorům i velké nadšení, které však spolehlivě zahnaly vysoké ceny grafik i pamětí. Situace se ale postupně uklidňuje, i velké firmy se chystají upgradovat svůj HW a podpora W7 je na dohled, takže W10 určitě má velký potenciál k dalšímu růstu. Navíc pokud MS udrží slib, že v podstatě W10 je „poslední“ Windows a bude dostávat jen velké pravidelné update (což zatím dostává), je W10 na cestě stát se nejrozšířenějším Windows v historii.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 17:17:46
avatar
Citace:
"Jsou to tedy 3 roky a už stěží někdo může vážně tvrdit, že jde o nevyzkoušený, neotestovaný a neodladěný systém."

Myslím, že je vyzkoušený, ale že by byl otestovaný a odladěný asi moc pravda nebude což?
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 17:24:39

Tak tak MS byse měl hlavně zamyslet a při instalaci a nebo během pouřívání implementovat detekci o jaké PC se jedná, zda klasický dekstop a nebo s funkční dotykovou vrstvou. Pokud by byl detekován klasický desktop tak deaktivovat všechny ty dotykové kurvítka co tam jsou zbytečně, všetně všech ovladacích panelů pro dotyková zařízení. Rázem by z toho byl o 200% lepší systém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 17:55:16
avatar
já myslím že už je 3 roky jsou dlouhá doba
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 18:17:35

No 3 roky jsou sice doba dlouhá, nicméně ten systém, je zatím jediný, který se ujal i v pro sféře, ale jeho odladěnost a komtabilita je stále mizerná. A defakto každý větší update je hotové překvapení co se zase stane nebo nestane. Dokud nepoužíváte systém v doménvém prostředí tak o nějaké odladěnosti systému nemáte ani ponětí.
ITFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 06:51:12

Presne tak. Napcha sa mi do PC novy update a co to? Nemozem sa pripojit k serverom... Popis chyby v MS: Update-ni si aj servre. Co sa nie vzdy hned da. A aj keby...
A celkovo updaty... Ako mi niekto moze obcas dost zasadne menit produkt, ktory som si kupil? Ak by sa jednalo o auto tak co? Odrazu by bola maximalka 150 namiesto povodnych 200, lebo niekto sa tak rozhodol, ze je to pre mna lepsie? Alebo po update by som odrazu packou na stierace ovladal prevodovku a rucnou brzdou pridaval plyn? Lebo ONI vedia co ja chcem??? A co je pre mna lepsie??? Vrrrr.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 18:12:23
avatar
Nekonečné betaverzi se zatím doma vyhýbám. Třeba už za pár let dokážou vyladit aktualizace k bezproblémovosti stejně jako na W7 a W8.1.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 18:32:56
avatar
Stále drtím na W7 ultimate a nic kromě podzimní stavby nového PC mě nepřesvědčí jet na ten terminál NSA.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 19:22:25

A co DX12 hry, také nepřesvědčí na přechod W10?
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 20:06:22

A proč jako? Přináší snad něco navíc? A je jich dostatek?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 20:15:39

Netrol, to byla diskuzní otázka
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 20:19:40

Tak diskuzně řekni co by do nynějška za ty 3 roky z toho měl?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 20:35:16

3 roky uběhly ... raz dva tři
Je plno ohlášených her a v minulosti pár her jen DX12 už bylo a bude to zkvétat.
Proč se bránit posunu vpřed, ikdyž W7 byl jeden z nej systémů, ale doba pokročila a proč být skeptický ...
Nehledě na ukončující podporu W7.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 20:32:51

Hmm a které, že to byly ty DX 12 hry only? Jen že mě nějak žádná nenapadá.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 21:44:41
avatar
Nebylo by lepsi, kdyby hry vychazely spise na multiplatformnim Vulkanu? Technicky mezi nema asi velky rozdil nebude, ale Vulkan ma potencial oslovit uzivatele napric platformami. Chci verit, ze si MS tim umelym uzamcenim Dx12 na W10 "only" da vlastniho gola. Ono by i pro ty vydavatele mohlo byt zajimavejsi do budoucna preferovat multiplatformni reseni, nezli se dobrovolne zase na buhvijakdlouho uzamknout na dnes minimalne dosti nevyzpytatelnem reseni od MS. Vulkan si zaslouzi vice sanci a treba Bethesda ukazuje ze to jde..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 22:08:40

To je věcí vývoje. Jako můžeme souhlasit či nikoliv s uzamčením DX12 na W10. Osobně mi to jde také proti srsti, ale realita je prostě taková.
Platforma Vulkan je jedna věc a moloch Windows věc druhá. Je to holt o vývoji a kam to bude směřovat. Vypadá to, že MS si bude určovat "co projde, či nikoli" :/
Také je dobré si uvědomit dosavadní vývoj a ne nutně vše od MS musí být špatně. Přeci jen je to takový "střed zájmů" mezi NV a AMD a přispívá k vyváženosti mezi oběma společnostmi ve vývoji her a jejich prosazování dx.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 09:33:52

máš určitě pravdu že by asi bylo lepší dělat hry na vulkán (nástupce openGL) ale to by se do toho museli vložit velcí hráči a vulkán masivně podporovat

jak sem psal už dříve....
za vývoj her platí:
Vývojáři her budou dělat hry tam kde bude kupní síla tedy aby na vulkán dělali hry musel by být nativně podporován v něčem co je hoodně rozšířené (konzole či operační systém) nebo by musel říct steam že žádnou hru bez podpory vulkánu do storu nepřidá.... prostě by musela být nějaká nativní restrikce, Sony by reklo že podporuje vulkán a že žádné jiné hry na jejich konzole nepujdo, to samé MS.... na jednu stranu by to ted takhle mohli udělat Cinani s tou jejich konzolí a PCckem co mají vydat ale to je zbozné praní....

za vydavatele engine:
dneska jsou na trhu asi tři nejpoužívanější herní enginy (UDK4, CryEngine, Unity) a ani jeden vulkán netlačí tak jako dx12... tak že není síla ani z jedné strany aby se rozjelo něco multiplatfomního....


tedy ano Vulkán je lepší varianta než DX12 ale bez podpory a živého velkého ekosystému to bude vždy jen okrajová oblast....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 19:29:17
avatar
Po třech letech nedokázal W10 prokazatelně překonat W7, statcounter bohužel nerozlišuje PC, tablety a mobily. Jak se ve statistikách projeví že os vyzkouším a odinstaluji?

Citace:
a už stěží někdo může vážně tvrdit, že jde o nevyzkoušený, neotestovaný a neodladěný systém


Já to tvrdím na základě toho co musí ve dvou obchodech s PC opravovat. Pořád je procento pc které nepřežijí velký update vysoké a troufnu si říci že ani obecně menší nebude, díky tomu že je příliš mnoho kombinací HW a SW.

Za tři roky co tu je W10 a i vzhledem k tomu že pro majitele W8/W7 byl, vlastně je stále zdarma to není příliš dobrý výsledek.

Já osobně skousnu pouze W10 LTSB a to za předpokladu že W7 skutečně nebude s novým HW kompatibilní, ale zatím funguje jak na ryzenu, tak s coffe lake.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 21:08:49
avatar
A kde seženu ty LTSB? BTW po W7 jsou ještě W8.1.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-06 21:56:29
avatar
LTSB se dá ofiko sosnout jako zkušební verze tuším na 90 dnů, pak jedině černota a nebo známý ve firmě kde používají W10 enterprise. Pro koncáka se to sehnat nedá protože MS zvolil politiku os jako služba a ltsb je oficiálně určen jen pro důležitá zařízení u kterých nesmí být narušen provoz činností systému.

W8.1 je fajn, ale nechce mi pod ním fungovat sharpenviro.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 01:19:26

Windows 10 ty ja mam...bugy kam se podivam...dalsi update uz mi jede...zase se mi vsechno sere...upgrade zase na picu...zmrzle pc k nicemu
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 07:51:53
avatar
Zajímavé jak někteří s W10 mají různé problém a někteří ne. Čím to čím?
Mám je přes rok (přechod z W7 po upgradu na Ryzen) a nějak si nevzpomínám, že bych měl nějaké problémy. Velké updaty nikdy nic nerozhodily...a nebo jo, ale protože to šlo opravit na pár kliknutí, tak si to nepamatuji.

A jo vlastně, na dvě věci si vzpomínám...nerozběhal jsem Crysis a po jednom velkém updatu i Need For Speed Underground 2.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 08:37:55

Jak jsem napsal nahoře, na nové sestavě a domácím užití jsou to spíše problémy ergonomie o které jsem psal nahoře, ale v doménovém nasazení a množstvý různých konfigurací sestav a peroferíí jako jsou tiskárny a skenery se problémy hromadí. Například aktuální problém u win 10, který mám já je že na PC s win 10 a intel síťovkou nejde skenovat přes SMB (před updatem to šlo) přitom veškerá práva jsou nastavena korektně. Pravděpodobně změna v defenderu windows, kterou nelze ovlivnit.

Mimochodem používám win 10 od jejich uvedení, ale opravdu si nevzpomínám, že by někdy byl systém s takovejma problémama po tak dlouhé době.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 09:17:38
avatar
Hmmm, zajímavé. Díky za info.
Víš jak...dokud člověk problémy nemá tak ani moc nevyhledává informace z tohodle soudku a pak se občas diví, jaké problémy někteří mají
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 10 Creators Vista 2018-08-07 07:59:03
avatar
Mé zkušenosti s Windows 10 jsou katastrofální. A pokaždé, když čtu takovýto update jak se Windows 10 šírí jako adware (najděte si to protože přesně proto windows 10 "free") po nic netušících windows 7 mašinách vyhrkne mi slza do oka. Microfot od Applu zkopíroval snad jediný neduh OSX a to jsou dílčí velké updaty. Jenže u Windows pokaždé přestane něco fungovat a vždy po vzoru filmu SAW totálně zpřehážou všechny ovládací prvky. Jako IT bych desítky šoupnul těsně nad Visty. Až směsně náročný systém, nevypadá hezky. A současné fragmentované řešení ovládacích panelů bych nenazval lépe než-li: "zcela retardované".

Nevydžel jsem to a koupil jsem MACa na svůj pracovní počítač, mnoho mých klientů Jabka má a tak jsem podlehl. Přeci jen mé použití je psaní, účto a 1 metric-fuck-ton of remote management. I když jsem trochu omdléval při nákupu . A ejhle mám počítač s výkonem lenova za dvojnásobek ceny, ale kterej uběhá OSX a zároveň virtuál linuxu a virtuál windowsů, hladce, rychle a plynule. Uspávám to 50x denně a za ten rok co to mám jsem měl dohromady celkem restartů + záseků + problémů jakékoliv charakteru : 1 (Po aktualizaci na OSX 10.13.15 mi přestala fungovat jedna apka. Ruční Aktualizace apky opravila.)

Ať na tom dělám co na tom dělám, vždycky se to probere rychleji než stihnu otevřít víko a okamžitě je to připravené. Prostě pohádka.

Navíc jak je v OSX zvládnuté nastavení sítě a připojení na VPNky, lezu do desítek zařízení denně a je to prostě pohááádka.

Nejvíc mě štve, že i když se dají koupit barebony s Win 10 Pro, kde máte nárok na downgrade na libovolnou nižší instanci. MRKVOsoft tlačí na výrobce aby starší systémy uměle nepodporovali. Oni ty všechny ovladače k sehnání jsou, jen si výrobce nesmí dát na stránky.....

Jaký je Váš názor?
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 08:55:39

Můj názor je ten, že jediné co mě sere na win z pohledu domácího amatérského tvůrce, kdy používám i řadu různých aplikací a mám doma i další síťová zařízení jako NAS atd. (takže nějaké to nastavování ve win už je potřeba) Tak mě opravdu vadí jen ty zdvojené ovládací panely to je katastrofa a taky nástroje jako defender a podobné, které už nelze úplně vypnout. Jinak bych to zkousnul ve firmě je to trošku jiná pohádka Ale třeba na stabilitu systému si nemůžu stěžovat, snad jsem ještě neřešil, že by win 10 umřel.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-14 07:25:03
avatar
Zkus restart při aktualizaci, vypínání nebo bootování. Což udělá spousta lidí, když jsou ve stresu a potřebují pracovat.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win10 nět 2018-08-07 08:40:44

Tak po zkušenosti s W10 z jednoho kompu z práce, kde Mrkwosoft po updatu totálně dokurvil klávesnici (rozuměj zvětšil jí tak, že na širokoúhláči zabírá skoro polovinu obrazovky s tím, že po stranách jsou velký černý prázdný místa, a přitom ani nejde zapnou numpad, kterej by se tam v pohodě vešel), updaty nejdou vypnout, jen dlouho odložit (aktuálně sme přešli na nižší verzi s tím, že vypnou to nejde, jen to odložil ITík o rok), startnabídka je otřesná, celková funkcionalita pochybná, občas si to postaví hlavu a nejde nalogovat po vypnutí vzdálený plochy... Ten systém je dosranej tím, jak se snažili udělat jeden pro všechno. Ať to ořežou na grunt, vrátěj zpět klasický UI a možná do toho z W7 půjdu. Jinak u novýho stroje přecházím na Linux, protože mi něco říká, že další verze bude ještě horší...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 09:04:30
avatar
Ja som sa drzal od W10 rok po vydani, pretoze to bol neopouzitelny system. Az po Anniversary update som zacal pouzivat W10 po upgrade z W7. Najvacsi problem u W10 su jednoznacne aktualizacie. Kazdy velky update je thriller v priamom prenose, clovek trpne do konca, ci vsetko bude v poriadku. I ked som si zatial vzdy poradil, ci uz to bolo vratenie sa do predoslej verzie, pripadne som si nasiel nove zmeny sam alebo mi ich poradil kamarat, u W7 si taketo nieco nepamatam. A dalsia vec, na ktoru si tazko zvykam, je dizajn. Proste W10, pokial nepridu s vizualnym vylespsenim, sa mi nikdy pacit nebudu. Narozdiel od W7, ktore sa dali pretvorit k obrazu svojmu. Kebyze som nie hrac s novym HW, tak dodnes pouzivam W7.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 12:33:35
avatar
S W10 nemám zásadní problém, akorát se mi často stává, že mi krátce po startu PC jistý proces brutálně zatěžuje systémový disk a dokus se neuráčí přestat, počítač je skoro nepoužitelný. Jedná se buď o "svchost" nebo "System" a nenechají se manuálně ukončit A to trvá třeba deset minut...
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 12:40:24

https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-svchost-exe-netsvcx-high-disk-usage-windows-10/
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 13:49:12
avatar
Díky, zkusím.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 13:01:10

Mě po jedné aktualizaci (oba počítače verze w10 Pro) nefunguje vzdalena plocha z jednoho počítače na druhý. Z druhého na první ale v pohodě. A taky z mobilu na oba v pohodě. Od té aktualizace (myslím, že to byl loňský podzim) ani po další aktualizaci vzdálená plocha nejede. Dost mě to stve, protože tim počítačem, ke kterému se nejde připojit z dalšího PC je domácí multimediální server. Takže když chci dát z ložnice stáhnout nějaký film, musím se připojovat přes mobil, což je značně nekomfortní. Jít k tomu serveru je ještě nekomfortnejsi protože je o patro níže a musí se zapnout telka, která slouží jako jeho monitor. Pro mě nejlepší Windows všech dob byla verze 8.1. Rychle, relativně n náročné na hardware, sakra stabilní a ovládací prvky byly ještě v logických podobách z dob XP.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 13:54:25
avatar
Sice taky W10 používám, ale radost z něj zrovna nemám. Sračky typu Facebook, Twitter a debilní hry se tam nacpou v základu, ale užitečné nástroje musí člověk doinstalovat, a užitečné vychytávky, jako nový režim Špičkový výkon, musí člověk zapnout v registrech. Sám jsem na něj přišel náhodně. Kolik asi dalších nezapnutých vychytávek se tam někde skrývá? Dají se vyladit, že je z W10 pěkný systém, ale rozhodně to není snadné a nezvládne to každý a s každým hardwarem. Asi proto jeden nadává a druhý je spokojen. A třešnička na dortu update, co rozhodí zejména síť a sdílení, a kdo šetřil a nekoupil Pro verzi, nemůže je ani o ten rok odložit
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 16:07:53

Jo, poslední update mi updatoval ovladače síťovky že mi přestala jít síť, tedy to centrum potíží tvrdilo že všechno je v pořádku, jenom se tak jako pořád resetovalo spojení.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 14:48:26

DD,už prosím konečně přestaňte tvrdit, že W10 jsou odladěný systém. Nejsou a reakce lidí pod každým takovým článkem jsou plné problémů.

Moje DNEŠNÍ zkušenost. Přišel jsem do jedné firmy měnit 4 počítače s W7 za nové s W10. Značkové sestavy HP s aktuální verzí 1803...na 3 z nich po naběhnutí opakovaně padala aplikace nastavení (změnil sem výchozí aplikaci a bum, tiskárny bum). Velké profi tiskárny Canon které na W7 fungovaly 3 modely s jedním instalátorem bez problému se na W10 musely každá instalovat jinou verzí instalátoru.
...zdržení 2 hodiny.
Odladěný systém takto opravdu nevypadá
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 15:48:02
avatar
tak zrovna timhle bych to nedokumentoval - kazdy kdo mel kdy v "ruce" cannon tiskarnu by to jednoznacne hodil na ovladace cannounu, ktere jsou uz leta tragicke a podle toho co jsi napsal .....
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 16:05:22

Nejradši bych byl zůstal u W7 než přecházet na bloatware w10, ale už nebyli na w7 ovladače, vyrobci ntb nějak nepřišlo důležité je udělat.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 21:01:47
avatar
Chladnokrvne s rozumom a bez emócií tvrdím, že sa jedná o neodladený a nevytestovaný operačný systém. Zakaždým keď vyjde nový veľký update sa opakuje ten istý scenár. Menia sa spôsoby nastavovania, nepopulárne nastavenia sa vracajú do defaultu a prestávajú fungovať programy / hry. Aj kvôli tomu som odložil dlhoročne odkladaný upgrade Ryzenu pretože na Windows 10 prejsť nechcem a ani nikdy neprejdem. Síce dokážem Ryzen rozbehať aj pod Windows 7 no nie je to úplne ono. Že budem nútený prejsť na Windows 8.1 s tým sa ešte ako tak časom zmierim ale ak sa nestane zázrak bude to môj posledný OS od Microsoftu. ň

BTW: Pre všetky ovečky čo nemuseli ale naleteli na "bezplatný" upgrade už sa pomaličky zmierujte s tým, že si budete za svoj "nový" OS platiť. Pretože to nie je produkt ale služba a to je je alpha omega prečo ja nikdy W10 mať nebudem. Odkaz
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ryzen a W7 2018-08-07 21:26:56
avatar
Osobne na mem hlavnim PC pouzivam W7 v kombinaci s Ryzenem 1700x, prakticky od prvniho tydne po vydani. Delam hlavne CAD a CAM, ale jsem dale pomerne komplexni uzivatel a krom videi a fotek na danem PC rovnez obcas i hraji aktualni hry - za ten rok a pul jsem nenarazil na jedinny problem pri pouzivani teto kombinace. Nektere moje poctive nakoupene licence oblibenych softu jsou vazane na W7 (pokud tedy nebudu chtit koupit zrovna ne levne aktualnejsi verze, ktere mym potreba krom zhorseni efektivity prace nemaji nic vice nabidnout..) a tedy jsem v prvnich par tydnech zkousel provozovat dualboot W7/W10 - prave z obav, ze se nekde muze objevit nejaky zadrhel. Paradoxne jsem drobne problemy resil jen na tom modernejsim pocinu MS. Nakonec jsem W10 partici odstranil. Co jsem tim chtel rict - moje uzivatelska zkusenost pouziti kombinace moderniho Ryzena spolu s temi starymi W7 je za ten rok a pul naprosto bezproblemova..
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 01:04:37
avatar
Ďakujem za info popremýšľam o tom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 21:27:32
avatar
používám W10 od jeho vydání, měním HW každou chvíli používám širokou škálu aplikací a nemám žádné problémy! W10 mohu říci objektivně, s rozumem a bez emocí, je nejlepší OS, který kdy MS udělal .... mnohem stabilnější a lepší než XP i W7.

Ano, souhlasím s tím, že výrazné update, kterými se MS vydal, mají občas problémy, ale je to daň za tu cestu a instalovat je ihned nikdy nemusíš ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-07 22:22:10
avatar
Vážně chceš říci že je to nej OS protože zrovna ty s ním nemáš potíže?
Pokud to říkáš sám za sebe tak je to v pořádku, ale v obecném měřítku si tohle já netroufnu říci ani o W7.

Mimochodem, to prohlášení je objektivní pouze pro tebe, aby bylo objektivní i pro ostatní, museli by mít všichni stejnou sestavu, software a nastavení jako ty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 13:08:47
avatar
tak stejně tak není objektivní říkat, že W10 je k ičemu, jak to někteří dělají ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:33:07
avatar
Až na pár jedinců lidi nadávají na konkrétní potíže, nevím proč do toho zase taháš objektivitu, když někdo napíše že je W10 k ničemu tak je to názor jako každý jiný(většinou podepřený negativní zkušeností), stejně jako x dalších lidí nemá rado W7, W8, atd.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 10:33:53
avatar
Pokud to říkáš jenom sám za sebe (ze své zkušenosti), nemůže to být objektivní názor. Nakonec ten štos komentů nad tebou svědčí spíš o opaku. Ale o tom jsme se už bavili několikrát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 13:09:08
avatar
a co ty tisíce a miliony uživatelů co nepíší komenty a W10 jim funguje OK?
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 15:47:33
avatar
Tak pro ty můžeš udělat anketu a zahrnout do ní i ty, co na W10 nadávají a nebo s nima mají problémy a to co ti potom výjde, bude ten objektivní výsledek.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:13:10

core i5 8600k, aorus 1080ti, msi z370-A PRO žiadny problém,
10 ročné Pentium t4200, nvidia 9600m gt (HP Pavilion DV5-1235ec) žiadny problém
Ďalšie 2 notebooky (Lenovo vyšiel s WIN 7 a Acer vyšiel originál s Win 10) v domácnosti - žiadny problém,
Kamarát herný Lenovo notebook (2016 model) žiadny problém

Mne to príde že vo všetkých prípadoch čo tu ľudia píšu je problém medzi klávesnicou a stoličkou ...či mám starý, či nový PC nestretol som sa s problémom ...

Zato Win 7 bugnuté aktualizácie ktoré vyťažujú CPU, podpora čoskoro končí, pre mňa grc čo sa týka GUI v porovnaní s 10, proste vidno že ten systém je už prežitok ...

V desktope som inštaloval win 8.1 (core i5 3470, gtx 970), následne som updatol na Win 10, následne som predal dosku s cpu, grafikou, disk som naklonoval na nové ssd a ten som predal so zvyškom tej zostavy, pripojil som na novú dosku s novým cpu a kartou a počítač ide ako hodinky a to tam je povodná 2 roky stará inštalácia ...keď už tu sa nevyskytol problém tak ja neviem čo ľudia robíte ....
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:38:24
avatar
A čoveče představ si, že jsem potkal i lidi, kterým dokonale fungoval Windows ME a nedaj na něj dopustit.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 12:42:16

Vy jako jeden člověk s tím problémy nemáte tak je to nejlepší. Výborně, je to nejlepší pro vás. Ale pak je tady spousta lidí co různé problémy má. Já to můžu posoudit mnohem objektivněji protože mám celkem velký vzorek uživatelů a zařízení (několik stovek počítačů). A problémy prostě jsou stále. Ovladače,Aktualizace (hlavně ty velké),sdílení atd atd....
Čím specifičtěji zaměřená činnost tím více problémů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 13:10:20
avatar
a ještě více je uživatelů, kteří s W10 problémy nemají ... ti samozřejmě nemají důvod psát komenty ... ;)

BTW: kdyby s W10 byly problémy takového rázu a měly je všichni jak tu naznačujete a byl to systém na houby, rozhodně by ho nepoužívalo stejně nebo více lidí než W7, protože ty nikam neodešly a stále je lze používat ...
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 15:50:08

Jo, lidí co žádné problémy nemají je většina. Domácí uživatelé a hráči co nic extra nedělají jedou vesměs v pohodě...ty ale neřeším.
Jde mi hlavně o profesionální využití - doktoři a firmy, tam máme problémy které na W7 nebyly nikdy nebo velmi velmi sporadicky. Minulý týden například z neznámého důvodu v jedné ordinaci spáchaly desítky sebevraždu ovladačů. Přestala fungovat grabovací karta propojená k ultrazvuku. Ovladače prostě už nešly korektně nainstalovat. Body obnovení nepomohly,jiná grabovačka taky ne, OS prostě odmítal grabovat obraz z čehokoli. Ultrazvuk za cca 300 000 rázem k ničemu. Pomohla až reinstalace OS. Na Windows 7 to jelo 5 let bez chyby.
...kdyby už nešly koupit W7 tak jsme v takových případech v pr****.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:00:12

Vesměs lidi co mají nový hardware na gamesení s desítkama jsou dle mne v pohodě, 2 herní PC a neměl jsem problém. Ale chápu, že toto je dost omezené používání OS.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:07:29

Aktuální systém - aktuální HW. Nic divného a v podstatě jsi to trefil.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:48:50

já se setkal i se strojem core 2 duo myslim e6300 a 2gb ram co jel po upgradu bez problemu
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:56:31

Takže v případě jiného HW bylo něco špatně (viz tvůj první koment?)? Za vším hledej kompatibilitu SW a využití PC. Ale nepapouškuj, že W10 je špatný. Stačí přemýšlet, než začneš reagovat. Většina problémů je způsobena neadekvátním HW a jeho přeceněním pracovat v nových podmínkách se zastaralým HW a SW.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 08:33:35

V prvním komentu o tom jak padala aplikace nastavení atd. šlo o nové sestavy HP Prodesk právě vybalené z krabice.
...Nic nepapouškuju, mám osobní zkušenosti.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:07:36
avatar
To je otázka, kterou můžeme jenom odhadovat.
Můžeme i teoreticky předpokládat, že polovina uživatelů bude mít problémy nebo se jim systém nelíbí.
Polovina z té poloviny (což je čtvrtina celku) bude schopná zjsiti, že za jejich problémy můžou Win10 (nebo OS obecně). A jenom další půlka z těhle lidí to půjde řešit nebo bude nějak aktivní. A to je právě těch 12,5% lidí, co potkáváš na diskuzích a nadávají na Win10. Takže z toho, že zhruba jenom desetina lidí řeší aktivně problémy, ještě nemůžeš dělat závěr, že jenom desetina lidí ty problémy má. Naopak, většinou má problémy mnohem více lidí, jenom je neřeší. To kolik jich bude, můžeme jenom odhadovat a nevím to přesně ani já a ani nikdo jiný.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W10 2018-08-08 15:46:16
avatar
Napsal jsem to na Diitu....W10 mám na každodenní hraní asi tak 2 roky a proto podepisuji vše, co kolegové nade mnou "hezkého" řekli a přidávám za sebe, že naposledy jsem tolik "modrých obrazovek" viděl u XPéček ještě před SP1, potom ale jasně vedou 10.vokna a nelepší se to! A další zvěrstva..na práci jsou nepoužitelné...3.rok po sobě....třetí rok!...kolega na Diitu napsal, něco jako "jen,když bych musel" a to bych teda sakra já musel s pistolí u hlavy, protože jinak bych se hodně bránil...už 3.roky!! Ale abych jen nehaněl...když prohlížíte jen své "balalajky", když nic neděláte a jste na "fejsu" nebo "twitru" a vlastně jste jen taková trouba, "fungujete bez problémů"!!! Pro mě ale je to stejně očistec...."já vím,já je chtěl(a)a tys mě dal místo sedmiček 10. a říkal si, že dělám chybu!....můžeš mi dát zpátky W7?" Každý rok se najde "zoufalec"....protože si potom vopravdu "zoufá"!!!Ale nedá si říct a nedá....
B
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 15:54:48

Takze nejspis nejaky tvuj HW problem svadis na Windowsy, skvele.

Pokud dostavas BSOD, mel by jsi to resit a ne svadet na OS, ktery ti pres BSOD jen dava najevo, ze je neco ve tvem PC spatne.

Ja pouzivam W10 skoro od chvile kdy vysly, pouzivam je na praci (pres RDP pripojeny na pracovni PC, kde programuju a vyuzivam hromadu ruznych programu + spoustim vytvareny produkt) a pak na nem doma hraju a BSOD jsem zatim zazil jen na pracovnim PC, kdyz mi odchazel disk a na domacim kdyz jsem to prehnal s taktovanim - oboji HW problemy.

A jinak za celou tu dobu jsem ve Win10 ani pres to pomerne narocnou zatez nenarazil na nejaky zasadni problem nebo bug, asi nejsem dost BFU
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:48:42
avatar
Takhle to nutně být nemusí, představ si následující situaci. Nainstaluješ W10, zakážeš update ovladačů. Přijde velký update, rozdrbe nastavení, povolí aut. update ovladačů a nasype ti to tam mrkvosoftí ovladače které v lepším případě shodí nestandardní periferie, v horším případě to třeba odstřelí všechna USB a v tom nejhorším případě ti skáčou BSOD. Tohle byly jevy opakovatelné na určité skupině počítačů které měly běžný HW, nejednalo se o firemní PC, byla to běžná PC zákazníků kteří je dali na reklamaci.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 14:55:13
avatar
Díky za reakci liško, je to tak...kdyby to bylo jen u mně. Je pravda, že ta modrá už není tak častá...evidentně s tím něco udělali, na sedmy se vrátit nechci, tam funguje všechno a hned = NUDA. Ale problémů je opravdu hodně a dlouho. V poslední době (asi 2.týdny nazad)se to zlepšuje (nejspíš se mi to podařilo zase poladit....),jenže to pojede do dalšího upu...jako předtím.....příjde 1/2ročák a sem tam, kde sem byl.Zatím to tak bylo pokaždé.Uvidíme na podzim...
B
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 634x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 706x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1305x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1098x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1754x
Komentářů: 6