Elon Musk chce ovládnout a zničit Twitter – otevřít ho lžím a tzv. „neomezené svobodě slova“ Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 14 duben 2022
altNejbohatší člověk planety chce koupit celý Twitter a podal vážnou nabídku. Zásadní ohrožení.

 

 

 

 

Problém nezdravého vlivu extrémně nejbohatších lidí narůstá a tento krok by jej ještě rapidně zvětšil. Elon Musk má zájem o jednu z hlavních světových komunikačních platforem. Podal nabídku na odkoupení celého Twitteru v hodnotě přes 43 miliard dolarů. Twitter ji musí zvážit.

Musk se netají tím, že by rád ovládl Twitter, prostřednictvím kterého často a pravidelně ovlivňuje cenu akcií nejen svých firem a trolluje celý svět. A bohužel pro nás všechny, peníze na to má. 43 miliard dolarů je pro něj nic. Netají se tím, že jej chce přetvořit k obrazu svému, a to tzv. otevřít ho pro „uplatnění práva na svobodu projevu“. Právě Musk je přitom zářným příkladem někoho, kdo absolutně nechápe, co skutečná svoboda projevu znamená. A už vůbec nechápe, jaké extrémně negativní důsledky a hlavně co by znamenala tzv. „absolutní svoboda projevu“, kterou tak hloupě prosazuje. Nevyhnutelně by šlo bylo posílení okrajových extrémistů, dezinformátorů, lží a dalších negativních věcí, kdy bohužel sociální sítě dříve extrémní okrajové lidi a jejich názory výrazně akcentují. Nikdo ovšem ve skutečnosti nemá právo, říkat si absolutně co chce a kde chce. A nikdo by takové právo mít ani neměl, protože jednoduše vaše práva končí tam, kde začínají práva druhého. A to platí i o tom, co říkáte. Slova mají váhu, což si Musk a další zjevně neuvědomují. Nebo hůře, uvědomují … a je jim to jedno, nebo vědí, že právě jejich slovo má větší moc než slova jiných …

Není tedy překvapení, že snaha Muska o ovládnutí Twitteru vyvolala zděšení každého, kdo svobodu, demokracii a rozumné fungování služeb jako Twitter skutečně podporuje. Tím spíše, že jeho záměr už dnes naprosto odporuje zákonům většině svobodných zemí, kde tahle síť působí. Moderování obsahu má dnes jasná pravidla, a je vyžadováno i v nejsvobodnějších zemích světa. A to vůbec nemluvím naopak o nutnosti zpřísnění moderování a fungování platforem jako je právě Twitter, kdy boj s dezinformacemi musí výrazně zesílit. Co udělají dezinformace a lhaní vidíme už druhý měsíc v Rusku, viděli jsme to ale také v USA apod. Lež totiž není názor a absolutní svoboda slova by vedla ke zničení demokracie a svobodné společnosti, což Musk evidentně vůbec nechápe (anebo hůř, chápe a je to jeho cílem).

Zda se mu podaří úspěšně zakoupit Twitter, je otázkou. Zhruba 10% firmy už dnes Musk vlastní a mohl by tedy sedět v představenstvu. Nabídkou na „nepřátelské kompletní převzetí“ se ale současné vedení musí vážně zabývat. Nabídnutých 43 miliard je ovšem podle mnohých nízká cena, takže by ji představenstvo mělo snad odmítnout. Ale není rozhodně neatraktivní pro všechny stávající investory. Zásadní překážkou by ovšem mohl představovat nutný souhlas antimonopolních úřadů, kdy si osobně neumím dost dobře představit, že by absolutní kontrola nad zásadní sítí jako Twitter, byla předána jen tak do rukou jednoho člověka, dokonce nejbohatšího muže světa. Protože pokud USA a celý svět něco nepotřebuje, tak je to další zásadní služba v rukách jediného bohatého člověka (stačí už Amazon a jeho majitel, nebo Facebook a spol.). Takže neztrácejme naději.

Snahy Muska o ovládnutí Twitteru jsou přesný opak toho, co náš svět a tyhle služby skutečně potřebují. Naopak by nad nimi měla být zásadní sdílená kontrola uživatelů, majitelů a států, a přísnější jasně definované moderování a jasné potírání dezinformací. Všechny větší sociální a komunikační sítě by měly mít povinnost moderovat a mazat lži, protože lež není názor. Lži svobodu slova oslabují a ničí, nikoliv aby posilovaly. Především by ale všichni uživatelé sociálních sítí a obecně internetu měli být snadno indentifikovatelní a neschovávat se za anonymní účty. Každý by měl mít na internetu jednu identitu, a to stejnou jako tu v reálném životě. Nastal prostě čas na to, aby naše reálná identita byla jedinou identitou i na Internetu, se všemi výhodami/i nevýhodami.

Pro budoucnost skutečné funkční svobody a demokracie je to naprosto klíčové. A je i zásadní získat kontrolu a vliv na sítěmi a službami jako je Twitter, protože jejich dosavadní styl fungování a (ne)moderování ničí skutečnou svobodu a demokracii a představují ve svém šíření dezinformací a extrémních okrajových myšlenek zásadní ohrožení pro naše životy a celou společnost. A důsledky, když se toleruje ba dokonce podporuje lhaní a dezinformace, vidíme dnes v Rusku a stály již život desítky tisíc Ukrajinců …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 16:13:09
avatar
Nemůžeme něco nazývat svobodu slova, pokud to má miliardu "ale". Svoboda slova = máš právo si říkat úplně cokoliv.
Každý má nárok si říkat co chce.
A co se týče dezinformací, tak to není problém Svobody slova, ale toho, že weby jako novinky.cz a podobné, nebo TV nova atd. Akorát všechny unavují tím, jak je to tu samé Covid Covid Covid, válka válka válka a podobně. Prostě to člověka začne nudit a srát, když půl hodiny na třech kanálech poslouchá jedno a to samé.
A do toho se přidá naše lidská vlastnost, a to je to, že věříme tomu, co je podobné našemu způsobu myšlení a naším názorům.
Věříme tomu, co se nám hodí do krámu.
Bojovat proti dezinformacím se má tak, že se bude lidem vtloukat do hlavy (hlavně ve škole), aby si ověřovali informace. Ne tak, že se budou blokovat weby. Někdo je třeba bere jako zdroj zábavy. Občas tam jsou takový hovna, že je to fakt vtipný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 21:07:06
avatar
neexistuje svoboda slova ve smyslu můžeš si říkat co chceš ... v ústavě je svoboda slova deklarována vůči státu, nikoliv vůči ostatním osobám, firmám apod. to je to co ty a mnozí další vůbec nechápete ....

bojovat proti dezinformacím se má v první řadě tak, že se mažou, blokují a potlačují fakty ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 23:05:13
avatar
DD to je neuvěřitelné co z tebe leze. Je mi 62 a dobře pamatuji režim za komunistů od 72 roku kdy jsem už měl z toho co se kolem mě děje trochu rozum. dle mého názoru pokud jde o cenzuru se od nich mnohými výroky příliš nelišíš. Což je pro mne v roce 2022 úděsné. Já svobodu slova ctím a přiznávám každému jeho názor. Mimochodem je vždy lepší vědět s kým mám tu čest a co mohu od něj čekat, než aby se při kontaktu semnou přetvařoval a za mými zády jednal jinak. Tím chci říci, že myslet nelze zakázat a tvoje řešení jen zavede lidi do ilegality a stanou se z nich nepřátelé státu který je utlačuje. Já mám přátele s kterými se velmi často neshodnu na dění v této zemi a i ve světě a přesto jsme přáteli dál a nepřejeme jeden druhému nic špatného, což si myslím se o tobě říci nedá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 23:22:03
avatar
je to smutné, ale absolutně nechápete o čem mluvíte .... i svoboda má prostě limity a z dobrého důvodu, nejste tady totiž sám. Jsou tu i jiní, kteří také mají práva a tam vaše svoboda končí. Žádná svoboda není z dobrého důvodu absolutní a už vůbec není absolutní svoboda slova, a to z velmi dobrých důvodů ...

svoboda slova neznamená, že si můžete říkat co chcete kde chce a o kom chcete ... svoboda slova tak jak je zaručena ustavou se vztahuje výhradně na stát vs občan ...

Vy ale nemáte svobodu slova vůči jiným lidem, protože oni mají taky práva ... takže opravdu nechápete co to svoboda slova vlastně je ... a nehodláte to zjevně chápat, protože tvrdit že když já ctím práva ostatních, tak je to cenzura, je prostě kravina ... ne každá cenzura je špatná, některé je prospššná, speciálně mazání lží a dezinformací, které rozvrací společnost a demokracii, protože lež není názor ...

každý kdo volá po "absolutní svobodě slova" je buď hlupák, nebo hůře, chce porušovat práva a svobodu ostatních a zničit demokracii a svobodu, kterou máme ....
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 23:45:24
avatar
svoboda slova má svoje limity, ale někde úplně jinde, než je DD prezentuje.

svoboda slova končí, pokud ty slova vyzývají ke spáchání, nebo schvalují trestný činu, nebo prokazatelně způsobí škodu (např. když budu tvrdit, že DD prodává drogy a on kvůli bude neprávem zatčen).

svoboda slova nekončí tam, kde někdo ventiluje cokoliv co se někomu jen nelíbí, není to pravda nebo jsou to blbosti.

ps.: a osobně zastávám názor, že absolutní právo říkat si co chce a kde chce by měl mít každý, společně s právem být za to ve výše uvedených případech potrestán
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 00:01:34
avatar
kdyby o mě někdo tohle tvrdil, tak by dělal škodu i když nejsem zatčen, takže pořád nemá právo to tvrdit ....

je jedno jestli se mě něco líbí nebo nelíbí, o to tady vůbec nejde. Jde o to, že slova mají důsledky a právě proto si nemůžeš říkat co chceš, protože někdy ty důsledky nelze vzít (na rozdíl od slov) zpět ....

absolutní svoboda slova je příšerný koncept, který by vedl k rozpadu společnosti, válkám a násilí naprosto nevyhnutelně ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 13:33:57

...zato cenzura vedla vždy k ráji na zemi, prosperující společnosti a lásce mezi národy...


Přestaň používat sousloví "absolutní svoboda slova" to je jako kdyby existovala ještě nějaká normální svoboda slova.
Nic takového není. Buď je svoboda slova (a k tomu náležející odpovědnost, za to co říkám) nebo je cenzura. Nic mezi a nic víc. Mluvit o nějaké absolutní svobodě implikuje, že je ještě nějaká "obyčejná" svoboda slova a ta má být jako ok. Jenže není. Neexistuje nic jako absolutní svoboda slova - buď je svoboda nebo je cenzura.

To že po akci následuje reakce a tedy že po tom, co budeš říkat opravdu špatné věci následuje trest není v rozporu se svobodou slova.A je velmi žádoucí, aby magor, co řekne že rád znásilňuje a pojídá malé děti a vyzýval k tomu ostatní stanul před soudem, kde bude na základě zákona stanoveno, že vyzýval k terestným činům a bude na základě toho odsouzen.



Na tu lež o zhoubnosti svobody slova kterou tvrdíš neexistuje jediný historický příklad (respektive zaboha mě žádný nenapadá, takže jich asi nebude mnoho), ale o tom, co napáchala cenzura a o tom kdo ji provozoval máme celé dějiny. Jak si za takovým názorem můžeš stát? To jsi takový pokrytec, nebo si to jen neuvědomuješ a papouškuješ cizí myšlenky, protože se ti z nějakého důvodu líbily?


Hlouposti máme vyvracet, ne s nimi bojovat z pozice síly. Pokud něco popřeš z pozice síly a ne validního argumentu, tak se ten druhý názor stane časem jen extrémnějším a dotyční budou mít tendenci nekriticky přistupovat i k dalším blbostem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 14:13:31
avatar
není cenzura jako cenzura ...

svoboda není bezbřehá a má jasná omezení a musí je mít, stejně tak svoboda slova má omezení a musí je mít ... jsou ale tací, kteří prosazují absolutní svobodu protože nechápou, co to znamená, tzv. absolutní svoboda slova i vyjadřování by byla zhouba světa a společnosti ...

já nejsem žádný pokrytec, já uznávám svobody jiných a vím že má svoboda má hranice na rozdíl od tebe ... hlouposti se mají vyvracet, a lži rovnou likvidovat ....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 16:53:43
avatar
JJ, je to tak. Ne nadarmo se říká že cenzura a umlčování lidí je znak slabosti a argumentační vyprázdněnosti těch, co jí uplatňují.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 17:18:47
avatar
to říkají ti, kteří nechápou, že není cenzura jako cenzura a proč si ve svobodné demokratické společnosti nemůžeš jen tak vykládat co chceš ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 21:49:43
avatar
Samozřejmě že cenzura je jen jedna. Jakmile potlačuješ něčí názor, je to cenzura.
Není žádná dobrá, nebo špatná, nebo méně agresivní a více agresivní, atd. Je jen cenzura vs svoboda slova.
A ta svoboda slova ti jasně garantuje, že můžeš říkat cokoliv a za to co řekneš být spravedlivě potrestán, když si nedáš pozor na to co říkáš.
Přesně jako s tou svobodou v chování.
Je zajímavé, že pořád správně píšeš, že svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda druhého, ale nechápeš, že přesně tak je to i se svobodou slova.
Nikdo tě nesvazuje pouty abys náhodou nepoužil kuchyňský nůž a nezabil s ním souseda, který tě naštval. Ale pokud to uděláš, tak za takový čin následuje spravedlivý trest.
A jeden z dobrých důvodů proč cenzuru nedělat je přesně to co psal Phosgore. Pokud začneš názory potlačovat namísto abys je vyvracel a ukazoval všem v čem jsou ty názory špatné, tak se ti začnou ty špatné názory extremizovat a přitahovat lidi toužící se distancovat a odlišit od většinové společnosti a tyto extremistické názory jim dobře poslouží.
Kdyby někdo místo jejich potlačení silou ty názory buď snadno ověřitelnými fakty roznesl na kopytech, nebo je veřejně zesměšnil a ukázal jako jsou úplně mimo (nejlépe udělat obojí), tak po nich brzo neštěkne ani pes...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 23:50:47
avatar
Taky se na to da ale koukat i jinak.. To co muzeme ve verejnem prostoru rikat vuci ostatnim lidem upravuji nase zakony, ve kterych je sice obtizne dohledatelne, ale je uvedeno kdy dojde k prekroceni zakona. Pokud nekdo zakon porusi, melo by dojit k soudnimu procesu, ve kterem teprve soud rozhodne, jestli k nezakonemu vyjadreni opravdu doslo a ulozi patricny trest. Pokud k soudnimu procesu nedojde a o tom co ve verejnem prostoru muzeme a co ne rozhoduje nekdo svevolne, pak uz nejde o demokraticky proces, protoze nikdy nelze zarucit, ze patricny kontrolor nebude tok informaci nezaujate ovlivnovat. Svym zpusobem smazanim onoho "nevhodneho" obsahu dojde k odstraneni dukazu o tom, ze nekdo porusil nase zakony a dotycny vlastne muze zustat nepotrestan a realne se tak muze chovat donekonecna..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 00:03:19
avatar
jenže co když prostě ty lži mají takový důsledek, že už jednoduše trest nic neřeší? prostě lež není názor, speciálně dezinformace se mají potírat v samém počátku, než ublíží více ....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 21:51:23
avatar
To je bohužel daň za svobodu slova. S tím nejde nic dělat pokud nechceš svobodu slova obětovat a začít cenzurovat...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 01:04:45
avatar
Vidím že pleteš pojmy, Víš jaký je rozdíl když někdo o mě řekne že lžu a kradu, a nebo řekne že si myslí že lžu a kradu? Jestli ne, tak to ozřejmím. První verze je pomluva a mohu se soudně bránit a vymoci i odškodnění. To druhé je vyslovení názoru a nikoli vyslovený fakt. S tímto nástrojem velmi dobře umí pracovat média aby nebyla právně napadnutelná, protože se spoléhají že lidé nevidí v tom textu či vyslovené větě rozdíl. Nic méně rozdíl je v tom velký. Tak že pokud se někdo vyslovuje v kontextu první verze porušuje zákon, pokud pro své tvrzení nemá důkaz. V druhé verzi je to jen názor a nikoli obvinění, protože dotyčný to netvrdí jako fakt, ale jen si to myslí a může se mýlit. Myslíš že lze zastavit šíření jiných názorů? Nelze lidé si budou informace přeposílat mailem a budou se šířit jako lavina. Milá cenzura nebude o krok pozadu za tím co se mezi lidem šíří, ale o 20 a více kroků pozadu. Je to boj s větrným mlýnem a akorát bude ta cenzura těm lidem k smíchu a dávat opozici proti ní další a další munici.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 01:08:30
avatar
nepletu si pojmy, naopak se jasně držím faktů. A právě proto se musí začít rozlišovat názor a lež, protože názor nesmí být lež ...

lež je lež a názor je názor ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 01:16:27
avatar
Kdy konečně pochopíš že je vtom právní rozdíl? Nemůžeš trestat někoho za jeho domněnku. Jak můžeš tu větu co jsi napsal obhajovat? Který náměstek boha spravedlivého a nechybujícího na zemi že bude o tom rozhodovat? Kdo chce ze sebe udělat takového kašpara aby to osobě tvrdil? I když uznávám že se lidi kteří nemají soudnost a absentuje u nich sebekritika se vždy najdou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 01:33:07
avatar
??? já to naprosto chápu ... ale klidně můžeš trestat za lež, proč by ne? Kdo o tom bude rozhodovat? Fakta ....

jak ji mohu obhajovat? Snadno, lež není názor ... i názor se prostě musí opírat o fakta, speciálně když to má být názor do veřejné diskuse ....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 06:11:14
avatar
Opravdu? Za svůj život jsem mockrát viděl, četl, jak se dají fakta překrucovat a manipulovat vůbec. Snad vůbec nejhorší jsou polopravdy které dávají informaci ryzí punc důvěryhodnosti. Víš v čem tvoje názory nejvíc kulhají? Cenzura brání šíření opačného názoru či tvrzení, ale nepostihuje zamlčování nepohodlné pravdy. Tady se dostáváme na prachsprostou rovinu manipulace a vymývání mozků na státní úrovni.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 08:28:01
avatar
Přesně tak. Hlavní problém, který DD má, je že si s téměř dětskou naivitou myslí, že svět je černobílý, pravda je jen jedna a lež se dá snadno od pravdy poznat.
Bylo by to krásné, kdyby to tak bylo, ale tak bohužel svět nefunguje.
Fakta i pravda (a lež) jsou nejčastěji využívané a překrucované věci pro účely propagandy, především těmi mocnými. Nejmenoval se tuším jeden z nejvíc manipulativních novinových plátků "Pravda"?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 09:07:09
avatar
to že si někdo něco nazve pravda ještě neznamená, že to pravda je. Naivní nejsem, a je mě upřímně jedno, jak svět funguje, nikdy není pozdě ani nemožné něco změnit a začít můžeme právě u šíření lží a polopravd vydávaných za názory ... to že něco funguje blbě neznamená, že se s tím musíme smířit ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 18:09:35
avatar
Hmm, OK.
Kdo ale řekne která ta pravda je ta správná, když všichni (včetně tebe) mají tu svojí?
To je ten problém.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 18:27:51
avatar
Ministerstvo pravdy?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:15:07
avatar
proč by ne? Copak by bylo tak těžké používat ověřené zdroje atd.? Ano, státy by měly takový úřad mít, je to žádoucí a musí vycházet z objektivních faktů a skutečností, ne jako třeba v Rusku, kde od rána do večera lžou ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 21:26:02
avatar
A jak by to mělo reálně fungovat? Jako tady na webu?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 22:00:36
avatar
Jestli opravdu věříš, že něco takového by mohlo v reálném světě fungovat, tak jsi ještě mnohem naivnější, než jsem si vůbec dokázal představit

Svěřit státu do rukou tu moc, že by říkal co je a co není pravda, to chce velkou odvahu, nebo nezměrnou naivitu.

Myslím, že na světě neexistuje státní zřízení, ve kterém by takový úřad časem nefungoval úplně přesně tak, jak funguje označování pravdy dnes v Rusku.
Jediný způsob jak se dobrat pravdy je bohužel zachovat svobodu slova (= nemít cenzuru) a najít konsenzus při výměně názorů nad fakty.
Problém s fakty je ten, že se dají interpretovat různě a každý takový úřad je bude interpretovat tak, jak se bude hodit jeho zřizovateli a časem už se nebude ani obtěžovat s jejich interpretací...tak to prostě bohužel dopadá vždy, když zavedeš cenzuru a někým stanovenou pravdu :-(
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:13:20
avatar
pravda je jen jedna a o ní rozhodují fakta ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 22:56:48

Pravda je len jedna ale okomentovať sa da rôzne, napriklad test AMD alebo Intel CPU, na porovnanie si vezmem teba ako DD a druheho recenzenta Obra s PCT Vysledky testov mate obaja skoro totožne a aj ten produkt, naozaj pravda je len jedna, ale komentar k tomu je diametralne rozdielny to čo on piše k AMD a Intelu a to čo pišeš ty k AMD a Intelu
To presne plati aj o Rusko Ukrajinskom konflikte, pravda je že je tam vojna, ale vyklad
Tam to tiež nieje čiernobiele, preto treba ziskať pohlad oboch stran aj nezučasnenych stran, ako aj argumenty. A až potom maš šancu ziskať objektivnu pravdu. Lenže teraz naše media cituju len Zelinskeho to čo on povie je svete, v Rusku cituju Putina tam čo on povie je svete, ale ver že ani jeden s nich nieje svety a obaja klamu len sa tak praši
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to snajprik 2022-04-19 21:54:05

Tady s tebou souhlasím, ale jen do té části, že je důležité získat oba pohledy k objektivitě. Bohužel ta Ruská strana je tak demagogická a prolhaná, že nelze stavit Zelenského a Putina do stejného světla. Jak tohle uděláš, tak vlastně nevíš a jen to zlehčuješ, že všichni klamou a jen se vezeš v nevědomosti.
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 20:32:10

Dam ti jeden priklad o tom ze pravda nieje vzdy len jedna. Ivermektin. Jedna skupina odbornikov tvrdi ze funguje a druha ze nefunguje na covid. Rozdiel je v akom stadiu je podavany. V pociatocnych funguje dobre, lebo ma silny protizapalovy ucinok. V stadiu ked su pacienti v tazkom stave na ventilacii, ivermektin nefunguje.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 21:54:11

tady je jen jedna pravda a nekolik studii to prokazalo. ivermektin na covid nikdy nefungoval a ta tvoje prvni skupina "odborniku", jestli ho stale doporucuje, jsou naprosti idioti. to uz lip funguje kdyz si strelis redidlo do zily, jak doporucoval jeden tvuj urcite velmi oblibeny, nastesti byvali prezident. sice te to zabije, ale jako mrtvej uz covid dostat nemuzes, takze opravdu to ma prokazatelne lepsi ucinek proti covidu nez odcervovac. nejvtipnejsi je, ze ti co se porad zastavaj ivermektinu, coz je odcervovadla pro zvirata, tak zpochybnuji vakciny, ktery prokazatalne zachranili zivot desitkam tisic lidi
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-20 07:15:42

Jedna lekarka na slovensku pouzivala ivermektin a neumrel jej ani jeden pacient. Lebo ho nasadila skoro. V nemocniciach nefungoval lebo ho nasadzovali prilis tazkym pacientom. Netvrdim ze funguje u kazdeho, to ziaden liek, ale su lekari ktory s nim mali dobre skusenosti.
To je to o com hovorim, pravda nieje cierno-biela.
Ako keby si chcel urcit najlepsi procesor. 10 ludi urci 10 modelov. Podla vykonu, ceny, sposobu pouzitia, konkretnej technologie... Zalezi od uhla pohladu a podmienok ako sa dostanes s svojej pravde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 09:09:01
avatar
lež = kromě jiného i zmanipulovaná fakta

existuje i užitečná cenzura a je žádoucí, pokud brání lžím a jejich šíření .... speciálně autocenzura, která mnohým bohužel chybí.

mé názory v ničem nekulhají, prostě i svoboda se musí chránit a bránit lžím, dezinformacím a manipulacím je to nejmenší co můžeme udělat. Lež prostě není názor .... kam vede situace, když nebráníme pravdu a umožňujeme šíření lží a manipulací vidíme teď v Rusku ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 13:49:41

Tvé názory kulhají v tom, že neumíš pojmenovat to, co chceš.

Ty nechceš chránit svobodu natož svobodu slova, ty chceš diktaturu moderní progresivní levice, protože tě zjevně jejich myšlenky oslovují a souhlasíš s nimi. Ty ani nevíš, co to svoboda je a že se k ní vždy váže odpovědnost. Očividně máš problémy s nesouhlasem a jinými názory a moc se ti líbí, když ty druhé může někdo z pozice síly umlčovat.

Nedokážeš být k sobě tak upřímný, aby sis přiznal, že chceš nesvobodné zřízení, kde všichni budou dle tvého gusta. No a kdo nebude, tak toho zcenzurujeme. Ideálně i z veřejného života. Křičíš svoboda ale hlásáš diktaturu a represe. Ale tohle je problém současné doby. Mnozí si myslí jak jsou spravedliví, správní a osvícení a přitom jim chybí jen trocha pokory a seberefelexe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 14:17:30
avatar
mé názory jsou podložené fakty a rozhodně nekulhají. Ty si to myslíš proto, že nechápeš co je svoboda a že má jasná omezení a proč je má a proč je musí mít ... lidi jako ty jsou tragédií tohoto světa.

lež není názor ....

mě nevadí jiné názory, mě vadí lži a dezinformace ... a pokud ti vadí že i názor má být podložený fakty a nemá být lží, pak není chyba na naší straně ....

moderní progresivní levice??? Diktaturu? To je hrozná snůška plků tohle ... ne já chci aby diskuse a názorové střety v reálném životě a na intenetu byly vedeny vždy jen pod jednou identitou, byly vedeny s fakty a lži a dezinformace byly okamžitě potírány protože do faktické diskuse nepatří ... aby lež nebyla normou a aby si lidi jako ty uvědomovali, že svoboda slova i svoboda má jasná omezení a musí je mít ... protože bez nich by to nebyla svoboda ale nebezpečný bordel ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 22:13:09
avatar
Problém je, že ty často nazýváš lží názor někoho, kdo má jen jiný názor než ty a to často na základě stejných faktů.
Jen ta fakta každý může interpretovat jinak, protože má jiné znalosti, kouká na ta fakta z jiného kontextu, atd.

Zkrátka každému nám mozek funguje jiným způsobem a ta samá fakta ne vždy vedou ke stejnému závěru. A svoboda slova a diskuze je tu od toho, abychom si navzájem řekli názory a pokusili se ostatním sdělit jak jsme k tomu svému došli a shodnout se na tom, který z těch názorů je vlastně ten správný (ta pravda).

Bohužel když každého kdo na základě stejných faktů dojde k jinému závěru označíš za lháře a obhajuješ cenzuru, tak se nemůžeš divit, že lidi si o tobě pak myslí, že chceš diktaturu...
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 17:57:30
avatar
Ale prosím tě DD, nebuď fanatik ani ideolog. Tenhle článek je spíš jako marxův manifest, viz. perly jako "Nikdo ovšem ve skutečnosti nemá právo, říkat si absolutně co chce a kde chce."
Pokud vím, tak v demokracii máš práva no to, co není v zákoně výslovně zakázáno, tečka.

Nebo: Moderování obsahu má dnes jasná pravidla. ))
Fakt? Hodíš sem prosím nějaké odkazy na jasná pravidla FB, TW a dalších platforem?

Malý test:
a) Sklenice je z půlky plná.
b) Sklenice je z poloviny prázdná.

Prosím, pomoc nám s vyhodnocením, které tvrzení je dezinformace..
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 19:02:02
avatar
Tvůj test je velice jednoduchý : obě tvrzení jsou pravdivá.
Pokud ovšem budeš tvrdit, že jsi ráno vypil sklenici mléka, která byla z poloviny prázdná a někdo jiný bude tvrdit, že jsi ráno vypil z poloviny plnou sklenici krve osoby, kterou jsi zabil u sebe ve sklepě, tak už asi s tou absolutní svobodou slova příliš souhlasit nebudeš. I když se prokáže, že ta druhá osoba neměla pravdu, škoda již byla napáchána.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 21:08:00
avatar
nejsem fanatik ani ideolog jen vím, co znamená svoboda slova a kde jsou její hranice ....

ano, proto neexistuje absolutní svoboda slova, máš ji jasně omezenou ....
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 00:32:22
avatar
Svoboda slova nemůže mít žádné "hranice'.

pokud má tedy svoboda slova nějaké omezení, tak to není svoboda slova, protože nemůžeš všechno. Svoboda slova = můžeš si říkat cokoliv. Pokud ti někdo tvrdí, že nás svobodu slova, ale nesmíš a b c d e, tak nemáš Svobodu slova.

Jako kdyby ti někdo řekl, že můžeš chodit všude, ale zároveň ne "tam tam a tam", tak co? Máš možnost chodit všude? No ano, nemáš, protože "tam tam a tam" je zakázána zóna. A "můžeš všude" a "sem nesmíš" dohromady fakt nejde.

Takže když už chce někdo někoho omezovat tímto způsobem, budiž, ale nemůže tomu říkat svoboda slova. Protože svoboda slova= můžeš všechno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 01:07:23
avatar
a to je ten omyl, svoboda slova a svoboda obecně neznamená, že můžeš všechno. Svoboda slova a tvá svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho druhého ...

pokládám za naprosto alarmující, že si někdo může vůbec myslet, že svodoba slova = můžu všechno. Bohužel tenhle nebezpečný mýtus je důvod, proč je svět ve srač****


svoboda slova má jasné hranice a musí je mít, protože svoboda má hranice ... obojí by je nemělo, pokud by si byl jediný člověk na planetě, pak ano, pak by jsi měl absolutní svobodu, protože by neexistoval nikdo kdo by měl nějaká práva, které by tvou svobodu omezovala ...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 12:54:51

Dezinformace by v tomto případě byla, že by někdo tvrdil, že sklenice je plná...
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 19:40:09

1/5 hodnotenie pre "clanok" pretoze tu sa to pomaly ale isto transformuje z informacneho webu na osobny blog.
Kazdy ma na svoj nazor pravo, ale mat tu drzost si ho prejavovat v kazdom clanku ktory je v sekcii "Aktuality" a este pokrytecky pisat nieco o tom ako ma byt obmedzena sloboda prejavu, a tuto autor si bez pardonu pretlaca svoju agendu a ideologiu pri kazdej prilezitosti (ktoru by som ja osobne neraz zaradil prave do kategorie "extrémních okrajových myšlenek") ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-15 21:08:32
avatar
je to aktualita o závažném potenciálním problému kolem zásadního technologického produktu ...
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 09:39:47

Neako mi tu miznu prispevky. Cenzura uz funguje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 09:43:24
avatar
ano tady je svět ještě v pořádku, lež není názor
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 10:20:12

A v com som klamal?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 22:20:52
avatar
To se už asi nedozvíš, protože mizí i reakce na tvůj dotaz ;-)
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 14:07:23

Twitter nemám, nesleduju a nechci...podle mě je to kokotina...stejně jako Instagram...FB mám, ale už jsem tam roky nebyl...nevím, asi jsem technologický asociál
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 14:07:50

S ohledem na dnešní situaci je výrok : absolutní svoboda slova je příšerný koncept, který by vedl k rozpadu společnosti, válkám a násilí naprosto nevyhnutelně ... dost tvrdej černej humor
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 14:49:38

Ja to delim na tri tipy, komunizmus kde nemožeš povedať čo si mysliš take maju v Severnej koreji a už aj na slovensku aj česi sa za nami trepu , demokracia kde si možeš povedať čo si mysliš dansko švedsko, anarchia kde si možeš robiť čo chceš sodoma gomora .
V 89 sme sa konečne zbavili toho sprosteho komunizmu kde si si nemohol hovoriť čo chceš a ludia za svoj nazor boli stihany, to bolo fakt strašny komunizmus, lenže po 30 rokoch ten sprosty komunizmus sa vrazia nazad! Dnes netreba žiadne argumenty, proste niekto sa rozhodne že je to zle a že ma on pravdu a ostatnych nazor sa potlači čo s tym nesuhlasia, proste čistokrvny komunizmus. Začalo to pred dvomi rokmi s Kovidom a rovno to preskočilo na vojnu v Ukrajine a potom čo bude nasledovať Volby? budu ludia stihany za to ked budu chcieť niekoho ineho voliť?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 15:17:04
avatar
Furt dokolečka a dokolečka tady řešit tohle, bavit se o tom co je pravda, lež a dezinformace a DD furt dokolečka obhajovat a přesvědčovat ostatní o svoji pravdě, která je ale jen jeho, ... šílený. To je horší jak rozhovory o mainstreamu Jak jsem to tu měl rád, tak přesně takovýhle věci co sem podle mě vůbec nepatří mě to tu akorát znechucují a čím více jich je a častěji se to tu furt a furt dokola řeší tím je to horší a určitě nejsem sám, komu to vadí
vandaL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 21:17:08

Že by konečně bez cenzury? V týhle zasraný "demokracii"?
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 17:13:08
avatar
Nemusíš žít v téhle "zasrané demokracii", tady si můžeš svobodně zvolit a odjet do nějaké "svobodné" země, Rusko, Čína, nebo Sev. Korea přijímají, jen nezaručuji, že tam budeš konečně bez cenzury.

Je tady opravdu dost lidí, kteří jsou v zajetí dezinfo, smutné.
vandaL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 10:37:27

Plácáš nesmysly...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 11:22:39
avatar
má pravdu, Rusko, sev. Korea a Čína a řada dalších extrémistů má plnou hubu svobody, nejvíce o ní mluví a přitom prokazatelně ji nejvíce potlačují, speciálně potlačují fakta a realitu výměnou za dezinformace a jejich lži ...
md20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-16 21:37:50

Každý je hrdina pod nič nehovoriacim nickom. Ak by si si tam musel napísať svoje skutočné meno, zrazu by si každý dva krát rozmyslel čo napíše. A sloboda slova by dostala iný rozmer...
LGKarel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hádky o svobodě slova 2022-04-16 22:20:49

A je to tu zase. Už je tu zase nějaký článek o svobodě slova a už zase je tu diskuze na toto téma. A já si říkám, jaký názor na to vlastně mám mít. O počkat, já ho mám, ale je to ten správný názor? A pokud ne, který názor je ten nejsprávnější?
Prozradím jen to, že odmítám cancel culture a vůbec to všechno šílenství západu vedoucí ke kulturní revoluci.

Vzkaz pro DD: Ty jistě jako admin víš, kolik příspěvků jsem tu dosud napsal. Určitě tak mohu o sobě říct, že mám docela dost autocenzury v sobě. V každém případě respekt, že vůbec nezamykáš diskuze na toto téma.
Akly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 13:00:59

No, nejvyšší čas smazat tento web ze záložek. Takže ahoj.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 14:09:48
avatar
před pravdou a fakty se chceš schovávat? To je mi tě líto ...
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 19:43:31

„Jestliže svoboda slova vůbec něco znamená, potom je to právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet.“ — George Orwell, kniha 1984
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 19:53:29

„Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více nenávidí ty, kteří ji říkají.“ — George Orwell
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:16:17
avatar
přesně ... drtivá většina těch, kteří tak brojí proti mazání příspěvků a moderování diskusí vědí moc dobře proč, brání jim v šíření demagogií a lží ....
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 12:03:54

No pokud to "chápeš" takhle, tak mi to stačí
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 20:10:48
avatar
Taky mne to překvapilo. No i když...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 22:17:26
avatar
Až na ten drobný detail, že mi tu ještě nikdy nezmizel příspěvek, kde bych napsal nějakou blbost, protože jsem něco třeba špatně pochopil, ale zato mi tu už zmizelo hezkých pár příspěvků, které jen názorově kolidovali s tvými názory, ale jinak byli fakticky naprosto čisté a žádnou lež ani omyl rozhodně neobsahovali, hmm...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 20:58:57
avatar
DD zapamataj si tento vyrok. " It's not the unknow you need to be afraid of, it's the lies you take for truths that will be your undoing." - The Talos principle
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:18:41
avatar
??? já nevydávám lež za pravdu ... a už vůbec neříkám, že dogma = pravda. Nicméně jsou prostě věci, které lží prokazatelně jsou a nepotíráme je a lži se šíří ...

Typická lež: Planeta je placatá, Trump vyhrál volby apod. To je to, o čem mluvíme, lži, které pomalu ale jistě rozkládají společnost protože se proti nim nebojuje dostatečně ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 10:08:17
avatar
Ale jsou lidi, kteří tomu, že je země placatá a nebo Trump vyhrál volby věří a jsou o tom přesvědčeni. Co je teda ve 21. století pak třeba víra v boha ? Křesťanství, bible, islám, korán a ostatní bohové a náboženství, kterým věří třičtvrtě světa, ... to jsou pohádky a fantasy vydávané za fakt a pravdu a proč se to tedy nezakáže, necenzuruje. Protože věřit si má právo každý čemu chce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 11:21:14
avatar
ale nikdo ti nebrání tomu věřit, ale pokud jde o diskusi má být vedena s fakty a pokud má společnost fungovat a být svobodná, musí se držet faktů a reality ...

nikdo nebere právo někomu v něco věřit, ale diskuse nemůže být vedena lež vs pravda s tím, že budeme dávat oběma stranám prostor, když jedno je prokazatelně škodlivá lež ... kam to povede je totiž jasné, násilí a válka, viděli jsme to v lednu 2021 v USA, vidíme to na Ukrajině atd. k tomu vede to, když necháš lži šířit ....
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 11:34:26
avatar
Je to těžký, je toho spousta, co lze lehce ověřit, ale taky spousta je toho pokládáno lidem účelně, zmanipulovaně. Já bych rozhodně za to, co nám předkládají tak 100% pravdomluvný masmédia ruku do ohně ani za nic nestrčil. Je to složitý a měl by si udělat DD něco proto, aby se to tu za týden neprobíralo znova pod jiným článkem dokola. Opravdu. Hezký Velikonoce přeju a hodně úspěchů, ale za mě, hlavně se zbavit takovýchto dokola se opakujících diskuzí, co na web o IT nepatří.
laada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-17 22:30:40

Naopak by nad nimi měla být zásadní sdílená kontrola uživatelů, majitelů a států
chápu, že zdejší komentáře nejsou na úrovni twitteru, ale kdy a v jaké formě zde můžeme sdílenou kontrolu nad komentáři v dohledné době jako uživatelé očekávat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:19:48
avatar
zákony mě nařizují diskusi do určité míry moderovat už dávno ...

nejsem jediným z teamu DDW s právem moderovat diskuse, využívají ho i jiní a ty jsou jeho uživateli ... takže u nás splněno ;)
laada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 11:56:44

Možná jsme se nepochopili, zkusím tedy přeformulovat:
Já jsem taky uživatel, jakou kontrolu mám nad zdejšími komentáři?
Souhlasím s moderováním diskuzí, myšleno, že provozovatel/vlastník bude moderovat diskuzi tak, aby se v ní nevyskytoval obsah, který porušuje zákon.
Pro mě za mě, ať si vlastník maže i to co zákon neporušuje a on prostě na svém webu nechce, přece jen je to jeho web. To bych ale aplikoval u běžných webů. Problém nastává u velkých globálních platforem, kde "umlčení" člověka výrazně omezí jeho možnost se vyjádřit, protože není moc alternativ takového rozsahu.
Co se týče dezinformací, tak mi přijde lepší je vyvrátit fakty v rámci dané diskuze.

Uvedu příklad:
Pokud napíšu, že Země je placatá, tak je více možných postupů.
a) vyvrátit dané tvrzení fakty
b) smazat daný příspěvek jako dezinformaci
c) smazat a zablokovat daného uživatele

Problém je pak u tvrzení, které jsou brány za fakt a postupem času se upravují, dle nových zjištění.

Pak jsou taky případy viz obrázek https://pics.me.me/did-you-know-its-a-six-its-a-nine-just-36084162.png
Kdo v daném případě lže? Oba přece nemůžou mít pravdu. A u každého tvrzení nelze mít ošetřeny všechny varianty.
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:04:11

Problem je ako urcit co je loz, dezinformacia a hoax. Dalsi problem ze je z medii odstranena diskusia a kazdy s inym nazorom je z medii doslova odstraneny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:20:29
avatar
fakta ověřená s různých zdrojů s podloženými fakty a důkazy ... názor nesmí být lží protože lež není názor. Lež je lež, názor je názor ....
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 09:52:11

Svoboda slova buď je, nebo není, nic mezi tím. A všichni cenzoři se svojí pravdou jsou toho důkazem...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 11:14:38
avatar
svoboda slova je jasně definovaná a omezená a z dobrého důvodu ... cenzoři s pravdou s tím nemají nic společného. Svobodu slova definuje ústava a to jen ve vztahu občan vs stát. ty jako občan ale nemáš svobodu slova vůči jinému občanu a z velmi dobrého důvodu ... to je to, co mnozí zjevně odmítáte pochopit.
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 12:17:22

Ne, sorry, takovou "svobodu" slova neberu. Pokud svojí prokázanou lží kohokoli poškodím, nechť za to zaplatím. Ale opravdu ne cenzuru předem, kde bude samozvaný vykladač určovat, co je zrovna pravda. Doba covidu, ukrajinské války, blokování dizinformačních webů atd by snad měla být dostatečným varováním.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 12:43:56
avatar
jenže u řady těch lží, když je necháme šíři, tak vznikne škoda, kterou žádný pozdější trest ani omluva nevyváží a rozhodně neodstraní. Řada lží a dezinformací zabíjí, viděli jsme to u covidu, vidíme to v Rusko vs Ukrajina. Takže ty nechceš svobodu jako svobodu, ty chceš svobodu páchat zlo s tím, že ostatní mají prostě smůlu ... svoboda páchat zlo není svoboda, to je zlo. Takže přesně lidi jako ty, kteří si takto představují svobodu, jsou tím důvodem proč je třeba situace na Ukrajině jaká je atd.

blokování dezinformačních webů mělo být dávno, varováním je Ukrajina proto, že dezinformace se měly mazat a potlačovat už dávno a kašlali jsme na to ...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-20 08:18:59
avatar
Ked neviete pochopit medzi otvorenou diskusiou a cenzurou tak skoncite na smetisku dejin ako sssr alebo rozne monarchie v europe. Nuze len tak dalej. Bojujte proti slobode slova cenzurou. Zacinam Vam fandit. Cim ostrejsie a raznejsie to budete robit, tym bude koniec extremneho ultraliberalizmu rychlejsi a raznejsi. Ste uz v takom pokrocilom stadiu vymyteho mozgu ze za vojnu na ukrajine davate vinu dezinformaciam. Rovnaky pripad badat u ludi co veria v plochu zem a za vsetkym vidia nasa alebo zidov
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 15:08:57
avatar
otevřená diskuse se dá vést jen s fakty bez dezinformací a lhaní ...
semtexxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 10:43:28
avatar
Nič také ako čiastočná sloboda sloboda neexistuje. Buď ju máte alebo nie. Druhá vec je už mať zodpovednosť a sebareflexiu za svoje názory. Je smutné čítať osobný názor autora, ktorý je prezentovaný ako “fakty”.
V tom je najväčší problém týchto ľudí prezentujúcich svoje pocity za fakty. Samozrejme sú nad všetkými morálne nadradení, neomylní ale to už je na inú debatu.
Naopak, čo ma najviac pobavilo na názore vyššie je to, že naznačuje, že twitter je slobodná platforma založená na slobode slova a Musk je doslova démon, ktorý sa ju snaží pošliapať. Je ironické, že tieto sociálne echo komory sú práve teraz vlastnené tými najbohatšími ľuďmi, ktorí by vôbec neťažili z názorového zmierenia (ako to lepšie nazvať?!) všetkých strán ale naopak z vytvárania frakcií a názorových bublín, ktorý práveže vedie k ešte väčším emóciám a extrémnemu rozdeleniu spoločnosti, tým pádom k väčšej návštevnosti a zisku z reklám. Twitter ani podobné monopoly na pravdu nie sú v žiadnom prípade Vaším priateľom, ktorý sa Vám snaží pomôcť. Je to len spoločnosť, zaujímajúca sa len v prvom rade o nič iné ako zisk. Keby podobné platformy úplne zanikli, vôbec by mi to nevadilo, svet fungoval aj bez nich a možno aj lepšie. Samozrejme, nájdu sa aj pozitíva ale momentálne prevažuje len to negatívne.
Mimochodom facebook som použil zopár krát, keď to bolo naozaj nutné, inak sa sociálnym sieťam vyhýbam. Účet na twitteri ani nemám a som rád, že ani neviem ako vyzerá prihlasovacia stránka...
Vopred sa ospravedlňujem za akékoľvek gramatické chyby. Je zrejmé, že do diskusie tu na webe neprispievam. Väčšinou si len prečítam článok + diskusiu a považujem to za vybavené. Strašne ma štve, že z webu, ktorý rád čítam sa stáva s prepáčením “žumpa internetu” ako sociálne siete menované vyššie. Prajem ešte pekný deň.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 11:17:51
avatar
to je ten problém, mnozí vydávají své pocity za fakta ...

já to nedělám, já se držím faktů. Svoboda slova je jasně definována a deklarována jen jako občan vs stát, ale žádná svoboda slova neexistuje ve vztahu občan vs občan a z dobrého důvodu. Ty si prostě nemůžeš psát a říkat co chceš a mnozí to nechápou ... naopak mnozí se o to snaží a pak tu máme výsledek ve formě dezinformací, násilí, ruské agrese apod.

takže ano, žumpa je tu proto, že mnozí nechápou co svoboda je a proč je jasně omezena a musí být omezena a je to tak dobře, protože jedině pak můžeme mít svobodu ....
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-18 20:43:56

Sloboda slova je obmedzena zakonom. Co nieje zakazene je povolene. To je jednochucho fakt. A pridam dva priklady nezmyselnej cenzury. 1. Ked kamaratovi vymazali prispevok na fb, lebo chcel na vianoce cervene teplaky. Jednoducha odpoved na anketu co si zela na vianoce pod stromcek. 2. Ked vymazali skupinu predavajucu stare veci. Ale ono stare nemoze byt z rokov 1939-45, lebo tie udajne propaguju fasizmus. A pritom islo iba o mince a podobne somariny a nikto nic nepropagoval.
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 11:44:18

z wikipedie: Galileo Galilei bol taliansky filozof, fyzik, astronóm, matematik obdobia renesancie, jeden zo zakladateľov súčasnej experimentálno-teoretickej prírodovedy. Je mu pripisované autorstvo výroku Eppur si muove! A predsa sa točí! (Zem sa krúti okolo svojej osi)...
...Po takmer trojmesačnom súdnom procese v roku 1633 musel 22. júna 1633[3] sedemdesiatročný Galilei odvolať svoje učenie. Dialóg bol zakázaný a o rok neskoršie ho dali aj na zoznam zakázanej literatúry. Autora odsúdili do väzenia. ...

takto treba zatocit s tymi hajzlami dezinformatorskymi
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 12:13:20

Mi to připomnělo hádanku z dob vrcholného covidismu. Jaký je rozdíl mezi dezinformací a pravdou? Zhruba dva týdny...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 12:55:44
avatar
další lež, která hodně ubližovala a zabíjela ... o Covidu a opatření se nikdy neměla dělat "veřejná diskuse na sociálních sítích", mělo se to nechat na odbornících ne politicích a veřejnosti ... díky dezinformátorům a lžím se ten původně odborný zdravotní problém udělal 100x horší, zabil/zabíjí stovky tisíc lidí navíc a protáhne na roky ... vše díky dezinformátorům a lhářům, kteří překrucují to, čím svoboda má být ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 12:45:46
avatar
áááá rok 1633 ... vrchol demokracie a velmi relevantní srovnání pro stav demokracie a společnosti v roce 2022

tvůj problém je, že si pleteš pojmy. Stejně jako lež není názor a není faktem, tak fakt nerovná se dogma ...
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 19:47:37

Rok nieje dolezity. Dolezite je co tvrdil Galileo, co odbornici tej doby a co sa ukazalo ako pravda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-19 21:11:53
avatar
???"!?"!? no rok jako kontext v tomto případě je sakra důležitý, nebo chceš tvrdit, že společnost a stav demokracie a světa byl v roce 1633 stejný jako 2022?!? .... ale proč já se vůbec unavuji, ty jsi hrozný demagog, tvé nedomyšlenky vydávané jako příspěvky do diskuse to je právě ono, někteří lidé nemohou diskusy s argumenty vést, například ty, protože absolutně neví o čem mluví a co řeknou to je kravina ... viz tvrdit že můžeš z kontextu světa vytáhnout Galilea a přirovnávat jeho situaci k současné situace ....
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-20 08:24:22
avatar
Ubohe je si mysliet ze rok 2022 je vrchol ludskej civilizacie. Zit v myslienke ze "ludia v 1633 boli primitivni, no ja v roku 2022 vyspely" je typycky syndrom nadradenosti. Poviem ti tajomstvo. Ludia v roku 1633 si tiez mysleli o ludich z roku 1233 ze boli primitivni. Navyse dokaz o plochosti zeme bol jednoznacne potvrdeny z roznych zdrojov. Vsetci videli ako slnko rano vychadza na vychode a zapada na zapade bez toho aby sa zem hybala. Jasny dokaz toho ze slnko sa toci okolo zeme. Rovnako presvedceny o svojej pravde, rovnako upalovali kacirov ked tvrdili nieco ine. "Pravdu si rozvraciat nenechame"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-20 10:25:54
avatar
??? kdo si myslí že rok 2022 je vrchol lidské civilizace? já určitě ne ... ale srovnávat s 1633 je směšné a neskutečně hloupé ...

a rozhodně nemůžeš srovnávat tehdejší myšlení a dělání věcí se současným, to co předvádíš je čirá demagogie ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 12:01:14
avatar
Ale myslet si, že v roce 2022 vždy víme co je pravda, je též směšné a neskutečně hloupé.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 15:06:57
avatar
no víme to určitě líp než v 1633 ...
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-20 19:30:48

Rok a stav demokracie su uplne nepodstatne v tomto pripade. Dolezite je, ze ked s niekym nesuhlasis treba ho presvedcit argumentami a diskusiou a nie cenzurou, utokmi ... Bohuzial dnes to takto nefunguje. Mozho ho hned nepresvedcis ale ponuknes mu iny pohlad, moznost zamysliet sa a mozno casom aj zmenit nazor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 15:08:30
avatar
problém je, když do diskuse přichází jedna strana s argumenty, druhá s demagogií a lhaním, to se pak rozhodně přesvědčovat nikdo nedá ...
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 10:33:55

doba a rezim sa meni, princip ostava
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 15:07:50
avatar
nesmysl ... pokud by to tak bylo, dávno bys třeba visel za střeva někde z lampy ... se šarlatány se nikdo nemazlil ...
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 20:17:54

nesmysl? podla mna nie, nebavime sa o prostriedkoch - trestoch, ale o principe ako sa cenzura zneuziva systemom
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-21 20:19:35

vymazane, neklikol som na " Odpovedet"
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 708x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 831x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1006x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3569x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1409x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 5