API MANTLE je zde a lze jej otestovat v prvních hrách - čím slabší PC, tím větší zlepšení výkonu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 30 leden 2014
altBattlefield 4 dostává MANTLE dnes, technologické herní demo Star-Swarm bude také dostupné.

 

 

 

 

Hodně se o něm mluvilo, nyní se konečně můžeme podívat na první reálné nasazení API MANTLE. Jak jistě už víte, toto API je vlastní low profile záležitostí, běhající doslovně jako vrstva pod DX11. Nemá jej zcela nahrazovat, ale má nahradit některé jeho funkce, zejména využití HW prostředků, kdy DX11 zkrátka není příliš efektivní. Mějte však na paměti, že API MANTLE je stále ve vývoji a v první fázi se AMD soustředilo hlavně na zlepšení efektivity u slabších procesorů, tedy optimalizaci pro jeho architekturu procesorů. Asi mnozí víte, jak si výkonově proti sobě stojí procesory AMD a Intel. API MANTLE pak vykazuje zajímavá zlepšení, hlavně u některých slabších procesorů AMD.

  • Nárůst výkonu v Battlefield 4

Battlefield 4 dostává dnes velký technologický PATCH, jehož součástí je právě API MANTLE podpora. Potřebujete k tomu mít v PC Radeon GCN grafiku ale také nové ovladače CATALYST 14.1, které budou přístupné později dnešního dne. Pokud jde o to, jaké nárůsty výkonu lze čekat, AMD dodalo čísla v extrémních případech:

Omezení výkonem CPU - sestava AMD A10-7700K + grafika Radeon R9 290X - nárůst výkonu á být v rozlišení 1920x1080 až 40,9% v 2560x1600 kolem 40%!

Omezení výkonem GPU - sestava Core i7-4960X a Radeon R7 260X - nárůst o 2,7% v 1920x1080 a o 1,4% v 2560x1600

AMD se skutečně evidentně zaměřilo na zlepšený výkonu na sestavách se slabšími CPU, což jistě ocení asi největší procento uživatelů. Zlepšení vlivem grafiky se nezdají být zatím významná a ani zlepšení vlivem procesorů s více jádry nevypadá masivně, ale Core i7-4960X má 6jader+6vláken, takže těžko může být pro současné hry, a procesorově celkem nenáročný Battlefield 4, omezením :). Uvidíme, jak to bude vypadat na typičtějších konfiguracích. AMD spočítalo průměrný nárůst výkonu na zhruba 11-14% s MANTLE u Battlefield 4, a to se bavíme jen o optimalizacích kolem využití CPU, kdy je MANTLE doděláno do hry dodatečně.

  • StarSwarm demo

Tohle je trochu zajímavější případ. Herní engine NITROUS, který DEMO pohání a který budou využívat některé z připravovaných nových her, využívá API MANTLE nativně už ve svém základu. I on ale demonstruje, že tato první MANTLE ochutnávka směřuje na zlepšení využití výkonu procesorů:

Limitace CPU výkonem: Sestava A10-770K+R9 290X -  nárůst výkonu o 319% v 1080p a 281% v 1600p!

Limitace GPU výkonem: Sestava Core i7-4960X a R7 260X - Nárůst výkonu o 5,1% v 1080p a 16,7% v 1600p.

Průměrný nárůst by měl být kolem 115% v 1080p a 75% v 1600p.

Technologické demo StarSwarm, které reprezentuje technologie chystaných her, bude také brzy ke stažení a to na STEAMU.

  • Tohle je jen začátek ...

Samozřejmě si vše řádně otestujeme , ale vypadá to velice zajímavě hlavně pro majitele slabších CPU, což se samozřejmě dalo čekat. Uvidíme, jaké budou nárůsty na normálních PC s CPU úrovně cca A10/Core i3 - FX-6300/Core i5 s R9 260/270/280X, které má drtivá většina hráčů doma.

AMD se logicky v první řadě soustředí na zlepšení výkonu v této oblasti, kde má mezery se svými produkty, kdy zejména mobilní CPU nejsou schopny pořádně nakrmit jeho výkonné mobilní grafiky. S API MANTLE by ale taková kombinace AMD A10 APU s HD 8970M mohla fungovat mnohem zajímavěji. AMD se skutečně v této první fázi soustředila hlavně na zlepšení výkonu CPU, výkon GPU nezlepšovala a neoptimalizovala o čemž svědčí i fakt, že zatím MANTLE nejede na CrssFire ani na Eyefinity konfiguracích a má ještě pár dalších problémů, na které je upozorňováno, ale budou se řešit dalšími patchy a zlepšeními - o všem budeme včas informovat.

Jak je nutné poznamenat, MANTLE se nyní prezentuje ve dvou rovinách. Battlefield 4 je hra, kde je MANTLE přidáno dodatečně a jen v částečné verzi. StarSwarm DEMO reprezentuje mnohem větší propojení herního engine a MANTLE, ale ani v jednom případě se nejedná o finální verzi. Toto API a jeho možnosti jsou ale stále na začátku a je nutné mít na paměti, že se nejedná o hotovou technologii. V následujících měsících však podle AMD máme čekat značná (což AMD dokonce 2x zdůrazňuje že to opravdu myslí vážně) zlepšení na všech frontách a mnohem větší nástup MANTLE i do více her s více optimalizovanými technologiemi  atd.

Dnes uváděné první případy nasazení MANTLE jsou skutečně jen ukázkou toho, že technologie funguje, zdaleka ale nereprezentují skutečné možnosti a jedná se jen o fragment. Potenciál je však jasně viditelný a dokazuje, že současný HW rozhodně není ze strany her dobře využíván. MANTLE má možnost toto změnit a bude zcela určitě součástí mnoha nových her, či dokonce většina. Rozhodně s ním počítejte ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
heretik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:06:40
avatar
Teraz mam v tom trochu chaos, na inom webe som cital opak - cim lepsi HW tym vyssi prinos Mantle.
zdroj: svethardware.cz
DICE provedli celkem tři testy, a to s nízko, středně a vysoce výkonným hardwarem. Šlo o APU AMD A10-7850K s integrovanou grafikou (1280 x 720), kdy měl Mantle poskytnout asi o 14 % vyšší výkon. Mainstream představoval AMD FX-8350 s grafikou Radeon HD 7970 (1920 x 1080, 1x MSAA a nastavení Ultra) a v něm byl Mantle lepší o 26 procent. Nakonec tu byl systém s Core i7-3960X a dva Radeony R9 290X v CrossFire (1920 x 1080, 4x MSAA, Ultra) a zde Mantle vykázal velmi slušných 58 % výkonu navíc.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:36:52
avatar
Ale ono si tyto výsledky testů Mantle uvedených na DDworld a na Svethardware vůbec neodporují! Spíš naopak to sedí dle předpokládané teorie, že "Na sestavách, pro jejichž výkon je limitujícím prvkem právě procesor, můžeme očekávat navýšení výkonu řádově o pár desítek procent FPS (v extrémních případech až o 45 %). Sestavy s výkonnými high-endovými CPU patrně vykážou nižší nárůsty - konkrétní čísla lze jen těžko odhadovat, ale podle sestavy, scény a nastavení by mohlo jít o rozdíly mírně pod či mírně nad 10 % výkonu."
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:46:48
avatar
A ti co mají výkonná CPU které baští 120 W mohou očekávat úsporu energie. CPU pojede na snížených taktech a podvoltováno. Takže aspoň tento benefit.
kody33 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:22:47

ak to bude fungovat, tak je to skvele:-) konecne niekto nieco urobil zadarmo, super pre hracov pocitacovych hier:-)len tak dalej AMD:-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:44:13

Zadarmo to pro AMD samozrejme nebude, ma to pritahnout vice zakazniku = vyssi zisky. Nicmene ano, pro stavajici majitele AMD karet moc prijemna zalezitost.
kody33 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:49:23

zadarmo je to pre zakaznika:-) nemuseli to vobec robit, alebo si to mohli nechat zaplatit ako zelena firma pri G-sync:-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:31:37

Jasne, ale ja to myslel tak, ze AMD vi, ze jim to muze prinest dalsi procenta na trhu s GK. Jenom dobre pro nas zakazniky.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:40:34

Jestli tomu tedy dobre rozumim, pak se muj Phenom X4 960T v jednom z PC ma na co tesit
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:51:16
avatar
Neni grafickej ovladac...taky dobry...
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:52:14

Ono i těch 10 procent je pěkných, většinou to je tolik, kolik ziskáš přetaktováním grafiky... Spíš bude zajímavé sledovat, jestli o přidá minimální FPS nebo spis ty maxilální...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:13:18

Jakej grafickej ovladac?
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:59:27

Ono to je trochu promazany a odpovedi jsou jinam nez puvodne byli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:01:18
avatar
???? co je promazaný, kde jsou odpovědi??
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:04:49

Já jsem reagoval na někoho, kdo má core i7 na 4,8ghz a psal že 10 procent výkonu není moc. A těď tu ta reakce vůbec není... Tudíž reaguju na blbost s ovladačem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:58:48
avatar
no já nic nemazal, tak nevím
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 21:03:02

Takže jsem asi psal tuto reakci: Ono i těch 10 procent je pěkných, většinou to je tolik, kolik ziskáš přetaktováním grafiky... Spíš bude zajímavé sledovat, jestli o přidá minimální FPS nebo spis ty maxilální...

na větu Neni grafickej ovladač...taky dobry...

když to nikdo nemazal, asi to nekdo hacknul xD Nebo že by NSA
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:11:19
avatar
Přesně to jsem celou dobu říkal, že díky mantle nebude potřeba hiend CPU a moje domněnka byla zcela přesná. AMD mi udělalo obrvoskou radost. Jako majitel MSI GX70 (slabé CPU, výkonné GPU) bude můj notebook v mantle hrách výkonem srovnatelný s hiendem , bude to úpně jiná liga!!! Dík AMD, nikdo na tom nevydělal tolik jako já :-), hned jak bude mantle k dispozici pro můj stroj, udělám měření chcete-li
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:07:00

Bohužel si počkáš, jako můj známý se stejným modelem. Viz. můj starší příspěvek.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 20:38:35
avatar
no jo, snad se nebude čekat na podporu dlouho, měsíc, dva to bude ok, stejně ještě nejsou mantle hry, ale jestli budou běžně vycházet mantle hry a podpora 7xxx a hlavně mobilních 8xxx, které jsou v podstatě aktuální stále nebude k dispozici, nedej bože, že by to na mobilních grafikách nebylo podporováno vůbec, tak to bych AMD proklel.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 12:56:59
avatar
Dle mého je Mantle pro notebooky postavené na AMD platformě přímo živá voda. Nevěřím že by AMD neudělalo pro ně podporu. Notebook s cenou pod 20 000 bude ve hrách s Mantle šlapat na přezky strojům za 30 000 Kč - 35 0000 Kč. Já si koupit takto drahý stroj a pak zjistit že jede ve hrách stejně jako o téměř polovinu levnější stroj, tak mě klepne pepka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:13:37
avatar
dočkej času ....
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:05:31

AMD to trochu nevychytalo. Je sice parádní, že už to vychází, ale s počáteční podporou pouze R9 290/X a Kaveri mi uštědřilo dobrou lekci. Snad se mi vybaví, až budu příště vybírat komponenty. Protože R9 280X/R9 270X a 7970/7950/7870 - tzn. naprostá většina zákazníků bude ještě čekat, zatímco promile bude testovat. Skvělý marketingový tah. To už to měli radši odložit o další měsíc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:14:27
avatar
tohle je jen začátek a technologická praktická ukázka, že to funguje ... vše je teprve na začátku a budou chodti další patche a další vylepšení
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:25:34

Já nevím, ale mě jako zákazníkovi AMD slíbovali ovladače pro GCN karty na prosinec. To byl jeden z důvodů, proč jsem tu kartu koupil už v prosinci Čekal jsem jak idiot trpělivě a s pochopením do konce ledna a vypadne z nich tohle. Ukazovat to měli akcionářům na prezentacích, mě zajímá realita u mě doma. Známý se zas těšil, že bude Battlefield 4 na GX70 snesitelnější. Prostě paráda a dokud nevydají skutečné plnohodnotné ovladače, tak pro mě mantle neexistuje a nezajímá mě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:45:30
avatar
??? nějak nechápu ... HD 7000 jako GCN už jsou na trhu skoro 2 roky ... nyní už používám R9 290X a všechno šlape na výbornou ... co je s ovladačema??? O tom, že MANTLE je na začátku a že se začne ve hrách používat jsme opakovali do zblnutí a má se začít používat v roce 2014 a co je? Leden 2014!

jeslti narážíš na to, že MANTLE v BF4 mělo být v prosinci, tak to mělo, ale jak jistě taé víš, kvality vlastní hry a funkčnost BF4 byly natolik špatné, že vývojáři museli nejdříve opravit hru, takže to dostalo přednost před MANTLE, proti čemuž asi nikdo normální nemůže nic namítat ;)
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:13:51

Tak abych to upřesnil, spolu s revidovanou GCN (R9 290 a trochu toho lowend odpadu), vyšly i rebrandované karty R9270X,R9280X - což jsou z pohledu marketingu AMD zcela NOVÉ karty. A já si jí prakticky hned jak vyšla pro mne zajímavá revize koupil. Takže pro mne jako zákazníka je to taky zcela nová karta a očekávám od ní podporu jako u nové karty. A Mantle měl být použit v BF4 v prosinci, reálné nasazení na všech kartách GCN. Tzn. že AMD mělo mít ovladač připraven v prosinci a čekat na DICE, mezitím mohlo v klidu udělat podporu pro stávající GCN. Mě to spíš přijde, že tam ty ovladače ještě někdo lepí, když zatím nejsou ke stažení, jen aby je mohl vydat dnes a říct, že splnil ten leden. PS: O ovladačích obecně jsem nic nepsal, jen jsem poukazoval na slibovanou dostupnost ovladačů na prosinec (protože předpokládám, že by si lidi ten slibovaný BF4 s Mantle nepouštěli na tužce).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:18:45
avatar
nechápu co ti vadí, všechno funguje jak má, i kdyby AMD mělo ovladače (mělo), tak by byl k ničemu, když BF4 a další dostaly MANTLE až teď ... tak vážně nechápu, co řešíš ... bylo jasně řečeno, že MANTLE se v BF4 jen ukáže, jeho hlavní přínosy a čas nastane až s příchodem dalších her během roku 2014 ... vše tomu zatím odpovídá
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:39:34
avatar
Řekl bych ,že mu vadí skutečnost, že Mantle jede zatím pouze na R9 290X, R9 290, R7 260X a grafickém jádře v APU Kaveri, ale na R9 280X/R9 270X a 7970/7950/7870 nejede, takže bude muset dál čekat, ačkoliv podpora byla slíbena pro všechny GCN karty. AMD doslova píše, že výkon starších GCN karet v Battlefieldu 4 s Mantle bude optimalizován v budoucí verzi ovladačů Catalyst, že tyto karty zaznamenají „omezené“ zrychlení a AMD momentálně zkoumá možnosti, jak jejich výkon vylepšit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:44:26
avatar
jo takhle ....aha .... no první verze MANTLE je orientována hlavně na zlepšení chodu a efektivity využití CPU ... grafiky se dočkají optimalizace v dalším kroku .... je to v článku ....

já vážně nechápu, co někteří čekají za dokonalos, bylo jasně řečeno, že v BF4 bude vůbec první herní MANTLE ukázka a demonstrace toho, že ta technologie vůbec funguje ... je jasné, že nebude fungovat dokonale a v plném rozsahu ... podpora pro další grafiky, stejně jako pro CrossFire atd. + optimalizace pro samotné karty dorazí následně ... MANTLE je stále ve vývoji a bylo jasně řečeno, že tohle je prostě jen začátek ....

prostě trpělivost, teď tu mámte MANTLE v první "BETA" verzi, která ukazuje, že funguje a má přínos i potenciál, další funkčnost a podpora bude následovat a to brzy ...
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:52:05

hele, tak oprava, nakonec na fb nebo kde AMD zveřejnilo, že bude podporovat v betách všechny desktop GCN, tak uvidíme ;)

PS: Já od toho nic nečekám, já mám výkonu v BF dost, spíš mi jde o ulehčení CPU části na slabých APU. O tom podle mě Mantle je. Těch pár procent na highend single GPU sestavách asi nikoho nevytrhne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:19:16
avatar
jj dělá se na tom ... fakt tohle je jen malá ochutnávka a ukázka, že to vůbec funguje
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:36:47

Zapomněl jsi na 7850, tu mám já
kukino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:18:51

skor by ma zaujimal realny test zamerany na lagy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:59:08
avatar
troll detected ....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 18:41:57
avatar
V případě BF4?

Ta hra je takovej sh*t, že tomu Mantle nepomůže. Ale ostatním hrám snad ano. Budu se divit, pokud po tomhle patchi BF4 vůbec pojede.. Tipuju na další novej bug, jakmile to patchnou.

Jinak má BF4 v prakticky všech ohledech takové problémy, že je Mantle úplně irelevantní. A ostatně, to, že to funguje zatím na pár vybraných kartách je taky jedno.. ty moc lidí nemá a mineři radši těží než hrajou.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 19:21:39
avatar
Co Mantle v BF4 přinesl běžnému hráči bez GCN grafiky či APU? Malý seznam postřehů..

1) musí si stáhnout 1.3GB patch a ručně updatovat PB
2) hra padá s nějakým DX errorem (to se mi stalo hned jak sem to zkusil pustit)
3) ve hře nefunguje zvuk (druhý pokus)
4) problém číslo 2 není náhoda, ale spíš konstanta

Menší reporty z fóra. Vzácně způsobuje lagy a zvýšení pingu (z 30 na 300 apod luxus). Když se narodíte v tanku, hra spadne (mam podezření, že tohle je starší bug, stalo se mi to i před posledním patchem).

No dobré, na jeden patch, minimálně 2 nové kritické bugy, gratuluju DICE.

Jinak já nemůžu hrát vůbec, nefunguje zvuk a padá to do pár minut.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 04:28:54
avatar
Ehm, budete asi muset pořídit hardware, na kterém funguje mantle . Vážně, to je smutné, DX funkcionalita by být ovlivněna neměla, snad za to může jen DICE a nebyl záměr AMD to znehratelnět přes DX
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 18:25:56
avatar
Ani to by nepomohlo. Lidí, kterým funguje současně Mantle a BF4 je naprosté minimum.

Samozřejmě Tvá dedukce je správná, chyba není na straně AMD. AMD dokonce kvůli neschopnosti DICE muselo upravovat a ladit ovladače už v minulosti (pár betaverzí 13.xx vzniklo čistě kvůli tomu).

Spíš si AMD vybralo ukrutně blbou hru na předvedení Mantle. Asi DICE věřili, no to já a pár tisíc hráčů taky.

Pro ilustraci doporučuju tohle fórum..

Odkaz

Takhle to tam vypadá od začátku. Permanentně něco někomu nefunguje. Samozřejmě je tam slušná dávka whinerů a trollů, ale ten zbytek jsou bohužel reální lidé s reálnými problémy, které nejsou jejich vina.
kotva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 23:47:21

ako ti moze ist mantle clovece ked niesu este vypustene ovladace ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 01:00:42
avatar
ovladače jsou, jen ne veřejné, což ale nebrání, aby si je kde kdo nainstaloval, když víš kde hledat
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 12:20:30
avatar
DD jestli myslíš ty catalysty 13.30/35, tak ve skutečnosti neobsahujou knihovny potřebný k rozhejbání mantlu.

U těch 14.1 měli prej problémy s instalátorem nebo co, takže nevím odkud máš ty svoje teda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 13:02:21
avatar
já mám speciální neveřejnou betu 14.1 má být přístupná brzy
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 13:24:48
avatar
Aha, tak to máš tu betu pro novináře. Na netu jsem našel info, že AMD ty drivery oficiálně odkládá na příší týden No nic, kdo si počká, ten se dočká
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 16:18:37
avatar
14.1 co má DD je leaknutá už nějakou dobu, ale je třeba trošku dolovat na netu..

MANTLE je mi fuk, mě stejně nepojede, GCN grafiku nemam.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 18:48:02

Nemá žádnou novinářkou, ta se do oběhu ve finále taky nedostala. Má pouze tu nedodělanou co je na netu (těžko říct kdo to vypustil, takže nás tahá za fusakle). Oficiální bude uvolněna v následujících dnech pro všechny. Zdroj TechpowerUP(informuje i o té novinářské betě ovladačů).

Ovladace 14.1 pro novinaře byly uvolněny dnes v 170 hodin.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 12:54:37
avatar
ale má novinářskou ... dostaly jsme ovladače s předstihem a AMD nás požádáalo abyhcom ji dále nepouštěli to je celé ...
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 13:43:37

Tak to potom gratuluju jste dle AMD asi světově nejuznávanější HW magazín, protože jste jako jediní obdrželi press ovladače, ještě předtím něž je dostal kdokoliv jiný. Gratuluji velice.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 15:05:42
avatar
Kdybys nekecal o věcech o kterých nic nevíš, kolegové v zahraničí je měli taky ...
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 09:19:58
avatar
*facepalm* první si o tom něco přečti a potom něco piš
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Může mi to někdo vysvětlit ? 2014-01-30 16:26:53

Může mi nekdo vysvetlit kde na tech screenech je videt ten narust oproti DX ?

Pripad cislo jedna na DX jsou nizsi minimalni snimky prumerne jsou o 2fps vetsi jak u mantle a pouze maximalni jsou rapidne nizsi, ale to u mantle nastalo 3x asi na jednu skundu behem mereni

Případ číslo 2 podle screenu je mantle ve všech ohledech pomalejší

Případ číslo 3 není radeji 2hý screen vůbec ?!?
Co to jako má bejt ?

Dle toho co je zverejneno na screenech je Mantle naopak o ty uvedene hodnoty pomalejší ?

Navíc by bylo vhodné napsat že pro generaci karet 7000 a 280 Mantle nedosahuje zdaleka takoveho vykonu jako by melo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:40:38
avatar
1, prosímtě ty nám vysvětlit co to plácáš? - jaké screeny, jaké pomalější proti DX???

2, přečti si článek ještě jednou, hlavně závěr ohledně toho pro co je první verze MANTLE v testovací verzi vůbec optimalizována ...
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:53:20

Na Dice který je puvodní zdroj teto zprávy jsou screeny. Nevím teda odkud jsi tohle čerpal, když ne z tama

http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/bf4-mantle-live/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:47:45
avatar
přímo od zdroje = AMD + vlastní info a testy
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:00:16

Tak se potom podivej na Dice protoze ty screeny ukazuji presny opak toho co pisi, bud maji spatny popis a nebo mi neco unika.

Uz je mi jasno, je to odezva snimku. FPS je pouze aktualni nahore.
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:11:52
avatar
Pravdepodobne majú prehodené screanshoty. Lebo pri priblížení tých screanov sú čísla, ktoré majú zodpovedať výkonu Mantle, vždy nižšie. Edit: Jop je to odozva nie FPS. Takže to dáva zmysel.

DX11: http://eaassets-a.akamaihd.net/battlelog/prod/61d099d23fe104fe673091d470c96970/en_US/blog/en/files/2014/01/testcase1_dx.jpg?v=1391095720.16

Mantle: http://eaassets-a.akamaihd.net/battlelog/prod/61d099d23fe104fe673091d470c96970/en_US/blog/en/files/2014/01/testcase1_mantle.jpg?v=1391095720.16
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:12:36
avatar
;)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 18:29:52
avatar
Rad by som vedel (aj sam otestoval,snad bude moznost), aky prinos bude mat Mantle na cisto APU zostavach (bez gpu), ci uz starsich Richlandoch alebo aj Kaveri .. Nejake prognozy DD?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 04:35:37
avatar
Richland, Trinity má bohužel WLIV architekturu, takže na jejich GPU mantle nepojede. Pokud však máte kombinaci těhle APU a GCN dedikovaného radeonu, tak tam samozřejmě mantle pojede, navíc podle měření právě takové sestavy získají největší výkonnostní nárůst
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:15:29

ja mam otazku, mozno trosku blbu ale mam kupil som ntb lenovo g505, kde je amd a4-5000, slabsi procak ale na programovanie a net to staci, sice aj max payne 3 som rozbehol ale to je vedlajsie otazka moja je, ze ked amd optimalizuje ten mantle na vsetky procaky a grafiky tak ci bude sucastou toho catalyst, to znamena, ze ked mam napr toho max payne 3 a teraz mi to behalo trepnem na 25-30fps a ked pride aktualizacia catalystu tak ci mi to zdvihne aj u tejto hry vykon, cize fps alebo to bude len pre tie enginy, kde sa ten mantle implementuje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:21:37
avatar
samozřejmě MANTLE musí být součástí dané hry. A pochybuji, že by MP3 podporu MANTLE dodatečně dostal ;). MANTLE je API , takže aplikace musí být napsána tak, aby tohle API používala ....
TheodilCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 18:17:19

Takže abych to shrnul.

290x, 290 a 260x jsou odlišné, protože mají na rozdíl od 280x ... audio co-procesor.

Mantle zvýší výkon CPU a největší rozdíl bude crossfire, kde čekejte opravdu masivní bonus za každou kartu. Nevím jak to bude, ale když s 4 kartami máte cca 2.7x více FPS, tak s mantle se to bude už víc přibližovat k 4 násobku a to s téměř žádným Microslutteringem.

U Kaveri máte navíc k Mantle HSA. kaveri nemá tak silnou grafiku jako PCL grafiky, je dražší než richland, ale díky té HSA je o hoooodně výkonější na efekty (Fyzika ...). Kaveri je pravděpodobně dražší, protože jde půjde použít i jako co-procesor na efekty ... A tím hooodně ulehčit grafikám. Má dokonce 12 výpočetních jednotek a ty už Intel na hry snad překonají. I když CPU má Jen 4 jádra, vždy s něma pracuje i těch 8 GCN, takže ve hrách se tváří jako 4 jádrový, ale na hodně věcí v optimalizovaných hrách použije všech 12 a ty budou ještě rychlejší než 12CPU jader, ale jen v optimalizovaných hrách a né na výpočet každé věci.

Když bych to tak shrnul, tak Kaveri a 290x by mohli mít snad i lepší výkon v optimalizovaných hrách než s 6 jádrovým Intelem, protože CPU už nebude brzda. Jen si spočítejte, +- 25 % mantle, -+ 25 (snad i více) díky HSA a hned je radost mít jen tak o polovinu větší FPS. U 290x to půjde už hodně poznat, a hlavně v crossfire. Nebylo by špatný mít cca 90% FPS navíc za každou kartu.

Těším se až si to vyzkouším.

PS : Opravte mě jestli se pleti. Jinak zamýšlené se proč je Kaveri dražší. Výkon až tak velký není za tu cenu. Myslím si že AMD něco kuje, nejspíš ten co-procesor.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 19:08:03
avatar
Malá "muška v polévce". Vždycky budou hry, které jsou náročné na CPU. Třeba když se autoři rozhodnout zabudovat fyziku akclerovanou CPU popřípadě i třeba něco jako AI místo AD. Takže u her, kde nic z toho není to pomůže, ale u těch kde CPU je podstatné (dneska asi skoro nic) to nepomůže. Ale může se časem změnit..

Jinak Mantle je tuším prakticky neomezené z hlediska podpory HW, takže pokud jí někdy dostanou Intel CPU, bude to zajímavé. Ostatně to první demo bylo na nich.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 21:24:38
avatar
Neviem si predstaviť "fyziku" ktorá by sa nedala počítať paralelne, teda možno ak by si hral urýchľovač častíc a potreboval by si presne vypočítať veľa parametrov pre každú JEDNU časticu ...inak to je vždy veľa častíc ktoré možu byť počítané zároveň.

Tiež ai, ak by bola náročná na jednovláknový cpu výkon tak by bugovala rovnako na 5ghz i7 ako na 300mhz arm(napríklad).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 22:34:34
avatar
Ona občas stačí blbá optimalizace.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 18:34:37
avatar
Jsem rád, že se tahle "revoluce" v počítačových hrách děje oni to vůbec nemuseli dělat. Takhle když budou mít své knihovny tak budou hry aspoň optimalizovanější a DirectX má konečně konkurenta. Jelikož od Directu 11.0 na to kašlají mi přijde, protože za tři nebo čtyry roky nepostoupil téměř vubec co se týče z hlediska optimalizace.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 21:17:32
avatar
Mám intel+nvidii takže tohle se mě už méně týkat nemůže. Ale moc se mi líbí co vidím, jsem rád, že vývojáři objevili výraz "optimalizace" a začali ho používat. Vypadá to moc slibně. OK byl jsem na pochybách. Od teď fandím mantle...
kukino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2014-01-31 10:44:51

Nechcem tu byt znova za toho "zleho" ...ale co znamenaju tie 3 vrcholy na tomto obrazku renderovaneho pomocou Mantle? Stuttering??

Odkaz

v DX11 uz nie su

Odkaz

...keby ano, dufam,ze to chalani este poladia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 10:46:36
avatar
Troll detected ....

1, MANTLE je sotva na začátku, není optimalizované

2, jistě sis také všiml, že s MANTLE je celkově průběh FPS mnohem hladší ...

3, máš to v článku i v diskusi jen asi 10x ... ANO MANTLE se stále ladí a ladit bude, tohle je jen první ochutnávka, že to vůbec funguje a má přínos ...
Julo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ochutnávka 2014-01-31 18:35:26

Mne to pripadá ako ochutnávka jedla, ale na taniere položili fotky. Ovládače Catalyst 14.1 beta stále nie sú dostupné. Toto AMD nevyšlo, očakával som lepšiu prípravu.

Edit: "Ďakujem" za palec dole, všimol som si že sa dávajú bez rozmyslu, skôr zo zvyku - štýlom - tento kritizuje AMD, dostane mínus, tento chváli AMD, dostane plus.
Napísal som niečo nepravdivé? Tie ovládače stále nie sú dostupné. Článok má nadpis: "API MANTLE je zde a lze jej otestovat v prvních hrách" To sa dá pochopiť tak, že otestovať ho môže každý kto má vhodný hardware. Ale pravda je taká, že ovládače majú len vyvolení - ako je napríklad DD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 12:17:40
avatar
já mám vše potřebné, mě to jede tohle je oprvdu technologická ochutnávka, nic co by bylo určeno jako hotový produkt pro běžné uživatele ...
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 09:30:48

Ten taky nemá nic
Igor010 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 11:35:08

To co tu chce asi Julo povedat je, ze spotrebitelia kaslu na ochutnavky a chcu hotovy a funkcny produkt ktory v realite funguje ako vyrobca deklaruje. Od mantle som cakal uz v podstate doladenost a funkcnost, ale hlavne je, ze AMD robi aspon nieco pre zefektivnenie HW Tak neostava nic ine len cakat
daducik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 19:03:25

Ahoj mam otazku bude to prome prinosem s tim to pc?Procesor phenom 4x965 a graficka karta 5850 toxic 1GB.Diky.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 19:49:04

tak prinos by si mal mat, sice zo zaciatku len niekolko %fps naviac ziskas no postupne, ked sa to riadne vyladi tak mozno aj niekolko desiatok fps viac ziskas, momentlane je to robene len na slabsie cpu, napr apu (a10 priklad)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-03 13:35:09

Nie lebo podpora Mantle je az od rady 7000 hore.
Zdroj http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalyst-windows-beta.aspx
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 10:01:35
avatar
Tak lidi, drivery jsou už venku: Odkaz
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 11:35:11
avatar
Tak zatím to nemají moc dobře poladěný.
BF4 - výkon nižší podle nastavení o desítky až stovky procent.

HD7770, A6 3670K 3GHz

Ale celkově mi ty ovladače přijdou divný, v bf4 mám propady i na dx, takže tahle beta je asi rychlokvaška kvůli mantle.

Btw, fuguje vám normálně MSAA? Nemůžu si pomoci ale mám to strašně zubatý s 4xMSAA
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 13:25:50
avatar
Musím souhlasit, v MP i SP mám propady docela brutální, dříve jinak plynulá hra, teď asi po 15min hraní MP je pokles FPS snad všude kam jdu. A MSAA je opravdu nějak zubatý. Driver mám instalovaný načisto.

Navíc ani ten Star Swarm nefunguje, fungovalo to jednou ještě před těma catalystama 14.1 v DX módu, teď to nefaká vůbec ani DX ani Mantle, jen černá obrazovka a freeze.

EDIT: Tak Star Swarm už mi jde (byl třeba reinstall), a samozřejmě Mantle funguje výborně. S FX 8350 4,5GHz a 7950 na 1100/5500, v DX minimální FPS 5 a v Mantle 20 což je sakra rozdíl. No mouchy to stále má - při exitu z benchmarku černá obrazovka a musím resetovat, ale je to jen alpha takže bych to pochopil.
Igor010 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 12:34:05

Mal niekto problem po naistalovani 14.1 ovladacov s adobe flash player ?
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejde 2014-02-02 12:35:01
avatar
Tak jedine ceho sem s Mantle zatim dosahl je bila obrazovka a pad. Holt beta no.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 12:44:25

To je tak Pre-Alpha
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2014-02-02 12:49:00
avatar
Asi tak, tezce nestabilni i v DX11, a to sem drive bez vetsich problemu pouzival mnoho beta ovladacu od AMD. Vracim se zpet k 13.12...
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 15:03:20
avatar
Tak po opetovne instalaci ovladacu (tentokrat jeste navic s vycistenim zbytku po predchozin) a smazani profilu se mi podarilo bf4 s mantle spustit. Narust samotneho vykonu prakticky nulovy (jsem u R7750 tak trochu cekal), potesil mnohem lepsi prubeh GPU vykonu, ALE oproti ocekavani vyrazne horsi prubeh vykonu CPU, vykyvy jako prase a mnohem vetsi mire - http://imageshack.com/a/img32/1001/jxnu.jpg), zjevne s dvoujadrovou i3 si to moc nerozumi. Neprijemne neplynule behem vykyvu CPU. Vracim se opet k dx, vyzkousim zase tak za mesic, spise dva.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 15:16:56
avatar
Moje vysledky v simulatore Star Swarm, narast pod Mantle je velky - Obrázek.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 21:33:53
avatar
Zdravim
dnes jsem stáhnul nové ovladače 14.1 a stáhnul si na Steam Star Swarm a výsledek?
Test v D3D = 9 538 Total Frames
Average FPS:26.49

Test v Mantle = 18 794 Total Frames
Average FPS:52.20

Sestava: I7-3770k 3.5GHz,AMD 7970 Vapor-X
podle mě docela ucházející :-), takže za mě je to přínos
Hrabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ukázka 2014-02-02 22:32:54

Já to beru jako ukázku toho, že to nějakým způsobem funguje. Určitě to zatím nereflektuje finální stav, to by byla ostuda. Jsem však rád za nabídku. Pokud to vyladí, určitě tomu dám zelenou. Po dnešním odzkoušení však vracím DX11. Na mé sestavě 4670k + HD7850 mám s DX11 50-60fps. S Mantle to kolísá 25-60. A to jsem to zkoušel jen na výcvikovém prostoru.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-03 22:42:49

Taky tak s R9270 alias 7870 zatial prinos nic. FPS takmer rovnake obcas to trhne.Na DX ide plynulo. Takze cakame na optimalizovanejsie drivery.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-03 23:07:10
avatar
což není vůbec divné, když drobné optimalizace byly udělány jen pro grafiky GCN+ tedy HD 7790/R260/260X a R9 290/290X ;) ..... stačí číst poznámky k ovladačům atd. ;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-04 08:46:05

Sa nedivim ,len hlasim vlastnu skusenost. ;-) Jo poznamky k driverom som cital preto ani ocakavania neboli velke. Ale samozrejme mi to nedalo aj tak vyskusat tie v14.1 na vlastnej GK ;-).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1014x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1505x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1117x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1187x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3770x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0