Co přinese Direct X11 podle ATI: Multi-threading: + 20%, Postprocessing: +25% výkonu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 12 June 2009
altDíky ATI už víme, na co se můžeme ve hrách s příchodem DX11 těšit.

 

 

 

Richard Huddy, který je manažerem pro softwarový vývoj u ATI a specialistou, který pomáhá herním vývojářům s implementací nových funkcí co nejúčinnějšími způsoby třetím programátorům, se nechal slyšet, co můžeme od příchodu DX11 čekat.

V hlavní roli bude výkon, který lze podle Richarda Huddyho snadno zvýšit, právě použitím DirectX11 vlastností. Samozřejmě kromě toho jsou tu i další funkce, které vylepšují vzhled některých objektů a to hardwarově méně náročnou cestou, než to bylo možné dříve. Minimálně tři věci, které DirectX11 přinese, jsou stěžejní:

Multi-Threading: +20% výkonu

S příchodem DX11 se na grafické karty dostane věc, známa dnes spíše z procesorů – vícevláknové zpracování. Pokud tomu přizpůsobíte software, můžete prý snadno dosáhnout navýšení výkonu kolem 20%. Pokud si dáte práci a uděláte to pořádně, tak přínos výkonu může být prý až 50%.

DirectX11 má nový systém zprávy grafické paměti, který by měl také na DX11 hardwaru přinést navýšení výkonu a pracovat rychleji. Nicméně tato výhoda by měla být vlastní prý všemu hardwaru pod Windows 7 kompatibilní, který využívá DX9/10/11, záleží na ovladačích. U DX11 her by to ale mělo být automatické, protože je ten systém součástí DX11.

Postprocessing: +25% výkonu

S DirectX11 by také konečně měly přijít ke slovu hlavně shaderové výpočty, které se budou kromě vlastního zpracování obrazu starat třeba i o post-processsing, fyzika, AI či částicové systémy. DirectX11 umožní všechny tyto věci svázat a zahrnout tak do jedné transakce, což by jí mělo udělat efektivnější. Současné API a Shader Modely něco takového neumí, a práce s Pixel Shadery, jak je to dnes obvyklé, není úplně ideální. DirectX11 by při správné konstrukci grafiky a softwaru měl přinést v oblasti postprocessingu 10-25% výkonu.

Tesselace: Vyšší kvalita modelů při nízkých požadavcích na výkon

O Tesselaci se už dlouho mluví, a je to metoda dělání mřížky objektů, která má rozhodně budoucnost. Až dosud se ale nepoužívala, přesto že HW na ní připraven byl a grafické karty DX10.1 na ní měli i Tesselační jednotky. DirectX11 je má samozřejmě také a podle všeho se konečně Tesselace dočká uplatnění. Umožňuje vytváření vysocedetailních modelů objektů pomocí méně výkonnějších prostředků, než za použití tradičních technologií, anebo budou moci zpracovat stávající úroveň detailů vyšší rychlostí. Samozřejmě Tesselace je přítomna pouze v DX10.1 nebo DX11, ale vypadá to, že se konečně dočkáme daleko podrobnějších modelů objektů.

Ale to prý nejsou všechny novinky a výhody, které DirectX11 přinese. Richard Huddy se ještě zmiňuje o nové HDR kompresi. Co je to HDR asi všichni víte – jsou to víceméně hrátky se světlem k dosažení co možná nejreálnějšího obrazu a opravdu to funguje. ATI dokonce používá HDR i na přehrávání videa a zlepšení výsledného obrazu na svých grafikách. DirectX11 obsahuje novou HDR kompresi, která je prý 2x tak kompaktní.

Richard Huddy určitě ví, o čem mluví, je ale otázka zda to částečně není všechno až příliš optimistické a nemá to ATI pomoci prodat její DX11 hardware, se kterým vyrukuje pravděpodobně v září-říjnu letošního roku. Nicméně já už jsem mluvil i s těmi, kteří mají DX11 používat – herní vývojáři. Ti jsou kolem DX11 opatrně optimističtí a mnohé nové funkce se jim velmi líbí – zejména právě Multi-Threading a Postprocessing. Hodně se líbí i Tesselace, ale to je běh na dlouhou trať, protože mnozí vývojáři jen neochotně opouštějí staré zvyky tvorby modelů – nicméně dá se očekávat, že pokud někdo začne, ostatní ho budou následovat, protože Tesselace má opravdu zajímavé možnosti tvorby neuvěřitelně detailních objektů. Někteří i zahraniční vývojáři také potvrzují, že využití některých DX11 prvků není vůbec náročné a v podstatě je možné hru poměrně rychle s využitím DX11 prvků předělat. AMD-ATI slibuje hry, které využijí DX11 už letos a podle toho, co jsem mohl slyšet, skutečně přijdou. Samozřejmě nebudou DirectX11 nativní – na to není čas takovou udělat a ani by to nebylo rentabilní, protože i kdyby nakrásně ATI DirectX11 grafiky prodávala, pořád si ji koupí jen velmi malá část uživatelů v porovnání s masou uživatelů s DirectX9/10/10.1 grafikami. Letos tedy skutečně nehrozí herní titul, který by byl DirectX10 only. Maximálně DX10.1/11 only. Příšít rok bychom se ale v závěru roku už výhradně DX11 záležitosti dočkat mohli. Každopádně kolem DX11 panuje zatím opatrný optimismus, který hatí hned několik věcí.

V první řadě je to, že NVIDIA DX11 kompatibilní grafiky nevydá dříve, než někdy na přelomu Q1/Q2 příštího roku (tedy pokud nás nepřekvapí a doufám že překvapí, což se ale bohužel obecně nečeká - v říjnu rozhodně nic s DX11 od NVIDIA nevyjde, nejdříve Listopad a to je také spíše zbožné přání). Všechna práce kolem prosazování a podpory DX11 bude na AMD-ATI (už z toho jde lehce strach :) ) a dokonce by NVIDIA mohla tyto snahy brzdit (pohádky o zbytečném DX10.1, nahradí pohádky o zbytečném DX11 tedy až do doby, kdy jej stejně jako DX10.1 NVIDIA na své grafiky s velkou slávou dostane - pak bude MUST HAVE!), protože bude potřebovat prodat své, v té době už skutečně zastaralé, DX10 (DX10.1) grafiky. Druhou vadou na kráse jsou herní konzole – ty nemají ani DX10, ale je to trh, se kterým vývojáři musí počítat a tak jim musí přizpůsobit vývoj. Konzolové grafické čipy jsou ale zoufale zastaralé, slabé a celkově už dnes hodně vývoj brzdí. Řeči o tom, jaké úžasné možnosti současné „next-gen“ konzole mají, jsou skutečně jen řečmi – nedetailní textury na které nemají konzole paměť atd., vidí každý, kdo se na to podívá a srovná s PC verzemi her. Jenže současné konzole tu prý ještě pár let budou, cca prý do roku 2014 a tak budou vývoj her brzdit, jelikož si dnes nikdo nedovolí vydat AA hru jen pro PC. Na druhou stranu jsou tu studia (Crytek-EA), pro které je PC hlavní platforma a konzole jsou doplňkové a bude se pro ně hra zvlášť optimalizovat (snižovat detaily, náročnost) a PC verze by tak neměly utrpět. Doufejme, že takových firem bude více …

Tak uvidíme, DirectX11 bude konečně znamenat snad nějaký posun v před, protože herní vývoj stagnuje, alespoň to je mé největší očekávání – že nebudu muset pouštět hru 2x abych svou budoucí grafiku ATI Radeon HD 5870 X2(či X4 :) ) vůbec trochu zapotil.

Zdroj: XbitLabs.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:03:19
avatar
DD to tvoje maximalne dx10.1/dx11 only mi prijde hodne vtipne..jakej mas k tomuhle duvod?kde si na tohle prisel?dx10.1 je male rozsireni puvodniho dx10, ktere obohacuje o par funkci. nevidim jedinej rozumnej a ani funkcni duvod proc by hra mela byt only dx10.1 a vyse a ne na dx10..to je proste kravina.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:34:58
avatar
no pokud bude využívat hra třeba Tesselaci a další prvky, tak ti DX10.0 stačit nebude ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:45:11
avatar
prave podpora pro tesselaci ma byt v dx11 udelana uplne jinak nez v dx10.1. a lze ji samozrejme emulovat i pres shadery, ne jen pomoci specialni hw jednotky, i kdyz shadery budou v tomhle o neco pomalejsi. a uz vidim toho vyvojare, kterej od te hry odrizne vsechny majitele nvidia karet s podporou jen dx10, kterych je urcite vice nez majitelu karet ati s dx10.1.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:48:53
avatar
Slyšel jsi už o softwarové teselaci počítané compute shadery? On teselátor totiž není nic jiného než hardwarově naprogramované compute shadery je otázkou jestli je lepší mít neprogramovatelný teselator a nebo dělat teselaci programovatelnými computer shadery ) Obojí žere tranzistory ))
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:51:24

Které další prvky? Jmenuj konkrétně. Tesselator není ani v DX 10.1.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 11:37:21

Nvidia prezentovala tesselaci na 1D jednotkach s DX10. Ztrata vykonu tam je, ale provozovat se to da.

A AMD muselo tesselator prepracovat, aby vyhovel specifikacim pro DX11.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 na DX10 grafikach ciastoc 2009-06-12 14:52:31
avatar
Uz sa to pisalo
DX10, 10.1 grafiky vyuziju s DX11
MULTICORE RENDERING 25-50% FPs /mam overene MS SDK 03-2009 + win7/
HDR kompresiu
COMPUTE SHADERS IBA 4.0 4.1

DX11 GPU navyse
upravy obrazu - +25% rychlejsie /cez compute shader 5.0/
Teselacia
Fyzika, AI - compute shader 5.0 /OPEN CL/

a konecne priznali ze pixel shader je blbe riesenie dodatocnych uprav obrazu+.... a preto fyzika, video encoding decoding cez pixel shadery nikdy nufungoval poriadne
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:11:43

"O Tesselaci se už dlouho mluví, a je to metoda dělání objektů" - jste si opravdu jist ze tesselace je metoda DELANI OBJEKTU ?

No nevim podle me to s multithreadingem dopadne stejne jako u procesoru - deleni vlaken se konat nebude a pokud ano tak u 1% her ? muzu se samozrejme mylit a byl bych docela i rad

Na druhou stranu urcite je dobre uz jen to ze ta moznost tu bude (at uz se k tomu programatori postavi jakkoliv)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:39:24
avatar
mřížky objektu sorry
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:58:58
avatar
GPU přece fungují na principu multithreadingu už několik let na rozdíl od CPU
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .) 2009-06-13 13:10:25

dosti neohrabane receno .) teselace je zhustovani/zjemnovani/proste dalsi deleni polygonove site.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:14:17
avatar
ak je to vsetko pravda o tom navyseni vykonu tak potom teoreticky ak rv870 bude 2 vylepsene rv770/790 v jednom + Multi-Threading + Postprocessing tak sa naozaj mame naco tesit.uz teraz uvazujem ze cez leto dake peniaze nasporim na 5870
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kompresY 2009-06-12 14:19:14

Pravopis!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:34:06
avatar
Já jen jestli dáváte pozor
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 15:08:11

Uz nas tu ale moris druhym rokem clanek co clanek, koukej si vypnout tu automatickou opravu a zacni to po sobe cist....
ceo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 18:09:41

Napřed se nauč kde jsou na klávesnici háčky a čárky a pak někoho osočuj.
Neznámý  2009-06-13 19:07:44

Zdar Ceo, co víš, třeba, má Anglický Operační systém Microsoft WINDOWS, a ještě, a to ještě, ke všemu, bez Středo Evropské podpory, a na něm, se opravdu, čárky, psát, nedají tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 21:07:22
avatar
Zdar LADIKU PADESATCTYRI, co si, a to , si ty a to co si , a to, to a ty a si , a to si co si dostal a to si , dostal ban a to ban ? Tedy abych tak, rekl , proste wtf ?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 09:09:29

Jses jeden z mala kdo si nedokaze doplnovat diakritiku...

Ale abys nerekl odpovim ti dopredu na tvou otazku proc tak pisi:
1. jsem zamestnanim programator
2. rada netmailovych serveru a diskuznich for drive mela problemy s diakritikou, to se nebavim o samotnych widlich v drivejsich dobach
3. prave proto ze nejsem redaktor vydavajici clanky(pro mene chapave to je ten rozdil mezi mnou a DDem) tak si muzu dovolit psat bez diakritiky a dokonce i s chybami


Takze zpet k tematu, to ze zacnu psat s diakritikou zpusobi ze DD bude po sobe opravovat chyby?

Mas dost zvlastni logiku, nekolik lidi tu pravidelne co clanek upozornuje na chyby v diskuzich na chyby v clancich DDho a DD je ignoruje, to je take slusne a vstricne chovani od DDho k lidem co to s nim mysli dobre a chteji aby byl jeste lepsi redaktor nez nyni? Evoluce spociva v pouceni se z vlastnich chyb...
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 12:34:28
avatar
Mě osobně je to jedno, diakritiku si doplnit dokážu, ale zaujal mě argument, že pracuješ jako programátor. Já trávím několik hodin denně ve Visual Studiu už x let a potřebu psát bez háčků a čárek nějak nepociťuju. Některým lidem to při diskuzi prostě přijde trochu infantilní, jako kdybys někomu podal ruku a řekl "Dobry den, rad vas poznavam".
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 13:11:47

Ja jsem jeste stara skola, C++, zaklady asembleru atpdb...
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 13:32:37
avatar
A to píšeš titulky oken, popisky tlačítek, dokumentaci nebo chybový hlášky taky bez diakritiky? To asi ne, co? Ale znova opakuju, mě je to ukradený, jen mě to zaujalo.
Neznámý  2009-06-13 19:08:13

I ty vtipálku, tedy, prostě no!
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 22:26:35
avatar
Ti fandim chlape!!!!!Aspon ty příspěvky tu maj šťávu,hihi
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 22:26:56
avatar
Tedy,prostě,no,
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 22:45:56
avatar
co je horší než Ládík? Kopie Ládíka
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:23:46

kym tu budu sucasne konzole tak vyrobci hier budu bohuzial stale pocitat s DX9 a to bude brzdit vyvoj na PC, to si myslim a som o tom presvedceny, pretoze len minimum vyvojarov robi hru na PC a potom ju "orezava" na konzole ale skor naopak a je to dost casto aj vidiet
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konzole - malo RAM 2009-06-12 15:47:48
avatar
Preco konzole maju tak malo ram- ved je to jediny problem nasadenia poriadnych textur a aj GDDR5 RAM je lacna ???
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 20:03:20
avatar
Protože v době kdy je vyvinuli, byla úplně jiná doba a mysleli si, že to bude stačit na víc roků. Dnes se ukazuje, že zase na tolik roků (2014) to nebylo. Už dnes je doba, kdy by se hodilo přijít s novou generací konzolí. Mimochodem v době kdy přicházel na trh XBOX360 jsem tvrdil, že PC bude mít do půl roku silnější HW. No a po třičtvrtě roku už byl překonaný. Takže tak moc jsem se nesekl. Jen byl nějaký rok rozdíl v ceně. Dnes už 2x lepší HW nestojí ani 1,5 více a stejně výkonný HW už nejde ani jako nový koupit, ale určitě by stál podstatně méně.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 10:06:02
avatar
Tak mě napadá, že kdyby výrobci chrlili jeden model konzole z druhym, tak by si je lidi nekupovali tolik jako dneska, protože by je odradil fakt, že brzo stejně vyjde nová, tak to nemá cenu teď kupovat... Možná by se obrátili spíš k PC, tam je upgrade mnohem snadnější.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 12:44:39
avatar
No hlavně by to kromě toho odrazujícího efektu mělo i ten efekt, že by ty hry na ty konzole už nebyly tak dobře optimalizované a k tomu bysme měli nakonec takový nějaký mix různých verzí konzolí, jako tomu je na PC.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 11:59:30
avatar
To by pak mezi PC a konzolema nebyl zadny rozdil a konzole by fakt nemely smysl! (ne ze by dnes mely )
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:28:27
avatar
No doufám, že se ty zlepšení potvrdí a ze nám bude her s DX11 přibývat jak hub po dešti. K Nvidii a ATI: někdo hold musí razit něco nového a když to nebude NV tak nezbývá než přát ATI s DX11 úspěch ať už sme z jakéhokoli tábora, protože to pomůže nám hráčům k lepším hrám. (to samé platí i v opačném případě).
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:51:03
avatar
ta "kompresy" mě dostala

Co se Tesselation týká, moc bych od toho nečekal - ne že by to bylo úplně k ničemu, ale tipuju, že roztesselovat všechny objekty kvůli výkonu nepůjde (na větší dálku to stejně nemá smysl) a při přechodu do blízkosti kamery se bojím "nespojitého" podání výkonu - alespoň podle toho videa s demem, kde přepočet na vyšší míru "rozbití" polygonů trval jen u celkem jednoduché tváře skoro 2 sekundy.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:55:43
avatar
PR oddeleni AMD zapracovalo aneb pekna snuska kecu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 12:47:35
avatar
Předpokládám, že to měla být pochvala pro ATI. Že jejich PR konečně začína plodit jeden blábol za druhým jako nVidia. Že by se jejich PR konečně probudilo?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 11:35:14

Mozna si to neuvodomujes, ale PR AMD pracuje take velmi slusne. To ze tady se to prezentuje jako ze ne, je hodne odlisne od reality. Problem je spise v tom, ze nema cilene kampane a nedokaze svuj produkt prodat stejne dobre jako konkurence, ovsem PR oddeleni existuje a zrovna tady se slidy prebiraji pravidelne...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 01:45:09
avatar
chtěl bych mít tvůj optimismums ohledně toho že PRko AMD-ATI pracuje ... moc ne, vážně ho zrušili .... alespoň v ČR, takžke nejen že nepracuje, ono žádné není ....

ty slidy bereme i konkurence, je to pěkný materiál a vždy je vidět od koho pochází ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 08:27:42

Ano AMD PR oddeleni v CR zrusila, ale to neznamena ze nepracuje. CR je pro ne tak maly trh, ze se jim to holt nevyplatilo, casem se to mozna jeste zmeni. Ty to stale prezentujes, jako ze zadne nemaji. Produkty pri uvadeni na trh prezentovany jsou, jmeno znacky budovano je, tiskova prohlaseni jsou vydavana pravidelne (ostatne zde bych rekl, ze jsou ocitovana vsechna). Jde spise o to, ze se jim nedari, at uz diky spatne strategii nebo roztristenosti usili, prosadit produkty na trhu jako treba prave Nvidii. Ale problem bude asi v tom, ze ty to proste vidis cerne a v zasade ti vyhovuje o AMD tvrdit, ze zadne PR nema, vypada pak jako by feroveji. Pritom treba ATi spoleha pri rozsirovani dobre povesti (PR - public relations - napr. prave budovani dobreho jmena znacky na verejnosti) svych produktu jiz dlouha leta na komunitu uzivatelu samotnych. Coz je taky zpusob marketingu a PR. Slidy od AMD i Nvidie jsou co se tyce marketingovych zvastu absolutne stejne, kazdy firma si patricne to sve zpropaguje, pokud mozno jeste uvede nevyhody konkurence - posouzeni zda je to zalozene na pravde ci nepravde bych ponechal stranou - lzi to nejsou, cista pravda taky ne. Takze to neni zadny optimismus, to je realny pohled na vec.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 12:01:21
avatar
Urcite taky jsem to tak pochopil
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 14:59:27
avatar
Vtipný je, že tesselace byla už v Radeonu 9800 Pro/XT. Mělo to docela zajímavej efekt.. hlavně dost zápornej na snímky za vteřinu.. Nicméně.. bylo to použitelné..

Se schopnostma dnešních grafik, to bude dost zajímavé..
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-14 12:08:50
avatar
Vtipny nevim Spis prekvapujici jestli kvuli tomu klesly snimky pod hratelnou uroven a v realu nebyla vyuzita tato technologie
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mafia? 2009-06-12 15:11:09
avatar
Nevíte někdo pod jakou verzí DirectX má být vydaná Mafie? Já mám vážný obavy, že DX11 to ještě nebude.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 15:36:02
avatar
to je jasne ze nebude
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 15:48:14
avatar
Mafie už vyšla... 25.11.2005...
Ale čoveče, DX11 asi ne e...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 16:30:19

tak on sa evidentne pytal na novu mafiu tz. Mafia 2 a myslim si, ze to napisal dost jasne
---
boh vie ci to tam este nezakomponuju ked ma vyjsta az zaciatkom buduceho roka
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 21:55:14
avatar
To je jasné že se ptal na Mafii2, ale pravděpodobnost že Mafie2 bude v DX11 je i tak asi stejná (jako že by byla v DX11 Mafie1)...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 10:07:33
avatar
Jé, ty vůbec nerozumíš srandě...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 13:04:15
avatar
Ta byla myslím DX8.1. Si vzpomínám, že jsem si tehdy kvůli tomu kupoval Radeon 8500. Jsem přesedlával z výborné karty Kyro II. Protože jsem měl ovladače vždycky aktuální, tak jsem s ní níkdy neměl žádný větší problém a v některých hrách měla úplně super výkon.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 12:50:06
avatar
Já spíš myslím, že byla DX 7 ne DX 8.1
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 12:52:09
avatar
To já kvůli Mafii 1 přesedlával z GF2 GTS na GF3TI 200, aby mi to chodilo na plný detaily.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 12:49:07
avatar
Samozřejmě, že myslím Mafii 2, ale zajímalo by mě kde si přišel na datum 25.11.2005?
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 16:34:33

nechapu kde berete ten optimismus, ale sorry vlastne chapu, u vyvojaru, kteri maji DxXX jako jeden z hlavnich marketingovych nastroju k prosazeni novych produktu.Jedno pouceni z Dx10 nestacilo?? Dneska kdy je vsem jasne, ze se z velke casti jednalo o marketingovy humbuk(nejhezci hra Crysis vypada perfektne i na dx9 a rozdil oproti dx10 je zcela zanedbatelny, vykon ovsem horsi) a vy je tom podporujete dal, proc??
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 18:43:32
avatar
prave ze DX11 by mel jet na DX10 a DX10.1 HW a tim padem az se rozsiri W7 bude nesmysl delat s 10, kdyz uz na tom samem HW pude 11.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 16:35:23

ved uvidime.. alebo udivime??
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 16:40:06
avatar
To je zase snůžka nesmyslů, stejný věci se slibovali i s příchodem dx10, taky by se dalo vygooglit x PR článků o tom jak měla bejt grafika krásnější a přitom méně náročná na výkon... neříkám že to nemůže být pravda, ale optimalizovanou only dx10 hru jsem jeste neviděl, tak nemužu soudit
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 17:04:30
avatar
Ten multithreading zase tlaci myslenku ze RV870 bude X2. Rozhodne DX11 zacina vypadat ze ma smysl a zaroven, ze se i prosadi. No uz jsem zvedavy az vyjdou nove DX11 grafiky a take prvni skutecne DX11 hry.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 18:41:34
avatar
ocenil bych kdyby se překonal ten falešný obrácený blending částic, jeliož běžně ve hrách vidíme tu nejvzdálenější poloprůhlednou částici na popředí a tím překrývá ty bližší, které by při realistickém renderingu byly vidět. určitě je to výkonnější, ale jestli se hry nikam nepohnuly už 10 let, tak kde je krucipudel problém?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-12 23:57:32

Taky plánuji DX 11 GK ale až na Crysis 2 ..dříve se obávám, že to nebude mít žádný smysl..
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 00:53:38
avatar
No jit do toho můžeš, ale leda kvuli zvýšení surovýho výkonu těch karet, ne kvuli dx11, protože CryEngine3 bude na všechny hlavní herní platformy a to znamená všichni víme co ;)
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - +20% + 25% výkonu ? 2009-06-13 08:26:26
avatar
Ehm kde je těch +20% a +25% co měl přinést DX10 ? Jedíné co jsem zaregistroval bylo -50% a postupnou optimalizaci snížené tak na -10% až +10%. Až tu budu mít DX11 ?

"Oh my" už se nemůžu dočkat až si koupím nový PC za 40k s DX11 abych zjistil že titul na který začne marketingová kampaň pravděpodobně v létě mi pujde pod Vistama mizerně pod Sevnama lip a pod XP s 9.0C s minimálním vizuálním rozdílem líp na sestavě za 20 000....

Jako by se nikdo nepoučil už se cítím jako v supermárketu kde se dozvídám jako nový produkt je Super, ultra, mega, a jediné co mě napadne po zprovoznění je shit.

Má ještě někdo stejný pocit jako já ? Nebylo by rozumější investovat čas a peníze do zprovoznění současné technologie? Spíš než na jejích vratkých základech stavit dál? To je opravdu pro všech vývojáře optimalizace tak sprosté slovo?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 14:05:49
avatar
No však proto se dělají nový grafický karty, jejich hrubý výkon se alespoň zdvojnásobí a tím suplují ty optimalizace, navíc, jak si lze všimnout, tak nový karty fungují vždy líp s technologiema o generaci staršími a DX9 teď zažívá pořádný boom
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-13 21:17:40
avatar
Huh článek skoro vypadá jako PR zpráva od rudochů , no uvidíme jaká bude realita
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 08:45:11
avatar
X2 X4 zapotil Tahleta krásná slova...a usměv zmrzne opět tak po půl roce...JAKO VŽDY...Užiješ si ty slastné okamžiky u těch 2 her co si pustíš na MAX a pak to bude zase průměr
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1576x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1128x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1201x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3784x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0