AMD-ATI podpoří otevřený fyzikální standard - Pokročilá fyzika v Bullet Physics pro PC zdarma! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 08 March 2010
altAMD si nenechává na poli herní fyziky ujíždět vlak a ohlásila další zajímavou podporu.

 

 

AMD zjevně pochopilo, že poté, co Intel zatím odpískal projekt Larrabee, není z jeho strany žádný velký tlak a spěch na další vývoj HAVOK fyziky využívající GPU i CPU pod OpenCL (existuje jen beta verze), což je důležité, protože se první čipy CGPU stále blíží. Dalším fyzikálním systémem je PhysX, které si ale škudlí NVIDIA a zde jí zase brání její marketingové zájmy na jeho předělání z CUDA na OpenCL a otevřeným formátem také tedy není. AMD tedy podpořilo třetího největšího hráče na trhu herní fyziky a tím je otevřený fyzikální systém Bullet Physics, který se objevuje zhruba u více než 10% současných her, zatímco PhysX je u 28% a Havok u 23%.  

(Pixelux DMM)

Ten nedávno nečekaně AMD podpořilo k překvapení jeho autorů už jednou. Ve spolupráci se známou společností Pixelux nabídla zdarma rozšíření a podporu pro pokročilou fyziku tuhých těles. Tzv. technolog DMM2 společnosti Pixelux je pravděpodobně tím nejlepším, co na poli fyziky tohoto druhu existuje a konkurenční systémy nic ve srovnatelné kvalitě a schopnostech nejsou schopny nabídnout. Součástí aktuální verze Bullet Physics systému je tedy i DMM2 a to zcela zdarma. To umožní vývojářům zahrnout pokročilou fyziku do nových her a využít technologie OpenCL a DirectCompute. Nově je k tomu nová vizualizace fyziky od společnosti Trinigy. Tenhle kompletní balíček umí využít jak GPU, tak CPU k akceleraci fyziky přes oba výše zmíněné standardy, tedy zcela otevřený OpenCL a DirectCompute společnosti Microsoft, který je součástí DirectX. Plná verze systému je v případě multiplatformních titulů nadále částečně placená (licence), ale AMD podpořilo vznik verze Bullet s DMM2, která obsahuje všechny technologie a pro čistě PC tituly je díky AMD zcela zdarma.

(Pixelux DMM technologie)

Pro herní vývojáře to znamená, další příležitost získat kvalitní herní fyziku zcela zdarma. Bullet je otevřeným formátem, který získává na popularitě a to, že nově obsahuje i pravděpodobně nejpokročilejší simulaci fyziky pevných těles, mu jen pomůže. V současnosti získává Bullet Physics na popularitě. Na rozdíl od HAVOK a PhysX je jediným otevřeným fyzikálním systémem plně funkčním pod OpenCL už dnes a s rostoucí podporou by se skutečně mohl stát tím třetím vzadu, co se bude smát naposledy. Je dobře, že si alespoň AMD neškudlí žádný fyzikální systém pro sebe a neomezuje jeho chod na jiných grafikách nebo procesorech. Takhle nějak si ten vývoj na poli herní fyziky představujeme ku prospěchu nás, hráčů, tak snad to bude brzy v nějaké z chystaných her pořádně vidět.

Zdroj: AMD

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:18:32

kraaasne videa pekne to vyzera ale videa a hry je rozdiel
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:54:51

jasne minusy ako inak
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 06:50:01
avatar
s těma mínusama to taky někdy nechápu.

Jinak od dema ke kře je opravdu dlouhý kus, záleží na API, jednoduchosti jeho použití, náročnosti atp.
marhulovy_dzem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:19:40
avatar
Ad fyzika: ako povedala moja spolužiačka na skúške z termodynamiky: "Aj tak je všetko kvantované!"
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:20:10
avatar
jen aby byl vydět snad se to nějak vyvrbí
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:23:24

at se jde nvidie s PhysX bodnout...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 21:39:05

tak by mělo být ukončeno každé kázání v kostele
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:24:23

Otazka uz len zostava ci bude AMD tlacit na vyvojarov, aby Bulet pouzili. Vyzera to zaujimavo, len aby to nebolo ako naposledy.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:25:28

Proč by mělo AMD tlačit? Engine je pro PC zadarmo a hlavně neexistuje zatím nikdo kdo by omezoval jeho funkcionalitu na hardware od konkurence.

Nvidia pro podporu svého PhysXu už udělala hodně co třeba zablokovat tento engine pro svoje karty?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:40:20

Ja by som bol len rad keby sa Bulet rozbehal aj bez "tlacenky", ale predsa len ide o open source a ten je v tomto ohlade v nevyhode oproti komercnym rieseniam. Okrem toho aj PhysX je na PC zadarmo a hlavne ked NV posle svojich vyvojarov, aby sa o jeho GPU verziu postarali co si myslim vyvojari Buletu nemozu dovolit.
Osobne by som uvital pokial by prisla hra, ktora by vo vacsej miere vyuzivala tento engine cez GPU computing a ukazala by viac ako GPU@PhysX. Bola by to vzpruha a tlak na vyvojarov pouzivajucich PhysX, aby ukazali nieco viac. T.j. prisla by v tomto smere konkurencia.
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:41:25

PhysX je zadarmo jenom když počítá přes CPU, ale když chcou aby to počítalo přes GPU tak už musí platit...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:59:04

Proč máte fóbii z "tlačenky"? Vždyť i ten opensource potřebuje peníze a dostává je i od jiných firem ne jen od AMD. AMD je (bullet engine) nekoupilo na rozdíl od toho jak dopadla Aegia. Proto nemám strach.

Ano i já bych uvítal takovou podporu ve hrách. Zatím to jsou velice podivné pokusy a nic přesvědčivého. Utěšuji se tím, že to je jenom tím, že se vývojáři musí naučit programovat akceleraci a to ještě nějakou dobu bude trvat. Bohužel.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:14:33

Fobiu z "tlacenky" nemam. Len neverim, ze sa open source riesenie dokaze presadit na ukor tych komercnych. Alebo len velmi tazko a za dlhy casovy usek.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:31:30

Aha rozumím. Víte ale já osobně nemám problém s tím jestli to co používám je komerční nebo open. Pro mne je důležité jenom to aby to bylo nezávislé z pohledu definice standardu a aby to dobře fungovalo.

To jestli je opensource nebo není je pro mne irelevantní.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 23:49:18
avatar
no myslim, ze open source to neni
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:34:07
avatar
no kéž by se už konečně dostala standartizace i do vod fyzikálních modelů... třeba pod tlakem NV uvolní časem i PhysX pro všechny a pak se bude dát opravdu srovnávat.
Messiah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nej... 2010-03-08 14:36:34

Asi nejlepší řešení vidim v tom, kdyby se vytvořil jednotnej fyzikální engine/systém. A bylo by starostech.
Ale to se nikdy nestane, já vim

nV má PhysX a AMD/ATi ted bude mít taky "svůj" fyzikální nesmysl.

Kdyby to v těch hrách bylo opravdu někde vidět.
Kouř u jetpacku, z toho sem celej vzrušenej...

Ty videa co tu jsou, takhle kdyby se to chovalo ve hrách tak by to byla paráda...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:20:45

Bullet beha jak na Nvidii tak na ATI. Narozdil od PhysX. Takze se za jednotnej system povazovat da.

Kdyz mrknes na tuhle adresuOdkaz. (kdyby teda DD nalinkovala aspon zdroj primo, nikde to nemuzu na AMD.com najit) Zjistis ze bullet s timhle pridavkem beha na OpenCL nebo DirectCompute (asi jak si vyberes). Takze nevidim zadny omezeni pro Nvidii coz podle me pomuze Bulletu k raketovymu vzestupu pouzivanosti.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:30:44
avatar
NV vsak urcite bude "namietat" nejakym - pre nu typickym - sposobom, kedze nema zaujem o to,aby sa s Physx bil nejaky iny engine , ktory bude navyse pod OpenCL ... Ak AMD aspon trosku zatlaci na vyvojarov tak vsetci pojdu radcej na Bullet,aby nestratili potencialnych zakaznikov a Physx skonci tak,ako mal uz davno (kedze sa nikam za posledne 3-4 roky nepohol) ... Toto je vsak len velmi optimisticky pohlad nato,ze ako by mohol skoncit suboj fyzikalnych enginov ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:47:39

Pozri si cast clanku venujucej sa podpore Buletu zo strany AMD v minulosti: Odkaz. Viem, ze ide o PR NVIDIe ale da sa to najst aj v inych clankoch na nete. Len uz sa mi do toho nechce. Dufam, ze teraz je to uz inak a AMD sa naozaj angazuje. Nie len na nete.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:38:27

Problem je, ze OpenCL je v dnesnej dobe pomale oproti takej Cude alebo ATI streamu. Co nie je ziadne prekvapenie, ale moze sa to odrazit pri rozhodnuti do toho ist. A je otazne ako to s tou podporou od AMD je pretoze pokial viem tak Bulet ako taky sa vyvija na GPU od NVIDIe, ktora sa tiez netaji, ze tento projekt podporuje.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:22:16
avatar
re:mareknr
Pokud ta podpora není jen nějaká proklamace NV tak už NV přestávám rozumět.Podporovat přímého konkurenta svého PhysX který si hýčká jen pro sebe je poněkud zvláštní.Mne ovšem spíše vadí ta atomizace a hraní si na vlastním písečku a přitom hraní her je na PC v krizi.Už začínáme jásat i nad hrou která nevypadá úplně stejně jako na konzoli(to jsme to jako hráči dobačovali).Zajímavé že právě firmy jako NV a AMD-ATI(Intel nepočítám ten ve své nadutosti si nepřizná že se žene průšvih)které jsou na hraní na PC dost závislé se nejsou sto domluvit a vytvořit nějakou koalici která se tomu postaví ve smyslu že vytvoří pro PC segment lehce aplikovatelné a volně použitelného modelu fyziky a umělé inteligence.Situace která momentálně na hernim trhu v PC segnentu je žalostná a nechápu že to NV a AMD-ATI necítí.Vždyť jde i o jejich příjmy a o vývoj nových technologií.Kdo bude stát o nové výkonnější GK s DX12 když se nebude na PC hrát.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:46:36

Tu je citat Erwina Coumansa, hlavneho vyvojara Bulletu:

Citace:
Bullet’s GPU acceleration via OpenCL will work with any compliant drivers, we use NVIDIA GeForce cards for our development and even use code from their OpenCL SDK, they are a great technology partner.


Cely rozhovor si mozes precitat tu: Odkaz

Mna hlavne zarazilo vyjadrenie AMD ohladom spoluprace:

Citace:
..Erwin would not know because he is irrelevant and ATI has their own team from Bullet working with them.


Ak je podla nich hlavny vyvojar "irrelevant" tak neviem co si mam o tom mysliet. Preto som v tomto smere ohladom AMD skepticky.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:42:41
avatar
re:mareknr
To už je vážně na palici.Jestli chtějí hraní na PC pohřbít ať to řeknou a nedělají z lidí blbce.Každý tvrdí něco jiného a hraní na PC jde do kytek.Takhle nakonec u těch konzol skončíme všichni.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:54:28

Ono sa to podla mna pohne dopredu len to chce cas. Nakoniec sa urcite nejaky fyzikalny engine ustaly ako standard a to iste plati aj o UI. Len sa obavam, ze ked pride umela inteligencia na pretras caka nas dalsi nekonecny pribeh marketingovych prestreliek a opat si budeme musiet pockat. Krok dopredu sa ale spravil a to minimalne po HW stranke - prichadzaju pomaly ale iste CGPU schopne zvladat pocitat aj pokrocilejsie vizualne, fyzikalne a ine operacie co dava kopec moznosti. Musime si iba pockat na vyvojarov hier ako zareaguju.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:12:28
avatar
Problém je že vývojáři dnes nejsou tak svobodní jak se zdá to už jsou zaměstnanci co makají na smlouvu o dílo pro vydavatele a ten sleduje náklady a nedá dolar navíc když nemusí.Nerad bych aby to vypadalo že snad jsou vydavatelé nepřátelé PC platformy to ne ale na druhou stranu jí ani nepodporují(je to tvrdý byznys).Pokud někdo má zájem aby se hraní na PC udrželo musí platforma přijít s něčím na co konzole nemají a tím udělat hraní na PC zase mnohem více zábavné.Cesta DX11 to ale není grafiky se nabažím a už v 1/3 hry mi zefšední ale hratelnost hru drží až do konce a hlavně neomrzí.Vůbec nejsem nadšen kam se hraní na PC řítí ale jedno je fakt že pozlátka teselace a tak jak je prezentováno PhysX přes GPU to nezachrání.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:55:15
avatar
No kdyz je Bulet zdarma, tak ho vývojáři uučitě použijí
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:15:28
avatar
Vypadá dost dobře.
A výkon už dneska na obstojnou fyziku máme.. tak proč ho nevyužít?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:43:07
avatar
Jen at to AMD podporuje a vyvojari s tim pracuji. Jinak se to nerozsiri a budeme tu mit v kazde gamese neco jineho. Ach jo
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to celkem jasne 2010-03-08 21:38:36

tujdy pujde cesta a phyx umre
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 23:58:51

physx je tiez zadarmo na PC, tak teraz je to 1:1
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 14:32:42

Si precitaj toto: Odkaz

Pokial by to malo PhysX nejak ohrozit, tak by sa NV v Bulete urcite takto neangazovala.

Skus si precitat tiez zhrnutie toho co sa deje okolo Buletu na Odkaz

EDIT: Dalsia vec kvoli ktorej PhysX "neumre" je to, ze sa stale upgraduje a pracuje sa na nom(Odkaz, Odkaz, Odkaz), tym padom sa pouziva cim dalej tym viac(Odkaz, s najvacsou pravdepodobnostou bude integrovany aj v ramci UT4) a pokial sa bude na PC uberat tymto smerom(Odkaz), tak sa vazne nebojim.
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 11:42:03

som zvedavy kolko potrva nez tento prispevok zahadne zmizne hlavne za ten druhy odkaz.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 12:30:52

Mozno keby si na neho neupozornil, tak sa mohol ohriat o nieco dlhsie.
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 13:01:52

ved nech si to len precita
aj ostatne clanky co tam su.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:55:58
avatar
řeči o tom jak PhysX umí využít multicore CPU jsou pěkné, ale jsem zvědav jestli někdy bude toto podporováno v nějaké hře...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 16:58:06

Prva sa rysuje na konci marca: Odkaz
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 10:32:19

demo vyzera fajn..
gabriel.roxer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - marketingovy tah ??? 2010-03-09 13:19:28

Len aby to nebol marketingovy tah od AMD-ATI. Trosku pomozeme vo vyvoji, potom trosku optimalizujeme a o rok-dva uvidime v HW narokoch novych hier CPU min 4 jadra, alebo 2 jadra plus 2 GPU. Myslim tym optimalizaciu Bulletu na 2 jadra CPU alebo 1 dedikovane GPU pre fyziku a kto chce hrat tak bude musiet bud vymenit CPU alebo dokupit plus grafiku.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1280x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1733x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2321x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2058x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1359x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 1