BITCOIN se přestává úřadům líbit - první zasahuje Kalifornie, další se chystají. Další spálená šance Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 24 červen 2013
altSvobodný trh, nekontrolovaný politiky a vládami, svobodná měna bez daní a poplatků ...

 

 

 

 

... to vše je horor pro současné politiky a státy. No představte si tu hrůzu. Občané si mohou s vlastními penězi nakládat bez kontroly, následných zdanění a dalších věcí. Tak přesně to je důvodem, proč čím dál tím více populární BITCOIN a obchodování s touto elektronickou měnou, začíná mnoha vládám a úřadům vadit.

Točí se tam ohromné peníze, obchoduje se s nimi čile ve velkém a všechno v tzv. šedé zóně. Prvnímu státu tedy došla trpělivost a požaduje ukončení obchodování Bitcoinů. Je jím Kalifornie v USA, která toto varování poslala přímo organizaci Bitcoin Foundation. Hrozí jí pokutou ve výši až 2 tisíce dolarů za každý den obchodování a každou transakci. Vtip je v tom, že sama Bitcoin Foundation vlastně neobchoduje a neprobíhají přes ní fyzicky žádné transakce. Je to vlastně F2P služba. Něco jiného jsou už burzy, které regulérně s touto měnou obchodují, a zde už je zásah ze strany států pravděpodobnější. Rozhodně tento případ není posledním a Bitconům nastávají horší časy.

Ale mnozí už si na něm solidně nahrabali. Bohužel (nejen) já jsem to zase prošvihl, za což si tentokrát nadávám opravdu hodně, protože to byla příležitost, kterou jsem zvažoval. Na začátku roku stál totiž Bitcoin jen asi 13 dolarů. Nyní se stabilně pohybuje kolem 100 dolarů, ale už se prodával i za 200-300 dolarů. Tak si spočítejte, že kdybych si koupil na burze těch přiměřených 1000 BitCoinů začátkem roku za těch 13 000 dolarů (260 000 korun), a prodal je při těch cca 250 dolarech za kus (250 tisíc dolarů), což se dalo bez potíží jeden čas, měl bych čistá ruka bez nějakých daní apod. zisk kolem 237 tisíc dolarů (4,7 milionu korun). Slušně spálená šance, co? A to jsem se držel dost při zemi s tou zamýšlenou investicí. Nejsem zdaleka sám, co si může nadávat, ale zase jsou tu tací, kteří opravdu ty miliony na téhle "kravině" skoro bez práce, vydělali. Budiž jim přáno. Nyní už přestává být Bitcoin až tak zajímavý, dostal se do hledáčku až příliš mnoha lidem a vývoj se těžko odhaduje, zvlášť když se stává trnem v oku úřadům. Ale lítají tam opravdu ohromné peníze, proti kterým je ten můj "ušlý" zisk takovým spropitným :).

Budu se muset vážně naučit že na zdánlivých (i skutečných) blbostech se prostě nejvíce vydělává :). Co vy? Lovíte Bitcoiny?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 21:46:57

Ono se da vydelat uplne na vsem. Bubliny tu vzdy byly, jsou a budou. Dulezite neni vubec co obchodujes ale jestli to co obchodujes se hodi na tvou investicni strategii. To ze neco prosvihnes je uplne fuk, nikdo nezna budoucnost. Kolik lidi se bije do hlavy ze kdysy nekoupili treba MS. Holt nikdo nemuze vedet. Kazdopadne koupit neco levne a prodat draze je jen jedna z vice strategii jak vydelat na investicich. Tech zpusobu je docela hodne.
Koukni treba na AMD ted. I prestoze burza celkem pada AMD zustava na svem. Muj nazor je ze staci aby se jen lehce zlepsily earnings ktere bude AMD hlasit 18 July a vydalo do toho pozitivni outlook a akcie vystreli. Pak se bude spousta lidi mlatit do hlavy ze nezaivestovali. Taky se muze stat ze se proste nepohnou nikam a nikoho ani nenapadne se mlatit do hlavy. Nikdy nevis
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 22:30:54

Přesně tak. Bublin už bylo hodně, ale hlavní je nevsázat na jednu minci, to sa pak každý diví Na druhů stranu, pokud sa ti taková investice podaří, možeš sa zařadit mezi stovky pisatelů knih "Jak zbohatnout snadno a rychle"

DD: No, promarněná příležitost... Já si myslím, že dneska je BitCoin stabilnější "investice", než byl ze začátku Jenom mňa jako počtáře DC mrzí, že sa takový výkon zbytečně plýtvá na zbytečnosti... Teda spíš zbytečné věci z pohledu Folding/GPUGrid/POEM/Einstein a dalších vědních oborů, které by ten potenciál určitě využili...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 22:54:48

Jo ten vypocetni vykon pokud by se radsi pouzil na vedni obory ktere posunou lidstvo dal tak by to bylo urcite lepsi.
Jeste vice me prudi ty rozkradene miliardy ruznymi upocenymi drzkami napojenych na politiky. Kdyby tyhle prachy sli do vedy ......
Anonymní  - BITCOIN 2013-06-25 02:10:14

Je podvod a neviem ci nemali skorej zasiahnuť nie pri cene 100 dolárov to už bude otázne nejako korektne ukončiť
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 03:07:20
avatar
Co to je za blábol, že je Bitcoin podvod? Můžete být tak hodný a trochu tu myšlenku rozvinout?
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 22:17:35

Nemohl

EDIT: Kurňa, člověku sa odešle první slovo z celého příspěvku a hned má 4 mínusy
Anonymní  2013-06-25 15:01:41

Vysvetli mi niekto pojem mena prosím .A poprosím charakteristiku menového fondu a 0:7 na digitálnom webe chlapci klobúk dole .Poprosím tento príspevok mi neminu skujte ale prosím nech mi nápise niekto čo je podla charakteristiky MMF mena! Ako môže vytvoriť menu skupina ludi?
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 15:43:57
avatar
Měna, respektive peníze, prošla dlouhým vývojem, přes výměnný obchod (s tím jsou spojeny dva problémy: 1.nedělitelnost-těžko lze vyměnit jednu větší věc za několik menších a 2.neexistence shody potřeb-je obtížné aby se dva lidé chtějící mezi sebou směnit našli ve stejný okamžik.), nepřímou směnu (Při nepřímé směně neprodáváte výrobek hned za cílové zboží, ale za nějaké zboží které působí jako mezičlánek (který je dobře obchodovatelný, tabák,), či později především stříbro a zlato)), následně se přestalo platit cennými kovy fyzicky, ale pouze pomocí poukázek o jejich uskladnění (bankovky, státovky), peníze ale byly kryté, v bance by vám je vyměnili za zlato. V současnosti peníze kryté ničím nejsou, přičemž vláda (centrální banka) je může tisknout jak se jí zachce a tím ředit jejich kupní sílu (vzniká tak inflace, která víceméně funguje jako jakási daň, daň kterou většina lidí nevidí, nebo si jí neuvědomuje). Oproti tomu Bitcoin nepodléhá žádné centrální autoritě, tudíž vás stát skrze Bitcoin nemůže okrádat (to se vládám samozřejmě moc nelíbí).
Abych ale odpověděl na Vaši otázku (neodpovím ovšem přímo, jelikož nevím co je podle MFF měna), peníze jsou poptávané jako prostředek směny (jejich užitná hodnota je to, že je v budoucnosti budeme moci směnit za něco co je pro nás užitečné, konkrétně u Bitcoinů je to jejich jediná hodnota, kdyby se však platilo zlatem, tak to má hodnotu nejenom jako prostředek směny, ale i jako cenný kov, který má různá další využití). Co se týče otázky jak může měnu vytvořit skupina lidí, tak v případě Bitcoinu můžete vidět že docela snadno, nicméně jelikož Bitcoin je měna svobodná (ne jako většina světových peněz s nuceným oběhem), tak když lidé nebudou chtít Bitcoin používat jako prostředek směny, tak vlastně žádné peníze/měna nevznikla. Koukám, že je to trochu zmatečné, jestli je však někdo jiného názoru, nechť mne opraví.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 17:01:54
avatar
-inflace nevzniká jen a pouze se strany vlády
-okrádání, lichva atd... jde postavit na každém platidle tedy i na BC
-vládám se nelíbí třeba protože přes BC jdou prát špinavé peníze
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 17:19:13
avatar
-Inflace nevzniká jen a pouze ze strany vlády (s tím samozřejmě souhlasím), nicméně špatná inflace (kterou rozumím právě ono cílené znehodnocování měny emisí peněz) vzniká pouze ze strany vlády (která má monopol na emisi peněz! Tudíž je jediná kdo jí může způsobit) a to je ta inflace o které mluvím, když si to přečtete tak jí tam máte nadefinovanou.
-O lichvě nikde ve svém příspěvku nepíši. Tudíž nevím co to s tím má co dělat.
-To že se vládám BC nelíbí, protože přes něj jdou prát špinavé peníze, to je samozřejmé, jinými slovy-vláda vás nemůže skrze Bitcoin okrádat (tady samozřejmě záleží na tom, co od státu očekáváte)
Anonymní  2013-06-25 17:33:21

ale preboha ved sme v kapitalizme inflácia je modla kapitalizmus "hlavne udržateľná okolo 2%" kapitalizmus funguje na dlhu a tlačený peniazi a znehodnocovania peňazí a dlhu ako takého .Preto nieje bitcoin mena! Švajčiarsky frank netlačil obeživo a začal stúpať tak ho museli naviazať na euro a to posilnil o 20% a už ohrozoval vyvoz švajčiarska .
Meny aj keď niesu viazane na zlato sú kryté HDP a úsporami ludi tej krajiny .Bitcoiny ak všetci predaju mena kľudne klesne na 0,1 .
Tým nikoho nezatracujem ze chce zarobiť do roboty za pás je blbosť si myslieť ze prídem k peniazov .Ale bitcoin nieje mena vôbec žiadna a kým bude dosť somárov co budu pri 100 stále nakupovať bude existovať nič viac nič menej
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 17:54:56
avatar
Tak já vám teda vůbec nerozumím. Vy prosíte o definici peněz, když vám tu nějakou nabídnu, tak jí úplně ignorujete a napíšete toto:
ale preboha ved sme v kapitalizme inflácia je modla kapitalizmus "hlavne udržateľná okolo 2%" kapitalizmus funguje na dlhu a tlačený peniazi a znehodnocovania peňazí a dlhu ako takého .Preto nieje bitcoin mena!
Proč teda není bitcoin měna? Kde to z vašeho textu vyplývá?
A inflace není modla kapitalismu, to je modla socialismu, protože vlády (a EU) z inflace financují sociální stát.
Anonymní  2013-06-25 17:57:04

lebo bola zla MMF neuznáva žiadnu menu skupiny osob ! Jednoducho žiadnych 5 ludi nemôže vytvoriť menu . A ak si nakúpil za 100 bitcoin a začne vypredaj zase im padne server a predaju len ty vyvolený . V charakteristike meny je ze ju garantuje stat a národná banka a ta je MMF .A v bankách máš istotu do 100 000euro "aspoň uvádzanú" . Ak sa niečo zomelie keď bitcoin spadol z 200 na 70 neboli prístupne servery na predaj to je v princípe podvod už len to malo byt dôvod na zablokovanie bitcoin na burzu.
Ešte raz nemám proti bitcoin nič a ale nieje to mena !!Ako najľahší spôsob ako oprať špinavé peniaze stým súhlasil ale pre istotu veľmi rýchlo
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 18:09:49
avatar
Servery nebyly přístupné, pokud se nepletu, z důvodu krize na Kypru, kdy lidé začali používat BC místo Eura, které ztratilo u lidí důvěru (všichni víme proč). Tedy nebyly přístupné z důvodu zásahu instituce EU! Tudíž podvod je to z principu od EU ne od BC.
Jinak samozřejmě máte pravdu že v současnosti to legální(!) peníze nejsou, jelikož máme měnu s nuceným oběhem, nicméně to já osobně také považuji za podvod, přece když se s někým dohodnu na tom, že chci zaplatit zlatem a dotyčný s tím souhlasí, kdo mi do toho má co mluvit?
EDIT-odkazy:
Odkaz
Odkaz
Anonymní  2013-06-25 18:23:00

hahaha
Nie niekto sa pohral začal svoje špinavé peniaze trepať na bitcoin a potom ich zrazu vybral a cele to spadlo a predali na vysokých úrovniach len vyvolený "čistý burzový podvod"
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 21:25:41
avatar
Nechápu co je na tom za podvod, nikdo nenutil ty lidi to kupovat, že to za tu cenu koupili je jenom jejich problém, to přeci není žádný podvod, navíc BC není primárně určený k spekulacím ale pouze jako alternativa klasických peněz, to že s BC někdo spekuloval a prodělal na tom, je jenom jejich hloupost, navíc to už hold patří k rizikům burzy.
Anonymní  2013-06-25 23:56:58

ale ty nechápeš ? Vola sa to mena "podla niektorých náhrada zlata" čo je podvod!! Bitcoin nieje mena lebo nieje vôbec ničím krytá .Môže sa ti stat že más v bitconoch teraz 1000 dolárov ale keď to padne niekto to vypne ako sa to už stalo a nepadol pri Cypre padol na vrchole keď začal nenormálne stúpať na hodnotu cez 200 a už vedy mali možnosť predať len niektorý lebo boli servery nedostupne .
Ale súhlasím pyramidálnu hru tiež nikto nikoho nenútil a hrala sa . Bitcoin nieje mena ale pyramidálna hra
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 00:05:46
avatar
Vola sa to mena "podla niektorých náhrada zlata" čo je podvod!!
Podle koho je to náhrada zlata?
Bitcoin nieje mena lebo nieje vôbec ničím krytá .
To platí jak pro Korunu, Euro nebo třeba Dolar.
Môže sa ti stat že más v bitconoch teraz 1000 dolárov ale keď to padne...
Může se vám stát, že nakoupíte Eura a že celá EU se rozpadne a BUM, najednou není mezi BC a Eurem rozdíl, ne počkat je tam rozdíl, BC nemá pod kontrolou žádná centrální autorita a nemůže cíleně provádět jeho inflaci!
Anonymní  2013-06-26 06:04:35

No čítal som o tom veľa keď je 100/ 1 k doláru je tam na to navesených niekoľko miliard dolároch . aj o náhrade zlata bitcoin bolo popísaného tiež som sa len smial .Ale dnešná burza funguje na princípe stáda oviec "zlata a strieborná bublina praskla " Teraz je bitcoin a nejakú dobu sa zase vyberie čo pôjde hore aj keď nelogicky .
Jedine v com burza ako tak funguje sú poľnohospodárske komodity .Ak je nad úroda žiaden špekulatívny kapitál tam nezostane "kava" .
Prečo by sa Euro malo rozpadnúť? Zadlženosť? ta je ako USA Japonsko ma 220% k HDP EURO je tak zdravé ako iné meny okrem franku
dolár sa hýbe 1,2 až 1,3 k euru bitcoin v akom?
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 10:00:29
avatar
To co jsem napsal, bylo, protože v diskuzích o BC to stále sklouzává k idealistickému evangelizmu, že BC je spasitelem lidí co se týká negativ( např ta inflace) , které má přináší tržní systém.

Nepřináší, BC je elitářská „doplňková měna“. BC není přímo z definice měna jako taková. V teorii nese jisté výhody, ale také přicházíte prakticky o všechny ochrany, které klasická měna má.

Argumentujte tím, že stát nemůže vytvářet vyšší inflaci, ale nezabráníte inflaci z nízké produktivity práce, nadvýroby, nebo přírodním vlivům. Rozhodně to neodbourá nezaměstnanost, místo snížení kriminality to naopak poskytne prostor pro kriminalitu vyšší ale né drobnou ale tu „vrcholovou“.

Samotná „výhoda“ v deflačním charakteru nedokáže vyrovnat ostatní nevýhody.


Tedy dnes ,protože těžba BC má charakter letadla se nevyplatí vstupovat mezi těžaře, pro nevyrovnaný charakter se nevyplatí do BC investovat jako do investičního média. Lepší svět přímo díky BC také nebude.

Dost mi to připomíná stav před xx let, kdy kdy spousta lidí vidělo v Linuxu prostředek jak odbourat drahé patenty a drahý SW a dnes....
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 10:30:52
avatar
Opět s vámi souhlasím jen z části. BC samozřejmě žádnou spásu přinést nemůže, tady je potřeba systémová změna.

Musíte si uvědomit, že ta nadvýroba či nízká produktivita práce, je často způsobená právě inflací peněz od státu (to zde nebudu rozepisovat, jelikož to krásně shrnul uživatel nnevimm. o kus níže). Co se týče odbourávání nezaměstnanosti, to že nezaměstnanost má odbourat měna, je jenom iluze (nehledě na to, že pro kapitalismus je jistá míra nezaměstnanosti přirozená-frikční nezaměstnanost).

Co se týče těžby, tak to máte asi pravdu.
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 13:19:19

Je tady ještě problém s uvažováním lidí, že musí být jedna jediná měna. Už několik tisíc let si státní útvary uzurpují monopol tisknout/razit peníze a my jsme si zvykli na jednu měnu ve státě. Dalším logickým krokem je proto Euro nebo Amero, jenže co to vzít z opačného konce? Nemít jednu centrální měnu, ale několik zároveň? BC není spásná měna, ale jako měna doplňková funguje (jak je vidět) správně.

Proč bysme nemohli za zmrzlinu platit v hotovosti, zatímco na internetu nakupovat za BC? Momentálně, protože je BC jediná taková měna, zažívá strašné turbolence a překotný vývoj, navíc je to jediná měna celosvětová. Pak sa není co divit, že v ni lidi nebudou mít důvěru.

Ale to hlavní na BC je to, že jeho systém je nějak nastaven a je jenom na nás, jestli s ním budeme platit, nebo ne. Inflace? Butza? Produktivita? To je naprosto nepodstatné, protože si můžeme vybrat, jestli budeme BC platit, nebo ne. A pokud se objeví další takové měny (s jiným nastavením - klidně s inflací), tak to jenom uvítám a rozhodnu se, kterou platit a která je pro mně nejvýhodnější.

Ještě bych řekl, že ta definice měny je trošku zavádějící, protože je přizpůsobená existenci centrálních bank. Pro mně je měna všechno, čím se dá platit. Navíc, jako u měny s nuceným oběhem, si odpracuju práci (nebo teda GPU za mňa) a já za to dostanu BC, za který si něco koupím. V tom nevidím žádný rozdíl...
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 16:03:53
avatar
Přesně tak, jediné co je třeba je umožnit lidem platit si čím chtějí, nic víc se dělat nemusí, trh pak vybere nové peníze (nemusí být jenom jedny)
Anonymní  2013-06-26 23:17:33

ved vzniklo už aj alternatíva k bitcoin a nie jedna .Ešte raz nieje to platidlo je to vymyslená digitálna komodita . Mne vôbec nevadí vadí mi začo sa považuje a to je podvod !
KONIKPK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-27 15:29:03

tak uz ta to mrziet nemusi lebo bitcoin uz sa teraz prestava minovat cez GPU takze si v klidku ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 21:54:59
avatar
Jo tuhle maličkost sem taky prošvih, obzvlášť blbě, protože sem o existenci téhle věci věděl už prakticky od začátku, ale nějak mi nikdy nevyšlo si něco koupit.. Škoda no.

Akcie nVidia/AMD obvykle nejsou špatná volba.. občas vylezou nahoru.

Jinak státy můžou chtít cokoliv, tohle nejde "jen tak" zarazit. Ostatně, žádné F2P nejde..
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 22:16:39
avatar
Citace:
Tak si spočítejte, že kdybych si koupil na burze těch přiměřených 1000 BitCoinů začátkem roku za těch 13 000 dolarů (260 000 korun), a prodal je při těch cca 250 dolarech za kus (250 tisíc dolarů), což se dalo bez potíží jeden čas, měl bych čistá ruka bez nějakých daní apod. zisk kolem 237 tisíc dolarů (4,7 milionu korun).

po vojne je kazdy general. Takychto KEBY byva na burze dost, minimalne raz za tyden sa najde nejaky trh
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 23:04:05

Mám pocit, že mezi výrobci ASIC bitcoin minerů zavládne panika.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 23:18:29
avatar
Aka nahodicka ze si zrovna spomenul Bitcoin, som pred par dnami narazil na zaujimave poctenicko na sprievodcovi Tomasovym zeleziarstvom: Odkaz
nufnuf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Další coiny 2013-06-25 08:23:43

Amíci si můžou zakazovat co chtějí, největší burza - MtGox je japonská ...
Nicméně Bitcoiny kvůli masivnímu zapojení ASIC minerů ztratily své kouzlo. Doporučuji všem aby raději přešli na scrypt based coiny - Litecoin a spol. Než někdo vytvoří ASIC pro scrypt, bude to stát moooc peněz a času, takže radši naskočte do rozjíždějícího se vlaku ... difficulty je stále nízko, tak proč si nenadělat nějaké ty coiny do zásoby.
7950tka udělá cca 0.75 litecoiny za den. Co se elektřiny týče - tak nula od nuly pojde. Ale musíte mít na paměti, že v okamžiku těžení málokterá kryptoměna bývá extra zisková - zisk přinese až čas.
Osobně se snažím nasyslit alespoň párset litecoinů a několik tisíc feathercoinů (nováček, 7950tka udělá cca 25 FTC za den).
Ano je to loterie a možná z toho budu mít ultra-prd. Ale jsou celkem rozumně založené predikce, že se LTC dostane v dohledné době na minimálně 1/4 ceny bitcoiny ... a FTC zase 1/4 ceny LTC. A v budoucnu se očekává že LTC překoná cenu BTC - právě kvůli tomu že BTC je "zlato" pro bohaté s ASICama - kdežto LTC se rozšíří víc mezi nás, obyč lid

tak přeji všem veselé těžení a pamatujte - tohle je oblast u které platí, čím dříve jste in, tím lépe pro Vás ...

nufnuf
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 09:01:50
avatar
Tady vubec nejde o vydělávání peněz, ale o praní peněz ve velkém!!!
Anonymní  2013-06-25 15:04:58

presne tak
To je bitcoin a nie mena
Krzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ltc 2013-06-25 09:09:45

Taky jsem ted zacal tezit LTC. U nich se ocekava celkem narust kolem cervence, ptz burza Mt.Gox ohlasila na tento mesic, ze zacne s LTC obchodovat. A jenom v den, kdy to ohlasila poskocil kurz z 2,2USD/Ltc na 3USD/Ltc
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 10:42:47
avatar
A co myslíte Japonsko je snad levicová země?.....
Anonymní  2013-06-25 15:06:21

myslíš Yakuza
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak na to 2013-06-25 13:29:58

Docela mě to zaujalo, doma se mi přes noc jedna 7950 fláká, mohl byste mi poradit "jak na to"? Hledal jsem nějaký easy návod na litecoinových stránkách, pochopil jsem že si musím stáhnout klienta a ten nechat běžet, ale kam se mi coiny ukládají a co s nima dál, to už tak nějak ne

Co vlastně to těžeí je? Něco jako SETi, tzn. že pro někoho jinýho počítám nějaký úlohy?
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 14:07:53
avatar
Strejda Google nefunguje?. Téma to je neskutečně obsáhlé , nad rámec toho co tu je možný publikovat.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Strejda Google... 2013-06-25 14:32:26

...funguje, jenže mi nevyplivl něco česky a stručně pro blbečky Já jsem třebas nepochopil za co se ta měna získává - OK, je v tom nějakej hardwarovej čas, ale za to že mi železo počítá nějaký hausnumera mi přece nikdo pytel cementu nedá - a zase nějaká měna funkční někde na síti je mi taky prd platná, když chci betonovat

kdyžtak mejl mám chva_na_email.cz
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 17:33:54

Litecoin mining is the process of using your computer’s CPU (Central Processing Unit) and GPU (Graphics Processing Unit) to process transactions for the Litecoin network. By doing this you can attempt to solve a ‘block’ which pays out a reward. Currently the Litecoin reward per block is 50 Litecoins.

Jinak co jsem koukal na statistiky tak NV GK completely sucks takze jestli nemas AMD GK tak jsi v dost velke nevyhode. Ale i CPU ti docela prispeje, coz jsem byl prekvapeny.
Anonymní  2013-06-25 18:53:20

Ja som zisti na google ze ide o nejaké výpočty .Na burze chápem ako je to z cenou keď ľudia predávajú klesá keď sa nájdu co kúpia klesá .Ale toto "počítanie alebo ťaženie " splna vlastne systém Kvantitatívni uvoľňovaní podpora inflácie bitcoin takže by mal klesať z jeho cena z počtom vyťaženia bitcoin ne
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 10:40:56
avatar
Svoboda, nezávislost Bitcointu je čistě přání, které nereflektuje realitu. To je ideál.
Anonymní také není. Současná situace spočívá to v tom, že BC nikdo zatím nekontroluje. Nikoliv, že by byl kontrolovatelný. Mechanizmy regulace obchodu a kontroly obchodu jsou realizovatelné nezávisle na použitém platidle. Stát může danit mušle, korálky, dolary nebo Bitcont.

Jediné co na BC vidím jako pozitivní je teorie, že nejde „dostiknout“, nebo falšovat. Tedy zatím. Teorie že s patřičným výpočetním výkonem nejde systém nabourat nikdo nevyvrátil.
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Soukromé peníze 2013-06-25 12:41:12

Vřele doporučuju všem zájemcům o tuto problematiku knížku od F.A.Hayeka - Soukromé peníze.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 14:19:20
avatar
Vzhledem k tomu kdy pan Hayek odešel. Nemyslím, že publikace Soukromé peníze objektivně popisuje současné aspekty Bitcointu, nebo jiné virtuální měny dneška.

To co s trhem udělal, až v druhé polovině devadesátých let Internet si většina ekonomů první poloviny minulého století si nedokázali představit.

Některé principy chování trhu a finančních systémů jsou popsané. Ale v případě BC můžeme vytvářet jen prognózy a předpovídat, protože sledujeme aktuální vývoj a tvorbu nových systémů které dopředu popisovat moc nejsou.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - problém BC 2013-06-25 16:02:16
avatar
Hlavní ekonomický problém BC je v tom, že po skončení generování nebude reflektovat žádný vtup reálných hodnot do ekonomik. To jest například těžbu nerostných surovin, či získávání energií z obnovitelných zdrojů, nebo i nárůst světové populace (produkční síla populace). Z toho důvodu u něj v případě, že bude dále fungovat, dojde k nutné deflaci, která nebude nijak zastavitelná. Jediným řešením by bylo reálně vytvořit měnu, která by byla generována v závislosti na množství reálných hodnot v ekonomikách (tyto by se však nesměly počítat, jako dnes HDP - tedy přes útratu, ale přes reálné vstupy do ekonomik, což je zatím dost velký problém).
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 16:30:22
avatar
No nevím, ale to co píšete mi přijde jako blábol, blábol schovaný za chytře se tvářící slova, proč by měl BC reflektovat hodnoty ekonomik? Vždyť se nejedná o národní měnu, jediné co svou cenou má reflektovat je víra lidí v to, že s ním v budoucnu bude možné platit.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 17:01:31
avatar
vedle
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 17:20:25
avatar
Vedle co? Můžete být tak hodný a rozvést vaši jednoslovní odpověď?
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 21:23:52

Co to je za blbost? Jaké vstupy do ekonomiky? Jestli chcete statické ceny, tak zavolejte bolševikovi. Svobodný trh je dynamický, vyvíjí se a s ním i relativní ceny. Uměle udržovaná snaha o zachování výše cen ve skutečnosti žádným zachováním výše cen není. Řeší se přes inflaci nových peněz, zvyšují ceny v sektorech napojených na stát, rozhodně nezvyšují ceny tam, kde je to potřeba - tam kde je poptávka. Způsobují deformaci trhu a chybné investice. Ceny budou s konstantním množstvím peněz a rostoucí produkcí klesat a to je dobře.
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-25 22:27:48
avatar
Konečně nějaký rozumný názor (i když musím přiznat, že si nejsem úplně jistý jak to myslíte v některých případech-zvyšují ceny v sektorech napojených na stát, rozhodně nezvyšují ceny tam, kde je to potřeba - tam kde je poptávka)
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 00:46:43

V pořádku, vysvětlím.

Přirozený růst cen je způsoben zvyšující se spotřebitelskou, či zprostředkovaně-spotřebitelskou (ceny statků, které jsou součástí výrobního procesu) poptávkou. Je to signál ke zvýšení produkce a ve výsledku efektivnějšímu uspokojení spotřebitelských přání.

Centrální banka se snaží udržovat (dnes dokonce zvyšovat o 2% ročně) CPI pomocí inflace nových peněz, manipulací s úrokovou mírou. Problém je, že v případě inflace nové peníze nezvyšují cenovou hladinu rovnoměrně, ale na vstupu, tam, kde přichází na trh. A s tím jak proplouvají trhem zvyšují ceny i ve zbylých částech trhu. Ve výsledku ti, kteří dostanou peníze jako první okradou ty ostatní, protože nakupují novými penězi za staré ceny.

Co je důležité, že ceny se nezvyšují v místech, kde je poptávka, zvyšují se v místech, kam investují lidé, kteří dostanou nové peníze - ti rozšiřují výrobu zboží ve své části trhu, zvyšují ceny vstupů a tlumí výrobu tam, kde byla dosud rentabilní, což vede k neefektivitě. Namísto starého zboží, které se vyprofilovalo na svobodném trhu, je vyráběno zboží jiné, které je prodejné jen díky umělému zvýšení nákladů zboží starého.

Abych to nějak sesumíroval. Máme tu statek A a B za stejnou cenu, přičemž spotřebitelé preferují A, jelikož jim přináší vyšší užitek. Inflace je jako skrytá daň uvalená na ty, ke kterým doplují nové peníze jako poslední - nakupují starými penězi za nové (vyšší) ceny. Statek B je tak najednou výhodnější jen proto, že na statek A je uvalena inflační daň -> spotřebitelé získávají méně za stejné peníze -> společnost chudne. Samozřejmě není to jen o výši cen zboží, ale i mezd.

Celé je to trochu složitější, ale jako nákres to stačí. No ještě se v tom trochu povrtám.

To celé by ani nebyl takový problém, nebýt nekrytých peněz. Investoři se snaží investovat racionálně, a za normálních okolností by i ti s novými penězi investovali do rozšíření výroby zboží, po kterém je poptávka (no ještě je tam problém morálního hazardu jako důsledku státních záruk a kartelu bank bod svrchovaným vládcem - CB). Jenže s částečnými rezervami neexistuje zpětná vazba v podobě přirozené úrokové míry, jejíž zvýšení je signálem k tvorbě úspor a útlumu spotřeby. Výše úrokové míry reguluje množství investic tak, aby reflektovalo budoucí poptávku. V případě, kdy je uměle nízká, je investováno i do výroby zboží, jehož prodej má nižší návratnost, než je přirozená úroková míra. Investic je příliš -> neodpovídají množství úspor a v budoucnu ty nejslabší budou muset zkrachovat - prázdné továrny jsou pak demonstrací vyplýtvaných zdrojů.

Ale, ještě je tu další věc. S absencí dynamické úrokové míry je možné z investic s nízkou návratností uměle udělat investici s návratností vysokou. Společně s vhodnou legislativou. Demonstrací je americký trh s nemovitostmi, kde průměrná cena domu stoupla za 10 let dvakrát. A to jen díky tomu, že v první řadě vladní banky Freddie Mac a Fannie Mae tlačily lidem hypotéky - nové penzíe - čímž zvyšovaly cenu domů na což reagoval trh zvyýšenou výstavbou. A čím více ceny domů rostly, tím více byly poptávány nikoliv kvůli spotřebě, ale kvůli investici. Jenže taková investice neměla oporu v budoucí poptávce, byla umělá, vyvolaná cílenou redistribucí bohatství. Když se trh nasytil, lidé očekávané výnosy nedostali, nikdo již domy nechtěl. Pokud by byla úroková míra v rukou trhu, nikoliv úředníka (Bernankeho), pak by se krátící úspory podepsaly na jejím růstu, a poptávka po hypotékách by postupně se jejím růstem klesala. A klesala by dávno před tím, než trh zkrachoval.

Nejdůležitější na tom všem je, že nové peníze způsobily boom nových domů, firem a subdodavatelů, kteří dnes krachují, protože poskytují něco, co nikdo (s nadsázkou) nechce. Nebýt toho všeho, byly by tu jiné firmy (jaké by to byly nevím, to vědí a mají vědět podnikatelé - pionýři trhu ), které by produkovaly to, co lidé chtějí, které by snižovaly ceny statků a zaměstnávaly ty, kteří jsou dnes nezaměstnaní. To vše se mohlo budovat posledních deset let, místo toho se stavěly domy, které nikdo nepotřebuje, vznikaly firmy a kapitálové (výrobní) statky, které produkují něco, co není potřeba. Kapitálové statky produkující to, co je potřeba neexistují - což znamená že se musejí nejdříve vyprodukovat, musí klesnout spotřeba (buď se může produkovat nebo spotřebovávat), což se dnes reflektuje jako rostoucí ceny a snižující se životní úroveň. Samozřejmě vždy budou existovat chybné investice, jenže inflační redistribuce pod centrálním plánem vytváří chyby strukturální.
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 01:12:56
avatar
Hezké a vskutku vyčerpávající shrnutí. Takže jestli se nepletu, tak mluvíte o monetární iluzi (toto je Rakouská teorie hospodářského cyklu?)?
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 02:01:54

Ano, přesně tak.
Anonymní  2013-06-26 06:17:22

ale si vypísal základ dnešného globálneho kapitalizmu "dlh a tlačenie peňazí" Z stavebnou bublinou v USA a nielen tam tiež sa dá súhlasiť .Ale podla mňa je tu ta doba kedy kapitalizmus viac vyprodukuje ako je schopný spotrebovať všeobecne
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 10:29:45
avatar
Takže vy tu nakonec smícháte dvě věci dohromady, co píšete vy je marxistická teorie nadvýroby, co píše kolega nahoře je Rakouská teorie hospodářského cyklu, která nahradila překonanou marxistickou teorii nadvýroby. Nemůžete si zkrátka z každé teorie vzít něco a udělat z toho kočkopsa.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 13:54:31

Nevím, čeho je základ "dlh a tlačenie peňazí", ale v době, kdy stát přímo kontroluje 50% vytvořeného produktu, přičemž ten zbytek je bezprecedentně šikanován regulací a investice jsou vázané na socialistický finanční systém, je jakékoliv užívání slova kapitalismus velmi odvážné.

Že se produkuje víc, než je možné spotřebovat, je pěkná blbost. Lidské potřeby jsou neomezené. Problém je ve vztahu náklady-výnosy, který je zastřen chybnými cenovými signály, způsobenými vlivy, které jsem popsal výše. Zboží již bylo vyprodukováno, a bylo vyprodukováno draze, proto ho nikdo nechce. Když se jeho cena sníží, tak se po něm jen zapráší. Jenže na minulou produkci je vázána struktura pohledávek (úspor), o které nikdo nechce přijít. Můžeme ceny domů snížit na polovinu a prodat je + odepsat pohledávky, nechat vypařit vaše úspory (které jsou na samém konci toho řetězce pohledávek) a ve výsledku si ten dům stejně koupíte za plnou cenu.

Problém je ten, že chybí úspory - kapitálové statky. A žádné magické kouzlo s finančním systémem ten problém nevyřeší. Ten vyřeší jen produkce. Státy se dnes za každou cenu snaží držet trhy v agonii, subvencí právě těch částí trhu, které produkují draze a zbytečně, za účelem "udržení pracovních míst", protože jsou to právě trhy, do kterých byly nality nové peníze, které vytvořily nejvíce pracovních míst. Dokud s tím nepřestanou, tak se nezačne produkovat a dokud se nezačne produkovat, tek budeme ve srabu.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 16:18:37
avatar
Nechápeš, že základním problémem je volné generování peněz bankami? Je jen jedna možnost, jak uchovat stálou hodnotu v nějaké ěně a tu jsem popsal výše. Pochopitelně do toho musí patřit i končená spotřeba a úbytek hodnto v globální ekonomice (ty by zase množství měny měly snižovat. Nikdo tu nikde nepsl o centrálně plánované ekonomice. Já tu popisuji teoretický model uzavřené ekonomiky světa s nějakými vstupy a výstupy, které by byly reflektované ve stablní celosvětové měně. Začít by se mohlo i tak, že by se měna vázala určitým objemem na určitý počet uživatelů této měny.
Anonymní  2013-06-26 23:24:23

ten projekt je ale nie bitcoin !!Bola by to imaginárna mena ku ktorej by sa prepočítavala hodnota mien .To značí FED vytlačil 2krat obeživa bude mat voči nej cenu 0,5 a ostane meny tiež .Bola by len na prepočet nie na zarábanie a špekulácie ale skutočný obraz zahltenia ekonomiky obeživom . Bitcoin nič reálne neodzrkadľuje .Je to digitálna pyramidálna hra
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-27 13:30:39
avatar
Přesně tak.
No s tím BTC ještě uvidíme. Je to spíš takový experiment, jak převádět hodnoty bez možnosti kontroly. To že ně tom hned parazitují spekulanti je smutná věc.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-26 16:10:48
avatar
Zcela jste zaslepen klasickým vnímáním penez očima moderní ekonomie. Nepochopil jste zákaldní myšlenku, kterou jsm zde naznačil. Nejde o nějaké umělé udržování cen čehokoliv. Jde zde o uchování hodnoty umělé měny. Touto měnou by například mohl být BTC, který by reflektoval ony vstupy o kterých mluvím. Tato měna by byla navázána na skutečnou reálnou hodnotu všech ekonomik světa. Fungovala by podobně jako zlatý fond, jen by byla virtuální. To k čemu vede systém, který funguje dnes je jen spirála rostoucí inflace. Peníze, co existují nemají žádnou reálnou cenu. tato měna, by tuto hdnotu měla, nemohl by si jí nikdo jen taktisknout například (ani státy ne).
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2013-06-26 09:48:34

Tímto "kdyby" pohledem se na to nedá koukat. Taky mohu říct, že pokud bych si nechával všechny natěžené bitcoiny a prodal je letos, když měly chvíli cenu 260 dolarů, tak bych měl dnes miliony a to nemám zase takový těžební výkon. Je to prostě typický příklad příležitosti, na které někdo vydělal a někdo ne.
Obecně zatrhnout bitcoin bude obtížné. Nejsnažší cesta asi bude šlapat po směnárnách, ale kdo zabrání tomu, aby se směnárna přestěhovala do země, kde bude mít klid. Ono by to ani nebylo na škodu, pokud by se třeba takový Mt.Gox trochu smrsknul a větší váhu dostaly jiné směnárny.
Pravdou je, že tahle měna bude vždy trnem v oku vlád. Je velmi anonymní, účet s BTC si doslova můžete nosit na usb klíčence. Nikdo tak nezjistí, kolik prostředků máte, kde je máte. Nemusíte se nikde upisovat a identifikovat bance ani jiným úřadům. Prostě vemete svoje peníze a bez možnosti kontroly je pošlete komu chcete, komukoli na celém světe v řádu hodin a nepotřebujete k tomu žádnou banku. Je to celé absolutně bez možnosti kontroly úřadů. A to jim trnem v oku.
Bitcoin totiž v poslední době bývá užíván k financování nežádoucích osob jako Julian Assange, což se opět úřadům nelíbí, protože s tím nemohou nic dělat a dokonce ani moc monitorovat.
Podobné je to pak s klasickými nelegálními platbami. Bitcoin je používán k praní špinavých peněz a tak dále. V podstatě se jedná o ideální platidlo pro nelegální platby. K tomu se ale dá zneužít prakticky cokoliv.
Jisté ale je, že vlády postupně budou brojit proti BTC. Budou se snažit jej zablokovat než se počet jeho uživatelů rozroste. Určitý tlak budou samozřejmě vytvářet i bankovní instituce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 439x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1208x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1146x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 3