API MANTLE a AMD TrueAudio přicházejí do THIEF - výrazné zvýšení výkonu pro CPU a RADEON GPU Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 18 březen 2014
altAMD s vývojáři hry THIEF uvolnili technický patch pro hru THIEF a ovladače 14.3b s API MANTLE.

 

 

 

Podpora API Mantle a dokonce první herní ukázka technologie vylepšené akcelerace zvuku skrze GPU (AMD TrueAudio), byla pro hru THIEF ohlášena už dříve. Nakonec ale do hry dorazila až s malým zpožděním a to oficiálně dnes.

Pro THIEF hru vychází oficiální patch, který přináší tyto optimalizace a AMD pak přidává ovladače Catalyst 14.3beta ovladače. Samozřejmě API MANTLE je stále ve fázi vývoje, s čímž přichází řada omezení. U THIEF musíte mít alespoň Windows 7 v 64-bit a Radeon GCN HD 7000 grafiku. Z hlediska procesorů funguje MANTLE s přínosem jak na AMD, tak na Intelu.

  • API MANTLE v THIEF

Hru THIEF jsme recenzovali nedávno a také jsme ji otestovali, takže víte, že hra jede na upraveném, leč obstarožním a zdaleka nepříliš dobře optimalizovaném Unreal3 Engine. MANTLE přináší pro vybraný HW velmi zajímavé zvýšení výkonu:

Bohužel neděje se tak na všech grafikách, největší přínos zaznamenávají nejnovější GCN+ modely, tedy R9 290/290X. Bohužel u některých GCN grafik je přínos žádný.

Celkem zajímavě vypadá přínos z hlediska výkonu CPU, kde MANTLE evidentně výrazně pomáhá hlavně u slabších a pomalejších CPU. Na tom vydělají hlavně AMD CPU, jejichž výkon čistě pod DX v této hře je díky špatnému výkonu aplikace nižší než Intel, ale MANTLE vypadá, že to srovná.

Vlastní testy vám představíme brzy, protože na MANTLE přineseme delší povídání a měření už ve 2 hrách + jednom technologickém demu, a ukážeme si tak celkový obrázek.

  • AMD TrueAudio

Poprvé také máme možnost na vlastní uši slyšet přínos TrueAudio technologie, k čemuž ale potřebujeme kompatibilní grafiku, což jsou dnes jen ty s čipy Bonaire a HAWAII, tedy HD 7790/R7 260/R7 260X a R9 290/290X.

TrueAudio v tomto případě přináší jen malou ukázku možností a zde konkrétně ve vylepšeném ozvučení interiéru. Rozdíl slyšet je, zvuky jsou jasně bohatší a "přesnější", nicméně podle prvních měření to vypadá, že lze stejného výsledku docílit i bez použití kompatibilního GPU, jen se ty výpočty TrueAudio budou provádět SW přes CPU. Výkonový rozdíl se ale nezdá být nějaký, ačkoliv je otázka, zda tomu právě nepomáhá MANTLE? Které výrazně zlepšuje výkonnost na slabších CPU, jež by jinak měly problémy. Uvidíme, až to pořádně proklepneme.

  • Závěr

Máme tedy před sebou další technologickou předváděčku přínosu API MANTLE a můžeme opět konstatovat, že MANTLE názorně předvádí, jak špatně je na tom DirectX ohledně optimalizací. S mantle totiž najednou 4jádrový CPU typu AMD A10 vůbec není pomalý a na hry nedostatečný, i výkon grafické karty se jasně zlepší.

Samozřejmě stále nemůžeme API MANTLE považovat ani náznakem za hotový produkt. Je na začátku vývoje, funguje jen omezeně, nicméně to nejdůležitější je, že funguje  a ukazuje velmi špatný stav věcí kolem DirecX. A to je dobře, protože MS byl donucen začít zase vyvíjet a představit DirectX12 a vylepšeních optimalizace, které pod tlakem MANTLE musí udělat. Nicméně vývoj a optimalizace API MANTLE budou pokračovat. A v dalších měsících to bude ještě zajímavější. Až doposud jsme totiž v případě Battlefield4, či THIEF dostaly MANTLE jako dodatečný patch do již hotové hry a engine, AMD ale s vývojáři her a herních engine pracují na nativní implementaci API MANTLE do herních engine, kde nejdále jsou na tom hlavně FrostByte a CryEngine. Následně pak budou moci proběhnout další optimalizace a přínos MANTLE by tak měl být znatelný na všech CPU a kompatibilních GPU pro všechny už v základu.

Více podrobností se dozvíme brzy. Každopádně opět musíme API MANTLE ocenit, konečně se ukazuje, jak strašně SW zaostává za možnostmi HW a jak by mohly věci vypadat, kdyby se skutečně využívalo výkonu současných CPU a GPU ...

Zdroj: Computerbase.de

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 562x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 855x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3215x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1354x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1220x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1896x
Komentářů: 1